哺乳瓶の世界市場 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018-2028F素材別(プラスチック、ステンレス、その他)、容量別(4オンスまで、4.1~6オンス、6.1~9オンス、9オンス以上)、販売チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、専門店、オンライン、その他)、地域別、競合予測・機会、2018-2028FGlobal Baby Feeding Bottle Market Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, 2018-2028FSegmented By Material (Plastic, Stainless Steel, and Others), By Capacity (Up to 4 Oz, 4.1 to 6 Oz, 6.1 to 9 Oz, and More than 9 Oz), By Sales Channel (Supermarkets/Hypermarkets, Specialty Stores, Online, and Others), By Region, By Competition Forecast & Opportunities, 2018-2028F 哺乳瓶の世界市場は、2022年に34.5億米ドルの評価額を達成し、予測期間内に大幅な成長を遂げ、2028年までの年間平均成長率(CAGR)は5.7%を予測している。世界の哺乳瓶市場は、ベビーケア製品業界の中でも、乳幼... もっと見る
サマリー哺乳瓶の世界市場は、2022年に34.5億米ドルの評価額を達成し、予測期間内に大幅な成長を遂げ、2028年までの年間平均成長率(CAGR)は5.7%を予測している。世界の哺乳瓶市場は、ベビーケア製品業界の中でも、乳幼児の授乳に適した哺乳瓶の製造と流通を含む明確なセグメントである。これには、ガラス製とプラスチック製の両方の哺乳瓶のほか、乳首、キャップ、洗浄ブラシなどの補助付属品も含まれる。市場の規模と拡大率は、世界の人口動向、特に出生率の高い地域の人口動向と複雑に関連している。都市化、ライフスタイルの変化、共働き世帯の増加により、便利で使いやすい授乳ソリューションへの需要が高まっている。さらに、ベビー用品に安全で無害な素材を使用することに対する親の意識の高まりが、BPAフリーやその他の安全な物質から作られた哺乳瓶の需要に拍車をかけている。メーカー各社は、より衛生的で、効率的で、使い勝手の良い哺乳瓶を開発するため、絶え間ない技術革新を行っている。コリック防止システム、自己殺菌機能、人間工学に基づいたデザインなどの機能が人気を博している。電子商取引の影響力が急増しているため、消費者はさまざまな哺乳瓶ブランドやデザインにアクセスしやすくなっているが、伝統的な小売チャンネルの影響力は依然として大きい。主な市場牽引要因 乳幼児の健康と栄養に対する親の関心:親が乳児の健康と栄養を最も重要視しているため、ミルクやその他の液体を安全かつ適切に管理できる哺乳瓶への需要が高まっている。哺乳瓶には、コリック防止機構、簡単な滅菌、BPAフリー素材の採用などの機能が組み込まれており、乳幼児の健康に関連する親の不安に効果的に対処している。 多忙なライフスタイルと利便性:現代のライフスタイルでは、親が複数の責任を同時に管理しなければならないことが多い。哺乳瓶は、乳児に栄養を与える便利なメカニズムを提供し、保護者が日常生活を維持しながら、同時に乳児の栄養の健康を確保することを可能にする。準備、洗浄、持ち運びが簡単な哺乳瓶は、時間に制約のあるスケジュールの需要に応えます。 働く母親と母乳: 母乳育児を続けながら仕事を再開する母親が増加しているため、母乳を搾り出すことができる哺乳瓶の需要が高まっている。母乳育児のパターンを再現し、搾乳した母乳の保管を容易にするよう設計された哺乳瓶は、母乳育児と哺乳瓶による授乳の間のシームレスな移行を可能にする。 乳児栄養に対する意識の高まり:乳幼児期に最適な栄養を摂取することの重要性に対する意識の高まりは、正確な計量と分量管理を容易にする哺乳瓶への需要を高めている。計量インジケーターを備えた哺乳瓶は、粉ミルクの混合と給餌量の正確性を確保する上で介護者をサポートする。 人口動態の変化と出生率:出生率と人口分布の変化は、哺乳瓶の需要に影響を及ぼす。人口の拡大、都市化の傾向、特定地域での出生率の急上昇は、哺乳びんを含む乳児ケア製品の消費者層の拡大に寄与している。 世界的な都市化:都市化によって生活空間はコンパクトになり、移動手段も増加した。コンパクトで軽量、持ち運びが簡単という特徴を持つ哺乳びんは、限られた収納スペースとめまぐるしいライフスタイルに悩む都市部の家庭の要求に効果的に応えている。 主な市場課題 安全性への懸念:哺乳びん市場が直面する課題の最たるものは、製品の安全性の確保である。規格外の材料の使用、品質管理の不備、不適切な製造工程により、哺乳瓶の内容物に有害な化学物質が放出される可能性がある。これは乳幼児の健康に重大なリスクをもたらすため、規制対策の強化に対する需要が高まっている。 プラスチック汚染と環境への影響:哺乳瓶の大半はプラスチック製で、深刻化するプラスチック汚染の一因となっている。不適切な廃棄、特に哺乳瓶が適切にリサイクルされない場合、環境に永続的な影響を及ぼす可能性がある。より持続可能で環境に配慮した代替品を求める声はますます高まっており、メーカー各社は生態学的に健全で、乳幼児に安全なソリューションの開発に取り組んでいる。 偽造品:哺乳びん市場では、人気ブランドを模倣し、品質や安全基準を犠牲にした模倣品が急増している。こうした偽造哺乳瓶は、粗悪な素材、規格外の構造、安全プロトコルの不履行により、乳幼児の安全を脅かす可能性がある。この課題を克服するためには、消費者の意識を高めるとともに、製品の真正性を確保するための厳格な対策が必要である。 規制の遵守:哺乳瓶に関する規制は、地域や国によってまちまちである。メーカー各社は、自社製品が厳しい安全性と品質の前提条件を満たしていることを保証するために、規格や認証の複雑な網の目をくぐり抜けるという課題に頻繁に取り組んでいる。特に、多様な市場で事業を展開する企業にとって、コンプライアンスを達成することは、資源集約的で時間のかかる作業となります。 健康と母乳育児に対する意識:母乳育児の利点に関する意識の高まりにより、一部の地域では哺乳瓶による授乳が減少している。乳児の栄養面における利点が認識され、母乳育児を選ぶ親がかなり増えている。この変化により、哺乳瓶メーカーは製品革新に軸足を移し、消費者の嗜好の変化に対応して母乳育児を再現した哺乳瓶を設計するようになった。 文化の違いと嗜好:文化的慣習や嗜好は、哺乳びん市場に大きな影響を与える。哺乳方法に関する独特の文化的規範や信念は、哺乳瓶による哺乳の普及に影響を与える可能性がある。メーカー各社は、こうした文化的格差に常に注意を払い、多様な文化的背景に沿った製品を開発する必要がある。 ブランド・ロイヤルティと製品の差別化:混雑した市場でブランド・ロイヤルティを確立し、製品を差別化することは、継続的な課題である。数多くのブランドが同じような製品群を提供しているため、企業は確固たるマーケティング戦略、イノベーション、品質保証に投資し、際立って消費者の信頼を維持する必要がある。 主要市場動向 健康と安全への関心:現代の親は、哺乳瓶を含むベビー用品に使用される素材に対する意識が高まっている。そのため、BPAやフタル酸エステル類を含まない哺乳瓶への需要が高まり、乳児の安全と幸福が保証されている。メーカー各社は、こうした懸念を払拭するため、医療グレードのシリコーンやガラスなど、より安全性の高い素材を順次採用している。 技術革新:哺乳瓶業界は、主に哺乳瓶のデザインと機能性において、技術的な飛躍を目の当たりにしてきた。コルク栓防止機構、自己殺菌機能、温度センサー付きスマートボトルなどの機能が人気を集めている。こうした技術革新は、授乳プロセスを合理化すると同時に、赤ちゃんの授乳習慣をモニターするツールを親に提供する。 持続可能な実践:環境意識の高まりは、持続可能で環境に優しいベビー用品の採用を後押ししている。プラスチックのゴミを減らすため、親たちは再利用可能でリサイクル可能な哺乳瓶を求めている。現在では、多くの企業が生分解性素材から哺乳瓶を製造しており、環境意識の高まりに一役買っている。 カスタマイズとパーソナライズ:哺乳瓶市場の上昇トレンドはカスタマイズである。親たちは、それぞれの好みや要望に合わせた製品を求めている。哺乳瓶のデザイン、色、刻印のオプションまでカスタマイズできる企業もあり、親は自分好みの哺乳体験を実現できる。 オンライン小売とEコマース:オンライン・ショッピングの利便性は、哺乳瓶市場に大きな影響を与え、消費者の購買行動を再構築している。保護者は、製品を簡単に調査・比較し、レビューを読み、十分な情報を得た上で購入の意思決定をすることができる。Eコマース・プラットフォームは、小規模で革新的なブランドにとって、大規模な実店舗を構えることなく世界中の消費者にリーチできるプラットフォームとして機能している。 健康とウェルネスのトレンド:乳幼児の健康とウェルネスが重視されるようになったことで、母乳育児を容易にし、自然な母乳育児プロセスを再現する専用哺乳瓶の需要が高まっている。乳首の混乱を和らげ、母乳育児と哺乳瓶での授乳をシームレスに移行できるよう設計された哺乳瓶が人気を集めている。 文化的影響:文化的要因は哺乳びん市場の形成に寄与している。文化が異なれば、哺乳瓶のデザインや機能に対する要求も異なる。メーカー各社は、こうした文化的なニュアンスに対応できるよう製品を適応させており、その結果、哺乳瓶の品揃えはより多様化している。 利便性と機動性:現代の親は多忙な生活を送っていることが多いため、持ち運びや旅行に便利な哺乳瓶が必要とされている。持ち運びや洗浄が簡単で、軽量で液漏れしにくい哺乳瓶は、利便性を求める両親からますます支持されるようになっている。 セグメント別インサイト タイプの洞察:プラスチック製哺乳びんは、世界の哺乳びん市場で伝統的に大きなシェアを占めてきた。ポリプロピレン、ポリエチレン、ポリカーボネートなど多様なプラスチックから作られるこれらの哺乳瓶は、手頃な価格、利便性、耐久性から両親や介護者に好まれている。ペットボトルは、ガラスやステンレスのような代替品に比べ、予算に優しい傾向があるため、幅広い消費者層、特に予算が限られている消費者層が利用しやすくなっている。ペットボトルはガラスに比べて割れにくく、特に親が疲労していたり急いでいたりする場合に有利で、事故の可能性を最小限に抑えることができる。さらに、ペットボトルはガラスやステンレスに比べて軽量であるため、持ち運びや取り扱いがしやすく、移動の多い保護者にとっては好都合である。 販売チャネルの洞察:オンライン販売チャネルは、世界の哺乳びん市場で圧倒的な力を持つようになり、売上のかなりの部分を占め、消費者の購買行動を再構築している。消費者パターンと市場ダイナミクスのこの変化は、オンライン・プラットフォームが両親や介護者に提供する利便性、アクセシビリティ、多様な選択肢を強調する要因に支えられている。オンライン・ショッピングは、特に、実店舗に足を運ぶ時間やエネルギーが限られている新米親にとって、比類ない利便性をもたらす。数回クリックするだけで、親は哺乳瓶の幅広い品揃えを調べ、属性と価格を比較し、自宅に居ながらにして購入することができる。この利便性が、哺乳瓶市場でオンライン・ショッピングが急増している主な要因である。オンライン・プラットフォームは、ブランド、デザイン、機能性を取り揃えた哺乳瓶の膨大な品揃えを提供している。この幅広い品揃えは、親がそれぞれの好みや必要性に基づいて、十分な情報に基づいた決定を下すことを可能にし、また、実店舗ではなかなか手に入らないような革新的なデザインを発見することも可能にする。 地域別の洞察:アジア太平洋地域は、世界の哺乳瓶市場で大きなシェアを占めている。この地域には、中国、インドなどの人口が多い国が含まれ、哺乳瓶を含むベビーケア製品の需要に貢献している。アジア太平洋地域は世界人口のかなりの割合を占めており、一部の国では出生率が上昇しているため、哺乳瓶を含むベビー用品の需要が高まっている。中国やインドなどでは都市化が進み、可処分所得が増加しているため、消費者の嗜好が変化し、哺乳瓶を含むブランド品や高品質のベビー用品を選ぶ親が増えている。ライフスタイルが変化し、仕事と両立させる親が増えるにつれて、便利で実用的な哺乳瓶のニーズが急増し、哺乳瓶の需要がさらに高まっている。 主な市場プレイヤー - ピジョン株式会社 - Koninklijke Philips N.V. - アートサナS.P.A. - ベタベビーストア - タカソープロダクツ Sdn Bhd. - アルファベビーケア株式会社 - バビシル・インターナショナル・リミテッド - イーブンフロフィーディング - ハンディクラフト社 - メイボーン・グループ・リミテッド レポートの範囲 本レポートでは、哺乳瓶の世界市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - 哺乳瓶の世界市場、素材別 o プラスチック o ステンレススチール o その他 - 哺乳瓶の世界市場:容量別 o 4オンスまで o 4.1〜6オンス o 6.1オンスから9オンス o 9オンス以上 - 哺乳瓶の世界市場:販売経路別 o スーパーマーケット/ハイパーマーケット o 専門店 o オンライン o その他 - 哺乳瓶の世界市場:地域別 o 北米 o ヨーロッパ o 南アメリカ o 中東・アフリカ o アジア太平洋 競合状況 企業プロフィール:世界の哺乳瓶市場における主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ Tech Sci Research社の哺乳瓶の世界市場レポートは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis 4.1. Brand Awareness 4.2. Factors Influencing Purchase Decision 4.3. Challenged Faced Post Purchase 5. Global Baby Feeding Bottle Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Material Market Share Analysis (Plastic, Stainless Steel, and Others) 5.2.2. By Capacity Market Share Analysis (Up to 4 Oz, 4.1 to 6 Oz, 6.1 to 9 Oz, and More than 9 Oz) 5.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis (Supermarkets/Hypermarkets, Specialty Stores, Online, and Others) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. North America Market Share Analysis 5.2.4.2. South America Market Share Analysis 5.2.4.3. Middle East & Africa Market Share Analysis 5.2.4.4. Europe Market Share Analysis 5.2.4.5. Asia-Pacific Market Share Analysis 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. Global Baby Feeding Bottle Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Material Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Capacity Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. North America Female Handbag Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Material Market Share Analysis 6.2.2. By Capacity Market Share Analysis 6.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 6.2.4. By Country Market Share Analysis 6.2.4.1. United States Female Handbag Market Outlook 6.2.4.1.1. Market Size & Forecast 6.2.4.1.1.1. By Value 6.2.4.1.2. Market Share & Forecast 6.2.4.1.2.1. By Material Market Share Analysis 6.2.4.1.2.2. By Capacity Market Share Analysis 6.2.4.1.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 6.2.4.2. Canada Female Handbag Market Outlook 6.2.4.2.1. Market Size & Forecast 6.2.4.2.1.1. By Value 6.2.4.2.2. Market Share & Forecast 6.2.4.2.2.1. By Material Market Share Analysis 6.2.4.2.2.2. By Capacity Market Share Analysis 6.2.4.2.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 6.2.4.3. Mexico Female Handbag Market Outlook 6.2.4.3.1. Market Size & Forecast 6.2.4.3.1.1. By Value 6.2.4.3.2. Market Share & Forecast 6.2.4.3.2.1. By Material Market Share Analysis 6.2.4.3.2.2. By Capacity Market Share Analysis 6.2.4.3.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 7. Europe Female Handbag Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Material Market Share Analysis 7.2.2. By Capacity Market Share Analysis 7.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 7.2.4. By Country Market Share Analysis 7.2.4.1. France Female Handbag Market Outlook 7.2.4.1.1. Market Size & Forecast 7.2.4.1.1.1. By Value 7.2.4.1.2. Market Share & Forecast 7.2.4.1.2.1. By Material Market Share Analysis 7.2.4.1.2.2. By Capacity Market Share Analysis 7.2.4.1.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 7.2.4.2. Germany Female Handbag Market Outlook 7.2.4.2.1. Market Size & Forecast 7.2.4.2.1.1. By Value 7.2.4.2.2. Market Share & Forecast 7.2.4.2.2.1. By Material Market Share Analysis 7.2.4.2.2.2. By Capacity Market Share Analysis 7.2.4.2.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 7.2.4.3. Spain Female Handbag Market Outlook 7.2.4.3.1. Market Size & Forecast 7.2.4.3.1.1. By Value 7.2.4.3.2. Market Share & Forecast 7.2.4.3.2.1. By Material Market Share Analysis 7.2.4.3.2.2. By Capacity Market Share Analysis 7.2.4.3.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 7.2.4.4. Italy Female Handbag Market Outlook 7.2.4.4.1. Market Size & Forecast 7.2.4.4.1.1. By Value 7.2.4.4.2. Market Share & Forecast 7.2.4.4.2.1. By Material Market Share Analysis 7.2.4.4.2.2. By Capacity Market Share Analysis 7.2.4.4.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 7.2.4.5. United Kingdom Female Handbag Market Outlook 7.2.4.5.1. Market Size & Forecast 7.2.4.5.1.1. By Value 7.2.4.5.2. Market Share & Forecast 7.2.4.5.2.1. By Material Market Share Analysis 7.2.4.5.2.2. By Capacity Market Share Analysis 7.2.4.5.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 8. Asia-Pacific Female Handbag Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Material Market Share Analysis 8.2.2. By Capacity Market Share Analysis 8.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 8.2.4. By Country Market Share Analysis 8.2.4.1. China Female Handbag Market Outlook 8.2.4.1.1. Market Size & Forecast 8.2.4.1.1.1. By Value 8.2.4.1.2. Market Share & Forecast 8.2.4.1.2.1. By Material Market Share Analysis 8.2.4.1.2.2. By Capacity Market Share Analysis 8.2.4.1.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 8.2.4.2. Japan Female Handbag Market Outlook 8.2.4.2.1. Market Size & Forecast 8.2.4.2.1.1. By Value 8.2.4.2.2. Market Share & Forecast 8.2.4.2.2.1. By Material Market Share Analysis 8.2.4.2.2.2. By Capacity Market Share Analysis 8.2.4.2.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 8.2.4.3. India Female Handbag Market Outlook 8.2.4.3.1. Market Size & Forecast 8.2.4.3.1.1. By Value 8.2.4.3.2. Market Share & Forecast 8.2.4.3.2.1. By Material Market Share Analysis 8.2.4.3.2.2. By Capacity Market Share Analysis 8.2.4.3.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 8.2.4.4. Vietnam Female Handbag Market Outlook 8.2.4.4.1. Market Size & Forecast 8.2.4.4.1.1. By Value 8.2.4.4.2. Market Share & Forecast 8.2.4.4.2.1. By Material Market Share Analysis 8.2.4.4.2.2. By Capacity Market Share Analysis 8.2.4.4.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 8.2.4.5. South Korea Female Handbag Market Outlook 8.2.4.5.1. Market Size & Forecast 8.2.4.5.1.1. By Value 8.2.4.5.2. Market Share & Forecast 8.2.4.5.2.1. By Material Market Share Analysis 8.2.4.5.2.2. By Capacity Market Share Analysis 8.2.4.5.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 9. Middle East & Africa Female Handbag Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Material Market Share Analysis 9.2.2. By Capacity Market Share Analysis 9.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 9.2.4. By Country Market Share Analysis 9.2.4.1. South Africa Female Handbag Market Outlook 9.2.4.1.1. Market Size & Forecast 9.2.4.1.1.1. By Value 9.2.4.1.2. Market Share & Forecast 9.2.4.1.2.1. By Material Market Share Analysis 9.2.4.1.2.2. By Capacity Market Share Analysis 9.2.4.1.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 9.2.4.2. Saudi Arabia Female Handbag Market Outlook 9.2.4.2.1. Market Size & Forecast 9.2.4.2.1.1. By Value 9.2.4.2.2. Market Share & Forecast 9.2.4.2.2.1. By Material Market Share Analysis 9.2.4.2.2.2. By Capacity Market Share Analysis 9.2.4.2.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 9.2.4.3. UAE Female Handbag Market Outlook 9.2.4.3.1. Market Size & Forecast 9.2.4.3.1.1. By Value 9.2.4.3.2. Market Share & Forecast 9.2.4.3.2.1. By Material Market Share Analysis 9.2.4.3.2.2. By Capacity Market Share Analysis 9.2.4.3.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 10. South America Female Handbag Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Material Market Share Analysis 10.2.2. By Capacity Market Share Analysis 10.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 10.2.4. By Country Market Share Analysis 10.2.4.1. Argentina Female Handbag Market Outlook 10.2.4.1.1. Market Size & Forecast 10.2.4.1.1.1. By Value 10.2.4.1.2. Market Share & Forecast 10.2.4.1.2.1. By Material Market Share Analysis 10.2.4.1.2.2. By Capacity Market Share Analysis 10.2.4.1.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 10.2.4.2. Colombia Female Handbag Market Outlook 10.2.4.2.1. Market Size & Forecast 10.2.4.2.1.1. By Value 10.2.4.2.2. Market Share & Forecast 10.2.4.2.2.1. By Material Market Share Analysis 10.2.4.2.2.2. By Capacity Market Share Analysis 10.2.4.2.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 10.2.4.3. Brazil Female Handbag Market Outlook 10.2.4.3.1. Market Size & Forecast 10.2.4.3.1.1. By Value 10.2.4.3.2. Market Share & Forecast 10.2.4.3.2.1. By Material Market Share Analysis 10.2.4.3.2.2. By Capacity Market Share Analysis 10.2.4.3.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 11. Market Dynamics 11.1. Drivers 11.2. Challenges 12. Impact of COVID-19 on Global Baby Feeding Bottle Market 12.1. Impact Assessment Model 12.1.1. Key Segments Impacted 12.1.2. Key Regions Impacted 12.1.3. Key Countries Impacted 13. Market Trends & Developments 14. Porter’s Five Forces Model 14.1. Competitive Rivalry 14.2. Bargaining Power of Buyers 14.3. Bargaining Power of Suppliers 14.4. Threat of New Entrants 14.5. Threat of Substitutes 15. SWOT Analysis 15.1. Strengths 15.2. Weaknesses 15.3. Opportunities 15.4. Threats 16. Competitive Landscape 16.1. Company Profiles 16.1.1. Pigeon Corporation 16.1.1.1. Company Details 16.1.1.2. Products 16.1.1.3. Financials (As Per Availability) 16.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.1.5. Recent Developments 16.1.1.6. Key Management Personnel 16.1.2. Koninklijke Philips N.V. 16.1.2.1. Company Details 16.1.2.2. Products 16.1.2.3. Financials (As Per Availability) 16.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.2.5. Recent Developments 16.1.2.6. Key Management Personnel 16.1.3. Artsana S.P.A. 16.1.3.1. Company Details 16.1.3.2. Products 16.1.3.3. Financials (As Per Availability) 16.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.3.5. Recent Developments 16.1.3.6. Key Management Personnel 16.1.4. Betta Baby Store 16.1.4.1. Company Details 16.1.4.2. Products 16.1.4.3. Financials (As Per Availability) 16.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.4.5. Recent Developments 16.1.4.6. Key Management Personnel 16.1.5. Takaso Products Sdn Bhd. 16.1.5.1. Company Details 16.1.5.2. Products 16.1.5.3. Financials (As Per Availability) 16.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.5.5. Recent Developments 16.1.5.6. Key Management Personnel 16.1.6. Alpha Baby Care Co., Ltd. 16.1.6.1. Company Details 16.1.6.2. Products 16.1.6.3. Financials (As Per Availability) 16.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.6.5. Recent Developments 16.1.6.6. Key Management Personnel 16.1.7. Babisil International Ltd. 16.1.7.1. Company Details 16.1.7.2. Products 16.1.7.3. Financials (As Per Availability) 16.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.7.5. Recent Developments 16.1.7.6. Key Management Personnel 16.1.8. Evenflo Feeding, Inc. 16.1.8.1. Company Details 16.1.8.2. Products 16.1.8.3. Financials (As Per Availability) 16.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.8.5. Recent Developments 16.1.8.6. Key Management Personnel 16.1.9. Handi-Craft Company 16.1.9.1. Company Details 16.1.9.2. Products 16.1.9.3. Financials (As Per Availability) 16.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.9.5. Recent Developments 16.1.9.6. Key Management Personnel 16.1.10. Mayborn Group Limited 16.1.10.1. Company Details 16.1.10.2. Products 16.1.10.3. Financials (As Per Availability) 16.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.10.5. Recent Developments 16.1.10.6. Key Management Personnel 17. Strategic Recommendations/Action Plan 17.1. Key Focus Areas 17.2. Target Material 17.3. Target Sales Channel 18. About Us & Disclaimer
SummaryThe Global Baby Feeding Bottle Market achieved a valuation of USD 3.45 billion in 2022 and is poised for substantial growth within the forecast period, projecting a Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 5.7% through 2028. Situated within the broader baby care products industry, the global baby feeding bottle market is a distinct segment encompassing the manufacturing and distribution of bottles tailored for infant and toddler feeding. This includes both glass and plastic bottles, as well as supplementary accessories such as nipples, caps, and cleaning brushes. The market's size and rate of expansion are intricately linked to global population trends, particularly in regions characterized by higher birth rates. Urbanization, shifting lifestyles, and the rise of dual-income households have resulted in an increased demand for convenient and user-friendly baby feeding solutions. Furthermore, heightened parental awareness concerning the use of safe and non-toxic materials in baby products has spurred the demand for bottles fabricated from BPA-free and other secure substances. Manufacturers are continually innovating to create feeding bottles that are more hygienic, efficient, and user-friendly. Features such as anti-colic systems, self-sterilization capabilities, and ergonomic designs have gained popularity. The burgeoning influence of e-commerce has facilitated consumer access to an extensive array of baby feeding bottle brands and designs, although traditional retail channels remain influential. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis 4.1. Brand Awareness 4.2. Factors Influencing Purchase Decision 4.3. Challenged Faced Post Purchase 5. Global Baby Feeding Bottle Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Material Market Share Analysis (Plastic, Stainless Steel, and Others) 5.2.2. By Capacity Market Share Analysis (Up to 4 Oz, 4.1 to 6 Oz, 6.1 to 9 Oz, and More than 9 Oz) 5.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis (Supermarkets/Hypermarkets, Specialty Stores, Online, and Others) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. North America Market Share Analysis 5.2.4.2. South America Market Share Analysis 5.2.4.3. Middle East & Africa Market Share Analysis 5.2.4.4. Europe Market Share Analysis 5.2.4.5. Asia-Pacific Market Share Analysis 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. Global Baby Feeding Bottle Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Material Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Capacity Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. North America Female Handbag Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Material Market Share Analysis 6.2.2. By Capacity Market Share Analysis 6.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 6.2.4. By Country Market Share Analysis 6.2.4.1. United States Female Handbag Market Outlook 6.2.4.1.1. Market Size & Forecast 6.2.4.1.1.1. By Value 6.2.4.1.2. Market Share & Forecast 6.2.4.1.2.1. By Material Market Share Analysis 6.2.4.1.2.2. By Capacity Market Share Analysis 6.2.4.1.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 6.2.4.2. Canada Female Handbag Market Outlook 6.2.4.2.1. Market Size & Forecast 6.2.4.2.1.1. By Value 6.2.4.2.2. Market Share & Forecast 6.2.4.2.2.1. By Material Market Share Analysis 6.2.4.2.2.2. By Capacity Market Share Analysis 6.2.4.2.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 6.2.4.3. Mexico Female Handbag Market Outlook 6.2.4.3.1. Market Size & Forecast 6.2.4.3.1.1. By Value 6.2.4.3.2. Market Share & Forecast 6.2.4.3.2.1. By Material Market Share Analysis 6.2.4.3.2.2. By Capacity Market Share Analysis 6.2.4.3.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 7. Europe Female Handbag Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Material Market Share Analysis 7.2.2. By Capacity Market Share Analysis 7.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 7.2.4. By Country Market Share Analysis 7.2.4.1. France Female Handbag Market Outlook 7.2.4.1.1. Market Size & Forecast 7.2.4.1.1.1. By Value 7.2.4.1.2. Market Share & Forecast 7.2.4.1.2.1. By Material Market Share Analysis 7.2.4.1.2.2. By Capacity Market Share Analysis 7.2.4.1.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 7.2.4.2. Germany Female Handbag Market Outlook 7.2.4.2.1. Market Size & Forecast 7.2.4.2.1.1. By Value 7.2.4.2.2. Market Share & Forecast 7.2.4.2.2.1. By Material Market Share Analysis 7.2.4.2.2.2. By Capacity Market Share Analysis 7.2.4.2.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 7.2.4.3. Spain Female Handbag Market Outlook 7.2.4.3.1. Market Size & Forecast 7.2.4.3.1.1. By Value 7.2.4.3.2. Market Share & Forecast 7.2.4.3.2.1. By Material Market Share Analysis 7.2.4.3.2.2. By Capacity Market Share Analysis 7.2.4.3.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 7.2.4.4. Italy Female Handbag Market Outlook 7.2.4.4.1. Market Size & Forecast 7.2.4.4.1.1. By Value 7.2.4.4.2. Market Share & Forecast 7.2.4.4.2.1. By Material Market Share Analysis 7.2.4.4.2.2. By Capacity Market Share Analysis 7.2.4.4.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 7.2.4.5. United Kingdom Female Handbag Market Outlook 7.2.4.5.1. Market Size & Forecast 7.2.4.5.1.1. By Value 7.2.4.5.2. Market Share & Forecast 7.2.4.5.2.1. By Material Market Share Analysis 7.2.4.5.2.2. By Capacity Market Share Analysis 7.2.4.5.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 8. Asia-Pacific Female Handbag Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Material Market Share Analysis 8.2.2. By Capacity Market Share Analysis 8.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 8.2.4. By Country Market Share Analysis 8.2.4.1. China Female Handbag Market Outlook 8.2.4.1.1. Market Size & Forecast 8.2.4.1.1.1. By Value 8.2.4.1.2. Market Share & Forecast 8.2.4.1.2.1. By Material Market Share Analysis 8.2.4.1.2.2. By Capacity Market Share Analysis 8.2.4.1.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 8.2.4.2. Japan Female Handbag Market Outlook 8.2.4.2.1. Market Size & Forecast 8.2.4.2.1.1. By Value 8.2.4.2.2. Market Share & Forecast 8.2.4.2.2.1. By Material Market Share Analysis 8.2.4.2.2.2. By Capacity Market Share Analysis 8.2.4.2.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 8.2.4.3. India Female Handbag Market Outlook 8.2.4.3.1. Market Size & Forecast 8.2.4.3.1.1. By Value 8.2.4.3.2. Market Share & Forecast 8.2.4.3.2.1. By Material Market Share Analysis 8.2.4.3.2.2. By Capacity Market Share Analysis 8.2.4.3.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 8.2.4.4. Vietnam Female Handbag Market Outlook 8.2.4.4.1. Market Size & Forecast 8.2.4.4.1.1. By Value 8.2.4.4.2. Market Share & Forecast 8.2.4.4.2.1. By Material Market Share Analysis 8.2.4.4.2.2. By Capacity Market Share Analysis 8.2.4.4.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 8.2.4.5. South Korea Female Handbag Market Outlook 8.2.4.5.1. Market Size & Forecast 8.2.4.5.1.1. By Value 8.2.4.5.2. Market Share & Forecast 8.2.4.5.2.1. By Material Market Share Analysis 8.2.4.5.2.2. By Capacity Market Share Analysis 8.2.4.5.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 9. Middle East & Africa Female Handbag Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Material Market Share Analysis 9.2.2. By Capacity Market Share Analysis 9.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 9.2.4. By Country Market Share Analysis 9.2.4.1. South Africa Female Handbag Market Outlook 9.2.4.1.1. Market Size & Forecast 9.2.4.1.1.1. By Value 9.2.4.1.2. Market Share & Forecast 9.2.4.1.2.1. By Material Market Share Analysis 9.2.4.1.2.2. By Capacity Market Share Analysis 9.2.4.1.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 9.2.4.2. Saudi Arabia Female Handbag Market Outlook 9.2.4.2.1. Market Size & Forecast 9.2.4.2.1.1. By Value 9.2.4.2.2. Market Share & Forecast 9.2.4.2.2.1. By Material Market Share Analysis 9.2.4.2.2.2. By Capacity Market Share Analysis 9.2.4.2.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 9.2.4.3. UAE Female Handbag Market Outlook 9.2.4.3.1. Market Size & Forecast 9.2.4.3.1.1. By Value 9.2.4.3.2. Market Share & Forecast 9.2.4.3.2.1. By Material Market Share Analysis 9.2.4.3.2.2. By Capacity Market Share Analysis 9.2.4.3.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 10. South America Female Handbag Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Material Market Share Analysis 10.2.2. By Capacity Market Share Analysis 10.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 10.2.4. By Country Market Share Analysis 10.2.4.1. Argentina Female Handbag Market Outlook 10.2.4.1.1. Market Size & Forecast 10.2.4.1.1.1. By Value 10.2.4.1.2. Market Share & Forecast 10.2.4.1.2.1. By Material Market Share Analysis 10.2.4.1.2.2. By Capacity Market Share Analysis 10.2.4.1.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 10.2.4.2. Colombia Female Handbag Market Outlook 10.2.4.2.1. Market Size & Forecast 10.2.4.2.1.1. By Value 10.2.4.2.2. Market Share & Forecast 10.2.4.2.2.1. By Material Market Share Analysis 10.2.4.2.2.2. By Capacity Market Share Analysis 10.2.4.2.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 10.2.4.3. Brazil Female Handbag Market Outlook 10.2.4.3.1. Market Size & Forecast 10.2.4.3.1.1. By Value 10.2.4.3.2. Market Share & Forecast 10.2.4.3.2.1. By Material Market Share Analysis 10.2.4.3.2.2. By Capacity Market Share Analysis 10.2.4.3.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 11. Market Dynamics 11.1. Drivers 11.2. Challenges 12. Impact of COVID-19 on Global Baby Feeding Bottle Market 12.1. Impact Assessment Model 12.1.1. Key Segments Impacted 12.1.2. Key Regions Impacted 12.1.3. Key Countries Impacted 13. Market Trends & Developments 14. Porter’s Five Forces Model 14.1. Competitive Rivalry 14.2. Bargaining Power of Buyers 14.3. Bargaining Power of Suppliers 14.4. Threat of New Entrants 14.5. Threat of Substitutes 15. SWOT Analysis 15.1. Strengths 15.2. Weaknesses 15.3. Opportunities 15.4. Threats 16. Competitive Landscape 16.1. Company Profiles 16.1.1. Pigeon Corporation 16.1.1.1. Company Details 16.1.1.2. Products 16.1.1.3. Financials (As Per Availability) 16.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.1.5. Recent Developments 16.1.1.6. Key Management Personnel 16.1.2. Koninklijke Philips N.V. 16.1.2.1. Company Details 16.1.2.2. Products 16.1.2.3. Financials (As Per Availability) 16.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.2.5. Recent Developments 16.1.2.6. Key Management Personnel 16.1.3. Artsana S.P.A. 16.1.3.1. Company Details 16.1.3.2. Products 16.1.3.3. Financials (As Per Availability) 16.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.3.5. Recent Developments 16.1.3.6. Key Management Personnel 16.1.4. Betta Baby Store 16.1.4.1. Company Details 16.1.4.2. Products 16.1.4.3. Financials (As Per Availability) 16.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.4.5. Recent Developments 16.1.4.6. Key Management Personnel 16.1.5. Takaso Products Sdn Bhd. 16.1.5.1. Company Details 16.1.5.2. Products 16.1.5.3. Financials (As Per Availability) 16.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.5.5. Recent Developments 16.1.5.6. Key Management Personnel 16.1.6. Alpha Baby Care Co., Ltd. 16.1.6.1. Company Details 16.1.6.2. Products 16.1.6.3. Financials (As Per Availability) 16.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.6.5. Recent Developments 16.1.6.6. Key Management Personnel 16.1.7. Babisil International Ltd. 16.1.7.1. Company Details 16.1.7.2. Products 16.1.7.3. Financials (As Per Availability) 16.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.7.5. Recent Developments 16.1.7.6. Key Management Personnel 16.1.8. Evenflo Feeding, Inc. 16.1.8.1. Company Details 16.1.8.2. Products 16.1.8.3. Financials (As Per Availability) 16.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.8.5. Recent Developments 16.1.8.6. Key Management Personnel 16.1.9. Handi-Craft Company 16.1.9.1. Company Details 16.1.9.2. Products 16.1.9.3. Financials (As Per Availability) 16.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.9.5. Recent Developments 16.1.9.6. Key Management Personnel 16.1.10. Mayborn Group Limited 16.1.10.1. Company Details 16.1.10.2. Products 16.1.10.3. Financials (As Per Availability) 16.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.10.5. Recent Developments 16.1.10.6. Key Management Personnel 17. Strategic Recommendations/Action Plan 17.1. Key Focus Areas 17.2. Target Material 17.3. Target Sales Channel 18. About Us & Disclaimer
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート
TechSci Research社の消費財・小売り分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(bottle)の最新刊レポート
よくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|