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オンライン食料品市場の世界概況、2023-28年

オンライン食料品市場の世界概況、2023-28年


Global Online Grocery Market Overview, 2023-28

オンライン食料品店とは、ウェブベースのプラットフォームを通じて、果物、野菜、肉、魚介類、卵、ヨーグルト、牛乳、ビスケット、スナック、缶詰、主食や調理に必要なものを購入することを指す。多種多様な商品... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年4月30日 US$2,950
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サマリー

オンライン食料品店とは、ウェブベースのプラットフォームを通じて、果物、野菜、肉、魚介類、卵、ヨーグルト、牛乳、ビスケット、スナック、缶詰、主食や調理に必要なものを購入することを指す。多種多様な商品が一堂に会しており、オフラインの食料品ショッピングと比較して、商品購入時にいくつかの割引、スキーム、クーポン、紹介コード、キャッシュバックを提供している。商品の配送、最新のオファー、新商品の発売に関する通知を提供することで、ユーザーを惹きつけている。オンライン食料品ショッピングはまた、顧客が購入履歴を便利にプレビューし、支出を追跡するのに役立ちます。便利で、柔軟性があり、時間とお金の節約になり、大行列で待つ必要をなくしながら、玄関先まで商品を届けてくれる。代金引換(COD)、ネットバンキング、ユニバーサル・ペイメント・インターフェイス(UPI)、デビットカードやクレジットカードなどの簡単な支払い方法を提供し、商品の返品や交換も簡単にできる。商品の在庫を把握し、必要に応じて代替品を選択するのに役立つ。これに加えて、消費者がさまざまなウェブサイトから商品の価格や製造・消費期限を比較し、それに応じて購入する自由を提供する。パンデミック(世界的大流行)の流行は、特に食料品のオンライン・ショッピングを後押ししている。その結果、時間帯を簡単に利用でき、サービス料が安く、移動中に食料品を受け取れるという利便性が、クリック&コレクトサービスの利用を促し、食料品をオンラインで予約し、混雑を避けながら注文した食料品を受け取るようになっている。その結果、食料品店は、食料品店ネットワーク全体で便利で強固な消費者体験を提供する試みの一環として、クリック&コレクト機能を急速に開発している。

Bonafide Research社の調査レポート「オンライン食料品の世界市場概要、2023-28年」によると、同市場は2022年の3970億6000万米ドルから2028年には1450億米ドルを超えると予測されている。同市場は2028年までに年平均成長率25.14%で成長すると予測されている。パンデミック後の顧客の購買嗜好の変化やeコマース事業の絶え間ない成長が、予測期間中の市場成長を促進すると予測される。人との交流がないため、オンラインでの商品販売が急増した。パンデミック以降、Blinkit、BigBasket、Amazonなどの小売ブランドが食料品販売を大きく伸ばしている。さらに、戸締まりの緩やかな開放は、業界の成長にいくつかの成長見通しを提供している。また、都市化の進展、労働人口の増加、多忙なスケジュール、受動的なライフスタイルの採用増加などの要因が、オンライン食料品市場の成長を促進すると予想される。テクノロジーの進歩、継続的な都市化、消費者の買い物習慣のパラダイムシフトが、オンラインチャネルを通じた食料品ショッピングの選好を促進している。例えば、2020年にウォルマートはInstacartと食料品の即日配達に関する提携を発表した。この提携により、ウォルマートはCOVID-19からスーパーマーケットのeコマースが急増する中、アマゾンとより効果的に競争できるようになる。この提携により、ウォルマートは4つの試験市場で顧客にサービスを提供する:ロサンゼルス、サンフランシスコ、サンディエゴ、オルカ州タルサの4つの試験市場で、インスタカートで注文しながらウォルマートの食料品配達サービスを利用できる。

パンデミック以前は、オンライン食料品は、大容量の宅配便の利便性を求める、都市部の若い富裕層の家族など、より狭い範囲にアピールしていた。現在では、他の買い物目的(トップアップショッピングなど)や顧客カテゴリー(若年層や高齢層など)にも対応できるようにサービスを拡大している。COVID-19の流行の初期段階で配達枠が制限され、顧客の需要が高かったとき、クリック・アンド・コレクト・モデルの需要が増加した。こうしたアプローチは、食料品店が郊外や小都市、さらには農村部など、都市部以外の顧客にもリーチするのに役立った。全体として、オンライン・オファーの導入が遅れていた国々では、破壊的な企業が提案の枠を超えて顧客の期待や行動を修正する能力を持つため、普及が進むだろう。配達タイプによって、このセグメントはさらにクリック&コレクトと宅配に分類される。予測期間中は、宅配オプションの市場シェアが大きくなると予想される。クリック・アンド・コレクトの手法では、ユーザーはインターネットのウェブサイトを通じて商品の注文を行い、その際に受け取りオプションを選択することができる。クリック&コレクト注文の利点は、当日または翌日に配達されることである。その結果、発送にかかる時間と費用を節約することができる。現在では採算の合わないビジネス・コンセプトや活動も、テクノロジーの進歩に伴い、将来はより実行可能なものになるかもしれない。例えば、高度なパーソナライゼーションは、大口配送の注文サイズを向上させる可能性があり、自動化は注文準備とラスト・マイルのコスト・モデルを変革する能力がある。

多忙なライフスタイル、可処分所得の増加、インターネット普及率の上昇、顧客主導のメカニズムが、需要面で世界のオンライン食料品市場を牽引している。供給面では、複数の流通チャネル、柔軟な配送オプション、電子決済サービスの増加がオンライン食料品小売市場を牽引している。世界的なオンライン食料品事業の拡大に対する主な阻害要因は、より迅速で効果的な物流業務と、川下サプライチェーンの費用対効果に関する懸念である。パンデミックの間、特にアマゾンは重要な動きを見せ、スーパーマーケットの配達の安全性と容易さを改善するために迅速に対応した。拡大する需要に対応するため、アマゾンは食料品配達サービスのキャパシティを引き上げ、アマゾンフレッシュとホールフーズの店舗全体で食品配達の窓口を増やし、2020年3月から2021年3月にかけて配達サービスの採用を増やした。アマゾンはまた、オンライン注文をより効率的にこなせるように店舗の営業時間を調整し、さらには「無人配達」などを可能にするアクセスも増やして、食料品の配達方法や配達時間の機会を拡大した。パンデミック(世界的大流行)の影響、例えば、店舗やレストランの閉鎖や、自宅待機や可能な限り外出を控えるよう促す制限などが、オンライン食料品通販の拡大を早める力となった。わずか1年で、オンライン食料品市場は、達成にもっと時間がかかったであろう顧客と売上を獲得した。

商品タイプ別では、主食&調理必需品部門が市場を支配し、2022年には25%超の最大市場シェアを占めた。このカテゴリーは、特にアジア太平洋全域の家庭で必要不可欠とされている小麦、食品穀物、油などの調理の基本などの主食の繰り返し購入によって市場をコントロールすることができた。顧客は、パンデミック流行の余波で、人混みを避け、社会的距離の基準を守ることを好み、毎日必要な食料品を買いに出かけることをまだためらっている。予測期間中、朝食と乳製品セグメントはかなりのCAGRで上昇する。多様な牛乳・非乳製品に対する需要の増加と、ベンダーによるこれらの商品の戸口配達の促進が、このセグメントの急成長に寄与している重要な理由である。多忙なライフスタイルと余裕資金の増加により、顧客は特にパンデミックの流行後、従来の小売業者よりもオンライン販売業者にこれらの製品を注文する傾向が強くなっている。また、牛乳・乳製品は戸口配達が可能なため、この市場は成長している。そのため、生鮮食品部門はより高い成長が見込まれる。肉や魚介類がオンラインで入手可能なため、この市場も予測期間中に上昇すると予想される。オンライン食料品店は、穀物、野菜、果物、ベーカリー、朝食製品、鶏肉、肉のような製品の広い範囲をカバーしています。

オンライン食料品の需要が高まるにつれ、小売業者はオンライン注文に対応するためにダークストアやマイクロフルフィルメントセンターを利用するようになっている。これらの施設はオンライン注文に特化したもので、効率を高め、配送プロセスをスピードアップするように設計されている。ダークストアとは、一般の人が立ち入ることのできない、オンライン注文処理専用の店舗スペースのことである。これらの店舗は、伝統的な実店舗と比較して、オンライン注文に対応するためにより効率的に設計されている。通常、店舗面積は小さく、商品は棚ではなく通路に陳列される。そのため、スタッフはオンライン・オーダー用の商品を迅速かつ効率的にピッキングしやすくなる。マイクロ・フルフィルメント・センターはダークストアに似ているが、より小さくコンパクトである。通常、都市部に立地し、顧客により近く、より迅速な配送を可能にするよう設計されている。これらのセンターでは、自動化技術を利用してピッキングと梱包のプロセスを迅速化し、小売業者がオンライン注文をより迅速かつ効率的に処理できるようにしている。ダークストアやマイクロフルフィルメントセンターの出現は、オンライン食料品市場における重要なトレンドであり、小売業者の業務効率の向上と収益成長の促進を支援している。オンライン食料品小売業者は、AIと機械学習を利用して、顧客体験を改善し、推奨商品をパーソナライズし、サプライチェーン管理を最適化している。これらのテクノロジーは、小売業者の業務効率改善と収益拡大に貢献している。オンライン食料品小売企業の多くは、クリック&コレクトやカーブサイドピックアップなどのオムニチャネル戦略を統合し、顧客にシームレスなショッピング体験を提供している。これにより、顧客はオンラインで食料品を注文し、実店舗で受け取ることができるため、利便性と柔軟性が向上する。

市場に参入している主要企業
Amazon、Alibaba、Tesco、Walmart Inc、Koninklijke Ahold Delhaize N.V.、楽天グループInc.、Supermarket Grocery Supplies Private Limited、Choithrams、Zomato

このレポートで考慮されている
- 地域グローバル
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートの対象分野
- オンライン食料品の世界市場、その価値とセグメント別予測
- 地域別オンライン食料品市場分析
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

レポート対象地域
- 北米
- ヨーロッパ
- アジア太平洋
- 南アメリカ
- 中東・アフリカ

製品タイプ別
- 主食・調理用品
- スナック&飲料
- 朝食・乳製品
- 生鮮食品
- 肉・シーフード
- その他

宅配タイプ別
- 宅配
- クリック&コレクト

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。当初は、市場を理解し、そこに存在する企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースなどの第三者情報源からなる。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手したら、二次ソースから得た詳細の検証を開始することができる。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、団体、人工芝業界に関連する組織、政府機関、その他のステークホルダーが、市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。






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目次

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers
2.2. Challenges
2.3. Opportunity
2.4. Restraints
2.5. Market Trends
2.6. Covid-19 Effect
2.7. Supply chain Analysis
2.8. Policy & Regulatory Framework
2.9. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Competitive Landscape
6.1. Competitive Dashboard
6.2. Business Strategies Adopted by Key Players
6.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
6.4. Key Players Market Positioning Matrix
6.5. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
6.6. Porter's Five Forces
7. Global Online Grocery Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Size and Forecast, By Geography
7.3. Market Size and Forecast, By Product Type
7.4. Market Size and Forecast, By Delivery Type
8. North America Online Grocery Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast By Product Type
8.4. Market Size and Forecast By Delivery Type
9. Europe Online Grocery Market Outlook
9.1. Market Size By Value
9.2. Market Share By Country
9.3. Market Size and Forecast By Product Type
9.4. Market Size and Forecast By Delivery Type
10. Asia-Pacific Online Grocery Market Outlook
10.1. Market Size By Value
10.2. Market Share By Country
10.3. Market Size and Forecast By Product Type
10.4. Market Size and Forecast By Delivery Type
11. South America Online Grocery Market Outlook
11.1. Market Size By Value
11.2. Market Share By Country
11.3. Market Size and Forecast By Product Type
11.4. Market Size and Forecast By Delivery Type
12. Middle East & Africa Online Grocery Market Outlook
12.1. Market Size By Value
12.2. Market Share By Country
12.3. Market Size and Forecast By Product Type
12.4. Market Size and Forecast By Delivery Type
13. Company Profile
13.1. Amazon
13.1.1. Company Snapshot
13.1.2. Company Overview
13.1.3. Financial Highlights
13.1.4. Geographic Insights
13.1.5. Business Segment & Performance
13.1.6. Product Portfolio
13.1.7. Key Executives
13.1.8. Strategic Moves & Developments
13.2. Alibaba
13.3. Tesco
13.4. Walmart Inc
13.5. Koninklijke Ahold Delhaize N.V
13.6. Rakuten Group Inc.
13.7. Supermarket Grocery Supplies Private Limited
13.8. Choithrams
13.9. Zomato
13.10. Jumbo
14. Strategic Recommendations
15. Annexure
15.1. FAQ`s
15.2. Notes
15.3. Related Reports
16. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Global Online Grocery Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 5: Market Share insights of key players, 2022
Figure 6: Porter's Five Forces of Global Online Grocery Market
Figure 7: Global Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 8: Global Online Grocery Market Share By Region (2022)
Figure 9: North America Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: North America Online Grocery Market Share By Country (2022)
Figure 11: Europe Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Europe Online Grocery Market Share By Country (2022)
Figure 13: Asia-Pacific Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 14: Asia-Pacific Online Grocery Market Share By Country (2022)
Figure 15: South America Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 16: South America Online Grocery Market Share By Country (2022)
Figure 17: Middle East & Africa Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 18: Middle East & Africa Online Grocery Market Share By Country (2022)

List of Tables

Table 1: Global Online Grocery Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Global Online Grocery Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Online Grocery Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Online Grocery Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global Online Grocery Market Size and Forecast, By Delivery Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: North America Online Grocery Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: North America Online Grocery Market Size and Forecast By Delivery Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: Europe Online Grocery Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: Europe Online Grocery Market Size and Forecast By Delivery Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: Asia-Pacific Online Grocery Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14: Asia-Pacific Online Grocery Market Size and Forecast By Delivery Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15: South America Online Grocery Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16: South America Online Grocery Market Size and Forecast By Delivery Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17: Middle East & Africa Online Grocery Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18: Middle East & Africa Online Grocery Market Size and Forecast By Delivery Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)

 

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Summary

Online grocery refers to buying fruits, vegetables, meat, seafood, eggs, yogurt, milk, biscuits, snacks, canned items, and staples and cooking essentials through web-based platforms. It has a wide variety of goods in one place and provides several discounts, schemes, coupons, referral codes, and cashback on the purchase of a product as compared to the offline mode of grocery shopping. It attracts users by providing notifications about the delivery of products, latest offers, and new items launched. Online grocery shopping also helps customers to conveniently preview purchase history and keep track of expenditures. It is convenient, flexible, time and money saving, and provides goods delivery to your door while removing the need to wait in a big queue. It offers simple payment methods such as cash on delivery (COD), net banking and universal payments interface (UPI), and debit and credit card alternatives, as well as easy product return and exchange. It aids in understanding what products are in stock and selecting alternatives as necessary. Besides this, it offers freedom to consumers for comparing prices and manufacturing and expiry dates of products from different websites and purchase accordingly. The pandemic outbreak is particularly pushing the trend for online grocery shopping. As a result, the easy availability of time slots, lower service fees, and the convenience of picking up the grocery while on the way are encouraging people to use click & collect services, book the grocery online, and pick up the groceries they ordered while avoiding crowds. As a result, grocers are rapidly developing click-and-collect capabilities as part of their attempts to provide a convenient and robust consumer experience across their grocery network.

According to the research report, “Global Online Groceries Market Overview, 2023-28” published by Bonafide Research, the market is anticipated to cross USD 1450 Billion by 2028, increasing from USD 397.06 Billion in 2022. The market is expected to grow with 25.14% CAGR by 2028. The changing buying preferences of customers in the aftermath of the pandemic, as well as the uninterrupted growth of the e-commerce business, are projected to fuel market growth over the forecast period. No human interaction resulted in a surge in the online sale of goods. Since the pandemic, retail brands such as Blinkit, BigBasket, Amazon, and others have seen major boost in grocery sales. Furthermore, the gradual opening of lockdown is offering several growth prospects to the industry growth. Also, factors such as increased urbanization, rising working population, hectic schedules, and increasing passive lifestyle adoption are expected to drive the growth of the online grocery market. Advances in technology, the continued urbanization, and the paradigm shift in consumers’ shopping habits are driving the preference for grocery shopping through online channels. For instance, in 2020, Walmart announced a partnership with Instacart for same-day grocery delivery. The collaboration enables Walmart to compete more effectively with Amazon as supermarket e-commerce soars from COVID-19. This collaboration offers Walmart customers in four trial markets: Los Angeles, San Francisco, San Diego, and Tulsa, Olka, providing access to Walmart's grocery delivery services while ordering through Instacart.

