世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

コンシューマーグレード3Dスキャナーの世界市場 - 産業動向と2030年までの予測


Global Consumer Grade 3D Scanner Market - Industry Trends and Forecast to 2030

コンシューマグレード3Dスキャナの世界市場は、2023年から2030年の予測期間でCAGR 9.6%を記録すると予測されている。この新しい市場レポートは、歴史的年2021年のデータを含み、計算の基準年は2022年、予測期間は... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Data Bridge Market Research
データブリッジマーケットリサーチ
2023年8月1日 US$4,800
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
160 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

コンシューマグレード3Dスキャナの世界市場は、2023年から2030年の予測期間でCAGR 9.6%を記録すると予測されている。この新しい市場レポートは、歴史的年2021年のデータを含み、計算の基準年は2022年、予測期間は2023年から2030年です。

市場セグメント
コンシューマー向け3Dスキャナーの世界市場:製品別(ハードウェア、ソフトウェア&ソリューション、サービス)、測定範囲別(短距離3Dスキャナー、中距離3Dスキャナー)、タイプ別(構造化光スキャナー、3Dレーザースキャナー、ハイブリッド3Dスキャナー)、技術別(光三角測量、レーザー三角測量、パターン・フリンジ三角測量、レーザーパルスベース)、用途別(光三角測量、レーザー三角測量、パターン・フリンジ三角測量、レーザーパルスベース)、レーザーパルスベース)、用途(品質管理/検査、リバースエンジニアリング、バーチャルシミュレーション、その他)、製品(ハンドヘルド、三脚取付型、デスクトップ)、最終用途(積層造形、建築家/デザイナー、教育/研究、ホビー、アート、デジタルコンテンツ制作)、国(U.S.,カナダ, メキシコ, ドイツ, フランス, 英国, イタリア, スペイン, オランダ, ロシア, スイス, トルコ, オーストリア, ノルウェー, ハンガリー, リトアニア, アイルランド, ポーランド, その他の欧州, 中国, 日本, インド, 韓国, オーストラリア, シンガポール, タイ, マレーシア, インドネシア, フィリピン, ベトナム, その他のアジア太平洋, ブラジル, アルゼンチン, ペルー, その他の南米, 南アフリカ, サウジアラビア, U.A.E., エジプト, イスラエル, クウェート, その他の中東・アフリカ) - 産業動向と2030年までの予測

コンシューマーグレード3Dスキャナーの世界市場動向の概要

ドライバー
- エンターテインメントおよびゲーム産業における需要の高まり
抑制要因
- 技術的な後退(精度の問題、対象物の色による問題)
機会
- 大手企業間の提携と協力
市場プレイヤー

世界のコンシューマーグレード3Dスキャナー市場で事業を展開している主なプレーヤーは以下の通り:
- Matter and Form, Inc.
- クレアフォーム
- アーテック・ヨーロッパ
- シャイニング3D
- ファロー
- オクシピタル社
- スキャンディメンション
- XYZprinting社
- Revopoint 3D Technologies Inc.
- 深圳創實3D科技有限公司
- スキャンテック(杭州)有限公司
- ポリカム
- オープンスキャン
- THOR3D
- ポリガ
- アイキュービジョンテクノロジーズ
- スキャンディ
- 北京迅亨科技有限公司(Thunk3d)
- マンティスビジョン
- Epic Games, Inc.


ページTOPに戻る


目次

TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION 15
1.1 OBJECTIVES OF THE STUDY 15
1.2 MARKET DEFINITION 15
1.3 OVERVIEW OF THE GLOBAL CONSUMER GRADE 3D SCANNER MARKET 15
1.4 CURRENCY AND PRICING 17
1.5 LIMITATIONS 17
1.6 MARKETS COVERED 18
2 MARKET SEGMENTATION 21
2.1 MARKETS COVERED 21
2.2 YEARS CONSIDERED FOR THE STUDY 22
2.3 GEOGRAPHIC SCOPE 23
2.4 DBMR TRIPOD DATA VALIDATION MODEL 24
2.5 PRIMARY INTERVIEWS WITH KEY OPINION LEADERS 27
2.6 DBMR MARKET POSITION GRID 28
2.7 VENDOR SHARE ANALYSIS 30
2.8 MARKET APPLICATION COVERAGE GRID 31
2.9 MULTIVARIATE MODELLING 32
2.10 OFFERING TIMELINE CURVE 33
2.11 SECONDARY SOURCES 34
2.12 ASSUMPTIONS 34
3 EXECUTIVE SUMMARY 35
4 PREMIUM INSIGHTS 40
5 MARKET OVERVIEW 41
5.1 DRIVERS 43
5.1.1 GROWING DEMAND IN ENTERTAINMENT AND GAMING INDUSTRY 43
5.1.2 GROWING DEMAND FOR PERSONALIZED ITEMS/PRODUCTS 45
5.1.3 ADVANCEMENTS IN 3D SCANNING TECHNOLOGY 46
5.1.4 INCREASING USE OF 3D SCANNER IN HOBBYIST APPLICATIONS 48
5.2 RESTRAINTS 49
5.2.1 TECHNOLOGICAL LIMITATIONS 49
5.2.2 HIGH COST OF 3D SCANNERS 49 
5.3 OPPORTUNITIES 50
5.3.1 PARTNERSHIP AND COLLABORATION AMONG MAJOR PLAYERS 50
5.3.2 GROWTH OF AUGMENTED REALITY (AR) AND VIRTUAL REALITY (VR) 52
5.3.3 RISING APPLICATIONS IN ARCHITECTURAL VISUALIZATION AND REAL ESTATE PLANNING 53
5.4 CHALLENGES 55
5.4.1 HIGH POST PROCESSING AND STEEP LEARNING CURVE 55
5.4.2 DATA STORAGE AND MANAGEMENT CHALLENGES 56
6 GLOBAL CONSUMER GRADE 3D SCANNER MARKET, BY OFFERING 57
6.1 OVERVIEW 58
6.2 HARDWARE 59
6.3 SOFTWARE & SOLUTIONS 60
6.4 SERVICES 60
6.4.1 MEASUREMENT SERVICES 61
6.4.2 AFTER-SALES SERVICE 61
6.4.3 STORAGE AS A SERVICE 61
7 GLOBAL CONSUMER GRADE 3D SCANNER MARKET, BY RANGE 62
7.1 OVERVIEW 63
7.2 SHORT-RANGE 3D SCANNERS 64
7.3 MEDIUM-RANGE 3D SCANNERS 65
8 GLOBAL CONSUMER GRADE 3D SCANNER MARKET, BY TYPE 66
8.1 OVERVIEW 67
8.2 STRUCTURED LIGHT SCANNERS 68
8.3 3D LASER SCANNERS 69
8.4 HYBRID 3D SCANNERS 69
9 GLOBAL CONSUMER GRADE 3D SCANNER MARKET, BY TECHNOLOGY 70
9.1 OVERVIEW 71
9.2 LIGHT TRIANGULATION 72
9.3 LASER TRIANGULATION 73
9.4 PATTERN FRINGE TRIANGULATION 73
9.5 LASER PULSE BASED 74
10 GLOBAL CONSUMER GRADE 3D SCANNER MARKET, BY APPLICATION 75
10.1 OVERVIEW 76
10.2 QUALITY CONTROL/INSPECTION 77
10.3 REVERSE ENGINEERING 78
10.4 VIRTUAL SIMULATION 78
10.5 OTHERS 79
11 GLOBAL CONSUMER GRADE 3D SCANNER MARKET, BY PRODUCT 80
11.1 OVERVIEW 81
11.2 HANDHELD 82
11.3 TRIPOD MOUNTED 83
11.4 DESKTOP 83
12 GLOBAL CONSUMER GRADE 3D SCANNER MARKET, BY END-USE 84
12.1 OVERVIEW 85
12.2 ADDITIVE PRINTING 86
12.2.1 HARDWARE 87
12.2.2 SOFTWARE & SOLUTIONS 87
12.2.3 SERVICES 87
12.2.3.1 MEASUREMENT SERVICES 87
12.2.3.2 AFTER-SALES SERVICE 87
12.2.3.3 STORAGE AS A SERVICE 87
12.3 ARCHITECTS AND DESIGNERS 88
12.3.1 HARDWARE 88
12.3.2 SOFTWARE & SOLUTIONS 88
12.3.3 SERVICES 89
12.3.3.1 MEASUREMENT SERVICES 89
12.3.3.2 AFTER-SALES SERVICE 89
12.3.3.3 STORAGE AS A SERVICE 89
12.4 EDUCATION AND RESEARCH 90
12.4.1 HARDWARE 90
12.4.2 SOFTWARE & SOLUTIONS 90
12.4.3 SERVICES 91
12.4.3.1 MEASUREMENT SERVICES 91
12.4.3.2 AFTER-SALES SERVICE 91
12.4.3.3 STORAGE AS A SERVICE 91
12.5 ARTS AND DIGITAL CONTENT CREATION 92
12.5.1 HARDWARE 92
12.5.2 SOFTWARE & SOLUTIONS 92
12.5.3 SERVICES 93
12.5.3.1 MEASUREMENT SERVICES 93
12.5.3.2 AFTER-SALES SERVICE 93
12.5.3.3 STORAGE AS A SERVICE 93 
12.6 HOBBYISTS 94
12.6.1 HARDWARE 94
12.6.2 SOFTWARE & SOLUTIONS 94
12.6.3 SERVICES 95
12.6.3.1 MEASUREMENT SERVICES 95
12.6.3.2 AFTER-SALES SERVICE 95
12.6.3.3 STORAGE AS A SERVICE 95
12.7 OTHERS 96
13 GLOBAL CONSUMER GRADE 3D SCANNER MARKET, BY REGION 97
13.1 OVERVIEW 98
13.2 NORTH AMERICA 104
13.2.1 U.S. 104
13.2.2 CANADA 104
13.2.3 MEXICO 104
13.3 EUROPE 105
13.3.1 GERMANY 105
13.3.2 U.K. 105
13.3.3 FRANCE 105
13.3.4 SPAIN 105
13.3.5 ITALY 105
13.3.6 RUSSIA 105
13.3.7 NETHERLANDS 105
13.3.8 SWITZERLAND 105
13.3.9 BELGIUM 105
13.3.10 TURKEY 106
13.3.11 REST OF EUROPE 106
13.4 ASIA-PACIFIC 107
13.4.1 CHINA 107
13.4.2 JAPAN 107
13.4.3 INDIA 107
13.4.4 SOUTH KOREA 107
13.4.5 AUSTRALIA 107
13.4.6 SINGAPORE 107
13.4.7 THAILAND 107
13.4.8 MALAYSIA 107
13.4.9 INDONESIA 107
13.4.10 PHILIPPINES 108
13.4.11 REST OF ASIA-PACIFIC 108
13.5 SOUTH AMERICA 109
13.5.1 BRAZIL 109
13.5.2 ARGENTINA 109
13.5.3 REST OF SOUTH AMERICA 109
13.6 MIDDLE EAST AND AFRICA 110
13.6.1 SAUDI ARABIA 110
13.6.2 U.A.E. 110
13.6.3 ISRAEL 110
13.6.4 SOUTH AFRICA 110
13.6.5 EGYPT 110
13.6.6 REST OF MIDDLE EAST AND AFRICA 110
14 GLOBAL CONSUMER GRADE 3D SCANNER MARKET: COMPANY LANDSCAPE 111
14.1 COMPANY SHARE ANALYSIS: GLOBAL 111
14.2 COMPANY SHARE ANALYSIS: NORTH AMERICA 112
14.3 COMPANY SHARE ANALYSIS: EUROPE 113
14.4 COMPANY SHARE ANALYSIS: ASIA-PACIFIC 114
15 COMPANY PROFILE 115
15.1 FARO 115
15.1.1 COMPANY SNAPSHOT 115
15.1.2 REVENUE ANALYSIS 115
15.1.3 COMPANY SHARE ANALYSIS 116
15.1.4 PRODUCT PORTFOLIO 116
15.1.5 RECENT DEVELOPMENTS 117
