インドのウェットワイプ市場:製品タイプ別((ベビーワイプ、フェイシャル&コスメワイプ、多目的ワイプ、ハンド&ボディワイプ、その他(デオドラントワイプ、インティメイトワイプ、サーフェイスワイプなど))、流通チャネル別(食料品店/デパート、薬局/ドラッグストア、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、オンライン、その他(直販、代理店販売、コンビニなど))、地域別、競合、予測&機会、2028年FIndia Wet Wipes Market By Product Type ((Baby Wipes, Facial & Cosmetics Wipes, Multi-Purpose Wipes, Hand & Body Wipes and Others (Deodorant Wipes, Intimate Wipes, Surface Wipes, etc.)), By Distribution Channel (Grocery Stores/Departmental Stores, Pharmacy/Drug Stores, Supermarkets/Hypermarkets, Online and Others (Direct Sales, Distributors Sales, Convenience Stores, etc.)), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2028F インドのウェットティッシュ市場は、一人当たり所得の増加、消費者意識の変化、衛生用品への嗜好性の高まりなどの要因により、予測期間中にCAGR 18.38%で成長し、2028年には約2億5,060万ドルに達すると予想されて... もっと見る
サマリーインドのウェットティッシュ市場は、一人当たり所得の増加、消費者意識の変化、衛生用品への嗜好性の高まりなどの要因により、予測期間中にCAGR 18.38%で成長し、2028年には約2億5,060万ドルに達すると予想されています。また、国内のウェットティッシュメーカーが提供する製品カテゴリーの多様性も、同市場の拡大を後押しする重要な要因の1つです。ウェットトイレットペーパー、ベビーワイプ、ハードサーフェスワイプなどの標準的な洗濯用ティッシュに加え、日焼け止めローションやデオドラントなどの製品もワイプとして提供されています。また、環境配慮と洗浄効果を両立させた商品の発売にも力を注いでいます。例えば、パンパースやママアースなど、植物由来の繊維を使用したベビーワイプがあります。このような要因が、ウェットティッシュ市場の成長に拍車をかけると予想されます。COVID-19が流行した際、同国の厳しい封鎖措置により、顧客はハイパーマーケットやスーパーマーケットではなく、隣接する食料品店/キラナ店、薬局/ドラッグストア、eコマースプラットフォームを訪問して買い物をすることを好みました。COVID-19の流行後、ブランドはEコマース・プラットフォームでの製品ポートフォリオの拡大に集中した。しかし、ロックダウンの制限が緩和され、消費者のハイテクに対する意識が高まったため、重要なプレーヤーはEコマースにさらに力を入れています。 Eコマースプラットフォームを通じた需要の高まりが市場成長の原動力に インド通信規制庁のデータによると、インドのインターネットユーザー数は2020年12月末の7億9518万人から2021年3月末には8億2530万人に増加し、四半期ベースで3.79%の成長率を示しています。Eコマースの拡大により、特にインドのインターネット普及率の上昇に伴い、ウェットティッシュメーカーは現在、顧客とつながる新たな機会を得ています。オンライン販売により、遠隔地の顧客との交流や流通網の拡大が可能になり、インドのウェットティッシュ市場の発展に大きく寄与しています。 顔用・化粧用ワイプの需要増が市場成長を後押し 消費者の間では、いつでもどこでも簡単に使えるなど、さまざまな利点のある洗顔・化粧ワイプの採用が進んでいます。また、顔の汚れや細菌を繊細かつ効果的に取り除くことができます。また、保湿や洗顔も簡単にできるようになります。また、インドのスキンケア産業は、消費者が透明感のある美しい肌を求めて常に努力していることから、盛んに行われています。そのため、ウェットティッシュ事業者は、この市場での地位向上に注力しています。例えば、Piramal Pharma Limitedは2022年に、カオリンクレイ入り洗顔料、オイルコントロール洗顔料などのアイテムを揃えたLacto Calamineスキンケア製品ラインを拡充すると発表しています。 オーガニックウェットワイプの需要増が市場成長を後押し インドでは、ウェットティッシュのメーカーが環境にやさしい製品の製造に重点を置き、製造工程の初期段階から持続可能な方法を導入し、二酸化炭素排出量の削減に取り組んでいます。また、他社との競争や売上拡大を図るため、メーカー各社はリーズナブルで環境に配慮した製品づくりに取り組んでいます。また、ウェットティッシュのトップメーカーは、オーガニックウェットティッシュに対する消費者の需要の高まりに応えるため、製品ラインに力を入れ、化学物質を含まない製品を提供しています。 市場の細分化 インドのウェットティッシュ市場は、製品タイプ、流通チャネル、地域、競合環境に基づいて区分されます。製品タイプに基づいて、市場はさらにベビーワイプ、フェイシャル&コスメティックワイプ、多目的ワイプ、ハンド&ボディワイプ、その他(デオドラントワイプ、インティメイトワイプ、表面ワイプなど)に細分化されています。また、流通経路別には、食料品店・百貨店、薬局・薬店、スーパーマーケット・ハイパーマーケット、オンライン、その他(直販、代理店販売、コンビニエンスストアなど)に細分化されています。 企業プロフィール The Himalaya Drug Company、Johnson & Johnson Private Limited、Hindustan Unilever Limited、Unicharm India Pvt. Ltd、Procter & Gamble Hygiene and Health Care Limited、Kimberly-Clark Hygiene Products Private Limited、Godrej Consumer Products Limited、Pigeon India Pvt. Ltd、Tainwala Personal Care Products Private Limited、Ashok & Co.Private Limitedなどが、インドのウェットティッシュ市場における主要な市場プレイヤーとして挙げられます。 レポートの範囲 本レポートでは、インドのウェットティッシュ市場を、以下に詳述した業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています。 - インドのウェットワイプ市場:製品タイプ別 o ベビーワイプ o フェイシャル&コスメティックワイプ o マルチパーパスワイプ o ハンド&ボディワイプ o その他 - インドのウェットワイプ市場:流通チャネル別 o 食料品店・百貨店 o 薬局/ドラッグストア o スーパーマーケット/ハイパーマーケット o オンライン o その他 - インドのウェットワイプ市場(地域別 o 南部 o 北部 o 西 東部 競合他社の状況 企業プロフィール。インドのウェットティッシュ市場における主要企業の詳細な分析。 カスタマイズが可能です。 TechSci Researchは与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じたカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズが可能です。 企業情報 - 追加的な市場プレイヤーの詳細分析とプロファイリング(最大5社)。 目次1. Product Overview2. Research Methodology 3. Executive Summary 4. Impact of COVID-19 on India Wet Wipes Market 5. Voice of Customer 5.1. Brand Awareness 5.2. Factors Influencing Purchase Decisions 5.3. Sources of Information 6. India Wet Wipes Market Outlook, 2018-2028F 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value & Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product Type (Baby Wipes, Facial & Cosmetics Wipes, Multi-Purpose Wipes, Hand & Body Wipes and Others (Deodorant Wipes, Intimate Wipes, Surface Wipes, etc.)) 6.2.2. By Distribution Channel (Grocery Stores/Departmental Stores, Pharmacy/Drug Stores, Supermarkets/Hypermarkets, Online and Others (Direct Sales, Distributors Sales, Convenience Stores, etc.)) 6.2.3. By Region (South, North, West and East) 6.2.4. By Company (2022) 6.3. Market Map (By Product Type, By Distribution Channel, and By Region) 7. India Baby Wipes Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value & Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Distribution Channel 7.2.2. By Region 8. India Facial & Cosmetics Wipes Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value & Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Distribution Channel 8.2.2. By Region 9. India Multi-Purpose Wipes Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value & Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Distribution Channel 9.2.2. By Region 10. India Hand & Body Wipes Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value & Volume 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Distribution Channel 10.2.2. By Region 11. Market Dynamics 11.1. Drivers 11.2. Challenges 12. Market Trends and Developments 13. Pricing Analysis 14. Policy and Regulatory Landscape 15. India Economic Profile 16. Competitive Landscape 16.1. The Himalaya Drug Company 16.2. Johnson & Johnson Private Limited 16.3. Hindustan Unilever Limited 16.4. Unicharm India Pvt. Ltd. 16.5. Procter & Gamble Hygiene and Health Care Limited 16.6. Kimberly-Clark Hygiene Products Private Limited 16.7. Godrej Consumer Products Limited 16.8. Pigeon India Pvt. Ltd. 16.9. Tainwala Personal Care Products Private Limited 16.10. Ashok & Co. Private Limited, etc. 17. Strategic Recommendations 18. About Us & Disclaimer
