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使い捨て衛生用品の世界市場規模調査&予測、製品タイプ別(おしりふき、おむつ、女性用衛生用品、その他)、流通チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、薬局店舗、オンラインショップ、その他)、地域分析、2022-2029年


Global Disposable Hygiene Products Market Size study & Forecast, by Product Type (Wipes, Diapers, Feminine Hygiene Products, Others), by Distribution Channel (Supermarkets/Hypermarkets, Pharmacy Stores, Online Stores, Others) and Regional Analysis, 2022-2029

世界の使い捨て衛生用品市場は、2021年に約1,651億3,000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には6.7%以上の健全な成長率で成長すると予測されます。使い捨ての衛生用品は、1回限りの使用に特化して設計され... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年4月24日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

世界の使い捨て衛生用品市場は、2021年に約1,651億3,000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には6.7%以上の健全な成長率で成長すると予測されます。使い捨ての衛生用品は、1回限りの使用に特化して設計されています。これらの製品は、簡単にリサイクルされるか、固形廃棄物に廃棄されます。おしりふき、おむつ、トイレットペーパーなどの高品質な使い捨て衛生用品は、吸水性、通気性に優れ、保育施設にも適しています。消費者は今日、衛生上のニーズを満たすために、新しい配合で付加価値の高いパーソナルケア製品を求めています。衛生管理に対する意識の高まり、可処分所得の増加、これらの製品の入手のしやすさなどが、世界的な市場成長の要因となっています。

高齢化社会の到来は、世界的な市場成長の大きな原動力となっています。高齢者は失禁の悩みを解決するために、主にパッド、引き上げパンツ、紙おむつを使用しています。世界保健機関(WHO)によると、高齢化率は2020年の10億人から2030年には15億人に増加し、60歳以上の6人に1人を占めると予想されています。その結果、高齢者人口が増加し、失禁用品の認知度が高まり、市場の成長を後押ししています。さらに、持続可能な使い捨て衛生用品の導入が進み、主要な市場関係者による戦略的な取り組みが増加していることも、予測期間中にさまざまな有利な機会をもたらしています。しかし、香りのある使い捨て衛生用品による健康上の問題や、プレミアムベースのおむつの価格の高さが、2022年から2029年の予測期間を通じて市場成長に挑戦しています。

使い捨て衛生製品の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。アジア太平洋地域は、人口の増加や購買力の向上、衛生・清潔に関する意識の高まりにより、売上高で市場を支配しています。一方、欧州は、病院やホテルの増加、流せるティッシュペーパーの需要の急増、パーソナルケア製品の普及などの要因から、予測期間中に大幅な成長が見込まれています。

本レポートに含まれる主な市場参入企業は以下の通りです:

ザ・プロクター・アンド・ギャンブル・カンパニー(米国)
キンバリー・クラーク・コーポレーション(米国)
ユニ・チャーム株式会社 (日本)
エシティAB(スウェーデン)
ヘンガンインターナショナルグループカンパニーリミテッド (中国)
オンテックスBV(ベルギー)
DPL (イスラエル)
福建時報天河実業有限公司(中国(中国)
ザ・エッジウェル・パーソナルケア・カンパニー(米国)
ディスポウェア・ステライト・カンパニー(インド)

市場の最近の動向
 2022年9月、環境に配慮したパーソナルケア製品を製造する英国のEco Green Life社は、生分解性の竹繊維を使用した流せる新生児用おむつを発表しました。
 2022年7月、スウェーデンのパーソナルケアおよび使い捨て衛生用品メーカーEssity AB-は、オーストラリアの漏れ防止用衣類のメーカーModibodiの買収を発表した。使い捨て親密衛生用品分野でのシェア拡大が目的です。


世界の使い捨て衛生用品市場レポート範囲:
過去データ 2019年~2020年~2021年
推計基準年 2021年
予測期間2022年〜2029年
レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、トレンド
カバーするセグメント 製品タイプ、流通チャネル、地域
地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域
カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間相当まで)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。




本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します:

製品タイプ別
ワイプ
紙おむつ
女性用衛生材料(Feminine Hygiene Products
その他

流通チャネル別
スーパーマーケット/ハイパーマーケット
ファーマシーストアー
オンラインストア
その他

地域別
北アメリカ
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア・パシフィック
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
RoLA
その他の地域(Rest of the World

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Disposable Hygiene Products Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Disposable Hygiene Products Market, by Product Type, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Disposable Hygiene Products Market, by Distribution Channel, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Disposable Hygiene Products Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Disposable Hygiene Products Market Dynamics
3.1. Disposable Hygiene Products Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Growing awareness about the maintenance of hygiene
3.1.1.2. Surge in aging population
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Health issues due to scented disposable hygiene products
3.1.2.2. Higher prices of premium-based diapers
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising introduction of sustainable disposable hygiene products
3.1.3.2. Increasing number of strategic initiatives by the key market players
Chapter 4. Global Disposable Hygiene Products Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Disposable Hygiene Products Market, by Product Type
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Disposable Hygiene Products Market by Product Type, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Disposable Hygiene Products Market Estimates & Forecasts by Product Type 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Disposable Hygiene Products Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Wipes
6.4.2. Diapers
6.4.3. Feminine Hygiene Products
6.4.4. Others
Chapter 7. Global Disposable Hygiene Products Market, by Distribution Channel
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Disposable Hygiene Products Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Disposable Hygiene Products Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Disposable Hygiene Products Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Supermarkets/Hypermarkets
7.4.2. Pharmacy Stores
7.4.3. Online Stores
7.4.4. Others
Chapter 8. Global Disposable Hygiene Products Market, Regional Analysis
8.1. Disposable Hygiene Products Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Disposable Hygiene Products Market
8.2.1. U.S. Disposable Hygiene Products Market
8.2.1.1. Product Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.1.2. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.2. Canada Disposable Hygiene Products Market
8.3. Europe Disposable Hygiene Products Market Snapshot
8.3.1. U.K. Disposable Hygiene Products Market
8.3.2. Germany Disposable Hygiene Products Market
8.3.3. France Disposable Hygiene Products Market
8.3.4. Spain Disposable Hygiene Products Market
8.3.5. Italy Disposable Hygiene Products Market
8.3.6. Rest of Europe Disposable Hygiene Products Market
8.4. Asia-Pacific Disposable Hygiene Products Market Snapshot
8.4.1. China Disposable Hygiene Products Market
8.4.2. India Disposable Hygiene Products Market
8.4.3. Japan Disposable Hygiene Products Market
8.4.4. Australia Disposable Hygiene Products Market
8.4.5. South Korea Disposable Hygiene Products Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Disposable Hygiene Products Market
8.5. Latin America Disposable Hygiene Products Market Snapshot
8.5.1. Brazil Disposable Hygiene Products Market
8.5.2. Mexico Disposable Hygiene Products Market
8.5.3. Rest of Latin America Disposable Hygiene Products Market
8.6. Rest of The World Disposable Hygiene Products Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. The Procter & Gamble Company (U.S.)
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Kimberly-Clark Corporation (U.S.)
9.2.3. Unicharm Corporation (Japan)
9.2.4. Essity AB (Sweden)
9.2.5. Hengan International Group Company Limited (China)
9.2.6. Ontex BV (Belgium)
9.2.7. DPL (Israel)
9.2.8. Fujian Time and Tianhe Industrial Co., Ltd. (China)
9.2.9. The Edgewell Personal Care Company (U.S.)
9.2.10. Dispowear Sterite Company (India)
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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Summary

Global Disposable Hygiene Products Market is valued at approximately USD 165.13 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 6.7% over the forecast period 2022-2029. Disposable hygiene products are specially designed for single use. These products are easily recycled or disposed of into solid waste. High-quality disposable personal care items like wipes, diapers, and toilet paper are highly absorbent, breathable, and suitable for childcare facilities. Consumers today demand value-added personal care products with new formulations to meet their hygiene needs. The growing awareness about the maintenance of hygiene, increasing disposable income, coupled with the easy availability of these products are attributing towards the market growth across the globe.

The surge in aging population is acting as a major driving factor for market growth across the world. The elderly primarily uses pads, pull-up pants, and disposable diapers to deal with their incontinence concerns. According to the World Health Organization (WHO), it was expected that the aging people increase from 1 billion in 2020 to 1.5 billion in 2030 that worldwide accounts for 1 in 6 people above 60. As a result, the elderly population is growing, and consumers are becoming more aware of the availability of incontinence goods, which is propelling the market growth. Moreover, rising introduction of sustainable disposable hygiene products, as well as the increasing number of strategic initiatives by the key market players are presenting various lucrative opportunities over the forecasting years. However, the health issues due to scented disposable hygiene products and higher prices of premium-based diapers are challenging the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Disposable Hygiene Products Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. The Asia Pacific dominated the market in terms of revenue, owing to the increasing population with growing purchasing power, along with the rising awareness regarding hygiene & cleanliness in the regional market. Whereas, Europe is expected to grow with a substantial growth rate during the forecast period, owing to factors such as the growing number of hospital & hotel establishments, surging demand for flushable tissue paper products, as well as increasing adoption of personal care products in the market space.

Major market players included in this report are:

The Procter & Gamble Company (U.S.)
Kimberly-Clark Corporation (U.S.)
Unicharm Corporation (Japan)
Essity AB (Sweden)
Hengan International Group Company Limited (China)
Ontex BV (Belgium)
DPL (Israel)
Fujian Time and Tianhe Industrial Co., Ltd. (China)
The Edgewell Personal Care Company (U.S.)
Dispowear Sterite Company (India)

Recent Developments in the Market:
 In September 2022, Eco Green Life, a British company that manufactures environmentally friendly personal care products, introduced a line of flushable newborn diapers made of biodegradable bamboo fibre.
 In July 2022, Essity AB- a Swedish manufacturer of personal care and disposable hygiene goods announced the acquisition of Modibodi, an Australian producer of leakage-proof clothing. The aim of this initiative is to expand the company's market share in the disposable intimate hygiene products sector.


Global Disposable Hygiene Products Market Report Scope:
Historical Data 2019-2020-2021
Base Year for Estimation 2021
Forecast period 2022-2029
Report Coverage Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered Product Type, Distribution Channel, Region
Regional Scope North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*




The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Product Type:
Wipes
Diapers
Feminine Hygiene Products
Others

By Distribution Channel:
Supermarkets/Hypermarkets
Pharmacy Stores
Online Stores
Others

By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Disposable Hygiene Products Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Disposable Hygiene Products Market, by Product Type, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Disposable Hygiene Products Market, by Distribution Channel, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Disposable Hygiene Products Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Disposable Hygiene Products Market Dynamics
3.1. Disposable Hygiene Products Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Growing awareness about the maintenance of hygiene
3.1.1.2. Surge in aging population
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Health issues due to scented disposable hygiene products
3.1.2.2. Higher prices of premium-based diapers
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising introduction of sustainable disposable hygiene products
3.1.3.2. Increasing number of strategic initiatives by the key market players
Chapter 4. Global Disposable Hygiene Products Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Disposable Hygiene Products Market, by Product Type
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Disposable Hygiene Products Market by Product Type, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Disposable Hygiene Products Market Estimates & Forecasts by Product Type 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Disposable Hygiene Products Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Wipes
6.4.2. Diapers
6.4.3. Feminine Hygiene Products
6.4.4. Others
Chapter 7. Global Disposable Hygiene Products Market, by Distribution Channel
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Disposable Hygiene Products Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Disposable Hygiene Products Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Disposable Hygiene Products Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Supermarkets/Hypermarkets
7.4.2. Pharmacy Stores
7.4.3. Online Stores
7.4.4. Others
Chapter 8. Global Disposable Hygiene Products Market, Regional Analysis
8.1. Disposable Hygiene Products Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Disposable Hygiene Products Market
8.2.1. U.S. Disposable Hygiene Products Market
8.2.1.1. Product Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.1.2. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.2. Canada Disposable Hygiene Products Market
8.3. Europe Disposable Hygiene Products Market Snapshot
8.3.1. U.K. Disposable Hygiene Products Market
8.3.2. Germany Disposable Hygiene Products Market
8.3.3. France Disposable Hygiene Products Market
8.3.4. Spain Disposable Hygiene Products Market
8.3.5. Italy Disposable Hygiene Products Market
8.3.6. Rest of Europe Disposable Hygiene Products Market
8.4. Asia-Pacific Disposable Hygiene Products Market Snapshot
8.4.1. China Disposable Hygiene Products Market
8.4.2. India Disposable Hygiene Products Market
8.4.3. Japan Disposable Hygiene Products Market
8.4.4. Australia Disposable Hygiene Products Market
8.4.5. South Korea Disposable Hygiene Products Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Disposable Hygiene Products Market
8.5. Latin America Disposable Hygiene Products Market Snapshot
8.5.1. Brazil Disposable Hygiene Products Market
8.5.2. Mexico Disposable Hygiene Products Market
8.5.3. Rest of Latin America Disposable Hygiene Products Market
8.6. Rest of The World Disposable Hygiene Products Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. The Procter & Gamble Company (U.S.)
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Kimberly-Clark Corporation (U.S.)
9.2.3. Unicharm Corporation (Japan)
9.2.4. Essity AB (Sweden)
9.2.5. Hengan International Group Company Limited (China)
9.2.6. Ontex BV (Belgium)
9.2.7. DPL (Israel)
9.2.8. Fujian Time and Tianhe Industrial Co., Ltd. (China)
9.2.9. The Edgewell Personal Care Company (U.S.)
9.2.10. Dispowear Sterite Company (India)
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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