サウジアラビアのシェアードモビリティ市場:車両タイプ別(乗用車、二輪車、超小型モビリティ)、サービスタイプ別(ライドシェア、ライドソース、プライベート)、予約タイプ別(オンライン、オフライン)、ビジネスモデル別(P2P、B2B、B2C)、車両推進力別(ICエンジン車、電気自動車)、地域別、2018年~2030年の競争予測と市場機会Saudi Arabia Shared Mobility Market By Vehicle Type (Passenger Car, Two-Wheeler, Micro Mobility), By Service Type (Ride Sharing, Ride Source, Private), By Booking Type (Online, Offline), By Business Model (P2P, B2B, B2C), By Vehicle Propulsion (IC Engine Vehicle, Electric Vehicle) By Region, Competition Forecast and Opportunities, 2018- 2030F サウジアラビアのシェアモビリティ市場は、2030年までの予測期間中に金額ベースで良好なCAGRで成長すると予測されている。サウジアラビアでは、近距離移動の代替手段としてシェアモビリティの利用が好まれている... もっと見る
サマリーサウジアラビアのシェアモビリティ市場は、2030年までの予測期間中に金額ベースで良好なCAGRで成長すると予測されている。サウジアラビアでは、近距離移動の代替手段としてシェアモビリティの利用が好まれている。サウジアラビアの都市では、一般的にシェアード・エコノミー、特にビークル・シェアリングが急速に拡大している。サウジアラビア政府は、「スマートシティ」構想を打ち出し、カーシェアリングに必要な駐車場などのインフラを拡充することで、積極的に推進している。リヤド、マカ、ジッダ、メッカ、メディナなど、サウジアラビアで最も忙しい都市はマイクロモビリティの中心地であり、これらの都市ではシェアモビリティを利用する人が増えている。これはまた、多くのマイクロモビリティ・プロジェクトが、政府からの追加的な資金提供や、地方自治体からの部分的な資金提供を受けていることを意味している。国内では、シェアモビリティの利用者数が時間とともに増加しているため、多くのシェアモビリティ企業がビジネスチャンスを見出している。こうして、シェアモビリティ市場は拡大し、大きな投資加速を見せている。シェアモビリティ企業は、シェア二輪車の市場参入にもかかわらず、e-hailingプレーヤーに次いで業界第2位となり、すでに十分な資金投資額を集めている。これは、国内のさまざまな都市でシェアモビリティによる移動がより早く採用されていることを反映している。2021年のサウジアラビアの乗用車総販売台数は約4,75,837台で、シェアードモビリティ市場において乗用車セグメントが最も高い市場シェアを占めている。2021年の商用車の販売台数は約80,722台であり、商用車はシェアードモビリティ市場で存在感を示している。法人部門のシェアードモビリティ利用者数は市場の50%以上であり、シェアードモビリティ市場におけるオンラインセグメントの市場シェアはオフラインユーザーと比較して80%以上である。 シェアモビリティの費用対効果 シェアモビリティを利用すれば、車両購入にかかる莫大な初期費用を削減できるため、車両を直接所有するよりもいくつかのメリットがある。企業で働く従業員の多くは、生活費の高い主要都市にオフィスを構えており、ほとんどの人が自家用車を持っていない。日常的な移動にはシェアモビリティを好んで利用している。サウジアラビアの人々は、オフィスの場所に車を駐車することが困難であると感じている。シェアモビリティは、駐車場の必要性を減らし、非車両モードへのインフィル開発の機会を創出するという利点がある。 オンライン共有モビリティの需要の高まり 現在、オンライン予約は、キャッシュレス取引、契約の電子署名、賃借人の身分証明書の有効性の確認、賃借人への車両情報の提供などに利用できる。 ここ数年、テクノロジーの発達に伴い、シェアビークルを選ぶ際に人々が好む方法が増えている。さらに、共有車両の性能やメンテナンスをリアルタイムで監視するための追加ツールも提供されている。これらの機能は、フリートマネージャーやドライバーにとって、問題を効果的に発見し、適切なタイミングで共有車両サービスの変更を実行するのに役立つため、大きな利点となります。 サウジアラビアの共有モビリティ市場における新たな市場プレーヤーの追加 サウジアラビアは毎年2,000万人以上が訪れる観光地である。そのような毎年増加する観光客の数は、共有モビリティの数の増加につながっている。サウジアラビアのシェアモビリティ市場は、ビジネスやレジャー観光の増加により、健全な成長が見込まれている。この機会を見て、共有モビリティ市場のプレーヤーは、潜在的なユーザーに提供される付加価値サービスに基づいて優位性を維持することに焦点を当てています。シェアモビリティ企業は現在、サービスコストを削減し、プレミアムでメンテナンスの行き届いた車両モデルを追加しており、サウジアラビアでより多くの市場シェアを獲得するために車両数を増やしている。 市場細分化 サウジアラビアのシェアード・モビリティ市場は、車両タイプ、サービスタイプ、ビジネスモデル、車両推進力、予約タイプ、地域、企業別に細分化される。車両タイプに基づき、市場はさらに乗用車、二輪車、マイクロモビリティに細分化される。サービスタイプに基づくと、市場はライドシェア、ライドソース、プライベートに細分化される。ビジネスモデルに基づくと、市場はP2P、B2B、B2Cに区分される。車両推進力に基づき、市場はICエンジン車と電気自動車に区分される。予約タイプ別では、市場はオンラインとオフラインに区分される。サウジアラビアのシェアードモビリティ市場分析では、地域別セグメンテーションも調査し、中央地域、西部地域、東部地域、南部地域、北部地域に分けて地域別市場セグメンテーションを考案している。 企業プロフィール サウジアラビアのシェアードモビリティ市場で事業を展開している主要企業には、Careem Inc.、Swvl Holdings Corp.、ekar、KOI Ride、Udriver、FENIX、Saudi Transport & Investment Co. (Mubarrad)、Telgani、Uber Technologies, Inc.、KDDAD TAXI SERVICEなどがあります。 レポートの範囲 本レポートでは、サウジアラビアのシェアードモビリティ市場を産業動向に加えて以下のカテゴリーに分類し、その詳細も記載しています: - サウジアラビアのシェアードモビリティ市場:車種別 o 乗用車 o 牽引車 o 小型モビリティ - サウジアラビアのシェアモビリティ市場:サービスタイプ別 o ライドシェアリング o ライドソーシング o プライベート - サウジアラビアの共有モビリティ市場:予約タイプ別 o オンライン o オフライン - サウジアラビアの共有モビリティ市場:ビジネスモデル別 o P2P o B2B o B2C - サウジアラビアのシェアードモビリティ市場:自動車推進力別 o ICエンジン車 o 電気自動車 - サウジアラビアのシェアードモビリティ市場1:地域別 o 中部地域 o 西部地域 o 東部地域 o 南部地域 o 北部地域 競合他社の状況 企業プロフィール:サウジアラビアの自動車用バッテリー市場における主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Impact of COVID-19 on Saudi Arabia Shared Mobility Market 4.1. Impact Assessment Model 4.1.1. Key Segments Impacted 4.1.2. Key Regions Impacted 5. Voice of Customer Analysis 5.1. Factors Influencing Purchase Decision 5.2. Brand Awareness 5.3. Brand Satisfaction Level 6. Saudi Arabia Shared Mobility Outlook, 2018-2030 