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消費者向けデジタルヘルスケア:事例と分析


Consumer digital healthcare: case studies and analysis

本レポートでは、消費者向けデジタルヘルスケアサービスの提供に携わる通信事業者の様々な戦略を分析しています。本レポートは、消費者向けデジタルヘルスケアにおける様々なサービス分野のビジネスチ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2022年4月4日 US$4,999
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31 英語

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サマリー

本レポートでは、消費者向けデジタルヘルスケアサービスの提供に携わる通信事業者の様々な戦略を分析しています。本レポートは、消費者向けデジタルヘルスケアにおける様々なサービス分野のビジネスチャンスについて論じた別レポートを補完するものです。また、デジタルヘルスケア分野への参入を検討しながらも、どのようにアプローチすればよいか迷っている通信事業者への提言も行っています。
 
本レポートでお答えする主な質問
  • 事業者が関与できる消費者直結型デジタルヘルスケアの分野にはどのようなものがあるか?
  • 事業者の提案は、サービスの範囲と野心という点でどのように違うのか?
  • 事業者はパートナーに対してどのようなアプローチを取っているのか?
  • 事業者はどのようなマーケティング戦略をとっているのか?
  • 事業者はどのようなビジネスモデルを用いているか?
 
本レポートでケーススタディとして取り上げた事業者
  • グローブ
  • Jioプラットフォームズ
  • KDDI
  • プロキシマス
  • サファリコム
  • テレフォニカ
  • テレコムスロベニア
  • テルストラ

 



 

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Summary

この調査レポートでは、消費者向けデジタルヘルスケアサービスの提供に携わる通信事業者の様々な戦略について詳細に調査・分析しています。
 
Report Summary
"Consumer digital healthcare services must target specific market needs, such as unaffordable insurance premiums, to gain traction in the marketplace."
 
In this report, we analyse different strategies adopted by telecoms operators that are involved in the provision of digital healthcare services to consumers. It complements another report in which we discuss the opportunities in different service areas in consumer digital healthcare. We also provide recommendations for operators that are considering entering the digital healthcare sector but are unsure as to how to approach it.
 
Key questions answered in this report
  • What are the different areas of direct-to-consumer digital healthcare that operators can seek involvement in?
  • How do operator propositions differ in terms of service range and ambition?
  • What approach to partners are operators taking?
  • Which marketing strategies are operators using?
  • What are the different business models that operators are using?
 
Operators included as case studies in this report
  • Globe
  • Jio Platforms
  • KDDI
  • Proximus
  • Safaricom
  • Telefónica
  • Telekom Slovenije
  • Telstra

 



 

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2024/11/14 10:27

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