クラフトソーダ市場-世界の産業規模、シェア、動向、競争予測、機会、2018-2028F 製品タイプ別(ナチュラル&オーガニック)、パッケージ別(ボトル、缶、その他)、流通チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、外食・飲み屋、コンビニ、オンライン、その他(直販、カウンターショップ、モダン・グロサリー)、地域別、競合別
クラフトソーダの世界市場は、純粋で健康的な飲料を求める人々にソーダが提供され、従来の清涼飲料水の代替品としてより一般的になりつつあることから、予測期間中に成長すると予想されています。予測期間中、こ... もっと見る
サマリークラフトソーダの世界市場は、純粋で健康的な飲料を求める人々にソーダが提供され、従来の清涼飲料水の代替品としてより一般的になりつつあることから、予測期間中に成長すると予想されています。予測期間中、この傾向は製品の需要を促進する上で重要な役割を果たすと予想されます。さらに、可能な限り最大の売上高シェアを獲得するため、主要企業は新鮮で最先端の製品を市場に投入し、製品ポートフォリオを拡充しています。ソフトドリンクは、クラフトソーダの包括的なカテゴリです。つまり、クラフトソーダは、フレーバー付きの炭酸飲料です。しかし、クラフトソーダは少量生産で、添加物をほとんど含まないため、従来の炭酸飲料に代わる健康的な飲み物を提供することができます。クラフトソーダにはさまざまな味があり、通常のソーダよりも低カロリーです。 世界のクラフトソーダ産業の規模は、2021年に6億4,124万米ドルと推定され、2027年には7億6,808万米ドルにまで増加すると予測されています。"クラフトソーダ "とは、少量生産でより自然な原料を使用したソーダを指します。世界のクラフトソーダ市場の主要企業として、Reed's, Inc.、The Original Craft Soda Company、Wild Poppy Company、Crooked Beverage Co.、Jones Soda Co.などが挙げられます。 低カロリーであることから、ステビア、アガベネクター、ハチミツなどの天然甘味料は、クラフト飲料でますます人気が高まっています。業界では、天然甘味料を使用した新製品の導入に大きな変化が見られました。多くの企業は、より健康的な代替飲料を市場に提供することで、このような傾向の恩恵を受けています。例えば、米国を拠点とするSprecher Brewingは、2020年9月に砂糖ゼロの缶入りソーダを初めて発売しました。これらの手作りアイテムには、モンクフルーツ、ステビア、砂糖のオールナチュラルな甘味料の組み合わせが使用されています。こうした進歩は、今後の市場拡大にとって朗報だろう。 フォーチュン誌によると、ペプシコは北米最大の食品・飲料メーカーであり、世界で最も有名な企業の一つである。例えば、Statistaの推計によると、ペプシコは2021年に35億米ドルを広告費に費やしている。 クラフトソーダの売上と需要は、COVID-19の大流行時に健康的なライフスタイルと心のこもった食事への傾向が強まったために増加しました。消費者がより栄養価の高い製品、特に飲料を選択することで、食生活の見直しが進んでいます。パンデミックの期間中、人々は革新的なパッケージを使用したブランドや企業のクリエイティブな製品発売を選ぶようになりました。例えば、2020年6月のCOVID-19パンデミックの際、プレミアムクラフト飲料を製造するジョーンズソーダ社は、消費者が作ったやる気を起こさせるアートワークを使った「メッセージ・オブ・ホープ」クリームソーダのラベルを限定発売し、製品ラインを拡充しました。これは、COVID-19パンデミックに対する消費者の意識を高めるために行われたものです。 消費者ニーズが常に変化しているため、主要企業はマーケティング戦術を変え、新しい顧客を獲得している。例えば、Gus - Grown-up Sodaを製造する米国のUtmost Brands, Inc.は、2022年6月にニューヨークで開催されたSummer Fancy Food Showで独自のマンゴーピーチ味をデビューさせました。この商品は、グルテンフリー、コーシャ、Non-GMO認証を受けており、甘い桃の果汁、贅沢なマンゴーピューレ、ほんの少しのサトウキビ糖でできています。 意識的な食事と健康的な生活への傾向の高まり 健康的なライフスタイルの普及、健康への関心の高まり、本格的な飲料を求める若年層の増加により、クラフトソーダ市場の需要が高まっています。現在、消費者は健康に対してホリスティックなアプローチをとっており、健康に多大なメリットをもたらす飲料を好んで飲んでいます。機能的で健康的な飲料のトレンドは、消費者の間でますます人気が高まっています。消費者は、健康への意識が高まっているため、従来の清涼飲料水よりも健康的な代替品を選ぶ用意があるのです。機能性を高めたクラフトソーダは、特に健康に役立つアイテムを求める消費者の間で大きな市場シェアを獲得しています。 味覚・嗜好の変化が市場成長を牽引 若者は、多忙で運動する時間がないため、健康的な飲料を好みます。現在、若い世代が予防対策に関心を持つようになり、意識や行動が変化しています。これらの若い顧客は、自分の健康を管理する準備が最も整っており、目的を達成するために必要であれば、より高い料金を支払うことも厭わないのです。さらに、世界のクラフトソーダ市場は、予測期間中にさらに拡大するでしょう。 ソフトドリンクに利用される有害物質に関する消費者の知識の高まり クラフトソーダ事業が拡大している背景には、清涼飲料水に使用されている有害な添加物に対する消費者の知識が高まっていることがあります。清涼飲料水にはかなりの糖分が含まれており、インスリンレベルを上昇させ、腫瘍に栄養を与えます。清涼飲料水の色付けに使われる化学物質は、乳がん、前立腺がん、膵臓がんの発症の可能性を高める可能性があります。砂糖の消費量が増えると、糖尿病のリスクが高まる可能性があります。炭酸飲料による健康への重大な悪影響の1つは、清涼飲料水に含まれる加水分解性および細胞毒性添加物による虫歯で、これは体重増加を招きます。その結果、予測期間中はクラフトソーダ市場の成長が見込まれます。 市場の細分化 世界のクラフトソーダ市場は、製品タイプ、パッケージ、流通チャネル、地域、競争環境に基づいて細分化されています。市場はさらに、製品タイプに基づいてナチュラルとオーガニックに細分化されます。パッケージングに基づけば、ボトル、缶、その他にさらに細分化されます。流通経路に基づき、市場はスーパーマーケット/ハイパーマーケット、外食/酒場、コンビニエンスストア、オンライン、その他(直販、カウンターショップ&モダングロサリー)に区分される。 企業プロフィール ジョーンズソーダ社、ペプシコ社、コカ・コーラ社、オリジナルクラフトソーダ社、クルックドビバレッジ社、アパラチアンクラフトソーダ、ロケットフィズソーダポップ&キャンディーショップ、リード社、ワイルドポピー社、ボイランボトリング社などが世界のクラフトソーダ市場における主要な市場プレイヤーとして挙げられます。 レポートの範囲 本レポートでは、クラフトソーダの世界市場を、以下に詳述した業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています。 - クラフトソーダ市場、製品タイプ別。 o ナチュラル o オーガニック - クラフトソーダ市場、パッケージ別 o ボトル o 缶 o その他 - クラフトソーダ市場:流通チャネル別 o スーパーマーケット/ハイパーマーケット o 外食産業・飲食店 o コンビニエンスストア o オンライン o その他 - クラフトソーダ市場、地域別 o 北米 米国 カナダ メキシコ o 南米 ブラジル アルゼンチン コロンビア o ヨーロッパ ロシア イタリア フランス スペイン イギリス o アジア太平洋地域 中国 日本 インド インドネシア ベトナム o 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ共和国 UAE トルコ 競合他社の状況 企業プロファイル。世界のクラフトソーダ市場に存在する主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ。 TechSci Researchでは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。本レポートでは、以下のカスタマイズが可能です。 企業情報 - 追加的な市場プレイヤーの詳細分析とプロファイリング(最大5社)。 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Brand Satisfaction 4.6. Customer Satisfaction 4.7. Challenges Faced Post Purchase 5. Global Craft Soda Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Natural and Organic) 5.2.2. By Packaging Market Share Analysis (Bottles, Cans and Others) 5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Supermarket/Hypermarket, Food Services and Drinking Places, Convenience Stores, Online and other (Direct Sales, Counter Shops & Modern Grocery) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. North America Market Analysis 5.2.4.2. South America Market Analysis 5.2.4.3. Europe Market Analysis 5.2.4.4. Asia-Pacific Market Analysis 5.2.4.5. Middle East & Africa Market Analysis 5.2.5. By Company Market Share Analysis 5.3. Global Craft Soda Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Packaging Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. North America Craft Soda Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product Type Market Share Analysis 6.2.2. By Packaging Market Share Analysis 6.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4. By Country 6.2.4.1. United States Craft Soda Market Outlook 6.2.4.1.1. Market Size & Forecast 6.2.4.1.1.1. By Value 6.2.4.1.2. Market Share & Forecast 6.2.4.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis 6.2.4.1.2.2. By Packaging Market Share Analysis 6.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4.2. Canada Craft Soda Market Outlook 6.2.4.2.1. Market Size & Forecast 6.2.4.2.1.1. By Value 6.2.4.2.2. Market Share & Forecast 6.2.4.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis 6.2.4.2.2.2. By Packaging Market Share Analysis 6.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4.3. Mexico Craft Soda Market Outlook 6.2.4.3.1. Market Size & Forecast 6.2.4.3.1.1. By Value 6.2.4.3.2. Market Share & Forecast 6.2.4.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis 6.2.4.3.2.2. By Packaging Market Share Analysis 6.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. South America Craft Soda Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product Type Market Share Analysis 7.2.2. By Packaging Market Share Analysis 7.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.4. By Country 7.2.4.1. Brazil Craft Soda Market Outlook 7.2.4.1.1. Market Size & Forecast 7.2.4.1.1.1. By Value 7.2.4.1.2. Market Share & Forecast 7.2.4.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis 7.2.4.1.2.2. By Packaging Market Share Analysis 7.