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value & Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Passenger Car, Two-Wheeler, Micro Mobility) 6.2.2. By Service Type Market Share Analysis (Ride Sharing, Ride Source, Private) 6.2.3. By Business Model Market Share Analysis (P2P, B2B, B2C) 6.2.4. By Vehicle Propulsion Market Share Analysis (IC Engine Vehicles, Electric Vehicle) 6.2.5. By Booking Type Market Share Analysis (Online, Offline) 6.2.6. By Regional Market Share Analysis 6.2.6.1. Northern & Central Region Market Share Analysis 6.2.6.2. Western Region Market Share Analysis 6.2.6.3. Eastern Region Market Share Analysis 6.2.6.4. Southern Region Market Share Analysis 6.2.7. By Company Market Share Analysis (By Value, 2022) 6.3. Saudi Arabia Shared Mobility Market Mapping & Opportunities Assessment 6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.2. By Service Type Mapping & Opportunity Assessment 6.3.3. By Business Model Mapping & Opportunity Assessment 6.3.4. By Vehicle Propulsion Mapping & Opportunity Assessment 6.3.5. By Booking Type Mapping & Opportunity Assessment 6.3.6. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 7. Saudi Arabia Passenger Car Shared Mobility Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Volume and Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Service Type Market Share Analysis 7.2.2. By Business Model Market Share Analysis 7.2.3. By Vehicle Propulsion Market Share Analysis 7.2.4. By Booking Type Market Share Analysis 8. Saudi Arabia Two-Wheeler Shared Mobility Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Volume and Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Service Type Market Share Analysis 8.2.2. By Business Model Market Share Analysis 8.2.3. By Vehicle Propulsion Market Share Analysis 8.2.4. By Booking Type Market Share Analysis 9. Saudi Arabia Micro Mobility Shared Mobility Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Volume and Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Service Type Market Share Analysis 9.2.2. By Business Model Market Share Analysis 9.2.3. By Vehicle Propulsion Market Share Analysis 9.2.4. By Booking Type Market Share Analysis 10. Market Dynamics 10.1. Market Drivers 10.1.1. Expansion Strategy by Existing Players 10.1.2. The Increasing Demand for Online Car Rental Services 10.2. Market Challenges 10.2.1. Increasing Ride Cancellation 10.2.2. Passengers Safety Issue in the Shared Mobility 11. Market Trends & Developments 11.1. Increasing Fleet Size of Vehicles in the Share Mobility 11.2. Growing Internet User In the Market 11.3. Growing Market Penetration Due to Addition of Market Players 12. Porter’s Five Forces Model 12.1. Competitive Rivalry 12.2. Bargaining Powers of Suppliers 12.3. Bargaining Powers of Buyers 12.4. Threat of New Entrants 12.5. Threat of Substitutes 13. Policy & Regulatory Landscape 14. Saudi Arabia Economic Profile 15. Competitive Landscape 15.1. Company Profiles (Up To Top 10 Leading Companies) 15.1.1. Careem Inc. 15.1.1.1. Company Details 15.1.1.2. Products & Services 15.1.1.3. Recent Development 15.1.1.4. Key Management Personnel 15.1.2. Swvl Holdings Corp 15.1.2.1. Company Details 15.1.2.2. Products & Services 15.1.2.3. Recent Development 15.1.2.4. Key Management Personnel 15.1.3. ekar 15.1.3.1. Company Details 15.1.3.2. Products & Services 15.1.3.3. Recent Development 15.1.3.4. Key Management Personnel 15.1.4. KOI Ride 15.1.4.1. Company Details 15.1.4.2. Products & Services 15.1.4.3. Recent Development 15.1.4.4. Key Management Personnel 15.1.5. Udriver 15.1.5.1. Company Details 15.1.5.2. Products & Services 15.1.5.3. Recent Development 15.1.5.4. Key