世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

中東の高級品市場(2023年版):製品タイプ別(ジュエリー&時計、バッグ&アクセサリー、衣料品&フットウェア、その他)、性別、流通チャネル別分析:促進要因、動向、2029年までの予測


Middle East Luxury Goods Market (2023 Edition): Analysis By Product Type (Jewelry & Watches, Bags & Accessories, Clothing & Footwear, Others), Gender, Distribution Channel: Drivers, Trends and Forecast to 2029

エグゼクティブ・サマリー Azoth Analytics社の調査レポート「中東の高級品市場(2023年版)」は、中東の高級品市場を製品タイプ別(宝飾品・時計、バッグ・アクセサリー、衣料品・フットウェア、その他)、性... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Azoth Analytics
アーゾスアナリティクス
2023年8月1日 US$1,650
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
120 英語

 

サマリー

エグゼクティブ・サマリー

Azoth Analytics社の調査レポート「中東の高級品市場(2023年版)」は、中東の高級品市場を製品タイプ別(宝飾品・時計、バッグ・アクセサリー、衣料品・フットウェア、その他)、性別(男性、女性)、流通チャネル別(単一ブランド店、複数ブランド店、オンラインストア)に、過去期間の2019年~2022年、予測期間の2023年、予測期間の2024年~2029年について詳細に分析しています。

調査レポートは国(サウジアラビア、アラブ首長国連邦、イスラエル、カタール、クウェート)の詳細な分析をカバーしています。さらに、市場規模、年間成長&可能性分析、市場プレイヤーの競合調査、投資機会、需要予測などのデータを提示しています。

予測期間である2024年から2029年にかけて、中東の高級品は年平均成長率5.5%で拡大する見込みです。人口の増加と顧客の購買力の増加が中東高級品市場を牽引している。

中東の高級品市場は、2022年の140億8,000万米ドルから2029年末までに204億米ドルを生み出すと予想されている。中東で見られる経済成長は、高級品市場の活況の起爆剤となっている。多様なセクターが存在し、経済の多角化に注力する同地域では、可処分所得の増加と中産階級の繁栄が見られる。富と繁栄の増大は高級品への需要を煽り、高級ブランドにとって、中東の消費者の舌の肥えた嗜好に対応し、存在感を示す有利な機会をもたらしている。

驚異的な建築物や活気あふれる国際都市を擁する中東は、国際的な観光客を惹きつける魅力にあふれている。ドバイやアブダビのような象徴的な観光地を擁するUAEのような国々は、比類のない高級ショッピング体験を提供している。高級小売店や免税ショッピングの魅力に惹かれて世界中から観光客が訪れ、最高級の贅沢品を満喫できる活気あるショッピングの風景を作り出している。

中東の高級品市場は、同地域の経済成長、文化的な豊かさへの評価、そして独占性と品質を求める消費者層の証しである。同地域が進化を続け、現代性を受け入れ続ける中、市場の成長が鈍化する兆しはない。中東市場の特性を理解し、現地の嗜好に対応し、デジタル・プラットフォームを活用するラグジュアリー・ブランドは、この華やかな舞台で成功するチャンスを手にしている。中東はラグジュアリーの光明であり続け、壮麗の極みを満喫しようとする人々を手招きしている。

観光で中東を訪れる外国人観光客は後を絶たず、中東のラグジュアリーブランドに触れる機会も多い。観光客は、休暇モードで思い出に残る体験を求めることが多いため、高級ショッピングをする傾向が高い。このような観光客の流入は、高級品の消費者層を拡大し、高級ブランドの売上と収益の増加に貢献する。

中東でラグジュアリーショッピングを体験した観光客は、そのソーシャルサークルでインフルエンサーとなる。彼らは友人や家族、ソーシャル・メディア・プラットフォーム上で、その体験や推奨、購入を共有する。ポジティブな口コミと社会的影響力は高級品市場の成長に貢献し、より多くの観光客を惹きつけ、消費者行動に波及効果をもたらす。

中東における観光産業の成長は、高級品市場の成長の触媒として機能する。多様な観光客を誘致し、ブランド露出を促進し、小売販売を刺激し、現地の嗜好に影響を与えることで、観光産業はこの地域の高級品へのリーチと需要を拡大する上で極めて重要な役割を果たしている。



