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欧州自動車インフォテインメント市場規模調査:製品別(オーディオユニット、ディスプレイユニット、ヘッドアップディスプレイ、ナビゲーションユニット、通信ユニット)、装着タイプ別(相手先ブランド製造(OEM)装着、アフターマーケット)、車種別(乗用車、商用車)、国別予測:2022-2032年


Europe Automotive Infotainment Market Size study, by Product (Audio Unit, Display Unit, Heads-Up Display, Navigation Unit, Communication Unit), by Fit Type (Original Equipment Manufacturer (OEM) Fitted, Aftermarket), by Vehicle Type (Passenger Cars, Commercial Vehicles) and Country Forecasts 2022-2032

欧州の自動車インフォテインメント市場は、2023年に約31.5億米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には9.31%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。自動車インフォテインメントとは、エンターテインメ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年5月20日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

欧州の自動車インフォテインメント市場は、2023年に約31.5億米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には9.31%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。自動車インフォテインメントとは、エンターテインメント、ナビゲーション、通信、その他のマルチメディア機能を乗員に提供する自動車内の統合システムを指す。この技術には通常、オーディオやビデオの再生、衛星ナビゲーション、スマートフォンとの統合、インターネット接続、全体的な運転体験の向上を目的とした各種アプリケーションなどの機能が含まれる。欧州の自動車インフォテインメント市場は、クラウド技術の急速な自動車への導入に後押しされた、高度な車載インフォテインメント・システムのトレンドにより成長を遂げている。

欧州車載インフォテインメント市場は、車両に関する洞察とデータの強化を目的とした車両テレマティクスの需要増加が牽引している。さらに、ドライバー支援、拡張現実(AR)、リアルタイムデータ収集、モノのインターネット(IoT)などの先進技術をインフォテインメント・システムに統合することで、ドライバーの安全性と体験の両方が強調され、市場の需要を刺激している。さらに、欧州政府は、自動車の先進運転支援システム(ADAS)に焦点を当てた法律や規制を制定することで、乗客の安全を優先している。しかし、技術的に先進的なインフォテインメント・システムに関する新車購入者の認識が限定的であることと、ユーザー・マニュアルが軽視されていることが、市場成長の阻害要因となっている。さらに、先進インフォテインメント・システムにおけるデータ操作やコード上書きのリスクは、セキュリティ侵害やデータ・ハッキングにつながる潜在的な脅威となり、2022年から2032年にかけての市場成長を阻害する。

欧州自動車インフォテインメント市場の調査対象となった主要国には、英国、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、その他の欧州諸国が含まれる。2023年、ドイツが最大の市場である。ドイツは、乗用車生産において欧州連合加盟国の中でトップである。ドイツの自動車部門はEU自動車市場全体のシェアの大部分を占めており、フォルクスワーゲン、ダイムラーAG、BMWが同国の自動車産業の支配的なプレーヤーとして台頭している。自律走行車の需要が高まっていることから、自動車メーカーは後席乗員向けのものも含め、運転支援システムやインフォテインメント・システムの開発を優先している。さらに、ロシアは予測期間中に最も速い速度で成長すると予想されている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
コンチネンタルAG
フォルビア・フォーレシア
デルファイ・テクノロジーズ
マレリ・ヨーロッパS.p.A
5社
会社6
会社7
会社8
会社9
10社

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

製品別
オーディオユニット
ディスプレイ・ユニット
ヘッドアップディスプレイ
ナビゲーションユニット
通信ユニット

装着タイプ別
相手先商標製品(OEM)装着
アフターマーケット

車種別
乗用車
商用車
地域別
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

調査対象年は以下の通り:
ヒストリカルイヤー - 2022
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な内容
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と国レベル分析。
国別分析による地理的状況の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要サイドと供給サイドの分析

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目次

第1章.欧州車載インフォテイメント市場の定義と調査前提
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート

第2章.要旨
2.1.欧州自動車インフォテインメント市場規模・予測(2022年~2032年)
2.2.地域別概要
2.3.セグメント別概要
2.3.1.製品別
2.3.2.フィットタイプ別
2.3.3.車種別
2.4.主要トレンド
2.5.景気後退の影響
2.6.アナリストの推奨と結論
第3章.欧州自動車インフォテインメント市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章.欧州自動車インフォテインメント市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章 欧州自動車インフォテインメント市場欧州車載インフォテインメント市場:製品別市場規模・予測 2022-2032
5.1.オーディオユニット
5.2.ディスプレイユニット
5.3.ヘッドアップディスプレイ
5.4.ナビゲーションユニット
5.5.通信ユニット
第6章.欧州車載インフォテインメント市場 フィットタイプ別市場規模・予測 2022-2032
6.1.相手先商標製品メーカー(OEM)装着
6.2.アフターマーケット
第7章.欧州車載インフォテインメント市場:自動車タイプ別市場規模・予測 2022-2032
7.1.乗用車
7.2.商用車
第8章 自動車用インフォテインメント欧州車載インフォテインメント市場 国別規模・予測 2022-2032
8.1.イギリスの自動車用インフォテインメント市場
8.1.1.製品の内訳サイズと予測、2022-2032年
8.1.2.フィットタイプの内訳市場規模・予測、2022-2032年
8.1.3.車両タイプの内訳規模と予測、2022-2032年
8.2.ドイツの自動車用インフォテインメント市場
8.3.フランスの自動車用インフォテインメント市場
8.4.スペインの自動車用インフォテインメント市場
8.5.イタリアの自動車用インフォテインメント市場
8.6.その他のヨーロッパの自動車用インフォテインメント市場
第9章.競合他社の動向
9.1.主要企業のSWOT分析
9.1.1.企業1
9.1.2.企業2
9.1.3.会社3
9.2.トップ市場戦略
9.3.企業プロフィール
9.3.1.コンチネンタルAG
9.3.1.1.主要情報
9.3.1.2.概要
9.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
9.3.1.4.製品概要
9.3.1.5.市場戦略
9.3.2.フォルビア・フォーレシア
9.3.3.デルファイ・テクノロジーズ
9.3.4.マレリ・ヨーロッパ S.p.A
9.3.5.5社
9.3.6.6社
9.3.7.7社
9.3.8.8社
9.3.9.9社
9.3.10.10社
第10章.研究プロセス
10.1.研究プロセス
10.1.1.データマイニング
10.1.2.分析
10.1.3.市場推定
10.1.4.バリデーション
10.1.5.出版
10.2.研究属性

 

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Summary

Europe Automotive Infotainment Market is valued at approximately USD 3.15 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 9.31% during the forecast period 2024-2032. Automotive infotainment refers to the integrated system within vehicles that provides entertainment, navigation, communication, and other multimedia functionalities to occupants. This technology typically includes features such as audio and video playback, satellite navigation, smartphone integration, internet connectivity, and various applications designed to enhance the overall driving experience. The Europe Automotive Infotainment Market is experiencing growth due to the trend of advanced in-car infotainment systems, propelled by the rapid adoption of cloud technology in vehicles.

The Europe Automotive Infotainment Market is driven by the increasing demand for Vehicle Telematics, aiming for enhanced vehicle insights and data. Moreover, the integration of advanced technologies such as driver assistance, augmented reality, real-time data collection, and the Internet of Things (IoT) into infotainment systems is accentuating both driver safety and experience, thereby stimulating market demand. Additionally, European governments prioritize passenger safety by enacting laws and regulations focusing on Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) in vehicles. However, limited awareness among new-vehicle buyers regarding technologically advanced infotainment systems, coupled with neglecting user manuals, poses a hindrance to market growth. Furthermore, the risk of data manipulation and code overwriting in advanced infotainment systems presents a potential threat, leading to security breaches and data hacking. thereby impeding market growth between 2022 and 2032.

The key countries considered for the Europe Automotive Infotainment market study includes UK, Germany, France, Italy, Spain, and Rest of Europe. In 2023, Germany was the largest market. Germany leads among all European Union member countries in passenger car production. The automotive sector in Germany dominant part of the total EU automobile market share, with Volkswagen, Daimler AG, and BMW emerging as the dominant players in the country's automotive industry. The increasing demand of autonomous vehicles has prompted automakers to prioritize the development of driver assistance systems and infotainment systems, including those tailored for rear-seat passengers. Furthermore, Russia is expected to grow with a fastest rate in the forecasted period.

Major market player included in this report are:
Continental AG
Forvia Faurecia
Delphi Technologies
Marelli Europe S.p.A
Company 5
Company 6
Company7
Company 8
Company 9
Company 10

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Product
Audio Unit
Display Unit
Heads-Up Display
Navigation Unit
Communication Unit

By Fit Type
Original Equipment Manufacturer (OEM) Fitted
Aftermarket

By Vehicle Type
Passenger Cars
Commercial Vehicles
By Region:
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and Country level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market.



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Table of Contents

Chapter 1. Europe Automotive Infotainment Market Definition and Research Assumptions
1.1. Research Objective
1.2. Market Definition
1.3. Research Assumptions
1.3.1. Inclusion & Exclusion
1.3.2. Limitations
1.3.3. Supply Side Analysis
1.3.3.1. Availability
1.3.3.2. Infrastructure
1.3.3.3. Regulatory Environment
1.3.3.4. Market Competition
1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
1.3.4. Demand Side Analysis
1.3.4.1. Regulatory frameworks
1.3.4.2. Technological Advancements
1.3.4.3. Environmental Considerations
1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
1.4. Estimation Methodology
1.5. Years Considered for the Study
1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary
2.1. Europe Automotive Infotainment Market Size & Forecast (2022- 2032)
2.2. Regional Summary
2.3. Segmental Summary
2.3.1. By Product
2.3.2. By Fit Type
2.3.3. By Vehicle Type
2.4. Key Trends
2.5. Recession Impact
2.6. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 3. Europe Automotive Infotainment Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Challenges
3.3. Market Opportunities
Chapter 4. Europe Automotive Infotainment Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Europe Automotive Infotainment Market Size & Forecasts by Product 2022-2032
5.1. Audio Unit
5.2. Display Unit
5.3. Heads-Up Display
5.4. Navigation Unit
5.5. Communication Unit
Chapter 6. Europe Automotive Infotainment Market Size & Forecasts by Fit Type 2022-2032
6.1. Original Equipment Manufacturer (OEM) Fitted
6.2. Aftermarket
Chapter 7. Europe Automotive Infotainment Market Size & Forecasts by Vehicle Type 2022-2032
7.1. Passenger Cars
7.2. Commercial Vehicles
Chapter 8. Europe Automotive Infotainment Market Size & Forecasts by Country 2022-2032
8.1. U.K. Automotive Infotainment Market
8.1.1. Product breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.2. Fit Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.3. Vehicle Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.2. Germany Automotive Infotainment Market
8.3. France Automotive Infotainment Market
8.4. Spain Automotive Infotainment Market
8.5. Italy Automotive Infotainment Market
8.6. Rest of Europe Automotive Infotainment Market
Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. Continental AG
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Market Strategies
9.3.2. Forvia Faurecia
9.3.3. Delphi Technologies
9.3.4. Marelli Europe S.p.A
9.3.5. Company 5
9.3.6. Company 6
9.3.7. Company7
9.3.8. Company 8
9.3.9. Company 9
9.3.10. Company 10
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes

 

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