15.2 MANTIS VISION LTD. 118
15.2.1 COMPANY SNAPSHOT 118
15.2.2 COMPANY SHARE ANALYSIS 118
15.2.3 PRODUCT PORTFOLIO 118
15.2.4 RECENT DEVELOPMENTS 119
15.3 OCCIPITAL INC. 120
15.3.1 COMPANY SNAPSHOT 120
15.3.2 COMPANY SHARE ANALYSIS 120
15.3.3 PRODUCT PORTFOLIO 120
15.3.4 RECENT DEVELOPMENTS 121
15.4 ARTEC EUROPE 123
15.4.1 COMPANY SNAPSHOT 123
15.4.2 PRODUCT PORTFOLIO 123
15.4.3 RECENT DEVELOPMENTS 123 
15.5 THOR3D 126
15.5.1 COMPANY SNAPSHOT 126
15.5.2 PRODUCT PORTFOLIO 126
15.5.3 RECENT DEVELOPMENTS 126
15.6 BEIJING XUNHENG TECHNOLOGY CO.,LTD (THUNK3D) 128
15.6.1 COMPANY SNAPSHOT 128
15.6.2 PRODUCT PORTFOLIO 128
15.6.3 RECENT DEVELOPMENTS 128
15.7 CREAFORM 130
15.7.1 COMPANY SNAPSHOT 130
15.7.2 PRODUCT PORTFOLIO 130
15.7.3 RECENT DEVELOPMENTS 130
15.8 EPIC GAMES, INC. 132
15.8.1 COMPANY SNAPSHOT 132
15.8.2 SOLUTION PORTFOLIO 132
15.8.3 RECENT DEVELOPMENTS 132
15.9 EYECUE VISION TECHNOLOGIES LTD. 134
15.9.1 COMPANY SNAPSHOT 134
15.9.2 SOLUTION PORTFOLIO 134
15.9.3 RECENT DEVELOPMENTS 134
15.10 MATTER AND FORM, INC. 135
15.10.1 COMPAY SNAPSHOT 135
15.10.2 PRODUCT PORTFOLIO 135
15.10.3 RECENT DEVELOPMENT 135
15.11 OPENSCAN 136
15.11.1 COMPANY SNAPSHOT 136
15.11.2 PRODUCT PORTFOLIO 136
15.11.3 RECENT DEVELOPMENTS 136
15.12 POLYCAM 137
15.12.1 COMPANY SNAPSHOT 137
15.12.2 SOLUTION PORTFOLIO 137
15.12.3 RECENT DEVELOPMENTS 137
15.13 POLYGA 139
15.13.1 COMPANY SNAPSHOT 139
15.13.2 PRODUCT PORTFOLIO 139
15.13.3 RECENT DEVELOPMENTS 139
15.14 REVOPOINT 3D TECHNOLOGIES INC. 141
15.14.1 COMPANY SNAPSHOT 141
15.14.2 PRODUCT PORTFOLIO 141
15.14.3 RECENT DEVELOPMENTS 141
15.15 SCAN DIMENSION (A SUBSIDIARY OF GLOBAL SCANNING A/S GROUP) 143
15.15.1 COMPANY SNAPSHOT 143
15.15.2 PRODUCT PORTFOLIO 143
15.15.3 RECENT DEVELOPMENTS 143
15.16 SCANDY CO. 145
15.16.1 COMPANY SNAPSHOT 145
15.16.2 SOLUTION PORTFOLIO 145
15.16.3 RECENT DEVELOPMENTS 145
15.17 SCANTECH (HANGZHOU) CO., LTD. 147
15.17.1 COMPANY SNAPSHOT 147
15.17.2 PRODUCT PORTFOLIO 147
15.17.3 RECENT DEVELOPMENTS 148
15.18 SHENZHEN CREALITY 3D TECHNOLOGY CO., LTD. 149
15.18.1 COMPANY SNAPSHOT 149
15.18.2 PRODUCT PORTFOLIO 149
15.18.3 RECENT DEVELOPMENTS 149
15.19 SHINING3D 152
15.19.1 COMPANY SNAPSHOT 152
15.19.2 PRODUCT PORTFOLIO 152
15.19.3 RECENT DEVELOPMENTS 152
15.20 XYZPRINTING, INC. 154
15.20.1 COMPANY SNAPSHOT 154
15.20.2 PRODUCT PORTFOLIO 154
15.20.3 RECENT DEVELOPMENTS 154
16 QUESTIONNAIRE 156
17 RELATED REPORTS 160

