世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インドのウェットワイプ市場:製品タイプ別((ベビーワイプ、フェイシャル&コスメワイプ、多目的ワイプ、ハンド&ボディワイプ、その他(デオドラントワイプ、インティメイトワイプ、サーフェイスワイプなど))、流通チャネル別(食料品店/デパート、薬局/ドラッグストア、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、オンライン、その他(直販、代理店販売、コンビニなど))、地域別、競合、予測&機会、2028年F


India Wet Wipes Market By Product Type ((Baby Wipes, Facial & Cosmetics Wipes, Multi-Purpose Wipes, Hand & Body Wipes and Others (Deodorant Wipes, Intimate Wipes, Surface Wipes, etc.)), By Distribution Channel (Grocery Stores/Departmental Stores, Pharmacy/Drug Stores, Supermarkets/Hypermarkets, Online and Others (Direct Sales, Distributors Sales, Convenience Stores, etc.)), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2028F

インドのウェットティッシュ市場は、一人当たり所得の増加、消費者意識の変化、衛生用品への嗜好性の高まりなどの要因により、予測期間中にCAGR 18.38%で成長し、2028年には約2億5,060万ドルに達すると予想されて... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2022年9月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
81 英語

 

サマリー

インドのウェットティッシュ市場は、一人当たり所得の増加、消費者意識の変化、衛生用品への嗜好性の高まりなどの要因により、予測期間中にCAGR 18.38%で成長し、2028年には約2億5,060万ドルに達すると予想されています。また、国内のウェットティッシュメーカーが提供する製品カテゴリーの多様性も、同市場の拡大を後押しする重要な要因の1つです。ウェットトイレットペーパー、ベビーワイプ、ハードサーフェスワイプなどの標準的な洗濯用ティッシュに加え、日焼け止めローションやデオドラントなどの製品もワイプとして提供されています。また、環境配慮と洗浄効果を両立させた商品の発売にも力を注いでいます。例えば、パンパースやママアースなど、植物由来の繊維を使用したベビーワイプがあります。このような要因が、ウェットティッシュ市場の成長に拍車をかけると予想されます。
COVID-19が流行した際、同国の厳しい封鎖措置により、顧客はハイパーマーケットやスーパーマーケットではなく、隣接する食料品店/キラナ店、薬局/ドラッグストア、eコマースプラットフォームを訪問して買い物をすることを好みました。COVID-19の流行後、ブランドはEコマース・プラットフォームでの製品ポートフォリオの拡大に集中した。しかし、ロックダウンの制限が緩和され、消費者のハイテクに対する意識が高まったため、重要なプレーヤーはEコマースにさらに力を入れています。

Eコマースプラットフォームを通じた需要の高まりが市場成長の原動力に
インド通信規制庁のデータによると、インドのインターネットユーザー数は2020年12月末の7億9518万人から2021年3月末には8億2530万人に増加し、四半期ベースで3.79%の成長率を示しています。Eコマースの拡大により、特にインドのインターネット普及率の上昇に伴い、ウェットティッシュメーカーは現在、顧客とつながる新たな機会を得ています。オンライン販売により、遠隔地の顧客との交流や流通網の拡大が可能になり、インドのウェットティッシュ市場の発展に大きく寄与しています。

顔用・化粧用ワイプの需要増が市場成長を後押し
消費者の間では、いつでもどこでも簡単に使えるなど、さまざまな利点のある洗顔・化粧ワイプの採用が進んでいます。また、顔の汚れや細菌を繊細かつ効果的に取り除くことができます。また、保湿や洗顔も簡単にできるようになります。また、インドのスキンケア産業は、消費者が透明感のある美しい肌を求めて常に努力していることから、盛んに行われています。そのため、ウェットティッシュ事業者は、この市場での地位向上に注力しています。例えば、Piramal Pharma Limitedは2022年に、カオリンクレイ入り洗顔料、オイルコントロール洗顔料などのアイテムを揃えたLacto Calamineスキンケア製品ラインを拡充すると発表しています。

オーガニックウェットワイプの需要増が市場成長を後押し
インドでは、ウェットティッシュのメーカーが環境にやさしい製品の製造に重点を置き、製造工程の初期段階から持続可能な方法を導入し、二酸化炭素排出量の削減に取り組んでいます。また、他社との競争や売上拡大を図るため、メーカー各社はリーズナブルで環境に配慮した製品づくりに取り組んでいます。また、ウェットティッシュのトップメーカーは、オーガニックウェットティッシュに対する消費者の需要の高まりに応えるため、製品ラインに力を入れ、化学物質を含まない製品を提供しています。

市場の細分化
インドのウェットティッシュ市場は、製品タイプ、流通チャネル、地域、競合環境に基づいて区分されます。製品タイプに基づいて、市場はさらにベビーワイプ、フェイシャル&コスメティックワイプ、多目的ワイプ、ハンド&ボディワイプ、その他(デオドラントワイプ、インティメイトワイプ、表面ワイプなど)に細分化されています。また、流通経路別には、食料品店・百貨店、薬局・薬店、スーパーマーケット・ハイパーマーケット、オンライン、その他(直販、代理店販売、コンビニエンスストアなど)に細分化されています。

企業プロフィール
The Himalaya Drug Company、Johnson & Johnson Private Limited、Hindustan Unilever Limited、Unicharm India Pvt. Ltd、Procter & Gamble Hygiene and Health Care Limited、Kimberly-Clark Hygiene Products Private Limited、Godrej Consumer Products Limited、Pigeon India Pvt. Ltd、Tainwala Personal Care Products Private Limited、Ashok & Co.Private Limitedなどが、インドのウェットティッシュ市場における主要な市場プレイヤーとして挙げられます。
レポートの範囲
本レポートでは、インドのウェットティッシュ市場を、以下に詳述した業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています。
- インドのウェットワイプ市場:製品タイプ別
o ベビーワイプ
o フェイシャル&コスメティックワイプ
o マルチパーパスワイプ
o ハンド&ボディワイプ
o その他
- インドのウェットワイプ市場:流通チャネル別
o 食料品店・百貨店
o 薬局/ドラッグストア
o スーパーマーケット/ハイパーマーケット
o オンライン
o その他
- インドのウェットワイプ市場(地域別
o 南部
o 北部
o 西
東部
競合他社の状況
企業プロフィール。インドのウェットティッシュ市場における主要企業の詳細な分析。
カスタマイズが可能です。
TechSci Researchは与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じたカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズが可能です。
企業情報
- 追加的な市場プレイヤーの詳細分析とプロファイリング(最大5社)。

ページTOPに戻る


目次

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on India Wet Wipes Market
5. Voice of Customer
5.1. Brand Awareness
5.2. Factors Influencing Purchase Decisions
5.3. Sources of Information
6. India Wet Wipes Market Outlook, 2018-2028F
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Type (Baby Wipes, Facial & Cosmetics Wipes, Multi-Purpose Wipes, Hand & Body Wipes and Others (Deodorant Wipes, Intimate Wipes, Surface Wipes, etc.))
6.2.2. By Distribution Channel (Grocery Stores/Departmental Stores, Pharmacy/Drug Stores, Supermarkets/Hypermarkets, Online and Others (Direct Sales, Distributors Sales, Convenience Stores, etc.))
6.2.3. By Region (South, North, West and East)
6.2.4. By Company (2022)
6.3. Market Map (By Product Type, By Distribution Channel, and By Region)
7. India Baby Wipes Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Distribution Channel
7.2.2. By Region
8. India Facial & Cosmetics Wipes Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Distribution Channel
8.2.2. By Region
9. India Multi-Purpose Wipes Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value & Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Distribution Channel
9.2.2. By Region
10. India Hand & Body Wipes Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value & Volume
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Distribution Channel
10.2.2. By Region
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.2. Challenges
12. Market Trends and Developments
13. Pricing Analysis
14. Policy and Regulatory Landscape
15. India Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. The Himalaya Drug Company
16.2. Johnson & Johnson Private Limited
16.3. Hindustan Unilever Limited
16.4. Unicharm India Pvt. Ltd.
16.5. Procter & Gamble Hygiene and Health Care Limited
16.6. Kimberly-Clark Hygiene Products Private Limited
16.7. Godrej Consumer Products Limited
16.8. Pigeon India Pvt. Ltd.
16.9. Tainwala Personal Care Products Private Limited
16.10. Ashok & Co. Private Limited, etc.
17. Strategic Recommendations
18. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る


 

Summary

India wet wipes market is anticipated to grow at a CAGR of 18.38% during the forecast period to reach around USD250.60 million by 2028F on account of several factors such as rising per capita income, changing consumer perception, increasing preferences for hygiene products. The vast variety of product categories provided by the wet wipes producers in the nation is another important factor driving the expansion of this market. In addition to the standard washing tissues such as wet toilet paper, baby wipes, or hard surface wipes, other products such as sunscreen lotion or deodorant are also available as wipes. Additionally, businesses are concentrating on releasing such goods in the market that serve the dual purposes of being environmentally friendly and effective at cleaning. As an illustration, consider businesses such as Pampers and Mamaearth that provide baby wipes made with plant-based fiber. Therefore, these factors are anticipated to spur the growth of the wet wipes market over the forecast years.
During the COVID-19 pandemic, customers preferred visiting adjacent grocery/Kirana stores, pharmacies/drug stores, and e-commerce platforms for their purchases instead of hypermarkets and supermarkets due to the country's strict lockdown enforcement. Following the COVID-19 epidemic, brands concentrated on expanding their product portfolios on e-commerce platforms. However, important players have been focusing more on e-commerce as the lockdown limits have been loosened and consumers have become more tech aware.

Rising Demand through E-Commerce Platforms Fueling the Market Growth
The number of internet users in India climbed from 795.18 million at the end of December 2020 to 825.30 million at the end of March 2021, according to data from the Telecom Regulatory Authority of India, representing a quarterly growth rate of 3.79%. Due to the expansion of e-commerce, especially in light of India's rising rate of internet penetration, wet wipes manufacturers now have new opportunities to connect with their clients. The online sales channel has greatly aided in the evolution of the wet wipes market in India by making it feasible to interact with clients in even the most remote locations and to expand distribution networks.

Increasing Demand for Facial and Cosmetic Wipes Fueling the Market Growth
Consumers are increasingly adopting face and cosmetic wipes, which has various benefits including the fact that they are easy and handy to use anywhere and at any time. They clean the face of dirt and bacteria delicately and effectively. They also make it simpler to moisturize and wash the face. Additionally, the skincare industry in India is flourishing as consumers constantly strive for clear, beautiful skin. Wet wipes businesses are concentrating on growing their position in this market as a result. For instance, Piramal Pharma Limited said in 2022 that its Lacto Calamine skin care product line, which features items such as facewash with kaolin clay, oil control face wipes, etc., would be expanded.

Rising Demand for Organic Wet Wipes Aiding the Market Growth
In India, manufacturers of wet wipes are placing increasing emphasis on producing environment-friendly goods, implementing sustainable methods from the very start of the manufacturing process, and working to lessen their carbon footprint. In order to compete with other companies and boost sales, manufacturers are also working to create reasonable and environment-friendly products. In addition, the top wet wipes manufacturers are putting a focus on their product line and providing goods free of chemicals in order to meet the growing consumer demand for organic wet wipes.

Market Segmentation
The India wet wipes market is segmented based on product type, distribution channel, region, and competitive landscape. Based on product type, the market is further fragmented into baby wipes, facial & cosmetics wipes, multi-purpose wipes, hand & body wipes and others (deodorant wipes, intimate wipes, surface wipes, etc.). Also, segmentation of the market on the grounds of distribution channel is done into grocery stores/departmental stores, pharmacy/drug stores, supermarkets/hypermarkets, online and others (direct sales, distributors sales, convenience stores, etc.).

Company Profiles
The Himalaya Drug Company, Johnson & Johnson Private Limited, Hindustan Unilever Limited, Unicharm India Pvt. Ltd., Procter & Gamble Hygiene and Health Care Limited, Kimberly-Clark Hygiene Products Private Limited, Godrej Consumer Products Limited, Pigeon India Pvt. Ltd., Tainwala Personal Care Products Private Limited, Ashok & Co. Private Limited, etc. are among some of the major market players in the India wet wipes market.
Report Scope:
In this report, India wet wipes market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Wet Wipes Market, By Product Type:
o Baby Wipes
o Facial & Cosmetics Wipes
o Multi-Purpose Wipes
o Hand & Body Wipes
o Others
• India Wet Wipes Market, By Distribution Channel:
o Grocery Stores/Departmental Stores
o Pharmacy/Drug Stores
o Supermarkets/Hypermarkets
o Online
o Others
• India Wet Wipes Market, By Region:
o South
o North
o West
o East
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in India wet wipes market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on India Wet Wipes Market
5. Voice of Customer
5.1. Brand Awareness
5.2. Factors Influencing Purchase Decisions
5.3. Sources of Information
6. India Wet Wipes Market Outlook, 2018-2028F
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Type (Baby Wipes, Facial & Cosmetics Wipes, Multi-Purpose Wipes, Hand & Body Wipes and Others (Deodorant Wipes, Intimate Wipes, Surface Wipes, etc.))
6.2.2. By Distribution Channel (Grocery Stores/Departmental Stores, Pharmacy/Drug Stores, Supermarkets/Hypermarkets, Online and Others (Direct Sales, Distributors Sales, Convenience Stores, etc.))
6.2.3. By Region (South, North, West and East)
6.2.4. By Company (2022)
6.3. Market Map (By Product Type, By Distribution Channel, and By Region)
7. India Baby Wipes Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Distribution Channel
7.2.2. By Region
8. India Facial & Cosmetics Wipes Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Distribution Channel
8.2.2. By Region
9. India Multi-Purpose Wipes Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value & Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Distribution Channel
9.2.2. By Region
10. India Hand & Body Wipes Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value & Volume
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Distribution Channel
10.2.2. By Region
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.2. Challenges
12. Market Trends and Developments
13. Pricing Analysis
14. Policy and Regulatory Landscape
15. India Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. The Himalaya Drug Company
16.2. Johnson & Johnson Private Limited
16.3. Hindustan Unilever Limited
16.4. Unicharm India Pvt. Ltd.
16.5. Procter & Gamble Hygiene and Health Care Limited
16.6. Kimberly-Clark Hygiene Products Private Limited
16.7. Godrej Consumer Products Limited
16.8. Pigeon India Pvt. Ltd.
16.9. Tainwala Personal Care Products Private Limited
16.10. Ashok & Co. Private Limited, etc.
17. Strategic Recommendations
18. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(distribution channel)の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/08 10:27

161.77 円

175.47 円

209.85 円

ページTOPに戻る