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オンラインファッション小売の世界市場規模調査、製品タイプ別(布地、履物、宝飾品、化粧品、バッグ、アクセサリー)、地域別予測:2022-2032年


Global Online Fashion Retail Market Size Study, by Product Type (Cloths, Footwear, Jewelry, Cosmetics, Bags and Accessories) and Regional Forecasts 2022-2032

世界のオンライン・ファッション小売市場は、2023年に約374億8000万米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には14.64%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。オンライン・ファッション小売は、オンライ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年9月9日 US$4,950
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285 英語

 

サマリー

世界のオンライン・ファッション小売市場は、2023年に約374億8000万米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には14.64%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。オンライン・ファッション小売は、オンライン・プラットフォームを通じて消費者に衣料品、アクセサリー、靴を直接販売し、便利でパーソナライズされたショッピング体験を提供する。このeコマース・モデルは、消費者に幅広い品揃えと自宅からの買い物のしやすさを提供することで、ファッション業界に革命をもたらした。オンライン・ファッション小売市場の成長は、モバイル・アプリケーションの利用の増加など、いくつかの要因によって牽引されている。モバイルアプリは、スマートフィルター、最新トレンドニュース、バーチャル試着室、様々なお買い得情報などの機能を提供し、消費者が自分の好みに合った商品を見つけるのに役立つ。スマートフォンの普及により、小売業者が消費者に直接アプローチできる理想的なプラットフォームとなり、市場の成長をさらに後押ししている。
ソーシャルメディアもまた、オンライン・ファッション小売市場の拡大において極めて重要な役割を果たしている。インスタグラムのようなプラットフォームでは、何百万人ものユーザーがファッションのアカウントをフォローしており、小売業者は自社製品に多くの視聴者を獲得することができる。例えば、2018年には全世界で2億人以上のインスタグラムユーザーが少なくとも1つのファッションアカウントをフォローしており、このプラットフォームがファッション小売に与える影響力を浮き彫りにしている。Statistaのレポートによると、2021年にはモノのインターネット(IoT)に接続されたデバイスが約113億台記録され、2025年には約191億台に達すると推定されている。さらに、活況を呈している電子商取引産業が市場の成長を促進すると予想されている。国際貿易局によると、中国は世界有数の電子商取引市場であり、世界取引のほぼ半分を占めている。2020年には、中国は7億1,000万人以上のデジタルバイヤーを誇り、2兆2,900億米ドルを超える取引を促進した。この数字は2024年までに3兆5,600億ドルに急増すると予測されている。中国は2021年、1兆5,000億米ドルの顕著な収益で米国を上回り、電子商取引の収益でトップの座を獲得した。
しかし、導入・運営コストの高さ、規制の遵守と地域によるばらつき、顧客の期待や返品の管理が、世界的な市場の成長を大幅に妨げている主な要因となっている。また、オンライン・ファッション小売業者は、より充実した相談や顧客サービスの提供に注力しており、これが市場成長を後押しすると予想される。例えば、Amazonは、体型の測定やサイズ表の正確な解釈に関する詳細な情報を提供している。3D効果、拡張現実(AR)、仮想現実(VR)のような先進技術の採用は、さらに商品のより良いプレゼンテーションを支援し、オンラインショッピング体験を向上させる。
世界のオンライン・ファッション小売市場調査で考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、その他の地域である。北米は、オンラインファッション小売市場において収益面で圧倒的な地域である。同地域の市場成長は、ハイテクに精通した消費者層、可処分所得の増加、利便性の嗜好などの要因によるものである。同地域の強固なeコマース・インフラは、幅広い商品オプションとパーソナライズされたショッピング体験と相まって、市場の成長を後押ししている。さらに、スマートフォンの普及が進み、ファストファッションのトレンドが重視されていることも、市場の成長に寄与している。アジア太平洋地域は、予測期間中にオンライン・ファッション小売市場が大きく成長する見通しであり、中でもインドはeコマース市場の成長とスマートフォンの利用増加により、主要な貢献国となっている。India Brand Equity Foundation(IBEF)によると、インドのeコマース市場は2017年の385億米ドルから2026年には2,000億米ドルに達する見込みである。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
Paytmモール
Snapdeal
Jabong
Myntra
20ドレスドットコム
99labels
アメリカンスワン
ナプトル
ファビンディア
ファッションアンドユー
ホームショップ18
KOOVS
アマゾン
フリップカート
アリババ

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:
製品タイプ別
- クロス
- 履物
- 宝飾品
- 化粧品
- バッグ&アクセサリー
地域別
- 北米
- 米国
- カナダ
- ヨーロッパ
- 英国
- ドイツ
- フランス
- スペイン
- イタリア
- ROE
- アジア太平洋
- 中国
- インド
- 日本
- オーストラリア
- 韓国
- ロサンゼルス
- ラテンアメリカ
- ブラジル
- メキシコ
- RoLA
- 中東・アフリカ
- サウジアラビア
- 南アフリカ
- RoMEA
調査対象年は以下の通り:
- 過去2022年
- 基準年 - 2023年
- 予測期間 - 2024年から2032年
主な内容
- 2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
- 各市場セグメントの年換算収益と地域レベル分析。
- 主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
- 市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
- 主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
- 市場の競争構造の分析
- 市場の需要サイドと供給サイドの分析

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目次

第1章.世界のオンライン・ファッション小売市場の要旨
1.1.オンラインファッション小売の世界市場規模・予測(2022-2032年)
1.2.地域別概要
1.3.セグメント別概要
1.3.1.製品タイプ別
1.3.2.地域別
1.4.主要動向
1.5.景気後退の影響
1.6.アナリストの推奨と結論

第2章.世界のオンラインファッション小売市場の定義と調査前提
2.1.調査目的
2.2.市場の定義
2.3.調査の前提
2.3.1.包含と除外
2.3.2.限界
2.3.3.供給サイドの分析
2.3.3.1.入手可能性
2.3.3.2.インフラ
2.3.3.3.規制環境
2.3.3.4.市場競争
2.3.3.5.経済性(消費者の視点)
2.3.4.需要サイド分析
2.3.4.1.規制の枠組み
2.3.4.2.技術の進歩
2.3.4.3.環境への配慮
2.3.4.4.消費者の意識と受容
2.4.推定方法
2.5.調査対象年
2.6.通貨換算レート

第3章.オンラインファッション小売の世界市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.1.1.モバイルアプリケーションの利用の増加
3.1.2.ソーシャルメディアの影響力
3.1.3.eコマース産業の成長
3.2.市場の課題
3.2.1.高い導入・運営コスト
3.2.2.規制への対応と地域によるばらつき
3.2.3.顧客の期待とリターンの管理
3.3.市場機会
3.3.1.持続可能なファッションへの需要の高まり
3.3.2.バーチャルトライアルのためのAR/VRの技術進歩
3.3.3.新興市場での拡大

第4章.世界のオンラインファッション小売市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論

第5章.オンラインファッションリテールの世界市場規模&予測:製品タイプ別2022-2032年
5.1.セグメントダッシュボード
5.2.オンラインファッション小売の世界市場製品タイプ別売上動向分析、2022年・2032年 (億米ドル)
5.2.1.衣料品
5.2.2.履物
5.2.3.ジュエリー
5.2.4.化粧品
5.2.5.バッグとアクセサリー

第6章.オンラインファッションリテールの世界市場規模・地域別予測 2022-2032
6.1.北米オンラインファッション小売市場
6.1.1.米国オンラインファッション小売市場
6.1.1.1.製品タイプの内訳規模・予測、2022-2032年
6.1.2.カナダオンラインファッション小売市場
6.2.ヨーロッパオンラインファッション小売市場
6.2.1.イギリスオンラインファッション小売市場
6.2.2.ドイツオンラインファッション小売市場
6.2.3.フランスオンラインファッション小売市場
6.2.4.スペインオンラインファッション小売市場
6.2.5.イタリアオンラインファッション小売市場
6.2.6.その他のヨーロッパオンラインファッション小売市場
6.3.アジア太平洋オンラインファッション小売市場
6.3.1.中国オンラインファッション小売市場
6.3.2.インドオンラインファッション小売市場
6.3.3.日本オンラインファッション小売市場
6.3.4.オーストラリアオンライン市場
6.3.5.韓国オンラインファッション小売市場
6.3.6.その他のアジア太平洋地域オンラインファッション小売市場
6.4.中南米オンラインファッション小売市場
6.4.1.ブラジルオンラインファッション小売市場
6.4.2.メキシコのオンラインファッション小売市場
6.4.3.その他のラテンアメリカのオンラインファッション小売市場
6.5.中東・アフリカのオンラインファッション小売市場
6.5.1.サウジアラビアオンラインファッション小売市場
6.5.2.南アフリカオンラインファッション小売市場
6.5.3.その他の中東・アフリカのオンラインファッション小売市場

第7章.競合情報
7.1.主要企業のSWOT分析
7.1.1.企業1
7.1.2.企業2
7.1.3.会社3
7.2.トップ市場戦略
7.3.企業プロフィール
7.3.1.Paytmモール
7.3.1.1.主要情報
7.3.1.2.概要
7.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
7.3.1.4.製品概要
7.3.1.5.市場戦略
7.3.2.スナップディール
7.3.3.Jabong
7.3.4.Myntra
7.3.5.20Dresses.com
7.3.6.99labels
7.3.7.アメリカン・スワン
7.3.8.ナープトール
7.3.9.ファビンディア
7.3.10.ファッションアンドユー
7.3.11.ホームショップ18
7.3.12.KOOVS
7.3.13.アマゾン
7.3.14.フリップカート
7.3.15.アリババ・ドット・コム

第8章.調査プロセス
8.1.研究プロセス
8.1.1.データマイニング
8.1.2.分析
8.1.3.市場推定
8.1.4.バリデーション
8.1.5.出版
8.2.研究属性

 

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Summary

Global Online Fashion Retail Market is valued at approximately USD 37.48 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 14.64% over the forecast period 2024-2032. Online fashion retail involves the selling of clothing, accessories, and footwear directly to consumers through online platforms, offering a convenient and personalized shopping experience. This e-commerce model has revolutionized the fashion industry by providing consumers with a wider range of products and the ease of shopping from their homes. The growth of the online fashion retail market is driven by several factors, including the increasing use of mobile applications. Mobile apps offer features such as smart filters, the latest trend news, virtual trial rooms, and various deals, helping consumers find products that match their preferences. The proliferation of smartphones makes them an ideal platform for retailers to directly reach consumers, further propelling market growth.
Social media also plays a pivotal role in the expansion of the online fashion retail market. Platforms like Instagram have millions of users following fashion accounts, providing retailers with a substantial audience for their products. For example, over 200 million Instagram users globally followed at least one fashion account in 2018, highlighting the platform's influence on fashion retail. As per the Statista report, in 2021, there were around 11.3 billion Internet of Things (IoT) connected devices were recorded, which is estimated to reach around 19.1 billion devices by 2025. Furthermore, the booming e-commerce industry is expected to drive market growth. According to the International Trade Administration, China is accounted as the world's leading e-commerce market, accounting for nearly half of global transactions. In 2020, China boasted over 710 million digital buyers, facilitating transactions exceeding USD 2.29 trillion. Projections anticipate these figures to surge to USD 3.56 trillion by 2024. China claimed the top position in e-commerce revenue in 2021, surpassing the United States with a remarkable revenue of USD 1.5 trillion.
However, high implementation and operating costs, regulatory compliance and variation across regions, and managing customer expectations and returns are the key factors that are substantially halting the growth of the market globally. Online fashion retailers are also focusing on offering enhanced consultation and customer services, which is expected to boost market growth. For instance, Amazon provides detailed information on measuring body circumference and interpreting size charts accurately. The adoption of advanced technologies like 3D effects, Augmented Reality (AR), and Virtual Reality (VR) further aids in the better presentation of products, enhancing the online shopping experience.
The key regions considered for the global online fashion retail market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America is a dominating region in the online fashion retail market in terms of revenue. The market growth in the region is being attributed to factors including tech-savvy consumer base, rising disposable incomes, and a preference for convenience. The region's robust e-commerce infrastructure, coupled with a wide range of product options and personalized shopping experiences, is fueling market growth. Additionally, the increasing penetration of smartphones and the emphasis on fast fashion trends contribute to the market's growth. Asia Pacific is poised to witness significant growth in the online fashion retail market during the forecast period, with India being a key contributor due to its growing e-commerce market and increasing smartphone usage. According to the India Brand Equity Foundation (IBEF), the e-commerce market in India is expected to reach USD 200 billion by 2026, up from USD 38.5 billion in 2017.

Major market players included in this report are:
Paytm Mall
Snapdeal
Jabong
Myntra
20Dresses.com
99labels
American Swan
Naaptol
Fabindia
FashionandYou
HomeShop18
KOOVS
Amazon
Flipkart
Alibaba.com

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Product Type:
• Cloths
• Footwear
• Jewelry
• Cosmetics
• Bags and Accessories
By Region:
• North America
• U.S.
• Canada
• Europe
• UK
• Germany
• France
• Spain
• Italy
• ROE
• Asia Pacific
• China
• India
• Japan
• Australia
• South Korea
• RoAPAC
• Latin America
• Brazil
• Mexico
• RoLA
• Middle East & Africa
• Saudi Arabia
• South Africa
• RoMEA
Years considered for the study are as follows:
• Historical year – 2022
• Base year – 2023
• Forecast period – 2024 to 2032
Key Takeaways:
• Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
• Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
• Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
• Competitive landscape with information on major players in the market.
• Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
• Analysis of competitive structure of the market.
• Demand side and supply side analysis of the market.



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Table of Contents

Chapter 1. Global Online Fashion Retail Market Executive Summary
1.1. Global Online Fashion Retail Market Size & Forecast (2022-2032)
1.2. Regional Summary
1.3. Segmental Summary
1.3.1. By Product Type
1.3.2. By Region
1.4. Key Trends
1.5. Recession Impact
1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Online Fashion Retail Market Definition and Research Assumptions
2.1. Research Objective
2.2. Market Definition
2.3. Research Assumptions
2.3.1. Inclusion & Exclusion
2.3.2. Limitations
2.3.3. Supply Side Analysis
2.3.3.1. Availability
2.3.3.2. Infrastructure
2.3.3.3. Regulatory Environment
2.3.3.4. Market Competition
2.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
2.3.4. Demand Side Analysis
2.3.4.1. Regulatory frameworks
2.3.4.2. Technological Advancements
2.3.4.3. Environmental Considerations
2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
2.4. Estimation Methodology
2.5. Years Considered for the Study
2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Online Fashion Retail Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.1.1. Increasing use of mobile applications
3.1.2. Social media influence
3.1.3. Growth of the e-commerce industry
3.2. Market Challenges
3.2.1. High implementation and operating costs
3.2.2. Regulatory compliance and variation across regions
3.2.3. Managing customer expectations and returns
3.3. Market Opportunities
3.3.1. Growing demand for sustainable fashion
3.3.2. Technological advancements in AR/VR for virtual trials
3.3.3. Expansion in emerging markets

Chapter 4. Global Online Fashion Retail Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Online Fashion Retail Market Size & Forecasts by Product Type 2022-2032
5.1. Segment Dashboard
5.2. Global Online Fashion Retail Market: Product Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
5.2.1. Clothes
5.2.2. Footwear
5.2.3. Jewelry
5.2.4. Cosmetics
5.2.5. Bags and Accessories

Chapter 6. Global Online Fashion Retail Market Size & Forecasts by Region 2022-2032
6.1. North America Online Fashion Retail Market
6.1.1. U.S. Online Fashion Retail Market
6.1.1.1. Product Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
6.1.2. Canada Online Fashion Retail Market
6.2. Europe Online Fashion Retail Market
6.2.1. U.K. Online Fashion Retail Market
6.2.2. Germany Online Fashion Retail Market
6.2.3. France Online Fashion Retail Market
6.2.4. Spain Online Fashion Retail Market
6.2.5. Italy Online Fashion Retail Market
6.2.6. Rest of Europe Online Fashion Retail Market
6.3. Asia-Pacific Online Fashion Retail Market
6.3.1. China Online Fashion Retail Market
6.3.2. India Online Fashion Retail Market
6.3.3. Japan Online Fashion Retail Market
6.3.4. Australia Online Fashion Retail Market
6.3.5. South Korea Online Fashion Retail Market
6.3.6. Rest of Asia Pacific Online Fashion Retail Market
6.4. Latin America Online Fashion Retail Market
6.4.1. Brazil Online Fashion Retail Market
6.4.2. Mexico Online Fashion Retail Market
6.4.3. Rest of Latin America Online Fashion Retail Market
6.5. Middle East & Africa Online Fashion Retail Market
6.5.1. Saudi Arabia Online Fashion Retail Market
6.5.2. South Africa Online Fashion Retail Market
6.5.3. Rest of Middle East & Africa Online Fashion Retail Market

Chapter 7. Competitive Intelligence
7.1. Key Company SWOT Analysis
7.1.1. Company 1
7.1.2. Company 2
7.1.3. Company 3
7.2. Top Market Strategies
7.3. Company Profiles
7.3.1. Paytm Mall
7.3.1.1. Key Information
7.3.1.2. Overview
7.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
7.3.1.4. Product Summary
7.3.1.5. Market Strategies
7.3.2. Snapdeal
7.3.3. Jabong
7.3.4. Myntra
7.3.5. 20Dresses.com
7.3.6. 99labels
7.3.7. American Swan
7.3.8. Naaptol
7.3.9. Fabindia
7.3.10. FashionandYou
7.3.11. HomeShop18
7.3.12. KOOVS
7.3.13. Amazon
7.3.14. Flipkart
7.3.15. Alibaba.com

Chapter 8. Research Process
8.1. Research Process
8.1.1. Data Mining
8.1.2. Analysis
8.1.3. Market Estimation
8.1.4. Validation
8.1.5. Publishing
8.2. Research Attributes

 

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