アジア太平洋地域のシェアードモビリティ市場:サービスタイプ別(シェア、レンタル)、車両タイプ別(二輪車、乗用車、商用車)、予約タイプ別(オンライン、オフライン)、通勤タイプ別(都市間、都市内):国別、競争、予測、機会:2018-2030FAsia-Pacific Shared Mobility Market By Service Type (Shared, Rental), By Vehicle Type (Two-Wheeler, Passenger Car, Commercial Vehicles), By Booking Type (Online, Offline), By Commute Type (Inter-City, Intra-City) By Country, Competition, Forecast & Opportunities, 2018- 2030F アジア太平洋地域のシェアードモビリティ市場は、今後数年間で急速なCAGRで成長すると予測されている。市場を牽引する2つの主な変動要因は、インターネット利用の増加と共有モビリティ用アプリケーションへの投資... もっと見る
サマリーアジア太平洋地域のシェアードモビリティ市場は、今後数年間で急速なCAGRで成長すると予測されている。市場を牽引する2つの主な変動要因は、インターネット利用の増加と共有モビリティ用アプリケーションへの投資の増加であり、スマートモビリティの台頭は、安全で効率的かつ環境に優しい方法で通勤する新しい方法を発見するゲームチェンジャー的手法である。共有モビリティは、排出ガス、所有権、事故を削減する。公共交通システムも、移動時間、非接触型決済、一般的な有効性という点で、過去数十年の間に大きく進歩した。市場の見通しが立ったことで、最近では技術的な新興企業が数多く進出している。市場参加者はまた、革新的なオートバイやタクシーのシェアリング戦略を急速に考案している。 近年、シェアード・モビリティは、車両にモノのインターネット(IoT)技術を新たに導入することで、よりスマートなものになることに特に関心を高めている。さらに、多数の企業が、所有権を持たない乗り物への移行を支援するスマートフォンアプリの開発に着手している。このようなモジュールでは、ライダーはその期間、車を所有したり借りたりすることなく、ニーズ、ルート、時間、車種に応じて旅を予約することができる。 COVID-19パンデミックの封鎖と経済危機は、多くのモビリティ・サービス・プロバイダーに大きな影響を与えた。パンデミックの蔓延に伴い、世界各国の政府はさらなる蔓延を防ぐため、社会的距離の取り方、接触者の追跡、自己検疫、検査、その他の規則を導入した。その結果、UberやLyftのような企業の乗車数は大幅に減少した。2020年5月、ウーバーはコロナウイルスの流行に対応するコスト削減の一環として、インドで600人の従業員を解雇すると発表した。さらにLyftは2020年4月、コヴィッド19パンデミックのため、従業員の17%を占める982人をレイオフすると発表した。 交通渋滞と公害の増加がアジア太平洋市場を支える ライドシェア・サービスの利用増は、アジア太平洋地域の公共交通インフラの過密化に起因している。中国やインドなどの人口増加は、交通機関の過密化と汚染レベルの上昇をもたらした。そのため、人々は日常の移動に相乗りを利用するようになった。さらに、移動コストの低下や渋滞の緩和といった要因も、この地域の市場需要を高めている。 電動モビリティの増加 従来の自動車は大量の二酸化炭素を排出していたため、世界各国の政府は、増加する公害を削減するために厳しい排ガス規制を実施している。そのため、モビリティ・アズ・ア・サービスのトップ企業数社は、二酸化炭素排出量を削減し、排出規制の厳しい経済圏で事業を成長させるため、車両を電動化し、都市住民に持続可能な未来のモビリティ・ソリューションを提供しようとしている。Uber Technologies Inc.は2020年9月、2040年までに米国内のすべての乗り物を電気自動車にすると発表した。ブルースマート・モビリティの全電気タクシーによるライドシェアサービスは際立っている。ブルースマート・モビリティを利用すれば、より速く、より効率的に移動することができる。 同社は、効果的に3350トンのCO2排出量を削減し、1410,000回の電気乗車を実施し、持続可能なエネルギーで5100万キロメートルを走行した。多くのBluSmartタクシー利用者は、環境に配慮した乗車体験が全体的な体験を向上させると述べている。 高まるシェア・モビリティ需要 マイクロモビリティは、特に低開発国において、共有交通の未来を象徴すると予測されている。マイクロモビリティとは、自転車やスクーターなどの軽車両を近距離で利用することを指す。マイクロモビリティに対する消費者の関心の高まりは、ダイムラーやMWといったマイクロモビリティ輸送に欠かせないメーカーを生み出した。タクシー、乗用車、チャーターカーは、エンドユーザーに柔軟性と、リアルタイムのフィードバック、車両監視、格付けなどの機能を提供するオンデマンド・サービスの一例である。数多くのモバイル・アプリケーションにより、利用可能な乗用車の検索や近隣住民との料金比較が簡単にできる。新たに設立された新興企業のアルトは、2022年3月にウーバーやリフトに匹敵するライドシェア・サービスの提供を開始した。顧客は、特定のスマートフォンアプリを使って電話をかけることができる。 市場細分化 アジア太平洋地域のシェアード・モビリティ市場は、サービスタイプ、車両タイプ、予約タイプ、通勤タイプ、地域別に区分される。サービスタイプ別では、シェア型とレンタル型に区分される。車両タイプ別では、二輪車、乗用車、商用車に区分される。予約タイプに基づき、市場はオンライン予約とオフライン予約に区分される。通勤タイプに基づき、市場は都市間と都市内に分けられる。 企業プロフィール Uber Technologies Inc.、Ola Cabs (ANI Technologies Pvt. Ltd.)、Superhighway Labs Pvt. Ltd.、Lyft, Inc.、Europcar Mobility Group、Grab Holdings Inc.、Bolt Technology OU、Easy Mile SAS、Didi Chuxing Technology Co.Zoomcar India Private Limited、Drivemate Pte Ltd.などが主要プレーヤーで、市場競争力を維持するために先進技術を開発し、顧客開拓を拡大するために各地域の製品ポートフォリオを強化している。 レポートの範囲 本レポートでは、ASIA-PACIFIC Shared Mobility市場を、業界動向に加えて以下のカテゴリーに分類し、その詳細も記載しています: - アジア太平洋地域の共有モビリティ市場:サービスタイプ別 o シェア レンタル - アジア太平洋地域の共有モビリティ市場:車両タイプ別 o 二輪車 乗用車 商用車 - アジア太平洋地域の共有モビリティ市場:予約タイプ別 o オンライン o オフライン - アジア太平洋地域の共有モビリティ市場:通勤タイプ別 都市間 都市内 - アジア太平洋地域の共有モビリティ市場:国別 中国 o 日本 o インド o シンガポール o タイ o インドネシア o 韓国 o マレーシア 競争状況 企業プロフィール:アジア太平洋地域のシェアードモビリティ市場に参入している主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Impact of COVID-19 on Asia-Pacific Shared Mobility Market 4.1. Key Segments Impacted 4.2. Key Countries Impacted 5. Voice of Customer 5.1. Brand Awareness 5.2. Factors Influencing Purchase Decision 6. Asia-Pacific Shared Mobility Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Service Type Market Share Analysis (Shared, Rental) 6.2.2. By Vehicle Type Market Share Analysis (Two wheeler, Passenger Car and Commercial Vehicle) 6.2.3. By Booking Type Market Share Analysis (Online, Offline) 6.2.4. By Commute Type Market Share Analysis (Inter-City, Intra-City) 6.2.5. By Country Market Share Analysis 6.2.5.1. China Market Share Analysis 6.2.5.2. Japan Market Share Analysis 6.2.5.3. India Market Share Analysis 6.2.5.4. Singapore Market Share Analysis 6.2.5.5. Thailand Market Share Analysis 6.2.5.6. Indonesia Market Share Analysis 6.2.5.7. South Korea Market Share Analysis 6.2.5.8. Malaysia Market Share Analysis 6.2.5.9. Rest of Asia-Pacific Market Share Analysis 6.2.6. By Company Market Share Analysis (2022) 6.3. Asia-Pacific Shared Mobility Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.1. By Service Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.2. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.3. By Booking Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.4. By Commute Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.5. By Country Market Mapping & Opportunity Assessment 7. China Shared Mobility Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Service Type Market Share Analysis 7.2.2. By Vehicle Type Market Share Analysis 7.2.3. By Booking Type Market Share Analysis 7.2.4. By Commute Type Market Share Analysis 8. Japan Shared Mobility Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Service Type Market Share Analysis 8.2.2. By Vehicle Type Market Share Analysis 8.2.3. By Booking Type Market Share Analysis 8.2.4. By Commute Type Market Share Analysis 9. India Shared Mobility Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Service Type Market Share Analysis 9.2.2. By Vehicle Type Market Share Analysis 9.2.3. By Booking Type Market Share Analysis 9.2.4. By Commute Type Market Share Analysis 10. Singapore Shared Mobility Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Service Type Market Share Analysis 10.2.2. By Vehicle Type Market Share Analysis 10.2.3. By Booking Type Market Share Analysis 10.2.4. By Commute Type Market Share Analysis 11. Thailand Shared Mobility Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Service Type Market Share Analysis 11.2.2. By Vehicle Type Market Share Analysis 11.2.3. By Booking Type Market Share Analysis 11.2.4. By Commute Type Market Share Analysis 12. Indonesia Shared Mobility Market Outlook 12.1. Market Size & Forecast 12.1.1. By Value 12.2. Market Share & Forecast 12.2.1. By Service Type Market Share Analysis 12.2.2. By Vehicle Type Market Share Analysis 12.2.3. By Booking Type Market Share Analysis 12.2.4. By Commute Type Market Share Analysis 13. South Korea Shared Mobility Market Outlook 13.1. Market Size & Forecast 13.1.1. By Value 13.2. Market Share & Forecast 13.2.1. By Service Type Market Share Analysis 13.2.2. By Vehicle Type Market Share Analysis 13.2.3. By Booking Type Market Share Analysis 13.2.4. By Commute Type Market Share Analysis 14. Malaysia Shared Mobility Market Outlook 14.1. Market Size & Forecast 14.1.1. By Value 14.2. Market Share & Forecast 14.2.1. By Service Type Market Share Analysis 14.2.2. By Vehicle Type Market Share Analysis 14.2.3. By Booking Type Market Share Analysis 14.2.4. By Commute Type Market Share Analysis 15. Market Dynamics 15.1. Market Drivers 15.2. Market Challenges 16. Market Trends and Developments 17. Porter’s Five Forces Model 17.1. Competitive Rivalry 17.2. Bargaining Powers of Suppliers 17.3. Bargaining Powers of Buyers 17.4. Threat of New Entrants 17.5. Threat of Substitutes 18. SWOT Analysis 18.1. Strength 18.2. Weakness 18.3. Opportunities 18.4. Threats 19. Competitive Landscape 19.1. Company Profiles (Up to 10 Leading Companies) 19.1.1. Uber Technologies Inc. 19.1.1.1. Company Details 19.1.1.2. Products & Services 19.1.1.3. Recent Development 19.1.1.4. Key Management Personnel 19.1.2. Ola Cabs (ANI Technologies Pvt. Ltd.) 19.1.2.1. Company Details 19.1.2.2. Products & Services 19.1.2.3. Recent Development 19.1.2.4. Key Management Personnel 19.1.3. Superhighway Labs Pvt. Ltd 19.1.3.1. Company Details 19.1.3.2. Products & Services 19.1.3.3. Recent Development 19.1.3.4. Key Management Personnel 19.1.4. Lyft,Inc 19.1.4.1. Company Details 19.1.4.2. Products & Services 19.1.4.3. Recent Development 19.1.4.4. Key Management Personnel 19.1.5. Europcar Mobility group 19.1.5.1. Company Details 19.1.5.2. Products & Services 19.1.5.3. Recent Development 19.1.5.4. Key Management Personnel 19.1.6. Grab Holdings Inc 19.1.6.1. Company Details 19.1.6.2. Products & Services 19.1.6.3. Recent Development 19.1.6.4. Key Management Personnel 19.1.7. Bolt Technology OU 19.1.7.1. Company Details 19.1.7.2. Products & Services 19.1.7.3. Recent Development 19.1.7.4. Key Management Personnel 19.1.8. Easy Mile SAS 19.1.8.1. Company Details 19.1.8.2. Products & Services 19.1.8.3. Recent Development 19.1.8.4. Key Management Personnel 19.1.9. Didi Chuxing Technology Co., Ltd 19.1.9.1. Company Details 19.1.9.2. Products & Services 19.1.9.3. Recent Development 19.1.9.4. Key Management Personnel 19.1.10. Drivemate Pte Ltd 19.1.10.1. Company Details 19.1.10.2. Products & Services 19.1.10.3. Recent Development 19.1.10.4. Key Management Personnel 20. Strategic Recommendations 20.1. Key Focus Areas 20.2. Target Regions & Countries 20.3. Target Vehicle Type 21. About Us & Disclaimer
SummaryAsia-Pacific Shared Mobility Market is anticipated to grow with a rapid CAGR in the upcoming years. The two main market-driving variables are rising Internet usage and rising investment in applications for shared mobility, with the rise of smart mobility, which is a game-changing method of discovering new ways to commute in a safe, efficient, and environmentally friendly manner. Shared mobility reduces emissions, ownership, and accidents. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Impact of COVID-19 on Asia-Pacific Shared Mobility Market 4.1. Key Segments Impacted 4.2. Key Countries Impacted 5. Voice of Customer 5.1. Brand Awareness 5.2. Factors Influencing Purchase Decision 6. Asia-Pacific Shared Mobility Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Service Type Market Share Analysis (Shared, Rental) 6.2.2. By Vehicle Type Market Share Analysis (Two wheeler, Passenger Car and Commercial Vehicle) 6.2.3. By Booking Type Market Share Analysis (Online, Offline) 6.2.4. By Commute Type Market Share Analysis (Inter-City, Intra-City) 6.2.5. By Country Market Share Analysis 6.2.5.1. China Market Share Analysis 6.2.5.2. Japan Market Share Analysis 6.2.5.3. India Market Share Analysis 6.2.5.4. Singapore Market Share Analysis 6.2.5.5. Thailand Market Share Analysis 6.2.5.6. Indonesia Market Share Analysis 6.2.5.7. South Korea Market Share Analysis 6.2.5.8. Malaysia Market Share Analysis 6.2.5.9. Rest of Asia-Pacific Market Share Analysis 6.2.6. By Company Market Share Analysis (2022) 6.3. Asia-Pacific Shared Mobility Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.1. By Service Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.2. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.3. By Booking Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.4. By Commute Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.5. By Country Market Mapping & Opportunity Assessment 7. China Shared Mobility Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Service Type Market Share Analysis 7.2.2. By Vehicle Type Market Share Analysis 7.2.3. By Booking Type Market Share Analysis 7.2.4. By Commute Type Market Share Analysis 8. Japan Shared Mobility Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Service Type Market Share Analysis 8.2.2. By Vehicle Type Market Share Analysis 8.2.3. By Booking Type Market Share Analysis 8.2.4. By Commute Type Market Share Analysis 9. India Shared Mobility Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Service Type Market Share Analysis 9.2.2. By Vehicle Type Market Share Analysis 9.2.3. By Booking Type Market Share Analysis 9.2.4. By Commute Type Market Share Analysis 10. Singapore Shared Mobility Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Service Type Market Share Analysis 10.2.2. By Vehicle Type Market Share Analysis 10.2.3. By Booking Type Market Share Analysis 10.2.4. By Commute Type Market Share Analysis 11. Thailand Shared Mobility Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Service Type Market Share Analysis 11.2.2. By Vehicle Type Market Share Analysis 11.2.3. By Booking Type Market Share Analysis 11.2.4. By Commute Type Market Share Analysis 12. Indonesia Shared Mobility Market Outlook 12.1. Market Size & Forecast 12.1.1. By Value 12.2. Market Share & Forecast 12.2.1. By Service Type Market Share Analysis 12.2.2. By Vehicle Type Market Share Analysis 12.2.3. By Booking Type Market Share Analysis 12.2.4. By Commute Type Market Share Analysis 13. South Korea Shared Mobility Market Outlook 13.1. Market Size & Forecast 13.1.1. By Value 13.2. Market Share & Forecast 13.2.1. By Service Type Market Share Analysis 13.2.2. By Vehicle Type Market Share Analysis 13.2.3. By Booking Type Market Share Analysis 13.2.4. By Commute Type Market Share Analysis 14. Malaysia Shared Mobility Market Outlook 14.1. Market Size & Forecast 14.1.1. By Value 14.2. Market Share & Forecast 14.2.1. By Service Type Market Share Analysis 14.2.2. By Vehicle Type Market Share Analysis 14.2.3. By Booking Type Market Share Analysis 14.2.4. By Commute Type Market Share Analysis 15. Market Dynamics 15.1. Market Drivers 15.2. Market Challenges 16. Market Trends and Developments 17. Porter’s Five Forces Model 17.1. Competitive Rivalry 17.2. Bargaining Powers of Suppliers 17.3. Bargaining Powers of Buyers 17.4. Threat of New Entrants 17.5. Threat of Substitutes 18. SWOT Analysis 18.1. Strength 18.2. Weakness 18.3. Opportunities 18.4. Threats 19. Competitive Landscape 19.1. Company Profiles (Up to 10 Leading Companies) 19.1.1. Uber Technologies Inc. 19.1.1.1. Company Details 19.1.1.2. Products & Services 19.1.1.3. Recent Development 19.1.1.4. Key Management Personnel 19.1.2. Ola Cabs (ANI Technologies Pvt. Ltd.) 19.1.2.1. Company Details 19.1.2.2. Products & Services 19.1.2.3. Recent Development 19.1.2.4. Key Management Personnel 19.1.3. Superhighway Labs Pvt. Ltd 19.1.3.1. Company Details 19.1.3.2. Products & Services 19.1.3.3. Recent Development 19.1.3.4. Key Management Personnel 19.1.4. Lyft,Inc 19.1.4.1. Company Details 19.1.4.2. Products & Services 19.1.4.3. Recent Development 19.1.4.4. Key Management Personnel 19.1.5. Europcar Mobility group 19.1.5.1. Company Details 19.1.5.2. Products & Services 19.1.5.3. Recent Development 19.1.5.4. Key Management Personnel 19.1.6. Grab Holdings Inc 19.1.6.1. Company Details 19.1.6.2. Products & Services 19.1.6.3. Recent Development 19.1.6.4. Key Management Personnel 19.1.7. Bolt Technology OU 19.1.7.1. Company Details 19.1.7.2. Products & Services 19.1.7.3. Recent Development 19.1.7.4. Key Management Personnel 19.1.8. Easy Mile SAS 19.1.8.1. Company Details 19.1.8.2. Products & Services 19.1.8.3. Recent Development 19.1.8.4. Key Management Personnel 19.1.9. Didi Chuxing Technology Co., Ltd 19.1.9.1. Company Details 19.1.9.2. Products & Services 19.1.9.3. Recent Development 19.1.9.4. Key Management Personnel 19.1.10. Drivemate Pte Ltd 19.1.10.1. Company Details 19.1.10.2. Products & Services 19.1.10.3. Recent Development 19.1.10.4. Key Management Personnel 20. Strategic Recommendations 20.1. Key Focus Areas 20.2. Target Regions & Countries 20.3. 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2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |