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アジア太平洋地域の防衛戦術無線市場規模調査:タイプ別(携帯型、車載型)、用途別(特殊作戦部隊(SOF)、陸軍、海軍、空軍)、国別予測:2022-2032年


Asia Pacific Defense Tactical Radio Market Size study, by Type (Handheld, Vehicle-Mounted) by Application (Special Operation Force (SOF), Army, Navy, Airforce) and Country Forecasts 2022-2032

アジア太平洋地域の防衛戦術無線市場は、2023年に約34億3000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて11.59%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。防衛用戦術無線は、軍人が戦術環境にお... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年6月25日 US$4,950
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サマリー

アジア太平洋地域の防衛戦術無線市場は、2023年に約34億3000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて11.59%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。防衛用戦術無線は、軍人が戦術環境において安全で信頼できる効果的な通信を確保するために使用する重要な通信機器である。これらの無線機は、極端な温度、険しい地形、電磁干渉などの過酷な条件に耐えるように設計されており、機密情報の機密性と安全性を維持するために暗号化通信を提供する。防衛用戦術無線は、アンチジャミング機能のための周波数ホッピング、適応性のためのソフトウェア定義アーキテクチャ、他の通信システムやプラットフォームとの統合など、軍事作戦に合わせた機能を備えている。さらに、アジア太平洋地域の各国政府や防衛機関は、戦術無線技術を進歩させるための研究開発に投資している。これには、新たな周波数帯域の開拓、バッテリー寿命の改善、電子戦に対する通信システムの耐障害性の強化などが含まれ、アジア太平洋防衛戦術無線市場に向けて注目を集めている。

アジア太平洋地域の防衛戦術無線市場は、通信システムのアップグレードを必要とする地域全体の軍隊の継続的な近代化が原動力となっており、高度な戦術無線はコマンド、コントロール、コミュニケーション、インテリジェンス(C3I)能力の向上に不可欠である。地政学的緊張や安全保障上の懸念の高まりによる国防費の増加は、各国が国防通信インフラの強化に多くの資源を割り当てているため、市場の成長をさらに後押ししている。このように、この地域における軍事費の増加は、市場の成長を促進している。しかし、規制とコンプライアンスの問題は、2024年から2032年の予測期間中、市場全体の需要を阻害することになるだろう。

アジア太平洋防衛戦術無線市場調査で考慮した主要国には、中国、インド、日本、韓国、オーストラリア、その他のアジア太平洋地域が含まれます。2023年、中国は収益の面で支配的な地域市場であった。中国には多額の国防予算があり、先進的な軍事通信システムへの大規模投資に必要な財源を提供している。中国政府は軍の近代化と技術進歩を優先しており、最先端の戦術無線の大量調達につながっている。さらに、国内の技術革新と研究開発能力に支えられた中国の強固な防衛製造業は、洗練された信頼性の高い戦術無線の生産を可能にしている。さらに、インドの市場は、予測期間2024年から2032年にかけて最も速い速度で成長すると予想されている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
タレス・アジア・パシフィック
ローデ・シュワルツ・アジア社
オーストラリアのエルビット・システムズ
4社
5社
6社目
7社目
8社目
9社目
10社

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:
タイプ別
ハンドヘルド
車載型

用途別
特殊作戦部隊(SOF)
陸軍
海軍
空軍
地域別
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

調査対象年は以下の通り:
過去年-2022年
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な内容
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と国レベル分析。
主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要サイドと供給サイドの分析

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目次

第1章.アジア太平洋地域の防衛用戦術無線市場の定義と調査前提
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート

第2章.要旨
2.1.アジア太平洋地域の防衛用戦術無線市場規模・予測(2022年~2032年)
2.2.地域別概要
2.3.セグメント別概要
2.3.1.タイプ別
2.3.2.用途別
2.4.主要動向
2.5.不況の影響
2.6.アナリストの推奨と結論
第3章.アジア太平洋地域の防衛用戦術無線市場のダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章.アジア太平洋地域の防衛戦術無線市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済
4.2.3.社会
4.2.4.技術
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章 アジア太平洋地域アジア太平洋地域の防衛用戦術無線市場規模・タイプ別予測 2022年~2032年
5.1.ハンドヘルド
5.2.車両搭載型
第6章.アジア太平洋地域の防衛用戦術無線の用途別市場規模・予測 2022~2032
6.1.特殊作戦部隊(SOF)
6.2.陸軍
6.3.海軍
6.4.空軍
第7章.アジア太平洋地域の国別防衛戦術無線市場規模・予測 2022年~2032年
7.1.中国国防戦術無線市場
7.1.1.タイプ別市場規模&予測、2022年~2032年
7.1.2.アプリケーションの内訳サイズと予測、2022年~2032年
7.2.インドの防衛戦術無線市場
7.3.日本の防衛用戦術無線市場
7.4.オーストラリア防衛用戦術無線の市場
7.5.韓国の防衛無線市場
7.6.その他のアジア太平洋地域の防衛用戦術無線市場
第8章.競合他社の動向
8.1.主要企業のSWOT分析
8.1.1.企業1
8.1.2.企業2
8.1.3.会社3
8.2.トップ市場戦略
8.3.企業プロフィール
8.3.1.タレス・アジア・パシフィック
8.3.1.1.主要情報
8.3.1.2.概要
8.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
8.3.1.4.製品概要
8.3.1.5.市場戦略
8.3.2.ローデ・シュワルツ・アジア社
8.3.3.エルビット・システムズ・オブ・オーストラリア
8.3.4.4社
8.3.5.5社目
8.3.6.6社
8.3.7.7社
8.3.8.8社
8.3.9.9社
8.3.10.10社目
第9章.研究プロセス
9.1.研究プロセス
9.1.1.データマイニング
9.1.2.分析
9.1.3.市場推定
9.1.4.バリデーション
9.1.5.出版
9.2.研究属性