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global consumer grade 3D scanner market is projected to register a CAGR of 9.6% in the forecast period of 2023 to 2030. The new market report contains data for the historic year 2021, the base year of calculation is 2022 and the forecast period is 2023 to 2030.

Market Segmentation
Global Consumer Grade 3D Scanner Market, By Offering (Hardware, Software & Solutions, and Services), Range (Short-Range 3D Scanners and Medium-Range 3D Scanners), Type (Structured Light Scanners, 3D Laser Scanners, and Hybrid 3D Scanners), Technology (Light Triangulation, Laser Triangulation, Pattern Fringe Triangulation, and Laser Pulse Based), Application (Quality Control/Inspection, Reverse Engineering, Virtual Simulation, and Others), Product (Handheld, Tripod Mounted, and Desktop), End-Use (Additive Printing, Architects and Designers, Education and Research, Hobbyists, Arts, and Digital Content Creation), Countries (U.S., Canada, Mexico, Germany, France, U.K, Italy, Spain, Netherlands, Russia, Switzerland, Turkey, Austria, Norway, Hungary, Lithuania, Ireland, Poland, Rest of Europe, China, Japan, India ,South Korea, Australia, Singapore, Thailand, Malaysia, Indonesia, Philippines, Vietnam, Rest of Asia-Pacific, Brazil, Argentina, Peru, Rest of South America, South Africa, Saudi Arabia, U.A.E., Egypt, Israel, Kuwait, and the Rest of Middle East and Africa) – Industry Trends and Forecast to 2030

Overview of Global Consumer Grade 3D Scanner Market Dynamics

Driver
• Growing demand in the entertainment and gaming industry
Restraint
• Technological retractions (accuracy issues, issues due to color of object)
Opportunity
• Partnership and collaboration among major players
Market Players

Some of the major players operating in the global consumer grade 3D scanner market are:
• Matter and Form, Inc.
• CREAFORM
• Artec Europe
• SHINING 3D
• FARO
• Occipital Inc.
• Scan Dimension
• XYZprinting, Inc.
• Revopoint 3D Technologies Inc.
• Shenzhen Creality 3D Technology Co., Ltd.
• SCANTECH (HANGZHOU) CO., LTD.
• Polycam
• Openscan
• THOR3D
• Polyga
• EyeCue Vision Technologies LTD.
• Scandy Co.
• Beijing Xunheng Technology Co., LTD (Thunk3d)
• Mantis vision ltd.
• Epic Games, Inc.



ページTOPに戻る


Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION 15
1.1 OBJECTIVES OF THE STUDY 15
1.2 MARKET DEFINITION 15
1.3 OVERVIEW OF THE GLOBAL CONSUMER GRADE 3D SCANNER MARKET 15
1.4 CURRENCY AND PRICING 17
1.5 LIMITATIONS 17
1.6 MARKETS COVERED 18
2 MARKET SEGMENTATION 21
2.1 MARKETS COVERED 21
2.2 YEARS CONSIDERED FOR THE STUDY 22
2.3 GEOGRAPHIC SCOPE 23
2.4 DBMR TRIPOD DATA VALIDATION MODEL 24
2.5 PRIMARY INTERVIEWS WITH KEY OPINION LEADERS 27
2.6 DBMR MARKET POSITION GRID 28
2.7 VENDOR SHARE ANALYSIS 30
2.8 MARKET APPLICATION COVERAGE GRID 31
2.9 MULTIVARIATE MODELLING 32
2.10 OFFERING TIMELINE CURVE 33
2.11 SECONDARY SOURCES 34
2.12 ASSUMPTIONS 34
3 EXECUTIVE SUMMARY 35
4 PREMIUM INSIGHTS 40
5 MARKET OVERVIEW 41
5.1 DRIVERS 43
5.1.1 GROWING DEMAND IN ENTERTAINMENT AND GAMING INDUSTRY 43
5.1.2 GROWING DEMAND FOR PERSONALIZED ITEMS/PRODUCTS 45
5.1.3 ADVANCEMENTS IN 3D SCANNING TECHNOLOGY 46
5.1.4 INCREASING USE OF 3D SCANNER IN HOBBYIST APPLICATIONS 48
5.2 RESTRAINTS 49
5.2.1 TECHNOLOGICAL LIMITATIONS 49
5.2.2 HIGH COST OF 3D SCANNERS 49 
5.3 OPPORTUNITIES 50
5.3.1 PARTNERSHIP AND COLLABORATION AMONG MAJOR PLAYERS 50
5.3.2 GROWTH OF AUGMENTED REALITY (AR) AND VIRTUAL REALITY (VR) 52
5.3.3 RISING APPLICATIONS IN ARCHITECTURAL VISUALIZATION AND REAL ESTATE PLANNING 53
5.4 CHALLENGES 55
5.4.1 HIGH POST PROCESSING AND STEEP LEARNING CURVE 55
5.4.2 DATA STORAGE AND MANAGEMENT CHALLENGES 56
6 GLOBAL CONSUMER GRADE 3D SCANNER MARKET, BY OFFERING 57
6.1 OVERVIEW 58
6.2 HARDWARE 59
6.3 SOFTWARE & SOLUTIONS 60
6.4 SERVICES 60
6.4.1 MEASUREMENT SERVICES 61
6.4.2 AFTER-SALES SERVICE 61
6.4.3 STORAGE AS A SERVICE 61
7 GLOBAL CONSUMER GRADE 3D SCANNER MARKET, BY RANGE 62
7.1 OVERVIEW 63
7.2 SHORT-RANGE 3D SCANNERS 64
7.3 MEDIUM-RANGE 3D SCANNERS 65
8 GLOBAL CONSUMER GRADE 3D SCANNER MARKET, BY TYPE 66
8.1 OVERVIEW 67
8.2 STRUCTURED LIGHT SCANNERS 68
8.3 3D LASER SCANNERS 69
8.4 HYBRID 3D SCANNERS 69
9 GLOBAL CONSUMER GRADE 3D SCANNER MARKET, BY TECHNOLOGY 70
9.1 OVERVIEW 71
9.2 LIGHT TRIANGULATION 72
9.3 LASER TRIANGULATION 73
9.4 PATTERN FRINGE TRIANGULATION 73
9.5 LASER PULSE BASED 74
10 GLOBAL CONSUMER GRADE 3D SCANNER MARKET, BY APPLICATION 75
10.1 OVERVIEW 76
10.2 QUALITY CONTROL/INSPECTION 77
10.3 REVERSE ENGINEERING 78
10.4 VIRTUAL SIMULATION 78
10.5 OTHERS 79
11 GLOBAL CONSUMER GRADE 3D SCANNER MARKET, BY PRODUCT 80
11.1 OVERVIEW 81
11.2 HANDHELD 82
11.3 TRIPOD MOUNTED 83
11.4 DESKTOP 83
12 GLOBAL CONSUMER GRADE 3D SCANNER MARKET, BY END-USE 84
