世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

チェーンソーの世界市場 - 2022-2029


Global Chain Saw Market - 2022-2029

市場概要 チェンソーは、主に木材や木材関連製品の切断に使用される携帯型の手持ち式機械工具である。チェーンソーは、ガイドバーに沿って回転するチェーンに取り付けられた歯で切断するもので、ガソリンまたは... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2023年1月5日 US$4,350
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
175 英語

 

サマリー

市場概要
チェンソーは、主に木材や木材関連製品の切断に使用される携帯型の手持ち式機械工具である。チェーンソーは、ガイドバーに沿って回転するチェーンに取り付けられた歯で切断するもので、ガソリンまたはバッテリー駆動用の小型シリンダーに接続されている。現在、都市化の進展とインフラ整備のための森林伐採率の増加が市場成長の原動力となっている。さらに、消費者の生活水準が向上し、室内装飾への関心が高まっていることも、木質ベースの床材、パネル、屋根材などの需要を促進している。
さらに、一人当たりの高級木製家具への支出が増加していることも、家具製造用途でのチェンソーの利用をさらに促進している。さらに、ホスピタリティ分野の著しい成長も、オーク材、メープル材、チーク材など、高い耐久性と高い美観を提供する様々な種類の広葉樹の設置におけるチェンソーの需要を刺激している。
チェンソーの世界市場は2021年にYY百万米ドルと評価された。2029年にはYY百万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2022-2029年)の年平均成長率は5.1%である。
市場ダイナミクス:環境に優しい製品の採用増加が市場成長を牽引
環境に優しい製品に対する需要の高まりが、予測期間中の市場成長を促進すると予測される。ガス式機器は有害ガスを放出し、最終的に大気汚染につながるため、消費者の環境に対する意識が高まり、持続可能な製品への需要が高まっている。その結果、環境に害を与える製品は消費者にあまり使われなくなった。例えば、2022年8月にレノロンが発表した調査によると、世界の消費者の66%が、持続可能なブランドに対してより多くの金額を支払ってもよいと回答している。また、庭の手入れをするために、バッテリー式や電動式のチェンソーの需要が国内で伸びている。この種のチェンソーは軽量で、持続可能で、メンテナンスが少なくて済み、誰でも簡単に操作できる。
さらに、機械のオイル交換や燃料補給など、機械をスムーズに動かすための作業が、電動チェンソーへの転換と市場成長の重要な要因になると予想される。その結果、メーカーや様々な実業家は、技術的に改良された製品やソリューションの導入に注力し、市場の成長に拍車をかけている。
しかし、原材料価格の高騰や規制の禁止・制限の増加が、チェンソー市場の抑制要因となっている。
市場細分化:チェンソーの世界市場では電動チェンソーがトップシェア
2021年、電動チェンソーの売上高シェアはYY%と最も高かった。電動チェンソーは、操作が簡単で、騒音が少なく、キックバックが少なく、保管が簡単なため、ガス式や従来型のチェンソーよりも需要が高まっている。二酸化炭素排出量に対する懸念の高まり、電動またはバッテリー駆動の工具が需要を伸ばしており、電動チェンソー市場の成長に影響を与えそうだ。
また、家庭や農場で軽い草刈り、生垣の剪定、樹木の剪定に電動チェンソーの人気が高まっていることも、今後の市場成長に拍車をかけている。さらに、大型の電動チェンソーは、適度な降圧や薪の切断などの重労働をこなすことができる。さらに、様々な作業への応用範囲の拡大が、このセグメントの成長を後押ししている。
地理的浸透:予測期間中は北米が主要地域
2021年、北米の売上高シェアはほぼYY%と最も高かった。チェンソー市場の各社は、北米地域における一貫した需要の高まりを背景に、北米地域で新製品の発売と拡大をますます進めている。例えば、Husqvarnaは、2つの新しい70ccののこぎり、2つの再設計された50ccののこぎり、ガス式ツリーケアソーといくつかの新しい機器の必需品を含む新製品ラインを立ち上げ、2019年に60周年チェンソーを記念して北米でX-Cutチェンチェンチェンの製品ラインを拡大した。また、機械化技術の向上、気候、有利な固定投資、商業市場の拡大などが北米のチェンソー市場の成長に重要な役割を果たしている。
競争環境:
世界のチェンソー市場は競争が激しく、日立製作所、Robert Bosch GmbH、Husqvarna Group、Makita U.S.A. Inc.、Andreas Stihl AG & Co.KG、Remington Power Tools、Stanley Black & Decker Inc.、Blount International Inc.、Briggs & Stratton Corporation、Zhejiang Zomax Garden Machinary Co.Ltd.などがある。チェンソー市場は、主要プレーヤーが様々な最終用途産業向けに買収、合弁契約、製品革新など様々な戦略に注力しているため、予測期間中に競争力が高まると推定される。さらに、持続可能で環境に優しい製品に対する需要の高まりも、市場の成長につながる製品の発売、提携、買収、拡大につながる。
例えば
- 2019年1月、大手ブランドのSTIHLは、ファクトリーオートメーション技術のリーダーであるFANUCと提携した。この提携を通じて、両社はカットオフソーのパッケージングラインで従業員に利便性を提供する「コラボレーティブロボット」の発売により、斬新な成長の道を切り開くことに注力している。
COVID-19の影響:世界のチェンソー市場への悪影響
COVID-19の流行は、事業の閉鎖、戸締まり、旅行や輸送の禁止により、世界中の様々な国やその経済に悪影響を及ぼしている。食品・飲料、農業は、サプライチェーンの制限や倉庫工場の閉鎖など、激しい混乱に見舞われた主要産業の一つである。
コビッド19の発生は、チェーンソー販売のサプライチェーン全体に深刻な影響を与えた。製品の生産停止や最終用途部門の操業停止もチェンソーの販売に悪影響を与えた。このように、世界的なパンデミックは、ウイルスの突然の発生とそれに起因するパンデミックにより、2020年と2021年のチェンソーの全体的な成長に影響を与えた。
さらに、政府による輸送・供給の制限もチェンソー市場に影響を与えている。しかし、メーカーや主要プレーヤーはこの状況に対応し、チェンソーの需要が増加しています。
この調査レポートはチェンソーの世界市場を分析・予測した53の市場データテーブル、40の図表、175ページを提供しています。

ページTOPに戻る


目次

1. Scope and Methodology
1.1. Research Methodology
1.2. Scope of the Market
2. Key Trends and Developments
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Product
3.2. Market Snippet by Application
3.3. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market impacting factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunities
4.2. Impact analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's five forces analysis
5.2. Value chain analysis
5.3. Patent Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
7. By Product
7.1. Introduction
7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Product Segment
7.1.2. Market attractiveness index, By product Segment
7.2. Gas-powered*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
7.3. Electric-powered
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment
8.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment
8.2. Residential Construction*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
8.3. Commercial and Industrial Construction
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key region-specific dynamics
9.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
9.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. South America
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
9.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Brazil
9.3.5.2. Argentina
9.3.5.3. Rest of South America
9.4. Europe
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
9.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Germany
9.4.5.2. U.K.
9.4.5.3. France
9.4.5.4. Spain
9.4.5.5. Italy
9.4.5.6. Rest of Europe
9.5. Asia Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
9.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
9.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Crops
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive scenario
10.2. Competitor strategy analysis
10.3. Market positioning/share analysis
10.4. Mergers and acquisitions analysis
11. Company Profiles
11.1. Hitachi Ltd.*
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Key Highlights
11.1.4. Financial Overview
11.2. Robert Bosch GmbH
11.3. Husqvarna Group
11.4. Makita U.S.A. Inc.
11.5. Andreas Stihl AG & Co. KG
11.6. Remington Power Tools
11.7. Stanley Black & Decker Inc.
11.8. Blount International Inc.
11.9. Briggs & Stratton Corporation
11.10. Zhejiang Zomax Garden Machinary Co. Ltd.
*List not Exhaustive*
12. DataM
12.1. Appendix
12.2. About us and services
12.3. Contact us

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Market Overview
A chainsaw is a portable, handheld mechanical tool used primarily for cutting wood and wood-related products. It cuts with teeth attached to a rotating chain that runs along a guide bar that is connected to a small cylinder for gasoline or battery power. The growing urbanization along with the increasing deforestation rate for infrastructural development are currently driving the market growth. Moreover, the improving consumer living standards and their rising focus on interior décor are also propelling the demand for wood-based flooring, panels, roofing, etc.
Additionally, the growing per capita expenditures on high-end and premium wooden furniture are further augmenting the utilization of chainsaws in furniture manufacturing applications. Additionally, a significant growth in the hospitality sector is also catalyzing the demand for chainsaws in the installation of various types of hardwoods, such as oak, maple, teak, etc., which provide high durability and enhanced aesthetics.
The global chain saw market was valued at USD YY million in 2021. It is forecasted to reach USD YY million by 2029, growing at a CAGR of 5.1% during the forecast period (2022-2029).
Market Dynamics: Rising adoption of eco-friendly products is driving the growth of the market
The surging demand for eco-friendly products is anticipated to propel the market in the forecast period. As the gas-powered equipment releases hazardous gases, which ultimately leads to air pollution, thus, there is a significant demand for electrical and battery-powered products among the customers, as people and consumers are getting more conscious about the environmental conditions and initiate towards sustainable products. As a result, the products that cause harm to the environment are used less by consumers. For instance, in August 2022, Renolon 66% of consumers worldwide say they’re willing to pay more for sustainable brands. In addition, the demand for battery-powered or electric chainsaws has witnessed a growth in domestic usage to maintain the yards. These kind of chainsaw are lightweight, sustainable, require less maintenance, and anyone can easily operate them.
Furthermore, the things such as changing the oil of machines, and fuelling and to keep the machine running smoothly are expected to be crucial factors in the conversion to electric chainsaws and the growth of the market. As a result, manufacturers and various industrialists are concentrating on introducing technologically improved products and solutions which adds to the growth of the market.
However, high prices of raw material, as well as increasing regulatory bans and restrictions, is acting as restraint for the chainsaw market.
Market Segmentation: Electric chainsaw stands for the highest share in global chainsaw market
In 2021, the electric chainsaw segment had the highest revenue share of YY percent. Electric chainsaw is gaining more demand over gas powered and conventional chainsaw, owing to its ease of operation, less noise, reduced kickbacks, and easy storage. The growing concerns about the carbon emissions, electric or battery-powered tools are growing the demand which is likely to influence the growth of electric chainsaw market.
In addition, growing popularity of electric chainsaw among home and farm owners for clearing light brush, trimming hedges, and pruning trees has been adding to the growth of the market growth in coming years. Furthermore, larger electric chainsaws are capable of carrying out heavy duties including moderate bucking and cutting firewood. Additionally, growing scope of application in variety of tasks is driving the segment growth.
Geographical Penetration: North America is the dominating region during the forecast period
In 2021, North America had the highest revenue share of almost YY percent. The companies in the chainsaw market are increasingly launching and expanding new products in the North America region owing to the consistently rising demand in the region. For instance, Husqvarna launched new product line which includes two new 70cc saws, two redesigned 50cc saws, gas-powered tree care saw & some new equipment essentials and expanded its line of X-Cut chainsaw chains in North America to mark its 60th chainsaw anniversary in 2019. In addition, such as improved mechanization techniques, climate, favorable fixed investment, coupled with the expansion of the commercial market has played a key role in the growth of the chainsaw market in North America.
Competitive Landscape:
The global chain saw market is competitive and comprises players such as Hitachi Ltd., Robert Bosch GmbH, Husqvarna Group, Makita U.S.A. Inc., Andreas Stihl AG & Co. KG, Remington Power Tools, Stanley Black & Decker Inc., Blount International Inc., Briggs & Stratton Corporation and Zhejiang Zomax Garden Machinary Co. Ltd. among others. The chainsaw market competitiveness is estimated to increase over the forecast period as the key players focus on various strategies such as acquisition, joint ventures agreements and product innovation for various end use industries. Moreover, growing demand for sustainable, and eco-friendly products also leads to product launches, collaborations, acquisitions and expansions which leads to the growth of the market.
For instance,
• In January 2019, a leading brand STIHL has partnered with FANUC, which is a leader in factory automation technology. Through this partnership, the companies are focusing on unleashing novel growth avenues with the launch of ‘Collaborative Robot’ to offer convenience to the employees in the cut-off saw packaging line.
COVID-19 Impact: Negative impact on global chainsaw market
The COVID-19 pandemic has adversely affected the various countries and their economies across the world due to closure of business, lockdowns, and bans on travel and transport. Food & beverages, agriculture are among the major industries suffered from intense disruptions such as restrictions on the supply chain and the shutdown of warehouse plants.
The covid-19 outbreak has severely impacted the overall supply chain of the chain saw sales. The halt in production of the products and end use sector operations have also affected the chain saw sales negatively. Thus, the global pandemic has affected the overall growth of the chain saw in the year 2020 and 2021 owing to the sudden outbreak of the virus and the pandemic caused due to that, it has led to the implementation of stringent lockdown regulations by the government across the globe which resulted in disruptions in import and export activities of the products.
In addition, the restrictions from government for transport & supply have also impacted the chain saw market. However, the manufacturers and the key players are coping up with the situation and there has been increase in demand for chain saw.
The global chain saw market report would provide an access to approximately 53 market data tables, 40 figures and 175 pages



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Scope and Methodology
1.1. Research Methodology
1.2. Scope of the Market
2. Key Trends and Developments
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Product
3.2. Market Snippet by Application
3.3. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market impacting factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunities
4.2. Impact analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's five forces analysis
5.2. Value chain analysis
5.3. Patent Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
7. By Product
7.1. Introduction
7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Product Segment
7.1.2. Market attractiveness index, By product Segment
7.2. Gas-powered*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
7.3. Electric-powered
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment
8.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment
8.2. Residential Construction*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
8.3. Commercial and Industrial Construction
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key region-specific dynamics
9.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
9.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. South America
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
9.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Brazil
9.3.5.2. Argentina
9.3.5.3. Rest of South America
9.4. Europe
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
9.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Germany
9.4.5.2. U.K.
9.4.5.3. France
9.4.5.4. Spain
9.4.5.5. Italy
9.4.5.6. Rest of Europe
9.5. Asia Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
9.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
9.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Crops
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive scenario
10.2. Competitor strategy analysis
10.3. Market positioning/share analysis
10.4. Mergers and acquisitions analysis
11. Company Profiles
11.1. Hitachi Ltd.*
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Key Highlights
11.1.4. Financial Overview
11.2. Robert Bosch GmbH
11.3. Husqvarna Group
11.4. Makita U.S.A. Inc.
11.5. Andreas Stihl AG & Co. KG
11.6. Remington Power Tools
11.7. Stanley Black & Decker Inc.
11.8. Blount International Inc.
11.9. Briggs & Stratton Corporation
11.10. Zhejiang Zomax Garden Machinary Co. Ltd.
*List not Exhaustive*
12. DataM
12.1. Appendix
12.2. About us and services
12.3. Contact us

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?


DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/19 10:26

155.48 円

165.11 円

199.74 円

ページTOPに戻る