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エネルギー原料の世界市場 - 2023-2030


Global Energy Ingredients Market - 2023-2030

市場概要 世界のエネルギー原料市場は、2022年にYY百万米ドルと評価された。2030年にはYY百万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は7.2%である。 エナジードリンクは、一般的に... もっと見る

 

 

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2023年2月1日 US$4,350
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サマリー

市場概要
世界のエネルギー原料市場は、2022年にYY百万米ドルと評価された。2030年にはYY百万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は7.2%である。
エナジードリンクは、一般的にカフェインを含み、精神的・肉体的な刺激を提供するよう宣伝される飲料カテゴリーである。炭酸飲料の場合もあり、タウリン、砂糖、その他の甘味料、ハーブエキス、アミノ酸などの成分が含まれている。エネルギー成分は、身体のエネルギーを高めるために食品や飲料に添加される物質である。マーガリン、コールドカット、ベーカリー製品、スプレッド、ヨーグルト、ミルクソーセージなど、タンパク質原料を使用して製造される食品に対する需要の高まりと、健康志向の高い消費者や高齢者の間での消費の増加が、市場の成長を促進している。
市場ダイナミクス:インスタント・エナジーの生産によるエナジー・ドリンクの人気の高まり
エナジードリンクの人気の高まりは、精神的・肉体的な刺激を伴う即効性のあるエネルギーの生産に起因しており、市場の拡大につながっている。都市化の進展、可処分所得の増加、消費者の健康意識の高まりが、非炭酸飲料の需要拡大に寄与している。パフォーマンス、持久力、注意力を向上させるという謳い文句から、青少年はエナジードリンクを広く消費している。同時に、不規則な長時間労働や社交的な集まりの増加も、消費者をエナジードリンクに向かわせる要因となっている。そのため、主要メーカーは消費者の健康をサポートするため、カフェインを主成分とする飲料を発売している。例えば、ペプシコ社は2021年3月、朝の消費者をターゲットにした「Mtn Dew Rise Energy」というエナジードリンクのラインを発表した。このドリンクはNBAのスーパースター、レブロン・ジェームズによる宣伝が期待された。この新ラインは、ザクロブルーバースト、オレンジブリーズ、ストロベリーメロンスパーク、トロピカルサンライズ、ベリーブリッツ、ピーチマンゴードーンの6種類のフレーバーがある。
しかし、違法な着色料や添加物、残留薬物、工業用化学物質、未検出のアレルギー物質、重金属などが含まれている可能性があり、消費者は警戒している。これらの残留物の摂取は健康に有害な影響を及ぼす可能性があり、ノンアルコール飲料の拡大を制限している。これらの飲料には、砂糖、カフェイン、タウリン、その他インスリン・レベルを上昇させる成分が含まれているため、糖尿病患者にとっては危険である。
市場細分化:世界のエネルギー成分市場ではカフェインタイプが最も高いシェアを占める
カフェインは、中枢神経系(CNS)刺激剤として作用する、最も広く消費されている精神作用薬である。カフェインは、さまざまな身体機能を刺激するのに役立つ有効成分として、食品やサプリメントに広く利用されている。カフェインは、栄養補助食品や健康補助食品、プレワークアウト・パウダー、プロテイン・サプリメント、錠剤など、さまざまなサプリメントに含まれている。コーヒー、紅茶、ソーダ、エナジードリンクなど、さまざまな飲料に含まれる精神活性刺激剤としてのカフェインの増加傾向は、カフェインを主成分とする製品の売上に影響を与えている。米国栄養学会によると、2022年4月、米国の成人の約90%がカフェイン入り製品を消費している。さらに、カフェインは精神的、肉体的、職業的パフォーマンスの様々な側面を高め、エネルギー成分市場におけるカフェイン・セグメントの成長に影響を与えている。例えば、2022年2月、ペプシコの北米コーヒーJVと提携して、スターバックスコーヒーカンパニーはスターバックス・バヤ・エナジーを発売した:RTD飲料は、コーヒー果実に自然に含まれるカフェインと抗酸化ビタミンCを使用し、「心地よいエネルギーを高める」。このようなエナジー成分入りの飲料の発売は、予測期間中の市場を押し上げるだろう。
