自動車用Bluetoothの世界市場規模調査&予測、アプリケーションタイプ別(通信、インフォテインメント、テレマティクス)、販売チャネルタイプ別(OEM、アフターマーケット)、車両タイプ別(乗用車、商用車)、地域別分析、2022-2029年Global Bluetooth in Automotive Market Size study & Forecast, by Application Type (Communication, Infotainment, Telematics) by Sales Channel Type (OEM, Aftermarket), by Vehicle Type (Passenger Cars, Commercial Vehicles) and Regional Analysis, 2022-2029 自動車用Bluetoothの世界市場は、2021年に約XXX億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。車載用Bluetoothは、個人が車載インフォテインメントシステムを... もっと見る
サマリー自動車用Bluetoothの世界市場は、2021年に約XXX億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。車載用Bluetoothは、個人が車載インフォテインメントシステムを介して携帯電話を使用することを可能にします。近年、世界中の主要な自動車メーカーが、Bluetoothを工場出荷時の機能として搭載しているようです。この技術をインフォテインメントシステムに実装することで、乗客やドライバーは運転中に音楽を聴いたり情報を得たりすることができる。可処分所得の増加や都市化の進展などの要因が世界的に市場需要を促進しているため、自動車用Bluetooth市場は拡大している。可処分所得の増加や都市化の進展が、世界市場の拡大につながっています。世界銀行によると、2019年、裁量所得は2018年の9152ドルから一人当たり9201ドルに上昇します。2022年10月、米国の可処分所得は前月比0.4%増となりました。2022年、世界の都市化率は57%だった。北米は都市化量が最も多く、人口の5分の1以上が都市に住んでいる。都市」に住む人口の割合は、都市化の度合いによって特徴付けられる。都市の定義は世界の地域によって異なり、100戸以上の住居がある集落を都市とする国もあれば、一国の首都や地域の首都のみをカウントする国もある。一方、アフリカの人口の半分以下しか住んでいないのが都市部である。世界的に見ると、中国は50万人以上の人口を抱える既成市街地の5分の1以上を占めている。世界の先進国では、2050年までに人口の86.6%が都市部に住むようになると言われています。さらに、スマートカーへの投資の増加や、運転体験を向上させる技術の進歩は、市場に有利な機会をもたらすでしょう。しかし、2022年から2029年の予測期間を通じて、カバー範囲の制限と遅いデータ転送が市場の成長を阻害する。 自動車用Bluetoothの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。アジア太平洋地域は、特に中国、日本、インドにおいて、自動車の販売台数や生産台数が多いこと、自動車における新技術の利用が早いことから、収益面で市場を支配しています。自動車メーカーは、地域の製造工場にさまざまなエンターテインメント技術や接続技術を導入することで、生産量の増加に取り組んでいます。北米は、自動車におけるスマートインフォテインメントやテレマティクスのアプリケーションシステムの導入が増加しているなどの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです: パナソニック株式会社(日本、大阪府門真市) ハーマンインターナショナル(英国、スタンフォード市) サイプレスセミコンダクターコーポレーション(米国・カリフォルニア州) インテル・テクノロジーズ(米国・カリフォルニア州) LGエレクトロニクス社(韓国・ソウル市) クアルコム・テクノロジーズ・インク(米国カリフォルニア州) サムスン電子株式会社(韓国、水原市) ソニー株式会社(日本、東京) テキサス・インスツルメンツ・インコーポレイテッド (米国テキサス州) パイオニア株式会社 (日本、東京) 市場の最近の動向 2019年5月、クアルコムは、インフォテインメントから自律制御までを含む新しいインフォテインメント制御プラットフォームを発表する。同社は今年1月、仮想自動車サミット「Automotive Redefined」を開催した。クアルコムはこのイベントでさまざまな技術を発表し、パートナーシップを確立し、同社を完全な自動車プラットフォーム技術のサプライヤーとして位置づけました。 世界の自動車用Bluetooth市場レポートスコープ: 過去データ 2019年~2020年~2021年 推計基準年 2021年 予測期間2022年〜2029年 レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、トレンド 対象セグメント アプリケーションタイプ、販売チャネルタイプ、車両タイプ、地域 地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域 カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間分まで)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境とアプリケーションタイプの詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します: アプリケーションタイプ別 アプリケーションタイプ別:通信 インフォテインメント テレマティクス 販売チャネル別 OEM アフターマーケット 車種別 乗用車 商用車 地域別 北アメリカ 米国 カナダ 欧州 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア・パシフィック 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 ロアパック ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他の地域 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.1. Bluetooth in Automotive Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.2. Bluetooth in Automotive Market, by Application Type, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.3. Bluetooth in Automotive Market, by Sales Channel Type, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.4. Bluetooth in Automotive Market, by Vehicle Type, 2019-2029 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Bluetooth in Automotive Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Bluetooth in Automotive Market Dynamics 3.1. Bluetooth in Automotive Market Impact Analysis (2019-2029) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Rise in disposable income 3.1.1.2. Rising Urbanization 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Coverage restrictions and slow data transfer 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising investment in smart vehicles 3.1.3.2. Technological advancement improves driving experience. Chapter 4. Global Bluetooth in Automotive Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029) 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.4. Investment Adoption Model 4.5. Analyst Recommendation & Conclusion 4.6. Top investment opportunity 4.7. Top winning strategies Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global Bluetooth in Automotive Market, by Application Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Bluetooth in Automotive Market by Application Type, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Bluetooth in Automotive Market Estimates & Forecasts by Application Type 2019-2029 (USD Billion) 6.4. Bluetooth in Automotive Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Communication 6.4.2. Infotainment 6.4.3. Telematics Chapter 7. Global Bluetooth in Automotive Market, by Sales Channel Type 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Bluetooth in Automotive Market by Sales Channel Type, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Bluetooth in Automotive Market Estimates & Forecasts by Sales Channel Type 2019-2029 (USD Billion) 7.4. Bluetooth in Automotive Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. OEM 7.4.2. Aftermarket Chapter 8. Global Bluetooth in Automotive Market, by Vehicle Type 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Bluetooth in Automotive Market by Vehicle Type, Performance - Potential Analysis 8.3. Global Bluetooth in Automotive Market Estimates & Forecasts by Vehicle Type 2019-2029 (USD Billion) 8.4. Bluetooth in Automotive Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. Passenger Cars 8.4.2. Commercial Vehicles Chapter 9. Global Bluetooth in Automotive Market, Regional Analysis 9.1. Bluetooth in Automotive Market, Regional Market Snapshot 9.2. North America Bluetooth in Automotive Market 9.2.1. U.S. Bluetooth in Automotive Market 9.2.1.1. Application Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.1.2. Sales Channel Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.1.3. Vehicle Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.2. Canada Bluetooth in Automotive Market 9.3. Europe Bluetooth in Automotive Market Snapshot 9.3.1. U.K. Bluetooth in Automotive Market 9.3.2. Germany Bluetooth in Automotive Market 9.3.3. France Bluetooth in Automotive Market 9.3.4. Spain Bluetooth in Automotive Market 9.3.5. Italy Bluetooth in Automotive Market 9.3.6. Rest of Europe Bluetooth in Automotive Market 9.4. Asia-Pacific Bluetooth in Automotive Market Snapshot 9.4.1. China Bluetooth in Automotive Market 9.4.2. India Bluetooth in Automotive Market 9.4.3. Japan Bluetooth in Automotive Market 9.4.4. Australia Bluetooth in Automotive Market 9.4.5. South Korea Bluetooth in Automotive Market 9.4.6. Rest of Asia Pacific Bluetooth in Automotive Market 9.5. Latin America Bluetooth in Automotive Market Snapshot 9.5.1. Brazil Bluetooth in Automotive Market 9.5.2. Mexico Bluetooth in Automotive Market 9.6. Rest of The World Bluetooth in Automotive Market Chapter 10. Competitive Intelligence 10.1. Top Market Strategies 10.2. Company Profiles 10.2.1. Panasonic Corporation (Kadoma, Osaka, Japan) 10.2.1.1. Key Information 10.2.1.2. Overview 10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 10.2.1.4. Application Type Summary 10.2.1.5. Recent Developments 10.2.2. Harman International (Stamford, United Kingdom) 10.2.3. Cypress Semiconductor Corporation (California, United States) 10.2.4. intel technologies (California, United States) 10.2.5. LG Electronics Inc. (Seoul, South Korea) 10.2.6. Qualcomm Technologies, Inc. (California, United States) 10.2.7. Samsung Electronics Co Ltd. (Suwon-si, South Korea) 10.2.8. Sony Corporation (Tokyo, Japan) 10.2.9. Texas Instruments Incorporated (Texas, United States) 10.2.10. Pioneer Corporation (Tokyo, Japan) Chapter 11. Research Process 11.1. Research Process 11.1.1. Data Mining 11.1.2. Analysis 11.1.3. Market Estimation 11.1.4. Validation 11.1.5. Publishing 11.2. Research Attributes 11.3. Research Assumption
SummaryGlobal Bluetooth in Automotive Market is valued at approximately USD XXX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2029. Bluetooth in automotive allows individuals to use their mobile phones via the in-car infotainment system. Apparently, in recent years, major automotive manufacturers all over the world have included Bluetooth as a factory-installed function. The implementation of this technology in the infotainment system allows passengers and drivers to listen to music and get information while driving. The Bluetooth in Automotive Market is expanding because factors such as a rise in disposable income and rising urbanization are driving market demand across the world. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.1. Bluetooth in Automotive Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.2. Bluetooth in Automotive Market, by Application Type, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.3. Bluetooth in Automotive Market, by Sales Channel Type, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.4. Bluetooth in Automotive Market, by Vehicle Type, 2019-2029 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Bluetooth in Automotive Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Bluetooth in Automotive Market Dynamics 3.1. Bluetooth in Automotive Market Impact Analysis (2019-2029) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Rise in disposable income 3.1.1.2. Rising Urbanization 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Coverage restrictions and slow data transfer 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising investment in smart vehicles 3.1.3.2. Technological advancement improves driving experience. Chapter 4. Global Bluetooth in Automotive Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029) 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.4. Investment Adoption Model 4.5. Analyst Recommendation & Conclusion 4.6. Top investment opportunity 4.7. Top winning strategies Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global Bluetooth in Automotive Market, by Application Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Bluetooth in Automotive Market by Application Type, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Bluetooth in Automotive Market Estimates & Forecasts by Application Type 2019-2029 (USD Billion) 6.4. Bluetooth in Automotive Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Communication 6.4.2. Infotainment 6.4.3. Telematics Chapter 7. Global Bluetooth in Automotive Market, by Sales Channel Type 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Bluetooth in Automotive Market by Sales Channel Type, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Bluetooth in Automotive Market Estimates & Forecasts by Sales Channel Type 2019-2029 (USD Billion) 7.4. Bluetooth in Automotive Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. OEM 7.4.2. Aftermarket Chapter 8. Global Bluetooth in Automotive Market, by Vehicle Type 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Bluetooth in Automotive Market by Vehicle Type, Performance - Potential Analysis 8.3. Global Bluetooth in Automotive Market Estimates & Forecasts by Vehicle Type 2019-2029 (USD Billion) 8.4. Bluetooth in Automotive Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. Passenger Cars 8.4.2. Commercial Vehicles Chapter 9. Global Bluetooth in Automotive Market, Regional Analysis 9.1. Bluetooth in Automotive Market, Regional Market Snapshot 9.2. North America Bluetooth in Automotive Market 9.2.1. U.S. Bluetooth in Automotive Market 9.2.1.1. Application Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.1.2. Sales Channel Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.1.3. Vehicle Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.2. Canada Bluetooth in Automotive Market 9.3. Europe Bluetooth in Automotive Market Snapshot 9.3.1. U.K. Bluetooth in Automotive Market 9.3.2. Germany Bluetooth in Automotive Market 9.3.3. France Bluetooth in Automotive Market 9.3.4. Spain Bluetooth in Automotive Market 9.3.5. Italy Bluetooth in Automotive Market 9.3.6. Rest of Europe Bluetooth in Automotive Market 9.4. Asia-Pacific Bluetooth in Automotive Market Snapshot 9.4.1. China Bluetooth in Automotive Market 9.4.2. India Bluetooth in Automotive Market 9.4.3. Japan Bluetooth in Automotive Market 9.4.4. Australia Bluetooth in Automotive Market 9.4.5. South Korea Bluetooth in Automotive Market 9.4.6. Rest of Asia Pacific Bluetooth in Automotive Market 9.5. Latin America Bluetooth in Automotive Market Snapshot 9.5.1. Brazil Bluetooth in Automotive Market 9.5.2. Mexico Bluetooth in Automotive Market 9.6. Rest of The World Bluetooth in Automotive Market Chapter 10. Competitive Intelligence 10.1. Top Market Strategies 10.2. Company Profiles 10.2.1. Panasonic Corporation (Kadoma, Osaka, Japan) 10.2.1.1. Key Information 10.2.1.2. Overview 10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 10.2.1.4. Application Type Summary 10.2.1.5. Recent Developments 10.2.2. Harman International (Stamford, United Kingdom) 10.2.3. Cypress Semiconductor Corporation (California, United States) 10.2.4. intel technologies (California, United States) 10.2.5. LG Electronics Inc. (Seoul, South Korea) 10.2.6. Qualcomm Technologies, Inc. (California, United States) 10.2.7. Samsung Electronics Co Ltd. (Suwon-si, South Korea) 10.2.8. Sony Corporation (Tokyo, Japan) 10.2.9. Texas Instruments Incorporated (Texas, United States) 10.2.10. Pioneer Corporation (Tokyo, Japan) Chapter 11. Research Process 11.1. Research Process 11.1.1. Data Mining 11.1.2. Analysis 11.1.3. Market Estimation 11.1.4. Validation 11.1.5. Publishing 11.2. Research Attributes 11.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(電装品・電子部品(エンジン))の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社の自動車電装部品分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(bluetooth)の最新刊レポート
よくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|