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サービスとしての人工知能の世界市場規模調査&予測、技術別(ディープラーニング、機械学習、自然言語処理)、業種別(政府、BFSI、ヘルスケア、製造、小売、通信)、地域別分析、2023-2030年


Global Artificial Intelligence as a Service Market Size study & Forecast, by Technology (Deep Learning, Machine Learning, Natural Language Processing) By Vertical (Government, BFSI, Healthcare, Manufacturing, Retail, Telecommunication) and Regional Analysis, 2023-2030

サービスとしての人工知能の世界市場は、2022年に約69億米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて25.8%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。サービスとしての人工知能とは、人工知能(AI)... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年10月4日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

サービスとしての人工知能の世界市場は、2022年に約69億米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて25.8%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。サービスとしての人工知能とは、人工知能(AI)の能力や機能をクラウドベースのサービスとして提供することを指す。これにより、個人や組織は、AI開発のための大規模なインフラや専門知識を必要とせずにAI技術にアクセスし、活用することができる。サービスとしての人工知能市場は、自動化需要の高まりやIoTデバイスの採用増加などの要因によって拡大している。

Statistaによると、2020年の世界の産業オートメーション産業は約1750億米ドルを占め、2025年までに約2650億米ドルに相当する約9%の複合年間成長率で市場が成長すると予測されている。さらに、世界のインテリジェント・プロセス・オートメーション市場は、2021年に200億米ドルを占め、複合年間成長率16%で上昇し、2024年には約300億米ドルに達する。サービスとしての人工知能市場を促進するもう1つの重要な要因は、IoTデバイスの採用が増加していることである。人工知能は、機械学習、自然言語処理、コンピュータ・ビジョン、データ分析など、さまざまなサービスを提供する。これらのサービスは、開発者が自社のアプリケーションやシステムに統合できるアプリケーション・プログラミング・インターフェースを通じて利用できる。また、Statistaによると、世界のモノのインターネット・デバイスの数は、2020年の97億台から2030年には3倍近い290億台以上になると予想されている。最も多くのIoTデバイスを目の当たりにするのは中国で、2030年までにおよそ50億台の消費者向けデバイスが登場する。さらに、AIと機械学習に関する技術進歩の高まりと、5Gネットワークインフラの採用拡大が、予測期間中に市場に有利な成長機会をもたらすと予想される。しかし、人工知能技術に関連する高コストと技術の複雑さが、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害する。

サービスとしての人工知能の世界市場調査において考慮された主要地域には、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、中南米、中東・アフリカが含まれる。北米は、AIの研究開発に多額の投資を行っているグーグル、マイクロソフト、IBM、アマゾンなどの大手AI企業の存在感が増しているため、2022年の市場シェアは最大で、市場を支配した。さらに、アジア太平洋地域は、5Gネットワークインフラの採用増加や様々な最終用途産業における自動化の拡大などの要因により、予測期間中に最も急成長すると予想される。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
IBM Corporation
グーグル社
アマゾン ウェブ サービス
マイクロソフト株式会社
株式会社セールスフォース
バイドゥ
SAP SE
インテル株式会社
フェア・アイザック・コーポレーション (FICO)
ビッグエムエル

市場の最近の動向
 2023年6月、アマゾン・ウェブ・サービスは新しいAWS Generative AI Innovation Centreに1億米ドルを投資した。このセンターは、"様々な業界の顧客が機械学習と自動化の進歩をより良く活用し、ベストプラクティスと業界の専門知識に基づいた価値の高いユースケースをスコープするのを支援する "ことを目的としている。この取り組みは、最終的にはクラウドプロバイダーの機械学習(ML)と人工知能(AI)の専門家と世界中の顧客やパートナーをつなぐことになる。

世界のサービスとしての人工知能市場レポートスコープ:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - 技術、業種、地域
 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

技術別
ディープラーニング
機械学習
自然言語処理

分野別
政府機関
BFSI
ヘルスケア
製造業
小売
通信

地域別

北米
米国
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Artificial Intelligence as a Service Market, by region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Artificial Intelligence as a Service Market, by Technology, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Artificial Intelligence as a Service Market, by Vertical, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Artificial Intelligence as a Service Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Artificial Intelligence as a Service Market Dynamics
3.1. Artificial Intelligence as a Service Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising demand for automation
3.1.1.2. Increasing adoption of IoT devices
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High Cost Associated to Artificial Intelligence Techniques
3.1.2.2. Technical Complexity
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising technological advancement on AI and machine learning
3.1.3.2. Growing adoption of 5G network infrastructure
Chapter 4. Global Artificial Intelligence as a Service Market: Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economic
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Artificial Intelligence as a Service Market, by Technology
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Artificial Intelligence as a Service Market by Technology, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Artificial Intelligence as a Service Market Estimates & Forecasts by Technology 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Artificial Intelligence as a Service Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Deep Learning
5.4.2. Machine Learning
5.4.3. Natural Language Processing
Chapter 6. Global Artificial Intelligence as a Service Market, by Vertical
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Artificial Intelligence as a Service Market by Vertical, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Artificial Intelligence as a Service Market Estimates & Forecasts by Vertical 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Artificial Intelligence as a Service Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Government
6.4.2. BFSI
6.4.3. Healthcare
6.4.4. Manufacturing
6.4.5. Retail
6.4.6. Telecommunication
Chapter 7. Global Artificial Intelligence as a Service Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. Artificial Intelligence as a Service Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America Artificial Intelligence as a Service Market
7.4.1. U.S. Artificial Intelligence as a Service Market
7.4.1.1. Technology breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. Vertical breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada Artificial Intelligence as a Service Market
7.5. Europe Artificial Intelligence as a Service Market Snapshot
7.5.1. U.K. Artificial Intelligence as a Service Market
7.5.2. Germany Artificial Intelligence as a Service Market
7.5.3. France Artificial Intelligence as a Service Market
7.5.4. Spain Artificial Intelligence as a Service Market
7.5.5. Italy Artificial Intelligence as a Service Market
7.5.6. Rest of Europe Artificial Intelligence as a Service Market
7.6. Asia-Pacific Artificial Intelligence as a Service Market Snapshot
7.6.1. China Artificial Intelligence as a Service Market
7.6.2. India Artificial Intelligence as a Service Market
7.6.3. Japan Artificial Intelligence as a Service Market
7.6.4. Australia Artificial Intelligence as a Service Market
7.6.5. South Korea Artificial Intelligence as a Service Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific Artificial Intelligence as a Service Market
7.7. Latin America Artificial Intelligence as a Service Market Snapshot
7.7.1. Brazil Artificial Intelligence as a Service Market
7.7.2. Mexico Artificial Intelligence as a Service Market
7.8. Middle East & Africa Artificial Intelligence as a Service Market
7.8.1. Saudi Arabia Artificial Intelligence as a Service Market
7.8.2. South Africa Artificial Intelligence as a Service Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa Artificial Intelligence as a Service Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. IBM Corporation
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. Google Inc.
8.3.3. Amazon Web Service
8.3.4. Microsoft Corporation
8.3.5. Salesforce Inc
8.3.6. Baidu Inc
8.3.7. SAP SE
8.3.8. Intel Corporation
8.3.9. Fair Isaac Corporation (FICO)
8.3.10. BigML Inc
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.3. Research Assumption

 

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Summary

Global Artificial Intelligence as a Service Market is valued approximately at USD 6.90 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 25.8% over the forecast period 2023-2030. Artificial Intelligence as a Service refers to the provision of artificial intelligence (AI) capabilities and functionalities as cloud-based services. It allows individuals and organizations to access and utilize AI technologies without the need for extensive infrastructure or expertise in AI development. The Artificial Intelligence as a Service market is expanding because of factors such as rising demand of automation and increasing adoption of IoT devices. its importance has progressively increased during the forecast period 2023-2030.

According to Statista, in 2020, the global industrial automation industry accounts approximately USD 175 billion and the market is projected to grow at a compound annual growth rate of roughly 9% worth approximately USD 265 billion by 2025. Furthermore, the global intelligent process automation market accounted for USD 20 billion in 2021, rising at a compound annual growth rate of 16% to reach about USD 30 billion by year 2024. Another important factor driving the Artificial Intelligence as a Service market is increasing adoption of IoT devices. Artificial Intelligence offers a range of services, such as machine learning, natural language processing, computer vision, and data analytics. These services are made available through application programming interfaces that developers can integrate into their own applications or systems. In addition, as per Statista, the global number of Internet of Things devices is expected to nearly triple from 9.7 billion in 2020 to more than 29 billion in 2030. China will witness the most IoT devices with roughly 5 billion consumer devices by 2030. Moreover, rising technological advancement on AI and machine learning and growing adoption of 5G network infrastructure is anticipated to create a lucrative growth opportunity for the market over the forecast period. However, high cost associated to Artificial Intelligence techniques and technical complexity stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Artificial Intelligence as a Service Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 with largest market share owing to the increasing presence of leading AI companies, including Google, Microsoft, IBM, and Amazon, which have been investing heavily in AI research and development. Furthermore, Asia Pacific is expected to be the fastest growing during the forecast period, owing to factors such as increasing adoption of 5G network infrastructure and growing automation in various end use industries.

Major market player included in this report are:
IBM Corporation
Google Inc.
Amazon Web Service
Microsoft Corporation
Salesforce Inc
Baidu Inc
SAP SE
Intel Corporation
Fair Isaac Corporation (FICO)
BigML Inc

Recent Developments in the Market:
 In June 2023, Amazon Web Services has invested USD 100 million in the new AWS Generative AI Innovation Centre, which is intended to "help customers across numerous industries make better use of advancements in machine learning and automation, and scope high-value use cases based on best practises and industry expertise." The effort will eventually connect the cloud provider's machine learning (ML) and artificial intelligence (AI) experts with clients and partners worldwide.

Global Artificial Intelligence as a Service Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered - Technology, Vertical, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Technology
Deep Learning
Machine Learning
Natural Language Processing

By Vertical
Government
BFSI
Healthcare
Manufacturing
Retail
Telecommunication

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Artificial Intelligence as a Service Market, by region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Artificial Intelligence as a Service Market, by Technology, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Artificial Intelligence as a Service Market, by Vertical, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Artificial Intelligence as a Service Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Artificial Intelligence as a Service Market Dynamics
3.1. Artificial Intelligence as a Service Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising demand for automation
3.1.1.2. Increasing adoption of IoT devices
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High Cost Associated to Artificial Intelligence Techniques
3.1.2.2. Technical Complexity
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising technological advancement on AI and machine learning
3.1.3.2. Growing adoption of 5G network infrastructure
Chapter 4. Global Artificial Intelligence as a Service Market: Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economic
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Artificial Intelligence as a Service Market, by Technology
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Artificial Intelligence as a Service Market by Technology, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Artificial Intelligence as a Service Market Estimates & Forecasts by Technology 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Artificial Intelligence as a Service Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Deep Learning
5.4.2. Machine Learning
5.4.3. Natural Language Processing
Chapter 6. Global Artificial Intelligence as a Service Market, by Vertical
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Artificial Intelligence as a Service Market by Vertical, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Artificial Intelligence as a Service Market Estimates & Forecasts by Vertical 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Artificial Intelligence as a Service Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Government
6.4.2. BFSI
6.4.3. Healthcare
6.4.4. Manufacturing
6.4.5. Retail
6.4.6. Telecommunication
Chapter 7. Global Artificial Intelligence as a Service Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. Artificial Intelligence as a Service Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America Artificial Intelligence as a Service Market
7.4.1. U.S. Artificial Intelligence as a Service Market
7.4.1.1. Technology breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. Vertical breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada Artificial Intelligence as a Service Market
7.5. Europe Artificial Intelligence as a Service Market Snapshot
7.5.1. U.K. Artificial Intelligence as a Service Market
7.5.2. Germany Artificial Intelligence as a Service Market
7.5.3. France Artificial Intelligence as a Service Market
7.5.4. Spain Artificial Intelligence as a Service Market
7.5.5. Italy Artificial Intelligence as a Service Market
7.5.6. Rest of Europe Artificial Intelligence as a Service Market
7.6. Asia-Pacific Artificial Intelligence as a Service Market Snapshot
7.6.1. China Artificial Intelligence as a Service Market
7.6.2. India Artificial Intelligence as a Service Market
7.6.3. Japan Artificial Intelligence as a Service Market
7.6.4. Australia Artificial Intelligence as a Service Market
7.6.5. South Korea Artificial Intelligence as a Service Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific Artificial Intelligence as a Service Market
7.7. Latin America Artificial Intelligence as a Service Market Snapshot
7.7.1. Brazil Artificial Intelligence as a Service Market
7.7.2. Mexico Artificial Intelligence as a Service Market
7.8. Middle East & Africa Artificial Intelligence as a Service Market
7.8.1. Saudi Arabia Artificial Intelligence as a Service Market
7.8.2. South Africa Artificial Intelligence as a Service Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa Artificial Intelligence as a Service Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. IBM Corporation
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. Google Inc.
8.3.3. Amazon Web Service
8.3.4. Microsoft Corporation
8.3.5. Salesforce Inc
8.3.6. Baidu Inc
8.3.7. SAP SE
8.3.8. Intel Corporation
8.3.9. Fair Isaac Corporation (FICO)
8.3.10. BigML Inc
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.3. Research Assumption

 

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