シンガポールの浄水器市場:タイプ別((カウンタートップ、シンク下、蛇口取り付け型、その他(床置き型、ピッチャーなど))、エンドユース別(住宅用、業務用)、販売チャネル別(販売店、複数ブランド店/専売店、オンライン、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、その他(水道業者・直販など))、地域別、市場競争予測&機会、2018-2028FSingapore Water Purifier Market, By Type ((Counter Top, Under Sink, Faucet Mount & Others (Floor Standing, Pitchers etc.)), By End Use (Residential and Commercial), By Sales Channel (Distributors, Multi-Branded Stores/Exclusive Stores, Online, Supermarkets/Hypermarkets, Others (Plumbers & Direct Sales, etc.)), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2018-2028F シンガポールの浄水器市場は2022年に4,951万米ドルとなり、2028年までの年平均成長率は11.64%で、予測期間中に堅調な成長が予測されている。シンガポールの浄水器市場は、スマートフォンによる監視や制御などの機... もっと見る
サマリーシンガポールの浄水器市場は2022年に4,951万米ドルとなり、2028年までの年平均成長率は11.64%で、予測期間中に堅調な成長が予測されている。シンガポールの浄水器市場は、スマートフォンによる監視や制御などの機能を備えたスマート浄水器の需要が増加している。シンガポールの浄水器市場のスコープ 浄水器は、不純物や汚染物質を除去して水質を改善するために設計された装置またはシステムである。個人が清潔で安全かつ健康的な飲料水を確保するために不可欠である。浄水器は、逆浸透(RO)、紫外線(UV)消毒、活性炭フィルター、イオン交換など、さまざまなろ過技術を使用して有害物質を除去し、水の味、臭い、全体的な品質を向上させる。 シンガポール浄水器市場の概要 浄水器製品の売上増加は、水質と安全性に対するシンガポール国民の意識と関心の高まりに大きく影響されている。消費者は水道水に含まれる潜在的な汚染物質に対する意識が高まっており、消費する水の純度と健康性を確保するための効果的なソリューションを求めている。 政府は、RIE2025(Research, Innovation, and Enterprise 2025)のUrban Solutions & Sustainability(USS)部門を通じて、水技術と資源循環における革新的な取り組みを促進するために2億2,000万米ドルを投資した。割り当てられた資金は、水分野でインパクトのあるソリューションを開発するためのセンター・オブ・エクセレンスによって活用される。特にNEWRI(南洋環境・水研究所)は、RIE2020の下で9つの革新的なプロジェクトを成功裏に実施し、特に水質浄化において国内外での応用を実証した。これらの成果は、シンガポールの国際企業からの投資を呼び込み、浄水器市場の需要拡大につながった。 さらに、消費者は無駄を最小限に抑え、希少な資源を最大限に活用できるエネルギー効率の高い浄水器を選好している。この傾向は、膜ろ過、活性炭フィルター、UV殺菌システムといった高度な浄水技術の開発につながっている。 シンガポール浄水器市場の牽引要因 シンガポールはより良い水質を確保するために規制を維持している。CNA Insiderが実施した2019年の調査では、飲食店、ショッピングセンター、公衆トイレ、HDBフラットなど、さまざまな施設にわたる15カ所の水サンプルを調査した。この調査では、どのサンプルにも細菌は存在しなかった。しかし、水道水からは塩素や硫酸塩などの化学消毒剤が微量に検出された。その結果、飲料水の水質を心配する人々は、ボトル入りの水を購入したり、残留汚染物質を除去するために浄水システムに投資したりするようになった。こうした関心の高まりが、シンガポール市場における浄水器の需要増につながっている。 スパプールや水遊び場などの水生施設や、冷却塔や装飾用噴水などのエアロゾル発生システム(AGS)のメンテナンスが不十分だと、深刻な水系感染症が蔓延しやすくなる。予防措置として、多くのシンガポール人が浄水器の設置、水の沸騰、浄水器の利用などの対策を採っている。これは主に、給水管内の水の滞留、給水タンクの故障、腐食、ミネラル堆積物の蓄積といった要因から生じる汚染を減らすためである。その結果、このような懸念の高まりが、シンガポール市場における浄水器の需要に大きな影響を与えている。 しかし、国家水資源庁(National Water Agency - Public Utilities Board (PUB))の報告書によると、シンガポールの水道水の平均pHは8.2であり、他国の水と比べてアルカリ性が高いことを示している。しかし、アルカリ性の水を過剰に摂取すると、アルカリ性レベルが上昇し、皮膚刺激や胃腸障害を引き起こす可能性があるので注意が必要です。この懸念に対処し、最適なpHレベルを維持するためには、RO浄水器の使用が有益です。RO浄水器は、水から不純物を効果的に除去するだけでなく、自然にイオン化された構造の水を提供するため、解毒を助け、全体的な健康をサポートします。このようなRO浄水器の利点に対する理解は、ビジネス環境に影響を与え、シンガポールにおけるRO浄水器需要を牽引している。 シンガポールの浄水器市場動向 製氷機能、4段階濾過システム、吐水量調節、4段階の温度設定など多機能を備えた浄水器が数多く登場しているため、シンガポールの浄水器市場は大きな需要がある。例えば、ハイドロフラックス社は、4段階のろ過システムを含む製氷機能付き浄水器を提供しており、チューリップ型の透明な氷を作ることができる。また、ウェルズ・シンガポールは、180度のボディ・スピン・デザイン要素と人体検知センサーによるスマートな放水を特徴とする浄水器を発表した。 シンガポールの浄水器市場は競争が激化しており、多くのブランドがスマートフォンによるコントロールやモニタリング、フィルター自動交換リマインダー、リアルタイム水質アラートなどの機能を備えたスマート浄水器を導入し、市場シェアを拡大し、より多くの顧客を獲得しようとしている。例えば、Pure Water Dispenserは、Wi-FiやBluetooth接続など多くの機能を備え、スマートフォンアプリで管理できるスマート浄水器「Nano」を発表した。さらにこの浄水器は、ホット、ウォーム、室温、コールドの4段階の温度設定が可能だ。また、省エネモードや半自動セルフクリーニング機能も備えており、予測される期間中に市場需要が高まっている。 