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イギリス(英国)の食品添加物市場概観、2029年


United Kingdom (UK) Food Additives Market Overview, 2029

料理の革新と多様性の長い歴史を持つイギリスの食品添加物市場は、世界の料理シーンをリードしている。欧州最大級の市場である英国は、食品添加物に対して慎重なアプローチをとり、品質と安全性を確保しながら、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年1月31日 US$2,250
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サマリー

料理の革新と多様性の長い歴史を持つイギリスの食品添加物市場は、世界の料理シーンをリードしている。欧州最大級の市場である英国は、食品添加物に対して慎重なアプローチをとり、品質と安全性を確保しながら、幅広い顧客の変化するニーズに応えている。食品添加物部門は、料理の遺産で知られるこの国で、風味を高め、鮮度を維持し、食品の一般的な品質を保証するために不可欠である。料理の革新と多様性の長い歴史を持つイギリスの食品添加物市場は、世界の料理シーンをリードしている。欧州最大級の市場である英国は、食品添加物に対して慎重なアプローチをとり、品質と安全性を確保しながら、幅広い顧客の変化するニーズに応えている。食品添加物部門は、料理の伝統で知られるこの国で、風味を高め、鮮度を維持し、食品の一般的な品質を保証するために不可欠である。より多くの健康志向の顧客が合成添加物を避けようとするため、小売業者は人工着色料、香料、酵素、増粘剤を使用不可製品リストに加えつつある。天然成分やオーガニック成分、クリーンラベルに対する消費者の需要は高まっている。業界のトッププレーヤーは、製品ラインを拡大し、新しいアイデアを取り入れるために、提携、合併、買収といった新しい戦略を駆使している。例えば2022年6月、ジボダンと天然製品のバイオメーカーであるマヌス・バイオ社は、天然で持続可能なクリーンラベルの柑橘類味覚成分「バイオヌートカトン」の発売を発表した。バイオヌートカトンは天然由来のシトラス風味で、おいしく、さまざまな食品・飲料用途に適応する。

Bonafide Research社の調査レポート「英国食品添加物市場の概要、2029年」によると、英国食品添加物市場は2029年までに70億米ドル以上の市場規模に達する見込みである。自然でクリーンラベルの製品に対する消費者の嗜好の高まりが業界に影響を及ぼし、生産者は最先端の環境に優しい添加物に目を向けるようになった。より健康的で栄養価の高い食品には、プロバイオティクス、ビタミン、ミネラルといった有用な添加物が加えられている。また、食品技術の絶え間ない向上と新原料の探求により、市場環境はさらに多様化し、製品イノベーションを刺激している。代替食や持続可能なライフスタイルの受け入れ拡大に伴い、英国の食品添加物セクターでは、植物由来やオーガニックの添加物もブームとなっている。消費者の嗜好の変化や業界の進歩に対応して進化し続け、革新と適応性を育んでいるのである。

製品タイプ別に見ると、市場は甘味料、プロバイオティクス、フレーバー&エンハンサー、食物繊維、ハイドロコロイド、食品着色料、乳化剤、プレバイオティクス、保存安定剤、脂肪代替剤、保存料、酵素、その他(固結防止剤)に分類される。なかでも、英国の食品添加物事業では、甘味料は砂糖に対する消費者の嗜好を満たし、カロリー関連の問題に対処するために極めて重要である。多くの食品・飲料製品には様々な人工甘味料や天然甘味料が含まれている。ステビアやモンクフルーツエキスのような天然甘味料の人気に後押しされ、通常の砂糖の代わりにクリーンラベルの製品やより自然な甘味料を好む消費者が増えている。無糖や減糖製品に対する消費者の需要により、サッカリン、アスパルテーム、スクラロースなどの人工甘味料が広く製品に利用されている。これによりメーカーは、カロリー制限や糖分削減に関心のある消費者を満足させる商品を製造することができる。プレバイオティクスは、腸内環境と健康全般に対する消費者の関心の高まりを受けて生まれた、注目すべき独創的なカテゴリーである。プレバイオティクスは、一般的な免疫と特に腸の健康との間の複雑な関係に対する意識の高まりにより、現在では多種多様な食品・飲料製品に含まれている。機能性とウェルネスに焦点を当てた製品を求める顧客の要望に応えて、英国では食品添加物組成物にプレバイオティクスを導入している。これにより、消化器系の健康を維持し、製品の栄養プロファイルを向上させることができる。

供給源のタイプに基づき、市場は天然食品添加物と合成食品添加物に分類される。果物、野菜、ハーブ、スパイスは、天然添加物が由来する動植物源の一例である。これらは安全であると考えられているが、アレルギー反応が起こることもある。天然添加物の安全性は、使用される特定の供給源と抽出技術に左右されることが多い。原材料が特定できるクリーンラベルの加工度の低い商品を求める顧客は、天然添加物を高く評価している。また、これらの添加物は、味や栄養素をさらに高めてくれるかもしれない。例えば、ファイトケミカルは果物や野菜に含まれ、天然の着色料として使用される。化学合成は、様々な化学的プロセスを経て特定の性質を持つ物質を作り出すもので、合成添加物は研究所でどのように作られるかを示している。これらは、賞味期限を長くしたり、味を濃くしたり、食感を良くするなど、特定の実用的な品質を提供するように設計されている。偽物を疑う顧客は、それをあまりよく思わないかもしれない。しかし、合成添加物は多くの場合、費用対効果の高い解決策と特定の機能的利点を提供する。意図された目的、顧客の嗜好、規制上の懸念は、天然食品添加物と合成食品添加物のどちらを使用するかの決定に影響を与える要素の一部である。食品事業では、天然添加物と合成添加物を組み合わせて使用し、望ましい製品特性を生み出すことが頻繁に行われている。どちらのタイプにも利点と欠点がある。

用途に基づき、市場はベーカリー&菓子、乳製品&冷凍デザート、飲料、コンビニエンス・フーズ、スパイス、調味料、ソース&ドレッシング、その他に分類される。アスコルビン酸と硫酸アンモニウムは、発酵中の酵母の活動をサポートする2つの必須酵母栄養素である。天然トコフェロールとBHAやBHTなどの酸化防止剤は、酸化を防ぐことで焼き菓子の鮮度を保ちます。キャラメルからバニラ・エキスまで、風味増強剤や着色料は視覚的なアピールを提供し、全体的な風味を高めます。これらの食品添加物を注意深く選び、ブレンドすることで、様々なパンの特徴である心地よく信頼できる品質が生まれる。ビタミンEやその他の酸化防止剤は、冷凍保存中の酸化を防ぎ、色、風味、栄養成分を維持する。防腐剤は、乳製品が長期間新鮮な状態で店頭に並ぶのを助ける。人工甘味料や天然甘味料は、風味増強剤とともに、乳製品や冷凍菓子のコクのある豊かな味わいに貢献している。

本レポートの対象
- 地域イギリス
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートでカバーされている側面
- イギリスの食品添加物市場:その価値とセグメント別予測
- 様々な推進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- トッププロファイル企業
- 戦略的提言

製品タイプ別
- 甘味料
- プロバイオティクス
- フレーバー&エンハンサー
- 食物繊維
- ハイドロコロイド
- 着色料
- 乳化剤
- プレバイオティクス
- 保存安定剤
- 脂肪代替剤
- 保存料
- 酵素
- その他(固化防止剤)

ソースタイプ別
- 天然
- 合成

用途別
- ベーカリー&製菓
- 乳製品・冷凍デザート
- 飲料
- コンビニエンス食品
- スパイス、調味料、ソース、ドレッシング
- その他

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を理解し、市場に参入している企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府発行の報告書やデータベースの分析からなる。二次ソースからデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーと電話インタビューを行い、その後、市場のディーラーや販売業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、食品添加物業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが、市場中心の戦略を調整する際にお役立ていただけます。マーケティングおよびプレゼンテーションに加えて、この業界に関する競合知識を高めることもできます。







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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. United Kingdom Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. United Kingdom Food Additive Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product Type
6.3. Market Size and Forecast By Source Type
6.4. Market Size and Forecast By Application
7. United Kingdom Food Additive Market Segmentations
7.1. United Kingdom Food Additive Market, By Product Type
7.1.1. United Kingdom Food Additive Market Size, By Sweeteners, 2018-2029
7.1.2. United Kingdom Food Additive Market Size, By Probiotics, 2018-2029
7.1.3. United Kingdom Food Additive Market Size, By Flavors & Enhancers, 2018-2029
7.1.4. United Kingdom Food Additive Market Size, By Dietary Fibers, 2018-2029
7.1.5. United Kingdom Food Additive Market Size, By Hydrocolloids, 2018-2029
7.1.6. United Kingdom Food Additive Market Size, By Food Colorants, 2018-2029
7.1.7. United Kingdom Food Additive Market Size, By Emulsifiers, 2018-2029
7.1.8. United Kingdom Food Additive Market Size, By Prebiotics, 2018-2029
7.1.9. United Kingdom Food Additive Market Size, By Shelf- life Stabilizers, 2018-2029
7.1.10. United Kingdom Food Additive Market Size, By Fat Replacers, 2018-2029
7.1.11. United Kingdom Food Additive Market Size, By Preservatives, 2018-2029
7.1.12. United Kingdom Food Additive Market Size, By Enzymes, 2018-2029
7.1.13. United Kingdom Food Additive Market Size, By Others(Anti-caking Agent), 2018-2029
7.2. United Kingdom Food Additive Market, By Source Type
7.2.1. United Kingdom Food Additive Market Size, By Natural, 2018-2029
7.2.2. United Kingdom Food Additive Market Size, By Synthetic, 2018-2029
7.3. United Kingdom Food Additive Market, By Application
7.3.1. United Kingdom Food Additive Market Size, By Bakery & Confectionery, 2018-2029
7.3.2. United Kingdom Food Additive Market Size, By Dairy & Frozen Desserts, 2018-2029
7.3.3. United Kingdom Food Additive Market Size, By Beverages, 2018-2029
7.3.4. United Kingdom Food Additive Market Size, By Convenience Foods, 2018-2029
7.3.5. United Kingdom Food Additive Market Size, By Spices, Condiments, Sauces & Dressings, 2018-2029
7.3.6. United Kingdom Food Additive Market Size, By Others, 2018-2029
8. United Kingdom Food Additive Market Opportunity Assessment
8.1. By Product Type, 2024 to 2029
8.2. By Source Type, 2024 to 2029
8.3. By Application, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: United Kingdom Food Additive Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Source Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Application
Figure 5: Porter's Five Forces of United Kingdom Food Additive Market

List of Table

Table 1: Influencing Factors for United Kingdom Food Additive Market, 2023
Table 2: United Kingdom Food Additive Market Size and Forecast By Product Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: United Kingdom Food Additive Market Size and Forecast By Source Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: United Kingdom Food Additive Market Size and Forecast By Application (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: United Kingdom Food Additive Market Size of Sweeteners (2018 to 2029) in USD Billion
Table 6: United Kingdom Food Additive Market Size of Probiotics (2018 to 2029) in USD Billion
Table 7: United Kingdom Food Additive Market Size of Flavors & Enhancers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 8: United Kingdom Food Additive Market Size of Dietary Fibers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: United Kingdom Food Additive Market Size of Hydrocolloids (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: United Kingdom Food Additive Market Size of Food Colorants (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: United Kingdom Food Additive Market Size of Emulsifiers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: United Kingdom Food Additive Market Size of Prebiotics (2018 to 2029) in USD Billion
Table 13: United Kingdom Food Additive Market Size of Shelf- life Stabilizers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 14: United Kingdom Food Additive Market Size of Fat Replacers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 15: United Kingdom Food Additive Market Size of Preservatives (2018 to 2029) in USD Billion
Table 16: United Kingdom Food Additive Market Size of Enzymes (2018 to 2029) in USD Billion
Table 17: United Kingdom Food Additive Market Size of Others(Anti-caking Agent) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 18: United Kingdom Food Additive Market Size of Natural (2018 to 2029) in USD Billion
Table 19: United Kingdom Food Additive Market Size of Synthetic (2018 to 2029) in USD Billion
Table 20: United Kingdom Food Additive Market Size of Bakery & Confectionery (2018 to 2029) in USD Billion
Table 21: United Kingdom Food Additive Market Size of Dairy & Frozen Desserts (2018 to 2029) in USD Billion
Table 22: United Kingdom Food Additive Market Size of Beverages (2018 to 2029) in USD Billion
Table 23: United Kingdom Food Additive Market Size of Convenience Foods (2018 to 2029) in USD Billion
Table 24: United Kingdom Food Additive Market Size of Spices, Condiments, Sauces & Dressings (2018 to 2029) in USD Billion
Table 25: United Kingdom Food Additive Market Size of Others (2018 to 2029) in USD Billion