SummaryIndia wet wipes market is anticipated to grow at a CAGR of 18.38% during the forecast period to reach around USD250.60 million by 2028F on account of several factors such as rising per capita income, changing consumer perception, increasing preferences for hygiene products. The vast variety of product categories provided by the wet wipes producers in the nation is another important factor driving the expansion of this market. In addition to the standard washing tissues such as wet toilet paper, baby wipes, or hard surface wipes, other products such as sunscreen lotion or deodorant are also available as wipes. Additionally, businesses are concentrating on releasing such goods in the market that serve the dual purposes of being environmentally friendly and effective at cleaning. As an illustration, consider businesses such as Pampers and Mamaearth that provide baby wipes made with plant-based fiber. Therefore, these factors are anticipated to spur the growth of the wet wipes market over the forecast years. Table of Contents1. Product Overview2. Research Methodology 3. Executive Summary 4. Impact of COVID-19 on India Wet Wipes Market 5. Voice of Customer 5.1. Brand Awareness 5.2. Factors Influencing Purchase Decisions 5.3. Sources of Information 6. India Wet Wipes Market Outlook, 2018-2028F 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value & Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product Type (Baby Wipes, Facial & Cosmetics Wipes, Multi-Purpose Wipes, Hand & Body Wipes and Others (Deodorant Wipes, Intimate Wipes, Surface Wipes, etc.)) 6.2.2. By Distribution Channel (Grocery Stores/Departmental Stores, Pharmacy/Drug Stores, Supermarkets/Hypermarkets, Online and Others (Direct Sales, Distributors Sales, Convenience Stores, etc.)) 6.2.3. By Region (South, North, West and East) 6.2.4. By Company (2022) 6.3. Market Map (By Product Type, By Distribution Channel, and By Region) 7. India Baby Wipes Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value & Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Distribution Channel 7.2.2. By Region 8. India Facial & Cosmetics Wipes Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value & Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Distribution Channel 8.2.2. By Region 9. India Multi-Purpose Wipes Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value & Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Distribution Channel 9.2.2. By Region 10. India Hand & Body Wipes Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value & Volume 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Distribution Channel 10.2.2. By Region 11. Market Dynamics 11.1. Drivers 11.2. Challenges 12. Market Trends and Developments 13. Pricing Analysis 14. Policy and Regulatory Landscape 15. India Economic Profile 16. Competitive Landscape 16.1. The Himalaya Drug Company 16.2. Johnson & Johnson Private Limited 16.3. Hindustan Unilever Limited 16.4. Unicharm India Pvt. Ltd. 16.5. Procter & Gamble Hygiene and Health Care Limited 16.6. Kimberly-Clark Hygiene Products Private Limited 16.7. Godrej Consumer Products Limited 16.8. Pigeon India Pvt. Ltd. 16.9. Tainwala Personal Care Products Private Limited 16.10. Ashok & Co. Private Limited, etc. 17. Strategic Recommendations 18. About Us & Disclaimer
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