シンガポール浄水器市場の課題 消費者の水道水への依存は、シンガポールの浄水器産業が直面する主な課題の一つである。同国の天然水資源は少ないため、隣国マレーシアからの水供給に大きく依存している。その要件を満たすため、政府はトンネル網とハイテクプラントを含む高度な下水処理システムを開発し、リサイクルされた廃水は世界保健機関(WHO)と米国環境保護庁の飲料水基準を満たし、他のろ過は必要ないと主張しているが、その結果、シンガポール政府は国民に水道水を飲むよう強く働きかけている。 さらに、浄水器は正常に作動し続けるために頻繁に修理する必要があり、通常6~12ヶ月ごとに新しいフィルターを設置しなければならず、1個あたり70~100米ドルの費用がかかるため、メンテナンス費用がかさむ。さらに、一部の浄水器では塩素が除去されているため、適切なメンテナンスを行わないと細菌が再発する可能性がある。浄水器への嗜好は、年2回のフィルター交換にかかるコスト増のために限界があり、これがシンガポール浄水器市場における最も大きな課題のひとつとなっている。 シンガポール浄水器市場の最新動向 - 2021年、Namiton Pte.Ltd.は膜技術革新による中空糸ナノろ過膜(HFNM)浄水器を発表した。この新技術は、人体に有益な微量ミネラルを維持しながら、水から浮遊粒子、細菌、ウイルス、重金属、その他の潜在的に危険な要素を99.99%除去する。 市場機会 - 浄水器を製造する企業は、競争力を維持しビジネスを成長させるため、消費者のニーズの変化に対応する新製品の導入に絶えず注力している。しかし、シンガポールでは多くの企業が製氷浄水器を販売している。例えば、2023年4月、SKマジック・シンガポールからJIKSOO Rich浄水器が発売された。この浄水器には高度なフィルターシステムが搭載されており、塩素、重金属、バクテリアなどの汚染物質を最大限除去することができる。さらに、この浄水器はその高度な製氷技術により、毎日最大12kgの氷を作ることができ、予想される期間中に市場需要が増加すると見込まれている。 - さらに、消費者の需要を満たすために、企業は革新的なマーケティング・アプローチを開発している。例えば、「Wells Singapore」社は、ホームインテリアプラットフォーム「Qanvast」社と提携し、2022年11月30日までにWells社のショールームで浄水器を割引価格で提供する。 市場の細分化 シンガポールの浄水器市場は、タイプ、最終用途、販売チャネル、地域、競争環境に基づいて区分される。タイプ別では、市場はカウンタートップ型、シンク下型、蛇口取り付け型、その他(床置き型、ピッチャーなど)に細分化される。また、エンドユースに基づき、市場は住宅用と商業用に分けられる。さらに、販売チャネルに基づくと、市場は(代理店、複数ブランド店/専売店、オンライン、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、その他(配管工/直販など))に区分される。地域別では、中部、北東部、東部、西部、北部に区分される。 企業プロフィール Novita Sg Pte Ltd、Philips Singapore Pte Ltd、Sterra Tech Pte.Ltd.、Filtech、Aqua Kent Singapore、Wells Singapore、Ruhens SG(Home Hedge Pte Ltd)、Hydroflux Marketing Pte Ltd、Panasonic Asia Pacific Pte.Ltd.、BRITA Hong Kong Limitedなどがシンガポール浄水器市場の主要プレーヤーである。 レポートの範囲 本レポートでは、シンガポールの浄水器市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - シンガポールの浄水器市場:タイプ別 o カウンタートップ o シンク下 o 蛇口取り付け型 o その他(床置き型、ピッチャーなど) - シンガポールの浄水器市場:最終用途別 o 住宅用 o 商業用 - シンガポールの浄水器市場:販売経路別 o ディストリビューター o マルチブランドストア/専売店 o オンライン o スーパーマーケット/ハイパーマーケット o その他(配管工、直販など) - シンガポールの浄水器市場:地域別 o 中部 o 北東部 o 東部 西 北 競合状況 企業プロフィール:シンガポール浄水器市場における主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1.Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Respondent Demographics 4.1.1. By Gender 4.1.2. By Age 4.1.3. By Occupation 4.2. Brand Awareness 4.3. Major Sources of Awareness 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Challenges Faced Post Purchase 5. Singapore Water Purifier Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type Market Share Analysis (Counter Top, Under Sink, Faucet Mount & Others (Floor Standing, Pitchers etc.) 5.2.2. By End Use Market Share Analysis (Residential and Commercial) 5.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis (Distributors, Multi-Branded Stores/Exclusive Stores, Online, Supermarkets/Hypermarkets, Others (Plumbers & Direct Sales, etc.)) 5.2.4. By Region Market Share Analysis 5.2.5. By Company Market Share Analysis (2022) 5.2.5.1. By Company, By Sales Channel 5.3. Singapore Water Purifier Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By End Use Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Region Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Singapore Counter Top Water Purifier Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Technology Market Share Analysis 6.2.2. By End Use Market Share Analysis 6.