乾燥スパイスの世界市場規模調査&予測:製品タイプ別(胡椒、パプリカ、クローブ、コリアンダー、ターメリック、クミン、その他)、流通チャネル別(ハイパーマーケット・スーパーマーケット、食料品店、オンラインチャネル、その他)、最終用途別(小売、産業、ケータリング)、供給源別(天然、有機)、製品形態別(粉末、ホール乾燥スパイス)、地域別分析、2023-2030年Global Dried Spices Market Size study & Forecast, by Product Type (Pepper, Paprika, Cloves, Coriander, Turmeric, Cumin, Others), by Distribution Channel (Hypermarket/ Supermarket, Grocery Stores, Online Channel, Others), by End-Use (Retail, Industrial, Catering), by Source (Natural, Organic), by Product Form (Powder, Whole Dried Spice) and Regional Analysis, 2023-2030 世界の乾燥スパイス市場は2022年に約57億6000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には4.6%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。乾燥調味料は、料理に使用するために乾燥させたハーブ、種子、果... もっと見る
サマリー世界の乾燥スパイス市場は2022年に約57億6000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には4.6%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。乾燥調味料は、料理に使用するために乾燥させたハーブ、種子、果物、野菜などの天然物である。このようなスパイスは、多くの料理の味、香り、見た目を改善するために一般的に使用され、乾燥工程はアイテムの耐久性を高めると同時に、その風味をより際立たせるのに役立つ。スパイスの乾燥は、風乾、天日乾燥、脱水装置など様々な方法を用いて新鮮な食材から水分を除去するプロセスである。乾燥スパイス市場は、乾燥スパイスの消費に関連する健康上の利点に関する知識の増加、遠隔地での仕事や家庭での調理活動の増加、オレガノなどすぐに使えるスパイスの組み合わせの高い人気をもたらす料理トレンドの成長などの要因によって拡大している。さらに、リモートワークや家庭での料理活動が普及するにつれ、乾燥スパイスは料理に欠かせない要素となっている。フォーブス・アドバイザーによると、現在のトレンドは仕事の原動力の変化を示しており、フルタイム従業員の12.7%がリモートワークを選択し、バーチャルワーク環境の急速な普及を示している。さらに、28.2%のプロフェッショナルが、リモートワークとオフィスワークを組み合わせたミックスワークアプローチを選択している。在宅勤務の利便性の結果、人々は食事の準備により多くの時間と労力を割くことができるようになり、その結果、多様で風味豊かな家庭料理への関心が高まっている。さらに、マコーミックが2022年に実施した調査によると、ミレニアル世代の63%が料理のヒントを得るためにオンライン・リソースを利用し、41%が独自のスパイス・ブレンドを特徴とすることが多い食事宅配キットを利用している。さらに、各地の政治・規制機関が有機農法の使用を積極的に支持・支援している。このため、乾燥スパイスメーカーが有機乾燥スパイスを生産・商品化するのに有利な規制環境が整うと予想される。例えば、米国農務省の全米農業統計局(NASS)が2021年に発表したオーガニック調査データによると、オーガニック製品の総売上高は112億米ドルで、2019年より12億8000万米ドル、13%増加している。その結果、オーガニックの乾燥スパイスは人工的な農薬や肥料、遺伝子組み換え作物(GMO)を使用せずに栽培されているため、より健康的な代用品として顧客の間で大きな人気を獲得している。しかし、乾燥スパイス業界では、偽造品が有名ブランドや品種の乾燥スパイスを模倣することがあり、製品の正当性や品質について購入者に誤解を与えている。これらの要因は、2023年から2030年の予測期間を通じて市場成長の妨げとなる。 乾燥スパイスの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカなどである。ヨーロッパは、ヨーロッパ料理における乾燥スパイスの使用の増加や、乾燥スパイスの健康上の利点に関する消費者の意識の高まりなどの要因により、2022年に市場を支配した。アジア太平洋地域は予測期間2023-2030年にかけて大きく成長すると予想される。この地域は人口が増加しており、乾燥スパイスの需要を押し上げている。膨大な消費者ベースと豊かな料理の伝統により、スパイスは日常料理に広く使用されている。さらに、乾燥スパイスは多くのアジア諸国で重要な文化的価値を持っている。料理の伝統、儀式、お祭りの中にスパイスが強く組み込まれていることが多く、その結果、家庭や商業的な食品販売店からの需要が絶えない。さらに、インド、中国、インドネシア、ベトナム、タイなど、この地域のいくつかの国はスパイス栽培に最適な条件を備えており、乾燥スパイスの大規模生産が可能である。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り: クラフト・ハインツ・カンパニー 味の素株式会社 アダムス・エキス&スパイスLLC ネスレS.A. マコーミック&カンパニー社 DFワールド・オブ・スパイス社 マハシアン・ディ・ハッティ(MDH)プライベート・リミテッド エベレスト食品 オラムグループ DSグループ 市場における最近の動き 2021年9月、Olam Food Ingredientsは新しいスパイスブレンドライン「Blends of the Americas」の最初のコレクションを発表した。すぐに使える17種類のドライミックスは、食品メーカー、外食事業者、小売業者に、一貫した本格的な風味を作り出すためのわかりやすく、クリーンラベルのソリューションを提供する。ブレンド・スパイスには、サソリ唐辛子、挽いた赤唐辛子、ライムを混ぜ合わせたモダン・メキシコの「スパイシー・シトラス・コースト」。ターメリック、ジンジャー、シナモン、グリーンカルダモンが甘い熱を加える南西部のコンビネーション「ウォーム・セドナ・サンセット」、オールスパイス、ハバネロ、ライムでジャマイカの味をレシピに加える「シトラス・ハバネロ・ジャーク」などがある。 2021年3月、Sensient Natural Ingredients LLC(SNI)は、食品メーカー、スパイスブレンダー、外食産業向けに様々な種類の唐辛子を脱水・加工するデミングの施設、New Mexico Chili Products Inc.を買収した。 2021年2月、ケリーはJining Nature Groupとの取引が完了したと発表した。中国の企業で、食品用調味料や嗜好品の生産でかなりの市場シェアを持っている。 世界の乾燥スパイス市場レポートスコープ: 過去データ - 2020 - 2021 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023-2030 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向 対象セグメント - 製品タイプ、流通チャネル、最終用途、供給元、製品形態、地域 対象地域 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東・アフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: 製品タイプ別 ペッパー パプリカ クローブ コリアンダー ターメリック クミン オレガノ タイム パセリ マジョラム ベイリーブス ミント その他 流通チャネル別 ハイパーマーケット・スーパーマーケット 食料品店 オンラインチャネル その他 エンドユーザー別 小売 産業用 ケータリング 供給源別 ナチュラル オーガニック 製品形態別 パウダー 乾燥スパイス 地域別 北米 米国 カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Dried Spices Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Dried Spices Market, by Product Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Dried Spices Market, by Distribution Channel, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Dried