世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

通信費管理市場:タイプ別(係争管理、請求書管理、発注・プロビジョニング管理、ソーシング管理、利用管理、その他)、展開形態別(オンプレミス、クラウド)、企業規模別(大企業、中小企業)、エンドユーザー別(BFSI、消費財・小売、IT・通信、ヘルスケア、製造・自動車、その他):2023年~2032年の世界の機会分析と産業予測


Telecom Expense Management Market By Type (Dispute Management, Invoice Management, Ordering and Provisioning Management, Sourcing Management, Usage Management, Others), By Deployment Mode (On-premise, Cloud), By Enterprise Size (Large Enterprise, Small and Medium-sized Enterprise), By End User (BFSI, Consumer Goods and Retail, IT and Telecom, Healthcare, Manufacturing and Automotive, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2023-2032

テレコム・コスト・マネジメント(TEM)とは、組織がテレコム・サービスに関連するコストや資産をより適切に管理・コントロールするための、さまざまなタスク、プロセス、テクノロジー、サービスを指す言葉である... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2023年12月30日 US$5,730
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
434 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

テレコム・コスト・マネジメント(TEM)とは、組織がテレコム・サービスに関連するコストや資産をより適切に管理・コントロールするための、さまざまなタスク、プロセス、テクノロジー、サービスを指す言葉である。電気通信サービスには一般的に、音声、データ、ネットワーク・サービスなどの固定有線通信サービスが含まれる。電気通信の最適化には通常、既存の通信投資をより効率的に活用することでコストや無駄を削減することが含まれる。
TEMには、効率性、費用対効果、組織ポリシーの遵守を確保するために、これらの経費を戦略的に監督、分析、管理することが含まれる。このプロセスには通常、請求書の検証、在庫管理、契約交渉、電気通信サービスの最適化などの活動が含まれる。TEMを導入することで、企業は通信費の可視性を高め、コスト削減の可能性を特定し、通信サービスの領域における全体的な業務効率を高めることを目指している。TEMソリューションには、プロセスを自動化し、通信費に関するリアルタイムの洞察を提供する専門的なソフトウェア・プラットフォームが含まれ、企業は十分な情報に基づいた意思決定を行い、通信予算を管理することができます。

電気通信費管理(TEM)は、電気通信業界のダイナミックな性質と、複雑化する組織のコミュニケーション・ニーズに組み込まれています。企業が成長するにつれ、モバイル機器、データプラン、音声サービスなど、多様な通信サービスへの依存度も高まっています。こうしたサービスの量と多様性により、組織が関連費用を効果的に監視・管理することは困難になっている。
さらに、テクノロジー、サービスプラン、料金体系が頻繁に変更されることも、複雑さを助長している。コストの抑制、業務の効率化、企業ポリシーや業界規制の遵守は、TEM戦略を実施する主な動機である。企業は、コスト削減の機会を特定し、サービス・プロバイダーと有利な契約を交渉し、正確な請求書を発行することで、通信費の最適化を図っている。
通信費管理市場は、タイプ、導入形態、企業規模、エンドユーザー、地域によって区分される。タイプ別では、紛争管理、請求書管理、発注・プロビジョニング管理、ソーシング管理、利用管理、その他に分類される。導入形態別では、オンプレミスとクラウドに分けられる。企業規模別では、大企業と中小企業に分類される。エンドユーザー別では、BFSI、消費財・小売、IT・通信、ヘルスケア、製造・自動車、その他に分類される。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAに分析される。

通信費管理業界の主要企業の競合分析とプロファイルには、アクセンチュア、CGI Inc.、ワイドポイント・コーポレーション、Tangoe、ボーダフォン・グループ・ピーエルシー、AVOTUS、Calero、Sakon、アップランド・ソフトウェア・インク、テレマネジメント・テクノロジーズ・インクなどが含まれる。主要プレーヤーは、製品ポートフォリオを改善し、通信費管理業界における強力な足場を獲得するための主要な開発戦略として、製品の発売、パートナーシップ、コラボレーション、買収を採用している。

ステークホルダーにとっての主なメリット
当レポートでは、2022年から2032年にかけての通信費管理市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、通信費管理市場の有力なビジネスチャンスを明らかにします。
市場調査は主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに提供されます。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
通信費管理市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
地域別および世界別の通信費管理市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