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 6.2.4. By Company Market Share Analysis (2022) 6.3. Product Benchmarking (Best Selling SKUs) 7. Singapore Under Sink Water Purifier Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Technology Market Share Analysis 7.2.2. By End Use Market Share Analysis 7.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 7.2.4. By Company Market Share Analysis (2022) 7.3. Product Benchmarking (Best Selling SKUs) 8. Singapore Faucet Mount Water Purifier Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Technology Market Share Analysis 8.2.2. By End Use Market Share Analysis 8.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 8.2.4. By Company Market Share Analysis (2022) 8.3. Product Benchmarking (Best Selling SKUs) 9. Market Dynamics 9.1. Drivers 9.2. Challenge 10. Impact of COVID-19 on Singapore Water Purifiers Market 10.1. Impact Assessment Model 10.1.1. Key Segments Impacted 10.1.2. Key Regions Impacted 11. Market Trends & Developments 12. Porter’s Five Forces Model 12.1. Competitive Rivalry 12.2. Bargaining Power of Buyers 12.3. Bargaining Power of Suppliers 12.4. Threat of New Entrants 12.5. Threat of Substitutes 13. SWOT Analysis 13.1. Strengths 13.2. Weaknesses 13.3. Opportunities 13.4. Threats 14. Import Export Analysis 14.1. Top 5 Importing Countries 14.1.1. By Value 14.2. Top 5 Exporting Countries 14.2.1. By Value 15. Policy & Regulatory Landscape 16. Singapore Economic Profile 17. Competitive Landscape 17.1. Company Profiles 17.1.1. Novita Sg Pte Ltd 17.1.1.1. Company Details 17.1.1.2. Products 17.1.1.3. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.1.4. Recent Developments 17.1.1.5. Key Management Personnel 17.1.2. Philips Singapore Pte Ltd. 17.1.2.1. Company Details 17.1.2.2. Product 17.1.2.3. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.2.4. Recent Developments 17.1.2.5. Key Management Personnel 17.1.3. Sterra Tech Pte. Ltd. 17.1.3.1. Company Details 17.1.3.2. Product 17.1.3.3. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.3.4. Recent Developments 17.1.3.5. Key Management Personnel 17.1.4. Filtech 17.1.4.1. Company Details 17.1.4.2. Product 17.1.4.3. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.4.4. Recent Developments 17.1.4.5. Key Management Personnel 17.1.5. Aqua Kent Singapore 17.1.5.1. Company Details 17.1.5.2. Product 17.1.5.3. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.5.4. Recent Developments 17.1.5.5. Key Management Personnel 17.1.6. Wells Singapore 17.1.6.1. Company Details 17.1.6.2. Product 17.1.6.3. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.6.4. Recent Developments 17.1.6.5. Key Management Personnel 17.1.7. Ruhens SG (Home Hedge Pte Ltd) 17.1.7.1. Company Details 17.1.7.2. Product 17.1.7.3. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.7.4. Recent Developments 17.1.7.5. Key Management Personnel 17.1.8. Hydroflux Marketing Pte Ltd 17.1.8.1. Company Details 17.1.8.2. Product 17.1.8.3. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.8.4. Recent Developments 17.1.8.5. Key Management Personnel 17.1.9. Panasonic Asia Pacific Pte. Ltd 17.1.9.1. Company Details 17.1.9.2. Product 17.1.9.3. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.9.4. Recent Developments 17.1.9.5. Key Management Personnel 17.1.10. BRITA Hong Kong Limited 17.1.10.1. Company Details 17.1.10.2. Product 17.1.10.3. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.10.4. Recent Developments 17.1.10.5. Key Management Personnel 18. Strategic Recommendations/Action Plan 19. About Us & Disclaimer
SummaryThe Singapore Water Purifier Market was valued at USD49.51 million in 2022 and is projected to grow at a CAGR of 11.64% through 2028 and is anticipated to project robust growth in the forecast period. The market for water purifiers in Singapore is witnessing increasing demand for smart water purifiers equipped with features such as monitoring and controlling through smartphones. Table of Contents1.Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Respondent Demographics 4.1.1. By Gender 4.1.2. By Age 4.1.3. By Occupation 4.2. Brand Awareness 4.3. Major Sources of Awareness 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Challenges Faced Post Purchase 5. Singapore Water Purifier Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type Market Share Analysis (Counter Top, Under Sink, Faucet Mount & Others (Floor Standing, Pitchers etc.) 5.2.2. By End Use Market Share Analysis (Residential and Commercial) 5.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis (Distributors, Multi-Branded Stores/Exclusive Stores, Online, Supermarkets/Hypermarkets, Others (Plumbers & Direct Sales, etc.)) 5.2.4. By Region Market Share Analysis 5.2.5. By Company Market Share Analysis (2022) 5.2.5.1. By Company, By Sales Channel 5.3. Singapore Water Purifier Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By End Use Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Region Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Singapore Counter Top Water Purifier Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Technology Market Share Analysis 6.2.2. By End Use Market Share Analysis 6.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 6.2.4. By Company Market Share Analysis (2022) 6.3. Product Benchmarking (Best Selling SKUs) 7. Singapore Under Sink Water Purifier Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Technology Market Share Analysis 7.2.2. By End Use Market Share Analysis 7.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 7.2.4. By Company Market Share Analysis (2022) 7.3. Product Benchmarking (Best Selling SKUs) 8. Singapore Faucet Mount Water Purifier Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Technology Market Share Analysis 8.2.2. By End Use Market Share Analysis 8.