ベトナムの旅行・観光市場:製品・サービス別(航空券予約、ホテル予約、ホリデー・ツアーパッケージ、旅行保険、外貨両替、会議・見本市サービス/MICE、その他)、訪問先別(国内、インバウンド、アウトバウンド)、訪問目的別(ビジネス、レジャー・娯楽、教育、医療、社会活動、その他)、旅行者プロファイル別(インド人対外国人)、平均滞在時間、地域別、競合予測・機会(2027年Vietnam Travel & Tourism Market By Product/Service Offering (Ticket Reservation, Hotel Booking, Holiday/Tour Packages, Travel Insurance, Foreign Exchange, Conference/Trade Fair Services/MICE and Others), By Destination (Domestic, Inbound, Outbound), By Purpose of Visit (Business, Leisure & Recreation, Education, Medical, Social Activity and Others), By Tourist Profile (Indians Vs, Foreign Nationals), By Average Duration of Stay, By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2027 ベトナムの旅行・観光市場は、予測期間である2023年から2027年にかけて安定したCAGRで成長すると予測されています。堅調な経済成長、政府の支援政策、市場参加者間の競争激化、市場参加者による魅力的なマーケテ... もっと見る
サマリーベトナムの旅行・観光市場は、予測期間である2023年から2027年にかけて安定したCAGRで成長すると予測されています。堅調な経済成長、政府の支援政策、市場参加者間の競争激化、市場参加者による魅力的なマーケティングおよびプロモーション戦略の採用などが、予測期間におけるベトナム旅行・観光市場の成長を促進する主要因となっています。国内観光の隆盛が市場成長を支える 観光は、ベトナムで最も顕著な収入を生み出す産業のひとつと考えられており、経済が大きな収入源を生み出すには、国内旅行に大きく依存しています。消費者の可処分所得の増加により、多くの国際的な国が他の国籍の人々に対して国境を閉鎖しているため、国内旅行をする余裕があります。国内旅行は、消費者による国内消費の増加や、市場関係者による魅力的で手頃な価格の観光パッケージの発売により、急速な成長が見込まれ、短期間でその金額を回収することが期待されています。地方観光は、自治体、オンライン旅行会社、ホテル、航空会社の協力のもと、新興デスティネーションの開発に注力することで盛り上がりを見せることができます。山、ビーチ、太陽、自然を満喫できるアウトドア観光は、封鎖規制が緩和された後、ベトナム人旅行者の上位の選択肢となった。旅行・観光産業は、時代とともに急速に発展しており、海外旅行や予防接種の緩和により、予測期間中に成長機会を目撃することが期待される産業です。 国際観光産業は重要な収入源を生み出す 国際観光客は地元観光客より少ないが、国の観光支出の半分以上を占めている。成長する観光産業は、国民に多くの雇用機会を生み出し、飲食業や小売業を支えています。ベトナムを訪れる観光客の大半はアジア諸国からで、中でも台湾、日本、韓国、中国からの観光客は、これらの国々と経済的に強い結びつきがあるためです。ベトナム政府は、COVID-19の感染率が比較的低い国々を対象としたゼロケース・ファースト戦略を採用し、旅行者の信頼を得て、同国への外国人旅行者数を加速させようとしています。これらの国々からの旅行者数を増加させ、外国人旅行者に手頃で質の高いサービスを提供するための市場関係者の投資は、予測期間においてベトナムの旅行・観光市場の成長を後押しすると期待されます。 市場関係者によるオンライン販売プラットフォームの導入が市場成長を促進する 市場関係者は、より多くの人々にリーチすることで、消費者ベースのオンライン販売プラットフォームの導入に投資しています。消費者に有利な旅行パッケージを提供するインタラクティブなウェブサイトやモバイルアプリケーションの存在と、顧客の疑問を解決するための24*7カスタマーサポートは、ベトナムの旅行&観光市場の成長を促進すると期待されています。旅行者や観光客は、自分の都合や予算、要望に応じてカスタマイズされた旅行プランを利用することができます。また、市場関係者は、旅行者が観光地をバーチャルに訪問し、訪問したい場所について正しい判断を下し、目的地に適した旅行モードを選択することを提案しています。 市場セグメンテーション ベトナムの旅行・観光市場は、製品/サービス提供、タイプ、訪問目的、観光客プロファイル、平均滞在期間、地域分布、企業に分類されます。製品/サービス提供に基づいて、市場はチケット予約、ホテル予約、ホリデー/ツアーパッケージ、旅行保険、外国為替、会議/トレードフェアサービス/MICE、その他に分けられる。タイプに基づき、市場は国内、インバウンド、アウトバウンドに分けられる。訪問目的に基づき、市場はビジネス、レジャー&レクリエーション、教育、医療、社会活動、その他に分類されます。観光客のプロファイルに基づき、市場はインド人と外国人に区分される。地域別に市場を分析するため、ベトナムの旅行・観光市場を主要地域である北部地域、南部地域、中部地域に分けて調査しています。 市場参入企業 Viet Vision Travel, Lily's Travel Agency, Hello Laos Travel, Amazing Tour Vietnam, Green Era Travel, Get Up and Go Vietnam Travel Company, Exodus Travels, Threeland Travel, Vietnam Adventure Tours, Phu Quoc Island Explorer, などが、ベトナムの旅行・観光市場の成長をリードする主要市場プレイヤーとして挙げられます。 レポートのスコープ 本レポートでは、ベトナムの旅行&観光市場を以下のカテゴリに分類し、さらに以下に詳述した業界動向も合わせて紹介しています: - ベトナムの旅行・観光市場:製品・サービス別 o チケット予約 o ホテルブッキング o ホリデー/ツアーパッケージ o 旅行保険 o 外国為替 o カンファレンス/トレードフェア/MICE o その他 - ベトナムの旅行・観光市場:タイプ別 国内 o インバウンド o アウトバウンド - ベトナムの旅行・観光市場、訪問目的別: o ビジネス o レジャー&レクリエーション オ・エデュケーション オメディカル o 社会活動 o その他 - ベトナムの旅行・観光市場、観光客プロファイル別: インド人 o 外国籍の方 - ベトナム旅行・観光市場:平均滞在日数別 日数 - ベトナムの旅行・観光市場、地域別 o 北部 オーサザン オーセントラル 競合の状況 企業プロファイル:ベトナムの旅行・観光市場に進出している主要企業の詳細分析。 利用可能なカスタマイズ: TechSci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズオプションをご利用いただけます: 会社情報 - 追加市場プレイヤー(最大5名)の詳細分析およびプロファイリング。 目次1. Travel & Tourism – An Introduction2. Research Methodology 3. Executive Summary 4. Voice of Customer 4.1. Frequency of Travel 4.2. Brand Awareness 4.3. Brand Preference 4.4. Challenges Faced by Customers 5. Vietnam Travel & Tourism Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product/Service Offering (Ticket Reservation, Hotel Booking, Holiday/Tour Packages, Travel Insurance, Foreign Exchange, Conference/Trade Fair/MICE and Others) 5.2.2. By Type (Domestic, Inbound and Outbound) 5.2.3. By Purpose of Visit (Business, Leisure & Recreation, Education, Medical, Social Activity and Others) 5.2.4. By Tourist Profile (Indians and Foreign Nationals) 5.2.5. By Average Duration of Stay (Number of Days) 5.2.6. By Region 5.2.6.1. By Tourist Profile (Nationality) 5.2.6.2. By Purpose of Visit (Business, Leisure & Recreation, Education, Medical, Social Activity & Others) 5.2.6.3. By Average Duration of Stay (Number of Days) 5.2.6.4. By Urban Vs. Rural Tourism 5.2.6.5. By Leading City 5.3. Market Map (By Type, By Product/Service Offering, By Purpose of Visit and By Region) 6. Vietnam Leisure & Recreation Travel & Tourism Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Average Duration of Stay 6.2.2. By Type 6.2.3. By Tourist Profile 7. Vietnam Religious Travel & Tourism Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Average Duration of Stay 7.2.2. By Type 7.2.3. By Tourist Profile 8. Vietnam Business Travel & Tourism Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Average Duration of Stay 8.2.2. By Type 8.2.3. By Tourist Profile 9. Vietnam Social Travel & Tourism Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Average Duration of Stay 9.2.2. By Type 9.2.3. By Tourist Profile 10. Vietnam Medical Travel & Tourism Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Average Duration of Stay 10.2.2. By Type 10.2.3. By Tourist Profile 11. Vietnam Education Travel & Tourism Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Average Duration of Stay 11.2.2. By Type 11.2.3. By Tourist Profile 12. Market Dynamics 12.1. Drivers 12.2. Challenges 13. Market Trends & Developments 14. SWOT Analysis 15. Policy & Regulatory Landscape (Government Initiatives & Support Measures) 16. Vietnam Economic Profile 17. Competitive Landscape 17.1. Competition Outlook 17.2. Company Profiles (10 Leading Company Profiles) 17.2.1. Viet Vision Travel 17.2.2. Lily’s Travel Agency 17.2.3. Hello Laos Travel 17.2.4. Amazing Tour Vietnam 17.2.5. Green Era Travel 17.2.6. Get Up and Go Vietnam Travel Company 17.2.7. Exodus Travels 17.2.8. Threeland Travel 17.2.9. Vietnam Adventure Tours 17.2.10. Phu Quoc Island Explorer 18. Strategic Recommendations 19. About Us & Disclaimer
SummaryVietnam travel & tourism market is anticipated to grow at a rate of steady CAGR for the forecast period, 2023-2027. Strong economic growth, supportive government policies, increase in competition among market players, and adoption of attractive marketing and promotional strategies by market players are the key factors driving the growth of the Vietnam travel & tourism market in the forecast period. Table of Contents1. Travel & Tourism – An Introduction2. Research Methodology 3. Executive Summary 4. Voice of Customer 4.1. Frequency of Travel 4.2. Brand Awareness 4.3. Brand Preference 4.4. Challenges Faced by Customers 5. Vietnam Travel & Tourism Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product/Service Offering (Ticket Reservation, Hotel Booking, Holiday/Tour Packages, Travel Insurance, Foreign Exchange, Conference/Trade Fair/MICE and Others) 5.2.2. By Type (Domestic, Inbound and Outbound) 5.2.3. By Purpose of Visit (Business, Leisure & Recreation, Education, Medical, Social Activity and Others) 5.2.4. By Tourist Profile (Indians and Foreign Nationals) 5.2.5. By Average Duration of Stay (Number of Days) 5.2.6. By Region 5.2.6.1. By Tourist Profile (Nationality) 5.2.6.2. By Purpose of Visit (Business, Leisure & Recreation, Education, Medical, Social Activity & Others) 5.2.6.3. By Average Duration of Stay (Number of Days) 5.2.6.4. By Urban Vs. Rural Tourism 5.2.6.5. By Leading City 5.3. Market Map (By Type, By Product/Service Offering, By Purpose of Visit and By Region) 6. Vietnam Leisure & Recreation Travel & Tourism Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Average Duration of Stay 6.2.2. By Type 6.2.3. By Tourist Profile 7. Vietnam Religious Travel & Tourism Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Average Duration of Stay 7.2.2. By Type 7.2.3. By Tourist Profile 8. Vietnam Business Travel & Tourism Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Average Duration of Stay 8.2.2. By Type 8.2.3. By Tourist Profile 9. Vietnam Social Travel & Tourism Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Average Duration of Stay 9.2.2. By Type 9.2.3. By Tourist Profile 10. Vietnam Medical Travel & Tourism Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Average Duration of Stay 10.2.2. By Type 10.2.3. By Tourist Profile 11. Vietnam Education Travel & Tourism Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Average Duration of Stay 11.2.2. By Type 11.2.3. By Tourist Profile 12. Market Dynamics 12.1. Drivers 12.2. Challenges 13. Market Trends & Developments 14. SWOT Analysis 15. Policy & Regulatory Landscape (Government Initiatives & Support Measures) 16. Vietnam Economic Profile 17. Competitive Landscape 17.1. Competition Outlook 17.2. Company Profiles (10 Leading Company Profiles) 17.2.1. Viet Vision Travel 17.2.2. Lily’s Travel Agency 17.2.3. Hello Laos Travel 17.2.4. Amazing Tour Vietnam 17.2.5. Green Era Travel 17.2.6. Get Up and Go Vietnam Travel Company 17.2.7. Exodus Travels 17.2.8. Threeland Travel 17.2.9. Vietnam Adventure Tours 17.2.10. Phu Quoc Island Explorer 18. Strategic Recommendations 19. About Us & Disclaimer
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート
TechSci Research社の消費財・小売り分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(travel)の最新刊レポート
よくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|