Prior to the pandemic, online grocery had a more narrow appeal, such as among young, urban, affluent families looking for the convenience of large-basket delivery to their home. Offerings have now been expanded to address other shopping objectives (such as top-up shopping) and client categories (such as younger and older generations). When delivery slots were restricted and client demand was high during the early stages of the COVID-19 epidemic, click-and-collect models saw an increase in demand. These approaches also assisted grocers in reaching customers outside of urban areas, such as suburban areas, small cities, and even rural locations. Overall, countries that have been slower to adopt online offers will experience increased penetration, owing to disruptive firms' capacity to modify customers' expectations and behaviours across propositions. Based on the delivery type the segment can be further classified into click and collect or home delivery. The home delivery option is expected to have a larger market share during the forecast period. The click and collect technique allows the user to make an order for the products through the internet website while picking the option for pick up. The advantage of a click and collect order is that it is delivered the same day or the next day. As a result, it saves time and money on shipment. Unprofitable business concepts and activities today may become more viable in the future as technology advances. Advanced personalisation, for example, has the potential to enhance order size for large-basket delivery, while automation has the ability to revolutionise the cost model for order preparation and last mile.

The busier lifestyle, growing disposable income, increasing internet penetration, along with customer driven mechanism are driving the global online grocery market in terms of demand. From supply perspective, the multiple distribution channels, flexible delivery options, along with increasing e-payment services are driving the online grocery retail market. The key impediments to the expansion of the global online grocery business are faster and more effective logistical operations, as well as concerns about the cost-effectiveness of the downstream supply chain. During the pandemic, Amazon, in particular, has taken significant moves, responding rapidly to improve the safety and ease of supermarket delivery. To accommodate expanding demand, Amazon boosted the capacity of their grocery delivery service, increased food delivery windows throughout Amazon Fresh and Whole Foods stores, and increased hiring for delivery services between March 2020 and March 2021. Amazon also adjusted store hours to allow for more efficient fulfilment of online orders and even increased access, allowing for things like “unattended delivery,” to expand opportunities for how and when groceries can be delivered. The pandemic's impacts, such as store and restaurant closures and restrictions pushing everyone to stay at home and keep as much distance as possible, became forces that hastened the expansion of online grocery shopping. In just one year, the online food market gained customers and sales that would have taken much longer to achieve, and estimates show that this trend would likely continue even after the pandemic has passed.

Based on the product types, the staples & cooking essentials segment dominated the market and accounted for the largest market share of over 25% in 2022. This category was able to control the market through recurrent purchases of staples such as wheat, food grains, and cooking basics such as oil, which are seen as requirements, particularly in families throughout Asia Pacific. Customers are still hesitant to go out and buy groceries they need every day, preferring to avoid crowds and adhere to social distance standards in the aftermath of the pandemic epidemic, therefore the basics & cooking needs category is expected to grow during the projection year. During the predicted period, the breakfast and dairy segment will rise at a considerable CAGR. Increased demand for diverse milk and non-milk products, as well as vendors' facilitation of doorstep delivery of these items, are significant reasons contributing to this segment's rapid growth. Due to their hectic lifestyles and increasing spare cash, customers are more inclined to order these products from online sellers than traditional retailers, particularly in the aftermath of the pandemic epidemic. Also, due to doorstep delivery available for the milk and milk products this market is growing. That is expected to be a higher growth in the fresh produce segment. Due to availability of meat and seafood online this market is also expected to rise in the forecast period. Online grocery stores cover a wide range of products, like the cereals, vegetables, fruits, bakery, breakfast products, Poultry and meat.

As the demand for online groceries grows, retailers are increasingly using dark stores and micro-fulfilment centers to fulfil online orders. These facilities are dedicated to online order fulfilment and are designed to increase efficiency and speed up the delivery process. A dark store is a retail space that is closed to the public and used exclusively for online order fulfilment. These stores are designed to be more efficient for online order fulfilment compared to a traditional brick-and-mortar store. They typically have a smaller footprint, with products stored in aisles rather than on shelves. This makes it easier for staff to pick items for online orders quickly and efficiently. Micro-fulfilment centers are similar to dark stores but are smaller and more compact. They are typically located in urban areas and are designed to be closer to customers to allow for faster delivery times. These centers use automation technology to speed up the picking and packing process, allowing retailers to fulfil online orders more quickly and efficiently. The emergence of dark stores and micro-fulfilment centers is an important trend in the online grocery market that is helping retailers to improve operational efficiency and drive revenue growth. Online grocery retailers are using AI and machine learning to improve the customer experience, personalize recommendations, and optimize supply chain management. These technologies are helping retailers to improve operational efficiency and drive revenue growth. Many online grocery retailers are integrating omni-channel strategies, such as click-and-collect and curbside pickup, to provide customers with a seamless shopping experience. This allows customers to order groceries online and pick them up at a physical store location, increasing convenience and flexibility.

Major Companies present in the market:
Amazon, Alibaba, Tesco, Walmart Inc, Koninklijke Ahold Delhaize N.V.,, Rakuten Group Inc., Supermarket Grocery Supplies Private Limited, Choithrams , Zomato

Considered in this report
• Geography: Global
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report
• Global Online Groceries market with its value and forecast along with its segments
• Region-wise Online Groceries market analysis
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

Regions covered in the report:
• North America
• Europe
• Asia-Pacific
• South America
• Middle-East & Africa

By Product Type
• Staples & Cooking Essentials
• Snacks & Beverages
• Breakfast & Dairy
• Fresh Produce
• Meat & Seafood
• Others

By Delivery Type
• Home delivery
• Click and collect

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by conducting telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started making primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations, and organisations related to the artificial lawn industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing and presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.






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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers
2.2. Challenges
2.3. Opportunity
2.4. Restraints
2.5. Market Trends
2.6. Covid-19 Effect
2.7. Supply chain Analysis
2.8. Policy & Regulatory Framework
2.9. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Competitive Landscape
6.1. Competitive Dashboard
6.2. Business Strategies Adopted by Key Players
6.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
6.4. Key Players Market Positioning Matrix
6.5. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
6.6. Porter's Five Forces
7. Global Online Grocery Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Size and Forecast, By Geography
7.3. Market Size and Forecast, By Product Type
7.4. Market Size and Forecast, By Delivery Type
8. North America Online Grocery Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast By Product Type
8.4. Market Size and Forecast By Delivery Type
9. Europe Online Grocery Market Outlook
9.1. Market Size By Value
9.2. Market Share By Country
9.3. Market Size and Forecast By Product Type
9.4. Market Size and Forecast By Delivery Type
10. Asia-Pacific Online Grocery Market Outlook
10.1. Market Size By Value
10.2. Market Share By Country
10.3. Market Size and Forecast By Product Type
10.4. Market Size and Forecast By Delivery Type
11. South America Online Grocery Market Outlook
11.1. Market Size By Value
11.2. Market Share By Country
11.3. Market Size and Forecast By Product Type
11.4. Market Size and Forecast By Delivery Type
12. Middle East & Africa Online Grocery Market Outlook
12.1. Market Size By Value
12.2. Market Share By Country
12.3. Market Size and Forecast By Product Type
12.4. Market Size and Forecast By Delivery Type
13. Company Profile
13.1. Amazon
13.1.1. Company Snapshot
13.1.2. Company Overview
13.1.3. Financial Highlights
13.1.4. Geographic Insights
13.1.5. Business Segment & Performance
13.1.6. Product Portfolio
13.1.7. Key Executives
13.1.8. Strategic Moves & Developments
13.2. Alibaba
13.3. Tesco
13.4. Walmart Inc
13.5. Koninklijke Ahold Delhaize N.V
13.6. Rakuten Group Inc.
13.7. Supermarket Grocery Supplies Private Limited
13.8. Choithrams
13.9. Zomato
13.10. Jumbo
14. Strategic Recommendations
15. Annexure
15.1. FAQ`s
15.2. Notes
15.3. Related Reports
16. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Global Online Grocery Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 5: Market Share insights of key players, 2022
Figure 6: Porter's Five Forces of Global Online Grocery Market
Figure 7: Global Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 8: Global Online Grocery Market Share By Region (2022)
Figure 9: North America Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: North America Online Grocery Market Share By Country (2022)
Figure 11: Europe Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Europe Online Grocery Market Share By Country (2022)
Figure 13: Asia-Pacific Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 14: Asia-Pacific Online Grocery Market Share By Country (2022)
Figure 15: South America Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 16: South America Online Grocery Market Share By Country (2022)
Figure 17: Middle East & Africa Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 18: Middle East & Africa Online Grocery Market Share By Country (2022)

List of Tables

Table 1: Global Online Grocery Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Global Online Grocery Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Online Grocery Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Online Grocery Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global Online Grocery Market Size and Forecast, By Delivery Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: North America Online Grocery Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: North America Online Grocery Market Size and Forecast By Delivery Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: Europe Online Grocery Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: Europe Online Grocery Market Size and Forecast By Delivery Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: Asia-Pacific Online Grocery Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14: Asia-Pacific Online Grocery Market Size and Forecast By Delivery Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15: South America Online Grocery Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16: South America Online Grocery Market Size and Forecast By Delivery Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17: Middle East & Africa Online Grocery Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18: Middle East & Africa Online Grocery Market Size and Forecast By Delivery Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)

 

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2025/01/22 10:26

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