12.1 OVERVIEW 85
12.2 ADDITIVE PRINTING 86
12.2.1 HARDWARE 87
12.2.2 SOFTWARE & SOLUTIONS 87
12.2.3 SERVICES 87
12.2.3.1 MEASUREMENT SERVICES 87
12.2.3.2 AFTER-SALES SERVICE 87
12.2.3.3 STORAGE AS A SERVICE 87
12.3 ARCHITECTS AND DESIGNERS 88
12.3.1 HARDWARE 88
12.3.2 SOFTWARE & SOLUTIONS 88
12.3.3 SERVICES 89
12.3.3.1 MEASUREMENT SERVICES 89
12.3.3.2 AFTER-SALES SERVICE 89
12.3.3.3 STORAGE AS A SERVICE 89
12.4 EDUCATION AND RESEARCH 90
12.4.1 HARDWARE 90
12.4.2 SOFTWARE & SOLUTIONS 90
12.4.3 SERVICES 91
12.4.3.1 MEASUREMENT SERVICES 91
12.4.3.2 AFTER-SALES SERVICE 91
12.4.3.3 STORAGE AS A SERVICE 91
12.5 ARTS AND DIGITAL CONTENT CREATION 92
12.5.1 HARDWARE 92
12.5.2 SOFTWARE & SOLUTIONS 92
12.5.3 SERVICES 93
12.5.3.1 MEASUREMENT SERVICES 93
12.5.3.2 AFTER-SALES SERVICE 93
12.5.3.3 STORAGE AS A SERVICE 93 
12.6 HOBBYISTS 94
12.6.1 HARDWARE 94
12.6.2 SOFTWARE & SOLUTIONS 94
12.6.3 SERVICES 95
12.6.3.1 MEASUREMENT SERVICES 95
12.6.3.2 AFTER-SALES SERVICE 95
12.6.3.3 STORAGE AS A SERVICE 95
12.7 OTHERS 96
13 GLOBAL CONSUMER GRADE 3D SCANNER MARKET, BY REGION 97
13.1 OVERVIEW 98
13.2 NORTH AMERICA 104
13.2.1 U.S. 104
13.2.2 CANADA 104
13.2.3 MEXICO 104
13.3 EUROPE 105
13.3.1 GERMANY 105
13.3.2 U.K. 105
13.3.3 FRANCE 105
13.3.4 SPAIN 105
13.3.5 ITALY 105
13.3.6 RUSSIA 105
13.3.7 NETHERLANDS 105
13.3.8 SWITZERLAND 105
13.3.9 BELGIUM 105
13.3.10 TURKEY 106
13.3.11 REST OF EUROPE 106
13.4 ASIA-PACIFIC 107
13.4.1 CHINA 107
13.4.2 JAPAN 107
13.4.3 INDIA 107
13.4.4 SOUTH KOREA 107
13.4.5 AUSTRALIA 107
13.4.6 SINGAPORE 107
13.4.7 THAILAND 107
13.4.8 MALAYSIA 107
13.4.9 INDONESIA 107
13.4.10 PHILIPPINES 108
13.4.11 REST OF ASIA-PACIFIC 108
13.5 SOUTH AMERICA 109
13.5.1 BRAZIL 109
13.5.2 ARGENTINA 109
13.5.3 REST OF SOUTH AMERICA 109
13.6 MIDDLE EAST AND AFRICA 110
13.6.1 SAUDI ARABIA 110
13.6.2 U.A.E. 110
13.6.3 ISRAEL 110
13.6.4 SOUTH AFRICA 110
13.6.5 EGYPT 110
13.6.6 REST OF MIDDLE EAST AND AFRICA 110
14 GLOBAL CONSUMER GRADE 3D SCANNER MARKET: COMPANY LANDSCAPE 111
14.1 COMPANY SHARE ANALYSIS: GLOBAL 111
14.2 COMPANY SHARE ANALYSIS: NORTH AMERICA 112
14.3 COMPANY SHARE ANALYSIS: EUROPE 113
14.4 COMPANY SHARE ANALYSIS: ASIA-PACIFIC 114
15 COMPANY PROFILE 115
15.1 FARO 115
15.1.1 COMPANY SNAPSHOT 115
15.1.2 REVENUE ANALYSIS 115
15.1.3 COMPANY SHARE ANALYSIS 116
15.1.4 PRODUCT PORTFOLIO 116
15.1.5 RECENT DEVELOPMENTS 117
15.2 MANTIS VISION LTD. 118
15.2.1 COMPANY SNAPSHOT 118
15.2.2 COMPANY SHARE ANALYSIS 118
15.2.3 PRODUCT PORTFOLIO 118
15.2.4 RECENT DEVELOPMENTS 119
15.3 OCCIPITAL INC. 120
15.3.1 COMPANY SNAPSHOT 120
15.3.2 COMPANY SHARE ANALYSIS 120
15.3.3 PRODUCT PORTFOLIO 120
15.3.4 RECENT DEVELOPMENTS 121
15.4 ARTEC EUROPE 123
15.4.1 COMPANY SNAPSHOT 123
15.4.2 PRODUCT PORTFOLIO 123
15.4.3 RECENT DEVELOPMENTS 123 
15.5 THOR3D 126
15.5.1 COMPANY SNAPSHOT 126
15.5.2 PRODUCT PORTFOLIO 126
15.5.3 RECENT DEVELOPMENTS 126
15.6 BEIJING XUNHENG TECHNOLOGY CO.,LTD (THUNK3D) 128
15.6.1 COMPANY SNAPSHOT 128
15.6.2 PRODUCT PORTFOLIO 128
15.6.3 RECENT DEVELOPMENTS 128
15.7 CREAFORM 130
15.7.1 COMPANY SNAPSHOT 130
15.7.2 PRODUCT PORTFOLIO 130
15.7.3 RECENT DEVELOPMENTS 130
15.8 EPIC GAMES, INC. 132
15.8.1 COMPANY SNAPSHOT 132
15.8.2 SOLUTION PORTFOLIO 132
15.8.3 RECENT DEVELOPMENTS 132
15.9 EYECUE VISION TECHNOLOGIES LTD. 134
15.9.1 COMPANY SNAPSHOT 134
15.9.2 SOLUTION PORTFOLIO 134
15.9.3 RECENT DEVELOPMENTS 134
15.10 MATTER AND FORM, INC. 135
15.10.1 COMPAY SNAPSHOT 135
15.10.2 PRODUCT PORTFOLIO 135
15.10.3 RECENT DEVELOPMENT 135
15.11 OPENSCAN 136
15.11.1 COMPANY SNAPSHOT 136
15.11.2 PRODUCT PORTFOLIO 136
15.11.3 RECENT DEVELOPMENTS 136
15.12 POLYCAM 137
15.12.1 COMPANY SNAPSHOT 137
15.12.2 SOLUTION PORTFOLIO 137
15.12.3 RECENT DEVELOPMENTS 137
15.13 POLYGA 139
15.13.1 COMPANY SNAPSHOT 139
15.13.2 PRODUCT PORTFOLIO 139
15.13.3 RECENT DEVELOPMENTS 139
15.14 REVOPOINT 3D TECHNOLOGIES INC. 141
15.14.1 COMPANY SNAPSHOT 141
15.14.2 PRODUCT PORTFOLIO 141
15.14.3 RECENT DEVELOPMENTS 141
15.15 SCAN DIMENSION (A SUBSIDIARY OF GLOBAL SCANNING A/S GROUP) 143
15.15.1 COMPANY SNAPSHOT 143
15.15.2 PRODUCT PORTFOLIO 143
15.15.3 RECENT DEVELOPMENTS 143
15.16 SCANDY CO. 145
15.16.1 COMPANY SNAPSHOT 145
15.16.2 SOLUTION PORTFOLIO 145
15.16.3 RECENT DEVELOPMENTS 145
15.17 SCANTECH (HANGZHOU) CO., LTD. 147
15.17.1 COMPANY SNAPSHOT 147
15.17.2 PRODUCT PORTFOLIO 147
15.17.3 RECENT DEVELOPMENTS 148
15.18 SHENZHEN CREALITY 3D TECHNOLOGY CO., LTD. 149
15.18.1 COMPANY SNAPSHOT 149
15.18.2 PRODUCT PORTFOLIO 149
15.18.3 RECENT DEVELOPMENTS 149
15.19 SHINING3D 152
15.19.1 COMPANY SNAPSHOT 152
15.19.2 PRODUCT PORTFOLIO 152
15.19.3 RECENT DEVELOPMENTS 152
15.20 XYZPRINTING, INC. 154
15.20.1 COMPANY SNAPSHOT 154
15.20.2 PRODUCT PORTFOLIO 154
15.20.3 RECENT DEVELOPMENTS 154
16 QUESTIONNAIRE 156
17 RELATED REPORTS 160

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Data Bridge Market Research社はどのような調査会社ですか?


データブリッジマーケットリサーチ(Data Bridge Market Research)は500名以上の多様な分野のアナリストが所属するインドの調査会社です。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る