インドの電気炊飯器市場:タイプ別(標準、多機能、IH)、容量別(2リットル未満、2リットル~4リットル、4リットル以上)、流通チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、多ブランド店、オンライン、専門店、専売店、その他(直販、代理店、販売店))、エンドユーザー別(家庭用、業務用)、地域別、競争予測と機会、2018~2028FIndia Electric Rice Cooker Market By Type (Standard, Multifunction & Induction Heat), By Capacity (Less Than 2 Liter, 2 liter - 4 Liter & More Than 4 Liter), By Distribution Channel (Supermarket/Hypermarket, Multi-Branded Stores, Online, Specialty Stores, Exclusive Stores & Others (Direct Sales, Distributors & Dealers)), By End User (Residential, Commercial), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2018-2028F インドの電気炊飯器市場は、エネルギー効率の高い調理器具、特に電気炊飯器に対する消費者の嗜好の高まりによって成長を遂げている。使い勝手がよく、手早く調理できる電化製品への需要もこの傾向に寄与している... もっと見る
サマリーインドの電気炊飯器市場は、エネルギー効率の高い調理器具、特に電気炊飯器に対する消費者の嗜好の高まりによって成長を遂げている。使い勝手がよく、手早く調理できる電化製品への需要もこの傾向に寄与している。さらに、技術の進歩や核家族化がインドにおけるこの市場の成長を促進すると予想される。電気炊飯器は、電気を通じて火力とタイミングを調整することで調理プロセスを調整する。これらの電化製品は長年にわたり都市部の家庭で広く普及している。しかし、遠隔地やアクセスの悪い地域では必需品としての役割も果たしており、そうした地域での売上を牽引している。 モノのインターネット(IoT)接続など、電気炊飯器への革新的な機能の導入は、市場の重要な要因として浮上している。主要企業は新製品を発売し、ポートフォリオを拡大することで、増大する需要に対応することに注力している。例えば、Prestigeは2022年にIoT対応炊飯器を発表し、ユーザーはPrestige Smartアプリを使って家電製品を遠隔操作できるようになった。 市場の成長は、労働力としての女性の増加、核家族の普及、新興国における生活水準の向上によってさらに促進される。さらに、IH式電気炊飯器や多機能電気炊飯器などの省エネ家電の需要は、家事に費やす時間を短縮したいというニーズが後押ししている。電気炊飯器は、ガス炊飯器に代わる時間節約、費用対効果、利便性、効率性を提供し、市場の需要増に貢献している。 新しい電気炊飯器の創造と発売が市場成長を促進する より高級な家庭用品に対する消費者の需要の高まりは、メーカーが新製品を発売することに影響を与えている。例えば、プレステージはスマート電気炊飯器を提供しており、プレステージ・スマート・アプリを使って、いつでもどこからでも調理をコントロールできる。シリアルからスクランブルエッグ、インスタントラーメンまで、あらゆる調理が可能だ。 調理機能 電気炊飯器には幅広い調理機能があり、さまざまな穀物、さまざまな種類の米、蒸し野菜、即席麺、ゆで卵などを調理することができる。こうした多彩な機能により、電気炊飯器はキッチンに欠かせない機器として広く普及している。 低所得世帯の障害 低所得世帯にとってのもうひとつの難点は、電気炊飯器と関連機器の初期費用が2,500~4,000インドルピー(34~52米ドル)かかることだ。インドのほとんどの家庭にとって、この価格はLPG接続費用(多くの家庭がすでに持っている)に加えてかなりの障壁となる。参考までに、IRESの報告によると、インドの家庭の月間支出中央値は6,000インドルピー(82米ドル)である。 競争激化と新規参入の脅威 インドの電気炊飯器市場には老舗の競合他社が多く、市場の安定性と顧客の忠実な愛顧から利益を得ている。また、ブランドの豊富さから海外ブランドが急増していることも、市場の大きな発展の可能性を示している。 市場の細分化 インドの電気炊飯器市場は、タイプ、容量、流通チャネル、エンドユーザー、地域、競合状況によって区分される。市場はタイプ別に標準、多機能、IHに区分される。容量はさらに2リットル未満、2リットル~4リットル、4リットル以上に区分される。流通チャネルは、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、多ブランド店、オンライン、専門店、専売店、その他(直販、代理店、販売店)に区分される。)エンドユーザーは住宅用と商業用に区分される。市場分析では、南、東、西、北に分けた地域区分も研究している。 企業プロフィール Philips India Limited、Bajaj Electricals Ltd、TTK Prestige Limited、STOVE KRAFT LIMITED、Panasonic India Pvt Ltd、USHA INTERNATIONAL LIMITED、Havells India Ltd、Butterfly Gandhimathi Appliances Limited、東芝ライフスタイルプロダクツ&サービス株式会社、KENT RO SYSTEMS LTDなどがインド電気炊飯器市場の主要な市場プレイヤーである。近年は新規参入も活発で、今後の市場成長がさらに期待されています。 レポートの範囲 本レポートでは、インドの電気炊飯器市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - インドの電気炊飯器市場、タイプ別 o スタンダード o 多機能 o誘導加熱 - インドの電気炊飯器市場:容量別 o 2リットル未満 o 2リットル-4リットル o 4リットル以上 - インドの電気炊飯器市場:流通経路別 o スーパーマーケット/ハイパーマーケット o マルチブランド店 o オンライン o 専門店 o 専売店 o その他 - インドの電気炊飯器市場:エンドユーザー別 o 家庭用 o 業務用 - インドの電気炊飯器市場:地域別 o 北部 o 西 o 南 東 競合状況 企業プロフィール:インドの電気炊飯器市場に存在する主要企業の詳細な分析。 利用可能なカスタマイズ: TechSci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場プレイヤー(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Brand Awareness 4.2. Factors Influencing Purchase Decision 4.3. Customer Satisfaction 4.4. Challenges Faced Post Purchase 5. India Electric Rice Cooker Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type Market Share Analysis (Standard, Multifunction, Induction Heat) 5.2.2. By Capacity Market Share Analysis (Less Than 2 Liter, 2 Liter -4 Liter, More Than 4 Liter) 5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Supermarket/Hypermarket, Multi-Branded Stores, Online, Specialty Stores, Exclusive Stores, Others (Direct sales, Distributors & Dealers) 5.2.4. By End User Market Share Analysis (Residential, Commercial) 5.2.5. By Region Market Share Analysis 5.2.5.1. North India Market Share Analysis 5.2.5.2. West India Market Share Analysis 5.2.5.3. South India Market Share Analysis 5.2.5.4. East India Market Share Analysis 5.2.6. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2023) 5.2.7. India Electric Rice Cooker Market Mapping & Opportunity Assessment 5.2.7.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.2.7.2. By Capacity Market Mapping & Opportunity Assessment 5.2.7.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.2.7.4. By End User Market Mapping & Opportunity Assessment 6. India Standard Electric Rice Cooker Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Capacity Market Share Analysis 6.2.2. By Price Range Market Share Analysis (Low, Medium, High) 6.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4. By End User Market Share Analysis 7. India Multifunction Electric Rice Cooker Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Capacity Market Share Analysis 7.2.2. By Price Range Market Share Analysis (Low, Medium, High) 7.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.4. By End User Market Share Analysis 8. India Induction Heat Electric Rice Cooker Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Capacity Market Share Analysis 8.2.2. By Price Range Market Share Analysis (Low, Medium, High) 8.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.4. By End User Market Share Analysis 9. Market Dynamics 9.1. Drivers 9.1.1. Rising demand for energy efficiency 9.1.2. Demand for versatile cooking option 9.1.3. Increasing working population 9.2. Challenge 9.2.1. Alternative Products Availability 9.2.2. High Level of Competitions 10. Impact of COVID-19 on India Electric Rice Cooker Market 10.1. Impact Assessment Model 10.1.1. Key Segments Impacted 10.1.2. Key Regions Impacted 10.1.3. Key Distribution Channel Impacted 11. Market Trends & Developments 11.1. Growing Technology Advancement 11.2. Increasing Marketing and Promotional Activities 11.3. Demand for multifunction electric rice cooker 11.4. Increasing usage of commercial segment of electric rice cooker 11.5. Smart rice electric cookers trend 12. Porter’s Five Forces Model 12.1. Competitive Rivalry 12.2. Bargaining Power of Buyers 12.3. Bargaining Power of Suppliers 12.4. Threat of New Entrants 12.5. Threat of Substitutes 13. SWOT Analysis 13.1. Strengths 13.2. Weaknesses 13.3. Opportunities 13.4. Threats 14. India Economic Profile 15. Policy and Regulatory Landscape 16. Competitive Landscape 16.1. Company Profiles 16.1.1. Philips India Limited. 16.1.1.1. Company Details 16.1.1.2. Products 16.1.1.3. Financials (As Per Availability) 16.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.1.5. Recent Developments 16.1.1.6. Key Management Personnel 16.1.2. Bajaj Electricals Ltd 16.1.2.1. Company Details 16.1.2.2. Products 16.1.2.3. Financials (As Per Availability) 16.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.2.5. Recent Developments 16.1.2.6. Key Management Personnel 16.1.3. TTK Prestige Limited 16.1.3.1. Company Details 16.1.3.2. Products 16.1.3.3. Financials (As Per Availability) 16.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.3.5. Recent Developments 16.1.3.6. Key Management Personnel 16.1.4. STOVE KRAFT LIMITED 16.1.4.1. Company Details 16.1.4.2. Products 16.1.4.3. Financials (As Per Availability) 16.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.4.5. Recent Developments 16.1.4.6. Key Management Personnel 16.1.5. Panasonic India Pvt Ltd 16.1.5.1. Company Details 16.1.5.2. Products 16.1.5.3. Financials (As Per Availability) 16.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.5.5. Recent Developments 16.1.5.6. Key Management Personnel 16.1.6. USHA INTERNATIONAL LIMITED 16.1.6.1. Company Details 16.1.6.2. Products 16.1.6.3. Financials (As Per Availability) 16.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.6.5. Recent Developments 16.1.6.6. Key Management Personnel 16.1.7. Havells India Ltd. 16.1.7.1. Company Details 16.1.7.2. Products 16.1.7.3. Financials (As Per Availability) 16.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.7.5. Recent Developments 16.1.7.6. Key Management Personnel 16.1.8. Butterfly Gandhimathi Appliances Limited 16.1.8.1. Company Details 16.1.8.2. Products 16.1.8.3. Financials (As Per Availability) 16.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.8.5. Recent Developments 16.1.8.6. Key Management Personnel 16.1.9. Toshiba Lifestyle Products and Services Corporation 16.1.9.1. Company Details 16.1.9.2. Products 16.1.9.3. Financials (As Per Availability) 16.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.9.5. Recent Developments 16.1.9.6. Key Management Personnel 16.1.10. KENT RO SYSTEMS LTD 16.1.10.1. Company Details 16.1.10.2. Products 16.1.10.3. Financials (As Per Availability) 16.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.10.5. Recent Developments 16.1.10.6. Key Management Personnel 17. Strategic Recommendations/Action Plan 17.1. Key Focus Areas 17.2. Target Type 17.3. Target Distribution Channel 18. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryThe Indian electric rice cooker market is witnessing growth due to the increasing consumer preference for energy-efficient cooking appliances, particularly electric rice cookers. The demand for electrical appliances that are user-friendly and offer quick cooking solutions is also contributing to this trend. Furthermore, advancements in technology and the rise of nuclear families are expected to drive the growth of this market in India. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Brand Awareness 4.2. Factors Influencing Purchase Decision 4.3. Customer Satisfaction 4.4. Challenges Faced Post Purchase 5. India Electric Rice Cooker Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type Market Share Analysis (Standard, Multifunction, Induction Heat) 5.2.2. By Capacity Market Share Analysis (Less Than 2 Liter, 2 Liter -4 Liter, More Than 4 Liter) 5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Supermarket/Hypermarket, Multi-Branded Stores, Online, Specialty Stores, Exclusive Stores, Others (Direct sales, Distributors & Dealers) 5.2.4. By End User Market Share Analysis (Residential, Commercial) 5.2.5. By Region Market Share Analysis 5.2.5.1. North India Market Share Analysis 5.2.5.2. West India Market Share Analysis 5.2.5.3. South India Market Share Analysis 5.2.5.4. East India Market Share Analysis 5.2.6. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2023) 5.2.7. India Electric Rice Cooker Market Mapping & Opportunity Assessment 5.2.7.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.2.7.2. By Capacity Market Mapping & Opportunity Assessment 5.2.7.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.2.7.4. By End User Market Mapping & Opportunity Assessment 6. India Standard Electric Rice Cooker Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Capacity Market Share Analysis 6.2.2. By Price Range Market Share Analysis (Low, Medium, High) 6.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4. By End User Market Share Analysis 7. India Multifunction Electric Rice Cooker Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Capacity Market Share Analysis 7.2.2. By Price Range Market Share Analysis (Low, Medium, High) 7.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.4. By End User Market Share Analysis 8. India Induction Heat Electric Rice Cooker Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Capacity Market Share Analysis 8.2.2. By Price Range Market Share Analysis (Low, Medium, High) 8.