中東・北アフリカにおけるデジタルサブブランドへの事業者の取り組み:ケーススタディと分析Operator approaches to digital sub-brands in the Middle East and North Africa: case studies and analysis 中東・北アフリカ(MENA)の複数の事業者が2019年以降、主に不振の若者向けプリペイドセグメントにおける市場シェアを拡大するために、新たなデジタルサブブランドを導入しています。本レポートで... もっと見る
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サマリー
中東・北アフリカ(MENA)の複数の事業者が2019年以降、主に不振の若者向けプリペイドセグメントにおける市場シェアを拡大するために、新たなデジタルサブブランドを導入しています。本レポートでは、そうしたデジタルサブブブランドのケーススタディに加え、旧来のブランドや、加入者獲得機会を獲得するために独自のデジタルサブブブランドの立ち上げを目指す事業者への提言も行っています。
本レポートで扱う質問
本レポートのケーススタディ
ANA、Ooredoo(クウェート)
New Shababiah、Ooredoo(オマーン)
Yooz、Ooredoo(アルジェリア)
Yooz、Ooredoo(イラク)
Yoxo、Orange(モロッコ)
oodi、Zain(イラク)
Yaqoot(ヤクート)、Zain(サウジアラビア)
Summary
この調査レポートでは、デジタルサブブブランドのケーススタディに加え、旧来のブランドや、加入者獲得機会を獲得するために独自のデジタルサブブブランドの立ち上げを目指す事業者への提言を行っています。
Report Summary
"Operators in MENA should consider adapting the digital sub-brand model to non-telecoms services in order to target new segments and diversify their revenue."
Several operators in the Middle East and North Africa (MENA) have introduced new digital sub-brands since 2019, primarily to grow their market shares in the underperforming youth prepaid segment. This report provides case studies of such digital sub-brands as well as recommendations for older brands and for operators that are aspiring to launch their own digital sub-brands to capture subscriber acquisition opportunities.
Questions answered in this report
Case studies in this report
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