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世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場規模調査、目的別{教育、アクティビティ、日帰りツアー、ディスカバリー、その他}、アクティビティ別{環境、アドベンチャー、スポーツ}、予約チャネル別{電話予約、オンライン予約、対面予約}、地域別予測2021年~2027年


Global Special Interest Tourism Market Size study, By Purpose {Educational, Activity, Day Tours, Discovery, Other}, By Activity {Environmental, Adventures, Sports}, By Booking Channel {Phone Booking, Online Booking, In-person Booking}, Regional Forecasts 2021-2027

世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場は、2020年にUSD XXX Billionに達しました。世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場は、2021年から2027年の間にCAGR XX%で成長する傾向にあります。 ス... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2021年7月24日 US$4,950
シングルユーザーライセンス
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200 英語

下記、日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場は、2020年にUSD XXX Billionに達しました。世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場は、2021年から2027年の間にCAGR XX%で成長する傾向にあります。
スペシャル・インタレスト・ツーリズムは、観光産業の中でも最も急成長している分野の一つです。より成熟した旅行人口は、様々な興味を満たす体験を求めるようになってきています。このような観光は、特別な関心事を実践し、楽しむための主要な動機となります。これには、珍しい趣味や活動、テーマ、目的地などが含まれ、ニッチな市場を惹きつける傾向があります。冒険的なツアーの需要が急増していることが、この市場の主な原動力となっています。これは、特別な興味を持つことで、個人やグループのニーズに合わせて冒険やレクリエーションのツアーをカスタマイズできるからです。Covid19パンデミックは、ほとんどの国が未だに観光客を歓迎しておらず、様々な場所で国際航空が禁止されていることから、この市場にとって主要かつ最長の抑制要因の一つとなっています。地域の文化をより広く普及させるための政府の介入は、この市場にとってチャンスとなります。環境ツーリズムは、活動の面で優位に立っている。野生動物を観察するツーリズムは、特に保護区で人気が高い。

フランスと英国は、特別な興味を持つ観光地として人気があり、ヨーロッパは世界市場の最前線に躍り出ています。米国は世界で最も人気のある旅行先の一つであり、毎年多くの観光客が訪れます。推計によると、米国は2023年末までに年間約9,550万人の訪問者を迎える予定です。ラスベガス、ロサンゼルス、ニューヨークなどの都市では、一年中多くの観光客が訪れています。

このレポートに含まれる主な市場プレーヤーは以下の通りです。
コックス・アンド・キングス株式会社
マーティン・ランドール・トラベル・リミテッド
オードリー・トラベル
トラファルガー
ワイルド・フロンティア
EFエデュケーショナルツアーズ&ブッキングホールディングス
カールソン・ホールディングス
フライトセンター・トラベル・グループ
ナショナルジオグラフィックパートナーLLC
Lakeland Tours LLC

この調査の目的は、近年の異なるセグメント&国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象となる各地域・国における業界の質的・量的側面を取り込むように設計されています。さらに、市場の今後の成長を決定づける要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、競合状況や主要企業の製品提供に関する詳細な分析とともに、ステークホルダーが投資できるミクロ市場での利用可能な機会についても記載しています。市場の詳細なセグメントとサブセグメントについては、以下のように説明しています。
目的別。
教育、アクティビティ
日帰りツアー
ディスカバリー
その他
アクティビティ別
環境
アドベンチャー
スポーツ
予約チャンネル別
電話予約
オンライン予約
来店予約

地域別
北米
アメリカ
カナダ
ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジアパシフィック
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
世界のその他の地域

さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです。

ヒストリカルイヤー - 2018年、2019年
基準年 - 2020年
予測期間 - 2021年から2027年

世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の市場調査におけるターゲット・オーディエンス。

主要コンサルティング会社・アドバイザー
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタリスト
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティのナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家