本レポートをご購入いただくと、以下の特典があります:
四半期ごとの最新情報および*(コーポレート・ライセンスの場合のみ、表示価格でのご提供となります)
ご購入前またはご購入後に、ご希望の企業プロフィールを5社追加で無料アップデート
5ユーザー・ライセンスおよびエンタープライズ・ユーザー・ライセンスのご購入の場合、次期バージョンを無料でご提供します。
アナリストによる16時間のサポート* (購入後、レポートのレビューで追加のデータ要件が見つかった場合、質問や販売後の問い合わせを解決するためにアナリストによる16時間のサポートを受けることができます)
15% の無料カスタマイズ* (レポートの範囲またはセグメントがお客様の要件と一致しない場合、15% は 3 営業日の無料作業に相当します。)
ファイブおよびエンタープライズ・ユーザー・ライセンスの無料データ・パック。(エクセル版レポート)
レポートが6~12ヶ月以上前の場合、無料で更新。
24時間優先対応
業界の最新情報とホワイトペーパーを無料で提供

本レポートで可能なカスタマイズ(別途費用とスケジュールが必要です。)
シナリオ分析と成長トレンド比較
クライアントの関心に応じた企業プロファイルの追加
国または地域の追加分析-市場規模と予測
企業プロファイルの拡張リスト
主要プレーヤーの詳細(所在地、連絡先、サプライヤー/ベンダーネットワークなどを含む、エクセル形式)
世界/地域/国レベルでのプレーヤーの市場シェア分析
SWOT分析
主要市場セグメント
タイプ別
紛争管理
請求書管理
発注・提供管理
ソーシング管理
利用管理
その他
導入形態別
オンプレミス
クラウド
企業規模別
大企業
中小企業
エンドユーザー別
BFSI
消費財・小売
IT・通信
ヘルスケア
製造業・自動車
その他
地域別
北米
米国
カナダ
ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
オーストラリア
韓国
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ラテンアメリカ
中東
アフリカ
主な市場プレイヤー
アクセンチュア
CGI株式会社
タンゴー
ボーダフォン・グループ
カレロ
アップランド・ソフトウェア
ワイドポイント・コーポレーション
AVOTUS
サコン
テレマネジメント・テクノロジーズ

ページTOPに戻る


目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5つの力分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力の低さ
3.3.2.新規参入の脅威が低い
3.3.3.代替品の脅威が低い
3.3.4.ライバルの激しさが低い
3.3.5.買い手の交渉力が低い
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.原動力
3.4.1.1.携帯電話やその他のポータブル機器の普及拡大
3.4.1.2.増大する通信費管理需要の急増
3.4.1.3.5Gインフラへの投資の増加
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.セキュリティ問題と相互運用性の欠如
3.4.3.機会
3.4.3.1.経費の可視化とコスト削減ニーズの高まり
第4章:通信費管理市場:タイプ別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.紛争管理
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.インボイス管理
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.4.発注とプロビジョニング管理
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.市場規模および予測(地域別
4.4.3.国別市場シェア分析
4.5.ソーシングマネジメント
4.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.5.2.地域別の市場規模と予測
4.5.3.国別市場シェア分析
4.6.利用管理
4.6.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.6.2.地域別の市場規模と予測
4.6.3.国別市場シェア分析
4.7.その他
4.7.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.7.2.地域別の市場規模と予測
4.7.3.国別市場シェア分析
第5章 通信費管理市場:導入形態別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.オンプレミス
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.クラウド
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
第6章 通信費管理市場:企業規模別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.大企業
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.中小企業
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
第7章 通信費管理市場:エンドユーザー別
7.1.概要
7.1.1.市場規模と予測
7.2.BFSI
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.地域別の市場規模と予測
7.2.3.国別市場シェア分析
7.3.消費財・小売
7.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.3.2.地域別の市場規模と予測
7.3.3.国別市場シェア分析
7.4.IT・通信
7.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.4.2.地域別の市場規模と予測
7.4.3.国別市場シェア分析
7.5.ヘルスケア
7.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.5.2.地域別の市場規模と予測
7.5.3.国別市場シェア分析
7.6.製造業と自動車
7.6.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.6.2.地域別の市場規模と予測
7.6.3.国別市場シェア分析
7.7.その他
7.7.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.7.2.地域別の市場規模と予測
7.7.3.国別市場シェア分析
第8章 通信費管理市場:地域別
8.1.概要
8.1.1.市場規模および予測 地域別
8.2.北米
8.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.2.2.市場規模および予測(タイプ別
8.2.3.市場規模・予測:展開モード別
8.2.4.市場規模・予測:企業規模別
8.2.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.2.6.市場規模・予測:国別
8.2.6.1.米国
8.2.6.1.1.市場規模・予測:タイプ別
8.2.6.1.2.市場規模・予測:展開モード別
8.2.6.1.3.市場規模・予測:企業規模別
8.2.6.1.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.2.6.2.カナダ
8.2.6.2.1.市場規模・予測:タイプ別
8.2.6.2.2.市場規模・予測:展開モード別
8.2.6.2.3.市場規模・予測:企業規模別
8.2.6.2.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.欧州
8.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.3.2.市場規模および予測(タイプ別
8.3.3.市場規模・予測:展開モード別
8.3.4.市場規模・予測:企業規模別
8.3.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.市場規模・予測:国別
8.3.6.1.英国
8.3.6.1.1.市場規模・予測:タイプ別
8.3.6.1.2.市場規模・予測:展開モード別
8.3.6.1.3.市場規模・予測:企業規模別
8.3.6.1.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.2.ドイツ
8.3.6.2.1.市場規模・予測:タイプ別
8.3.6.2.2.市場規模・予測:展開モード別
8.3.6.2.3.市場規模・予測:企業規模別
8.3.6.2.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.3.フランス
8.3.6.3.1.市場規模・予測:タイプ別
8.3.6.3.2.市場規模・予測:展開モード別
8.3.6.3.3.市場規模・予測:企業規模別
8.3.6.3.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.4.イタリア
8.3.6.4.1.市場規模・予測:タイプ別
8.3.6.4.2.市場規模・予測:展開モード別
8.3.6.4.3.市場規模・予測:企業規模別
8.3.6.4.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.5.スペイン
8.3.6.5.1.市場規模・予測:タイプ別
8.3.6.5.2.市場規模・予測:展開モード別
8.3.6.5.3.市場規模・予測:企業規模別
8.3.6.5.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.6.その他のヨーロッパ
8.3.6.6.1.市場規模・予測:タイプ別
8.3.6.6.2.市場規模および予測:展開モード別
8.3.6.6.3.市場規模・予測:企業規模別
8.3.6.6.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.アジア太平洋地域
8.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.4.2.市場規模および予測、タイプ別
8.4.3.市場規模・予測:展開モード別
8.4.4.市場規模・予測:企業規模別
8.4.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.市場規模・予測:国別
8.4.6.1.中国
8.4.6.1.1.市場規模・予測:タイプ別
8.4.6.1.2.市場規模・予測:展開モード別
8.4.6.1.3.市場規模・予測:企業規模別
8.4.6.1.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.2.日本
8.4.6.2.1.市場規模・予測:タイプ別
8.4.6.2.2.市場規模・予測:展開モード別
8.4.6.2.3.市場規模・予測:企業規模別
8.4.6.2.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.3.インド
8.4.6.3.1.市場規模・予測:タイプ別
8.4.6.3.2.市場規模・予測:展開モード別
8.4.6.3.3.市場規模・予測:企業規模別
8.4.6.3.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.4.オーストラリア
8.4.6.4.1.市場規模・予測:タイプ別
8.4.6.4.2.市場規模・予測:展開モード別
8.4.6.4.3.市場規模・予測:企業規模別
8.4.6.4.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.5.韓国
8.4.6.5.1.市場規模・予測:タイプ別
8.4.6.5.2.市場規模および予測:展開モード別
8.4.6.5.3.市場規模・予測:企業規模別
8.4.6.5.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.6.その他のアジア太平洋地域
8.4.6.6.1.市場規模および予測、タイプ別
8.4.6.6.2.市場規模および予測:展開モード別
8.4.6.6.3.市場規模・予測:企業規模別
8.4.6.6.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.ラメア
8.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.5.2.市場規模および予測(タイプ別
8.5.3.市場規模・予測:展開モード別
8.5.4.市場規模・予測:企業規模別
8.5.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.6.市場規模・予測:国別
8.5.6.1.ラテンアメリカ
8.5.6.1.1.市場規模・予測、タイプ別
8.5.6.1.2.市場規模・予測:展開モード別
8.5.6.1.3.市場規模・予測:企業規模別
8.5.6.1.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.6.2.中東
8.5.6.2.1.市場規模・予測:タイプ別
8.5.6.2.2.市場規模・予測:展開モード別
8.5.6.2.3.市場規模・予測:企業規模別
8.5.6.2.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.6.3.アフリカ
8.5.6.3.1.市場規模・予測:タイプ別
8.5.6.3.2.市場規模・予測:展開モード別
8.5.6.3.3.市場規模・予測:企業規模別
8.5.6.3.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
第9章 競争環境
9.1.はじめに
9.2.上位の勝利戦略
9.3.トップ10選手の製品マッピング
9.4.競合ダッシュボード
9.5.競合ヒートマップ
9.6.トッププレーヤーのポジショニング、2022年
第10章 企業プロフィール
10.1.アクセンチュア
10.1.1.会社概要
10.1.2.主要役員
10.1.3.スナップショット
10.1.4.事業セグメント
10.1.5.製品ポートフォリオ
10.1.6.業績
10.1.7.主な戦略的動きと展開
10.2.AVOTUS
10.2.1.会社概要
10.2.2.主要役員
10.2.3.スナップショット
10.2.4.事業セグメント
10.2.5.製品ポートフォリオ
10.3.カレロ
10.3.1.会社概要
10.3.2.主要役員
10.3.3.スナップショット
10.3.4.事業セグメント
10.3.5.製品ポートフォリオ
10.3.6.主な戦略的動きと展開
10.4.CGI Inc.
10.4.1.会社概要
10.4.2.主要役員
10.4.3.スナップショット
10.4.4.事業セグメント
10.4.5.製品ポートフォリオ
10.4.6.業績
10.5.ワイドポイント・コーポレーション
10.5.1.会社概要
10.5.2.主要役員
10.5.3.スナップショット
10.5.4.事業セグメント
10.5.5.製品ポートフォリオ
10.5.6.業績
10.5.7.主な戦略的動きと展開
10.6.タンゴエ
10.6.1.会社概要
10.6.2.主要役員
10.6.3.スナップショット
10.6.4.事業セグメント
10.6.5.製品ポートフォリオ
10.7.ボーダフォングループ
10.7.1.会社概要
10.7.2.主要役員
10.7.3.スナップショット
10.7.4.事業セグメント
10.7.5.製品ポートフォリオ
10.7.6.業績
10.7.7.主な戦略的動きと展開
10.8.サコン
10.8.1.会社概要
10.8.2.主要役員
10.8.3.スナップショット
10.8.4.事業セグメント
10.8.5.製品ポートフォリオ
10.8.6.主な戦略的動きと展開
10.9.テレマネジメント・テクノロジーズ
10.9.1.会社概要
10.9.2.主要役員
10.9.3.スナップショット
10.9.4.事業セグメント
10.9.5.製品ポートフォリオ
10.10.アップランドソフトウェア
10.10.1.会社概要
10.10.2.主要役員
10.10.3.スナップショット
10.10.4.事業セグメント
10.10.5.製品ポートフォリオ
10.10.6.業績

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Telecom expense management (TEM) is a term that describes a range of tasks, processes, technologies, and services that enable an organization to better manage and control their costs and assets related to telecommunications services. Telecom services commonly include fixed wireline communications services such as voice, data, and network services. Telecom optimization efforts typically include reducing costs and waste by making more efficient use of existing communications investments.
TEM involves the strategic oversight, analysis, and management of these expenses to ensure efficiency, cost-effectiveness, and compliance with organizational policies. This process typically includes activities such as invoice validation, inventory management, contract negotiation, and optimization of telecom services. By implementing TEM practices, businesses aim to gain better visibility into their telecom expenses, identify areas for cost savings, and enhance overall operational efficiency in the realm of communication services. TEM solutions involve the use of specialized software platforms to automate processes and provide real-time insights into telecom spending, enabling organizations to make informed decisions and maintain control over their telecommunications budgets.

Telecom expense management (TEM) is embedded in the dynamic nature of the telecommunications industry and the increasing complexity of organizational communication needs. As businesses grow, so does their reliance on a diverse array of communication services, including mobile devices, data plans, voice services, and more. The sheer volume and diversity of these services make it challenging for organizations to effectively monitor and manage associated expenses.
In addition, the frequent changes in technology, service plans, and pricing structures further contribute to the complexity. Cost containment, operational efficiency, and compliance with corporate policies and industry regulations are key motivators for implementing TEM strategies. Organizations seek to optimize their telecom spending by identifying cost-saving opportunities, negotiating favorable contracts with service providers, and ensuring accurate invoicing.
The telecom expense management market is segmented on the basis of type, deployment mode, enterprise size, end user, and region. On the basis of type, the market is categorized into dispute management, invoice management, ordering & provisioning management, sourcing management, usage management, and others. By deployment mode, it is divided into on-premise and cloud. On the basis of enterprise size, the market is classified into large enterprise and small & medium-sized enterprise. On the basis of end user, the market is segregated into BFSI, consumer goods & retail, IT & telecom, healthcare, manufacturing & automotive, and others. By region, the market is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.

Competitive analysis and profiles of the major players in the telecom expense management industry include Accenture, CGI Inc., WidePoint Corporation, Tangoe, Vodafone Group Plc, AVOTUS, Calero, Sakon, Upland Software, Inc., and TeleManagement Technologies, Inc. Major players have adopted product launch, partnership, collaborations, and acquisition as key developmental strategies to improve the product portfolio and gain strong foothold in the telecom expense management industry.

Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the telecom expense management market analysis from 2022 to 2032 to identify the prevailing telecom expense management market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the telecom expense management market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global telecom expense management market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Senario Analysis & Growth Trend Comparision
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● Expanded list for Company Profiles
● Key player details (including location, contact details, supplier/vendor network etc. in excel format)
● Market share analysis of players at global/region/country level
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Type
● Dispute Management
● Invoice Management
● Ordering and Provisioning Management
● Sourcing Management
● Usage Management
● Others
By Deployment Mode
● On-premise
● Cloud
By Enterprise Size
● Large Enterprise
● Small and Medium-sized Enterprise
By End User
● BFSI
● Consumer Goods and Retail
● IT and Telecom
● Healthcare
● Manufacturing and Automotive
● Others
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
● Europe
○ UK
○ Germany
○ France
○ Italy
○ Spain
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ Australia
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle East
○ Africa
● Key Market Players
○ Accenture
○ CGI Inc.
○ Tangoe
○ Vodafone Group Plc
○ Calero
○ Upland Software, Inc.
○ WidePoint Corporation
○ AVOTUS
○ Sakon
○ TeleManagement Technologies, Inc.



ページTOPに戻る


Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Low bargaining power of suppliers
3.3.2. Low threat of new entrants
3.3.3. Low threat of substitutes
3.3.4. Low intensity of rivalry
3.3.5. Low bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Increase in adoption of mobile phones and other portable devices
3.4.1.2. Surge in demand for managing the increasing telecom expense
3.4.1.3. Increased investment on 5G infrastructure
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Security issues and a lack of interoperability
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Growing need for expense visibility and cost reduction
CHAPTER 4: TELECOM EXPENSE MANAGEMENT MARKET, BY TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Dispute Management
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Invoice Management
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Ordering and Provisioning Management
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
4.5. Sourcing Management
4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.5.2. Market size and forecast, by region
4.5.3. Market share analysis by country
4.6. Usage Management
4.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.6.2. Market size and forecast, by region
4.6.3. Market share analysis by country
4.7. Others
4.7.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.7.2. Market size and forecast, by region
4.7.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: TELECOM EXPENSE MANAGEMENT MARKET, BY DEPLOYMENT MODE
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. On-premise
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Cloud
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: TELECOM EXPENSE MANAGEMENT MARKET, BY ENTERPRISE SIZE
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Large Enterprise
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Small and Medium-sized Enterprise
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: TELECOM EXPENSE MANAGEMENT MARKET, BY END USER
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast
7.2. BFSI
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by region
7.2.3. Market share analysis by country
7.3. Consumer Goods and Retail
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by region
7.3.3. Market share analysis by country
7.4. IT and Telecom
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by region
7.4.3. Market share analysis by country
7.5. Healthcare
7.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by region
7.5.3. Market share analysis by country
7.6. Manufacturing and Automotive
7.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.6.2. Market size and forecast, by region
7.6.3. Market share analysis by country
7.7. Others
7.7.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.7.2. Market size and forecast, by region
7.7.3. Market share analysis by country
CHAPTER 8: TELECOM EXPENSE MANAGEMENT MARKET, BY REGION
8.1. Overview
8.1.1. Market size and forecast By Region
8.2. North America
8.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.2. Market size and forecast, by Type
8.2.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.2.4. Market size and forecast, by Enterprise Size
8.2.5. Market size and forecast, by End User
8.2.6. Market size and forecast, by country
8.2.6.1. U.S.
8.2.6.1.1. Market size and forecast, by Type
8.2.6.1.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.2.6.1.3. Market size and forecast, by Enterprise Size
8.2.6.1.4. Market size and forecast, by End User
8.2.6.2. Canada
8.2.6.2.1. Market size and forecast, by Type
8.2.6.2.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.2.6.2.3. Market size and forecast, by Enterprise Size
8.2.6.2.4. Market size and forecast, by End User
8.3. Europe
8.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.2. Market size and forecast, by Type
8.3.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.3.4. Market size and forecast, by Enterprise Size
8.3.5. Market size and forecast, by End User
8.3.6. Market size and forecast, by country
8.3.6.1. UK
8.3.6.1.1. Market size and forecast, by Type
8.3.6.1.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.3.6.1.3. Market size and forecast, by Enterprise Size
8.3.6.1.4. Market size and forecast, by End User
8.3.6.2. Germany
8.3.6.2.1. Market size and forecast, by Type
8.3.6.2.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.3.6.2.3. Market size and forecast, by Enterprise Size
8.3.6.2.4. Market size and forecast, by End User
8.3.6.3. France
8.3.6.3.1. Market size and forecast, by Type
8.3.6.3.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.3.6.3.3. Market size and forecast, by Enterprise Size
8.3.6.3.4. Market size and forecast, by End User
8.3.6.4. Italy
8.3.6.4.1. Market size and forecast, by Type
8.3.6.4.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.3.6.4.3. Market size and forecast, by Enterprise Size
8.3.6.4.4. Market size and forecast, by End User
8.3.6.5. Spain
8.3.6.5.1. Market size and forecast, by Type
8.3.6.5.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.3.6.5.3. Market size and forecast, by Enterprise Size
8.3.6.5.4. Market size and forecast, by End User
8.3.6.6. Rest of Europe
8.3.6.6.1. Market size and forecast, by Type
8.3.6.6.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.3.6.6.3. Market size and forecast, by Enterprise Size
8.3.6.6.4. Market size and forecast, by End User
8.4. Asia-Pacific
8.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.2. Market size and forecast, by Type
8.4.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.4.4. Market size and forecast, by Enterprise Size
8.4.5. Market size and forecast, by End User
8.4.6. Market size and forecast, by country
8.4.6.1. China
8.4.6.1.1. Market size and forecast, by Type
8.4.6.1.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.4.6.1.3. Market size and forecast, by Enterprise Size
8.4.6.1.4. Market size and forecast, by End User
8.4.6.2. Japan
8.4.6.2.1. Market size and forecast, by Type
8.4.6.2.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.4.6.2.3. Market size and forecast, by Enterprise Size
8.4.6.2.4. Market size and forecast, by End User
8.4.6.3. India
8.4.6.3.1. Market size and forecast, by Type
8.4.6.3.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.4.6.3.3. Market size and forecast, by Enterprise Size
8.4.6.3.4. Market size and forecast, by End User
8.4.6.4. Australia
8.4.6.4.1. Market size and forecast, by Type
8.4.6.4.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.4.6.4.3. Market size and forecast, by Enterprise Size
8.4.6.4.4. Market size and forecast, by End User
8.4.6.5. South Korea
8.4.6.5.1. Market size and forecast, by Type
8.4.6.5.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.4.6.5.3. Market size and forecast, by Enterprise Size
8.4.6.5.4. Market size and forecast, by End User
8.4.6.6. Rest of Asia-Pacific
8.4.6.6.1. Market size and forecast, by Type
8.4.6.6.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.4.6.6.3. Market size and forecast, by Enterprise Size
8.4.6.6.4. Market size and forecast, by End User
8.5. LAMEA
8.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.2. Market size and forecast, by Type
8.5.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.5.4. Market size and forecast, by Enterprise Size
8.5.5. Market size and forecast, by End User
8.5.6. Market size and forecast, by country
8.5.6.1. Latin America
8.5.6.1.1. Market size and forecast, by Type
8.5.6.1.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.5.6.1.3. Market size and forecast, by Enterprise Size
8.5.6.1.4. Market size and forecast, by End User
8.5.6.2. Middle East
8.5.6.2.1. Market size and forecast, by Type
8.5.6.2.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.5.6.2.3. Market size and forecast, by Enterprise Size
8.5.6.2.4. Market size and forecast, by End User
8.5.6.3. Africa
8.5.6.3.1. Market size and forecast, by Type
8.5.6.3.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.5.6.3.3. Market size and forecast, by Enterprise Size
8.5.6.3.4. Market size and forecast, by End User
CHAPTER 9: COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. Introduction
9.2. Top winning strategies
9.3. Product mapping of top 10 player
9.4. Competitive dashboard
9.5. Competitive heatmap
9.6. Top player positioning, 2022
CHAPTER 10: COMPANY PROFILES
10.1. Accenture
10.1.1. Company overview
10.1.2. Key executives
10.1.3. Company snapshot
10.1.4. Operating business segments
10.1.5. Product portfolio
10.1.6. Business performance
10.1.7. Key strategic moves and developments
10.2. AVOTUS
10.2.1. Company overview
10.2.2. Key executives
10.2.3. Company snapshot
10.2.4. Operating business segments
10.2.5. Product portfolio
10.3. Calero
10.3.1. Company overview
10.3.2. Key executives
10.3.3. Company snapshot
10.3.4. Operating business segments
10.3.5. Product portfolio
10.3.6. Key strategic moves and developments
10.4. CGI Inc.
10.4.1. Company overview
10.4.2. Key executives
10.4.3. Company snapshot
10.4.4. Operating business segments
10.4.5. Product portfolio
10.4.6. Business performance
10.5. WidePoint Corporation
10.5.1. Company overview
10.5.2. Key executives
10.5.3. Company snapshot
10.5.4. Operating business segments
10.5.5. Product portfolio
10.5.6. Business performance
10.5.7. Key strategic moves and developments
10.6. Tangoe
10.6.1. Company overview
10.6.2. Key executives
10.6.3. Company snapshot
10.6.4. Operating business segments
10.6.5. Product portfolio
10.7. Vodafone Group Plc
10.7.1. Company overview
10.7.2. Key executives
10.7.3. Company snapshot
10.7.4. Operating business segments
10.7.5. Product portfolio
10.7.6. Business performance
10.7.7. Key strategic moves and developments
10.8. Sakon
10.8.1. Company overview
10.8.2. Key executives
10.8.3. Company snapshot
10.8.4. Operating business segments
10.8.5. Product portfolio
10.8.6. Key strategic moves and developments
10.9. TeleManagement Technologies, Inc.
10.9.1. Company overview
10.9.2. Key executives
10.9.3. Company snapshot
10.9.4. Operating business segments
10.9.5. Product portfolio
10.10. Upland Software, Inc.
10.10.1. Company overview
10.10.2. Key executives
10.10.3. Company snapshot
10.10.4. Operating business segments
10.10.5. Product portfolio
10.10.6. Business performance

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート

Allied Market Research社のICT分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(cloud)の最新刊レポート


よくあるご質問


Allied Market Research社はどのような調査会社ですか?


アライドマーケットリサーチ(Allied Market Research)は世界の多様な市場に関する戦略や将来推計、成長/衰退予測、機会分析、消費者調査などを行い、市場調査レポートを積極的に出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/14 10:27

156.77 円

166.04 円

201.95 円

ページTOPに戻る