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インドのニームコート尿素市場、最終用途別(食用作物、換金作物、園芸作物、プランテーション作物、その他)、販売チャネル別(直販、販売店・サプライヤー、オンライン)、地域別、競争、予測、機会、2028年


India Neem Coated Urea Market, By End Use (Food Crops, Cash Crops, Horticulture Crops, Plantation Crops, Others), By Sales Channel (Direct Sales, Distributors/Suppliers, Online), By Region, Competition, Forecast and Opportunities, 2028

インドのニームコーティング尿素市場は、農業分野からの需要の高まりにより、予測期間中に目覚ましい成長を遂げると予想されています。農業分野では、ニームコーティング尿素を窒素源とみなしています。そのため... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2022年12月1日 US$3,500
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73 英語

 

サマリー

インドのニームコーティング尿素市場は、農業分野からの需要の高まりにより、予測期間中に目覚ましい成長を遂げると予想されています。農業分野では、ニームコーティング尿素を窒素源とみなしています。そのため、作物の生産に必要なミネラルが不足した場合、肥料として使用されます。肥料業界では、より環境に優しい代替品への需要が高まっており、インドにおけるニームコーティング尿素市場の成長に拍車がかかると予想されます。ニームコーティング尿素は、大気・土壌・水質汚染を軽減し、作物の生産量と品質の向上に役立つため、持続可能な代替品と言えます。
インド政府が行った大きな変革の決定の1つは、栄養効率、作物収量、土壌の健全性を高め、農業用尿素の転用をチェックするために、国内のすべての補助金付き農業用尿素に100%ニームコーティングを導入することでした。インド政府は、農家が適正な価格で尿素を入手できるよう、生産コストや尿素の輸入コストを大幅に下回る固定小売価格で尿素を供給しています。政府は毎年、農家が適正な価格で尿素を入手できるよう、5万ルピー(6億1,246万米ドル)以上を投じている。農家が作物に散布した尿素のうち、かなりの量が無駄になっており、その結果、栄養効率が悪くなり、水や土壌が汚染されているという調査結果が多数出ています。
土壌の健康に対する意識
様々な研究機関が行った調査によると、政府の勇気ある行動により、尿素の利用率が向上し、無駄が大幅に減少したことが明らかになっています。また、ニームコート尿素の使用により、土壌の質が大幅に改善され、農家が植物保護剤にかけるコストも削減されたことが、研究により明らかになりました。その結果、主要な農作物の収量も増加しました。これらはすべて、農家の収入増に大きく貢献しているのです。
農業界では、ニームコーティング尿素を窒素源とみなしています。そのため、作物の生産に必要なミネラルが不足したときに、肥料として畑に供給するために利用されます。ニームコーティング尿素の使用は、土壌の健全性を大幅に向上させます。
農作物の収穫量アップ
政府のデータによると、2021年にニームコーティング尿素を使用した場合、水稲、サトウキビ、トウモロコシ、大豆、ター/レッドグラムの収量はそれぞれ5.79%、17.5%、7.14%、7.4%、16.88%増加しました。通常の尿素の代わりにニームコーティング尿素を採用したことで、農家が負担する総コストが大幅に削減されました。Pradhan Mantri Krishi Sinchai Yojana、農家向けクレジット制度、肥料に関する子会社などの取り組みが農業活動を推進し、ニームコーティング尿素市場の成長を後押ししています。
従来の尿素を超える効率性
責任ある持続可能な戦略を策定するため、インド政府は、通常の尿素(NU)の代わりにニームコーティング尿素(NCU)の生産と全国への流通を義務化しました。この決定は、既存の農業生産シナリオの利点と欠点、投入資材の必要性、尿素関連の補助金に伴う負担をすべて考慮した上で下されたものです。ニーム(ニーム油)コーティング尿素は、通常の尿素に比べ、環境への影響が少ないのが特徴です。同時に、生産性も大幅に向上します。
市場区分
インドのニームコーティング尿素市場は、エンドユーザー、販売チャネル、地域に基づいてセグメント化することができます。最終用途に基づき、市場は食用作物、換金作物、園芸作物、プランテーション作物、その他に分類することができます。販売チャネルに基づき、市場は直販、代理店/供給業者、オンラインに分類されます。
市場関係者
Indian Farmers Fertiliser Cooperative Limited、Krishak Bharati Cooperative Limited、National Fertilizers Limited、Mangalore Chemicals and Fertilizers Limited、Krishna Agro Bio Products、Gujarat State Fertilizers、Uttam Phosphates Pvt. Ltd、Indorama India Private Limited、Yara Fertilisers India Private Ltd、Rashtriya Chemicals & Fertilizers Ltdなどはインドニームコート尿素市場で活動している主要企業である。

レポートの範囲
本レポートでは、インドのニームコーティング尿素市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています。
- インドのニームコーティング尿素市場:最終用途別
o 食用作物
o 現金作物
o 園芸作物
o プランテーション作物
o その他
- インドのニームコーティング尿素市場:販売チャネル別
o 直接販売
o ディストリビューター/サプライヤー
o オンライン
- インドのニームコーティング尿素市場:地域別
o 北
o 南部
o 西
o 東

競合他社の状況
企業のプロファイル。インドのニームコーティング尿素市場に存在する主要企業の詳細な分析。
利用可能なカスタマイズ。
TechSci Researchは与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じたカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズが可能です。
企業情報
- 追加的な市場プレイヤーの詳細分析とプロファイリング(最大5社まで)。

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目次

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Overview of the Market
3.2. Overview of Key Market Segmentations
3.3. Overview of Key Market Players
3.4. Overview of Key Regions/Countries
3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, and Trends
4. Voice of Customer
5. India Neem Coated Urea Market Outlook
5.1. Demand Analysis
5.1.1. Production
5.1.2. Import
5.1.3. Export
5.1.4. Inventory
5.1.5. Demand & Supply Gap
5.2. Market Size & Forecast
5.2.1. By Value & Volume
5.3. Market Share & Forecast
5.3.1. By End Use (Food Crops, Cash Crops, Horticulture Crops, Plantation Crops & Others)
5.3.2. By Sales Channel (Direct Sales, Distributors/Suppliers, Online)
5.3.3. By Region (North, South, West, and East)
5.3.4. By Company (2022)
5.4. Market Map
5.4.1. By End Use
5.4.2. By Sales
5.4.3. By Region
6. North India Neem Coated Urea Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By End Use
6.2.2. By Sales Channel
6.2.3. By States (Top 3 states)
7. South India Neem Coated Urea Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By End Use
7.2.2. By Sales Channel
7.2.3. By States (Top 3 states)
8. West India Neem Coated Urea Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By End Use
8.2.2. By Sales Channel
8.2.3. By States (Top 3 states)
9. East India Neem Coated Urea Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value & Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By End Use
9.2.2. By Sales Channel
9.2.3. By States (Top 3 states)
10. Market Dynamics
10.1. Drivers
10.1.1. Increasing awareness about Soil Health
10.1.2. Increase in Yield of Crop
10.1.3. Benefits over Traditional urea
10.2. Challenges
10.2.1. Price of neem-coated urea is higher than normal urea
10.2.2. Lack of awareness regarding the benefits of neem-coated urea
11. Market Trends & Developments
12. Import & Export Dynamics
12.1. Country wise Imports
12.2. Country wise Exports
12.3. List of Majorly Imported Products
12.4. List of Majorly Exported Products
13. Pricing Analysis
14. Product Benchmarking
14.1. List of Products offered by top companies.
14.2. Product-wise sales estimation (domestic vs exports)
14.3. Photos of each product packaging
14.4. Manufacturing composition and process of product
15. Patent Analysis
16. Policy and Regulatory Landscape
17. Porters Five Forces Analysis
17.1. Competition in the Industry
17.2. Potential of New Entrants
17.3. Power of Suppliers
17.4. Power of Customers
17.5. Threat of Substitute Products
18. Competitive Landscape
18.1. Business Overview
18.2. Company Snapshot
18.3. Products & Services
18.4. Financials (As reported)
18.5. Recent Developments
18.6. SWOT Analysis
18.6.1. Indian Farmers Fertiliser Cooperative Limited
18.6.2. Krishak Bharati Cooperative Limited
18.6.3. National Fertilizers Limited
18.6.4. Mangalore Chemicals and Fertilizers Limited
18.6.5. Krishna Agro Bio Products
18.6.6. Gujarat State Fertilizers
18.6.7. Uttam Phosphates Pvt. Ltd.
18.6.8. Indorama India Private Limited
18.6.9. Yara Fertilisers India Pvt. Ltd
18.6.10. Rashtriya Chemicals & Fertilizers Ltd
19. Strategic Recommendations

 

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Summary

India Neem Coated Urea Market is anticipated to increase at an impressive rate in the forecast period this can be ascribed to the growing demand from the agriculture sector. The agriculture industry regards neem-coated urea as a source of nitrogen. Therefore, it is utilized as fertilizer to supply fields with vital minerals needed for good crop production when there is a shortage. The growing demand for greener alternatives in the fertilizers industry is expected to spur the growth of neem coated urea market in India. Neem Coated Urea is a sustainable alternative since it reduces air, soil, and water pollution and helps in improving the amount and quality of crop production.
One of the major transformational decisions taken by the Government of India was to introduce 100% Neem Coating on all subsidized agricultural grade urea in the country in order to increase the nutrient efficiency, crop yield, soil health and check the diversion of agricultural grade urea. The government of India provides urea at a fixed retail price that is significantly less than the cost of production or the cost of urea imports in order to assist farmers in obtaining it at fair pricing. Every year, the government invests more than Rs. 50,000 crores (USD6124.62 million) to ensure that farmers can obtain urea at reasonable prices. There have numerous been studies indicating that farmers are wasting a significant amount of the urea which they apply to their crops, resulting in low nutrient efficiency, and contaminated water and soil.
Awareness About Soil Health
Studies conducted by different institutes reveal that due to the government's courageous move, urea utilization has improved, and wastage has significantly reduced. The studies also demonstrate that using neem-coated urea has significantly improved soil quality and decreased farmers' costs for plant protection chemicals. Major agricultural yields have increased as a result as well. All of these have significantly contributed to the growth of farmers' income.
The agriculture industry regards neem-coated urea as a source of nitrogen. Therefore, it is utilized as fertilizer to supply fields with vital minerals needed for good crop production when there is a shortage. The use of neem coated urea significantly improves soil health.
Increase in Yield of Crop
As per government data, the yield of paddy, sugarcane, maize, soybean, and tur/red gram increased to 5.79%, 17.5%, 7.14%, 7.4%, and 16.88%, respectively after using neem coated urea in the year 2021. The overall cost incurred to the farmers has significantly gone down after the adoption of neem coated urea in place of normal urea. Initiatives such as Pradhan Mantri Krishi Sinchai Yojana, Credit facility for farmers and subsidiaries on fertilizers are propelling agriculture activities, thereby driving the growth of neem coated urea market.
Efficiency Over Traditional Urea
To develop responsible and sustainable strategies, the Government of India has made it mandatory to produce and distribute Neem Coated Urea (NCU) in place of Normal Urea (NU) across the nation. This decision was made after considering all the benefits and drawbacks of the existing agricultural production scenario, input needs, and the burden associated with urea-related subsidies. Compared to the normal urea, neem (neem oil) coating urea has lesser influence on the environment. At the same time, the productivity increases significantly.
Market Segmentation
India Neem Coated Urea Market can be segmented based on end user, sales channel, and region. Based on end use, the market can be categorized into food crops, cash crops, horticulture crops, plantation crops, and others. Based on distribution channel, the market can be segmented into direct sales, distributors/suppliers, and online.
Market Players
Indian Farmers Fertiliser Cooperative Limited, Krishak Bharati Cooperative Limited, National Fertilizers Limited, Mangalore Chemicals and Fertilizers Limited, Krishna Agro Bio Products, Gujarat State Fertilizers, Uttam Phosphates Pvt. Ltd., Indorama India Private Limited, Yara Fertilisers India Pvt. Ltd, Rashtriya Chemicals & Fertilizers Ltd are some of the key players operating in the India Neem Coated Urea Market.

Report Scope:
In this report, India Neem Coated Urea Market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Neem Coated Urea Market, By End Use:
o Food Crops
o Cash Crops
o Horticulture Crops
o Plantation Crops
o Others
• India Neem Coated Urea Market, By Sales Channel:
o Direct Sales
o Distributors/Suppliers
o Online
• India Neem Coated Urea Market, By Region:
o North
o South
o West
o East

Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in India Neem Coated Urea Market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Overview of the Market
3.2. Overview of Key Market Segmentations
3.3. Overview of Key Market Players
3.4. Overview of Key Regions/Countries
3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, and Trends
4. Voice of Customer
5. India Neem Coated Urea Market Outlook
5.1. Demand Analysis
5.1.1. Production
5.1.2. Import
5.1.3. Export
5.1.4. Inventory
5.1.5. Demand & Supply Gap
5.2. Market Size & Forecast
5.2.1. By Value & Volume
5.3. Market Share & Forecast
5.3.1. By End Use (Food Crops, Cash Crops, Horticulture Crops, Plantation Crops & Others)
5.3.2. By Sales Channel (Direct Sales, Distributors/Suppliers, Online)
5.3.3. By Region (North, South, West, and East)
5.3.4. By Company (2022)
5.4. Market Map
5.4.1. By End Use
5.4.2. By Sales
5.4.3. By Region
6. North India Neem Coated Urea Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By End Use
6.2.2. By Sales Channel
6.2.3. By States (Top 3 states)
7. South India Neem Coated Urea Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By End Use
7.2.2. By Sales Channel
7.2.3. By States (Top 3 states)
8. West India Neem Coated Urea Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By End Use
8.2.2. By Sales Channel
8.2.3. By States (Top 3 states)
9. East India Neem Coated Urea Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value & Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By End Use
9.2.2. By Sales Channel
9.2.3. By States (Top 3 states)
10. Market Dynamics
10.1. Drivers
10.1.1. Increasing awareness about Soil Health
10.1.2. Increase in Yield of Crop
10.1.3. Benefits over Traditional urea
10.2. Challenges
10.2.1. Price of neem-coated urea is higher than normal urea
10.2.2. Lack of awareness regarding the benefits of neem-coated urea
11. Market Trends & Developments
12. Import & Export Dynamics
12.1. Country wise Imports
12.2. Country wise Exports
12.3. List of Majorly Imported Products
12.4. List of Majorly Exported Products
13. Pricing Analysis
14. Product Benchmarking
14.1. List of Products offered by top companies.
14.2. Product-wise sales estimation (domestic vs exports)
14.3. Photos of each product packaging
14.4. Manufacturing composition and process of product
15. Patent Analysis
16. Policy and Regulatory Landscape
17. Porters Five Forces Analysis
17.1. Competition in the Industry
17.2. Potential of New Entrants
17.3. Power of Suppliers
17.4. Power of Customers
17.5. Threat of Substitute Products
18. Competitive Landscape
18.1. Business Overview
18.2. Company Snapshot
18.3. Products & Services
18.4. Financials (As reported)
18.5. Recent Developments
18.6. SWOT Analysis
18.6.1. Indian Farmers Fertiliser Cooperative Limited
18.6.2. Krishak Bharati Cooperative Limited
18.6.3. National Fertilizers Limited
18.6.4. Mangalore Chemicals and Fertilizers Limited
18.6.5. Krishna Agro Bio Products
18.6.6. Gujarat State Fertilizers
18.6.7. Uttam Phosphates Pvt. Ltd.
18.6.8. Indorama India Private Limited
18.6.9. Yara Fertilisers India Pvt. Ltd
18.6.10. Rashtriya Chemicals & Fertilizers Ltd
19. Strategic Recommendations

 

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