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目次

第1章エグゼクティブサマリー
1.1.マーケットスナップショット
1.2.世界およびセグメント別市場推定・予測、2019-2027年(10億米ドル
1.2.1.スペシャル・インタレスト・ツーリズムの世界市場、目的別、2019-2027年(10億米ドル
1.2.2.特別興味のある観光の世界市場、活動別、2019年~2027年(10億米ドル
1.2.3.特別企画観光の世界市場、予約チャネル別、2019年~2027年(10億米ドル
1.3.主要動向
1.4.推計方法
1.5.調査の前提条件
第2章世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の定義と範囲
2.1.調査の目的
2.2.市場の定義と範囲
2.2.1.調査の範囲
2.2.2.産業の発展
2.3.調査の対象となる年
2.4.通貨換算レート
第3章世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場のダイナミクス
3.1.世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場のインパクト分析(2019-2027年
3.1.1.市場ドライバー
3.1.1.1.ツアー中のレクリエーションや冒険的な活動に対する需要の高まり
3.1.1.2.環境ツーリズムへの関心の高まり
3.1.2.市場の課題
3.1.2.1.高コスト体質の業界
3.1.3.市場の機会
3.1.3.1.観光省のイニシアチブと関与
第4章.世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーのバーゲニングパワー
4.1.2.バイヤーの交渉力(Bargaining Power of Buyers
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社のライバル関係
4.1.6.ポーターの5フォースモデルに対する未来志向のアプローチ(2018-2027年
4.2.PEST分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的側面
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.3.投資導入モデル
4.4.アナリストの推薦と結論
第5章スペシャル・インタレスト・ツーリズムの世界市場(目的別
5.1.市場スナップショット
5.2.世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の目的別、パフォーマンス-ポテンシャル分析
5.3.世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の目的別推計・予測 2018-2027年(USD Billion
5.4.世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場、サブセグメント分析
5.4.1.アクティビティ
5.4.2.日帰りツアー
5.4.3.エデュケーショナル
5.4.4.ディスカバリー
5.4.5.その他
第6章スペシャル・インタレスト・ツーリズムの世界市場(アクティビティ別
6.1.市場スナップショット
6.2.世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の活動別、パフォーマンス-ポテンシャル分析
6.3.世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の活動別推定・予測 2018-2027年(USD Billion
6.4.世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場、サブセグメント分析
6.4.1.環境関連
6.4.2.冒険
6.4.3.スポーツ
第7章世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場:予約チャネル別
7.1.市場スナップショット
7.2.予約チャネル別スペシャル・インタレスト・ツーリズムの世界市場、パフォーマンス-ポテンシャル分析
7.3.世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の予約チャネル別推定・予測 2018-2027年(USD Billion
7.4.世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場、サブセグメント分析
7.4.1.電話予約
7.4.2.オンライン予約
7.4.3.対面式の予約
第8章世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場、地域別分析
8.1.スペシャル・インタレスト・ツーリズムの世界市場、地域別市場スナップショット
8.2.北米のスペシャル・インタレスト・ツーリズムの世界市場
8.2.1.アメリカ 世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場
8.2.1.1.目的別内訳推定・予測、2018-2027年
8.2.1.2.活動の内訳の推定・予測、2018-2027年
8.2.1.3.予約チャネルの内訳の推定と予測、2018-2027年
8.2.2.カナダ 世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場
8.3.ヨーロッパのグローバル・スペシャル・インタレスト・ツーリズム市場のスナップショット
8.3.1.イギリス 世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場
8.3.2.ドイツ グローバル・スペシャル・インタレスト・ツーリズム市場
8.3.3.フランス 世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場
8.3.4.スペイン 世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場
8.3.5.イタリア 世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場
8.3.6.その他のヨーロッパ諸国 世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場
8.4.アジア太平洋地域の世界スペシャル・インタレスト・ツーリズム市場スナップショット
8.4.1.中国 グローバル・スペシャル・インタレスト・ツーリズム市場
8.4.2.インド グローバル・スペシャル・インタレスト・ツーリズム市場
8.4.3.日本 世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場
8.4.4.オーストラリア 世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場
8.4.5.韓国 世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場
8.4.6.その他のアジア太平洋地域 世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場
8.5.中南米 世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場 スナップショット
8.5.1.ブラジル グローバル・スペシャル・インタレスト・ツーリズム市場
8.5.2.メキシコ 世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場
8.6.その他の国 世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場

第9章競合他社の情報
9.1.1.トップマーケットの戦略
9.2.会社概要
9.2.1.コックス・アンド・キングス株式会社
9.2.1.1.主要情報
9.2.1.2.概要
9.2.1.3.財務(データが入手可能な場合のみ
9.2.1.4.製品概要
9.2.1.5.最近の開発状況
9.2.2.マーティン・ランドール・トラベル・リミテッド
9.2.3.オードリー・トラベル
9.2.4.トラファルガー
9.2.5.ワイルド・フロンティア
9.2.6.EFエデュケーショナルツアーズ&ブッキングホールディングス
9.2.7.カールソン・ホールディングス
9.2.8.フライトセンター・トラベルグループ
9.2.9.ナショナルジオグラフィックパートナーズLLC
9.2.10.レイクランドツアーズLLC
第10章リサーチプロセス
10.1.リサーチプロセス
10.1.1.データマイニング
10.1.2.分析
10.1.3.市場推定
10.1.4.検証
10.1.5.出版
10.2.研究属性
10.3.研究の前提条件

表のリスト
表1.世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場、レポートスコープ
表2.世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の地域別推定・予測 2018-2027年(10億米ドル
表3.スペシャル・インタレスト・ツーリズムの世界市場の推定・予測:職業別2018-2027年(10億米ドル
表4.世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定・予測:活動別 2018-2027 (USD Billion)
表5.世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定・予測:予約チャネル別 2018-2027 (USD Billion)
表6.世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場のセグメント別推定・予測、2018-2027年 (USD Billion)
表7.世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場:地域別、推定・予測、2018-2027年(10億米ドル
表8.世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場:セグメント別、推定・予測、2018-2027年(10億米ドル
表9.世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場:地域別、推定・予測、2018-2027年(10億米ドル
表10.世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場:セグメント別、推定・予測、2018-2027年(10億米ドル
表11.世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場:地域別、推定・予測、2018-2027年(10億米ドル
表12.世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場:セグメント別、推定・予測、2018-2027年(10億米ドル
表13.世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場:地域別、推定・予測、2018-2027年(10億米ドル
表14.世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場:セグメント別、推定・予測、2018-2027年(10億米ドル
表15.世界のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場:地域別、推定・予測、2018-2027年(10億米ドル
表16.米国のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定・予測、2018-2027年 (10億米ドル)
表17.米国のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定&予測、2018-2027年、セグメント別(10億米ドル)
表18.米国の特別興味のある観光市場の推定・予測:2018-2027年、セグメント別(10億米ドル
表19.カナダ スペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定・予測、2018-2027年 (10億米ドル)
表20.カナダのスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定&予測、2018-2027年、セグメント別(USD Billion)
表21.カナダのスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定・予測、2018-2027年、セグメント別(10億米ドル
表22.イギリスのスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定・予測、2018-2027年 (10億米ドル)
表23.イギリスのスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定&予測、2018-2027年、セグメント別(USD Billion)
表24.イギリスのスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定・予測、2018-2027年 (USD Billion)
表25.ドイツ スペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定・予測、2018-2027年 (USD Billion)
表26.ドイツのスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定・予測、2018-2027年、セグメント別(10億米ドル
表27.ドイツ スペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定・予測:2018-2027年 (10億米ドル)
表28.RoE スペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定・予測、2018-2027年 (10億米ドル)
表29.アラブ首長国連邦のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定・予測、2018-2027年、セグメント別(10億米ドル)
表30.アラブ首長国連邦の特別な関心事の観光市場の推定と予測、2018-2027年(10億米ドル
表31.中国のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定・予測、2018-2027年 (10億米ドル)
表32.中国のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定・予測、2018-2027年セグメント別(10億米ドル)
表33.中国スペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定・予測、2018-2027年セグメント別(10億米ドル
表34.インド スペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定・予測、2018-2027年 (10億米ドル)
表35.インドのスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定&予測、2018-2027年、セグメント別(USD Billion)
表36.インドのスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定・予測、2018-2027年、セグメント別(10億米ドル
表37.日本 スペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定・予測、2018-2027年 (10億米ドル)
表38.日本のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定&予測、2018-2027年セグメント別(10億米ドル)
表39.日本スペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定・予測、2018-2027年、セグメント別(10億米ドル
表40.RoAPAC スペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定・予測、2018-2027年 (10億米ドル)
表41.RoAPAC スペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定&予測、2018-2027年、セグメント別(10億米ドル)
表42.RoAPAC 特別興味のある観光市場の推定&予測、2018-2027年、セグメント別(10億米ドル)
表43.ブラジルのスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定・予測、2018-2027年 (10億米ドル)
表44.ブラジルのスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定&予測、2018-2027年セグメント別(10億米ドル)
表45.ブラジルのスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定・予測、2018-2027年、セグメント別(10億米ドル
表46.メキシコ スペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定・予測、2018-2027年 (10億米ドル)
表47.メキシコのスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定&予測、2018-2027年、セグメント別(10億米ドル)
表48.メキシコのスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定・予測、2018-2027年 (10億米ドル)
表49.アラブ首長国連邦のスペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の推定・予測、2018-2027年(10億米ドル
表50.RoLA 特別興味のある観光市場の推定・予測、2018-2027年、セグメント別 (10億米ドル)
表51.RoLA 特別興味のある観光市場の推定・予測:2018-2027年 セグメント別 (10億米ドル)
表52.列国特別興味ある観光市場の推定・予測、2018-2027年 (10億米ドル)
表53.列島のスペシャルインタレストツーリズム市場の推定・予測、2018-2027年セグメント別(10億米ドル
表54.列島の特別な関心事の観光市場の推定値と予測、2018-2027年のセグメント別(10億米ドル
表55.スペシャル・インタレスト・ツーリズム市場の調査に使用された二次資料の一覧
表56.スペシャルインタレストツーリズム市場の調査に使用された一次資料のリスト
表57.研究に考慮した年数
表58.考慮した為替レート

図の一覧
FIG 1.スペシャル・インタレスト・ツーリズム市場、調査方法
FIG 2.スペシャル・インタレスト・ツーリズム市場、市場推定技術
FIG 3.世界市場規模の推定と予測方法
FIG 4.スペシャル・インタレスト・ツーリズム市場、主要トレンド2020
FIG 5.スペシャル・インタレスト・ツーリズム市場、成長見通し2021年~2027年
図6. 特別な関心事の観光市場、ポーターズ5フォースモデル
FIG 7.特別な興味を持つ観光客の市場、ペスト分析
FIG 8.特別な興味を持つ観光客の市場、バリューチェーン分析
図9.スペシャルインタレストツーリズム市場、セグメント別、2018年および2027年(10億米ドル
FIG 10.スペシャルインタレストツーリズム市場のセグメント別、2018年および2027年(10億米ドル
FIG 11.スペシャル・インタレスト・ツーリズム市場のセグメント別、2018年および2027年(10億米ドル
FIG 12.スペシャルインタレストツーリズム市場:セグメント別、2018年&2027年(10億米ドル
FIG 13.スペシャルインタレストツーリズム市場:セグメント別、2018年&2027年(10億米ドル
FIG 14.スペシャルインタレストツーリズム市場、地域別スナップショット2018年・2027年
FIG 15.北米スペシャルインタレストツーリズム市場2018年・2027年(10億米ドル
FIG 16.欧州スペシャルインタレストツーリズム市場2018年・2027年(10億米ドル)
FIG 17.アジア太平洋地域の特別利益観光市場2018年・2027年(10億米ドル
図18.ラテンアメリカ・スペシャル・インタレスト・ツーリズム市場2018年・2027年(10億米ドル
FIG 19.スペシャル・インタレスト・ツーリズム市場、企業市場シェア分析(2020年

 

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Summary

Global Special Interest Tourism Market reached USD XXX Billion in 2020. The Global Special Interest Tourism Market tends to grow by a CAGR of XX% in the 2021-2027 period.
Special interest tourism is one of the fastest-growing segments within the tourism industry. A more mature traveling population is increasingly seeking experience which satisfies a whole spectrum of interests. This tourism is a primary motivation for practicing and enjoying a special interest. This can include unusual hobbies, activities, themes, or destinations, which tend to attract a niche market. Surging demand of adventurous tours is the major driver of this market as special interest tourism makes adventure and recreational tour more customizable as per one individual or group needs. Covid19 Pandemic is becoming one of the major and longest restraints to this market, as most of the countries are still not open to welcome tourists and there is also a ban on international airlines in various places. Government intervention for promoting regional culture on a wider level is an opportunity for this market. Environmental tourism has emerged dominant in terms of activity. Wildlife watching tourism is highly popular, especially in protected areas.

France and U.K. are more popular destinations for special interest tourism, catapulting Europe to be the forefront of the global market. The U.S. is one of the most popular travel destinations around the globe and attracts enormous visitors each year. According to the estimation, the U.S. is slated to welcome nearly 95.5 million visitors annually by the end of 2023. Cities such as Las Vegas, Los Angeles, and New York witness an influx of a large number of tourists all year round.

Major market players included in this report are:
Cox & Kings Ltd.
Martin Randall Travel Limited
Audley Travel
Trafalgar
Wild Frontier
EF Educational Tours and Booking Holdings
Carlson Holdings
Flight Centre Travel Group
National Geographic Partners LLC
Lakeland Tours LLC

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values for the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of the competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Purpose:
Educational, Activity
Day Tours
Discovery
Other
By Activity:
Environmental
Adventures
Sports
By Booking Channel:
Phone Booking
Online Booking
In-person Booking

By Region:
North America
The U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World

Furthermore, the years considered for the study are as follows:

Historical year – 2018, 2019
Base year – 2020
Forecast period – 2021 to 2027

Target Audience of the Global Special Interest Tourism Market in Market Study:

Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2027 (USD Billion)
1.2.1. Global Special Interest Tourism Market, by Purpose, 2019-2027 (USD Billion)
1.2.2. Global Special Interest Tourism Market, by Activity, 2019-2027 (USD Billion)
1.2.3. Global Special Interest Tourism Market, by Booking Channel, 2019-2027 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Special Interest Tourism Market Definition and Scope
2.1. The objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Special Interest Tourism Market Dynamics
3.1. Global Special Interest Tourism Market Impact Analysis (2019-2027)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising demand for recreational and adventurous activities during the tour
3.1.1.2. Attraction toward environmental tourism
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High cost-driven industry
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Initiatives and involvement from tourism ministry
Chapter 4. Global Special Interest Tourism Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. The threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2018-2027)
4.2. PEST Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.3. Investment Adoption Model
4.4. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Special Interest Tourism Market by Purpose
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Special Interest Tourism Market by Purpose, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Special Interest Tourism Market estimates & Forecasts by Purpose 2018-2027 (USD Billion)
5.4. Global Special Interest Tourism Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Activity
5.4.2. Day Tours
5.4.3. Educational
5.4.4. Discovery
5.4.5. Others
Chapter 6. Global Special Interest Tourism Market by Activity
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Special Interest Tourism Market by Activity, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Special Interest Tourism Market estimates & Forecasts by Activity 2018-2027 (USD Billion)
6.4. Global Special Interest Tourism Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Environmental
6.4.2. Adventures
6.4.3. Sports
Chapter 7. Global Special Interest Tourism Market by Booking Channel
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Special Interest Tourism Market by Booking Channel, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Special Interest Tourism Market estimates & Forecasts by Booking Channel 2018-2027 (USD Billion)
7.4. Global Special Interest Tourism Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Phone Booking
7.4.2. Online Booking
7.4.3. In-person Booking
Chapter 8. Global Special Interest Tourism Market, Regional Analysis
8.1. Global Special Interest Tourism Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Global Special Interest Tourism Market
8.2.1. U.S. Global Special Interest Tourism Market
8.2.1.1. Purpose breakdown estimates & forecasts, 2018-2027
8.2.1.2. Activity breakdown estimates & forecasts, 2018-2027
8.2.1.3. Booking Channel breakdown estimates & forecasts, 2018-2027
8.2.2. Canada Global Special Interest Tourism Market
8.3. Europe Global Special Interest Tourism Market Snapshot
8.3.1. U.K. Global Special Interest Tourism Market
8.3.2. Germany Global Special Interest Tourism Market
8.3.3. France Global Special Interest Tourism Market
8.3.4. Spain Global Special Interest Tourism Market
8.3.5. Italy Global Special Interest Tourism Market
8.3.6. Rest of Europe Global Special Interest Tourism Market
8.4. Asia-Pacific Global Special Interest Tourism Market Snapshot
8.4.1. China Global Special Interest Tourism Market
8.4.2. India Global Special Interest Tourism Market
8.4.3. Japan Global Special Interest Tourism Market
8.4.4. Australia Global Special Interest Tourism Market
8.4.5. South Korea Global Special Interest Tourism Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Global Special Interest Tourism Market
8.5. Latin America Global Special Interest Tourism Market Snapshot
8.5.1. Brazil Global Special Interest Tourism Market
8.5.2. Mexico Global Special Interest Tourism Market
8.6. Rest of The World Global Special Interest Tourism Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. Cox & Kings Ltd.
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Martin Randall Travel Limited
9.2.3. Audley Travel
9.2.4. Trafalgar
9.2.5. Wild Frontier
9.2.6. EF Educational Tours and Booking Holdings
9.2.7. Carlson Holdings
9.2.8. Flight Centre Travel Group
9.2.9. National Geographic Partners LLC
9.2.10. Lakeland Tours LLC
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

List of Tables
TABLE 1. Global Special Interest Tourism Market, report scope
TABLE 2. Global Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by region 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 3. Global Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by Pupose 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 4. Global Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by Activity 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 5. Global Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by Booking Channel 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 6. Global Special Interest Tourism Market by segment, estimates & forecasts, 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 7. Global Special Interest Tourism Market by region, estimates & forecasts, 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 8. Global Special Interest Tourism Market by segment, estimates & forecasts, 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 9. Global Special Interest Tourism Market by region, estimates & forecasts, 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 10. Global Special Interest Tourism Market by segment, estimates & forecasts, 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 11. Global Special Interest Tourism Market by region, estimates & forecasts, 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 12. Global Special Interest Tourism Market by segment, estimates & forecasts, 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 13. Global Special Interest Tourism Market by region, estimates & forecasts, 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 14. Global Special Interest Tourism Market by segment, estimates & forecasts, 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 15. Global Special Interest Tourism Market by region, estimates & forecasts, 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 16. U.S. Special Interest Tourism Market estimates & forecasts, 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 17. U.S. Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by segment 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 18. U.S. Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by segment 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 19. Canada Special Interest Tourism Market estimates & forecasts, 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 20. Canada Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by segment 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 21. Canada Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by segment 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 22. UK Special Interest Tourism Market estimates & forecasts, 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 23. UK Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by segment 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 24. UK Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by segment 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 25. Germany Special Interest Tourism Market estimates & forecasts, 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 26. Germany Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by segment 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 27. Germany Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by segment 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 28. RoE Special Interest Tourism Market estimates & forecasts, 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 29. RoE Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by segment 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 30. RoE Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by segment 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 31. China Special Interest Tourism Market estimates & forecasts, 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 32. China Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by segment 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 33. China Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by segment 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 34. India Special Interest Tourism Market estimates & forecasts, 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 35. India Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by segment 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 36. India Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by segment 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 37. Japan Special Interest Tourism Market estimates & forecasts, 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 38. Japan Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by segment 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 39. Japan Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by segment 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 40. RoAPAC Special Interest Tourism Market estimates & forecasts, 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 41. RoAPAC Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by segment 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 42. RoAPAC Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by segment 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 43. Brazil Special Interest Tourism Market estimates & forecasts, 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 44. Brazil Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by segment 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 45. Brazil Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by segment 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 46. Mexico Special Interest Tourism Market estimates & forecasts, 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 47. Mexico Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by segment 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 48. Mexico Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by segment 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 49. RoLA Special Interest Tourism Market estimates & forecasts, 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 50. RoLA Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by segment 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 51. RoLA Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by segment 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 52. Row Special Interest Tourism Market estimates & forecasts, 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 53. Row Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by segment 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 54. Row Special Interest Tourism Market estimates & forecasts by segment 2018-2027 (USD Billion)
TABLE 55. List of secondary sources, used in the study of Special Interest Tourism Market
TABLE 56. List of primary sources, used in the study of Special Interest Tourism Market
TABLE 57. Years Considered for the study
TABLE 58. Exchange rates considered

List of figures
FIG 1. Special Interest Tourism Market, research methodology
FIG 2. Special Interest Tourism Market, market estimation techniques
FIG 3. Global market size estimates & forecast methods
FIG 4. Special Interest Tourism Market, key trends 2020
FIG 5. Special Interest Tourism Market, growth prospects 2021-2027
FIG 6. Special Interest Tourism Market, porters 5 force model
FIG 7. Special Interest Tourism Market, pest analysis
FIG 8. Special Interest Tourism Market, value chain analysis
FIG 9. Special Interest Tourism Market by segment, 2018 & 2027 (USD Billion)
FIG 10. Special Interest Tourism Market by segment, 2018 & 2027 (USD Billion)
FIG 11. Special Interest Tourism Market by segment, 2018 & 2027 (USD Billion)
FIG 12. Special Interest Tourism Market by segment, 2018 & 2027 (USD Billion)
FIG 13. Special Interest Tourism Market by segment, 2018 & 2027 (USD Billion)
FIG 14. Special Interest Tourism Market, regional snapshot 2018 & 2027
FIG 15. North America Special Interest Tourism Market2018 & 2027 (USD Billion)
FIG 16. Europe Special Interest Tourism Market2018 & 2027 (USD Billion)
FIG 17. Asia Pacific Special Interest Tourism Market2018 & 2027 (USD Billion)
FIG 18. Latin America Special Interest Tourism Market2018 & 2027 (USD Billion)
FIG 19. Special Interest Tourism Market, company market share analysis (2020)

 

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