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ベビー用トイレタリーの世界市場規模調査&予測:製品タイプ別(スキンケア製品、ヘアケア製品、おむつ、ベビーワイプ、その他トイレタリー)、エンドユーザー別(新生児、乳児、幼児)、販売形態別(オフライン、オンライン)、地域別分析、2023-2030年


Global Baby Toiletries Market Size study & Forecast, by Product Type (Skin Care Products, Hair Care Products, Diapers, Baby Wipes, and Other Toiletries), End User (New borne, Infants, and Toddlers), and Mode of Sale (Offline and Online), and Regional Analysis, 2023-2030

ベビー用トイレタリーの世界市場は、2022年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけてXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。ベビートイレタリー製品は、乳幼児の衛生と安全のニ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年2月20日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

ベビー用トイレタリーの世界市場は、2022年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけてXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。ベビートイレタリー製品は、乳幼児の衛生と安全のニーズに応えるために設計された必要不可欠な製品の包括的な範囲を包含する。同市場は、ベビーバス用品、ボディケア用品、ベビー用おむつ、おしりふきなど、多様なベビーケア用品を提供しているが、これらに限定されるものではない。

予測期間におけるベビー用トイレタリー市場の拡大予測は、いくつかの重要な要因によって推進されると予想される。親が幼児の衛生と安全を重視する傾向が強まっていることが、この成長に大きく寄与している。さらに、世界的な働く女性の増加とそれに伴う可処分所得の増加が、市場拡大に拍車をかけると予想される。さらに、シャンプー、おしりふき、おむつ、オイル、石鹸、歯磨き粉など、さまざまなベビーケア製品が世界的に広く普及していることも、ベビー用トイレタリー市場の成長軌道をさらに後押しするとみられる。Statistaによると、インドの女性労働力率は前年比1ポイント増(4.35%増)で、2022年には23.97%に達する。また、アジア太平洋地域を中心に、各地域で出生率の上昇が顕著である。中国国家統計局の2022年のデータによると、中国の出生率は6.77万人に達した。ハイパーマーケットやベビー用品店のような伝統的な物理的流通チャネルは、様々なベビーキャリア製品の大きな収益貢献者であり続けているが、ベビーケア製品のeコマース・チャネルの市場シェアの大幅な成長が予想される。このシフトは、可処分所得の増加に後押しされたeコマース市場の拡大が原動力となっている。特に、Cetaphil、The Mom and Co.、Softsensなどの新興オンライン・プラットフォームは、消費者の需要を満たすために新製品を投入している。例えば、2023年6月には、菜食主義のインドの美容ブランドであるPlumが、ベビーローション、ボディーソープ、ベビーシャンプー、マッサージオイルなどのアイテムを発売し、ベビーケア製品分野に参入した。しかし、危険な化学物質の発生は、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害する。

ベビー用トイレタリーの世界市場調査で考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカなどである。ベビートイレタリー市場は北米がリードしており、主に化学的に清潔なベビーケア製品やトイレタリー製品の需要増加が牽引している。主要企業が存在することも、予測期間を通じて同地域の市場優位性を高めている。一方、アジア太平洋地域は、赤ちゃんの健康と衛生を優先する消費者視点の変化により、ベビー用トイレタリー市場の急成長が見込まれている。さらに、経済が発展している地域における生活水準の向上が、今後数年間における同地域のベビー用トイレタリー市場の成長をさらに促進すると予想される。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤー
SCAハイジーン
ジョンソン・エンド・ジョンソン コンシューマー社
プロクター・アンド・ギャンブル
キンバリー・クラーク・コーポレーション
アーツァーナS.p.A.
バイヤスドルフ
バーツビーズ社
カリフォルニアベビー社
アベノ
コットンベイビーズ

市場における最近の動き:
 2023年3月、Kimberly-Clarkはインド市場でHuggies Complete Comfortベビー用紙おむつを再導入した。
 2022年10月、アールフォーラビットは、ベビークリーム、ローション、ソープ、ボディソープ、シャンプー、パウダー、オイルなど、植物由来の原料を使用した様々な製品を含む、新しいベビーケアライン「ピュア&ビヨンド」を発表した。同社は製品の自然な組成を強調している。
 2022年4月、プレミアムベビースキンケアブランドであるSanosanは、ベビーバス&シャンプー、ベビーソープ、ウォッシュフォームなどの製品を特徴とするベビークレンジングシリーズを発売した。これらの製品には、加水分解ミルクプロテインとオーガニックオリーブエキスが配合されており、高品質な原料へのこだわりが強調されている。
世界のベビー用トイレタリー市場レポート範囲:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - 製品タイプ、エンドユーザー、販売形態、地域
 対象地域 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東・アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープ*の追加または変更

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

製品タイプ別
スキンケア製品
ヘアケア製品
ベビー用紙おむつ
ベビーワイプ
その他

エンドユーザー別
新生児
乳児
幼児

販売形態別
オフライン
オンライン

地域別

北米
アメリカ
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

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目次

第1章.要旨
1.1.市場概要
1.2.世界市場およびセグメント別市場予測、2020~2030年 (億米ドル)
1.2.1.ベビー用トイレタリー市場、地域別、2020年〜2030年(USD Billion)
1.2.2.ベビー用トイレタリー市場:製品タイプ別、2020〜2030年(10億米ドル)
1.2.3.ベビー用トイレタリー市場:エンドユーザー別、2020〜2030年(USD Billion)
1.2.4.ベビー用トイレタリー市場:販売形態別、2020-2030年(10億米ドル)
1.3.主要動向
1.4.推計方法
1.5.調査の前提
第2章.ベビー用トイレタリーの世界市場の定義と範囲
2.1.調査の目的
2.2.市場の定義と範囲
2.2.1.業界の進化
2.2.2.調査範囲
2.3.調査対象年
2.4.通貨換算レート
第3章.ベビー用トイレタリーの世界市場ダイナミクス
3.1.ベビー用トイレタリー市場のインパクト分析(2020~2030年)
3.1.1.市場促進要因
3.1.1.1.衛生・安全性への関心の高まり
3.1.1.2.働く女性人口の増加
3.1.1.3.可処分所得の増加
3.1.2.市場の課題
3.1.2.1.製造工程における危険な化学物質の使用
3.1.2.2.感染症の増加
3.1.3.市場機会
3.1.3.1.乳幼児の皮膚に対する親の関心の高まり
3.1.3.2.研究開発活動への投資
第4章.ベビー用トイレタリーの世界市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競争上のライバル
4.2.ポーターの5フォース影響分析
4.3.PEST分析
4.3.1.政治的
4.3.2.経済
4.3.3.社会
4.3.4.技術
4.3.5.環境
4.3.6.法律
4.4.最高の投資機会
4.5.トップ勝ち組戦略
4.6.COVID-19インパクト分析
4.7.破壊的トレンド
4.8.業界専門家の視点
4.9.アナリストの推奨と結論
第5章.ベビー用トイレタリーの世界市場:製品タイプ別
5.1.市場スナップショット
5.2.ベビー用トイレタリーの世界市場:製品タイプ別、業績-ポテンシャル分析
5.3.ベビー用トイレタリーの世界市場:製品タイプ別 2020-2030年予測・予測 (億米ドル)
5.4.ベビー用トイレタリー市場のサブセグメント分析
5.4.1.スキンケア製品
5.4.2.ヘアケア製品
5.4.3.ベビー用紙おむつ
5.4.4.ベビーワイプ
5.4.5.その他
第6章.ベビー用トイレタリーの世界市場:エンドユーザー別
6.1.市場スナップショット
6.2.ベビー用トイレタリーの世界市場:エンドユーザー別、業績-ポテンシャル分析
6.3.ベビー用トイレタリーの世界市場:エンドユーザー別 2020-2030年予測・予測 (億米ドル)
6.4.ベビー用トイレタリー市場のサブセグメント分析
6.4.1.ニューボーン
6.4.2.乳児用
6.4.3.幼児
第7章.ベビー用トイレタリーの世界市場、販売形態別
7.1.市場スナップショット
7.2.ベビー用トイレタリーの世界市場:販売形態別、業績-ポテンシャル分析
7.3.ベビー用トイレタリーの世界市場 2020-2030年販売形態別推計・予測 (億米ドル)
7.4.ベビー用トイレタリー市場のサブセグメント分析
7.4.1.オフライン
7.4.2.オンライン
第8章.ベビー用トイレタリーの世界市場、地域分析
8.1.上位主要国
8.2.トップ新興国
8.3.ベビー用トイレタリー市場、地域別市場スナップショット
8.4.北米のベビー用トイレタリー市場
8.4.1.アメリカのベビー用トイレタリー市場
8.4.1.1.製品タイプ別推計・予測、2020〜2030年
8.4.1.2.エンドユーザー別内訳推計・予測、2020〜2030年
8.4.1.3.販売形態の内訳の推定と予測、2020-2030年
8.4.2.カナダのベビー用トイレタリー市場
8.5.欧州ベビー用トイレタリー市場スナップショット
8.5.1.イギリスのベビー用トイレタリー市場
8.5.2.ドイツのベビー用トイレタリー市場
8.5.3.フランスのベビー用トイレタリー市場
8.5.4.スペインのベビー用トイレタリー市場
8.5.5.イタリアのベビー用トイレタリー市場
8.5.6.その他のヨーロッパのベビー用トイレタリー市場
8.6.アジア太平洋地域のベビー用トイレタリー市場スナップショット
8.6.1.中国のベビー用トイレタリー市場
8.6.2.インドのベビー用トイレタリー市場
8.6.3.日本のベビー用トイレタリー市場
8.6.4.オーストラリアベビー・トイレタリー市場
8.6.5.韓国のベビートイレタリー市場
8.6.6.その他のアジア太平洋地域のベビー用トイレタリー市場
8.7.ラテンアメリカのベビー用トイレタリー市場スナップショット
8.7.1.ブラジルのベビー用トイレタリー市場
8.7.2.メキシコのベビー用トイレタリー市場
8.8.中東・アフリカのベビー用トイレタリー市場
8.8.1.サウジアラビアのベビー用トイレタリー市場
8.8.2.南アフリカのベビー用トイレタリー市場
8.8.3.その他の中東・アフリカ地域のベビー用トイレタリー市場

第9章.競合他社の動向
9.1.主要企業のSWOT分析
9.1.1.企業1
9.1.2.企業2
9.1.3.会社3
9.2.トップ市場戦略
9.3.企業プロフィール
9.3.1.SCAハイジーン
9.3.1.1.主要情報
9.3.1.2.概要
9.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
9.3.1.4.製品概要
9.3.1.5.最近の動向
9.3.2.ジョンソン・エンド・ジョンソン コンシューマー インク
9.3.3.プロクター・アンド・ギャンブル
9.3.4.キンバリー・クラーク・コーポレーション
9.3.5.アーツァーナS.p.A.
9.3.6.バイヤスドルフ
9.3.7.バーツビーズ社
9.3.8.カリフォルニアベビー社
9.3.9.アベノ
9.3.10.コットン・ベイビーズ
第10章.研究プロセス
10.1.研究プロセス
10.1.1.データマイニング
10.1.2.分析
10.1.3.市場推定
10.1.4.バリデーション
10.1.5.出版
10.2.研究属性
10.3.研究の前提

 

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Summary

Global Baby Toiletries Market is valued approximately at USD XX billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2023-2030. Baby toiletries encompass a comprehensive range of essential products designed to cater to the hygiene and safety needs of infants and toddlers. The market offers a diverse array of baby care items, including but not limited to baby bath products, body care essentials, baby diapers, and wipes.

The projected expansion of the baby toiletries market in the forecast period is anticipated to be driven by several key factors. The increasing parental emphasis on hygiene and safety for toddlers is a significant contributor to this growth. Additionally, the global rise in the number of working women and the subsequent increase in disposable income are expected to fuel the market expansion. Furthermore, the widespread adoption of various baby care products globally, including but not limited to shampoo, wipes, diapers, oil, soap, and toothpaste, is poised to provide additional support to the growth trajectory of the baby toiletries market. As per Statista, the female labor force participation rate in India experienced a year-on-year increase of one percentage point (+4.35 percent) compared to the previous year, reaching a total rate of 23.97 percent in 2022. Also, there is a noticeable increase in the birth rate across various regions, particularly in the Asia Pacific. As per the 2022 data from the National Bureau of Statistics of China, the birth rate in China reached 6.77 thousand. While traditional physical distribution channels like hypermarkets and baby stores continue to be significant revenue contributors to various baby carrier products, there is an anticipated substantial growth in the market share of e-commerce channels for baby care products. This shift is driven by the expanding e-commerce market, propelled by an increase in disposable income. Notably, emerging online platforms such as Cetaphil, The Mom and Co., Softsens, among others, are introducing new products to meet consumer demands. For instance, in June 2023, Plum, a vegan Indian beauty brand, entered the baby care products segment by launching items such as baby lotion, body wash, baby shampoo, and massage oil. However, occurrence of dangerous chemicals stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Baby Toiletries Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. The baby toiletries market is led by North America, primarily driven by an increasing demand for chemically clean baby care products and toiletries. The presence of major key players further contributes to the market's dominance in this region throughout the forecast period. Meanwhile, the Asia-Pacific region is anticipated to experience fastest growth in the baby toiletries market, attributed to a shifting consumer perspective towards prioritizing baby health and hygiene. Additionally, the improving living standards in advancing economies are expected to further propel the growth of the baby toiletries market in the region in the forthcoming years.

Major market player included in this report are:
SCA Hygiene
Johnson & Johnson Consumer Inc.
Procter & Gamble
Kimberly-Clark Corporation
Artsana S.p.A.
Beiersdorf AG
Burt's Bees, Inc.
California Baby, Inc.
Aveeno
Cotton Babies, Inc.

Recent Developments in the Market:
 In March 2023, Kimberly-Clark reintroduced Huggies Complete Comfort baby diapers in the Indian market, emphasizing a 5-in-1 comfort approach for infants, focusing on attributes such as softness and absorption.
 In October 2022, R for Rabbit unveiled a novel baby care line, Pure & Beyond, encompassing various products like baby creams, lotions, soaps, body washes, shampoos, powders, and oils, all crafted with plant-based ingredients. The company emphasizes the natural composition of its offerings.
 In April 2022, Sanosan, a premium baby skincare brand, launched a baby cleansing range featuring products such as baby bath & shampoo, baby soap, and wash foam. These products are enriched with hydrolyzed milk protein and organic olive extract, underlining their commitment to quality ingredients.
Global Baby Toiletries Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered – Product Type, End-user, Mode of sale, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Product Type:
Skin Care Products
Hair Care Products
Baby Diapers
Baby Wipes
Others

By End-user:
New Borne
Infants
Toddlers

By Mode of Sale:
Offline
Online

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Baby Toiletries Market, by region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Baby Toiletries Market, by Product Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Baby Toiletries Market, by End-user, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Baby Toiletries Market, by Mode of Sale, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Baby Toiletries Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Baby Toiletries Market Dynamics
3.1. Baby Toiletries Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rise in the hygiene and safety concern
3.1.1.2. Growing number of the working female population
3.1.1.3. Growing disposable income
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Usage of dangerous chemicals in manufacturing process
3.1.2.2. Rising infection diseases
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising parental concerns about the skin of infants
3.1.3.2. Investment in research and development activities
Chapter 4. Global Baby Toiletries Market: Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economic
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Baby Toiletries Market, by Product Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Baby Toiletries Market by Product Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Baby Toiletries Market Estimates & Forecasts by Product Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Baby Toiletries Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Skin Care Products
5.4.2. Hair Care Products
5.4.3. Baby Diapers
5.4.4. Baby Wipes
5.4.5. Others
Chapter 6. Global Baby Toiletries Market, by End-user
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Baby Toiletries Market by End-user, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Baby Toiletries Market Estimates & Forecasts by End-user 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Baby Toiletries Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. New Borne
6.4.2. Infants
6.4.3. Toddlers
Chapter 7. Global Baby Toiletries Market, by Mode of Sale
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Baby Toiletries Market by Mode of Sale, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Baby Toiletries Market Estimates & Forecasts by Mode of Sale 2020-2030 (USD Billion)
7.4. Baby Toiletries Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Offline
7.4.2. Online
Chapter 8. Global Baby Toiletries Market, Regional Analysis
8.1. Top Leading Countries
8.2. Top Emerging Countries
8.3. Baby Toiletries Market, Regional Market Snapshot
8.4. North America Baby Toiletries Market
8.4.1. U.S. Baby Toiletries Market
8.4.1.1. Product Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.2. End-user breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.3. Mode of Sale breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.2. Canada Baby Toiletries Market
8.5. Europe Baby Toiletries Market Snapshot
8.5.1. U.K. Baby Toiletries Market
8.5.2. Germany Baby Toiletries Market
8.5.3. France Baby Toiletries Market
8.5.4. Spain Baby Toiletries Market
8.5.5. Italy Baby Toiletries Market
8.5.6. Rest of Europe Baby Toiletries Market
8.6. Asia-Pacific Baby Toiletries Market Snapshot
8.6.1. China Baby Toiletries Market
8.6.2. India Baby Toiletries Market
8.6.3. Japan Baby Toiletries Market
8.6.4. Australia Baby Toiletries Market
8.6.5. South Korea Baby Toiletries Market
8.6.6. Rest of Asia Pacific Baby Toiletries Market
8.7. Latin America Baby Toiletries Market Snapshot
8.7.1. Brazil Baby Toiletries Market
8.7.2. Mexico Baby Toiletries Market
8.8. Middle East & Africa Baby Toiletries Market
8.8.1. Saudi Arabia Baby Toiletries Market
8.8.2. South Africa Baby Toiletries Market
8.8.3. Rest of Middle East & Africa Baby Toiletries Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. SCA Hygiene
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Recent Developments
9.3.2. Johnson & Johnson Consumer Inc.
9.3.3. Procter & Gamble
9.3.4. Kimberly-Clark Corporation
9.3.5. Artsana S.p.A.
9.3.6. Beiersdorf AG
9.3.7. Burt's Bees, Inc.
9.3.8. California Baby, Inc.
9.3.9. Aveeno
9.3.10. Cotton Babies, Inc.
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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