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アジア太平洋地域の自動車インフォテインメント市場規模調査:製品別(オーディオユニット、ディスプレイユニット、ヘッドアップディスプレイ、ナビゲーションユニット、通信ユニット)、適合タイプ別(相手先ブランド製造(OEM)装着、アフターマーケット)、車両タイプ別(乗用車、商用車)、国別予測:2022年~2032年


Asia Pacific Automotive Infotainment Market Size study, by Product (Audio Unit, Display Unit, Heads-Up Display, Navigation Unit, Communication Unit), by Fit Type (Original Equipment Manufacturer (OEM) Fitted, Aftermarket), by Vehicle Type (Passenger Cars, Commercial Vehicles) and Country Forecasts 2022-2032

アジア太平洋地域の自動車インフォテインメント市場は、2023年に約55.5億米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には10.86%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。自動車インフォテインメントとは、エン... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年5月20日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

アジア太平洋地域の自動車インフォテインメント市場は、2023年に約55.5億米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には10.86%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。自動車インフォテインメントとは、エンターテインメント、ナビゲーション、通信、その他のマルチメディア機能を乗員に提供する自動車内の統合システムを指す。この技術には通常、オーディオやビデオの再生、衛星ナビゲーション、スマートフォンとの統合、インターネット接続、全体的な運転体験の向上を目的とした各種アプリケーションなどの機能が含まれる。アジア太平洋地域における自動車インフォテインメント市場の普及は、同地域における乗用車の販売と生産が急増していることに起因している。

アジア太平洋地域の自動車用インフォテインメント市場の成長は、所得水準の向上と自動車需要の急増、特に高級車と中型プレミアムカーのセグメントで推進されている。この成長は、ドライバーアシスタンス、拡張現実(AR)、リアルタイムデータ収集、モノのインターネット(IoT)などの先進技術がインフォテインメントシステムに統合され、ドライバーの安全性とエクスペリエンスの両方が強化されることによってさらに促進される。さらに、世界各国政府は、自動車の先進運転支援システム(ADAS)に焦点を当てた法律や規制を制定することで、乗客の安全を優先している。しかし、技術的に先進的なインフォテインメント・システムに関する新車購入者の認識は限られており、ユーザー・マニュアルの軽視も相まって、市場成長の障壁となっている。さらに、先進インフォテインメント・システムにおけるデータ操作やコード上書きのリスクは、セキュリティ侵害やデータ・ハッキングを引き起こす可能性があり、2022年から2032年にかけての市場成長を阻害する。

アジア太平洋地域の自動車用インフォテインメント市場調査において考慮された主要国には、中国、インド、日本、韓国、オーストラリア、その他のアジア太平洋地域が含まれる。2023年には、中国が自動車用インフォテインメントで最大の地域市場となっている。また、自動車生産は主に中国、韓国、インド、日本などの国によって推進されている。自動車生産台数の増加は、消費者の嗜好の進化や中間層の一人当たり所得の増加と相まって、アジア太平洋地域の自動車インフォテインメント市場の需要を刺激している。その結果、自動車OEMは生産能力を拡大し、低級車にもインフォテインメント・システムを提供するようになっている。さらに、日本は今後数年間、より速い速度で成長すると予想されている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
アルパイン株式会社
パイオニア株式会社
パナソニックホールディングス株式会社
三菱電機株式会社
JVCケンウッド株式会社
LGエレクトロニクス
7社
8社
9社
10社

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

製品別
オーディオユニット
ディスプレイ・ユニット
ヘッドアップディスプレイ
ナビゲーションユニット
通信ユニット

装着タイプ別
相手先商標製品(OEM)装着
アフターマーケット

車種別
乗用車
商用車


地域別
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

調査対象年は以下の通り:
過去年-2022年
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な要点
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と国レベル分析。
主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要サイドと供給サイドの分析

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目次

第1章.アジア太平洋地域の自動車インフォテインメント市場の定義と調査前提
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート

第2章.要旨
2.1.アジア太平洋地域の自動車インフォテインメント市場規模・予測(2022年~2032年)
2.2.地域別概要
2.3.セグメント別概要
2.3.1.製品別
2.3.2.フィットタイプ別
2.3.3.車種別
2.4.主要トレンド
2.5.景気後退の影響
2.6.アナリストの推奨と結論
第3章.アジア太平洋地域の自動車インフォテインメント市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章.アジア太平洋地域の自動車インフォテインメント市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章 アジア太平洋地域アジア太平洋地域の自動車用インフォテインメント市場:2022~2032年製品別市場規模・予測
5.1.オーディオユニット
5.2.ディスプレイユニット
5.3.ヘッドアップディスプレイ
5.4.ナビゲーションユニット
5.5.通信ユニット
第6章.アジア太平洋地域の自動車用インフォテインメント市場:フィットタイプ別規模・予測 2022-2032
6.1.相手先商標製品メーカー(OEM)装着
6.2.アフターマーケット
第7章.アジア太平洋地域の自動車用インフォテインメント市場:自動車タイプ別市場規模・予測 2022-2032
7.1.乗用車
7.2.商用車
第8章.アジア太平洋地域の自動車用インフォテインメント市場規模・国別予測 2022-2032
8.1.中国の自動車用インフォテインメント市場
8.1.1.製品の内訳サイズと予測、2022-2032年
8.1.2.フィットタイプの内訳サイズと予測、2022-2032年
8.1.3.車両タイプの内訳規模と予測、2022-2032年
8.2.インドの自動車用インフォテインメント市場
8.3.日本の自動車用インフォテインメント市場
8.4.オーストラリアの自動車用インフォテインメント市場
8.5.韓国の自動車用インフォテインメント市場
8.6.その他のアジア太平洋地域の自動車用インフォテインメント市場
第9章.コンペティティブインテリジェンス
9.1.主要企業のSWOT分析
9.1.1.企業1
9.1.2.企業2
9.1.3.会社3
9.2.トップ市場戦略
9.3.企業プロフィール
9.3.1.アルパイン株式会社
9.3.1.1.主要情報
9.3.1.2.概要
9.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
9.3.1.4.製品概要
9.3.1.5.市場戦略
9.3.2.パイオニア株式会社
9.3.3.パナソニックホールディングス株式会社
9.3.4.三菱電機株式会社
9.3.5.JVCケンウッド株式会社
9.3.6.LGエレクトロニクス
9.3.7.7社
9.3.8.8社
9.3.9.9社
9.3.10.10社
第10章.研究プロセス
10.1.研究プロセス
10.1.1.データマイニング
10.1.2.分析
10.1.3.市場推定
10.1.4.バリデーション
10.1.5.出版
10.2.研究属性

 

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Summary

Asia Pacific Automotive Infotainment Market is valued at approximately USD 5.55 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 10.86% during the forecast period 2024-2032. Automotive infotainment refers to the integrated system within vehicles that provides entertainment, navigation, communication, and other multimedia functionalities to occupants. This technology typically includes features such as audio and video playback, satellite navigation, smartphone integration, internet connectivity, and various applications designed to enhance the overall driving experience. The pervasive nature of the Asia Pacific Automotive Infotainment Market can be attributed to the escalating sales and production of passenger cars within the region.

The growth of the Asia Pacific Automotive Infotainment Market is propelled by increased income levels and a surge in automobile demand, particularly in the luxury and mid-sized premium car segments. This growth is further driven by the integration of advanced technologies such as driver assistance, augmented reality, real-time data collection, and the Internet of Things (IoT) into infotainment systems, enhancing both driver safety and experience. Additionally, global governments prioritize passenger safety by enacting laws and regulations focusing on Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) in vehicles. However, limited awareness among new-vehicle buyers regarding technologically advanced infotainment systems, coupled with neglecting user manuals, presents a barrier to market growth. Moreover, the risk of data manipulation and code overwriting in advanced infotainment systems can result in security breaches and data hacking, impeding market growth between 2022 and 2032.