 

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Summary

Asia Pacific Defense Tactical Radio Market is valued approximately at USD 3.43 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 11.59% over the forecast period 2024-2032. A defense tactical radio is a vital communication device used by military personnel to ensure secure, reliable, and effective communication in tactical environments. These radios are engineered to withstand harsh conditions, such as extreme temperatures, rugged terrains, and electromagnetic interference, providing encrypted communication to maintain the confidentiality and security of sensitive information. Defense tactical radios are equipped with features tailored to military operations, including frequency hopping for anti-jamming capabilities, software-defined architecture for adaptability, and integration with other communication systems and platforms. Furthermore, governments and defense organizations in various countries in the Asia-Pacific region are investing in research and development to advance tactical radio technologies. This includes exploring new frequency bands, improving battery life, and enhancing the resilience of communication systems against electronic warfare are gaining attention towards Asia Pacific Defense Tactical Radio Market.

Asia Pacific Defense Tactical Radio Market is driven by ongoing modernization of armed forces across the region which necessitates the upgrade of communication systems, with advanced tactical radios being integral to improving command, control, communication, and intelligence (C3I) capabilities. Increased defense spending due to rising geopolitical tensions and security concerns further fuels the market growth, as countries allocate more resources to enhance their defense communication infrastructure. Thus, rising military expenditure in the region is fostering the market growth. However, Regulatory and compliance issues are going to impede the overall demand for the market during the forecast period 2024-2032.

The key Countries considered for the Asia Pacific Defense Tactical Radio market study includes China, India, Japan, South Korea, Australia and Rest of Asia Pacific. In 2023, China was the dominating regional market in terms of revenue. China has a substantial defense budget, which provides the financial resources necessary for extensive investments in advanced military communication systems. The Chinese government prioritizes modernization and technological advancement within its military, leading to significant procurement of state-of-the-art tactical radios. Additionally, China's robust defense manufacturing industry, supported by domestic technological innovation and research and development capabilities, enables the production of sophisticated and highly reliable tactical radios. Furthermore, the market in India, on the other hand, is expected to grow at the fastest rate over the forecast period 2024-2032.

Major market player included in this report are:
Thales Asia Pacific
Rohde & Schwarz Asia Pte Ltd
Elbit Systems of Australia
Company 4
Company 5
Company 6
Company 7
Company 8
Company 9
Company 10

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Type
Handheld
Vehicle-Mounted

By Application:
Special Operation Force (SOF)
Army
Navy
Airforce
By Region:
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and country level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market.



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Table of Contents

Chapter 1. Asia Pacific Defense Tactical Radio Market Definition and Research Assumptions
1.1. Research Objective
1.2. Market Definition
1.3. Research Assumptions
1.3.1. Inclusion & Exclusion
1.3.2. Limitations
1.3.3. Supply Side Analysis
1.3.3.1. Availability
1.3.3.2. Infrastructure
1.3.3.3. Regulatory Environment
1.3.3.4. Market Competition
1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
1.3.4. Demand Side Analysis
1.3.4.1. Regulatory frameworks
1.3.4.2. Technological Advancements
1.3.4.3. Environmental Considerations
1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
1.4. Estimation Methodology
1.5. Years Considered for the Study
1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary
2.1. Asia Pacific Defense Tactical Radio Market Size & Forecast (2022- 2032)
2.2. Regional Summary
2.3. Segmental Summary
2.3.1. By Type
2.3.2. By Application
2.4. Key Trends
2.5. Recession Impact
2.6. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 3. Asia Pacific Defense Tactical Radio Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Challenges
3.3. Market Opportunities
Chapter 4. Asia Pacific Defense Tactical Radio Market: Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economic
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Asia Pacific Defense Tactical Radio Market Size & Forecasts by Type 2022-2032
5.1. Handheld
5.2. Vehicle-Mounted
Chapter 6. Asia Pacific Defense Tactical Radio Market Size & Forecasts by Application 2022-2032
6.1. Special Operation Force (SOF)
6.2. Army
6.3. Navy
6.4. Airforce
Chapter 7. Asia Pacific Defense Tactical Radio Market Size & Forecasts by Country 2022-2032
7.1. China Defense Tactical Radio Market
7.1.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
7.1.2. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
7.2. India Defense Tactical Radio Market
7.3. Japan Defense Tactical Radio Market
7.4. Australia Defense Tactical Radio Market
7.5. South Korea Defense Tactical Radio Market
7.6. Rest of Asia Pacific Defense Tactical Radio Market
Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Thales Asia Pacific
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Market Strategies
8.3.2. Rohde & Schwarz Asia Pte Ltd
8.3.3. Elbit Systems of Australia
8.3.4. Company 4
8.3.5. Company 5
8.3.6. Company 6
8.3.7. Company 7
8.3.8. Company 8
8.3.9. Company 9
8.3.10. Company 10
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes

 

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