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.4. By End User Market Share Analysis 9. Market Dynamics 9.1. Drivers 9.1.1. Rising demand for energy efficiency 9.1.2. Demand for versatile cooking option 9.1.3. Increasing working population 9.2. Challenge 9.2.1. Alternative Products Availability 9.2.2. High Level of Competitions 10. Impact of COVID-19 on India Electric Rice Cooker Market 10.1. Impact Assessment Model 10.1.1. Key Segments Impacted 10.1.2. Key Regions Impacted 10.1.3. Key Distribution Channel Impacted 11. Market Trends & Developments 11.1. Growing Technology Advancement 11.2. Increasing Marketing and Promotional Activities 11.3. Demand for multifunction electric rice cooker 11.4. Increasing usage of commercial segment of electric rice cooker 11.5. Smart rice electric cookers trend 12. Porter’s Five Forces Model 12.1. Competitive Rivalry 12.2. Bargaining Power of Buyers 12.3. Bargaining Power of Suppliers 12.4. Threat of New Entrants 12.5. Threat of Substitutes 13. SWOT Analysis 13.1. Strengths 13.2. Weaknesses 13.3. Opportunities 13.4. Threats 14. India Economic Profile 15. Policy and Regulatory Landscape 16. Competitive Landscape 16.1. Company Profiles 16.1.1. Philips India Limited. 16.1.1.1. Company Details 16.1.1.2. Products 16.1.1.3. Financials (As Per Availability) 16.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.1.5. Recent Developments 16.1.1.6. Key Management Personnel 16.1.2. Bajaj Electricals Ltd 16.1.2.1. Company Details 16.1.2.2. Products 16.1.2.3. Financials (As Per Availability) 16.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.2.5. Recent Developments 16.1.2.6. Key Management Personnel 16.1.3. TTK Prestige Limited 16.1.3.1. Company Details 16.1.3.2. Products 16.1.3.3. Financials (As Per Availability) 16.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.3.5. Recent Developments 16.1.3.6. Key Management Personnel 16.1.4. STOVE KRAFT LIMITED 16.1.4.1. Company Details 16.1.4.2. Products 16.1.4.3. Financials (As Per Availability) 16.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.4.5. Recent Developments 16.1.4.6. Key Management Personnel 16.1.5. Panasonic India Pvt Ltd 16.1.5.1. Company Details 16.1.5.2. Products 16.1.5.3. Financials (As Per Availability) 16.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.5.5. Recent Developments 16.1.5.6. Key Management Personnel 16.1.6. USHA INTERNATIONAL LIMITED 16.1.6.1. Company Details 16.1.6.2. Products 16.1.6.3. Financials (As Per Availability) 16.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.6.5. Recent Developments 16.1.6.6. Key Management Personnel 16.1.7. Havells India Ltd. 16.1.7.1. Company Details 16.1.7.2. Products 16.1.7.3. Financials (As Per Availability) 16.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.7.5. Recent Developments 16.1.7.6. Key Management Personnel 16.1.8. Butterfly Gandhimathi Appliances Limited 16.1.8.1. Company Details 16.1.8.2. Products 16.1.8.3. Financials (As Per Availability) 16.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.8.5. Recent Developments 16.1.8.6. Key Management Personnel 16.1.9. Toshiba Lifestyle Products and Services Corporation 16.1.9.1. Company Details 16.1.9.2. Products 16.1.9.3. Financials (As Per Availability) 16.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.9.5. Recent Developments 16.1.9.6. Key Management Personnel 16.1.10. KENT RO SYSTEMS LTD 16.1.10.1. Company Details 16.1.10.2. Products 16.1.10.3. Financials (As Per Availability) 16.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.10.5. Recent Developments 16.1.10.6. Key Management Personnel 17. Strategic Recommendations/Action Plan 17.1. Key Focus Areas 17.2. Target Type 17.3. Target Distribution Channel 18. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート
TechSci Research社の消費財・小売り分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(distributors)の最新刊レポート
よくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |