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固定ブロードバンド料金値上げ:消費者調査

固定ブロードバンド料金値上げ:消費者調査


Fixed broadband price increases: consumer survey

本レポートは、アナリシスメイソンが毎年行っている消費者調査の結果を用いて、18カ国の顧客が仮想のブロードバンド料金値上げにどのように反応するかを分析したものである。調査はダイナタと共同で2024年7月... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2025年4月29日 US$1,649
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2営業日程度 14 英語

 

サマリー

本レポートは、アナリシスメイソンが毎年行っている消費者調査の結果を用いて、18カ国の顧客が仮想のブロードバンド料金値上げにどのように反応するかを分析したものである。調査はダイナタと共同で2024年7月に実施された。
 
本レポートでは、調査データを用いて、事業者が固定ブロードバンド料金を引き上げる能力を調査している。これは、ほとんどの国で固定ブロードバンド市場が成熟するにつれて、収益性を維持するために必要になってくる。 
 
分析されたトピック
 
・固定ブロードバンド料金値上げに対する顧客の感度と関連する解約リスク
・固定ブロードバンド料金値上げ後の解約意向に影響を与える要因
・ブロードバンドプランに対する需要の価格弾力性
・経済状況が解約意向と価格弾力性に与える影響
・固定料金と携帯料金の弾力性の比較
・さまざまな価格戦略の効果
・新しいブロードバンドプランの回答者を惹きつけるサービス要素


 

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Summary

This report uses the results of Analysys Mason’s annual consumer survey to analyse how customers in 18 countries respond to hypothetical broadband price increases. The survey was conducted in association with Dynata in July 2024.
 
This report uses survey data to explore the ability of operators to raise their fixed broadband prices. This will become necessary to maintain profitability as the fixed broadband market matures in most countries. 
 
Topics analysed
 
Customer sensitivity to fixed broadband price increases and associated churn risk
Factors affecting intention to churn following fixed broadband price increases
Price elasticity of demand for broadband plans
Impact of economic conditions on churn intention and price elasticity
Comparison of fixed versus mobile price elasticity
Effectiveness of different pricing strategies
Service elements that attract respondents to new broadband plans


 

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