インド中古車市場:車両タイプ別(ハッチバック、セダン、SUV/MPV)、燃料タイプ別(ガソリン、ディーゼル、CNG、ハイブリッド、バッテリー電気)、販売媒体別(オフライン、オンライン)、ベンダータイプ別(組織化、非組織化)、販売チャネル別(ディーラー/ブローカー、C2C)、上位州/地域別、地域別、競争、予測、機会、2018-2028FIndia Used Car Market By Vehicle Type (Hatchback, Sedan, SUV/MPV), By Fuel Type (Petrol, Diesel, CNG, Hybrid, Battery Electric), By Sales Medium (Offline, Online), By Vendor Type (Organized, Unorganized), By Sales Channel (Dealerships/Broker, C2C), By Top State/Union Territory, By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2018- 2028F インド中古車市場は、中間所得層の増加、透明性の向上、市場における組織化企業の増加により、今後数年間は堅調な成長が見込まれる。 オンラインとオフラインの両方を展開するインドの新興企業は、主要都市だけ... もっと見る
サマリーインド中古車市場は、中間所得層の増加、透明性の向上、市場における組織化企業の増加により、今後数年間は堅調な成長が見込まれる。オンラインとオフラインの両方を展開するインドの新興企業は、主要都市だけでなく、ティア2、ティア3、ティア4の都市でも顧客基盤を拡大することができる。顧客は簡単に自動車を閲覧することができ、十分な検査の後に中古車を購入することができる。クラス最高の価格とサービスを強調する集中的なマーケティング・キャンペーンを通じて、Cars24、OLXグループなどの新しい企業は、自社製品の顧客データベースを増やした。Mahindra First Choiceのようなプレーヤーは、堅調な2桁成長を達成することで、組織化されたチャネルへのこの傾向から利益を得ている。 2021年、Covid-19は多くの産業セクターに影響を与え続けた。その中でも自動車産業は最も深刻な影響を受けている。パンデミック後の減速や、労働力不足、国別サプライチェーンの困難さ、BS6への切り替えなど、その他の大きな懸念が、新車業界の回復になお影響を及ぼしている。発生以来、中古自動車産業は拡大してきた。景気減速やその他の外的要因が自動車産業の足かせとなっているにもかかわらず、中古車ビジネスはかなりの需要増と高い成長率を示している。顧客は確実に中古車を支持しており、新車と中古車の販売台数の差は激減している。 比較的安価な中古車 中間層の増加、若年人口の増加、認定中古車会社の増加は、予測期間中に中古車市場の拡大に貢献すると予想される主要な要素の一部である。加えて、ディーラーの下取り奨励金、買い取り保証、新モデルの頻繁な導入による中古車全体のコスト削減により、中古車需要はここ数年で徐々に増加している。中古車の価格は新車より25%から50%程度安く、価格性能比は新車より優れている。さらに、1年乗った中古車を購入する場合、中古車の価格は大きく変動しない。その後の中古車の価値保存率は、予測期間中の需要を増加させ、より多くの顧客を引き付けると予想される。 消費者の可処分所得の増加 新車に比べ、中古車は全体的な所有コストがはるかに低い。高い減価償却費、多くの税金、RTO/登録費用、高額な自動車保険料が、新車のコスト高を招く主な要因である。大都市では、世帯の55%近くが高い消費力を持つ中間層に属している。中間層の所得が大幅に増加し、中古車の価格が手ごろになったことで、インドでは5,000ルピー以下の価格帯が市場の65%以上を占めており、中古車需要が高まっている。また、全国自動車ディーラー協会によると、中古車市場は新車市場よりもディーラーマージンが良い。上記の要因から、インドの中古車市場は今後数年間で高い成長を遂げる可能性があると予想されている。 中古車の減価償却費の少なさ 中古車の減価償却率は新車よりも低い。新車の価値は、オーナーが使い始めるとすぐに下がり始める。車種によっては、新車の価値が30%も下がることもある。さらに、新車の価値は所有2年目と3年目にそれぞれ5%から8%減価し、これはかなり遅い速度である。多様な車種、車両の状態、効率性により、中古車の減価率は新車に比べて大幅に低い。中古車の減価償却率の低さから、多くの消費者は新車よりも中古車を好む傾向にあり、これがインドの中古車需要を押し上げている。 市場の細分化 インドの中古車市場は、車両タイプ、燃料タイプ、販売媒体、ベンダータイプ、販売チャネル、上位州/連合地域、企業別に区分される。車両タイプ別では、市場はさらにハッチバック、セダン、SUV/MPVに区分される。燃料タイプ別では、市場はさらにガソリン、ディーゼル、CNG、ハイブリッド、バッテリー電気に分けられる。販売媒体に基づいて、市場はさらにオフラインとオンラインに二分される。ベンダーのタイプに基づき、市場はさらに組織型と非組織型に二分される。販売チャネルに基づき、市場はディーラー/ブローカーとC2Cに分けられる。 企業プロフィール Cars24 Services Private Ltd.、OLX Group、Das WeltAuto、Quikr India Private Limited、Truebil、Droom Technologies Pvt. Ltd.、Maruti Suzuki India Limited、CarDekho.com、Mahindra & Mahindra Limited、Honda Motor Co.Ltd.、Maruti Suzuki India Limited、CarDekho.com、Mahindra & Mahindra Limited、Honda Motor Co. レポートの範囲 本レポートでは、インド中古車市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - インド中古車市場:車種別 o ハッチバック o セダン o SUV/MPV - インド中古車市場:燃料タイプ別 o ガソリン o ディーゼル o CNG o ハイブリッド バッテリー電気 - インド中古車市場:販売媒体別 o オフライン オンライン - インド中古車市場:業者タイプ別 o 組織型 o 非組織 - インド中古車市場:販売チャネル別 o ディーラー/ブローカー o C2C - インド中古車市場:地域別 o 北部 o 南部 西 東 競合状況 企業プロフィール:インド中古車市場における主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Market Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Impact of COVID-19 on India Used Car Market 4.1. Impact Assessment Model 4.1.1. Key Segments Impacted 4.1.2. Key Regions Impacted 5. Voice of Customer Analysis 5.1. Factors Influencing Purchase Decision 5.2. Brand Awareness 5.3. Brand Satisfaction Level 6. India Used Car Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Volume 6.1.2. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Hatchback, Sedan, SUV/MPV) 6.2.2. By Fuel Type Market Share Analysis (Petrol, Diesel, CNG, Hybrid, Battery Electric) 6.2.3. By Sales Medium Market Share Analysis (Offline, Online) 6.2.4. By Vendor Type Market Share Analysis (Organized, Unorganized) 6.2.5. By Sales Channel Market Share Analysis (Dealerships/Broker, C2C) 6.2.6. By Region Market Share Analysis (North, South, East, West) 6.2.7. By Top States/Union Territory Market Share Analysis (By Value, 2022) 6.3. India Used Car Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.2. By Fuel Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.3. By Sales Medium Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.4. By Vendor Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.5. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.6. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 7. India Hatchback Used Car Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Volume 7.1.2. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Fuel Type Market Share Analysis 7.2.2. By Sales Medium Market Share Analysis 7.2.3. By Vendor Type Market Share Analysis 7.2.4. By Sales Channel Market Share Analysis 8. India Sedan Used Car Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Volume 8.1.2. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Fuel Type Market Share Analysis 8.2.2. By Sales Medium Market Share Analysis 8.2.3. By Vendor Type Market Share Analysis 8.2.4. By Sales Channel Market Share Analysis 9. India SUV/MPV Used Car Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Volume 9.1.2. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Fuel Type Market Share Analysis 9.2.2. By Sales Medium Market Share Analysis 9.2.3. By Vendor Type Market Share Analysis 9.2.4. By Sales Channel Market Share Analysis 10. Market Dynamics 10.1. Market Drivers 10.2. Market Challenges 11. Market Trends and Developments 12. Porter’s Five Forces Model 12.1. Competitive Rivalry 12.2. Bargaining Powers of Suppliers 12.3. Bargaining Powers of Buyers 12.4. Threat of New Entrants 12.5. Threat of Substitutes 13. Supply Chain Analysis 14. Policy & Regulatory Landscape 15. India Economic Profile 16. Competitive Landscape 16.1. Company Profiles (Up To 10 Major Companies) 16.1.1. Cars24 Services Private Ltd. 16.1.1.1. Company Details 16.1.1.2. Products & Services 16.1.1.3. Financial (As Reported) 16.1.1.4. Recent Development 16.1.1.5. Key Management Personnel 16.1.2. OLX Group 16.1.2.1. Company Details 16.1.2.2. Products & Services 16.1.2.3. Financial (As Reported) 16.1.2.4. Recent Development 16.1.2.5. Key Management Personnel 16.1.3. Das WeltAuto 16.1.3.1. Company Details 16.1.3.2. Products & Services 16.1.3.3. Financial (As Reported) 16.1.3.4. Recent Development 16.1.3.5. Key Management Personnel 16.1.4. Quikr India Private Limited 16.1.4.1. Company Details 16.1.4.2. Products & Services 16.1.4.3. Financial (As Reported) 16.1.4.4. Recent Development 16.1.4.5. Key Management Personnel 16.1.5. Truebil 16.1.5.1. Company Details 16.1.5.2. Products & Services 16.1.5.3. Financial (As Reported) 16.1.5.4. 16.1.5.5. Recent Development 16.1.5.6. Key Management Personnel 16.1.6. Droom Technologies Pvt. Ltd. 16.1.6.1. Company Details 16.1.6.2. Products & Services 16.1.6.3. Financial (As Reported) 16.1.6.4. Recent Development 16.1.6.5. Key Management Personnel 16.1.7. Maruti Suzuki India Limited 16.1.7.1. Company Details 16.1.7.2. Products & Services 16.1.7.3. Financial (As Reported) 16.1.7.4. 16.1.7.5. Recent Development 16.1.7.6. Key Management Personnel 16.1.8. CarDekho.com 16.1.8.1. Company Details 16.1.8.2. Products & Services 16.1.8.3. Financial (As Reported) 16.1.8.4. Recent Development 16.1.8.5. Key Management Personnel 16.1.9. Mahindra & Mahindra Limited 16.1.9.1. Company Details 16.1.9.2. Products & Services 16.1.9.3. Financial (As Reported) 16.1.9.4. Recent Development 16.1.9.5. Key Management Personnel 16.1.10. Honda Motor Co. Ltd. 16.1.10.1. Company Details 16.1.10.2. Products & Services 16.1.10.3. Financial (As Reported) 16.1.10.4. Recent Development 16.1.10.5. Key Management Personnel 17. Strategic Recommendations 17.1. Key Focus Areas 17.2. Target Regions 17.3. Target Vehicle Type 18. About Us & Disclaimer
SummaryThe India Used Car market is expected to grow at a robust rate in upcoming years owing to growing middle class income, transparency, and increasing organized companies in the market. Table of Contents1. Introduction1.1. Market Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Impact of COVID-19 on India Used Car Market 4.1. Impact Assessment Model 4.1.1. Key Segments Impacted 4.1.2. Key Regions Impacted 5. Voice of Customer Analysis 5.1. Factors Influencing Purchase Decision 5.2. Brand Awareness 5.3. Brand Satisfaction Level 6. India Used Car Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Volume 6.1.2. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Hatchback, Sedan, SUV/MPV) 6.2.2. By Fuel Type Market Share Analysis (Petrol, Diesel, CNG, Hybrid, Battery Electric) 6.2.3. By Sales Medium Market Share Analysis (Offline, Online) 6.2.4. By Vendor Type Market Share Analysis (Organized, Unorganized) 6.2.5. By Sales Channel Market Share Analysis (Dealerships/Broker, C2C) 6.2.6. By Region Market Share Analysis (North, South, East, West) 6.2.7. By Top States/Union Territory Market Share Analysis (By Value, 2022) 6.3. India Used Car Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.2. By Fuel Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.3. By Sales Medium Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.4. By Vendor Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.5. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.6. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 7. India Hatchback Used Car Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Volume 7.1.2. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Fuel Type Market Share Analysis 7.2.2. By Sales Medium Market Share Analysis 7.2.3. By Vendor Type Market Share Analysis 7.2.4. By Sales Channel Market Share Analysis 8. India Sedan Used Car Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Volume 8.1.2. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Fuel Type Market Share Analysis 8.2.2. By Sales Medium Market Share Analysis 8.2.3. By Vendor Type Market Share Analysis 8.2.4. By Sales Channel Market Share Analysis 9. India SUV/MPV Used Car Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Volume 9.1.2. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Fuel Type Market Share Analysis 9.2.2. By Sales Medium Market Share Analysis 9.2.3. By Vendor Type Market Share Analysis 9.2.4. By Sales Channel Market Share Analysis 10. Market Dynamics 10.1. Market Drivers 10.2. Market Challenges 11. Market Trends and Developments 12. Porter’s Five Forces Model 12.1. Competitive Rivalry 12.2. Bargaining Powers of Suppliers 12.3. Bargaining Powers of Buyers 12.4. Threat of New Entrants 12.5. Threat of Substitutes 13. Supply Chain Analysis 14. Policy & Regulatory Landscape 15. India Economic Profile 16. Competitive Landscape 16.1. Company Profiles (Up To 10 Major Companies) 16.1.1. Cars24 Services Private Ltd. 16.1.1.1. Company Details 16.1.1.2. Products & Services 16.1.1.3. Financial (As Reported) 16.1.1.4. Recent Development 16.1.1.5. Key Management Personnel 16.1.2. OLX Group 16.1.2.1. Company Details 16.1.2.2. Products & Services 16.1.2.3. Financial (As Reported) 16.1.2.4. Recent Development 16.1.2.5. Key Management Personnel 16.1.3. Das WeltAuto 16.1.3.1. Company Details 16.1.3.2. Products & Services 16.1.3.3. Financial (As Reported) 16.1.3.4. Recent Development 16.1.3.5. Key Management Personnel 16.1.4. Quikr India Private Limited 16.1.4.1. Company Details 16.1.4.2. Products & Services 16.1.4.3. Financial (As Reported) 16.1.4.4. Recent Development 16.1.4.5. Key Management Personnel 16.1.5. Truebil 16.1.5.1. Company Details 16.1.5.2. Products & Services 16.1.5.3. Financial (As Reported) 16.1.5.4. 16.1.5.5. Recent Development 16.1.5.6. Key Management Personnel 16.1.6. Droom Technologies Pvt. Ltd. 16.1.6.1. Company Details 16.1.6.2. Products & Services 16.1.6.3. Financial (As Reported) 16.1.6.4. Recent Development 16.1.6.5. Key Management Personnel 16.1.7. Maruti Suzuki India Limited 16.1.7.1. Company Details 16.1.7.2. Products & Services 16.1.7.3. Financial (As Reported) 16.1.7.4. 16.1.7.5. Recent Development 16.1.7.6. Key Management Personnel 16.1.8. CarDekho.com 16.1.8.1. Company Details 16.1.8.2. Products & Services 16.1.8.3. Financial (As Reported) 16.1.8.4. Recent Development 16.1.8.5. Key Management Personnel 16.1.9. Mahindra & Mahindra Limited 16.1.9.1. Company Details 16.1.9.2. Products & Services 16.1.9.3. Financial (As Reported) 16.1.9.4. Recent Development 16.1.9.5. Key Management Personnel 16.1.10. Honda Motor Co. Ltd. 16.1.10.1. Company Details 16.1.10.2. Products & Services 16.1.10.3. Financial (As Reported) 16.1.10.4. Recent Development 16.1.10.5. Key Management Personnel 17. Strategic Recommendations 17.1. Key Focus Areas 17.2. Target Regions 17.3. Target Vehicle Type 18. About Us & Disclaimer
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