世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ベトナムの旅行・観光市場:製品・サービス別(航空券予約、ホテル予約、ホリデー・ツアーパッケージ、旅行保険、外貨両替、会議・見本市サービス/MICE、その他)、訪問先別(国内、インバウンド、アウトバウンド)、訪問目的別(ビジネス、レジャー・娯楽、教育、医療、社会活動、その他)、旅行者プロファイル別(インド人対外国人)、平均滞在時間、地域別、競合予測・機会(2027年


Vietnam Travel & Tourism Market By Product/Service Offering (Ticket Reservation, Hotel Booking, Holiday/Tour Packages, Travel Insurance, Foreign Exchange, Conference/Trade Fair Services/MICE and Others), By Destination (Domestic, Inbound, Outbound), By Purpose of Visit (Business, Leisure & Recreation, Education, Medical, Social Activity and Others), By Tourist Profile (Indians Vs, Foreign Nationals), By Average Duration of Stay, By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2027

ベトナムの旅行・観光市場は、予測期間である2023年から2027年にかけて安定したCAGRで成長すると予測されています。堅調な経済成長、政府の支援政策、市場参加者間の競争激化、市場参加者による魅力的なマーケテ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年1月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
79 英語

 

サマリー

ベトナムの旅行・観光市場は、予測期間である2023年から2027年にかけて安定したCAGRで成長すると予測されています。堅調な経済成長、政府の支援政策、市場参加者間の競争激化、市場参加者による魅力的なマーケティングおよびプロモーション戦略の採用などが、予測期間におけるベトナム旅行・観光市場の成長を促進する主要因となっています。
国内観光の隆盛が市場成長を支える
観光は、ベトナムで最も顕著な収入を生み出す産業のひとつと考えられており、経済が大きな収入源を生み出すには、国内旅行に大きく依存しています。消費者の可処分所得の増加により、多くの国際的な国が他の国籍の人々に対して国境を閉鎖しているため、国内旅行をする余裕があります。国内旅行は、消費者による国内消費の増加や、市場関係者による魅力的で手頃な価格の観光パッケージの発売により、急速な成長が見込まれ、短期間でその金額を回収することが期待されています。地方観光は、自治体、オンライン旅行会社、ホテル、航空会社の協力のもと、新興デスティネーションの開発に注力することで盛り上がりを見せることができます。山、ビーチ、太陽、自然を満喫できるアウトドア観光は、封鎖規制が緩和された後、ベトナム人旅行者の上位の選択肢となった。旅行・観光産業は、時代とともに急速に発展しており、海外旅行や予防接種の緩和により、予測期間中に成長機会を目撃することが期待される産業です。
国際観光産業は重要な収入源を生み出す
国際観光客は地元観光客より少ないが、国の観光支出の半分以上を占めている。成長する観光産業は、国民に多くの雇用機会を生み出し、飲食業や小売業を支えています。ベトナムを訪れる観光客の大半はアジア諸国からで、中でも台湾、日本、韓国、中国からの観光客は、これらの国々と経済的に強い結びつきがあるためです。ベトナム政府は、COVID-19の感染率が比較的低い国々を対象としたゼロケース・ファースト戦略を採用し、旅行者の信頼を得て、同国への外国人旅行者数を加速させようとしています。これらの国々からの旅行者数を増加させ、外国人旅行者に手頃で質の高いサービスを提供するための市場関係者の投資は、予測期間においてベトナムの旅行・観光市場の成長を後押しすると期待されます。
市場関係者によるオンライン販売プラットフォームの導入が市場成長を促進する
市場関係者は、より多くの人々にリーチすることで、消費者ベースのオンライン販売プラットフォームの導入に投資しています。消費者に有利な旅行パッケージを提供するインタラクティブなウェブサイトやモバイルアプリケーションの存在と、顧客の疑問を解決するための24*7カスタマーサポートは、ベトナムの旅行&観光市場の成長を促進すると期待されています。旅行者や観光客は、自分の都合や予算、要望に応じてカスタマイズされた旅行プランを利用することができます。また、市場関係者は、旅行者が観光地をバーチャルに訪問し、訪問したい場所について正しい判断を下し、目的地に適した旅行モードを選択することを提案しています。
市場セグメンテーション
ベトナムの旅行・観光市場は、製品/サービス提供、タイプ、訪問目的、観光客プロファイル、平均滞在期間、地域分布、企業に分類されます。製品/サービス提供に基づいて、市場はチケット予約、ホテル予約、ホリデー/ツアーパッケージ、旅行保険、外国為替、会議/トレードフェアサービス/MICE、その他に分けられる。タイプに基づき、市場は国内、インバウンド、アウトバウンドに分けられる。訪問目的に基づき、市場はビジネス、レジャー&レクリエーション、教育、医療、社会活動、その他に分類されます。観光客のプロファイルに基づき、市場はインド人と外国人に区分される。地域別に市場を分析するため、ベトナムの旅行・観光市場を主要地域である北部地域、南部地域、中部地域に分けて調査しています。
市場参入企業
Viet Vision Travel, Lily's Travel Agency, Hello Laos Travel, Amazing Tour Vietnam, Green Era Travel, Get Up and Go Vietnam Travel Company, Exodus Travels, Threeland Travel, Vietnam Adventure Tours, Phu Quoc Island Explorer, などが、ベトナムの旅行・観光市場の成長をリードする主要市場プレイヤーとして挙げられます。
レポートのスコープ
本レポートでは、ベトナムの旅行&観光市場を以下のカテゴリに分類し、さらに以下に詳述した業界動向も合わせて紹介しています:
- ベトナムの旅行・観光市場:製品・サービス別
o チケット予約
o ホテルブッキング
o ホリデー/ツアーパッケージ
o 旅行保険
o 外国為替
o カンファレンス/トレードフェア/MICE
o その他
- ベトナムの旅行・観光市場:タイプ別
国内
o インバウンド
o アウトバウンド
- ベトナムの旅行・観光市場、訪問目的別:
o ビジネス
o レジャー&レクリエーション
オ・エデュケーション
オメディカル
o 社会活動
o その他
- ベトナムの旅行・観光市場、観光客プロファイル別:
インド人
o 外国籍の方
- ベトナム旅行・観光市場:平均滞在日数別
日数
- ベトナムの旅行・観光市場、地域別
o 北部
オーサザン
オーセントラル

競合の状況
企業プロファイル:ベトナムの旅行・観光市場に進出している主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ:
TechSci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズオプションをご利用いただけます:
会社情報
- 追加市場プレイヤー(最大5名)の詳細分析およびプロファイリング。

ページTOPに戻る


目次

1. Travel & Tourism – An Introduction
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
4.1. Frequency of Travel
4.2. Brand Awareness
4.3. Brand Preference
4.4. Challenges Faced by Customers
5. Vietnam Travel & Tourism Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Product/Service Offering (Ticket Reservation, Hotel Booking, Holiday/Tour Packages, Travel Insurance, Foreign Exchange, Conference/Trade Fair/MICE and Others)
5.2.2. By Type (Domestic, Inbound and Outbound)
5.2.3. By Purpose of Visit (Business, Leisure & Recreation, Education, Medical, Social Activity and Others)
5.2.4. By Tourist Profile (Indians and Foreign Nationals)
5.2.5. By Average Duration of Stay (Number of Days)
5.2.6. By Region
5.2.6.1. By Tourist Profile (Nationality)
5.2.6.2. By Purpose of Visit (Business, Leisure & Recreation, Education, Medical, Social Activity & Others)
5.2.6.3. By Average Duration of Stay (Number of Days)
5.2.6.4. By Urban Vs. Rural Tourism
5.2.6.5. By Leading City
5.3. Market Map (By Type, By Product/Service Offering, By Purpose of Visit and By Region)
6. Vietnam Leisure & Recreation Travel & Tourism Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Average Duration of Stay
6.2.2. By Type
6.2.3. By Tourist Profile
7. Vietnam Religious Travel & Tourism Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Average Duration of Stay
7.2.2. By Type
7.2.3. By Tourist Profile
8. Vietnam Business Travel & Tourism Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Average Duration of Stay
8.2.2. By Type
8.2.3. By Tourist Profile
9. Vietnam Social Travel & Tourism Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Average Duration of Stay
9.2.2. By Type
9.2.3. By Tourist Profile
10. Vietnam Medical Travel & Tourism Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Average Duration of Stay
10.2.2. By Type
10.2.3. By Tourist Profile
11. Vietnam Education Travel & Tourism Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Average Duration of Stay
11.2.2. By Type
11.2.3. By Tourist Profile
12. Market Dynamics
12.1. Drivers
12.2. Challenges
13. Market Trends & Developments
14. SWOT Analysis
15. Policy & Regulatory Landscape (Government Initiatives & Support Measures)
16. Vietnam Economic Profile
17. Competitive Landscape
17.1. Competition Outlook
17.2. Company Profiles (10 Leading Company Profiles)
17.2.1. Viet Vision Travel
17.2.2. Lily’s Travel Agency
17.2.3. Hello Laos Travel
17.2.4. Amazing Tour Vietnam
17.2.5. Green Era Travel
17.2.6. Get Up and Go Vietnam Travel Company
17.2.7. Exodus Travels
17.2.8. Threeland Travel
17.2.9. Vietnam Adventure Tours
17.2.10. Phu Quoc Island Explorer
18. Strategic Recommendations
19. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Vietnam travel & tourism market is anticipated to grow at a rate of steady CAGR for the forecast period, 2023-2027. Strong economic growth, supportive government policies, increase in competition among market players, and adoption of attractive marketing and promotional strategies by market players are the key factors driving the growth of the Vietnam travel & tourism market in the forecast period.
Flourishing Domestic Tourism Supports the Market Growth
Tourism is considered as one of the most prominent revenues producing industries in Vietnam, and the economy is majorly dependent on domestic traveling to generate significant income sources. The rise in disposable income of consumers enables them to afford domestic traveling as many international countries have closed their international borders for people belonging to other nationalities. Domestic traveling is expected to grow at a rapid rate and is expected to recover the amount in a short time due to increasing domestic spending by consumers and the launch of attractive and affordable tourist packages by market players. Local tourism can be boosted by focusing on developing emerging destinations with cooperation from local authorities, online travel agencies, hotels, and airlines. Outdoor tourism, which involves mountains, beaches, sunshine, nature, were among the top choices for Vietnamese travelers after the lockdown restrictions were relaxed. The travel & tourism industry is rapidly evolving with time, and with relaxations in international traveling and vaccination facilities, the industry is expected to witness growth opportunities in the forecast period.
International Tourism Industry Generates Significant Revenue Sources
International tourists comprise a smaller number of tourists than local tourists, but they account for more than half of tourism spending for the country. The growing tourism industry generates a large number of job opportunities for the people and supports the food and beverage and the retail sector. The majority of tourists visiting Vietnam are from Asian countries, with those from Taiwan, Japan, South Korea, and China, as the country has strong economic ties with these countries. The government of Vietnam is adopting a zero-case-first strategy as it covers the countries having relatively lower COVID-19 transmission rates to gain the traveler’s confidence and accelerate the number of foreign visitors in the country. Investments by market players to boost the number of travelers from these countries and offer affordable and quality services to international tourists is expected to bolster the Vietnam travel & tourism market growth in the forecast period.
Adoption Of Online Sales Platform by Market Player Drives Market Growth
Market players are investing in adopting the online sales platform for the consumer base by reaching a wider audience. The presence of interactive websites and mobile applications offering lucrative traveling packages to consumers and 24*7 customer support to solve customer queries is expected to drive the Vietnam travel & tourism market growth. Travelers and tourists could avail customized travel plans according to their convenience, budget, and requirements. Market players are also offering the tourists to visit the tourist places virtually, make the right decisions about the places they want to visit, and choose the suitable traveling mode for the destination.
Market Segmentation
The Vietnam travel & tourism market is segmented into product/service offering, type, purpose of visit, tourist profile, average duration of stay, regional distribution, and company. Based on the product/service offering, the market is divided into ticket reservation, hotel booking, holiday/tour packages, travel insurance, foreign exchange, conference/trade fair services/MICE and others. Based on type, the market is divided into domestic, inbound and outbound. Based on the purpose of visit, the market is divided into business, leisure & recreation, education, medical, social activity, and others. Based on tourist profile, the market is segmented into Indians and foreign nationals. To analyze the market based on the region, the Vietnam Travel & Tourism market is studied in major regions namely Northern region, Southern region, and Central region.
Market Players
Viet Vision Travel, Lily’s Travel Agency, Hello Laos Travel, Amazing Tour Vietnam, Green Era Travel, Get Up and Go Vietnam Travel Company, Exodus Travels, Threeland Travel, Vietnam Adventure Tours, Phu Quoc Island Explorer, are among the major market players in the Vietnam that lead the market growth of the Vietnam Travel & Tourism market.
Report Scope:
In this report, Vietnam Travel & Tourism market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Vietnam Travel & Tourism Market, By Product /Service Offering:
o Ticket Reservation
o Hotel Booking
o Holiday/Tour Packages
o Travel Insurance
o Foreign Exchange
o Conference/Trade Fair/MICE
o Others
• Vietnam Travel & Tourism Market, By Type:
o Domestic
o Inbound
o Outbound
• Vietnam Travel & Tourism Market, By Purpose of Visit:
o Business
o Leisure & Recreation
o Education
o Medical
o Social Activity
o Others
• Vietnam Travel & Tourism Market, By Tourist Profile:
o Indians
o Foreign Nationals
• Vietnam Travel & Tourism Market, By Average Duration of Stay:
o Number of Days
• Vietnam Travel & Tourism Market, By Region:
o Northern
o Southern
o Central

Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in Vietnam Travel & Tourism market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Travel & Tourism – An Introduction
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
4.1. Frequency of Travel
4.2. Brand Awareness
4.3. Brand Preference
4.4. Challenges Faced by Customers
5. Vietnam Travel & Tourism Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Product/Service Offering (Ticket Reservation, Hotel Booking, Holiday/Tour Packages, Travel Insurance, Foreign Exchange, Conference/Trade Fair/MICE and Others)
5.2.2. By Type (Domestic, Inbound and Outbound)
5.2.3. By Purpose of Visit (Business, Leisure & Recreation, Education, Medical, Social Activity and Others)
5.2.4. By Tourist Profile (Indians and Foreign Nationals)
5.2.5. By Average Duration of Stay (Number of Days)
5.2.6. By Region
5.2.6.1. By Tourist Profile (Nationality)
5.2.6.2. By Purpose of Visit (Business, Leisure & Recreation, Education, Medical, Social Activity & Others)
5.2.6.3. By Average Duration of Stay (Number of Days)
5.2.6.4. By Urban Vs. Rural Tourism
5.2.6.5. By Leading City
5.3. Market Map (By Type, By Product/Service Offering, By Purpose of Visit and By Region)
6. Vietnam Leisure & Recreation Travel & Tourism Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Average Duration of Stay
6.2.2. By Type
6.2.3. By Tourist Profile
7. Vietnam Religious Travel & Tourism Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Average Duration of Stay
7.2.2. By Type
7.2.3. By Tourist Profile
8. Vietnam Business Travel & Tourism Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Average Duration of Stay
8.2.2. By Type
8.2.3. By Tourist Profile
9. Vietnam Social Travel & Tourism Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Average Duration of Stay
9.2.2. By Type
9.2.3. By Tourist Profile
10. Vietnam Medical Travel & Tourism Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Average Duration of Stay
10.2.2. By Type
10.2.3. By Tourist Profile
11. Vietnam Education Travel & Tourism Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Average Duration of Stay
11.2.2. By Type
11.2.3. By Tourist Profile
12. Market Dynamics
12.1. Drivers
12.2. Challenges
13. Market Trends & Developments
14. SWOT Analysis
15. Policy & Regulatory Landscape (Government Initiatives & Support Measures)
16. Vietnam Economic Profile
17. Competitive Landscape
17.1. Competition Outlook
17.2. Company Profiles (10 Leading Company Profiles)
17.2.1. Viet Vision Travel
17.2.2. Lily’s Travel Agency
17.2.3. Hello Laos Travel
17.2.4. Amazing Tour Vietnam
17.2.5. Green Era Travel
17.2.6. Get Up and Go Vietnam Travel Company
17.2.7. Exodus Travels
17.2.8. Threeland Travel
17.2.9. Vietnam Adventure Tours
17.2.10. Phu Quoc Island Explorer
18. Strategic Recommendations
19. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research社の消費財・小売り分野での最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る