Management Personnel 15.1.6. FENIX 15.1.6.1. Company Details 15.1.6.2. Products & Services 15.1.6.3. Recent Development 15.1.6.4. Key Management Personnel 15.1.7. Saudi Transport & Investment Co. (Mubarrad) 15.1.7.1. Company Details 15.1.7.2. Products & Services 15.1.7.3. Recent Development 15.1.7.4. Key Management Personnel 15.1.8. Telgani 15.1.8.1. Company Details 15.1.8.2. Products & Services 15.1.8.3. Recent Development 15.1.8.4. Key Management Personnel 15.1.9. Uber Technologies, Inc. 15.1.9.1. Company Details 15.1.9.2. Products & Services 15.1.9.3. Recent Development 15.1.9.4. Key Management Personnel 15.1.10. KDDAD TAXI SERVICE 15.1.10.1. Company Details 15.1.10.2. Products & Services 15.1.10.3. Recent Development 15.1.10.4. Key Management Personnel 16. Strategic Recommendations/Action Plan 16.1. Key Focus Areas 16.2. Target Regions & Countries 16.3. Target Vehicle Type 17. About Us & Disclaimer
SummarySaudi Arabia Shared Mobility Market is anticipated to grow at a good CAGR in terms of value during the forecast period by 2030. In Saudi Arabia, people prefer to take shared mobility as an alternate option for traveling short distances, as it is more cost-effective for them. In Saudi Arabia’s cities, the shared economy, in general, and vehicle sharing, in particular, are expanding quickly. The government of Saudi Arabia is aggressively promoting it by creating the idea of a "smart city" and expanding the essential infrastructure, like parking places for car-sharing. Saudi Arabia busiest cities, like Riyadh, Maca, Jeddah, Mecca, Medina, etc., are micro-mobility centers, and a higher number of people are using shared mobility in these cities. This also implies that many micro-mobility projects receive additional forms of government funding or partial funding from local governments. Many shared mobility companies have seen an opportunity for them as the number of shared mobility users has increased with time in the country. Thus, the market for shared mobility is expanding and showing significant investment acceleration. Shared mobility firms have already garnered good funding investment amounts, placing the industry second behind e-hailing players, despite the entry of shared two-wheeler in the market. This reflects the faster adoption of shared mobility trips for different cities in the country. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Impact of COVID-19 on Saudi Arabia Shared Mobility Market 4.1. Impact Assessment Model 4.1.1. Key Segments Impacted 4.1.2. Key Regions Impacted 5. Voice of Customer Analysis 5.1. Factors Influencing Purchase Decision 5.2. Brand Awareness 5.3. Brand Satisfaction Level 6. Saudi Arabia Shared Mobility Outlook, 2018-2030 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value & Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Passenger Car, Two-Wheeler, Micro Mobility) 6.2.2. By Service Type Market Share Analysis (Ride Sharing, Ride Source, Private) 6.2.3. By Business Model Market Share Analysis (P2P, B2B, B2C) 6.2.4. By Vehicle Propulsion Market Share Analysis (IC Engine Vehicles, Electric Vehicle) 6.2.5. By Booking Type Market Share Analysis (Online, Offline) 6.2.6. By Regional Market Share Analysis 6.2.6.1. Northern & Central Region Market Share Analysis 6.2.6.2. Western Region Market Share Analysis 6.2.6.3. Eastern Region Market Share Analysis 6.2.6.4. Southern Region Market Share Analysis 6.2.7. By Company Market Share Analysis (By Value, 2022) 6.3. Saudi Arabia Shared Mobility Market Mapping & Opportunities Assessment 6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.2. By Service Type Mapping & Opportunity Assessment 6.3.3. By Business Model Mapping & Opportunity Assessment 6.3.4. By Vehicle Propulsion Mapping & Opportunity Assessment 6.3.5. By Booking Type Mapping & Opportunity Assessment 6.3.6. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 7. Saudi Arabia Passenger Car Shared Mobility Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Volume and Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Service Type Market Share Analysis 7.2.2. By Business Model Market Share Analysis 7.2.3. By Vehicle Propulsion Market Share Analysis 7.2.4. By Booking Type Market Share Analysis 8. Saudi Arabia Two-Wheeler Shared Mobility Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Volume and Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Service Type Market Share Analysis 8.2.2. By Business Model Market Share Analysis 8.2.3. By Vehicle Propulsion Market Share Analysis 8.2.4. By Booking Type Market Share Analysis 9. Saudi Arabia Micro Mobility Shared Mobility Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Volume and Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Service Type Market Share Analysis 9.2.2. By Business Model Market Share Analysis 9.2.3. By Vehicle Propulsion Market Share Analysis 9.2.4. By Booking Type Market Share Analysis 10. Market Dynamics 10.1. Market Drivers 10.1.1. Expansion Strategy by Existing Players 10.1.2. The Increasing Demand for Online Car Rental Services 10.2. Market Challenges 10.2.1. Increasing Ride Cancellation 10.2.2. Passengers Safety Issue in the Shared Mobility 11. Market Trends & Developments 11.1. Increasing Fleet Size of Vehicles in the Share Mobility 11.2. Growing Internet User In the Market 11.3. Growing Market Penetration Due to Addition of Market Players 12. Porter’s Five Forces Model 12.1. Competitive Rivalry 12.2. Bargaining Powers of Suppliers 12.3. Bargaining Powers of Buyers 12.4. Threat of New Entrants 12.5. Threat of Substitutes 13. Policy & Regulatory Landscape 14. Saudi Arabia Economic Profile 15. Competitive Landscape 15.1. Company Profiles (Up To Top 10 Leading Companies) 15.1.1. Careem Inc. 15.1.1.1. Company Details 15.1.1.2. Products & Services 15.1.1.3. Recent Development 15.1.1.4. Key Management Personnel 15.1.2. Swvl Holdings Corp 15.1.2.1. Company Details 15.1.2.2. Products & Services 15.1.2.3. Recent Development 15.1.2.4. Key Management Personnel 15.1.3. ekar 15.1.3.1. Company Details 15.1.3.2. Products & Services 15.1.3.3. Recent Development 15.1.3.4. Key Management Personnel 15.1.4. KOI Ride 15.1.4.1. Company Details 15.1.4.2. Products & Services 15.1.4.3. Recent Development 15.1.4.4. Key Management Personnel 15.1.5. Udriver 15.1.5.1. Company Details 15.1.5.2. Products & Services 15.1.5.3. Recent Development 15.1.5.4. Key Management Personnel 15.1.6. FENIX 15.1.6.1. Company Details 15.1.6.2. Products & Services 15.1.6.3. Recent Development 15.1.6.4. Key Management Personnel 15.1.7. Saudi Transport & Investment Co. (Mubarrad) 15.1.7.1. Company Details 15.1.7.2. Products & Services 15.1.7.3. Recent Development 15.1.7.4. Key Management Personnel 15.1.8. Telgani 15.1.8.1. Company Details 15.1.8.2. Products & Services 15.1.8.3. Recent Development 15.1.8.4. Key Management Personnel 15.1.9. Uber Technologies, Inc. 15.1.9.1. Company Details 15.1.9.2. Products & Services 15.1.9.3. Recent Development 15.1.9.4. Key Management Personnel 15.1.10. KDDAD TAXI SERVICE 15.1.10.1. Company Details 15.1.10.2. Products & Services 15.1.10.3. Recent Development 15.1.10.4. Key Management Personnel 16. Strategic Recommendations/Action Plan 16.1. Key Focus Areas 16.2. Target Regions & Countries 16.3. Target Vehicle Type 17. 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