地理的浸透:予測期間中は欧州が主要地域
清涼飲料、炭酸飲料、果物・野菜ジュース、濃縮飲料、レディ・トゥ・ドリンク・ティー、レディ・トゥ・ドリンク・コーヒーなどのエネルギー飲料は、欧州で最も定期的に消費されている。英国では炭酸飲料の消費量が減少しているため、メーカーにとっては絶好のチャンスとなっている。メーカー各社は、成長しつつあるエナジードリンクのカテゴリーに食い込むことで、レガシーブランドの知名度を生かそうとしている。さらに、メーカー各社は流通網を拡大し、地理的プレゼンスを高めるための戦略的イニシアチブをとっている。製品のパッケージやラベルに「栄養表示」をする傾向が高まっていることは、今後数年間、消費者をこれらの原料に引きつけるのに役立つだろう。例えば、2022年5月、Prinova Europe社は運動持久力用の高純度トレハロース成分Enduracarbを発売した。遅効性で二重糖の成分は、長時間にわたって筋肉に燃料を供給するように設計されている。さらに、主にカフェインによる認知能力の向上、注意力の改善、反応速度の向上といった効果が、市場の成長を支えるだろう。例えば、ペプシコは麻の実エキス入りのロックスター・エナジー飲料を発売した。ペプシコによると、ロックスター・エナジー+ヘンプにはカフェイン、ガラナ、タウリンが含まれ、「強烈な」麻の味がするという。この新製品は2021年4月3日に発売され、ドイツでのみ販売されている。
競争環境:
エネルギー成分市場は断片化されており、多くの先進グローバル・プレーヤーと新興の主要市場参入企業が存在する。これらのプレーヤーは、顧客ベースとブランド・ロイヤルティを高めるため、大規模な買収やプロモーション活動を行っている。同市場における主要企業の取り組みには、BASF SE、Spectrum Chemical Mfg. Corp.、RFI Ingredients、Korea Ginseng Corporation、Orkla、ILHWA CO., LTD.、Applied Food Sciences, Inc.(AFS)、Naturalin Bio-Resources Co., Ltd.、Changsha Huir Biological-Tech Co., Ltd.、Sinochem Pharmaceutical Co., Ltd.などがある。例えば、2022年5月15日、ハイネケンアジアパシフィック飲料は、天然成分を使用し、日常消費者に爽快感を与えることを売りにしたソーラーパワーでエナジードリンク市場に参入した。同ブランドはmarketing-interactiveに対し、アジア太平洋地域で機能性飲料の需要が高まっていると語った。消費者は、基本的な栄養機能だけでなく、健康上のメリットを提供する代替飲料を求めている。ネクスバは2022年5月17日、ビタミンとプレバイオティクスを配合した英国初のノンカフェイン・ノンシュガー・エナジードリンク「ナチュラル・エナジー」を発売した。
COVID-19の影響世界のエネルギー原料市場にプラスの影響
COVID-19の流行は市場の成長にプラスの影響を与えた。製品に対する需要はすでに高まっていたが、COVID-19のパンデミックが世界を襲った後、市場は爆発的に拡大した。健康や利便性に対する関心の高まり、こうした飲料の品質や多様性の向上が需要増加の背景にある。2020年3月にレストランやバーを閉店した後同商品の売上は、世界的な留守番注文により、Eコマース・チャネルを通じて大幅に増加した。また、COVID-19の大流行により、より健康的な食品を求める消費者の需要が高まり、カフェインベースのエネルギー成分を含む商品の消費が促進されている。Med Alert Helpによると、2021年1月、アメリカ人の85%がCOVID-19の隔離期間中に集中力と注意力を高めるために少なくとも1種類のカフェイン入り飲料を飲むという。さらに、エネルギー成分の新たな市場は、消費者が日常生活やライフスタイルに簡単に取り入れられる健康的な商品を求める傾向によって創出されている。例えば、2020年5月8日、コロナウイルス(COVID-19)の大流行が米国での新製品発売に悪影響を及ぼしたにもかかわらず、国際市場の好調がモンスター・ビバレッジ社の第1四半期の成長を支えた。投入された新製品は、3種類のReign Inferno飲料、2種類のMonster Ultraライン延長、Java Monster 300ライン、Monster Hydro Super Sportライン、NOS Turboなどであった。
この調査レポートは世界のエネルギー原料市場を分析・予測し、77の市場データ表、74の図表、170ページを提供しています。

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目次

1. Scope and Methodology
1.1. Research Methodology
1.2. Scope of the Market
2. Key Trends and Developments
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Type
3.2. Market Snippet by Application
3.3. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market impacting factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunities
4.2. Impact analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's five forces analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Patent Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment
7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment
7.2. Caffeine*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
7.3. Creatine
7.4. Taurine
7.5. Ginseng
7.6. Others
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment
8.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment
8.2. Food*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
8.3. Supplements
8.4. Beverages
8.5. Others
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key region-specific dynamics
9.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. South America
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Brazil
9.3.5.2. Argentina
9.3.5.3. Rest of South America
9.4. Europe
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Germany
9.4.5.2. U.K.
9.4.5.3. France
9.4.5.4. Spain
9.4.5.5. Italy
9.4.5.6. Rest of Europe
9.5. Asia Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive scenario
10.2. Competitor strategy analysis
10.3. Market positioning/share analysis
10.4. Mergers and acquisitions analysis
11. Company Profiles
11.1. BASF SE *
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Type Portfolio and Description
11.1.3. Key Highlights
11.1.4. Financial Overview
11.2. Spectrum Chemical Mfg. Corp.
11.3. RFI Ingredients
11.4. Korea Ginseng Corporation
11.5. Orkla
11.6. ILHWA CO., LTD.
11.7. Applied Food Sciences, Inc. (AFS)
11.8. Naturalin Bio-Resources Co., Ltd.
11.9. Changsha Huir Biological-Tech Co., Ltd.
11.10. Sinochem Pharmaceutical Co., Ltd.
12. DataM
12.1. Appendix
12.2. About us and services
12.3. Contact us

 

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Summary

Market Overview
The global energy ingredients market was valued at USD YY million in 2022. It is forecasted to reach USD YY million by 2030, growing at a CAGR of 7.2% during the forecast period (2023-2030).
An energy drink is a beverage category that typically contains caffeine and is promoted to provide mental and physical stimulation. It might be carbonated and include ingredients like taurine, sugar, other sweeteners, herbal extracts, and amino acids. Energy ingredients are substances added to foods and drinks to increase bodily energy. Rising demand for food products such as margarine, cold cuts, bakery products, spreads, yogurt, and milk sausages, which are produced using protein ingredients, and increasing consumption among health-conscious and elderly consumers are driving the market's growth.
Market Dynamics: The growing popularity of energy drinks owing to the production of instant energy
The growing popularity of energy drinks owing to their production of instant energy with mental and physical stimulation will help magnify the scope of the market. Increased urbanization, rising disposable incomes, and growing consumer health consciousness contribute to increased demand for non-carbonated beverages. Adolescents widely consume energy drinks due to their claims of improving performance, endurance, and alertness. At the same time, long and erratic working hours and the increasing occurrence of social gatherings drive consumers toward energy drinks. Hence, key manufacturers are launching drinks with caffeine as their main ingredient to support consumer health. For instance, in March 2021, PepsiCo Inc. introduced a line of energy drinks called "Mtn Dew Rise Energy," targeted at morning consumers. The drink was expected to be promoted by NBA superstar LeBron James. The new line is available in six flavors: pomegranate blue burst, orange breeze, strawberry melon spark, tropical sunrise, berry blitz, and peach mango dawn.
However, the potential for items containing illegal colors and additives, drug residues, industrial chemicals, undetected allergies, and heavy metals alarms consumers. Consumption of these residues could have harmful health effects, restricting the expansion of non-alcoholic beverages. These drinks are risky for people with diabetes because they include sugar, caffeine, taurine, and other ingredients that raise insulin levels.
Market Segmentation: The caffeine type segment accounted for the highest share in the global energy ingredient market
Caffeine is the most widely consumed psychoactive drug that acts as a stimulant for the central nervous system (CNS). Caffeine is widely utilized in food items and supplements as an active ingredient that helps to stimulate different body functions. It is an ingredient in several supplements, including dietary and health supplements, pre-workout powders, protein supplements, pills, and others. The growing trend of caffeine as a psychoactive stimulant in various beverages, including coffee, tea, soda, and energy drinks, is impacting the sales of products with caffeine as their main ingredient. According to the American Society of Nutrition, in April 2022, about 90% of adults in the U.S. consumed caffeinated products. Furthermore, caffeine enhances various aspects of mental, physical, and occupational performance, impacting the caffeine segment's growth in the energy ingredients market. For instance, in February 2022, in partnership with PepsiCo’s North America Coffee JV, Starbucks Coffee Company launched Starbucks Baya Energy: RTD beverage using caffeine found naturally in coffee fruit alongside antioxidant vitamin C for a ‘boost of feel-good energy.’ Such launches with energy ingredients will propel the market in the forecast period.
Geographical Penetration: Europe is the dominating region during the forecast period
Energy beverages, including soft drinks, carbonated beverages, fruit and vegetable juices, beverage concentrates, ready-to-drink tea, and ready-to-drink coffee, are most regularly consumed in Europe. Soda consumption in the U.K. is declining, which has created a great opportunity for manufacturers, who are attempting to capitalize on the name recognition of their legacy brands by making a bigger dent in the growing energy drink category. In addition, the manufacturers are taking strategic initiatives to expand their distribution networks and boost their geographical presence. The rising trend of "nutrition declarations" on the package or label of the product will help attract consumers to these ingredients in the years to come. For instance, in May 2022, Prinova Europe launched a high-purity trehalose ingredient, Enduracarb, for athletic endurance. Slow-acting and double-sugar ingredients are designed to fuel muscles over long periods. Furthermore, benefits such as increased cognitive performance improved attention, and increased reaction speed, primarily due to caffeine, will support the market's growth. For instance, PepsiCo has launched a Rockstar Energy beverage with hemp seed extract. PepsiCo said that Rockstar Energy + Hemp contains caffeine, guarana, taurine, and an "intense" hemp taste. The new product was released on April 3, 2021, and is only available in Germany.
Competitive Landscape:
The market for energy ingredients is fragmented, with many developed global players and emerging key market entrants. These players engage in major acquisition and promotional activities to increase their customer base and brand loyalty. Some of the initiatives by the key players in the market are BASF SE, Spectrum Chemical Mfg. Corp., RFI Ingredients, Korea Ginseng Corporation, Orkla, ILHWA CO., LTD., Applied Food Sciences, Inc. (AFS), Naturalin Bio-Resources Co., Ltd., Changsha Huir Biological-Tech Co., Ltd. and Sinochem Pharmaceutical Co., Ltd. For instance, on May 15, 2022, Heineken Asia Pacific Beverages entered the energy drink market with Solar Power, which touts itself as using natural ingredients and giving a refreshing boost to everyday consumers. The brand told marketing-interactive that it had seen a growing demand for functional beverages within Asia Pacific. Consumers are seeking alternative beverages that offer health benefits beyond basic nutritional functions. On May 17, 2022, Nexba launched Natural Energy, the UK’s first caffeine- and sugar-free energy drink, loaded with vitamins and prebiotics.
COVID-19 Impact: Positive impact on the global energy ingredients market
The COVID-19 pandemic has had a positive impact on market growth. Though the demand for the product was already rising, the market exploded after the COVID-19 pandemic hit the world. Increased concerns for health and convenience and the enhanced quality and diversity of these beverages are behind the increase in demand. After closing restaurants and bars in March 2020. The product's sales rose significantly through e-commerce channels due to stay-at-home orders worldwide. The COVID-19 pandemic has also increased consumer demand for healthier food options, which encourages consumers to consume goods containing caffeine-based energy components. In January 2021, 85% of Americans will drink at least one caffeinated beverage to improve focus and attentiveness during the COVID-19 quarantine, according to Med Alert Help. Additionally, new markets for energy ingredients have been created by the trend of consumers looking for healthy goods that are simple to adopt into their daily routines and lifestyles. For instance, on May 8, 2020, strength in international markets helped Monster Beverage Corp. deliver growth in the first quarter despite the adverse impact of the coronavirus (COVID-19) pandemic on new product launches in the United States. New products introduced included three Reign Inferno beverages, two Monster Ultra line extensions, a line of Java Monster 300, a line of Monster Hydro Super Sport, and NOS Turbo.
The global energy ingredients market report would provide access to approximately 77 market data tables, 74 figures and 170 pages



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Table of Contents

1. Scope and Methodology
1.1. Research Methodology
1.2. Scope of the Market
2. Key Trends and Developments
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Type
3.2. Market Snippet by Application
3.3. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market impacting factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunities
4.2. Impact analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's five forces analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Patent Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment
7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment
7.2. Caffeine*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
7.3. Creatine
7.4. Taurine
7.5. Ginseng
7.6. Others
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment
8.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment
8.2. Food*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
8.3. Supplements
8.4. Beverages
8.5. Others
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key region-specific dynamics
9.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. South America
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Brazil
9.3.5.2. Argentina
9.3.5.3. Rest of South America
9.4. Europe
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Germany
9.4.5.2. U.K.
9.4.5.3. France
9.4.5.4. Spain
9.4.5.5. Italy
9.4.5.6. Rest of Europe
9.5. Asia Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive scenario
10.2. Competitor strategy analysis
10.3. Market positioning/share analysis
10.4. Mergers and acquisitions analysis
11. Company Profiles
11.1. BASF SE *
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Type Portfolio and Description
11.1.3. Key Highlights
11.1.4. Financial Overview
11.2. Spectrum Chemical Mfg. Corp.
11.3. RFI Ingredients
11.4. Korea Ginseng Corporation
11.5. Orkla
11.6. ILHWA CO., LTD.
11.7. Applied Food Sciences, Inc. (AFS)
11.8. Naturalin Bio-Resources Co., Ltd.
11.9. Changsha Huir Biological-Tech Co., Ltd.
11.10. Sinochem Pharmaceutical Co., Ltd.
12. DataM
12.1. Appendix
12.2. About us and services
12.3. Contact us

 

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