The key Countries considered for the Asia Pacific Automotive Infotainment market study includes China, India, Japan, South Korea, Australia and Rest of Asia Pacific. In 2023, China had the largest regional market in Automotive Infotainment. Moreover, Vehicle production is primarily propelled by countries such as China, South Korea, India, and Japan. The rise in vehicle production, coupled with evolving consumer preferences and the increasing per capita income of the middle-class population, is stimulating the demand for Asia Pacific Automotive Infotainment Market. Consequently, automotive OEMs are expanding production capacity and extending the availability of infotainment systems to lower-range cars. Furthermore Japan is expected to grow at a faster rate in the upcoming years.

Major market player included in this report are:
Alpine Electronics Inc.
Pioneer Corporation
Panasonic Holdings Corporation
Mistsubishi Electric Corporation
JVC KenWood Corporation
LG Electronics
Company 7
Company 8
Company 9
Company 10

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Product
Audio Unit
Display Unit
Heads-Up Display
Navigation Unit
Communication Unit

By Fit Type
Original Equipment Manufacturer (OEM) Fitted
Aftermarket

By Vehicle Type
Passenger Cars
Commercial Vehicles


By Region:
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and country level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market.



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Table of Contents

Chapter 1. Asia Pacific Automotive Infotainment Market Definition and Research Assumptions
1.1. Research Objective
1.2. Market Definition
1.3. Research Assumptions
1.3.1. Inclusion & Exclusion
1.3.2. Limitations
1.3.3. Supply Side Analysis
1.3.3.1. Availability
1.3.3.2. Infrastructure
1.3.3.3. Regulatory Environment
1.3.3.4. Market Competition
1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
1.3.4. Demand Side Analysis
1.3.4.1. Regulatory frameworks
1.3.4.2. Technological Advancements
1.3.4.3. Environmental Considerations
1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
1.4. Estimation Methodology
1.5. Years Considered for the Study
1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary
2.1. Asia Pacific Automotive Infotainment Market Size & Forecast (2022- 2032)
2.2. Regional Summary
2.3. Segmental Summary
2.3.1. By Product
2.3.2. By Fit Type
2.3.3. By Vehicle Type
2.4. Key Trends
2.5. Recession Impact
2.6. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 3. Asia Pacific Automotive Infotainment Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Challenges
3.3. Market Opportunities
Chapter 4. Asia Pacific Automotive Infotainment Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Asia Pacific Automotive Infotainment Market Size & Forecasts by Product 2022-2032
5.1. Audio Unit
5.2. Display Unit
5.3. Heads-Up Display
5.4. Navigation Unit
5.5. Communication Unit
Chapter 6. Asia Pacific Automotive Infotainment Market Size & Forecasts by Fit Type 2022-2032
6.1. Original Equipment Manufacturer (OEM) Fitted
6.2. Aftermarket
Chapter 7. Asia Pacific Automotive Infotainment Market Size & Forecasts by Vehicle Type 2022-2032
7.1. Passenger Cars
7.2. Commercial Vehicles
Chapter 8. Asia Pacific Automotive Infotainment Market Size & Forecasts by Country 2022-2032
8.1. China Automotive Infotainment Market
8.1.1. Product breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.2. Fit Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.3. Vehicle Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.2. India Automotive Infotainment Market
8.3. Japan Automotive Infotainment Market
8.4. Australia Automotive Infotainment Market
8.5. South Korea Automotive Infotainment Market
8.6. Rest of Asia Pacific Automotive Infotainment Market
Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. Alpine Electronics Inc.
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Market Strategies
9.3.2. Pioneer Corporation
9.3.3. Panasonic Holdings Corporation
9.3.4. Mistsubishi Electric Corporation
9.3.5. JVC KenWood Corporation
9.3.6. LG Electronics
9.3.7. Company 7
9.3.8. Company 8
9.3.9. Company 9
9.3.10. Company 10
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes

 

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