Spices Market, by End-Use, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.5. Dried Spices Market, by Source, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.6. Dried Spices Market, by Product Form, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Dried Spices Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Dried Spices Market Dynamics 3.1. Dried Spices Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Growing knowledge about health benefits of dried spices 3.1.1.2. Increase in home-based cooking 3.1.1.3. Growing popularity of ready-to-use spice consumption 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Risk of replication from unorganized manufacturers 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising practices of organic farming for spice production 3.1.3.2. Technological advancements in ready-to-use spice segment Chapter 4. Global Dried Spices Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Dried Spices Market, by Product Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Dried Spices Market by Product Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Dried Spices Market Estimates & Forecasts by Product Type 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Dried Spices Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Pepper 5.4.2. Paprika 5.4.3. Cloves 5.4.4. Coriander 5.4.5. Turmeric 5.4.6. Cumin 5.4.7. Oregano 5.4.8. Thyme 5.4.9. Parsley 5.4.10. Marjoram 5.4.11. Bay Leaves 5.4.12. Mint 5.4.13. Others Chapter 6. Global Dried Spices Market, by Distribution Channel 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Dried Spices Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Dried Spices Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Dried Spices Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Hypermarket/ Supermarket 6.4.2. Grocery Stores 6.4.3. Online Channel 6.4.4. Others Chapter 7. Global Dried Spices Market, by End-Use 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Dried Spices Market by End-Use, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Dried Spices Market Estimates & Forecasts by End-Use 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Dried Spices Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Retail 7.4.2. Industrial 7.4.3. Catering Chapter 8. Global Dried Spices Market, by Source 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Dried Spices Market by Source, Performance - Potential Analysis 8.3. Global Dried Spices Market Estimates & Forecasts by Source 2020-2030 (USD Billion) 8.4. Dried Spices Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. Natural 8.4.2. Organic Chapter 9. Global Dried Spices Market, by Product Form 9.1. Market Snapshot 9.2. Global Dried Spices Market by Product Form, Performance - Potential Analysis 9.3. Global Dried Spices Market Estimates & Forecasts by Product Form 2020-2030 (USD Billion) 9.4. Dried Spices Market, Sub Segment Analysis 9.4.1. Powder 9.4.2. Whole Dried Spice Chapter 10. Global Dried Spices Market, Regional Analysis 10.1. Top Leading Countries 10.2. Top Emerging Countries 10.3. Dried Spices Market, Regional Market Snapshot 10.4. North America Dried Spices Market 10.4.1. U.S. Dried Spices Market 10.4.1.1. Product Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.2. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.3. End-Use breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.4. Source breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.5. Product Form breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.2. Canada Dried Spices Market 10.5. Europe Dried Spices Market Snapshot 10.5.1. U.K. Dried Spices Market 10.5.2. Germany Dried Spices Market 10.5.3. France Dried Spices Market 10.5.4. Spain Dried Spices Market 10.5.5. Italy Dried Spices Market 10.5.6. Rest of Europe Dried Spices Market 10.6. Asia-Pacific Dried Spices Market Snapshot 10.6.1. China Dried Spices Market 10.6.2. India Dried Spices Market 