世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

クラフトワインの世界市場規模調査&予測、タイプ別(スパークリングワイン、スティルワイン、その他)、フレーバー別(赤ワイン、ロゼワイン、白ワイン)、流通チャネル別(オントレード、オフトレード)、地域別分析、2023-2030年


Global Craft Wine Market Size study & Forecast, by Type (Sparkling Wine, Still Wine, Others), by Flavor (Red Wine, Rose Wine, White Wine), by Distribution Channel (On-trade, Off-Trade) and Regional Analysis, 2023-2030

世界のクラフトワイン市場は、2022年に約385.7億米ドルと評価され、2023年から2030年の予測期間中に4.40%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。クラフトワインとは、市販されている限定生産ワインのこ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年2月20日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

世界のクラフトワイン市場は、2022年に約385.7億米ドルと評価され、2023年から2030年の予測期間中に4.40%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。クラフトワインとは、市販されている限定生産ワインのことである。一般的に、小規模の独立系生産者によって造られるこれらのワインは、地元産であることと手作りであることが特徴で、ユニークな風味を提供する。クラフトワインの特徴的なスタイルは、造り手の個性によるもので、スパイスやハーブ、特定のブドウ品種など、様々な素材を取り入れることで、味の特徴を豊かにし、口当たりを良くしている。クラフトワイン市場は、プレミアム化への消費者嗜好の変化、ワイン消費量の増加、流通チャネルやeコマースの発展などの要因により拡大している。

IWSR(International Wines and Spirits Record)の予測によると、ワインの消費量は2022年までに23億米ドルに達し、総量は9リットルケースになると予想されている。この成長は、その順応性の高さと、高い嗜好性による幅広い魅力によるものである。さらにStatistaの予測によると、2027年までに、ワイン分野の消費者支出の51%、消費量の26%が、ホテルやレストランなどの家庭外での消費につながるという。現在の市場ダイナミクスを踏まえると、消費者はその卓越した品質、多様な風味、関連する利点からクラフトワインにますます傾倒しており、それが世界のクラフトワイン市場の成長を後押ししている。さらに、ワインツーリズムの増加、ワイン醸造における革新と実験が、市場成長の新たな機会を生み出している。しかし、クラフトワインのコストが高いことが、2023-2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害している。

クラフトワインの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東・アフリカである。2022年は欧州が市場を支配した。伝統的なワイン生産の中心地である欧州は、ワインカテゴリーにおいて大きな可能性を秘めた重要な市場として際立っている。同地域では、特にドイツ、イタリア、フランス、スペインなど、ワイン生産に大きく貢献している国々で、この飲料が広く親しまれている。様々な祝賀行事におけるワインの消費は、その文化的意義と相まって、同地域における市場成長の主要な推進力となっている。さらに、Z世代やミレニアル世代といった若い世代の消費者の間で、独創的でプレミアムなクラフト飲料を選ぶ傾向が高まっていることも、欧州市場の成長をさらに促進すると予想される。北米は予測期間中に大きく成長すると予想される。ビールやワインを含むクラフトアルコール飲料に対する消費者の需要が高まり、消費が急増している。米国やカナダなど、クラフトビール醸造業者やブティック・ワイン・ショップが豊富な国では、消費者の間でこれらの製品の人気が高まっている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
ブルーミング・ヒル・ヴィンヤード&ワイナリー
シャトー・ナイアガラ・ワイナリー
ALDI社
ハウス・オブ・サカ
コイ・ゼン・セラーズ社
LGIワインズ
オースクラフト・ワイン
CRFTワインズ
クローバー・ヒル・ワインズ
スコッチ・チャーチ・ロード・ヴィンヤード

市場における最近の動き
 2022年2月15日、クイーン・エリザベスは特徴的なスパークリング・ワインを発表した。最近登場したこのワインは、シャルドネ、ピノ・ノワール、ピノ・ムニエのブレンドから造られている。
 2022年5月16日、ニューヨーク州ブルックリンに本社を置くVintners.coは、クラフトワイン業界に特化したオンライン・プラットフォームを導入し、職人的なワイン生産者と輸入業者のつながりを促進した。同社は、このプラットフォームを広範囲に拡大し、業界内のさまざまな利害関係者にマーケティング、ロジスティクス、販売、財務支援など幅広いサービスを提供する戦略的立場にある。

世界のクラフトワイン市場レポートスコープ
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023年〜2030年
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、トレンド
 対象セグメント - タイプ, フレーバー, 流通チャネル, 地域
 対象地域 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東・アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープ*の追加または変更

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:


タイプ別
スパークリングワイン
スティルワイン
その他

フレーバー別
赤ワイン
ロゼワイン
白ワイン

流通経路別:
オン・トレード
オフ・トレード

地域別

北米
米国
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

ページTOPに戻る


目次

第1章.要旨
1.1.市場概要
1.2.世界市場およびセグメント別市場予測、2020~2030年 (億米ドル)
1.2.1.クラフトワイン市場、地域別、2020年~2030年(USD Billion)
1.2.2.クラフトワイン市場、タイプ別、2020-2030年(USD Billion)
1.2.3.クラフトワイン市場、フレーバー別、2020-2030年(10億米ドル)
1.2.4.クラフトワイン市場:流通チャネル別、2020-2030年(10億米ドル)
1.3.主要トレンド
1.4.推計方法
1.5.調査の前提
第2章.世界のクラフトワイン市場の定義と範囲
2.1.調査の目的
2.2.市場の定義と範囲
2.2.1.業界の進化
2.2.2.調査範囲
2.3.調査対象年
2.4.通貨換算レート
第3章.クラフトワインの世界市場ダイナミクス
3.1.クラフトワイン市場のインパクト分析(2020年~2030年)
3.1.1.市場促進要因
3.1.1.1.プレミアム化への消費者嗜好の変化
3.1.1.2.ワイン消費量の増加
3.1.1.3.流通チャネルと電子商取引の発展
3.1.2.市場の課題
3.1.2.1.クラフトワインの高コスト
3.1.3.市場機会
3.1.3.1.ワインツーリズムの増加
3.1.3.2.ワイン造りの革新と実験
第4章.世界のクラフトワイン市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競争上のライバル
4.2.ポーターの5フォース影響分析
4.3.PEST分析
4.3.1.政治的
4.3.2.経済的
4.3.3.社会
4.3.4.技術
4.3.5.環境
4.3.6.法律
4.4.最高の投資機会
4.5.トップ勝ち組戦略
4.6.COVID-19インパクト分析
4.7.破壊的トレンド
4.8.業界専門家の視点
4.9.アナリストの推奨と結論
第5章 クラフトワインの世界市場クラフトワインの世界市場、タイプ別
5.1.市場スナップショット
5.2.クラフトワインの世界市場、タイプ別、パフォーマンス - ポテンシャル分析
5.3.クラフトワインの世界市場タイプ別推計・予測 2020-2030 (億米ドル)
5.4.クラフトワイン市場、サブセグメント分析
5.4.1.スパークリングワイン
5.4.2.スティルワイン
5.4.3.その他
第6章.クラフトワインの世界市場、フレーバー別
6.1.市場スナップショット
6.2.クラフトワインの世界市場、フレーバー別、パフォーマンス - ポテンシャル分析
6.3.クラフトワインの世界市場:フレーバー別推計・予測 2020〜2030年 (億米ドル)
6.4.クラフトワイン市場、サブセグメント分析
6.4.1.赤ワイン
6.4.2.ローズワイン
6.4.3.白ワイン
第7章.クラフトワインの世界市場、流通チャネル別
7.1.市場スナップショット
7.2.クラフトワインの世界市場、流通チャネル別、業績-ポテンシャル分析
7.3.クラフトワインの世界市場:流通チャネル別推計・予測 2020-2030 (億米ドル)
7.4.クラフトワイン市場、サブセグメント分析
7.4.1.オン・トレード
7.4.2.オフトレード
第8章.クラフトワインの世界市場、地域別分析
8.1.上位主要国
8.2.上位新興国
8.3.クラフトワイン市場、地域別市場スナップショット
8.4.北米クラフトワイン市場
8.4.1.米国のクラフトワイン市場
8.4.1.1.タイプ別推計と予測、2020~2030年
8.4.1.2.フレーバーの内訳の推定と予測、2020~2030年
8.4.1.3.流通チャネルの内訳の推定と予測、2020-2030年
8.4.2.カナダのクラフトワイン市場
8.5.欧州クラフトワイン市場スナップショット
8.5.1.イギリスのクラフトワイン市場
8.5.2.ドイツのクラフトワイン市場
8.5.3.フランスのクラフトワイン市場
8.5.4.スペインのクラフトワイン市場
8.5.5.イタリアのクラフトワイン市場
8.5.6.その他のヨーロッパのクラフトワイン市場
8.6.アジア太平洋クラフトワイン市場スナップショット
8.6.1.中国のクラフトワイン市場
8.6.2.インドのクラフトワイン市場
8.6.3.日本のクラフトワイン市場
8.6.4.オーストラリアのクラフトワイン市場
8.6.5.韓国のクラフトワイン市場
8.6.6.その他のアジア太平洋地域のクラフトワイン市場
8.7.ラテンアメリカのクラフトワイン市場スナップショット
8.7.1.ブラジルのクラフトワイン市場
8.7.2.メキシコのクラフトワイン市場
8.8.中東・アフリカのクラフトワイン市場
8.8.1.サウジアラビアのクラフトワイン市場
8.8.2.南アフリカのクラフトワイン市場
8.8.3.その他の中東・アフリカのクラフトワイン市場

第9章.競合他社の動向
9.1.主要企業のSWOT分析
9.1.1.企業1
9.1.2.企業2
9.1.3.会社3
9.2.トップ市場戦略
9.3.企業プロフィール
9.3.1.ブルーミング・ヒル・ヴィンヤード&ワイナリー
9.3.1.1.主要情報
9.3.1.2.概要
9.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
9.3.1.4.製品概要
9.3.1.5.最近の動向
9.3.2.シャトー・ナイアガラ・ワイナリー
9.3.3.アルディ社
9.3.4.ハウス・オブ・サカ
9.3.5.鯉禅セラーズ
9.3.6.LGIワインズ
9.3.7.オースクラフト・ワイン
9.3.8.CRFTワイン
9.3.9.クローバーヒル・ワインズ
9.3.10.スコッチ・チャーチ・ロード・ヴィンヤード
第10章.研究プロセス
10.1.調査プロセス
10.1.1.データマイニング
10.1.2.分析
10.1.3.市場推定
10.1.4.バリデーション
10.1.5.出版
10.2.研究属性
10.3.研究の前提

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Craft Wine Market is valued at approximately USD 38.57 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.40% during the forecast period 2023-2030. Craft wine, represents commercially available, limited-production wines. Typically crafted by small, independent producers, these wines are characterized by their local origins and handcrafted nature, offering unique flavors. The distinctive styles of craft wines are a result of the individuality of the winemakers, who often incorporate various ingredients such as spices, herbs, and specific grape varieties to enrich the taste profile and enhance palatability. The Craft Wine Market is expanding because of factors such as shifting consumer preference towards premiumization, rise in Wine consumption and rising development of distribution channels and e-commerce.

As per the projections from the International Wines and Spirits Record (IWSR), the consumption of wine is expected to reach a value of USD 2.3 billion, accounting for a total volume of 9-liter cases by 2022. This growth is attributed to its adaptable nature and widespread appeal due to its high palatability. Moreover, Statista predicts that by 2027, 51% of consumer spending and 26% of volume consumption in the wine segment would be linked to out-of-home settings such as hotels and restaurants. Given the present market dynamics, consumers are increasingly gravitating towards craft wine due to its exceptional quality, diverse flavors, and associated advantages, thereby propelling the growth of the Global Craft Wine Market. In addition, rising wine tourism, innovation and experimentation in winemaking are creating new opportunities for market growth. However, the high cost of Craft Wine stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Craft Wine Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Europe dominated the market in 2022. Europe, being a traditional hub for wine production, stands out as a significant market with substantial potential in the wine category. The beverage enjoys widespread popularity in the region, particularly in countries such as Germany, Italy, France, and Spain, which are major contributors to the wine production landscape. The consumption of wine during various celebratory occasions, coupled with its cultural significance, emerges as a primary driver for market growth in the region. Additionally, the rising trend among consumers, the younger generations such as Gen Z and millennials, to opt for creative and premium craft beverages is expected to further propel the growth of the market in Europe. North America is expected to grow significantly over the forecast period. The increased consumer demand for craft alcoholic beverages, including beer and wine, has led to a surge in consumption. Countries such as the U.S. and Canada, with their abundance of craft brewers and boutique wine shops, have experienced a rise in the popularity of these products among consumers.

Major market player included in this report are:
A Blooming Hill Vineyard & Winery
Chateau Niagara Winery
ALDI Inc.
House of Saka
Koi Zen Cellars Inc
LGI Wines
Auscraft Wine
CRFT Wines
Clover Hill Wines
Scotch Church Road Vineyard

Recent Developments in the Market:
 In February 15, 2022, Queen Elizabeth revealed a distinctive sparkling wine. This recently introduced wine is created from a blend of Chardonnay, Pinot Noir, and Pinot Meunier varietals.
 In May 16, 2022, Vintners.co, headquartered in Brooklyn, NY, has introduced a specialized online platform for the craft wine industry, fostering connections between artisanal wine producers and importers. The company is strategically positioned to expand this platform extensively, offering a wide range of services such as marketing, logistics, sales, and financial support for various stakeholders within the industry.

Global Craft Wine Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered – Type, Flavor, Distribution Channel, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:


By Type:
Sparkling Wine
Still Wine
Others

By Flavor:
Red Wine
Rose Wine
White Wine

By Distribution Channel:
On-trade
Off-Trade

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Craft Wine Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Craft Wine Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Craft Wine Market, by Flavor, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Craft Wine Market, by Distribution Channel, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Craft Wine Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Craft Wine Market Dynamics
3.1. Craft Wine Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Shifting consumer preference towards premiumization
3.1.1.2. Rise in Wine consumption
3.1.1.3. Rising development of distribution channels and e-commerce
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High Cost of Craft Wine
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising wine tourism
3.1.3.2. Innovation and experimentation in winemaking
Chapter 4. Global Craft Wine Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Craft Wine Market, by Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Craft Wine Market by Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Craft Wine Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Craft Wine Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Sparkling Wine
5.4.2. Still Wine
5.4.3. Others
Chapter 6. Global Craft Wine Market, by Flavor
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Craft Wine Market by Flavor, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Craft Wine Market Estimates & Forecasts by Flavor 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Craft Wine Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Red Wine
6.4.2. Rose Wine
6.4.3. White Wine
Chapter 7. Global Craft Wine Market, by Distribution Channel
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Craft Wine Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Craft Wine Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2020-2030 (USD Billion)
7.4. Craft Wine Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. On-trade
7.4.2. Off-Trade
Chapter 8. Global Craft Wine Market, Regional Analysis
8.1. Top Leading Countries
8.2. Top Emerging Countries
8.3. Craft Wine Market, Regional Market Snapshot
8.4. North America Craft Wine Market
8.4.1. U.S. Craft Wine Market
8.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.2. Flavor breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.3. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.2. Canada Craft Wine Market
8.5. Europe Craft Wine Market Snapshot
8.5.1. U.K. Craft Wine Market
8.5.2. Germany Craft Wine Market
8.5.3. France Craft Wine Market
8.5.4. Spain Craft Wine Market
8.5.5. Italy Craft Wine Market
8.5.6. Rest of Europe Craft Wine Market
8.6. Asia-Pacific Craft Wine Market Snapshot
8.6.1. China Craft Wine Market
8.6.2. India Craft Wine Market
8.6.3. Japan Craft Wine Market
8.6.4. Australia Craft Wine Market
8.6.5. South Korea Craft Wine Market
8.6.6. Rest of Asia Pacific Craft Wine Market
8.7. Latin America Craft Wine Market Snapshot
8.7.1. Brazil Craft Wine Market
8.7.2. Mexico Craft Wine Market
8.8. Middle East & Africa Craft Wine Market
8.8.1. Saudi Arabia Craft Wine Market
8.8.2. South Africa Craft Wine Market
8.8.3. Rest of Middle East & Africa Craft Wine Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. A Blooming Hill Vineyard & Winery
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Recent Developments
9.3.2. Chateau Niagara Winery
9.3.3. ALDI Inc.
9.3.4. House of Saka
9.3.5. Koi Zen Cellars Inc
9.3.6. LGI Wines
9.3.7. Auscraft Wine
9.3.8. CRFT Wines
9.3.9. Clover Hill Wines
9.3.10. Scotch Church Road Vineyard
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

Bizwit Research & Consulting LLP社の食品・飲料分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/23 10:26

157.72 円

164.94 円

201.11 円

ページTOPに戻る