小売業におけるメタバース市場の世界産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018-2028F製品別(ディスプレイ、拡張現実(XR)ハードウェア(触覚センサー&デバイス、オムニトレッドミル、スマートグラス)、AR/VRヘッドセット)、ソフトウェア(資産作成ツール、プログラミングエンジン)、サービス), プラットフォーム別 (デスクトップ, モバイル, ヘッドセット), 技術別 (ブロックチェーン, AR & VR, 複合現実感, その他), エンドユースタイプ別 (食品・飲料, パーソナルケア・家庭用品, アパレル・フットウェア・アクセサリー, 家具, 玩具・ホビー, 電子・家電, その他), 地域別, 競争相手別Metaverse in Retail Market Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, 2018-2028FSegmented By Product (Hardware (Displays, Extended Reality (XR) Hardware (Haptic Sensors & Devices, Omni Treadmills, Smart Glasses), AR/VR Headsets), Software (Asset Creation Tool, Programming Engines), Services), By Platform (Desktop, Mobile, Headsets), By Technology (Blockchain, AR & VR, Mixed Reality, Others), By End-Use Type (Food and Beverages, Personal and Household Care, Apparel, Footwear and Accessories, Furniture, Toys and Hobby, Electronic and Household Appliances, Other), By Region, Competition 小売業におけるメタバースの世界市場は、オンライン広告の需要増加と小売業における複合現実の人気の高まりにより、今後数年間で急拡大すると予測されている。また、視聴者のオンライン体験を向上させるために、... もっと見る
サマリー小売業におけるメタバースの世界市場は、オンライン広告の需要増加と小売業における複合現実の人気の高まりにより、今後数年間で急拡大すると予測されている。また、視聴者のオンライン体験を向上させるために、コンサート、映画、スポーツで使用される製品を広告するために、物理的な世界とデジタル世界を融合させる必要性が高まっていることも、世界の小売業におけるメタバース市場の成長をエスカレートさせている。ソーシャルメディア広告の増加傾向は、ブロックチェーン、拡張現実、仮想現実などのような新しい技術の進歩とともに、小売におけるメタバース世界市場を推進している。メタバース概念の採用により、2030年までに世界経済の価値に5兆米ドルが追加されると予測されている。サービス・プロバイダーは、最先端の技術を採用し、メタバース体験のための研究開発活動に投資することで、ユーザー体験を向上させる革新的な技術ソリューションを常に模索している。例えば、フェイスブックは2021年、メタバース構築のために100億米ドルを投資することを発表し、会社の正式名称をメタに変更した。同社は、小売市場のようなフレンドリーな体験をユーザーに提供し、同社のプラットフォームから友人や家族、同僚とコミュニケーション体験を提供しようとしている。さらに、小売市場におけるメタバースは、巨額の投資、パートナーシップ、コラボレーションを経験しており、今後数年間で小売部門に大規模なグローバル機会を生み出すと予測されている。企業は既存の構造をアップグレードし、従業員の生産性を向上させるために、技術的に高度なソリューションを求めています。また、NFT(non-fungible tokens)の採用が世界的に急速に拡大していることも、世界の小売市場におけるメタバース化を加速させると予測される。2021年、世界の小売市場の売上高は26兆米ドルを超え、2024年には30兆米ドルを超えると予測されています。 高速インターネットとデータ転送の増加が市場成長を促進 より高いスペクトラムの5Gと5G mmWaveによるより高速な接続は、メタバースの運用と開発を様々な形で可能にする。2021年初頭、スーパーボウルのファンは5Gマルチビュー体験を経験し、7つの角度から試合を見ることができた。スーパーボウルの体験は、高速インターネット接続とデータ転送によるメタバース技術から生まれる没入体験だ。このような高速接続により、メタバース・テクノロジーは、かつてデジタル世界では不可能と考えられていた現実世界での体験を提供できるようになると期待されている。全インターネット接続に占める高速接続の割合は、2021年の83.3%から2026年には94.5%に増加すると予想される。 インターネット広告ニーズの高まりが市場成長を牽引 メタバース・テクノロジーは、成長するデジタル時代により良い牽引力を得ようとするブランド、広告主、マーケティング担当者にとって、大きな可能性を秘めている。ユーザー数は2020年の6,000万人から2021年には8,100万人に増加。人工現実と仮想現実の利用は、今後2年間で17億3000万人に達すると推定されている。メタバース広告の機会は、小売企業にとって同業他社よりも自然にフィットするだろう。成功する広告戦略を採用するために、ブランドはメタバースに飛び込み、メタバースに特化した広告を実践することを検討している。 人工知能(AI)技術の成長が市場成長を牽引 AIはここ数年で大きく進歩し、GPT 3(ディープラーニング)を後押ししている。GPT 3は、深い理解に基づき、人間が理解しやすく読みやすいテキストや体験を作成するもので、物理的存在、デジタル的存在、デジタル・オブジェクト間の相互作用を促進しようとしている。最近の技術的進歩では、小売業向けのメタバースですでに普及しているAIのユースケースは、エンゲージメントと広告の最適化が中心となっている。数多くのメタバース・デザインは、デジタルな存在をコンパニオンや友人としてターゲットにしており、AIは入力、処理、ジェスチャー、音声生成、表情から、より複雑なフォームを作成することができる。プロメテウスAIのような企業は、ユーザーフレンドリーなデジタルの世界をベースに、小売やその他のビジネスのための世界全体を構築している。 デジタル・アイデンティティとインタラクション・モデルのトレンドの高まりが市場成長を牽引 ユーザーのデジタルアイデンティティは、オンライン上の評判、ネットワークとの関係、APIベースのログインなどを構成する物理的なアイデンティティと同様に正確である。パンデミック(2020年)以前は、仕事や経済活動のためにオンラインを利用していたのは人口の10%未満で、かつては職場での物理的なやり取りがバーチャルなやり取りを上回っていた。パンデミック時には、人口の70%以上がリモートで仕事をしていた。2021年のパンデミック後、バーチャルな状態を維持する人口は30~40%にとどまり、50%がオフィスで働き始めると予測されている。バーチャル・インタラクションは、没入型ソーシャルメディア・プラットフォームでのリアルタイムでのエンゲージメントやコラボレーションを含む、小売業のためのメタバースにとって完璧な触媒である。ソーシャルメディア上で交流するにしても、仕事をするにしても、オンライン・ショッピングに参加するにしても、デジタル・アイデンティティが中心人物となっている。メタバース・テクノロジーは、小売業に織り込まれたデジタルの独自性とインタラクション・モデルの受容を軸に、触媒の役割を果たすことになるだろう。 メタバースにおける仮想イベントの成長が市場成長を牽引 メタバース・テクノロジーは小売セクターで最も成長しており、その結果、メタバース空間におけるバーチャル・イベントやショーの助けを借りて、大手小売企業のマーケティング戦略が高まっている。例えば、2022年2月、GucciはThe Sandboxメタバースにおけるメタバースランドを発表し、初のバーチャルイベントを開始した。10月末にはGucci Vault Landのバーチャルイベントが2週間にわたって開催された。さらに、The Sandboxで8つのボクセルデジタルコレクタブルウェアアイテムを発表しました。バーチャルイベントの体験の中で、数々のデジタル・コレクティブルが紹介され、貴重な不思議を追求し続ける同社の姿が描かれた。 市場細分化 製品は、ハードウェア、ソフトウェア、サービスに区分される。ハードウェアに基づくと、市場はディスプレイ、拡張現実(XR)ハードウェア、AR/VRヘッドセットに分別される。拡張現実(XR)ハードウェアに基づくと、市場は触覚センサー&デバイス、オムニ・トレッドミル、スマートグラスに分けられる。ソフトウェアに基づくと、市場はアセット作成ツールとプログラミングエンジンに分けられる。プラットフォームに基づき、市場はデスクトップ、モバイル、ヘッドセットに区分される。技術に基づき、市場はブロックチェーン、AR&VR、複合現実、その他に区分される。エンドユースタイプに基づけば、市場は食品・飲料、パーソナルケア・家庭用品、アパレル、フットウェア・アクセサリー、家具、玩具・ホビー、電子・家電、その他に細分化される。また、この市場分析では、北米、欧州、アジア太平洋、南米、中東&アフリカに分け、地域別の市場セグメンテーションを考案するために、地域別のセグメンテーションも研究しています。 企業プロフィール Tencent Holdings Ltd.、NVIDIA Corporation、Meta Platforms, Inc.、Roblox Corporation、Microsoft Corporation、Alibaba Group Holding Limited、Globant S.A.、Queppelin Technology Solutions Pvt.Ltd.、Netease, Inc.、Magic Leap, Inc.などが世界の小売業におけるメタバース市場の主要な市場プレイヤーです。 レポートの範囲 本レポートでは、小売業におけるメタバースの世界市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています: - 小売業におけるメタバース市場:製品別 o ハードウェア ディスプレイ 拡張現実(XR)ハードウェア - 触覚センサーとデバイス - オムニ・トレッドミル - スマートグラス AR/VRヘッドセット ソフトウェア アセット作成ツール プログラミングエンジン o サービス - 小売業におけるメタバース市場、プラットフォーム別 o デスクトップ o モバイル o ヘッドセット - 小売業におけるメタバース市場:技術別 o ブロックチェーン o AR & VR o 複合現実 o その他 - 小売業におけるメタバース市場:エンドユースタイプ別 o 食品・飲料 o パーソナルケアとハウスホールドケア o アパレル o 履物およびアクセサリー o 家具 o 玩具とホビー o 家電製品 o その他 - 小売業におけるメタバース市場、地域別 o アジア太平洋地域 中国 日本 インド オーストラリア 韓国 北米 米国 カナダ メキシコ ヨーロッパ イギリス ドイツ フランス スペイン イタリア 中東およびアフリカ イスラエル トルコ サウジアラビア アラブ首長国連邦 南米 ブラジル アルゼンチン コロンビア 競争状況 企業プロフィール:世界の小売業におけるメタバース市場における主要企業の詳細分析。 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、所定の市場データを用いて、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供します。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Service Overview2. Research Methodology 3. Impact of COVID-19 on Global Metaverse in Retail Market 4. Executive Summary 5. Voice of Customers 6. Global Metaverse in Retail Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product (Hardware, Software, Services) 6.2.1.1. By Hardware (Displays, Extended Reality (XR) Hardware, AR/VR Headsets) 6.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware (Haptic Sensors & Devices, Omni Treadmills, Smart Glasses) 6.2.1.2. By Software (Asset Creation Tool, Programming Engines) 6.2.2. By Platform (Desktop, Mobile, Headsets) 6.2.3. By Technology (Blockchain, AR & VR, Mixed Reality, Others) 6.2.4. By End-Use Type (Food and Beverages, Personal and Household Care, Apparel, Footwear and Accessories, Furniture, Toys, and Hobby, Electronic and Household Appliances, Others) 6.2.5. By Region 6.3. By Company (2022) 6.4. Market Map 7. North America Metaverse in Retail Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product 7.2.1.1. By Hardware 7.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 7.2.1.2. By Software 7.2.2. By Platform 7.2.3. By Technology 7.2.4. By End-Use Type 7.2.5. By Country 7.3. North America: Country Analysis 7.3.1. United States Metaverse in Retail Market Outlook 7.3.1.1. Market Size & Forecast 7.3.1.1.1. By Value 7.3.1.2. Market Share & Forecast 7.3.1.2.1. By Product 7.3.1.2.1.1. By Hardware 7.3.1.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 7.3.1.2.1.2. By Software 7.3.1.2.2. By Platform 7.3.1.2.3. By Technology 7.3.1.2.4. By End-Use Type 7.3.2. Canada Metaverse in Retail Market Outlook 7.3.2.1. Market Size & Forecast 7.3.2.1.1. By Value 7.3.2.2. Market Share & Forecast 7.3.2.2.1. By Product 7.3.2.2.1.1. By Hardware 7.3.2.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 7.3.2.2.1.2. By Software 7.3.2.2.2. By Platform 7.3.2.2.3. By Technology 7.3.2.2.4. By End-Use Type 7.3.3. Mexico Metaverse in Retail Market Outlook 7.3.3.1. Market Size & Forecast 7.3.3.1.1. By Value 7.3.3.2. Market Share & Forecast 7.3.3.2.1. By Product 7.3.3.2.1.1. By Hardware 7.3.3.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 7.3.3.2.1.2. By Software 7.3.3.2.2. By Platform 7.3.3.2.3. By Technology 7.3.3.2.4. By End-Use Type 8. Asia-Pacific Metaverse in Retail Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product 8.2.1.1. By Hardware 8.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 8.2.1.2. By Software 8.2.2. By Platform 8.2.3. By Technology 8.2.4. By End-Use Type 8.2.5. By Country 8.3. Asia-Pacific: Country Analysis 8.3.1. China Metaverse in Retail Market Outlook 8.3.1.1. Market Size & Forecast 8.3.1.1.1. By Value 8.3.1.2. Market Share & Forecast 8.3.1.2.1. By Product 8.3.1.2.1.1. By Hardware 8.3.1.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 8.3.1.2.1.2. By Software 8.3.1.2.2. By Platform 8.3.1.2.3. By Technology 8.3.1.2.4. By End-Use Type 8.3.2. Japan Metaverse in Retail Market Outlook 8.3.2.1. Market Size & Forecast 8.3.2.1.1. By Value 8.3.2.2. Market Share & Forecast 8.3.2.2.1. By Product 8.3.2.2.1.1. By Hardware 8.3.2.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 8.3.2.2.1.2. By Software 8.3.2.2.2. By Platform 8.3.2.2.3. By Technology 8.3.2.2.4. By End-Use Type 8.3.3. South Korea Metaverse in Retail Market Outlook 8.3.3.1. Market Size & Forecast 8.3.3.1.1. By Value 8.3.3.2. Market Share & Forecast 8.3.3.2.1. By Product 8.3.3.2.1.1. By Hardware 8.3.3.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 8.3.3.2.1.2. By Software 8.3.3.2.2. By Platform 8.3.3.2.3. By Technology 8.3.3.2.4. By End-Use Type 8.3.4. India Metaverse in Retail Market Outlook 8.3.4.1. Market Size & Forecast 8.3.4.1.1. By Value 8.3.4.2. Market Share & Forecast 8.3.4.2.1. By Product 8.3.4.2.1.1. By Hardware 8.3.4.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 8.3.4.2.1.2. By Software 8.3.4.2.2. By Platform 8.3.4.2.3. By Technology 8.3.4.2.4. By End-Use Type 8.3.5. Australia Metaverse in Retail Market Outlook 8.3.5.1. Market Size & Forecast 8.3.5.1.1. By Value 8.3.5.2. Market Share & Forecast 8.3.5.2.1. By Product 8.3.5.2.1.1. By Hardware 8.3.5.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 8.3.5.2.1.2. By Software 8.3.5.2.2. By Platform 8.3.5.2.3. By Technology 8.3.5.2.4. By End-Use Type 9. Europe Metaverse in Retail Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Product 9.2.1.1. By Hardware 9.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 9.2.1.2. By Software 9.2.2. By Platform 9.2.3. By Technology 9.2.4. By End-Use Type 9.2.5. By Country 9.3. Europe: Country Analysis 9.3.1. Germany Metaverse in Retail Market Outlook 9.3.1.1. Market Size & Forecast 9.3.1.1.1. By Value 9.3.1.2. Market Share & Forecast 9.3.1.2.1. By Product 9.3.1.2.1.1. By Hardware 9.3.1.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 9.3.1.2.1.2. By Software 9.3.1.2.2. By Platform 9.3.1.2.3. By Technology 9.3.1.2.4. By End-Use Type 9.3.2. United Kingdom Metaverse in Retail Market Outlook 9.3.2.1. Market Size & Forecast 9.3.2.1.1. By Value 9.3.2.2. Market Share & Forecast 9.3.2.2.1. By Product 9.3.2.2.1.1. By Hardware 9.3.2.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 9.3.2.2.1.2. By Software 9.3.2.2.2. By Platform 9.3.2.2.3. By Technology 9.3.2.2.4. By End-Use Type 9.3.3. France Metaverse in Retail Market Outlook 9.3.3.1. Market Size & Forecast 9.3.3.1.1. By Value 9.3.3.2. Market Share & Forecast 9.3.3.2.1. By Product 9.3.3.2.1.1. By Hardware 9.3.3.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 9.3.3.2.1.2. By Software 9.3.3.2.2. By Platform 9.3.3.2.3. By Technology 9.3.3.2.4. By End-Use Type 9.3.4. Italy Metaverse in Retail Market Outlook 9.3.4.1. Market Size & Forecast 9.3.4.1.1. By Value 9.3.4.2. Market Share & Forecast 9.3.4.2.1. By Product 9.3.4.2.1.1. By Hardware 9.3.4.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 9.3.4.2.1.2. By Software 9.3.4.2.2. By Platform 9.3.4.2.3. By Technology 9.3.4.2.4. By End-Use Type 9.3.5. Spain Metaverse in Retail Market Outlook 9.3.5.1. Market Size & Forecast 9.3.5.1.1. By Value 9.3.5.2. Market Share & Forecast 9.3.5.2.1. By Product 9.3.5.2.1.1. By Hardware 9.3.5.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 9.3.5.2.1.2. By Software 9.3.5.2.2. By Platform 9.3.5.2.3. By Technology 9.3.5.2.4. By End-Use Type 10. South America Metaverse in Retail Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Product 10.2.1.1. By Hardware 10.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 10.2.1.2. By Software 10.2.2. By Platform 10.2.3. By Technology 10.2.4. By End-Use Type 10.2.5. By Country 10.3. South America: Country Analysis 10.3.1. Brazil Metaverse in Retail Market Outlook 10.3.1.1. Market Size & Forecast 10.3.1.1.1. By Value 10.3.1.2. Market Share & Forecast 10.3.1.2.1. By Product 10.3.1.2.1.1. By Hardware 10.3.1.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 10.3.1.2.1.2. By Software 10.3.1.2.2. By Platform 10.3.1.2.3. By Technology 10.3.1.2.4. By End-Use Type 10.3.2. Argentina Metaverse in Retail Market Outlook 10.3.2.1. Market Size & Forecast 10.3.2.1.1. By Value 10.3.2.2. Market Share & Forecast 10.3.2.2.1. By Product 10.3.2.2.1.1. By Hardware 10.3.2.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 10.3.2.2.1.2. By Software 10.3.2.2.2. By Platform 10.3.2.2.3. By Technology 10.3.2.2.4. By End-Use Type 10.3.3. Colombia Metaverse in Retail Market Outlook 10.3.3.1. Market Size & Forecast 10.3.3.1.1. By Value 10.3.3.2. Market Share & Forecast 10.3.3.2.1. By Product 10.3.3.2.1.1. By Hardware 10.3.3.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 10.3.3.2.1.2. By Software 10.3.3.2.2. By Platform 10.3.3.2.3. By Technology 10.3.3.2.4. By End-Use Type 11. Middle East & Africa Metaverse in Retail Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Product 11.2.1.1. By Hardware 11.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 11.2.1.2. By Software 11.2.2. By Platform 11.2.3. By Technology 11.2.4. By End-Use Type 11.2.5. By Country 11.3. Middle East & Africa: Country Analysis 11.3.1. Israel Metaverse in Retail Market Outlook 11.3.1.1. Market Size & Forecast 11.3.1.1.1. By Value 11.3.1.2. Market Share & Forecast 11.3.1.2.1. By Product 11.3.1.2.1.1. By Hardware 11.3.1.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 11.3.1.2.1.2. By Software 11.3.1.2.2. By Platform 11.3.1.2.3. By Technology 11.3.1.2.4. By End-Use Type 11.3.2. Turkey Metaverse in Retail Market Outlook 11.3.2.1. Market Size & Forecast 11.3.2.1.1. By Value 11.3.2.2. Market Share & Forecast 11.3.2.2.1. By Product 11.3.2.2.1.1. By Hardware 11.3.2.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 11.3.2.2.1.2. By Software 11.3.2.2.2. By Platform 11.3.2.2.3. By Technology 11.3.2.2.4. By End-Use Type 11.3.3. UAE Metaverse in Retail Market Outlook 11.3.3.1. Market Size & Forecast 11.3.3.1.1. By Value 11.3.3.2. Market Share & Forecast 11.3.3.2.1. By Product 11.3.3.2.1.1. By Hardware 11.3.3.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 11.3.3.2.1.2. By Software 11.3.3.2.2. By Platform 11.3.3.2.3. By Technology 11.3.3.2.4. By End-Use Type 11.3.4. Saudi Arabia Metaverse in Retail Market Outlook 11.3.4.1. Market Size & Forecast 11.3.4.1.1. By Value 11.3.4.2. Market Share & Forecast 11.3.4.2.1. By Product 11.3.4.2.1.1. By Hardware 11.3.4.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 11.3.4.2.1.2. By Software 11.3.4.2.2. By Platform 11.3.4.2.3. By Technology 11.3.4.2.4. By End-Use Type 12. Market Dynamics 12.1. Drivers 12.1.1. Increased High-Speed Internet and Data Transfer 12.1.2. Rising Need for Internet Advertising 12.1.3. Growing Artificial Intelligence (AI) Technology 12.2. Challenges 12.2.1. High Equipment Costs 12.2.2. Potential for Bullying, Harassments and Assaults 13. Market Trends & Developments 13.1. Increasing Trend for Digital Identities and Interaction Models 13.2. Growing Virtual Events in Metaverse 13.3. Rising need for Web3 and Decentralization 13.4. Expanding the usage of Virtual and Augmented Reality 13.5. Trend of More Advanced Avatar Technology 14. Use Cases of Metaverse in Retail 15. Mergers& Acquisitions/Recent Developments/New Entrants 16. Company Profiles 16.1. Tencent Holdings Ltd. 16.1.1. Business Overview 16.1.2. Key Revenue & Financials 16.1.3. Recent Developments 16.1.4. Key Personnel 16.1.5. Key Services Offered 16.2. NVIDIA Corporation 16.2.1. Business Overview 16.2.2. Key Revenue & Financials 16.2.3. Recent Developments 16.2.4. Key Personnel 16.2.5. Key Services Offered 16.3. Meta Platforms, Inc. 16.3.1. Business Overview 16.3.2. Key Revenue & Financials 16.3.3. Recent Developments 16.3.4. Key Personnel 16.3.5. Key Services Offered 16.4. Roblox Corporation 16.4.1. Business Overview 16.4.2. Key Revenue & Financials 16.4.3. Recent Developments 16.4.4. Key Personnel 16.4.5. Key Services Offered 16.5. Microsoft Corporation 16.5.1. Business Overview 16.5.2. Key Revenue & Financials 16.5.3. Recent Developments 16.5.4. Key Personnel 16.5.5. Key Services Offered 16.6. Alibaba Group Holding Limited 16.6.1. Business Overview 16.6.2. Key Revenue & Financials 16.6.3. Recent Developments 16.6.4. Key Personnel 16.6.5. Key Services Offered 16.7. Globant S.A. 16.7.1. Business Overview 16.7.2. Key Revenue & Financials 16.7.3. Recent Developments 16.7.4. Key Personnel 16.7.5. Key Services Offered 16.8. Queppelin Technology Solutions Pvt. Ltd. 16.8.1. Business Overview 16.8.2. Key Revenue & Financials 16.8.3. Recent Developments 16.8.4. Key Personnel 16.8.5. Key Services Offered 16.9. Netease, Inc. 16.9.1. Business Overview 16.9.2. Key Revenue & Financials 16.9.3. Recent Developments 16.9.4. Key Personnel 16.9.5. Key Services Offered 16.10. Magic Leap, Inc. 16.10.1. Business Overview 16.10.2. Key Revenue & Financials 16.10.3. Recent Developments 16.10.4. Key Personnel 16.10.5. Key Services Offered 17. Strategic Recommendations 18. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryGlobal Metaverse in Retail Market is predicted to proliferate during the upcoming years due to the increasing demand for online advertising and the growing popularity of mixed reality in retail. Besides, the rising requirement for converging the physical and digital world for advertising the products used in concerts, movies, and sports to elevate viewers' online experience is also escalating the growth of the global metaverse in retail market. The growing trend of social media advertising, along with the advancements in the novel technologies like blockchain, Augmented Reality, Virtual Reality, and others are also propelling The Global Metaverse in Retail Market. With the adoption of the metaverse concept, it is predicted to add USD 5 trillion to the value of the global economy by 2030. Table of Contents1. Service Overview2. Research Methodology 3. Impact of COVID-19 on Global Metaverse in Retail Market 4. Executive Summary 5. Voice of Customers 6. Global Metaverse in Retail Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product (Hardware, Software, Services) 6.2.1.1. By Hardware (Displays, Extended Reality (XR) Hardware, AR/VR Headsets) 6.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware (Haptic Sensors & Devices, Omni Treadmills, Smart Glasses) 6.2.1.2. By Software (Asset Creation Tool, Programming Engines) 6.2.2. By Platform (Desktop, Mobile, Headsets) 6.2.3. By Technology (Blockchain, AR & VR, Mixed Reality, Others) 6.2.4. By End-Use Type (Food and Beverages, Personal and Household Care, Apparel, Footwear and Accessories, Furniture, Toys, and Hobby, Electronic and Household Appliances, Others) 6.2.5. By Region 6.3. By Company (2022) 6.4. Market Map 7. North America Metaverse in Retail Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product 7.2.1.1. By Hardware 7.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 7.2.1.2. By Software 7.2.2. By Platform 7.2.3. By Technology 7.2.4. By End-Use Type 7.2.5. By Country 7.3. North America: Country Analysis 7.3.1. United States Metaverse in Retail Market Outlook 7.3.1.1. Market Size & Forecast 7.3.1.1.1. By Value 7.3.1.2. Market Share & Forecast 7.3.1.2.1. By Product 7.3.1.2.1.1. By Hardware 7.3.1.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 7.3.1.2.1.2. By Software 7.3.1.2.2. By Platform 7.3.1.2.3. By Technology 7.3.1.2.4. By End-Use Type 7.3.2. Canada Metaverse in Retail Market Outlook 7.3.2.1. Market Size & Forecast 7.3.2.1.1. By Value 7.3.2.2. Market Share & Forecast 7.3.2.2.1. By Product 7.3.2.2.1.1. By Hardware 7.3.2.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 7.3.2.2.1.2. By Software 7.3.2.2.2. By Platform 7.3.2.2.3. By Technology 7.3.2.2.4. By End-Use Type 7.3.3. Mexico Metaverse in Retail Market Outlook 7.3.3.1. Market Size & Forecast 7.3.3.1.1. By Value 7.3.3.2. Market Share & Forecast 7.3.3.2.1. By Product 7.3.3.2.1.1. By Hardware 7.3.3.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 7.3.3.2.1.2. By Software 7.3.3.2.2. By Platform 7.3.3.2.3. By Technology 7.3.3.2.4. By End-Use Type 8. Asia-Pacific Metaverse in Retail Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product 8.2.1.1. By Hardware 8.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 8.2.1.2. By Software 8.2.2. By Platform 8.2.3. By Technology 8.2.4. By End-Use Type 8.2.5. By Country 8.3. Asia-Pacific: Country Analysis 8.3.1. China Metaverse in Retail Market Outlook 8.3.1.1. Market Size & Forecast 8.3.1.1.1. By Value 8.3.1.2. Market Share & Forecast 8.3.1.2.1. By Product 8.3.1.2.1.1. By Hardware 8.3.1.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 8.3.1.2.1.2. By Software 8.3.1.2.2. By Platform 8.3.1.2.3. By Technology 8.3.1.2.4. By End-Use Type 8.3.2. Japan Metaverse in Retail Market Outlook 8.3.2.1. Market Size & Forecast 8.3.2.1.1. By Value 8.3.2.2. Market Share & Forecast 8.3.2.2.1. By Product 8.3.2.2.1.1. By Hardware 8.3.2.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 8.3.2.2.1.2. By Software 8.3.2.2.2. By Platform 8.3.2.2.3. By Technology 8.3.2.2.4. By End-Use Type 8.3.3. South Korea Metaverse in Retail Market Outlook 8.3.3.1. Market Size & Forecast 8.3.3.1.1. By Value 8.3.3.2. Market Share & Forecast 8.3.3.2.1. By Product 8.3.3.2.1.1. By Hardware 8.3.3.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 8.3.3.2.1.2. By Software 8.3.3.2.2. By Platform 8.3.3.2.3. By Technology 8.3.3.2.4. By End-Use Type 8.3.4. India Metaverse in Retail Market Outlook 8.3.4.1. Market Size & Forecast 8.3.4.1.1. By Value 8.3.4.2. Market Share & Forecast 8.3.4.2.1. By Product 8.3.4.2.1.1. By Hardware 8.3.4.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 8.3.4.2.1.2. By Software 8.3.4.2.2. By Platform 8.3.4.2.3. By Technology 8.3.4.2.4. By End-Use Type 8.3.5. Australia Metaverse in Retail Market Outlook 8.3.5.1. Market Size & Forecast 8.3.5.1.1. By Value 8.3.5.2. Market Share & Forecast 8.3.5.2.1. By Product 8.3.5.2.1.1. By Hardware 8.3.5.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 8.3.5.2.1.2. By Software 8.3.5.2.2. By Platform 8.3.5.2.3. By Technology 8.3.5.2.4. By End-Use Type 9. Europe Metaverse in Retail Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Product 9.2.1.1. By Hardware 9.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 9.2.1.2. By Software 9.2.2. By Platform 9.2.3. By Technology 9.2.4. By End-Use Type 9.2.5. By Country 9.3. Europe: Country Analysis 9.3.1. Germany Metaverse in Retail Market Outlook 9.3.1.1. Market Size & Forecast 9.3.1.1.1. By Value 9.3.1.2. Market Share & Forecast 9.3.1.2.1. By Product 9.3.1.2.1.1. By Hardware 9.3.1.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 9.3.1.2.1.2. By Software 9.3.1.2.2. By Platform 9.3.1.2.3. By Technology 9.3.1.2.4. By End-Use Type 9.3.2. United Kingdom Metaverse in Retail Market Outlook 9.3.2.1. Market Size & Forecast 9.3.2.1.1. By Value 9.3.2.2. Market Share & Forecast 9.3.2.2.1. By Product 9.3.2.2.1.1. By Hardware 9.3.2.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 9.3.2.2.1.2. By Software 9.3.2.2.2. By Platform 9.3.2.2.3. By Technology 9.3.2.2.4. By End-Use Type 9.3.3. France Metaverse in Retail Market Outlook 9.3.3.1. Market Size & Forecast 9.3.3.1.1. By Value 9.3.3.2. Market Share & Forecast 9.3.3.2.1. By Product 9.3.3.2.1.1. By Hardware 9.3.3.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 9.3.3.2.1.2. By Software 9.3.3.2.2. By Platform 9.3.3.2.3. By Technology 9.3.3.2.4. By End-Use Type 9.3.4. Italy Metaverse in Retail Market Outlook 9.3.4.1. Market Size & Forecast 9.3.4.1.1. By Value 9.3.4.2. Market Share & Forecast 9.3.4.2.1. By Product 9.3.4.2.1.1. By Hardware 9.3.4.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 9.3.4.2.1.2. By Software 9.3.4.2.2. By Platform 9.3.4.2.3. By Technology 9.3.4.2.4. By End-Use Type 9.3.5. Spain Metaverse in Retail Market Outlook 9.3.5.1. Market Size & Forecast 9.3.5.1.1. By Value 9.3.5.2. Market Share & Forecast 9.3.5.2.1. By Product 9.3.5.2.1.1. By Hardware 9.3.5.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 9.3.5.2.1.2. By Software 9.3.5.2.2. By Platform 9.3.5.2.3. By Technology 9.3.5.2.4. By End-Use Type 10. South America Metaverse in Retail Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Product 10.2.1.1. By Hardware 10.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 10.2.1.2. By Software 10.2.2. By Platform 10.2.3. By Technology 10.2.4. By End-Use Type 10.2.5. By Country 10.3. South America: Country Analysis 10.3.1. Brazil Metaverse in Retail Market Outlook 10.3.1.1. Market Size & Forecast 10.3.1.1.1. By Value 10.3.1.2. Market Share & Forecast 10.3.1.2.1. By Product 10.3.1.2.1.1. By Hardware 10.3.1.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 10.3.1.2.1.2. By Software 10.3.1.2.2. By Platform 10.3.1.2.3. By Technology 10.3.1.2.4. By End-Use Type 10.3.2. Argentina Metaverse in Retail Market Outlook 10.3.2.1. Market Size & Forecast 10.3.2.1.1. By Value 10.3.2.2. Market Share & Forecast 10.3.2.2.1. By Product 10.3.2.2.1.1. By Hardware 10.3.2.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 10.3.2.2.1.2. By Software 10.3.2.2.2. By Platform 10.3.2.2.3. By Technology 10.3.2.2.4. By End-Use Type 10.3.3. Colombia Metaverse in Retail Market Outlook 10.3.3.1. Market Size & Forecast 10.3.3.1.1. By Value 10.3.3.2. Market Share & Forecast 10.3.3.2.1. By Product 10.3.3.2.1.1. By Hardware 10.3.3.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 10.3.3.2.1.2. By Software 10.3.3.2.2. By Platform 10.3.3.2.3. By Technology 10.3.3.2.4. By End-Use Type 11. Middle East & Africa Metaverse in Retail Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Product 11.2.1.1. By Hardware 11.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 11.2.1.2. By Software 11.2.2. By Platform 11.2.3. By Technology 11.2.4. By End-Use Type 11.2.5. By Country 11.3. Middle East & Africa: Country Analysis 11.3.1. Israel Metaverse in Retail Market Outlook 11.3.1.1. Market Size & Forecast 11.3.1.1.1. By Value 11.3.1.2. Market Share & Forecast 11.3.1.2.1. By Product 11.3.1.2.1.1. By Hardware 11.3.1.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 11.3.1.2.1.2. By Software 11.3.1.2.2. By Platform 11.3.1.2.3. By Technology 11.3.1.2.4. By End-Use Type 11.3.2. Turkey Metaverse in Retail Market Outlook 11.3.2.1. Market Size & Forecast 11.3.2.1.1. By Value 11.3.2.2. Market Share & Forecast 11.3.2.2.1. By Product 11.3.2.2.1.1. By Hardware 11.3.2.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 11.3.2.2.1.2. By Software 11.3.2.2.2. By Platform 11.3.2.2.3. By Technology 11.3.2.2.4. By End-Use Type 11.3.3. UAE Metaverse in Retail Market Outlook 11.3.3.1. Market Size & Forecast 11.3.3.1.1. By Value 11.3.3.2. Market Share & Forecast 11.3.3.2.1. By Product 11.3.3.2.1.1. By Hardware 11.3.3.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 11.3.3.2.1.2. By Software 11.3.3.2.2. By Platform 11.3.3.2.3. By Technology 11.3.3.2.4. By End-Use Type 11.3.4. Saudi Arabia Metaverse in Retail Market Outlook 11.3.4.1. Market Size & Forecast 11.3.4.1.1. By Value 11.3.4.2. Market Share & Forecast 11.3.4.2.1. By Product 11.3.4.2.1.1. By Hardware 11.3.4.2.1.1.1. By Extended Reality (XR) Hardware 11.3.4.2.1.2. By Software 11.3.4.2.2. By Platform 11.3.4.2.3. By Technology 11.3.4.2.4. By End-Use Type 12. Market Dynamics 12.1. Drivers 12.1.1. Increased High-Speed Internet and Data Transfer 12.1.2. Rising Need for Internet Advertising 12.1.3. Growing Artificial Intelligence (AI) Technology 12.2. Challenges 12.2.1. High Equipment Costs 12.2.2. Potential for Bullying, Harassments and Assaults 13. Market Trends & Developments 13.1. Increasing Trend for Digital Identities and Interaction Models 13.2. Growing Virtual Events in Metaverse 13.3. Rising need for Web3 and Decentralization 13.4. Expanding the usage of Virtual and Augmented Reality 13.5. Trend of More Advanced Avatar Technology 14. Use Cases of Metaverse in Retail 15. Mergers& Acquisitions/Recent Developments/New Entrants 16. Company Profiles 16.1. Tencent Holdings Ltd. 16.1.1. Business Overview 16.1.2. Key Revenue & Financials 16.1.3. Recent Developments 16.1.4. Key Personnel 16.1.5. Key Services Offered 16.2. NVIDIA Corporation 16.2.1. Business Overview 16.2.2. Key Revenue & Financials 16.2.3. Recent Developments 16.2.4. Key Personnel 16.2.5. Key Services Offered 16.3. Meta Platforms, Inc. 16.3.1. Business Overview 16.3.2. Key Revenue & Financials 16.3.3. Recent Developments 16.3.4. Key Personnel 16.3.5. Key Services Offered 16.4. Roblox Corporation 16.4.1. Business Overview 16.4.2. Key Revenue & Financials 16.4.3. Recent Developments 16.4.4. Key Personnel 16.4.5. Key Services Offered 16.5. Microsoft Corporation 16.5.1. Business Overview 16.5.2. Key Revenue & Financials 16.5.3. Recent Developments 16.5.4. Key Personnel 16.5.5. Key Services Offered 16.6. Alibaba Group Holding Limited 16.6.1. Business Overview 16.6.2. Key Revenue & Financials 16.6.3. Recent Developments 16.6.4. Key Personnel 16.6.5. Key Services Offered 16.7. Globant S.A. 16.7.1. Business Overview 16.7.2. Key Revenue & Financials 16.7.3. Recent Developments 16.7.4. Key Personnel 16.7.5. Key Services Offered 16.8. Queppelin Technology Solutions Pvt. Ltd. 16.8.1. Business Overview 16.8.2. Key Revenue & Financials 16.8.3. Recent Developments 16.8.4. Key Personnel 16.8.5. Key Services Offered 16.9. Netease, Inc. 16.9.1. Business Overview 16.9.2. Key Revenue & Financials 16.9.3. Recent Developments 16.9.4. Key Personnel 16.9.5. Key Services Offered 16.10. Magic Leap, Inc. 16.10.1. Business Overview 16.10.2. Key Revenue & Financials 16.10.3. Recent Developments 16.10.4. Key Personnel 16.10.5. Key Services Offered 17. Strategic Recommendations 18. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
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