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アーユルヴェーダハーブの世界市場規模調査:ハーブタイプ別(ウィザニアソムニフェラ、フランキンセンス、インディアングースベリー、バコパモニエリ、ターメリック、クミン、ゴーヤ、その他)、形態別(生薬、カプセル/錠剤、エキス)、適応疾患別(心血管疾患、炎症性疾患、糖尿病、感染症、自己免疫疾患、皮膚疾患、その他)、流通チャネル別(B to B、B to C)、地域別予測 2022-2032


Global Ayurvedic Herbs Market Size Study, by Herb Type (Withania Somnifera, Frankincense, Indian Gooseberry, Bacopa Monnieri, Turmeric, Cumin, Bitter Melon, Others), by Form (Raw, Capsules/Tablets, Extracts), by Disease Indication (Cardiovascular Diseases, Inflammatory Diseases, Diabetes, Infectious Diseases, Auto-Immune Diseases, Skin Diseases, Others), by Distribution Channel (Business to Business, Business to Consumer) and Regional Forecasts 2022-2032

世界のアーユルヴェーダ・ハーブ市場は、2023年に約105.4億米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には10.92%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。アーユルヴェーダ・ハーブはインドの伝統医学の要で... もっと見る

 

 

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Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年7月17日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

世界のアーユルヴェーダ・ハーブ市場は、2023年に約105.4億米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には10.92%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。アーユルヴェーダ・ハーブはインドの伝統医学の要であり、消化機能の改善、メンタルヘルス、糖尿病、感染症、心血管疾患の管理など、多様な健康上のメリットを提供する。アーユルヴェーダ製品に対する消費者の嗜好が高まっている背景には、アーユルヴェーダ製品の効能に対する意識の高まり、アロパシーによる副作用への懸念、アーユルヴェーダ製品の入手可能性の増加がある。COVID-19の大流行により、免疫力を高める健康食品に対する消費者の関心が高まったことも、市場の拡大を後押ししている。自然治癒力で有名なアーユルヴェーダ・ハーブは、特に消費者が免疫システムを強化しようとしていることから、需要が増加している。この傾向は今後も続くと予想され、市場関係者に大きな成長機会をもたらしている。
アーユルヴェーダ医学の利点に関する意識の高まりが、アーユルヴェーダ・ハーブ市場の需要を大きく牽引している。消費者は、アーユルヴェーダが従来の医療に伴う副作用を伴わずに健康を促進し、様々な病気を治療する可能性を認識し、自然でホリスティックな健康療法にますます目を向けるようになっている。この変化は、慢性疾患の管理、免疫力の強化、健康全般の改善におけるアーユルヴェーダ・ハーブの有効性を強調する広範な研究によって後押しされている。さらに、持続可能なオーガニック製品を求める世界的な傾向は、天然成分を使用するというアーユルヴェーダの原則と一致している。健康インフルエンサーからの支持の増加や、ウェルネスセンターやスパにおけるアーユルヴェーダの実践の統合は、市場の成長をさらに促進している。政府や保健機関も伝統医学システムを推進し、アーユルヴェーダの信頼性と受容性を高めている。このように、自然健康法への関心の高まりは、アーユルヴェーダ・ハーブ市場を世界的に拡大し続けている。
アーユルヴェーダ・ハーブの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、その他の地域である。2023年には、アジア太平洋地域がアーユルヴェーダハーブ市場を支配し、予測期間中に最も速い速度で成長すると予測されている。この成長は、アーユルヴェーダ発祥の地であるインドのような国々で、アーユルヴェーダを使用する強力な文化遺産と長年の伝統が牽引している。自然療法やホリスティック療法がもたらす健康効果に対する消費者の意識の高まりが、アーユルヴェーダ製品の需要を後押ししている。さらに、可処分所得の上昇と地域全体の医療インフラの改善により、これらの製品はより多くの人々にとってより身近なものとなっている。伝統医療を推進する政府の取り組みや、現代医療システムへのアーユルヴェーダの統合が、市場の成長をさらに後押ししている。厳格な品質基準と認証に支えられたアーユルヴェーダ・ハーブの輸出市場の拡大は、この地域の世界市場での存在感を高めている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りである:
コルゲート・パルモリーブ・カンパニー
ダブール・インディア社
エマミ・リミテッド
カイラリ・アーユルヴェーダ・グループ
P&G
パタンジャリ・アーユルヴェーダ社
Shahnaz Ayurveda Pvt.
Shree Baidyanath Ayurveda Bhawan Pvt.
ヒマラヤ・ドラッグ・カンパニー
ユニリーバ

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:
ハーブの種類別
ウィザニア・ソムニフェラ(アシュワガンダ)
フランキンセンス(ボスウェリア)
インディアングースベリー(トリファラ)
バコパ・モニエリ(ブラーフミー)
ウコン
クミン
ゴーヤー
その他

形態別

カプセル/錠剤
エキス

適応疾患別
心血管疾患
炎症性疾患
糖尿病
感染症
自己免疫疾患
皮膚疾患
その他

流通チャネル別
企業間取引
一般消費者向け

地域別
北米
米国
カナダ

欧州
ドイツ
フランス
英国
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ

アジア太平洋
中国
日本
オーストラリア
インド
韓国
その他のアジア太平洋地域

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他のラテンアメリカ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

調査対象年は以下の通り:
過去年 - 2022年
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な要点
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と地域レベル分析。
主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要サイドと供給サイドの分析

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目次

第1章.アーユルヴェーダハーブの世界市場 エグゼクティブサマリー
1.1.アーユルヴェーダハーブの世界市場規模・予測(2022-2032年)
1.2.地域別概要
1.3.セグメント別概要
1.3.1.ハーブの種類別
1.3.2.形態別
1.3.3.適応疾患別
1.3.4.販売チャネル別
1.4.主要動向
1.5.不況の影響
1.6.アナリストの推奨と結論

第2章.世界のアーユルヴェーダハーブ市場の定義と調査前提
2.1.調査目的
2.2.市場の定義
2.3.調査の前提
2.3.1.包含と除外
2.3.2.限界
2.3.3.供給サイドの分析
2.3.3.1.入手可能性
2.3.3.2.インフラ
2.3.3.3.規制環境
2.3.3.4.市場競争
2.3.3.5.経済性(消費者の視点)
2.3.4.需要サイド分析
2.3.4.1.規制の枠組み
2.3.4.2.技術の進歩
2.3.4.3.環境への配慮
2.3.4.4.消費者の意識と受容
2.4.推定方法
2.5.調査対象年
2.6.通貨換算レート

第3章.アーユルヴェーダハーブの世界市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.1.1.アーユルヴェーダの効能に関する意識の高まり
3.1.2.可処分所得の増加
3.1.3.アーユルヴェーダ製品の入手可能性の増加
3.2.市場の課題
3.2.1.高収量品種の研究開発不足
3.2.2.不規則な原料供給
3.3.市場機会
3.3.1.天然成分に関する知識の増加
3.3.2.先進国における需要の高まり
3.3.3.COVID-19後の免疫力向上製品のトレンドの高まり

第4章.世界のアーユルヴェーダハーブ市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論

第5章.アーユルヴェーダハーブの世界市場規模・予測:ハーブタイプ別 2022-2032
5.1.セグメントダッシュボード
5.2.アーユルヴェーダハーブの世界市場ハーブタイプ別売上動向分析、2022年・2032年 (億米ドル)
5.2.1.ウィザニア・ソムニフェラ(アシュワガンダ)
5.2.2.フランキンセンス(ボスウェリア)
5.2.3.インディアングースベリー(トリファラ)
5.2.4.バコパ・モニエリ(ブラーフミー)
5.2.5.ウコン
5.2.6.クミン
5.2.7.ゴーヤ
5.2.8.その他

第6章.アーユルヴェーダハーブの世界市場規模・予測:形態別 2022-2032
6.1.セグメントダッシュボード
6.2.アーユルヴェーダハーブの世界市場形態別売上動向分析、2022年および2032年 (億米ドル)
6.2.1.生
6.2.2.カプセル/錠剤
6.2.3.エキス

第7章.アーユルヴェーダハーブの世界市場規模・予測:適応疾患別 2022-2032
7.1.セグメントダッシュボード
7.2.アーユルヴェーダハーブの世界市場疾患別売上動向分析、2022年および2032年 (億米ドル)
7.2.1.心血管疾患
7.2.2.炎症性疾患
7.2.3.糖尿病
7.2.4.感染症
7.2.5.自己免疫疾患
7.2.6.皮膚疾患
7.2.7.その他

第8章.アーユルヴェーダハーブの世界市場規模・予測:流通チャネル別 2022-2032
8.1.セグメントダッシュボード
8.2.アーユルヴェーダハーブの世界市場流通チャネル別売上高動向分析、2022年・2032年(億米ドル)
8.2.1.企業間取引
8.2.2.消費者向けビジネス

第9章.アーユルヴェーダハーブの世界市場規模・地域別予測 2022-2032
9.1.北米アーユルヴェーダハーブ市場
9.1.1.米国のアーユルヴェーダハーブ市場
9.1.1.1.ハーブタイプの内訳サイズと予測、2022-2032年
9.1.1.2.形態の内訳サイズと予測、2022-2032年
9.1.1.3.適応疾患内訳のサイズと予測、2022-2032年
9.1.1.4.流通チャネルの内訳:市場規模&予測、2022-2032年
9.1.2.カナダのアーユルヴェーダハーブ市場
9.2.ヨーロッパのアーユルヴェーダハーブ市場
9.2.1.ドイツのアーユルヴェーダハーブ市場
9.2.2.イギリスのアーユルヴェーダハーブ市場
9.2.3.フランスのアーユルヴェーダハーブ市場
9.2.4.イタリアのアーユルヴェーダハーブ市場
9.2.5.スペインのアーユルヴェーダハーブ市場
9.2.6.その他のヨーロッパのアーユルヴェーダハーブ市場
9.3.アジア太平洋地域のアーユルヴェーダハーブ市場
9.3.1.中国のアーユルヴェーダハーブ市場
9.3.2.日本のアーユルヴェーダハーブ市場
9.3.3.オーストラリアアーユルヴェーダハーブ市場
9.3.4.インドのアーユルヴェーダハーブ市場
9.3.5.韓国のアーユルヴェーダハーブ市場
9.3.6.その他のアジア太平洋地域のアーユルヴェーダハーブ市場
9.4.ラテンアメリカのアーユルヴェーダハーブ市場
9.4.1.ブラジルのアーユルヴェーダハーブ市場
9.4.2.メキシコのアーユルヴェーダハーブ市場
9.4.2.その他のラテンアメリカのアーユルヴェーダハーブ市場
9.5.中東・アフリカのアーユルヴェーダハーブ市場
9.5.1.サウジアラビアのアーユルヴェーダハーブ市場
9.5.2.南アフリカのアーユルヴェーダハーブ市場
9.5.3.その他の中東・アフリカ地域のアーユルヴェーダハーブ市場

第10章.競合他社情報
10.1.主要企業のSWOT分析
10.1.1.企業1
10.1.2.企業2
10.1.3.会社3
10.2.トップ市場戦略
10.3.企業プロフィール
10.3.1.コルゲート・パルモリーブ・カンパニー
10.3.1.1.主要情報
10.3.1.2.概要
10.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
10.3.1.4.製品概要
10.3.1.5.市場戦略
10.3.2.ダブール・インディア社
10.3.3.エマミ・リミテッド
10.3.4.カイラリ・アーユルヴェーダ・グループ
10.3.5.P&G
10.3.6.パタンジャリ・アーユルヴェーダ・リミテッド
10.3.7.シャーナズ・アユルヴェーダ社
10.3.8.シュリー・バイディヤナート・アーユルヴェーダ・バワン・リミテッド
10.3.9.ヒマラヤ・ドラッグ・カンパニー
10.3.10.ユニリーバ

第11章.研究プロセス
11.1.研究プロセス
11.1.1.データマイニング
11.1.2.分析
11.1.3.市場推定
11.1.4.バリデーション
11.1.5.出版
11.2.研究属性

 

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Summary

The Global Ayurvedic Herbs Market is valued approximately at USD 10.54 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 10.92% over the forecast period 2024-2032. Ayurvedic herbs form a cornerstone of traditional Indian medicine, offering diverse health benefits including improved digestion, mental health, and management of diabetes, infectious diseases, and cardiovascular conditions. The rising consumer preference for Ayurvedic products is driven by increasing awareness about their benefits, concerns over the side effects of allopathy, and the growing availability of these products. The market's expansion is further bolstered by the COVID-19 pandemic, which has heightened consumer interest in health products that boost immunity. Ayurvedic herbs, renowned for their natural healing properties, have seen increased demand, particularly as consumers seek to strengthen their immune systems. This trend is expected to continue, presenting significant growth opportunities for market players.
The rising awareness regarding the benefits of Ayurvedic medicine is significantly driving the demand for the Ayurvedic herbs market. Consumers are increasingly turning towards natural and holistic health remedies, recognizing Ayurveda's potential in promoting wellness and treating various ailments without the side effects associated with conventional medicine. This shift is bolstered by extensive research highlighting the efficacy of Ayurvedic herbs in managing chronic conditions, enhancing immunity, and improving overall health. Additionally, the global trend towards sustainable and organic products aligns with Ayurveda's principles of using natural ingredients. The increasing endorsements from health influencers and the integration of Ayurvedic practices in wellness centers and spas further propel market growth. Governments and health organizations are also promoting traditional medicine systems, enhancing the credibility and acceptance of Ayurveda. Thus, the burgeoning interest in natural health solutions continues to expand the Ayurvedic herbs market globally.
The key regions considered for the Global Ayurvedic Herbs Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. In 2023, the Asia-Pacific region dominated the Ayurvedic Herbs Market and is projected to grow at the fastest rate during the forecast period. This growth is driven by a strong cultural heritage and long-standing tradition of using Ayurveda in countries like India, which is the birthplace of this ancient healing system. Increasing consumer awareness about the health benefits of natural and holistic treatments fuels the demand for Ayurvedic products. Additionally, rising disposable incomes and improving healthcare infrastructure across the region make these products more accessible to a broader population. Government initiatives promoting traditional medicine and the integration of Ayurveda into modern healthcare systems further bolster market growth. The expanding export market for Ayurvedic herbs, supported by rigorous quality standards and certifications, enhances the region's global market presence.

Major market players included in this report are:
Colgate-Palmolive Company
Dabur India Ltd.
Emami Limited
Kairali Ayurvedic Group
P&G
Patanjali Ayurved Limited
Shahnaz Ayurveda Pvt. Ltd
Shree Baidyanath Ayurveda Bhawan Pvt. Ltd
The Himalaya Drug Company
Unilever

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Herb Type:
Withania Somnifera (Ashwagandha)
Frankincense (Boswellia)
Indian Gooseberry (Triphala)
Bacopa Monnieri (Brahmi)
Turmeric
Cumin
Bitter Melon
Others

By Form:
Raw
Capsules/Tablets
Extracts

By Disease Indication:
Cardiovascular Diseases
Inflammatory Diseases
Diabetes
Infectious Diseases
Auto-Immune Diseases
Skin Diseases
Others

By Distribution Channel:
Business to Business
Business to Consumer

By Region:
North America
U.S.
Canada

Europe
Germany
France
UK
Italy
Spain
Rest of Europe

Asia-Pacific
China
Japan
Australia
India
South Korea
Rest of Asia Pacific

Latin America
Brazil
Mexico
Rest of Latin America

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market.



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Table of Contents

Chapter 1. Global Ayurvedic Herbs Market Executive Summary
1.1. Global Ayurvedic Herbs Market Size & Forecast (2022-2032)
1.2. Regional Summary
1.3. Segmental Summary
1.3.1. By Herb Type
1.3.2. By Form
1.3.3. By Disease Indication
1.3.4. By Distribution Channel
1.4. Key Trends
1.5. Recession Impact
1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Ayurvedic Herbs Market Definition and Research Assumptions
2.1. Research Objective
2.2. Market Definition
2.3. Research Assumptions
2.3.1. Inclusion & Exclusion
2.3.2. Limitations
2.3.3. Supply Side Analysis
2.3.3.1. Availability
2.3.3.2. Infrastructure
2.3.3.3. Regulatory Environment
2.3.3.4. Market Competition
2.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
2.3.4. Demand Side Analysis
2.3.4.1. Regulatory frameworks
2.3.4.2. Technological Advancements
2.3.4.3. Environmental Considerations
2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
2.4. Estimation Methodology
2.5. Years Considered for the Study
2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Ayurvedic Herbs Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.1.1. Rising Awareness Regarding Ayurvedic Benefits
3.1.2. Growing Disposable Income
3.1.3. Increased Availability of Ayurvedic Products
3.2. Market Challenges
3.2.1. Lack of R&D for High Yielding Varieties
3.2.2. Irregular Supply of Raw Material
3.3. Market Opportunities
3.3.1. Increased Knowledge about Natural Ingredients
3.3.2. Rising Demand in Developed Countries
3.3.3. Growing Trend of Immunity-Boosting Products Post-COVID-19

Chapter 4. Global Ayurvedic Herbs Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Ayurvedic Herbs Market Size & Forecasts by Herb Type 2022-2032
5.1. Segment Dashboard
5.2. Global Ayurvedic Herbs Market: Herb Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
5.2.1. Withania Somnifera (Ashwagandha)
5.2.2. Frankincense (Boswellia)
5.2.3. Indian Gooseberry (Triphala)
5.2.4. Bacopa Monnieri (Brahmi)
5.2.5. Turmeric
5.2.6. Cumin
5.2.7. Bitter Melon
5.2.8. Others

Chapter 6. Global Ayurvedic Herbs Market Size & Forecasts by Form 2022-2032
6.1. Segment Dashboard
6.2. Global Ayurvedic Herbs Market: Form Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
6.2.1. Raw
6.2.2. Capsules/Tablets
6.2.3. Extracts

Chapter 7. Global Ayurvedic Herbs Market Size & Forecasts by Disease Indication 2022-2032
7.1. Segment Dashboard
7.2. Global Ayurvedic Herbs Market: Disease Indication Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
7.2.1. Cardiovascular Diseases
7.2.2. Inflammatory Diseases
7.2.3. Diabetes
7.2.4. Infectious Diseases
7.2.5. Auto-Immune Diseases
7.2.6. Skin Diseases
7.2.7. Others

Chapter 8. Global Ayurvedic Herbs Market Size & Forecasts by Distribution Channel 2022-2032
8.1. Segment Dashboard
8.2. Global Ayurvedic Herbs Market: Distribution Channel Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
8.2.1. Business to Business
8.2.2. Business to Consumer

Chapter 9. Global Ayurvedic Herbs Market Size & Forecasts by Region 2022-2032
9.1. North America Ayurvedic Herbs Market
9.1.1. U.S. Ayurvedic Herbs Market
9.1.1.1. Herb Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.1.2. Form breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.1.3. Disease Indication breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.1.4. Distribution Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.2. Canada Ayurvedic Herbs Market
9.2. Europe Ayurvedic Herbs Market
9.2.1. Germany Ayurvedic Herbs Market
9.2.2. UK Ayurvedic Herbs Market
9.2.3. France Ayurvedic Herbs Market
9.2.4. Italy Ayurvedic Herbs Market
9.2.5. Spain Ayurvedic Herbs Market
9.2.6. Rest of Europe Ayurvedic Herbs Market
9.3. Asia-Pacific Ayurvedic Herbs Market
9.3.1. China Ayurvedic Herbs Market
9.3.2. Japan Ayurvedic Herbs Market
9.3.3. Australia Ayurvedic Herbs Market
9.3.4. India Ayurvedic Herbs Market
9.3.5. South Korea Ayurvedic Herbs Market
9.3.6. Rest of Asia Pacific Ayurvedic Herbs Market
9.4. Latin America Ayurvedic Herbs Market
9.4.1. Brazil Ayurvedic Herbs Market
9.4.2. Mexico Ayurvedic Herbs Market
9.4.2. Rest of Latin America Ayurvedic Herbs Market
9.5. Middle East & Africa Ayurvedic Herbs Market
9.5.1. Saudi Arabia Ayurvedic Herbs Market
9.5.2. South Africa Ayurvedic Herbs Market
9.5.3. Rest of Middle East & Africa Ayurvedic Herbs Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Key Company SWOT Analysis
10.1.1. Company 1
10.1.2. Company 2
10.1.3. Company 3
10.2. Top Market Strategies
10.3. Company Profiles
10.3.1. Colgate-Palmolive Company
10.3.1.1. Key Information
10.3.1.2. Overview
10.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.3.1.4. Product Summary
10.3.1.5. Market Strategies
10.3.2. Dabur India Ltd.
10.3.3. Emami Limited
10.3.4. Kairali Ayurvedic Group
10.3.5. P&G
10.3.6. Patanjali Ayurved Limited
10.3.7. Shahnaz Ayurveda Pvt. Ltd
10.3.8. Shree Baidyanath Ayurveda Bhawan Pvt. Ltd
10.3.9. The Himalaya Drug Company
10.3.10. Unilever

Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes

 

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