 

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Summary

With a long history of culinary innovation and diversity, the food additive market in the United Kingdom leads the world's culinary scene. The UK, one of the largest markets in Europe, takes a careful approach to food additives, ensuring quality and safety while satisfying the changing needs of a wide range of customers. The food additive sector is essential to boosting flavors, maintaining freshness, and guaranteeing the general quality of food products in a nation known for its culinary legacy. With a long history of culinary innovation and diversity, the food additive market in the United Kingdom leads the world's culinary scene. The UK, one of the largest markets in Europe, takes a careful approach to food additives, ensuring quality and safety while satisfying the changing needs of a wide range of customers. The food additive sector is essential to boosting flavors, maintaining freshness, and guaranteeing the general quality of food products in a nation known for its culinary legacy. Retailers are adding artificial colors, flavors, enzymes, and thickeners to their list of products that cannot be used, as more and more health-conscious customers seek to avoid synthetic additives. Consumer demand for natural and organic components as well as clean labels is rising. The top players in the industry are using new strategies, such partnerships, mergers, and acquisitions, to extend their product lines and bring in new ideas. In June 2022, for instance, Givaudan and Manus Bio, a biomanufacturer of natural products, announced the launch of BioNootkatone, a clean-label citrus taste component that is natural, sustainable, and sustainable. BioNootkatone has a naturally occurring citrus flavor that is delicious and adaptable to a range of food and drink applications.

According to the research report "United Kingdom Food Additive Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the United Kingdom Food Additive market is expected to reach market size more than USD 7 Billion by 2029. Growing consumer preferences for natural and clean-label products have affected the industry, pushing producers to look into cutting edge and environmentally friendly additives. Foods that are meant to be healthier and more nutrient dense are now adding useful additions like probiotics, vitamins and minerals. The market landscape has also been further diversified by continuous improvements in food technolgy and the search for new ingredients, which have stimulated product innovation. In line with the growing acceptance of alternative diets and sustainable lifestyles, the UK food additive sector is also seeing a boom in plant-based and organic additions. These market drivers and recent trends underscore the dynamic nature of the UK food additive industry, as it continues to evolve in response to changing consumer preferences and industry advancements, fostering a landscape of innovation and adaptability.

Based on Product Type, the market is classified into, Sweeteners, Probiotics, Flavors & Enhancers, Dietary Fibers, Hydrocolloids, Food Colorants, Emulsifiers, Prebiotics, Shelf- life Stabilizers, Fat Replacers, Preservatives, Enzymes, Others(Anti-caking Agent). Amongst which In the UK food additive business, sweeteners are crucial for meeting consumer preferences for sugar and for addressing calorie-related issues. Many food and beverage products contain a variety of artificial and natural sweeteners. Growing consumer preference for clean-label products and more natural sweeteners instead of regular sugars is fueled by the popularity of natural sweeteners like stevia and monk fruit extract. Due to consumer demand for sugar free and reduced sugar products, artificial sweeteners such as saccharin, aspartame and sucralose are widely utilized in products. This enables manufacturers to produce goods that satisfy consumers who are concerned with calorie restriction and sugar reduction. Prebiotics represent a noteworthy and inventive category that has arisen in response to consumers' increasing concern for gut and general health. Prebiotics are now included in a broad variety of food and beverage products due to growing awareness of the complex relationship between immunity in general and gut health in particular. In response to customer demand for functional and wellness-focused products, the UK is introducing prebiotics into food additive compositions. This helps to maintain digestive health and improves the nutritional profile of products.

Based on source type the market is classified into Natural and synthetic food additives. Fruits, vegetables, herbs, and spices are examples of plant and animal sources from which natural additions are derived. Although they are thought to be safe, allergic reactions can happen. Natural additive safety is frequently contingent upon the particular source and extraction techniques used. Customers looking for clean-label, less processed items with identifiable ingredients appreciate them. These might also provide extra tastes or nutrients. Phytochemicals, for instance, may be found in fruits and vegetables that are employed as natural colorants. Chemical synthesis, which involves a variety of chemical processes to create substances with particular qualities, is how synthetic additives are made in laboratories. These are designed to provide particular utilitarian qualities, such lengthening the shelf life, boosting taste intensity, or increasing texture. Customers who are dubious about fake substances might think less of it. However, synthetic additives often provide cost-effective solutions and specific functional benefits. The intended purpose, customer preferences, and regulatory concerns are some of the elements that influence the decision between natural and synthetic food additives. The food business frequently uses a combination of natural and synthetic additives to produce the desired product characteristics. Both types have advantages and disadvantages.

Based on the Applications the market is classified into Bakery & Confectionery, Dairy & Frozen Desserts, Beverages, Convenience Foods, Spices, Condiments, Sauces & Dressings, Others. Ascorbic acid and ammonium sulfate are two essential yeast nutrients that support yeast activity during fermentation. Natural tocopherols and antioxidants like BHA and BHT keep baked goods fresh by avoiding oxidation. From caramel to vanilla extract, flavor enhancers and colorants offer visual appeal and boost overall flavor. The careful choice and blending of these food additives results in the pleasant and reliable qualities that characterize a wide range of bread items. Vitamin E and other antioxidants stop oxidative processes from happening when frozen treats are being stored, maintaining their color, flavor, and nutritional content. Preservatives help dairy products stay fresher for extended periods of time on the shelf. Artificial or natural sweeteners, along with flavor enhancers, contribute to the full and rich taste of dairy and frozen sweets.

Considered in this report:
• Geography: United Kingdom
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report:
• United Kingdom Food Additive market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Product Type
• Sweeteners
• Probiotics
• Flavors & Enhancers
• Dietary Fibers
• Hydrocolloids
• Food Colorants
• Emulsifiers
• Prebiotics
• Shelf- life Stabilizers
• Fat Replacers
• Preservatives
• Enzymes
• Others(Anti-caking Agent)

By Source Type
• Natural
• Synthetic

By Application Types
• Bakery & Confectionery
• Dairy & Frozen Desserts
• Beverages
• Convenience Foods
• Spices, Condiments, Sauces & Dressings
• Others

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analysing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Food Additive Industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.







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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. United Kingdom Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. United Kingdom Food Additive Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product Type
6.3. Market Size and Forecast By Source Type
6.4. Market Size and Forecast By Application
7. United Kingdom Food Additive Market Segmentations
7.1. United Kingdom Food Additive Market, By Product Type
7.1.1. United Kingdom Food Additive Market Size, By Sweeteners, 2018-2029
7.1.2. United Kingdom Food Additive Market Size, By Probiotics, 2018-2029
7.1.3. United Kingdom Food Additive Market Size, By Flavors & Enhancers, 2018-2029
7.1.4. United Kingdom Food Additive Market Size, By Dietary Fibers, 2018-2029
7.1.5. United Kingdom Food Additive Market Size, By Hydrocolloids, 2018-2029
7.1.6. United Kingdom Food Additive Market Size, By Food Colorants, 2018-2029
7.1.7. United Kingdom Food Additive Market Size, By Emulsifiers, 2018-2029
7.1.8. United Kingdom Food Additive Market Size, By Prebiotics, 2018-2029
7.1.9. United Kingdom Food Additive Market Size, By Shelf- life Stabilizers, 2018-2029
7.1.10. United Kingdom Food Additive Market Size, By Fat Replacers, 2018-2029
7.1.11. United Kingdom Food Additive Market Size, By Preservatives, 2018-2029
7.1.12. United Kingdom Food Additive Market Size, By Enzymes, 2018-2029
7.1.13. United Kingdom Food Additive Market Size, By Others(Anti-caking Agent), 2018-2029
7.2. United Kingdom Food Additive Market, By Source Type
7.2.1. United Kingdom Food Additive Market Size, By Natural, 2018-2029
7.2.2. United Kingdom Food Additive Market Size, By Synthetic, 2018-2029
7.3. United Kingdom Food Additive Market, By Application
7.3.1. United Kingdom Food Additive Market Size, By Bakery & Confectionery, 2018-2029
7.3.2. United Kingdom Food Additive Market Size, By Dairy & Frozen Desserts, 2018-2029
7.3.3. United Kingdom Food Additive Market Size, By Beverages, 2018-2029
7.3.4. United Kingdom Food Additive Market Size, By Convenience Foods, 2018-2029
7.3.5. United Kingdom Food Additive Market Size, By Spices, Condiments, Sauces & Dressings, 2018-2029
7.3.6. United Kingdom Food Additive Market Size, By Others, 2018-2029
8. United Kingdom Food Additive Market Opportunity Assessment
8.1. By Product Type, 2024 to 2029
8.2. By Source Type, 2024 to 2029
8.3. By Application, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: United Kingdom Food Additive Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Source Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Application
Figure 5: Porter's Five Forces of United Kingdom Food Additive Market

List of Table

Table 1: Influencing Factors for United Kingdom Food Additive Market, 2023
Table 2: United Kingdom Food Additive Market Size and Forecast By Product Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: United Kingdom Food Additive Market Size and Forecast By Source Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: United Kingdom Food Additive Market Size and Forecast By Application (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: United Kingdom Food Additive Market Size of Sweeteners (2018 to 2029) in USD Billion
Table 6: United Kingdom Food Additive Market Size of Probiotics (2018 to 2029) in USD Billion
Table 7: United Kingdom Food Additive Market Size of Flavors & Enhancers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 8: United Kingdom Food Additive Market Size of Dietary Fibers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: United Kingdom Food Additive Market Size of Hydrocolloids (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: United Kingdom Food Additive Market Size of Food Colorants (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: United Kingdom Food Additive Market Size of Emulsifiers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: United Kingdom Food Additive Market Size of Prebiotics (2018 to 2029) in USD Billion
Table 13: United Kingdom Food Additive Market Size of Shelf- life Stabilizers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 14: United Kingdom Food Additive Market Size of Fat Replacers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 15: United Kingdom Food Additive Market Size of Preservatives (2018 to 2029) in USD Billion
Table 16: United Kingdom Food Additive Market Size of Enzymes (2018 to 2029) in USD Billion
Table 17: United Kingdom Food Additive Market Size of Others(Anti-caking Agent) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 18: United Kingdom Food Additive Market Size of Natural (2018 to 2029) in USD Billion
Table 19: United Kingdom Food Additive Market Size of Synthetic (2018 to 2029) in USD Billion
Table 20: United Kingdom Food Additive Market Size of Bakery & Confectionery (2018 to 2029) in USD Billion
Table 21: United Kingdom Food Additive Market Size of Dairy & Frozen Desserts (2018 to 2029) in USD Billion
Table 22: United Kingdom Food Additive Market Size of Beverages (2018 to 2029) in USD Billion
Table 23: United Kingdom Food Additive Market Size of Convenience Foods (2018 to 2029) in USD Billion
Table 24: United Kingdom Food Additive Market Size of Spices, Condiments, Sauces & Dressings (2018 to 2029) in USD Billion
Table 25: United Kingdom Food Additive Market Size of Others (2018 to 2029) in USD Billion

 

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