10.6.3. Japan Dried Spices Market 10.6.4. Australia Dried Spices Market 10.6.5. South Korea Dried Spices Market 10.6.6. Rest of Asia Pacific Dried Spices Market 10.7. Latin America Dried Spices Market Snapshot 10.7.1. Brazil Dried Spices Market 10.7.2. Mexico Dried Spices Market 10.8. Middle East & Africa Dried Spices Market 10.8.1. Saudi Arabia Dried Spices Market 10.8.2. South Africa Dried Spices Market 10.8.3. Rest of Middle East & Africa Dried Spices Market Chapter 11. Competitive Intelligence 11.1. Key Company SWOT Analysis 11.1.1. Company 1 11.1.2. Company 2 11.1.3. Company 3 11.2. Top Market Strategies 11.3. Company Profiles 11.3.1. The Kraft Heinz Company 11.3.1.1. Key Information 11.3.1.2. Overview 11.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 11.3.1.4. Product Summary 11.3.1.5. Recent Developments 11.3.2. Ajinomoto Co. Inc. 11.3.3. Adams Extract & Spice LLC 11.3.4. Nestle S.A. 11.3.5. McCormick & Company Inc. 11.3.6. DF World Of Spices GmbH 11.3.7. Mahashian Di Hatti (MDH) Private Limited 11.3.8. Everest Food Products Pvt Ltd 11.3.9. Olam Group 11.3.10. DS Group Chapter 12. Research Process 12.1. Research Process 12.1.1. Data Mining 12.1.2. Analysis 12.1.3. Market Estimation 12.1.4. Validation 12.1.5. Publishing 12.2. Research Attributes 12.3. Research Assumption
SummaryGlobal Dried Spices Market is valued at approximately USD 5.76 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.6% during the forecast period 2023-2030. Dehydrated seasonings are natural goods such as herbs, seeds, fruits, and vegetables that have been dried for use in cooking. Such spices are commonly used to improve the taste, aroma, and look of many cuisines, and the drying process helps to boost the durability of the items while also making their flavors more prominent. Spice drying is the process of removing water from fresh ingredients using a variety of methods such as air-drying, sun-drying, or dehydration equipment. The Dried Spices Market is expanding because of factors such as increasing knowledge of the health advantages connected with dried spice consumption, an increase in remote work and home-based cooking activities and growing cuisine trends resulting in high popularity of ready-to-use spice combinations such as oregano. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Dried Spices Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Dried Spices Market, by Product Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Dried Spices Market, by Distribution Channel, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Dried Spices Market, by End-Use, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.5. Dried Spices Market, by Source, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.6. Dried Spices Market, by Product Form, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Dried Spices Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Dried Spices Market Dynamics 3.1. Dried Spices Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Growing knowledge about health benefits of dried spices 3.1.1.2. Increase in home-based cooking 3.1.1.3. Growing popularity of ready-to-use spice consumption 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Risk of replication from unorganized manufacturers 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising practices of organic farming for spice production 3.1.3.2. Technological advancements in ready-to-use spice segment Chapter 4. Global Dried Spices Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Dried Spices Market, by Product Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Dried Spices Market by Product Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Dried Spices Market Estimates & Forecasts by Product Type 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Dried Spices Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Pepper 5.4.2. Paprika 5.4.3. Cloves 5.4.4. Coriander 5.4.5. Turmeric 5.4.6. Cumin 5.4.7. Oregano 5.4.8. Thyme 5.4.9. Parsley 5.4.10. Marjoram 5.4.11. Bay Leaves 5.4.12. Mint 5.4.13. Others Chapter 6. Global Dried Spices Market, by Distribution Channel 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Dried Spices Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Dried Spices Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Dried Spices Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Hypermarket/ Supermarket 6.4.2. Grocery Stores 6.4.3. Online Channel 6.4.4. Others Chapter 7. Global Dried Spices Market, by End-Use 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Dried Spices Market by End-Use, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Dried Spices Market Estimates & Forecasts by End-Use 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Dried Spices Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Retail 7.4.2. Industrial 7.4.3. Catering Chapter 8. Global Dried Spices Market, by Source 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Dried Spices Market by Source, Performance - Potential Analysis 8.3. Global Dried Spices Market Estimates & Forecasts by Source 2020-2030 (USD Billion) 8.4. Dried Spices Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. Natural 8.4.2. Organic Chapter 9. Global Dried Spices Market, by Product Form 9.1. Market Snapshot 9.2. Global Dried Spices Market by Product Form, Performance - Potential Analysis 9.3. Global Dried Spices Market Estimates & Forecasts by Product Form 2020-2030 (USD Billion) 9.4. Dried Spices Market, Sub Segment Analysis 9.4.1. Powder 9.4.2. Whole Dried Spice Chapter 10. Global Dried Spices Market, Regional Analysis 10.1. Top Leading Countries 10.2. Top Emerging Countries 10.3. Dried Spices Market, Regional Market Snapshot 10.4. North America Dried Spices Market 10.4.1. U.S. Dried Spices Market 10.4.1.1. Product Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.2. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.3. End-Use breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.4. Source breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.5. Product Form breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.2. Canada Dried Spices Market 10.5. Europe Dried Spices Market Snapshot 10.5.1. U.K. Dried Spices Market 10.5.2. Germany Dried Spices Market 10.5.3. France Dried Spices Market 10.5.4. Spain Dried Spices Market 10.5.5. Italy Dried Spices Market 10.5.6. Rest of Europe Dried Spices Market 10.6. Asia-Pacific Dried Spices Market Snapshot 10.6.1. China Dried Spices Market 10.6.2. India Dried Spices Market 10.6.3. Japan Dried Spices Market 10.6.4. Australia Dried Spices Market 10.6.5. South Korea Dried Spices Market 10.6.6. Rest of Asia Pacific Dried Spices Market 10.7. Latin America Dried Spices Market Snapshot 10.7.1. Brazil Dried Spices Market 10.7.2. Mexico Dried Spices Market 10.8. Middle East & Africa Dried Spices Market 10.8.1. Saudi Arabia Dried Spices Market 10.8.2. South Africa Dried Spices Market 10.8.3. Rest of Middle East & Africa Dried Spices Market Chapter 11. Competitive Intelligence 11.1. Key Company SWOT Analysis 11.1.1. Company 1 11.1.2. Company 2 11.1.3. Company 3 11.2. Top Market Strategies 11.3. Company Profiles 11.3.1. The Kraft Heinz Company 11.3.1.1. Key Information 11.3.1.2. Overview 11.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 11.3.1.4. Product Summary 11.3.1.5. Recent Developments 11.3.2. Ajinomoto Co. Inc. 11.3.3. Adams Extract & Spice LLC 11.3.4. Nestle S.A. 11.3.5. McCormick & Company Inc. 11.3.6. DF World Of Spices GmbH 11.3.7. Mahashian Di Hatti (MDH) Private Limited 11.3.8. Everest Food Products Pvt Ltd 11.3.9. Olam Group 11.3.10. DS Group Chapter 12. Research Process 12.1. Research Process 12.1.1. Data Mining 12.1.2. Analysis 12.1.3. Market Estimation 12.1.4. Validation 12.1.5. Publishing 12.2. Research Attributes 12.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社の食品・飲料分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |