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欧州と南米の中古車市場-2030年までの産業動向と予測


Europe and South America Used Car Market - Industry Trends and Forecast to 2030

欧州の中古車市場は、2022年の3,979億7,656万ドルから2030年には6,390億1,139万ドルに達すると予測され、2023年から2030年の予測期間においてCAGR 6.4%で成長すると予測される。 南米の中古車市場は、2022年の72... もっと見る

 

 

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Data Bridge Market Research
データブリッジマーケットリサーチ
2023年8月1日 US$3,500
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サマリー

欧州の中古車市場は、2022年の3,979億7,656万ドルから2030年には6,390億1,139万ドルに達すると予測され、2023年から2030年の予測期間においてCAGR 6.4%で成長すると予測される。
南米の中古車市場は、2022年の726億8,650万ドルから2030年には991億4,678万ドルに達すると予測され、2023年から2030年の予測期間においてCAGR 4.1%で成長すると予測される。

市場細分化:
欧州と南米の中古車市場:業者タイプ別(組織化、非組織化)、推進力タイプ別(ガソリン、ディーゼル、電気、LPG、CNG)、エンジン容量別(小型(1499CC以下)、中型(1500~2499CC)、フルサイズ(2500CC以上))、ディーラー別(フランチャイズ、独立系)、K.,フランス, イタリア, スペイン, ロシア, ポーランド, オランダ, ベルギー, スイス, デンマーク, フィンランド, スウェーデン, ノルウェー, トルコ, その他のヨーロッパ, ブラジル, アルゼンチン, その他の南米) - 産業動向と2030年までの予測

欧州と南米の中古車市場ダイナミクスの概要

ドライバー
- ディーラーと顧客間の情報の透明性と対称性の向上

抑制要因

自動車ディーラーに対する政府の厳しい規制

機会

- 市場プレイヤー間の協力とパートナーシップの増加
課題
- OEMS(相手先商標製品製造会社)の新車販売のみへの傾斜

市場プレーヤー

欧州と南米の中古車市場で事業を展開する主なプレーヤーは以下の通りである:

- AUTO1グループ
- グルーポ・シナル
- ユニダス
- アリババ・グループ・ホールディング・リミテッド
- KAVAK
- OLXグループ
- サルファ
- ウェブモーターズSA
- ヘルマン&フリードマン
- オートニーザ
- セミヌエボス・ドットコム
- レボンコイン
- ペンスキー・オートモーティブ・グループ
- ルッカーズPLC
- ペンドラゴン
- エミール・フライAG
- グループ1オートモーティブ
- アーノルド・クラーク・オートモービルズ
- ゴットフリート・シュルツ・オートモービル・トレーディングSE
- オートトレーダーグループ
- モバイル・ドット・デ・ゲーエムベーハー
- ガムツリードットコムリミテッド


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目次

TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION 12
1.1 OBJECTIVES OF THE STUDY 12
1.2 MARKET DEFINITION 12
1.3 OVERVIEW OF EUROPE AND SOUTH AMERICA USED CAR MARKET 12
1.4 CURRENCY AND PRICING 15
1.5 LIMITATIONS 15
1.6 MARKETS COVERED 15
2 MARKET SEGMENTATION 18
2.1 MARKETS COVERED 18
2.2 GEOGRAPHICAL SCOPE 19
2.3 YEARS CONSIDERED FOR THE STUDY 19
2.4 DBMR TRIPOD DATA VALIDATION MODEL 20
2.5 PRIMARY INTERVIEWS WITH KEY OPINION LEADERS 24
2.6 DBMR MARKET POSITION GRID 25
2.7 VENDOR SHARE ANALYSIS 27
2.8 MULTIVARIATE MODELING 28
2.9 VENDOR TYPE TIMELINE CURVE 29
2.10 SECONDARY SOURCES 30
2.11 ASSUMPTIONS 30
3 EXECUTIVE SUMMARY 31
4 PREMIUM INSIGHTS 35
5 MARKET OVERVIEW 37
5.1 DRIVERS 39
5.1.1 EMERGENCE OF DIFFERENT E-COMMERCE PLATFORM IN EUROPE AND SOUTH AMERICA REGIONS 39
5.1.1.1 GERMANY 39
5.1.1.1.1 AUTOSCOUT24 39
5.1.1.1.2 MOBILE.DE 39
5.1.1.2 U.K. 40
5.1.1.2.1 MOTORS. CO.UK. 40
5.1.1.2.2 AUTOTRADER 40
5.1.1.3 FRANCE 40
5.1.1.3.1 LEBONCOIN 40
5.1.1.4 BRAZIL 41
5.1.1.4.1 VOLANTY 41
5.1.2 INCREASE IN TRANSPARENCY AND SYMMETRY OF INFORMATION BETWEEN DEALERS AND CUSTOMERS 41
5.1.3 RISE IN DEMAND FOR OFF-LEASE CARS & SUBSCRIPTION SERVICE BY THE FRANCHISE 42
5.1.4 RISE IN DEMAND FOR THE PERSONAL TRANSPORT MOBILITY 45
5.1.5 UPSURGE DEMAND FOR THE VEHICLE WITH GREATER VALUE AT LOWER COST 46
5.2 RESTRAINTS 48
5.2.1 EVER INCREASE IN COST OF OWNERSHIP 48
5.2.2 STRINGENT GOVERNMENT REGULATIONS FOR CAR DEALERS 49
5.2.3 HIGHER MAINTENANCE AND SERVICE COST 50
5.3 OPPORTUNITIES 53
5.3.1 RISE IN STRATEGIC PARTNERSHIP AND ACQUISITIONS BETWEEN TWO COMPANIES 53
5.3.2 ORIGINAL EQUIPMENT MANUFACTURERS (OEMS) INVOLVEMENT IN CERTIFICATION AND MARKETING PROGRAMS 54
5.3.3 RISE IN THE INVESTMENT BY THE GOVERNMENT IN THE AUTOMOBILE SECTOR 55
5.3.4 AVAILABILITY OF THE REIMBURSED POLICY FOR THE USED CAR 59
5.4 CHALLENGES 60
5.4.1 LACK OF POST-SALE SERVICES FOR USED CAR 60
5.4.2 INCLINATION OF OEMS (ORIGINAL EQUIPMENT MANUFACTURERS) IN SALE OF ONLY NEW CAR 60
6 EUROPE & SOUTH AMERICA USED CAR MARKET, BY VENDOR TYPE 61
6.1 OVERVIEW 62
6.2 ORGANIZED 64
6.3 UNORGANIZED 64 
7 EUROPE & SOUTH AMERICA USED CAR MARKET, BY PROPULSION TYPE 65
7.1 OVERVIEW 66
7.2 PETROL 68
7.3 DIESEL 68
7.4 ELECTRIC 68
7.4.1 BATTERY OPERATED VEHICLES (BEV) 69
7.4.2 PLUGIN VEHICLES (PEV) 69
7.4.3 HYBRID VEHICLES (HEVS) 69
7.5 LPG 70
7.6 CNG 70
8 EUROPE & SOUTH AMERICA USED CAR MARKET, BY ENGINE CAPACITY 71
8.1 OVERVIEW 72
8.2 SMALL (BELOW 1499 CC) 74
8.3 MID-SIZE (BETWEEN 1500-2499 CC) 74
8.4 FULL SIZE (ABOVE 2500 CC) 74
9 EUROPE & SOUTH AMERICA USED CAR MARKET, BY DEALERSHIP 75
9.1 OVERVIEW 76
9.2 FRANCHIASED 78
9.3 INDEPENDENT 78
10 EUROPE & SOUTH AMERICA USED CAR MARKET, BY TRANSMISSION 79
10.1 OVERVIEW 80
10.2 MANUAL 82
10.3 AUTOMATIC 82
11 EUROPE & SOUTH AMERICA USED CAR MARKET, BY VEHICLE TYPE 83
11.1 OVERVIEW 84
11.2 SUV 86
11.3 SEDAN 87
11.4 CROSSOVER 87
11.5 COUPE 87
11.6 HATCHBACK 87
11.7 MPV 87
11.8 CONVERTIBLE 87
11.9 SPORTS CARS 88
11.10 OTHERS 88 
12 EUROPE & SOUTH AMERICA USED CAR MARKET, BY PRICING CATEGORY 89
12.1 OVERVIEW 90
12.2 HIGH (MORE THAN USD 20,000) 92
12.3 MEDIUM (USD 5501-USD 20000) 92
12.4 LOW (LESS THAN USD 5500) 92
13 EUROPE & SOUTH AMERICA USED CAR MARKET, BY SALES CHANNEL 93
13.1 OVERVIEW 94
13.2 OFFLINE 96
13.3 ONLINE 96
14 EUROPE AND SOUTH AMERICA USED CAR MARKET BY REGION 97
14.1 EUROPE 97
14.1.1 U.K. 99
14.1.2 GERMANY 99
14.1.3 FRANCE 99
14.1.4 ITALY 99
14.1.5 RUSSIA 99
14.1.6 SPAIN 99
14.1.7 TURKEY 99
14.1.8 NETHERLANDS 99
14.1.9 BELGIUM 99
14.1.10 SWITZERLAND 99
14.1.11 DENMARK 99
14.1.12 SWEDEN 99
14.1.13 POLAND 100
14.1.14 NORWAY 100
14.1.15 FINLAND 100
14.1.16 REST OF EUROPE 100
14.2 SOUTH AMERICA 101
14.2.1 BRAZIL 103
14.2.2 ARGENTINA 103
14.2.3 REST OF SOUTH AMERICA 103
15 EUROPE AND SOUTH AMERICA USED CAR MARKET: COMPANY LANDSCAPE 104
15.1 COMPANY SHARE ANALYSIS: EUROPE 104
15.2 COMPANY SHARE ANALYSIS: SOUTH AMERICA 105
16 SWOT ANALYSIS 106 
17 COMPANY PROFILE 107
17.1 AUTO1 GROUP 107
17.1.1 COMPANY SNAPSHOT 107
17.1.2 REVENUE ANALYSIS 107
17.1.3 BRAND PORTFOLIO 108
17.1.4 RECENT DEVELOPMENTS 108
17.2 PENSKE AUTOMOTIVE GROUP, INC. 110
17.2.1 COMPANY SNAPSHOT 110
17.2.2 REVENUE ANALYSIS 110
17.2.3 PRODUCT PORTFOLIO 111
17.2.4 RECENT DEVELOPMENTS 111
17.3 LOOKERS PLC 113
17.3.1 COMPANY SNAPSHOT 113
17.3.2 REVENUE ANALYSIS 113
17.3.3 PRODUCT PORTFOLIO 114
17.3.4 RECENT DEVELOPMENTS 114
17.4 PENDRAGON 115
17.4.1 COMPANY SNAPSHOT 115
17.4.2 REVENUE ANALYSIS 115
17.4.3 PRODUCT PORTFOLIO 116
17.4.4 RECENT DEVELOPMENTS 116
17.5 EMIL FREY AG 118
17.5.1 COMPANY SNAPSHOT 118
17.5.2 PRODUCT PORTFOLIO 118
17.5.3 RECENT DEVELOPMENTS 118
17.6 ALIBABA GROUP HOLDING LIMITED 120
17.6.1 COMPANY SNAPSHOT 120
17.6.2 REVENUE ANALYSIS 121
17.6.3 PRODUCT PORTFOLIO 121
17.6.4 RECENT DEVELOPMENTS 121
17.7 ARNOLD CLARK AUTOMOBILES LIMITED 123
17.7.1 COMPANY SNAPSHOT 123
17.7.2 PRODUCT PORTFOLIO 123
17.7.3 RECENT DEVELOPMENT 124
17.8 AUTO TRADER GROUP PLC 125
17.8.1 COMPANY SNAPSHOT 125
17.8.2 REVENUE ANALYSIS 125
17.8.3 PRODUCT PORTFOLIO 126
17.8.4 RECENT DEVELOPMENTS 126
17.9 AUTONIZA 127
17.9.1 COMPANY SNAPSHOT 127
17.9.2 BRAND PORTFOLIO 127
17.9.3 RECENT DEVELOPMENT 128
17.10 GOTTFRIED SCHULTZ AUTOMOBILE TRADING SE 129
17.10.1 COMPANY SNAPSHOT 129
17.10.2 PRODUCT PORTFOLIO 129
17.10.3 RECENT DEVELOPMENT 130
17.11 GROUP1 AUTOMOTIVE, INC. 131
17.11.1 COMPANY SNAPSHOT 131
17.11.2 REVENUE ANALYSIS 131
17.11.3 PRODUCT PORTFOLIO 132
17.11.4 RECENT DEVELOPMENTS 132
17.12 GRUPO SINAL 134
17.12.1 COMPANY SNAPSHOT 134
17.12.2 SOLUTION PORTFOLIO 134
17.12.3 RECENT DEVELOPMENTS 135
17.13 GUMTREE.COM LIMITED 136
17.13.1 COMPANY SNAPSHOT 136
17.13.2 PRODUCT PORTFOLIO 136
17.13.3 RECENT DEVELOPMENTS 137
17.14 HELLMAN & FRIEDMAN LLC 138
17.14.1 COMPANY SNAPSHOT 138
17.14.2 BRAND PORTFOLIO 138
17.14.3 RECENT DEVELOPMENTS 138
17.15 KAVAK 139
17.15.1 COMPANY SNAPSHOT 139
17.15.2 PRODUCT PORTFOLIO 139
17.15.3 RECENT DEVELOPMENTS 140
17.16 LEBONCOIN 141
17.16.1 COMPANY SNAPSHOT 141
17.16.2 PRODUCT PORTFOLIO 141
17.16.3 RECENT DEVELOPMENT 142
17.17 MOBILE.DE GMBH 143
17.17.1 COMPANY SNAPSHOT 143
17.17.2 PRODUCT PORTFOLIO 143
17.17.3 RECENT DEVELOPMENT 144 
17.18 OLX GROUP 145
17.18.1 COMPANY SNAPSHOT 145
17.18.2 PRODUCT PORTFOLIO 145
17.18.3 RECENT DEVELOPMENTS 146
17.19 SALFA 147
17.19.1 COMPANY SNAPSHOT 147
17.19.2 BRAND PORTFOLIO 147
17.19.3 RECENT DEVELOPMENTS 147
17.20 SEMINUEVOS.COM 148
17.20.1 COMPANY SNAPSHOT 148
17.20.2 PRODUCT PORTFOLIO 148
17.20.3 RECENT DEVELOPMENT 149
17.21 UNIDAS 150
17.21.1 COMPANY SNAPSHOT 150
17.21.2 PRODUCT PORTFOLIO 150
17.21.3 RECENT DEVELOPMENT 150
17.22 WEBMOTORS SA 151
17.22.1 COMPANY SNAPSHOT 151
17.22.2 SOLUTION PORTFOLIO 151
17.22.3 RECENT DEVELOPMENTS 152
18 QUESTIONNAIRE 153
19 RELATED REPORTS 158

 

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Summary

The Europe used car market is expected to reach USD 639,011.39 million in 2030 from USD 397,976.56 million in 2022, growing at a CAGR of 6.4% in the forecast period of 2023 to 2030.
The South America used car market is expected to reach USD 99,146.78 million in 2030 from USD 72,686.50 million in 2022, growing at a CAGR of 4.1% in the forecast period of 2023 to 2030.

Market Segmentation:
Europe and South America Used Car Market, By Vendor Type (Organized, and Unorganized), Propulsion Type (Petrol, Diesel, Electric, LPG, and CNG), Engine Capacity (Small (Below 1499 CC), Mid-Size (1500-2499 CC), and Full Size (Above 2500 CC)), Dealership (Franchised, Independent), Vehicle Type (SUV, Sedan, Crossover, Coupe, Hatchback, MPV, Convertible, Sports Cars, and Others), Pricing Category (High (More than USD 20,000), Medium (USD 5501-USD 20000), and Low (Less than USD 5500), By Sales Channel, (Offline, Online), Europe and South America By Country, (Germany, U.K., France, Italy, Spain, Russia, Poland, Netherlands, Belgium, Switzerland, Denmark, Finland, Sweden, Norway, Turkey, Rest of Europe, Brazil, Argentina and Rest of South America ) - Industry Trends and Forecast to 2030

Overview of Europe and South America Used Car Market Dynamics

Driver
• Increase in transparency and symmetry of information between dealers and customers

Restrain

Stringent government regulations for car dealers

Opportunity

• Increasing collaboration and partnerships among market players
Challenge
• Inclination of OEMS (original equipment manufacturers) in the sale of only new car

Market Players:

Some of the major players operating in the Europe and South America used car market are:

• AUTO1 Group
• Grupo Sinal
• Unidas
• Alibaba Group Holding Limited
• KAVAK
• OLX GROUP
• SALFA
• Webmotors SA
• HELLMAN & FRIEDMAN LLC
• AUTONIZA
• Seminuevos.com
• leboncoin
• Penske Automotive Group, Inc.
• Lookers PLC
• PENDRAGON
• Emil Frey AG
• Group1 Automotive, Inc.
• Arnold Clark Automobiles Limited
• Gottfried Schultz Automobile Trading SE
• Auto Trader Group plc.
• mobile.de GmbH
• Gumtree.com Limited



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION 12
1.1 OBJECTIVES OF THE STUDY 12
1.2 MARKET DEFINITION 12
1.3 OVERVIEW OF EUROPE AND SOUTH AMERICA USED CAR MARKET 12
1.4 CURRENCY AND PRICING 15
1.5 LIMITATIONS 15
1.6 MARKETS COVERED 15
2 MARKET SEGMENTATION 18
2.1 MARKETS COVERED 18
2.2 GEOGRAPHICAL SCOPE 19
2.3 YEARS CONSIDERED FOR THE STUDY 19
2.4 DBMR TRIPOD DATA VALIDATION MODEL 20
2.5 PRIMARY INTERVIEWS WITH KEY OPINION LEADERS 24
2.6 DBMR MARKET POSITION GRID 25
2.7 VENDOR SHARE ANALYSIS 27
2.8 MULTIVARIATE MODELING 28
2.9 VENDOR TYPE TIMELINE CURVE 29
2.10 SECONDARY SOURCES 30
2.11 ASSUMPTIONS 30
3 EXECUTIVE SUMMARY 31
4 PREMIUM INSIGHTS 35
5 MARKET OVERVIEW 37
5.1 DRIVERS 39
5.1.1 EMERGENCE OF DIFFERENT E-COMMERCE PLATFORM IN EUROPE AND SOUTH AMERICA REGIONS 39
5.1.1.1 GERMANY 39
5.1.1.1.1 AUTOSCOUT24 39
5.1.1.1.2 MOBILE.DE 39
5.1.1.2 U.K. 40
5.1.1.2.1 MOTORS. CO.UK. 40
5.1.1.2.2 AUTOTRADER 40
5.1.1.3 FRANCE 40
5.1.1.3.1 LEBONCOIN 40
5.1.1.4 BRAZIL 41
5.1.1.4.1 VOLANTY 41
5.1.2 INCREASE IN TRANSPARENCY AND SYMMETRY OF INFORMATION BETWEEN DEALERS AND CUSTOMERS 41
5.1.3 RISE IN DEMAND FOR OFF-LEASE CARS & SUBSCRIPTION SERVICE BY THE FRANCHISE 42
5.1.4 RISE IN DEMAND FOR THE PERSONAL TRANSPORT MOBILITY 45
5.1.5 UPSURGE DEMAND FOR THE VEHICLE WITH GREATER VALUE AT LOWER COST 46
5.2 RESTRAINTS 48
5.2.1 EVER INCREASE IN COST OF OWNERSHIP 48
5.2.2 STRINGENT GOVERNMENT REGULATIONS FOR CAR DEALERS 49
5.2.3 HIGHER MAINTENANCE AND SERVICE COST 50
5.3 OPPORTUNITIES 53
5.3.1 RISE IN STRATEGIC PARTNERSHIP AND ACQUISITIONS BETWEEN TWO COMPANIES 53
5.3.2 ORIGINAL EQUIPMENT MANUFACTURERS (OEMS) INVOLVEMENT IN CERTIFICATION AND MARKETING PROGRAMS 54
5.3.3 RISE IN THE INVESTMENT BY THE GOVERNMENT IN THE AUTOMOBILE SECTOR 55
5.3.4 AVAILABILITY OF THE REIMBURSED POLICY FOR THE USED CAR 59
5.4 CHALLENGES 60
5.4.1 LACK OF POST-SALE SERVICES FOR USED CAR 60
5.4.2 INCLINATION OF OEMS (ORIGINAL EQUIPMENT MANUFACTURERS) IN SALE OF ONLY NEW CAR 60
6 EUROPE & SOUTH AMERICA USED CAR MARKET, BY VENDOR TYPE 61
6.1 OVERVIEW 62
6.2 ORGANIZED 64
6.3 UNORGANIZED 64 
7 EUROPE & SOUTH AMERICA USED CAR MARKET, BY PROPULSION TYPE 65
7.1 OVERVIEW 66
7.2 PETROL 68
7.3 DIESEL 68
7.4 ELECTRIC 68
7.4.1 BATTERY OPERATED VEHICLES (BEV) 69
7.4.2 PLUGIN VEHICLES (PEV) 69
7.4.3 HYBRID VEHICLES (HEVS) 69
7.5 LPG 70
7.6 CNG 70
8 EUROPE & SOUTH AMERICA USED CAR MARKET, BY ENGINE CAPACITY 71
8.1 OVERVIEW 72
8.2 SMALL (BELOW 1499 CC) 74
8.3 MID-SIZE (BETWEEN 1500-2499 CC) 74
8.4 FULL SIZE (ABOVE 2500 CC) 74
9 EUROPE & SOUTH AMERICA USED CAR MARKET, BY DEALERSHIP 75
9.1 OVERVIEW 76
9.2 FRANCHIASED 78
9.3 INDEPENDENT 78
10 EUROPE & SOUTH AMERICA USED CAR MARKET, BY TRANSMISSION 79
10.1 OVERVIEW 80
10.2 MANUAL 82
10.3 AUTOMATIC 82
11 EUROPE & SOUTH AMERICA USED CAR MARKET, BY VEHICLE TYPE 83
11.1 OVERVIEW 84
11.2 SUV 86
11.3 SEDAN 87
11.4 CROSSOVER 87
11.5 COUPE 87
11.6 HATCHBACK 87
11.7 MPV 87
11.8 CONVERTIBLE 87
11.9 SPORTS CARS 88
11.10 OTHERS 88 
12 EUROPE & SOUTH AMERICA USED CAR MARKET, BY PRICING CATEGORY 89
12.1 OVERVIEW 90
12.2 HIGH (MORE THAN USD 20,000) 92
12.3 MEDIUM (USD 5501-USD 20000) 92
12.4 LOW (LESS THAN USD 5500) 92
13 EUROPE & SOUTH AMERICA USED CAR MARKET, BY SALES CHANNEL 93
13.1 OVERVIEW 94
13.2 OFFLINE 96
13.3 ONLINE 96
14 EUROPE AND SOUTH AMERICA USED CAR MARKET BY REGION 97
14.1 EUROPE 97
14.1.1 U.K. 99
14.1.2 GERMANY 99
14.1.3 FRANCE 99
14.1.4 ITALY 99
14.1.5 RUSSIA 99
14.1.6 SPAIN 99
14.1.7 TURKEY 99
14.1.8 NETHERLANDS 99
14.1.9 BELGIUM 99
14.1.10 SWITZERLAND 99
14.1.11 DENMARK 99
14.1.12 SWEDEN 99
14.1.13 POLAND 100
14.1.14 NORWAY 100
14.1.15 FINLAND 100
14.1.16 REST OF EUROPE 100
14.2 SOUTH AMERICA 101
14.2.1 BRAZIL 103
14.2.2 ARGENTINA 103
14.2.3 REST OF SOUTH AMERICA 103
15 EUROPE AND SOUTH AMERICA USED CAR MARKET: COMPANY LANDSCAPE 104
15.1 COMPANY SHARE ANALYSIS: EUROPE 104
15.2 COMPANY SHARE ANALYSIS: SOUTH AMERICA 105
16 SWOT ANALYSIS 106 
17 COMPANY PROFILE 107
17.1 AUTO1 GROUP 107
17.1.1 COMPANY SNAPSHOT 107
17.1.2 REVENUE ANALYSIS 107
17.1.3 BRAND PORTFOLIO 108
17.1.4 RECENT DEVELOPMENTS 108
17.2 PENSKE AUTOMOTIVE GROUP, INC. 110
17.2.1 COMPANY SNAPSHOT 110
17.2.2 REVENUE ANALYSIS 110
17.2.3 PRODUCT PORTFOLIO 111
17.2.4 RECENT DEVELOPMENTS 111
17.3 LOOKERS PLC 113
17.3.1 COMPANY SNAPSHOT 113
17.3.2 REVENUE ANALYSIS 113
17.3.3 PRODUCT PORTFOLIO 114
17.3.4 RECENT DEVELOPMENTS 114
17.4 PENDRAGON 115
17.4.1 COMPANY SNAPSHOT 115
17.4.2 REVENUE ANALYSIS 115
17.4.3 PRODUCT PORTFOLIO 116
17.4.4 RECENT DEVELOPMENTS 116
17.5 EMIL FREY AG 118
17.5.1 COMPANY SNAPSHOT 118
17.5.2 PRODUCT PORTFOLIO 118
17.5.3 RECENT DEVELOPMENTS 118
17.6 ALIBABA GROUP HOLDING LIMITED 120
17.6.1 COMPANY SNAPSHOT 120
17.6.2 REVENUE ANALYSIS 121
17.6.3 PRODUCT PORTFOLIO 121
17.6.4 RECENT DEVELOPMENTS 121
17.7 ARNOLD CLARK AUTOMOBILES LIMITED 123
17.7.1 COMPANY SNAPSHOT 123
17.7.2 PRODUCT PORTFOLIO 123
17.7.3 RECENT DEVELOPMENT 124
17.8 AUTO TRADER GROUP PLC 125
17.8.1 COMPANY SNAPSHOT 125
17.8.2 REVENUE ANALYSIS 125
17.8.3 PRODUCT PORTFOLIO 126
17.8.4 RECENT DEVELOPMENTS 126
17.9 AUTONIZA 127
17.9.1 COMPANY SNAPSHOT 127
17.9.2 BRAND PORTFOLIO 127
17.9.3 RECENT DEVELOPMENT 128
17.10 GOTTFRIED SCHULTZ AUTOMOBILE TRADING SE 129
17.10.1 COMPANY SNAPSHOT 129
17.10.2 PRODUCT PORTFOLIO 129
17.10.3 RECENT DEVELOPMENT 130
17.11 GROUP1 AUTOMOTIVE, INC. 131
17.11.1 COMPANY SNAPSHOT 131
17.11.2 REVENUE ANALYSIS 131
17.11.3 PRODUCT PORTFOLIO 132
17.11.4 RECENT DEVELOPMENTS 132
17.12 GRUPO SINAL 134
17.12.1 COMPANY SNAPSHOT 134
17.12.2 SOLUTION PORTFOLIO 134
17.12.3 RECENT DEVELOPMENTS 135
17.13 GUMTREE.COM LIMITED 136
17.13.1 COMPANY SNAPSHOT 136
17.13.2 PRODUCT PORTFOLIO 136
17.13.3 RECENT DEVELOPMENTS 137
17.14 HELLMAN & FRIEDMAN LLC 138
17.14.1 COMPANY SNAPSHOT 138
17.14.2 BRAND PORTFOLIO 138
17.14.3 RECENT DEVELOPMENTS 138
17.15 KAVAK 139
17.15.1 COMPANY SNAPSHOT 139
17.15.2 PRODUCT PORTFOLIO 139
17.15.3 RECENT DEVELOPMENTS 140
17.16 LEBONCOIN 141
17.16.1 COMPANY SNAPSHOT 141
17.16.2 PRODUCT PORTFOLIO 141
17.16.3 RECENT DEVELOPMENT 142
17.17 MOBILE.DE GMBH 143
17.17.1 COMPANY SNAPSHOT 143
17.17.2 PRODUCT PORTFOLIO 143
17.17.3 RECENT DEVELOPMENT 144 
17.18 OLX GROUP 145
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17.18.3 RECENT DEVELOPMENTS 146
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17.20.2 PRODUCT PORTFOLIO 148
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17.22.1 COMPANY SNAPSHOT 151
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