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 8.2.4. By Company Market Share Analysis (2022) 8.3. Product Benchmarking (Best Selling SKUs) 9. Market Dynamics 9.1. Drivers 9.2. Challenge 10. Impact of COVID-19 on Singapore Water Purifiers Market 10.1. Impact Assessment Model 10.1.1. Key Segments Impacted 10.1.2. Key Regions Impacted 11. Market Trends & Developments 12. Porter’s Five Forces Model 12.1. Competitive Rivalry 12.2. Bargaining Power of Buyers 12.3. Bargaining Power of Suppliers 12.4. Threat of New Entrants 12.5. Threat of Substitutes 13. SWOT Analysis 13.1. Strengths 13.2. Weaknesses 13.3. Opportunities 13.4. Threats 14. Import Export Analysis 14.1. Top 5 Importing Countries 14.1.1. By Value 14.2. Top 5 Exporting Countries 14.2.1. By Value 15. Policy & Regulatory Landscape 16. Singapore Economic Profile 17. Competitive Landscape 17.1. Company Profiles 17.1.1. Novita Sg Pte Ltd 17.1.1.1. Company Details 17.1.1.2. Products 17.1.1.3. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.1.4. Recent Developments 17.1.1.5. Key Management Personnel 17.1.2. Philips Singapore Pte Ltd. 17.1.2.1. Company Details 17.1.2.2. Product 17.1.2.3. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.2.4. Recent Developments 17.1.2.5. Key Management Personnel 17.1.3. Sterra Tech Pte. Ltd. 17.1.3.1. Company Details 17.1.3.2. Product 17.1.3.3. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.3.4. Recent Developments 17.1.3.5. Key Management Personnel 17.1.4. Filtech 17.1.4.1. Company Details 17.1.4.2. Product 17.1.4.3. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.4.4. Recent Developments 17.1.4.5. Key Management Personnel 17.1.5. Aqua Kent Singapore 17.1.5.1. Company Details 17.1.5.2. Product 17.1.5.3. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.5.4. Recent Developments 17.1.5.5. Key Management Personnel 17.1.6. Wells Singapore 17.1.6.1. Company Details 17.1.6.2. Product 17.1.6.3. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.6.4. Recent Developments 17.1.6.5. Key Management Personnel 17.1.7. Ruhens SG (Home Hedge Pte Ltd) 17.1.7.1. Company Details 17.1.7.2. Product 17.1.7.3. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.7.4. Recent Developments 17.1.7.5. Key Management Personnel 17.1.8. Hydroflux Marketing Pte Ltd 17.1.8.1. Company Details 17.1.8.2. Product 17.1.8.3. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.8.4. Recent Developments 17.1.8.5. Key Management Personnel 17.1.9. Panasonic Asia Pacific Pte. Ltd 17.1.9.1. Company Details 17.1.9.2. Product 17.1.9.3. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.9.4. Recent Developments 17.1.9.5. Key Management Personnel 17.1.10. BRITA Hong Kong Limited 17.1.10.1. Company Details 17.1.10.2. Product 17.1.10.3. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.10.4. Recent Developments 17.1.10.5. Key Management Personnel 18. Strategic Recommendations/Action Plan 19. About Us & Disclaimer
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2024/07/05 10:26 162.17 円 175.82 円 209.73 円 |