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濃厚飼料とベースミックスの世界市場 - 2023-2030


Global Feed Concentrate and Basemix Market - 2023-2030

市場概要 濃厚飼料とは、家畜が必要とする栄養成分よりも高い栄養成分を含み、他の飼料成分と混合して完全な飼料を作ることを目的とした飼料原料の組み合わせを意味する。濃厚飼料は、飼料だけでは供給できない... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2023年3月28日 US$4,350
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サマリー

市場概要
濃厚飼料とは、家畜が必要とする栄養成分よりも高い栄養成分を含み、他の飼料成分と混合して完全な飼料を作ることを目的とした飼料原料の組み合わせを意味する。濃厚飼料は、飼料だけでは供給できない栄養素を供給する。特に生産量の多い家畜の場合はそうである。時には、濃厚飼料は飼料よりも経済的な栄養源となる。濃厚飼料には炭素質とタンパク質質の2種類がある。ベースミックスは家畜の飼料比率のバランスをとる上で重要な役割を果たす。ベースミックスは、動物の骨格、肉、乳、卵、上皮性付属器官(毛、羽、爪、蹄)に不可欠な成分である。動物および動物副産物の消費の増加、国の農業状態を改善するための政府戦略、食肉輸出部門の改善が濃厚飼料およびベースミックス市場を牽引している。
世界の濃厚飼料とベースミックス市場は、2022年にYY百万米ドルと評価された。予測期間中(2023~2030年)の年平均成長率は5.14%で、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測される。
市場ダイナミクス:動物飼料メーカーによる技術革新の増加が市場を牽引
世界の主要市場プレーヤーは、様々な年齢層に属する様々な種類の動物のニーズに対応するため、飼料用の様々な食品の発売に注力している。これが世界市場を牽引すると予測される。さらに、可処分所得の増加、都市化、食肉成分の増加により、濃厚飼料とベースミックス市場の需要が増加している。国連食糧農業機関によると、2050年までに動物飼料の需要は60%増加し、2010年から2050年の間に動物性タンパク質の生産量は年間約1.7%増加し、食肉生産量は70%近く、水産養殖は90%、酪農は55%増加すると予測されている。近年、ゼネラル・ミルズ社、ネスレ社、マース社などの企業は、消費者の注目を集め、成長する動物のニーズに対応するため、プレミアム食品を発売している。例えば、ネスレ・ピュリナは2020年11月、代替タンパク質をベースに地球の資源を利用した動物用飼料を発売した。このシリーズには、昆虫や、空豆やキビからの植物性タンパク質が含まれている。同様に、2021年3月、ゼネラル・ミルズ社は、新しい動物用飼料「テイストフル」の発売を発表した。この製品は認知機能の発達をサポートするよう特別に設計されている。
しかし、原材料価格の高騰、油脂製品の表示、安全性の問題が、2023~2030年の予測期間中、濃厚飼料・ベースミックス市場の成長を妨げると予想される。対照的に、抽出のための高額な設備投資が市場の成長に挑戦するだろう。
市場細分化:濃厚飼料とベースミックスの世界市場シェアは鶏肉セグメントが最も高い
動物飼料の拡大は家禽セグメントの使用に影響を与える。飼料原料価格が徐々に下落しているため、自家製飼料は世界中で人気があるが、商業生産飼料は安定したままである。自家製飼料を作る場合、農家は自分の技術に頼り、満足のいく飼料要求率を得るためにプレミックスやベースミックスを使用する。しかし、適切な器具や装置を備えた、自家製から集約的/工業的農業への移行は、専門的に調製された家禽用飼料の世界的需要を押し上げている。OECD/FAO Agricultural Outlookによれば、鶏肉は今後10年間、最も急速に成長する食肉であり続け、2031年までに食肉市場の47%を占めるようになる。この世界的な食肉生産の増加は、主に家禽部門の成長に影響され、家禽の頭数は310億頭に増加する。その結果、食肉部門による温室効果ガス排出量は、2031年までに9%増加すると予測される。これは、家禽類の割合が増加することと、生産性の向上により1頭当たりの食肉生産量が増加し、食肉生産量当たりの温室効果ガス排出量の割合が低下することを考慮すると、食肉生産量の15%増加よりも少ない。重要な例外はアフリカで、ここでは生産量の増加とほぼ並行して排出量が24%増加する。これが予測期間における市場成長の原動力となっている。
地理的普及:予測期間中は北米が支配的地域
北米は現在、世界の濃厚飼料とベースミックス市場の大半のシェアを占めており、予測期間を通じてこの地域が市場をリードすると予測されている。同地域における動物飼料の消費量は、畜産部門の発展に正比例している。米国では、市販飼料の価格が一定であるのに対し、飼料原料の価格がわずかに下がっているため、自家製飼料が人気である。自家製飼料を調製する際、農家は経験に頼り、飼料要求率を達成するためにプレミックス、ベースミックス、濃厚飼料を利用する。しかし、裏庭での耕作から、適切な機械や設備からなる集約的/工業的耕作への転換が、国内における商業的に調製された飼料の需要を押し上げている。
競争環境:
Cargill、Biofit、Jai Kisan Agro Products、Uniplendour(CUC)、RUNHOP、Archer Daniels Midland Animal Nutrition、CP Group、Purina Mills LLC、Hindustan Animal Feeds、ACOLIDなどの企業が濃厚飼料・ベースミックス市場の主要プレーヤーである。濃厚飼料とベースミックス市場では、各社が新製品開発、他社との提携、買収のために多額の投資を行っている。この要因によって、各社の市場シェアが高まり、研究開発活動が強化されると予想される。例えば、2020年7月、オランダの有名飼料会社であるDe Heus Animal Nutrition社は、ポーランドの飼料会社Golpasz社と、ポーランドのGolpasz社の生産施設を買収する契約を締結した。2022年10月、カーギルインドネシアは、この困難な時代に生産性を高めるための新しいレイヤー用濃厚飼料を発売した。彼らはカーギルニュートリエントシステム、高品質原料、褐色卵技術を使用してトップニューを開発し、配合した。
COVID-19のインパクト世界の濃厚飼料およびベースミックス市場にプラスの影響
COVID-19の発生は濃厚飼料とベースミックス市場に大きな影響を与えた。2020年を通じて課された厳格な規則と操業停止は、動物飼料産業に影響を与え、原料供給、貿易、物流、需給変動、不透明な消費者需要に差異をもたらし、産業レベルの労働力に影響を与えた。操業停止期間中、動物飼料業界に影響を与えた重要な問題のひとつは、世界的な顧客の間で贈答品や衝動買いが減少したことによる売上の減少であった。しかし、2021年の中頃になると、状況は調整され、各国政府は閉鎖を解除した。メーカーは増産し、製品ラインを確立した。IFEEDER社によると、世界の飼料消費量は2020年の2億4,840万トンから2025年には2億5,460万トンに増加すると推定される。この飼料の2020年の予想価値は475億ドルで、2020年の飼料価格を用いると2025年には488億ドルになる。2020年の飼料価格では、飼料消費量は2020年の2億4,840万トン(価格475億ドル)から、2025年には2億6,310万トン(価格504億ドル)に増加する。
この調査レポートは世界の濃厚飼料とベースミックス市場を分析・予測し、約53の市場データ表、50の図表、200のページを提供しています。

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目次

1. Scope and Methodology
1.1. Research Methodology
1.2. Scope of the Market
2. Key Trends and Developments
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Animal Type
3.2. Market Snippet by Feed Type
3.3. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market impacting factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunities
4.2. Impact analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's five forces analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Demand and Supply Side Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Technological Advancements
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
7. By Animal Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Animal Type Segment
7.1.2. Market attractiveness index, By Animal Type Segment
7.2. Ruminant*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
7.3. Swine
7.4. Poultry
7.5. Others
8. By Feed Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Feed Type Segment
8.1.2. Market attractiveness index, By Feed Type Segment
8.2. Concentrate*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
8.3. Basemix
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key region-specific dynamics
9.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Animal Type
9.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Feed Type
9.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. South America
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Animal Type
9.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Feed Type
9.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Brazil
9.3.5.2. Argentina
9.3.5.3. Rest of South America
9.4. Europe
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Animal Type
9.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Feed Type
9.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Germany
9.4.5.2. U.K.
9.4.5.3. France
9.4.5.4. Spain
9.4.5.5. Italy
9.4.5.6. Rest of Europe
9.5. Asia Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Animal Type
9.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Feed Type
9.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Animal Type
9.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Feed Type
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive scenario
10.2. Competitor strategy analysis
10.3. Market positioning/share analysis
10.4. Mergers and acquisitions analysis
11. Company Profiles
11.1. Cargill*
11.1.1. Company Overview
11.1.2. End User Portfolio and Description
11.1.3. Key Highlights
11.1.4. Financial Overview
11.2. Biofit
11.3. Jai Kisan Agro Products
11.4. Uniplendour (CUC)
11.5. RUNHOP
11.6. Archer Daniels Midland Animal Nutrition
11.7. CP Group
11.8. Purina Mills LLC
11.9. Hindustan Animal Feeds
11.10. ACOLID
*List not Exhaustive*
12. DataM
12.1. Appendix
12.2. About us and services
12.3. Contact us

 

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Summary

Market Overview
Concentrated feed means a combination of animal feed ingredients whose nutrition content is higher than the nutritional needs of livestock and that is intended to be mixed with other feed ingredients to create a complete feed. Feed concentrates provide nutrients that forage alone cannot provide. It is particularly true in the case of high-producing animals. At times, concentrates are a more economical source of nutrients than forages. There are two types of concentrate feeds such as carbonaceous and proteinaceous. Basemixes play a significant role in balancing the animals' feed ratio. They are essential components of the animal's skeleton, meat, milk, eggs, and epithelial appendages (hairs, feathers, nails, and hooves). Increasing consumption of animals and animal by-products, government strategies to improve the agricultural condition of the country, and improvement in the meat export sector is driving the feed concentrate and basemix market.
The global feed concentrate and basemix market was valued at USD YY million in 2022. It is forecasted to reach USD YY million by 2030, growing at a CAGR of 5.14% during the forecast period (2023-2030).
Market Dynamics: Increasing innovations by animal feed manufacturers drive the market
The key global market players are focusing on launching various food products for feed to address the needs of different types of animals belonging to various age groups. It is projected to drive the global market. Furthermore, increased disposable income, urbanization, and higher meat composition increase demand for feed concentrate and basemixes market. According to the United Nations, the Food and Agriculture Organization estimates that by 2050 the demand for animal feed will grow by 60% and that between 2010 and 2050, the production of animal proteins is expected to grow by around 1.7% per year, with meat production projected to rise by nearly 70%, aquaculture by 90%, and dairy by 55%. In recent years, companies such as General Mills, Nestle, and Mars Inc. have launched premium food products to grab consumers' attention and address the needs of growing animals. For instance, in November 2020, Nestle Purina launched animal feed that builds on alternative proteins to use the planet's resources. The range includes insects and plant proteins from fava beans and millet. Similarly, in March 2021, General Mills, Inc. announced the launch of its new animal feed line, Tastefuls. The product is specially designed to support cognitive development.
However, the high price volatility of raw materials, the labeling of fat and oil products, and the safety issues are expected to hinder the growth of the feed concentrate and basemix market during the forecast period of 2023–2030. In contrast, the high capital investments in extraction will challenge the market's growth.
Market Segmentation: The poultry segment accounted for the highest global feed concentrate and basemix market share
The expansion of animal feed impacts the use of the poultry segment. Homemade feed is popular worldwide due to gradually falling feed ingredient prices, but commercially produced feed remains stable. When creating homemade feed, farmers rely on their skills and employ premixes and base mixes to get a satisfactory feed conversion ratio. However, transitioning from home to intensive/industrial farming with appropriate apparatus and equipment boosts global demand for professionally prepared poultry feed. According to the OECD/FAO Agricultural Outlook, poultry will continue to be the fastest-growing meat over the next decade and, by 2031, will take 47% of the meat market. This increase in global meat production will be influenced mainly by growth in the poultry sector, with poultry numbers rising to 31 billion heads. As a result, greenhouse gas emissions by the meat sector are projected to rise by 9% by 2031—less than the 15% increase in meat production given the rising share of poultry and productivity increases that yield higher production of meat per animal and thus a lower ratio of GHG emissions per unit of meat output. An important exception will be Africa, where emissions will rise by 24%, largely in parallel with its rise in production. This is driving market growth in the forecast period.
Geographical Penetration: North America is the dominant region during the forecast period
North America currently holds the majority share of the global feed concentrate and basemix market, and the region is predicted to lead the market throughout the forecast period. The consumption of animal feed in the region is directly proportional to the development of the livestock sector. Home-made feed is popular in the United States, owing to the slightly decreasing prices of feed ingredients, while the price of commercially-made feed remains constant. While preparing home-made feed, farmers depend upon their experience and make use of premixes, base mixes, and concentrates, in order to achieve a good feed conversion ratio. However, the switch from backyard farming to intensive/industrial farming, consisting of suitable machinery and equipment, is driving the demand for commercially-prepared feed in the country.
Competitive Landscape:
Companies like Cargill, Biofit, Jai Kisan Agro Products, Uniplendour (CUC), RUNHOP, Archer Daniels Midland Animal Nutrition, CP Group, Purina Mills LLC, Hindustan Animal Feeds, and ACOLID are the major players in the feed concentrate and basemix market. In the feed concentrate and basemix market, companies are investing heavily to develop new products, collaborating with, and acquiring other companies. This factor is expected to increase their market shares and strengthen their R&D activities. For instance, in July 2020, De Heus Animal Nutrition, a Netherlands-based renowned feed company, signed an agreement with the Polish feed company, Golpasz, to acquire the Golpasz production facility in Poland. In October 2022, Cargill Indonesia launched a new layer feed concentrate to boost productivity in these challenging times. They developed and formulated Top New using the Cargill Nutrient System, high-quality ingredients, and brown egg technology.
COVID-19 Impact: Positive impact on the global feed concentrate and basemix market
The outbreak of COVID-19 has substantially impacted feed concentrates and basemixes market. The strict rules and lockdown imposed throughout 2020 have impacted the animal feed industry, causing differential effects on raw material supply, trade and logistics, demand-supply volatility, uncertain consumer demand, and affecting the workforce at the industrial level. During the shutdown, one of the key issues affecting the animal feed industry was a loss in sales due to less gifting and impulse spending among customers globally. However, in the middle year of 2021, the situation adjusted and governments opened lockdowns. The manufacturers increased production and established product lines. According to IFEEDER, estimated global feed consumption will grow from 248.4 million metric tons in 2020 to 254.6 million in 2025. The expected value of this feed in 2020 is $47.5 billion, which would be $48.8 billion in 2025 using 2020 feed prices. At 2020 feed prices, feed consumption will climb from 248.4 million metric tons (priced at $47.5 billion) in 2020 to 263.1 million metric tons (valued at $50.4 billion) in 2025.
The global feed concentrate and basemix market report would provide an access to approximately 53 market data tables, 50 figures and 200 pages



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Table of Contents

1. Scope and Methodology
1.1. Research Methodology
1.2. Scope of the Market
2. Key Trends and Developments
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Animal Type
3.2. Market Snippet by Feed Type
3.3. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market impacting factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunities
4.2. Impact analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's five forces analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Demand and Supply Side Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Technological Advancements
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
7. By Animal Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Animal Type Segment
7.1.2. Market attractiveness index, By Animal Type Segment
7.2. Ruminant*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
7.3. Swine
7.4. Poultry
7.5. Others
8. By Feed Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Feed Type Segment
8.1.2. Market attractiveness index, By Feed Type Segment
8.2. Concentrate*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
8.3. Basemix
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key region-specific dynamics
9.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Animal Type
9.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Feed Type
9.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. South America
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Animal Type
9.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Feed Type
9.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Brazil
9.3.5.2. Argentina
9.3.5.3. Rest of South America
9.4. Europe
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Animal Type
9.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Feed Type
9.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Germany
9.4.5.2. U.K.
9.4.5.3. France
9.4.5.4. Spain
9.4.5.5. Italy
9.4.5.6. Rest of Europe
9.5. Asia Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Animal Type
9.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Feed Type
9.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Animal Type
9.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Feed Type
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive scenario
10.2. Competitor strategy analysis
10.3. Market positioning/share analysis
10.4. Mergers and acquisitions analysis
11. Company Profiles
11.1. Cargill*
11.1.1. Company Overview
11.1.2. End User Portfolio and Description
11.1.3. Key Highlights
11.1.4. Financial Overview
11.2. Biofit
11.3. Jai Kisan Agro Products
11.4. Uniplendour (CUC)
11.5. RUNHOP
11.6. Archer Daniels Midland Animal Nutrition
11.7. CP Group
11.8. Purina Mills LLC
11.9. Hindustan Animal Feeds
11.10. ACOLID
*List not Exhaustive*
12. DataM
12.1. Appendix
12.2. About us and services
12.3. Contact us

 

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