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.4.2. Argentina Craft Soda Market Outlook 7.2.4.2.1. Market Size & Forecast 7.2.4.2.1.1. By Value 7.2.4.2.2. Market Share & Forecast 7.2.4.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis 7.2.4.2.2.2. By Packaging Market Share Analysis 7.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.4.3. Colombia Craft Soda Market Outlook 7.2.4.3.1. Market Size & Forecast 7.2.4.3.1.1. By Value 7.2.4.3.2. Market Share & Forecast 7.2.4.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis 7.2.4.3.2.2. By Packaging Market Share Analysis 7.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8. Europe Craft Soda Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product Type Market Share Analysis 8.2.2. By Packaging Market Share Analysis 8.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.4. By Country 8.2.4.1. Russia Craft Soda Market Outlook 8.2.4.1.1. Market Size & Forecast 8.2.4.1.1.1. By Value 8.2.4.1.2. Market Share & Forecast 8.2.4.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis 8.2.4.1.2.2. By Packaging Market Share Analysis 8.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.4.2. Italy Craft Soda Market Outlook 8.2.4.2.1. Market Size & Forecast 8.2.4.2.1.1. By Value 8.2.4.2.2. Market Share & Forecast 8.2.4.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis 8.2.4.2.2.2. By Packaging Market Share Analysis 8.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.4.3. France Craft Soda Market Outlook 8.2.4.3.1. Market Size & Forecast 8.2.4.3.1.1. By Value 8.2.4.3.2. Market Share & Forecast 8.2.4.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis 8.2.4.3.2.2. By Packaging Market Share Analysis 8.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.4.4. Spain Craft Soda Market Outlook 8.2.4.4.1. Market Size & Forecast 8.2.4.4.1.1. By Value 8.2.4.4.2. Market Share & Forecast 8.2.4.4.2.1. By Product Type Market Share Analysis 8.2.4.4.2.2. By Packaging Market Share Analysis 8.2.4.4.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.4.5. United Kingdom Craft Soda Market Outlook 8.2.4.5.1. Market Size & Forecast 8.2.4.5.1.1. By Value 8.2.4.5.2. Market Share & Forecast 8.2.4.5.2.1. By Product Type Market Share Analysis 8.2.4.5.2.2. By Packaging Market Share Analysis 8.2.4.5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9. Asia-Pacific Craft Soda Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Product Type Market Share Analysis 9.2.2. By Packaging Market Share Analysis 9.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.4. By Country 9.2.4.1. China Craft Soda Market Outlook 9.2.4.1.1. Market Size & Forecast 9.2.4.1.1.1. By Value 9.2.4.1.2. Market Share & Forecast 9.2.4.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis 9.2.4.1.2.2. By Packaging Market Share Analysis 9.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.4.2. Japan Craft Soda Market Outlook 9.2.4.2.1. Market Size & Forecast 9.2.4.2.1.1. By Value 9.2.4.2.2. Market Share & Forecast 9.2.4.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis 9.2.4.2.2.2. By Packaging Market Share Analysis 9.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.4.3. India Craft Soda Market Outlook 9.2.4.3.1. Market Size & Forecast 9.2.4.3.1.1. By Value 9.2.4.3.2. Market Share & Forecast 9.2.4.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis 9.2.4.3.2.2. By Packaging Market Share Analysis 9.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.4.4. Indonesia Craft Soda Market Outlook 9.2.4.4.1. Market Size & Forecast 9.2.4.4.1.1. By Value 9.2.4.4.2. Market Share & Forecast 9.2.4.4.2.1. By Product Type Market Share Analysis 9.2.4.4.2.2. By Packaging Market Share Analysis 9.2.4.4.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.4.5. Vietnam Craft Soda Market Outlook 9.2.4.5.1. Market Size & Forecast 9.2.4.5.1.1. By Value 9.2.4.5.2. Market Share & Forecast 9.2.4.5.2.1. By Product Type Market Share Analysis 9.2.4.5.2.2. By Packaging Market Share Analysis 9.2.4.5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 10. Middle East & Africa Craft Soda Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Product Type Market Share Analysis 10.2.2. By Packaging Market Share Analysis 10.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 10.2.4. By Country 10.2.4.1. Saudi Arabia Craft Soda Market Outlook 10.2.4.1.1. Market Size & Forecast 10.2.4.1.1.1. By Value 10.2.4.1.2. Market Share & Forecast 10.2.4.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis 10.2.4.1.2.2. By Packaging Market Share Analysis 10.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 10.2.4.2. South Africa Craft Soda Market Outlook 10.2.4.2.1. Market Size & Forecast 10.2.4.2.1.1. By Value 10.2.4.2.2. Market Share & Forecast 10.2.4.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis 10.2.4.2.2.2. By Packaging Market Share Analysis 10.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 10.2.4.3. UAE Craft Soda Market Outlook 10.2.4.3.1. Market Size & Forecast 10.2.4.3.1.1. By Value 10.2.4.3.2. Market Share & Forecast 10.2.4.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis 10.2.4.3.2.2. By Packaging Market Share Analysis 10.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 10.2.4.4. Turkey Craft Soda Market Outlook 10.2.4.4.1. Market Size & Forecast 10.2.4.4.1.1. By Value 10.2.4.4.2. Market Share & Forecast 10.2.4.4.2.1. By Product Type Market Share Analysis 10.2.4.4.2.2. By Packaging Market Share Analysis 10.2.4.4.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 11. Market Dynamics 11.1. Drivers 11.1.1. Change in taste and preferences 11.1.2. Growing Demand from Youth population 11.1.3. Rising consumer knowledge of the harmful products 11.2. Challenges 11.2.1. Availability of Alternatives products 11.2.2. Increasing social awareness towards energy conservation 12. Impact of COVID-19 on Global Craft Soda Market 12.1. Impact Assessment Model 12.1.1. Key Segments Impacted 12.1.2. Key Regions Impacted 12.1.3. Key Countries Impacted 12.1.4. Key Distribution Channel Impacted 13. Market Trends & Developments 13.1. Growing trends towards conscious eating 13.2. Availability of verities of products 13.3. Increasing demand for healthy beverages 13.4. Growing willingness of the young adults for authentic beverages 14. SWOT Analysis 14.1. Strength 14.2. Weakness 14.3. Opportunities 14.4. Threats 15. Porter’s Five Forces Model 15.1. Competition Landscape 15.2. Buyer Power 15.3. Supplier Power 15.4. Threat of New Entrants 15.5. Threat of Substitutes 16. Competitive Landscape 16.1. Competition Outlook 16.2. Company Profiles 16.2.1. Jones Soda Co. 16.2.1.1. Company Details 16.2.1.2. Products & Services 16.2.1.3. Financials (As Reported) 16.2.