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仮想イベントプラットフォーム市場:仮想イベントプラットフォーム構成要素別(プラットフォーム、サービス)、仮想イベントプラットフォーム企業規模別(大企業、中小企業)、仮想イベントプラットフォームエンドユーザー別(ヘルスケア・ライフサイエンス、政府、BFSI、教育、その他):2023年~2032年の世界市場機会分析と産業予測


Virtual Event Platforms Market By Virtual Event Platforms Component (Platform, Services), By Virtual Event Platforms Enterprise Size (Large Enterprise, Small and Medium-sized Enterprise), By Virtual Event Platforms End User (Healthcare and Life Science, Government, BFSI, Education, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2023-2032

バーチャル・イベント・プラットフォームの市場とは、ブランドが影響力のある人々(インフルエンサーと呼ばれることもある)と協働し、ターゲットとなるオーディエンスに商品やサービスを販売することを志向する... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2023年11月30日 US$5,730
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サマリー

バーチャル・イベント・プラットフォームの市場とは、ブランドが影響力のある人々(インフルエンサーと呼ばれることもある)と協働し、ターゲットとなるオーディエンスに商品やサービスを販売することを志向するセクターとエコシステムを指す。バーチャル・イベント・プラットフォームには、ブログ、YouTube、Instagram、TikTokなど、さまざまなソーシャルメディア・サイトにおけるインフルエンサーのフォロワー、権威、リーチを活用することが含まれる。これらのインフルエンサーは、忠実なファンベースを持ち、オーディエンスの購買選択に影響を与える力を持っている。ブランド、代理店、インフルエンサー、そしてインフルエンサーのパートナーシップを可能にするデジタルプラットフォームは、このビジネスにおける多くのステークホルダーの一部である。インフルエンサーの発掘、キャンペーンの計画と実行、コンテンツの作成、インフルエンサーの管理、結果の測定、パフォーマンスの追跡などのタスクが含まれる。このように、バーチャル・イベント・プラットフォーム市場は、ソーシャルメディアの成長により、近年大幅な成長を遂げている。さらに、バーチャルイベントプラットフォームは、ターゲットオーディエンスにリーチし、ブランド認知を高め、エンゲージメントを高め、収益を上げるための重要なツールとして、ブランドによって大きな価値を獲得しつつある。その結果、バーチャル・イベント・プラットフォームのエコシステム内でブランドやインフルエンサーの要求を満たすために様々なサービスやソリューションを提供するプレーヤーが多数存在し、市場の競争が激しくなっている。

オンライン・ストリーミングの受け入れ拡大とイベント管理部門の重要性の高まりが、主にバーチャル・イベント・プラットフォーム市場の成長を後押ししている。しかし、バーチャルイベントソフトウェアを統合するための技術的な専門知識が不十分であること、通信や一貫性のないネットワークのためのインフラが不足していることが、ある程度市場の成長を妨げている。さらに、CYODおよびBYODソリューションへの依存の高まりは、予測期間中に市場成長のための有利な機会を提供すると予想される。
仮想イベントプラットフォーム市場は、コンポーネント、企業規模、エンドユーザー、地域によって区分される。コンポーネントベースでは、プラットフォームとサービスに分類される。企業規模ベースでは、大企業と中小企業に二分される。エンドユーザー別では、政府、医療・ライフサイエンス、BFSI、教育、その他に細分化される。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されている。
同市場で事業を展開する主要企業には、Microsoft、Cisco、6Connex、Accelevents、Remo Inc.、Hubilo、vFair、BigMaker、Hopin、Stovaが含まれる。さらに、市場シェアを向上させ、競争を維持するための主要企業の戦略も紹介しています。
上位影響要因

オンラインストリーミングの受け入れ拡大
バーチャルイベントプラットフォーム市場は、オンラインストリーミングの受け入れ拡大により劇的に拡大した。視聴者がイベントにアクセスし消費する方法は、オンラインストリーミングによって完全に変化した。バーチャル・イベント・プラットフォームは、簡単でオンデマンドな情報に対するニーズの高まりにより、実際のイベントから遠く離れた参加者をつなぐ効果的な方法となっている。参加者は、これらのプラットフォームにより、世界中のどこからでもライブストリーム、セミナー、インタラクティブセッションに簡単にアクセスすることができます。バーチャル・イベント・システムの容易な展開と適応性により、イベントのアクセシビリティとリーチが大幅に向上し、出席率と参加率が高まっている。さらに、COVID-19パンデミックによる対面集会への制限により、バーチャル・イベント・プラットフォームの利用はさらに加速している。組織や個人は、多くの物理的なイベントがキャンセルされたり延期されたりしたときに、会議、展示会、コンサート、その他のミーティングを開催し続けるために、バーチャル・イベント・プラットフォームを利用した。この急激な変化は、バーチャル・イベント・プラットフォームがいかに回復力に富んでいるかを示しただけでなく、世界中の聴衆に没入感のある興味深いイベントを提供できるという点でも注目を集めた。

イベント管理部門の重要性の高まり
バーチャル・イベント・プラットフォームの市場を後押しするもう一つの大きな要因は、イベント管理部門の重要性の拡大である。マーケティング・キャンペーン、企業戦略、コミュニティ・エンゲージメント・イニシアチブの重要な要素として、イベント管理がますます重要になっている。企業がリードの創出、顧客とのつながりの育成、ブランド認知度の向上におけるイベントの重要性を認識するにつれ、イベント体験を向上させる革新的なソリューションの需要が高まっている。イベント・マネジャーは、さまざまな機能と性能を備えたバーチャル・イベント・プラットフォームの助けを借りて、没入感のあるダイナミックで魅力的なバーチャル体験をゲストに提供することができる。これらのプラットフォームは、ネットワーキング、チケット発券、コンテンツ管理、登録、分析などのツールを提供することで、イベント主催者がプロセスを簡素化し、完璧なイベントを作り上げることを可能にする。さらに、COVID-19のパンデミックは、イベント管理部門の重要性と、移り変わる状況に対応する柔軟性を浮き彫りにした。物理的なイベントは、渡航制限や大規模な集まりの禁止によって悪影響を受けた。これに対し、イベント・コーディネーターは、バーチャル・イベント・プラットフォームを利用して、集会をオンラインに移行するようになった。この変化は、イベントのスケジュールを管理し、意図する聴衆とつながる上で組織を支援するだけでなく、物理的な場所に制限されないバーチャルな出会いのための新たな手段を生み出した。

ステークホルダーにとっての主なメリット
当レポートでは、2022年から2032年までの仮想イベントプラットフォーム市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、仮想イベントプラットフォーム市場の有力な機会を特定します。
主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
仮想イベントプラットフォーム市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
地域別および世界別の仮想イベントプラットフォーム市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

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本レポートで可能なカスタマイズ(別途費用とスケジュールが必要です。)
地域別の新規参入企業
製品/セグメント別プレーヤーの市場シェア分析
規制ガイドライン
戦略的推奨事項
クライアントの関心に特化した追加企業プロファイル
企業プロファイルの拡張リスト
過去の市場データ
主要プレーヤーの詳細(所在地、連絡先、サプライヤー/ベンダーネットワークなどを含む、エクセル形式)
世界/地域/国レベルでのプレーヤーの市場シェア分析
SWOT分析
主要市場セグメント
仮想イベントプラットフォームのコンポーネント別
プラットフォーム
サービス
仮想イベントプラットフォーム企業規模別
大企業
中小企業
仮想イベントプラットフォームのエンドユーザー別
ヘルスケア・ライフサイエンス
政府機関
BFSI
教育
教育 ● その他
地域別
北米
米国
カナダ
ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
オーストラリア
韓国
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ラテンアメリカ
中東
アフリカ
主な市場プレイヤー
シスコシステム
マイクロソフト
マイクロソフト
フビロ
ビッグメーカー
Remo Inc.
ストヴァ
vFair
ホピン
6connex

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5つの力分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力の低さ
3.3.2.新規参入の脅威が低い
3.3.3.代替品の脅威が低い
3.3.4.ライバルの激しさが低い
3.3.5.買い手の交渉力が低い
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.原動力
3.4.1.1.オンライン・ストリーミングの受け入れ拡大
3.4.1.2.イベント管理部門の重要性の高まり
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.仮想イベントソフトウェアを統合するための技術的専門知識の不足
3.4.2.2.通信インフラの不足と一貫性のないネットワーク
3.4.3.機会
3.4.3.1.CYODおよびBYODソリューションへの依存の高まり
第4章:仮想イベントプラットフォーム市場(仮想イベントプラットフォームコンポーネント別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.プラットフォーム
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.サービス
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
第5章 仮想イベントプラットフォーム市場:仮想イベントプラットフォーム企業規模別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.大企業
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.中小企業
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
第6章 仮想イベントプラットフォーム市場:仮想イベントプラットフォームエンドユーザー別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.ヘルスケアとライフサイエンス
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.政府
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
6.4.BFSI市場
6.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.4.2.地域別の市場規模と予測
6.4.3.国別市場シェア分析
6.5.教育
6.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.5.2.地域別の市場規模と予測
6.5.3.国別市場シェア分析
6.6.その他
6.6.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.6.2.地域別の市場規模と予測
6.6.3.国別市場シェア分析
第7章 仮想イベントプラットフォーム市場:地域別
7.1.概要
7.1.1.市場規模・予測 地域別
7.2.北米
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.仮想イベントプラットフォームコンポーネント別市場規模および予測
7.2.3.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォーム企業規模別
7.2.4.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォームエンドユーザー別
7.2.5.市場規模・予測:国別
7.2.5.1.米国
7.2.5.1.1.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォームコンポーネント別
7.2.5.1.2.市場規模および予測:仮想イベントプラットフォーム企業規模別
7.2.5.1.3.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォームエンドユーザー別
7.2.5.2.カナダ
7.2.5.2.1.市場規模および予測:仮想イベントプラットフォームコンポーネント別
7.2.5.2.2.市場規模および予測:仮想イベントプラットフォーム企業規模別
7.2.5.2.3.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォームエンドユーザー別
7.3.欧州
7.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.3.2.仮想イベントプラットフォームコンポーネント別市場規模および予測
7.3.3.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォーム企業規模別
7.3.4.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォームエンドユーザー別
7.3.5.市場規模・予測:国別
7.3.5.1.イギリス
7.3.5.1.1.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォームコンポーネント別
7.3.5.1.2.市場規模および予測:仮想イベントプラットフォーム企業規模別
7.3.5.1.3.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォームエンドユーザー別
7.3.5.2.ドイツ
7.3.5.2.1.市場規模および予測:仮想イベントプラットフォームコンポーネント別
7.3.5.2.2.市場規模および予測:仮想イベントプラットフォーム企業規模別
7.3.5.2.3.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォームエンドユーザー別
7.3.5.3.フランス
7.3.5.3.1.市場規模および予測:仮想イベントプラットフォームコンポーネント別
7.3.5.3.2.仮想イベントプラットフォームの企業規模別市場規模および予測
7.3.5.3.3.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォームエンドユーザー別
7.3.5.4.イタリア
7.3.5.4.1.市場規模および予測:仮想イベントプラットフォームコンポーネント別
7.3.5.4.2.市場規模および予測:仮想イベントプラットフォーム企業規模別
7.3.5.4.3.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォームエンドユーザー別
7.3.5.5.スペイン
7.3.5.5.1.市場規模および予測:仮想イベントプラットフォームコンポーネント別
7.3.5.5.2.仮想イベントプラットフォームの企業規模別市場規模および予測
7.3.5.5.3.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォームエンドユーザー別
7.3.5.6.その他のヨーロッパ
7.3.5.6.1.市場規模および予測:仮想イベントプラットフォームコンポーネント別
7.3.5.6.2.市場規模および予測:仮想イベントプラットフォーム企業規模別
7.3.5.6.3.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォームエンドユーザー別
7.4.アジア太平洋地域
7.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.4.2.仮想イベントプラットフォームコンポーネント別市場規模および予測
7.4.3.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォーム企業規模別
7.4.4.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォームエンドユーザー別
7.4.5.市場規模・予測:国別
7.4.5.1.中国
7.4.5.1.1.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォームコンポーネント別
7.4.5.1.2.市場規模および予測:仮想イベントプラットフォーム企業規模別
7.4.5.1.3.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォームエンドユーザー別
7.4.5.2.日本
7.4.5.2.1.市場規模および予測:仮想イベントプラットフォームコンポーネント別
7.4.5.2.2.仮想イベントプラットフォームの企業規模別市場規模および予測
7.4.5.2.3.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォームエンドユーザー別
7.4.5.3.インド
7.4.5.3.1.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォームコンポーネント別
7.4.5.3.2.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォーム企業規模別
7.4.5.3.3.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォームエンドユーザー別
7.4.5.4.オーストラリア
7.4.5.4.1.市場規模および予測:仮想イベントプラットフォームコンポーネント別
7.4.5.4.2.市場規模および予測:仮想イベントプラットフォーム企業規模別
7.4.5.4.3.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォームエンドユーザー別
7.4.5.5.韓国
7.4.5.5.1.市場規模および予測:仮想イベントプラットフォームコンポーネント別
7.4.5.5.2.市場規模および予測:仮想イベントプラットフォーム企業規模別
7.4.5.5.3.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォームエンドユーザー別
7.4.5.6.その他のアジア太平洋地域
7.4.5.6.1.市場規模および予測:仮想イベントプラットフォームコンポーネント別
7.4.5.6.2.市場規模および予測:仮想イベントプラットフォーム企業規模別
7.4.5.6.3.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォームエンドユーザー別
7.5.ラメア
7.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.5.2.市場規模および予測(仮想イベントプラットフォームコンポーネント別
7.5.3.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォーム企業規模別
7.5.4.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォームエンドユーザー別
7.5.5.市場規模・予測:国別
7.5.5.1.ラテンアメリカ
7.5.5.1.1.市場規模および予測:仮想イベントプラットフォームコンポーネント別
7.5.5.1.2.市場規模および予測:仮想イベントプラットフォーム企業規模別
7.5.5.1.3.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォームエンドユーザー別
7.5.5.2.中東
7.5.5.2.1.市場規模および予測:仮想イベントプラットフォームコンポーネント別
7.5.5.2.2.市場規模および予測:仮想イベントプラットフォーム企業規模別
7.5.5.2.3.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォームエンドユーザー別
7.5.5.3.アフリカ
7.5.5.3.1.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォームコンポーネント別
7.5.5.3.2.市場規模および予測:仮想イベントプラットフォーム企業規模別
7.5.5.3.3.市場規模・予測:仮想イベントプラットフォームエンドユーザー別
第8章 競争環境
8.1.はじめに
8.2.上位の勝利戦略
8.3.トップ10選手の製品マッピング
8.4.競合ダッシュボード
8.5.競合ヒートマップ
8.6.トッププレーヤーのポジショニング、2022年
第9章 企業プロフィール
9.1.マイクロソフト
9.1.1.会社概要
9.1.2.主要役員
9.1.3.スナップショット
9.1.4.事業セグメント
9.1.5.製品ポートフォリオ
9.1.6.業績
9.1.7.主な戦略的動きと展開
9.2.シスコシステム
9.2.1.会社概要
9.2.2.主要役員
9.2.3.スナップショット
9.2.4.事業セグメント
9.2.5.製品ポートフォリオ
9.2.6.業績
9.2.7.主な戦略的動きと展開
9.3.シックスコネックス
9.3.1.会社概要
9.3.2.主要役員
9.3.3.スナップショット
9.3.4.事業セグメント
9.3.5.製品ポートフォリオ
9.3.6.主な戦略的動きと展開
9.4.アセレント
9.4.1.会社概要
9.4.2.主要役員
9.4.3.スナップショット
9.4.4.事業セグメント
9.4.5.製品ポートフォリオ
9.4.6.主な戦略的動きと展開
9.5.レモ社
9.5.1.会社概要
9.5.2.主要役員
9.5.3.スナップショット
9.5.4.事業セグメント
9.5.5.製品ポートフォリオ
9.5.6.主な戦略的動きと展開
9.6.フビロ
9.6.1.会社概要
9.6.2.主要役員
9.6.3.スナップショット
9.6.4.事業セグメント
9.6.5.製品ポートフォリオ
9.6.6.主な戦略的動きと展開
9.7. ブイフェア
9.7.1.会社概要
9.7.2.主要役員
9.7.3.スナップショット
9.7.4.事業セグメント
9.7.5.製品ポートフォリオ
9.7.6.主な戦略的動きと展開
9.8.ビッグメーカー
9.8.1.会社概要
9.8.2.主要役員
9.8.3.スナップショット
9.8.4.事業セグメント
9.8.5.製品ポートフォリオ
9.8.6.主な戦略的動きと展開
9.9.ホピン
9.9.1.会社概要
9.9.2.主要役員
9.9.3.スナップショット
9.9.4.事業セグメント
9.9.5.製品ポートフォリオ
9.9.6.主な戦略的動きと展開
9.10.ストバ
9.10.1.会社概要
9.10.2.主要役員
9.10.3.スナップショット
9.10.4.事業セグメント
9.10.5.製品ポートフォリオ
9.10.6.主な戦略的動きと展開

 

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Summary

The market for virtual event platform refers to the sector and ecosystem that are oriented on the practice of brands working with influential people, sometimes referred to as influencers, to sell their goods or services to a target audience. Virtual event platform includes utilizing influencer’s followings, authority, and reach across a variety of social media sites, including blogs, YouTube, Instagram, and TikTok. These influencers have a loyal fan base and the power to influence the audience's purchasing choices. Brands, agencies, influencers, and digital platforms that enable influencer partnerships are some of the many stakeholders in the business. It involves tasks including finding influencers, planning and executing campaigns, creating content, managing influencers, measuring results, and tracking performance. Thus, the virtual event platform market has seen substantial growth in recent years due to the growth of social media. Moreover, virtual event platform is gaining significant value by brands as a crucial tool for reaching target audiences, enhancing brand recognition, rising engagement, and boosting revenue. As a result, there are many players offering a variety of services and solutions to satisfy the demands of brands and influencers within the virtual event platform ecosystem, which has led to a highly competitive market.

Surge in growing acceptance of online streaming and increasing significance of the event management sector primarily drive the growth of the virtual event platform market. However, insufficient technological expertise to integrate virtual event software and lack of infrastructure for communication and inconsistent networks hamper market growth to some extent. Moreover, increasing reliance on CYOD and BYOD solutions is expected to provide lucrative opportunities for market growth during the forecast period.
The virtual event platform market is segmented on the basis of component, enterprise size, end user, and region. On the basis of component, it is categorized into platform and services. As per enterprise size, it is bifurcated into large enterprise and small and medium-sized enterprises (SMEs). Depending on end user, it is fragmented into government, healthcare and life science, BFSI, education and others. Region wise, it is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
The key players operating in the market include Microsoft, Cisco, 6Connex, Accelevents, Remo Inc., Hubilo, vFair, BigMaker, Hopin, and Stova. Furthermore, it highlights the strategies of the key players to improve the market share and sustain competition.
Top Impacting Factor

Growing acceptance of online streaming
The market for virtual event platforms has expanded dramatically as a result of the growing acceptance of online streaming. The way audiences access and consume events has been completely transformed by online streaming. Virtual event platforms are an effective way to connect participants who are far away from actual events due to the growing need for easy and on-demand information. Participants are able to access live streams, seminars, and interactive sessions from any location in the world with ease owing to these platforms. The effortless deployment and adaptability of virtual event systems have significantly enhanced the accessibility and reach of events, which has raised attendance and engagement. Furthermore, due to the restrictions of COVID-19 pandemic on in-person gatherings, the use of virtual event platforms has accelerated further. Organizations and individuals turned to virtual event platforms to continue holding conferences, trade exhibitions, concerts, and other meetings when many physical events were cancelled or postponed. This sudden change has not only shown how resilient virtual event platforms are, but it additionally brought attention to how well they can provide immersive and interesting events to a worldwide audience.

Increasing significance of the event management sector
Another major factor propelling the market for virtual event platforms is the expanding significance of the event management sector. An increasingly important component of marketing campaigns, corporate strategy, and community engagement initiatives is event management. Innovative solutions that may improve the event experience are in higher demand as businesses realize the importance of events in generating leads, cultivating customer connections, and raising brand awareness. Event managers may create immersive, dynamic, and captivating virtual experiences for guests with the help of virtual event platforms, which come with an array of features and capabilities. These platforms enable event organizers to simplify their processes and produce flawless events by offering tools for networking, ticketing, content management, registration, and analytics, among other things. Additionally, the COVID-19 pandemic highlighted the significance of the event management sector and its flexibility in responding to shifting conditions. Physical events were adversely affected by travel restrictions and bans on mass gatherings. In response, event coordinators started using virtual event platforms to move their gatherings online. In addition to assisting organizations in keeping up with event schedules and connecting with their intended audiences, this change has created new avenues for virtual encounters that are not limited by physical locations.

Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the virtual event platforms market analysis from 2022 to 2032 to identify the prevailing virtual event platforms market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the virtual event platforms market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global virtual event platforms market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Upcoming/New Entrant by Regions
● Market share analysis of players by products/segments
● Regulatory Guidelines
● Strategic Recommedations
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Expanded list for Company Profiles
● Historic market data
● Key player details (including location, contact details, supplier/vendor network etc. in excel format)
● Market share analysis of players at global/region/country level
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Virtual Event Platforms Component
● Platform
● Services
By Virtual Event Platforms Enterprise Size
● Large Enterprise
● Small and Medium-sized Enterprise
By Virtual Event Platforms End User
● Healthcare and Life Science
● Government
● BFSI
● Education
● Others
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
● Europe
○ UK
○ Germany
○ France
○ Italy
○ Spain
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ Australia
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle East
○ Africa
● Key Market Players
○ Cisco System Inc
○ Microsoft
○ Accelevents
○ Hubilo
○ BigMaker
○ Remo Inc.
○ Stova
○ vFair
○ Hopin
○ 6connex



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Low bargaining power of suppliers
3.3.2. Low threat of new entrants
3.3.3. Low threat of substitutes
3.3.4. Low intensity of rivalry
3.3.5. Low bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Growing acceptance of online streaming
3.4.1.2. Increasing significance of the event management sector
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Insufficient technological expertise to integrate virtual event software
3.4.2.2. Lack of infrastructure for communication and inconsistent networks
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Increasing reliance on CYOD and BYOD solutions
CHAPTER 4: VIRTUAL EVENT PLATFORMS MARKET, BY VIRTUAL EVENT PLATFORMS COMPONENT
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Platform
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Services
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: VIRTUAL EVENT PLATFORMS MARKET, BY VIRTUAL EVENT PLATFORMS ENTERPRISE SIZE
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Large Enterprise
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Small and Medium-sized Enterprise
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: VIRTUAL EVENT PLATFORMS MARKET, BY VIRTUAL EVENT PLATFORMS END USER
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Healthcare and Life Science
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Government
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.4. BFSI
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by region
6.4.3. Market share analysis by country
6.5. Education
6.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.2. Market size and forecast, by region
6.5.3. Market share analysis by country
6.6. Others
6.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.6.2. Market size and forecast, by region
6.6.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: VIRTUAL EVENT PLATFORMS MARKET, BY REGION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast By Region
7.2. North America
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Component
7.2.3. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Enterprise Size
7.2.4. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms End User
7.2.5. Market size and forecast, by country
7.2.5.1. U.S.
7.2.5.1.1. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Component
7.2.5.1.2. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Enterprise Size
7.2.5.1.3. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms End User
7.2.5.2. Canada
7.2.5.2.1. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Component
7.2.5.2.2. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Enterprise Size
7.2.5.2.3. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms End User
7.3. Europe
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Component
7.3.3. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Enterprise Size
7.3.4. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms End User
7.3.5. Market size and forecast, by country
7.3.5.1. UK
7.3.5.1.1. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Component
7.3.5.1.2. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Enterprise Size
7.3.5.1.3. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms End User
7.3.5.2. Germany
7.3.5.2.1. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Component
7.3.5.2.2. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Enterprise Size
7.3.5.2.3. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms End User
7.3.5.3. France
7.3.5.3.1. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Component
7.3.5.3.2. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Enterprise Size
7.3.5.3.3. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms End User
7.3.5.4. Italy
7.3.5.4.1. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Component
7.3.5.4.2. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Enterprise Size
7.3.5.4.3. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms End User
7.3.5.5. Spain
7.3.5.5.1. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Component
7.3.5.5.2. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Enterprise Size
7.3.5.5.3. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms End User
7.3.5.6. Rest of Europe
7.3.5.6.1. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Component
7.3.5.6.2. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Enterprise Size
7.3.5.6.3. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms End User
7.4. Asia-Pacific
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Component
7.4.3. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Enterprise Size
7.4.4. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms End User
7.4.5. Market size and forecast, by country
7.4.5.1. China
7.4.5.1.1. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Component
7.4.5.1.2. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Enterprise Size
7.4.5.1.3. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms End User
7.4.5.2. Japan
7.4.5.2.1. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Component
7.4.5.2.2. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Enterprise Size
7.4.5.2.3. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms End User
7.4.5.3. India
7.4.5.3.1. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Component
7.4.5.3.2. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Enterprise Size
7.4.5.3.3. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms End User
7.4.5.4. Australia
7.4.5.4.1. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Component
7.4.5.4.2. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Enterprise Size
7.4.5.4.3. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms End User
7.4.5.5. South Korea
7.4.5.5.1. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Component
7.4.5.5.2. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Enterprise Size
7.4.5.5.3. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms End User
7.4.5.6. Rest of Asia-Pacific
7.4.5.6.1. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Component
7.4.5.6.2. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Enterprise Size
7.4.5.6.3. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms End User
7.5. LAMEA
7.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Component
7.5.3. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Enterprise Size
7.5.4. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms End User
7.5.5. Market size and forecast, by country
7.5.5.1. Latin America
7.5.5.1.1. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Component
7.5.5.1.2. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Enterprise Size
7.5.5.1.3. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms End User
7.5.5.2. Middle East
7.5.5.2.1. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Component
7.5.5.2.2. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Enterprise Size
7.5.5.2.3. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms End User
7.5.5.3. Africa
7.5.5.3.1. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Component
7.5.5.3.2. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms Enterprise Size
7.5.5.3.3. Market size and forecast, by Virtual Event Platforms End User
CHAPTER 8: COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product mapping of top 10 player
8.4. Competitive dashboard
8.5. Competitive heatmap
8.6. Top player positioning, 2022
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1. Microsoft
9.1.1. Company overview
9.1.2. Key executives
9.1.3. Company snapshot
9.1.4. Operating business segments
9.1.5. Product portfolio
9.1.6. Business performance
9.1.7. Key strategic moves and developments
9.2. Cisco System Inc
9.2.1. Company overview
9.2.2. Key executives
9.2.3. Company snapshot
9.2.4. Operating business segments
9.2.5. Product portfolio
9.2.6. Business performance
9.2.7. Key strategic moves and developments
9.3. 6connex
9.3.1. Company overview
9.3.2. Key executives
9.3.3. Company snapshot
9.3.4. Operating business segments
9.3.5. Product portfolio
9.3.6. Key strategic moves and developments
9.4. Accelevents
9.4.1. Company overview
9.4.2. Key executives
9.4.3. Company snapshot
9.4.4. Operating business segments
9.4.5. Product portfolio
9.4.6. Key strategic moves and developments
9.5. Remo Inc.
9.5.1. Company overview
9.5.2. Key executives
9.5.3. Company snapshot
9.5.4. Operating business segments
9.5.5. Product portfolio
9.5.6. Key strategic moves and developments
9.6. Hubilo
9.6.1. Company overview
9.6.2. Key executives
9.6.3. Company snapshot
9.6.4. Operating business segments
9.6.5. Product portfolio
9.6.6. Key strategic moves and developments
9.7. vFair
9.7.1. Company overview
9.7.2. Key executives
9.7.3. Company snapshot
9.7.4. Operating business segments
9.7.5. Product portfolio
9.7.6. Key strategic moves and developments
9.8. BigMaker
9.8.1. Company overview
9.8.2. Key executives
9.8.3. Company snapshot
9.8.4. Operating business segments
9.8.5. Product portfolio
9.8.6. Key strategic moves and developments
9.9. Hopin
9.9.1. Company overview
9.9.2. Key executives
9.9.3. Company snapshot
9.9.4. Operating business segments
9.9.5. Product portfolio
9.9.6. Key strategic moves and developments
9.10. Stova
9.10.1. Company overview
9.10.2. Key executives
9.10.3. Company snapshot
9.10.4. Operating business segments
9.10.5. Product portfolio
9.10.6. Key strategic moves and developments

 

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