レポートの範囲

- 本レポートでは、高級品市場を金額(10億米ドル)別に分析しています。

- 2019-2022年の過去期間、2023年の推定期間、2024-2029年の予測期間における高級品市場の分析を掲載しています。

- 高級品市場を製品タイプ別(宝飾品・時計、バッグ・アクセサリー、衣料品・フットウェア、その他)に分析しています。

- 高級品市場を性別(男性、女性)別に分析しています。

- 高級品市場を流通チャネル別(単一ブランド店、複数ブランド店、オンラインストア)に分析しています。

- 本レポートの主要な洞察は、SWOTおよびポーターのファイブフォース分析の枠組みを通して提示されています。また、市場の魅力を地域別、製品タイプ別、性別、流通チャネル別に紹介しています。

- また、業界の主な機会、動向、促進要因、課題についても分析しています。

- 本レポートでは、競合の動向、戦略、M&A、新製品開発を追跡しています。本レポートで分析している企業は、Rolex SA、Giorgio Armani SpA、Dolce & Gabbana、Kering SA、Prada、Burberry Group PLC、L 'Oreal SA、Guerlain、LVMH、Chanel SAなどです。

ページTOPに戻る


目次

1. Market Background

1.1 Scope and Product Outlook

1.2 Executive Summary

1.3 Research Methodology

2. Analyst Recommendations

2.1 Focus on Embracing E-commerce & Digital Marketing

2.2 Focus on Developing Strategic Alliances

3. Middle East Luxury Goods Market: Historic and Forecast (2019-2029)

3.1 Impact Analysis of Macro Economic Factors on the Middle East Luxury Goods Market

3.2 Demographics of People in the Middle East Luxury Goods Market, By Age

3.3 Top 10 Luxury E-commerce Models in the Middle East

3.4 Impact of COVID-19 on Middle East Consumer's Purchasing Pattern

3.5 Middle East Luxury Goods Market: Dashboard

3.6 Regional Impact of COVID-19 on Luxury Goods Market

3.7 Middle East Luxury Goods Market: Snapshot

3.8 Middle East Luxury Goods Market: Market Value Assessment

3.9 Middle East Luxury Goods Market: Key Factors

3.10 Middle East Luxury Goods Market Segmentation: By Product Type

3.10.1 Middle East Luxury Goods Market, By Product Type Overview

3.10.2 Middle East Luxury Goods Market Size, By Jewelry & Watches, By Value, 2019H-2029F (USD Billion & CAGR)

3.10.3 Middle East Luxury Goods Market Size, By Bags & Accessories, By Value, 2019H-2029F (USD Billion & CAGR)

3.10.4 Middle East Luxury Goods Market Size, By Clothing & Footwear, By Value, 2019H-2029F (USD Billion & CAGR)

3.10.5 Middle East Luxury Goods Market Size, By Other Products, By Value, 2019H-2029F (USD Billion & CAGR)

3.11 Middle East Luxury Goods Market Segmentation: By Gender

3.11.1 Middle East Luxury Goods Market, By Gender Overview

3.11.2 Middle East Luxury Goods Market Size, By Men, By Value, 2019H-2029F (USD Billion & CAGR)

3.11.3 Middle East Luxury Goods Market Size, By Women, By Value, 2019H-2029F (USD Billion & CAGR)

3.12 Middle East Luxury Goods Market Segmentation: By Distribution Channel

3.12.1 Middle East Luxury Goods Market, By Distribution Channel Overview

3.12.2 Middle East Luxury Goods Market Size, By Single Branded Stores, By Value, 2019H-2029F (USD Billion & CAGR)

3.12.3 Middle East Luxury Goods Market Size, By Multi-Branded Stores, By Value, 2019H-2029F (USD Billion & CAGR)

3.12.6 Middle East Luxury Goods Market Size, By Online Stores, By Value, 2019H-2029F (USD Billion & CAGR)



3.14 Middle East Luxury Goods Market Segmentation: Analysis By Country



3.14.1 Saudi Arabia Luxury Goods Market: Market Size and CAGR, 2019-2029 (USD Billion & CAGR)

3.14.1.1 Saudi Arabia Luxury Goods Market, By Product Type

3.14.1.2 Saudi Arabia Luxury Goods Market, By Gender

3.14.1.3 Saudi Arabia Luxury Goods Market, By Distribution Channel



3.14.2 UAE Luxury Goods Market: Market Size and CAGR, 2019-2029 (USD Billion & CAGR)

3.14.2.1 UAE Luxury Goods Market, By Product Type

3.14.2.2 UAE Luxury Goods Market, By Gender

3.14.3.3 UAE Luxury Goods Market, By Distribution Channel



3.14.3 Qatar Luxury Goods Market: Market Size and CAGR, 2019-2029 (USD Billion & CAGR)

3.14.3.1 Qatar Luxury Goods Market, By Product Type

3.14.3.2 Qatar Luxury Goods Market, By Gender

3.14.3.3 Qatar Luxury Goods Market, By Distribution Channel



3.14.4 Israel Luxury Goods Market: Market Size and CAGR, 2019-2029 (USD Billion & CAGR)

3.14.4.1 Israel Luxury Goods Market, By Product Type

3.14.4.2 Israel Luxury Goods Market, By Gender

3.14.4.3 Israel Luxury Goods Market, By Distribution Channel



3.14.5 Kuwait Luxury Goods Market: Market Size and CAGR, 2019-2029 (USD Billion & CAGR)

3.14.5.1 Kuwait Luxury Goods Market, By Product Type

3.14.5.2 Kuwait Luxury Goods Market, By Gender

3.14.5.3 Kuwait Luxury Goods Market, By Distribution Channel



3.14.6 Rest of Middle East Luxury Goods Market: Market Size and CAGR, 2019-2029 (USD Billion & CAGR)

3.14.6.1 Rest of Middle East Luxury Goods Market, By Product Type

3.14.6.2 Rest of Middle East Luxury Goods Market, By Gender

3.14.6.3 Rest of Middle East Luxury Goods Market, By Distribution Channel



4. Market Dynamics

4.1 Impact Assessment of Market Dynamics on the Luxury Goods Market

4.2 Drivers

4.3 Restraints

4.4 Trends



5. Industry Ecosystem Analysis

5.1 Macro-Economic Factor Assessment

5.2 Value Chain Analysis

5.3 Porter Analysis



6. Competitive Positioning

6.1 Companies Product Positioning

6.2 Market Position Matrix

6.3 Market Share Analysis of the Luxury Goods Market

6.4 Leading Luxury Retail Groups and Brands in Middle East

6.5 Company Profiles

6.5.1 Rolex SA

6.5.2 Giorgio Armani SpA

6.5.3 Dolce & Gabbana

6.5.4 Kering SA

6.5.5 Prada

6.5.6 Burberry Group PLC

6.5.7 LOrÈal SA

6.5.8 Guerlain

6.5.9 LVMH

6.5.10 Chanel SA

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Executive Summary

Azoth Analytics has released a research report titled “Middle East Luxury Goods Market (2023 Edition)” which provides a complete analysis of the Middle East Luxury Goods Market by Product Type (Jewelry & Watches, Bags & Accessories, Clothing & Footwear, Others), Gender (Men, Women) and Distribution Channel (Single Branded Stores, Multi-Branded Stores, Online Stores) for the historical period of 2019-2022, the estimates of 2023 and the forecast period of 2024-2029.

The research report covers a detailed analysis of the countries (Saudi Arabia, UAE, Israel, Qatar, Kuwait). Additionally, the research report presents data including market size, yearly growth & potential analysis, the competitive study of market players, investment opportunities and demand forecast.

During the forecast period, 2024-2029, Middle East Luxury Goods is expected to expand at a CAGR of 5.5%. The rising population, as well as the increasing purchasing power of the customers, are driving the Middle East Luxury Goods market.

The Middle East Luxury Goods is expected to generate USD 20.4 Billion by the end of 2029, up from USD 14.08 Billion in 2022. The economic growth witnessed in the Middle East has been a catalyst for the booming luxury goods market. With diverse sectors and a focus on economic diversification, the region has witnessed a rise in disposable incomes and a flourishing middle class. The increasing wealth and prosperity have fuelled the demand for luxury goods, presenting lucrative opportunities for luxury brands to establish their presence and cater to the discerning tastes of Middle Eastern consumers.

The Middle East, home to architectural wonders and vibrant cosmopolitan cities, has become a magnet for international tourists. Countries like the UAE, with its iconic destinations like Dubai and Abu Dhabi, offer unparalleled luxury shopping experiences. The allure of luxury retail and tax-free shopping draws tourists from around the world, creating a vibrant shopping landscape where visitors indulge in the finest luxury goods.

The Middle East luxury goods market stands as a testament to the region's economic growth, cultural appreciation for opulence, and a consumer base that seeks exclusivity and quality. As the region continues to evolve and embrace modernity, the market's growth shows no signs of slowing down. Luxury brands that understand the unique characteristics of the Middle Eastern market, cater to local preferences, and leverage digital platforms have the opportunity to thrive in this glamorous landscape. The Middle East remains a beacon of luxury, beckoning those who dare to indulge in the epitome of grandeur.

Tourism brings a steady influx of international visitors to the Middle East, exposing them to the region's luxury retail offerings. Tourists, often in vacation mode and seeking memorable experiences, are more likely to engage in luxury shopping. This influx of tourists expands the consumer base for luxury goods, contributing to increased sales and revenue for luxury brands.

Tourists who have a positive luxury shopping experience in the Middle East become influencers in their social circles. They share their experiences, recommendations, and purchases with friends, family, and on social media platforms. Positive word-of-mouth and social influence contribute to the growth of the luxury goods market, attracting more tourists and creating a ripple effect in consumer behaviour.

The growing tourism industry in the Middle East acts as a catalyst for the growth of the luxury goods market. By attracting a diverse range of tourists, fostering brand exposure, stimulating retail sales, and influencing local preferences, tourism plays a pivotal role in expanding the reach and demand for luxury goods in the region.



Scope of the Report:

• The report analyses the Luxury Goods Market by Value (USD Billion).

• The report presents the analysis of the Luxury Goods Market for the historical period of 2019-2022, the estimated year 2023 and the forecast period of 2024-2029.

• The report analyses the Luxury Goods Market by Product Type (Jewellery & Watches, Bags & Accessories, Clothing & Footwear and Others).

• The report analyses the Luxury Goods Market by Gender (Male and Female).

• The report analyses the Luxury Goods Market by Distribution Channel (Single-branded stores, multi-branded stores and Online stores).

• The key insights of the report have been presented through the frameworks of SWOT and Porter’s Five Forces Analysis. Also, the attractiveness of the market has been presented by region, by product type, by gender & by distribution channel.

• Also, the major opportunities, trends, drivers and challenges of the industry has been analyzed in the report.

• The report tracks competitive developments, strategies, mergers and acquisitions and new product development. The companies analysed in the report include Rolex SA, Giorgio Armani SpA, Dolce & Gabbana, Kering SA, Prada, Burberry Group PLC, L ‘Oreal SA, Guerlain, LVMH, Chanel SA.



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Market Background

1.1 Scope and Product Outlook

1.2 Executive Summary

1.3 Research Methodology

2. Analyst Recommendations

2.1 Focus on Embracing E-commerce & Digital Marketing

2.2 Focus on Developing Strategic Alliances

3. Middle East Luxury Goods Market: Historic and Forecast (2019-2029)

3.1 Impact Analysis of Macro Economic Factors on the Middle East Luxury Goods Market

3.2 Demographics of People in the Middle East Luxury Goods Market, By Age

3.3 Top 10 Luxury E-commerce Models in the Middle East

3.4 Impact of COVID-19 on Middle East Consumer's Purchasing Pattern

3.5 Middle East Luxury Goods Market: Dashboard

3.6 Regional Impact of COVID-19 on Luxury Goods Market

3.7 Middle East Luxury Goods Market: Snapshot

3.8 Middle East Luxury Goods Market: Market Value Assessment

3.9 Middle East Luxury Goods Market: Key Factors

3.10 Middle East Luxury Goods Market Segmentation: By Product Type

3.10.1 Middle East Luxury Goods Market, By Product Type Overview

3.10.2 Middle East Luxury Goods Market Size, By Jewelry & Watches, By Value, 2019H-2029F (USD Billion & CAGR)

3.10.3 Middle East Luxury Goods Market Size, By Bags & Accessories, By Value, 2019H-2029F (USD Billion & CAGR)

3.10.4 Middle East Luxury Goods Market Size, By Clothing & Footwear, By Value, 2019H-2029F (USD Billion & CAGR)

3.10.5 Middle East Luxury Goods Market Size, By Other Products, By Value, 2019H-2029F (USD Billion & CAGR)

3.11 Middle East Luxury Goods Market Segmentation: By Gender

3.11.1 Middle East Luxury Goods Market, By Gender Overview

3.11.2 Middle East Luxury Goods Market Size, By Men, By Value, 2019H-2029F (USD Billion & CAGR)

3.11.3 Middle East Luxury Goods Market Size, By Women, By Value, 2019H-2029F (USD Billion & CAGR)

3.12 Middle East Luxury Goods Market Segmentation: By Distribution Channel

3.12.1 Middle East Luxury Goods Market, By Distribution Channel Overview

3.12.2 Middle East Luxury Goods Market Size, By Single Branded Stores, By Value, 2019H-2029F (USD Billion & CAGR)

3.12.3 Middle East Luxury Goods Market Size, By Multi-Branded Stores, By Value, 2019H-2029F (USD Billion & CAGR)

3.12.6 Middle East Luxury Goods Market Size, By Online Stores, By Value, 2019H-2029F (USD Billion & CAGR)



3.14 Middle East Luxury Goods Market Segmentation: Analysis By Country



3.14.1 Saudi Arabia Luxury Goods Market: Market Size and CAGR, 2019-2029 (USD Billion & CAGR)

3.14.1.1 Saudi Arabia Luxury Goods Market, By Product Type

3.14.1.2 Saudi Arabia Luxury Goods Market, By Gender

3.14.1.3 Saudi Arabia Luxury Goods Market, By Distribution Channel



3.14.2 UAE Luxury Goods Market: Market Size and CAGR, 2019-2029 (USD Billion & CAGR)

3.14.2.1 UAE Luxury Goods Market, By Product Type

3.14.2.2 UAE Luxury Goods Market, By Gender

3.14.3.3 UAE Luxury Goods Market, By Distribution Channel



3.14.3 Qatar Luxury Goods Market: Market Size and CAGR, 2019-2029 (USD Billion & CAGR)

3.14.3.1 Qatar Luxury Goods Market, By Product Type

3.14.3.2 Qatar Luxury Goods Market, By Gender

3.14.3.3 Qatar Luxury Goods Market, By Distribution Channel



3.14.4 Israel Luxury Goods Market: Market Size and CAGR, 2019-2029 (USD Billion & CAGR)

3.14.4.1 Israel Luxury Goods Market, By Product Type

3.14.4.2 Israel Luxury Goods Market, By Gender

3.14.4.3 Israel Luxury Goods Market, By Distribution Channel



3.14.5 Kuwait Luxury Goods Market: Market Size and CAGR, 2019-2029 (USD Billion & CAGR)

3.14.5.1 Kuwait Luxury Goods Market, By Product Type

3.14.5.2 Kuwait Luxury Goods Market, By Gender

3.14.5.3 Kuwait Luxury Goods Market, By Distribution Channel



3.14.6 Rest of Middle East Luxury Goods Market: Market Size and CAGR, 2019-2029 (USD Billion & CAGR)

3.14.6.1 Rest of Middle East Luxury Goods Market, By Product Type

3.14.6.2 Rest of Middle East Luxury Goods Market, By Gender

3.14.6.3 Rest of Middle East Luxury Goods Market, By Distribution Channel



4. Market Dynamics

4.1 Impact Assessment of Market Dynamics on the Luxury Goods Market

4.2 Drivers

4.3 Restraints

4.4 Trends



5. Industry Ecosystem Analysis

5.1 Macro-Economic Factor Assessment

5.2 Value Chain Analysis

5.3 Porter Analysis



6. Competitive Positioning

6.1 Companies Product Positioning

6.2 Market Position Matrix

6.3 Market Share Analysis of the Luxury Goods Market

6.4 Leading Luxury Retail Groups and Brands in Middle East

6.5 Company Profiles

6.5.1 Rolex SA

6.5.2 Giorgio Armani SpA

6.5.3 Dolce & Gabbana

6.5.4 Kering SA

6.5.5 Prada

6.5.6 Burberry Group PLC

6.5.7 LOrÈal SA

6.5.8 Guerlain

6.5.9 LVMH

6.5.10 Chanel SA

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

Azoth Analytics社の消費者向けグッズ・小売り分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(clothing)の最新刊レポート


よくあるご質問


Azoth Analytics社はどのような調査会社ですか?


 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る