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.2.1.5. Recent Developments 16.2.1.6. Key Management Personnel 16.2.2. PepsiCo, Inc. 16.2.2.1. Company Details 16.2.2.2. Products & Services 16.2.2.3. Financials (As Reported) 16.2.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.2.2.5. Recent Developments 16.2.2.6. Key Management Personnel 16.2.3. The Coca-Cola Company 16.2.3.1. Company Details 16.2.3.2. Products & Services 16.2.3.3. Financials (As Reported) 16.2.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.2.3.5. Recent Developments 16.2.3.6. Key Management Personnel 16.2.4. The Original Craft Soda Company 16.2.4.1. Company Details 16.2.4.2. Products & Services 16.2.4.3. Financials (As Reported) 16.2.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.2.4.5. Recent Developments 16.2.4.6. Key Management Personnel 16.2.5. Crooked Beverage Co. 16.2.5.1. Company Details 16.2.5.2. Products & Services 16.2.5.3. Financials (As Reported) 16.2.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.2.5.5. Recent Developments 16.2.5.6. Key Management Personnel 16.2.6. Appalachian Craft Soda 16.2.6.1. Company Details 16.2.6.2. Products & Services 16.2.6.3. Financials (As Reported) 16.2.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.2.6.5. Recent Developments 16.2.6.6. Key Management Personnel 16.2.7. Rocket Fizz Soda Pop & Candy Shop 16.2.7.1. Company Details 16.2.7.2. Products & Services 16.2.7.3. Financials (As Reported) 16.2.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.2.7.5. Recent Developments 16.2.7.6. Key Management Personnel 16.2.8. Reed’s Inc. 16.2.8.1. Company Details 16.2.8.2. Products & Services 16.2.8.3. Financials (As Reported) 16.2.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.2.8.5. Recent Developments 16.2.8.6. Key Management Personnel 16.2.9. Wild Poppy Company 16.2.9.1. Company Details 16.2.9.2. Products & Services 16.2.9.3. Financials (As Reported) 16.2.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.2.9.5. Recent Developments 16.2.9.6. Key Management Personnel 16.2.10. Boylan Bottling Co. 16.2.10.1. Company Details 16.2.10.2. Products & Services 16.2.10.3. Financials (As Reported) 16.2.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.2.10.5. Recent Developments 16.2.10.6. Key Management Personnel 17. Strategic Recommendations/Action Plan 17.1. Key Focus Areas 17.2. Target Regions & Countries 17.3. Target Product Type 17.4. Target Packaging 17.5. Target Distribution Channel 18. About Us Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(小売・卸売業)の最新刊レポートTechSci Research社の小売・卸売業分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(channel)の最新刊レポート
よくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |