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インドのスキンケアとメイクアップ製品市場規模・予測(2020年~2030年)、地域シェア、動向、成長機会分析レポート収録範囲製品タイプ別(スキンケア(クレンザー、トナー、クリームとローション、フェイシャルマスク、美容液、日焼け止め、タルク、シャワージェルと石鹸、その他)、メイクアップ(ファンデーション、アイライナーとマスカラ、コントゥアとハイライター、口紅、その他))、カテゴリー別(ナチュラルと従来型)、エンドユーザー別(男性、女性、ユニセックス、子供)、流通チャネル別(スーパーマーケットとハイパーマーケット、専門店、オンライン小売、その他)


India Skincare and Makeup Products Market Size and Forecast (2020 - 2030), Regional Share, Trend, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Product Type [Skincare (Cleansers, Toners, Creams and Lotions, Facial Masks, Serums, Sunscreen, Talc, Shower Gel and Soap, and Others) and Makeup (Foundation, Eyeliner and Mascara, Contour and Highlighter, Lipstick, and Others)], Category (Natural and Conventional), End User (Men, Women, Unisex, and Kids), and Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Specialty Stores, Online Retail, and Others)

インドのスキンケアとメーキャップ製品市場は、2022年の75.1億米ドルから2030年には122.9億米ドルに成長すると予想されている。2022年から2030年までの年平均成長率は6.3%と予想される。 スキンケアとメーキャ... もっと見る

 

 

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The Insight Partners
ザ・インサイトパートナーズ
2024年3月26日 US$3,550
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サマリー

インドのスキンケアとメーキャップ製品市場は、2022年の75.1億米ドルから2030年には122.9億米ドルに成長すると予想されている。2022年から2030年までの年平均成長率は6.3%と予想される。

スキンケアとメーキャップ製品は、外見を美しくし、健康的な肌を維持する上で重要な役割を果たす。スキンケア製品とは、肌に栄養を与え、保護し、肌の状態を改善するように設計されたさまざまなアイテムを指す。クレンジング、モイスチャライザー、美容液、マスクなどは、大きなシェアを占めるスキンケア製品の一例である。これらの製品には、乾燥、ニキビ、加齢など、特定の悩みをターゲットにした成分が含まれており、輝きのある若々しい肌を促進する。一方、メーキャップ製品は、ファンデーション、口紅、アイシャドー、マスカラなど、さまざまな化粧品を含む。これらの製品は、顔の特徴を強調し、さまざまな表情を作り出すために使用される。スキンケア製品が長期的な肌の健康に重点を置くのに対し、メイクアップは短期的に個人のスタイルを表現し、自信を高めるツールを提供する。スキンケア製品もメイクアップ製品も、肌のケアをし、特定の悩みに対処し、個人的な美的感覚を作り出し、最終的に全体的な幸福と自己表現に貢献するものであるため、どちらも重要である。

製品タイプに基づき、市場はスキンケアとメーキャップに区分される。2022年にはスキンケア・セグメントがより大きなシェアを占めた。身体の皮膚、特に顔、手、足の洗浄、マッサージ、保湿、その他の機能に使用される製品はスキンケアに含まれる。クレンジング、日焼け止め、化粧水、クリーム、ローション、フェイシャルマスク、美容液、タルク、シャワージェル、石鹸などがスキンケア製品に含まれる。スキンケア製品は、環境毒素から体を守り、肌の質を高めることを目的としている。一般的な肌トラブルは、湿疹、にきび、酒さ、日焼けなどである。スキンケアの習慣に関する意識の高まりと、国内における皮膚疾患の有病率の増加が、スキンケア製品の需要を押し上げている。

最近では、インド全土の消費者の間で、皮膚の健康と外見に関する意識が著しく高まっている。消費者は、社会的な場での自分の外見を意識しているため、肌を健康で若々しく、輝いて見せるスキンケアやメーキャップ製品を求めている。

さらに、消費者の可処分所得が増加していることも、消費者の購買力を高めている。世界銀行のデータによると、インドの消費者支出は2018年の1.9兆米ドルから2022年には2.4兆米ドルに増加する。Journal of Emerging Technologies and Innovative Research (JETIR)に掲載された調査データによると、2023年には、消費者の平均45%が毎月化粧品に費やす金額は500₹未満で、38%が毎月500~1,000₹程度、11%が1,000~2,000₹、5%が2,000₹以上となっている。また、平均して65%の消費者が毎月1~3個の化粧品を購入していることもわかった。データは、研究者が作成したアンケートに基づき、Googleフォームを通じてオンラインで収集された。

様々な地域ブランドや国際ブランドが市場に出回っているため、消費者は自分の肌タイプに合った様々な製品を手に入れることができる。さらに、ミレニアル世代やZ世代の消費者の間では、高級化粧品への需要が高まっている。さらに、男性が化粧品を使う機会も増えており、男女の固定観念が徐々に崩れつつある。これらの要因はすべて、消費者がスキンケアやメーキャップ製品により多くの出費をすることに大きく影響している。

Lotus Herbals Pvt Ltd、The Procter & Gamble Co、Shiseido Co Ltd、Himalaya Wellness Co、L'oreal Sa、Unilever Plc、VLCC Personal Care Pvt Ltd、Avon Beauty Products India Pvt Ltd、Johnson & Johnson、Beiersdorf Agは、インドのスキンケアとメーキャップ製品市場の大手企業である。これらの企業は、地理的プレゼンスと消費者基盤を拡大するために、M&Aや製品発売を採用している。

インドのスキンケアおよびメーキャップ製品市場全体の規模は、一次資料と二次資料の両方を用いて算出した。調査プロセスを開始するにあたり、市場に関する質的・量的情報を入手するため、社内外の情報源を用いて徹底的な二次調査を実施した。また、データを検証し、より分析的な洞察を得るために、業界関係者との複数の一次インタビューを実施した。このプロセスの参加者には、副社長、事業開発マネージャー、マーケットインテリジェンスマネージャー、国内営業マネージャーなどの業界専門家や、インドのスキンケアおよびメーキャップ製品市場を専門とするバリュエーション専門家、リサーチアナリスト、キーオピニオンリーダーなどの外部コンサルタントが含まれる。

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目次

1.はじめに
1.1 インサイト・パートナーズ調査レポートのガイダンス
1.2 市場セグメンテーション
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要市場インサイト
3.調査方法
3.1 調査範囲
3.2 二次調査
3.3 一次調査
4.インドのスキンケアとメイクアップ製品市場展望
4.1 概要
4.2 ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 供給者の交渉力
4.2.2 買い手の交渉力
4.2.3 新規参入者の脅威
4.2.4 競争上のライバル
4.2.5 代替品の脅威
4.3 エコシステム分析
4.3.1 原材料サプライヤー
4.3.2 メーカー
4.3.3 ディストリビューター/サプライヤー
4.3.4 流通チャネル
4.4 ベンダーのリスト
5.インドのスキンケアとメイクアップ製品市場:主要市場動向
5.1 インドのスキンケアとメイクアップ製品市場:主要市場動向
5.2 市場の促進要因
5.2.1 インドにおけるスキンケアとメイクアップ製品への支出の増加
5.2.2 ソーシャルメディアの影響力と有名人の支持
5.3 市場の阻害要因
5.3.1 模倣品の増加
5.4 市場機会
5.4.1 Eコマースと消費者直販チャネルの隆盛
5.5 今後の動向
5.5.1 自然派スキンケアとメイクアップ製品への嗜好の高まり
5.6 米国とMEAのスキンケアとメイクアップ製品市場動向
5.6.1 米国
5.6.2 MEA
5.7 推進要因と抑制要因の影響分析
6.インドのスキンケアとメイクアップ製品市場分析
6.1 インドのスキンケアとメイクアップ製品市場収益(百万米ドル)、2020-2030年
6.2 インドのスキンケアとメイクアップ製品市場予測分析
7.インドのスキンケア、メイクアップ製品市場分析-製品タイプ別
7.1 スキンケア
7.1.1 概要
7.1.2 スキンケアインドのスキンケアとメイクアップ製品市場-2030年までの収益予測 (百万米ドル)
7.1.3 クレンザー
7.1.3.1 概要
7.1.3.2 クレンザー:インドのスキンケアとメイクアップ製品市場:売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
7.1.4 化粧水
7.1.4.1 概要
7.1.4.2 化粧水:インドのスキンケアとメイクアップ製品市場:売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
7.1.5 クリームとローション
7.1.5.1 概要
7.1.5.2 クリームとローション:インドのスキンケアとメイクアップ製品市場:2030年までの収入と予測(百万米ドル)
7.1.6 フェイシャルマスク
7.1.6.1 概要
7.1.6.2 フェイシャルマスク:インドのスキンケアとメーキャップ製品市場インドのスキンケアとメイクアップ製品市場:2030年までの収益と予測(百万米ドル)
7.1.7 美容液
7.1.7.1 概要
7.1.7.2 美容液:インドのスキンケアとメイクアップ製品市場:2030年に至る収益と予測(百万米ドル)
7.1.8 日焼け止め
7.1.8.1 概要
7.1.8.2 日焼け止め:インドのスキンケアとメイクアップ製品市場:2030年に至る収益と予測(百万米ドル)
7.1.9 タルク
7.1.9.1 概要
7.1.9.2 タルク:インドインドのスキンケアとメイクアップ製品市場:2030年に至る収益と予測(百万米ドル)
7.1.10 シャワージェルと石鹸
7.1.10.1 概要
7.1.10.2 シャワージェルと石鹸:インドのスキンケアとメイクアップ製品市場:2030年までの収益と予測(百万米ドル)
7.1.11 その他
7.1.11.1 概要
7.1.11.2 その他:インドインドのスキンケアとメイクアップ製品市場:2030年に至る収益と予測(百万米ドル)
7.2 メイクアップ
7.2.1 概要
7.2.2 メイクアップインドのスキンケアとメイクアップ製品市場:2030年までの収入と予測(100万米ドル)
7.2.3 ファンデーション
7.2.3.1 概要
7.2.3.2 ファンデーションインドのスキンケアとメイクアップ製品市場:2030年に至る収益と予測(百万米ドル)
7.2.4 アイライナーとマスカラ
7.2.4.1 概要
7.2.4.2 アイライナーとマスカラ:インドのスキンケアとメイクアップ製品市場インドのスキンケアとメイクアップ製品市場:2030年までの収入と予測(百万米ドル)
7.2.5 コントゥアとハイライター
7.2.5.1 概要
7.2.5.2 コントゥアとハイライター:インドのスキンケアとメイクアップ製品市場インドのスキンケアとメイクアップ製品市場:売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
7.2.6 口紅
7.2.6.1 概要
7.2.6.2 口紅:インドのスキンケアとメイクアップ製品市場:2030年に至る収益と予測(百万米ドル)
7.2.7 その他
7.2.7.1 概要
7.2.7.2 その他:インドインドのスキンケアとメイクアップ製品市場:2030年に至る収益と予測(百万米ドル)
8.インドのスキンケアとメイクアップ製品市場分析:カテゴリー別
8.1 天然素材
8.1.1 概要
8.1.2 天然:インドのスキンケアとメイクアップ製品市場-2030年までの収益と予測(百万米ドル)
8.2 コンベンショナル
8.2.1 概要
8.2.2 従来型:インドのスキンケアとメイクアップ製品市場-2030年までの収益と予測(百万米ドル)
9.インドのスキンケアとメイクアップ製品市場分析:エンドユーザー別
9.1 男性
9.1.1 概要
9.1.2 男性:インドのスキンケアとメイクアップ製品市場-2030年までの収益と予測(百万米ドル)
9.2 女性
9.2.1 概要
9.2.2 女性インドのスキンケアとメイクアップ製品市場:2030年までの収入と予測(100万米ドル)
9.3 男女兼用
9.3.1 概要
9.3.2 男女兼用:インドのスキンケアとメイクアップ製品市場-2030年までの収入と予測(100万米ドル)
9.4 キッズ
9.4.1 概要
9.4.2 キッズ:インドのスキンケアとメイクアップ製品市場-2030年までの収入と予測(100万米ドル)
10.インドのスキンケアとメイクアップ製品市場分析:流通経路別
10.1 スーパーマーケットとハイパーマーケット
10.1.1 概要
10.1.2 スーパーマーケットとハイパーマーケットインドのスキンケアとメイクアップ製品市場:2030年までの収益予測(百万米ドル)
10.2 専門店
10.2.1 概要
10.2.2 専門店:インドのスキンケアとメイクアップ製品市場:2030年までの売上高と予測(百万米ドル)
10.3 オンライン小売
10.3.1 概要
10.3.2 オンライン小売業インドのスキンケアとメイクアップ製品市場:2030年までの収益と予測(百万米ドル)
10.4 その他
10.4.1 概要
10.4.2 その他:インドインドのスキンケアとメイクアップ製品市場:2030年までの収入と予測(百万米ドル)
11.競合情勢
11.1 主要企業によるヒートマップ分析
11.2 企業のポジショニングと集中度
12.産業展望
12.1 概要
12.2 新製品開発
12.3 パートナーシップ、合併、買収
13.企業プロフィール
13.1 Lotus Herbals Pvt Ltd
13.1.1 主要事実
13.1.2 事業内容
13.1.3 製品とサービス
13.1.4 財務概要
13.1.5 SWOT分析
13.1.6 主要な開発
13.2 プロクター・アンド・ギャンブル社
13.2.1 主要事実
13.2.2 事業内容
13.2.3 製品およびサービス
13.2.4 財務概要
13.2.5 SWOT分析
13.2.6 主要な展開
13.3 株式会社資生堂
13.3.1 主要事実
13.3.2 事業内容
13.3.3 商品とサービス
13.3.4 財務概要
13.3.5 SWOT分析
13.3.6 主要開発
13.4 ヒマラヤ・ウェルネス社
13.4.1 主要事実
13.4.2 事業内容
13.4.3 製品とサービス
13.4.4 財務概要
13.4.5 SWOT分析
13.4.6 主要な展開
13.5 ロレアル SA
13.5.1 主要データ
13.5.2 事業内容
13.5.3 製品およびサービス
13.5.4 財務概要
13.5.5 SWOT 分析
13.5.6 主要な開発
13.6 ユニリーバ・ピーエルシー
13.6.1 主要事実
13.6.2 事業内容
13.6.3 製品とサービス
13.6.4 財務概要
13.6.5 SWOT分析
13.6.6 主要開発
13.7 VLCCパーソナルケア社
13.7.1 主要事実
13.7.2 事業内容
13.7.3 製品・サービス
13.7.4 財務概要
13.7.5 SWOT分析
13.7.6 主要な開発
13.8 エイボン・ビューティ・プロダクツ・インディア(Avon Beauty Products India Pvt Ltd
13.8.1 主要事実
13.8.2 事業内容
13.8.3 製品とサービス
13.8.4 財務概要
13.8.5 SWOT分析
13.8.6 主要な開発
13.9 ジョンソン・エンド・ジョンソン
13.9.1 主要事実
13.9.2 事業内容
13.9.3 製品とサービス
13.9.4 財務概要
13.9.5 SWOT分析
13.9.6 主要開発
13.10 バイヤスドルフ
13.10.1 主要事実
13.10.2 事業内容
13.10.3 製品とサービス
13.10.4 財務概要
13.10.5 SWOT分析
13.10.6 主要開発
14.付録
14.1 インサイト・パートナーズについて

 

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Summary

India skincare and makeup products market is expected to grow from US$ 7.51 billion in 2022 to US$ 12.29 billion by 2030. It is expected to grow at a CAGR of 6.3% from 2022 to 2030.

Skincare and makeup products play a significant role in enhancing one's appearance and maintaining healthy skin. Skincare products refer to a range of items designed to nourish, protect, and improve the condition of the skin. Cleansers, moisturizers, serums, and masks are a few examples of skincare products who hold a significant market share. The products contain ingredients that target specific concerns, including dryness, acne, or aging, promoting a radiant and youthful complexion. On the other hand, makeup products encompass a variety of cosmetics such as foundation, lipstick, eyeshadow, and mascara. These products are used to enhance facial features and create different looks. While skincare products focus on long-term skin health, makeup provides the tools to express individual style and boost confidence in the short term. Both skincare and makeup products are important as they allow individuals to care for their skin, address specific concerns, and create a personalized aesthetic, ultimately contributing to overall well-being and self-expression.

Based on product type, the market is segmented into skincare and makeup. The skincare segment held a larger share in 2022. Products used for cleaning, massaging, moisturizing, and other functions for body skin, particularly the face, hands, and feet, are considered under skincare. Cleansers, sunscreen, toners, creams and lotions, facial masks, serums, talc, shower gel, and soap are among the products considered under the skincare category. Skincare products are intended to protect the body from environmental toxins and enhance the quality of the skin. Common skin problems are eczema, acne, rosacea, and sunburn. The rising awareness about skincare routines and the increasing prevalence of skin diseases in the country boost the demand for skincare products.

In recent times, awareness regarding skin health and appearance has increased significantly among consumers across India. Consumers seek skincare and makeup products that make their skin appear healthy, youthful, and radiant, as they are conscious about their appearance in social settings.

Moreover, rising disposable income of consumers increases their purchasing power. According to World Bank data, consumer expenditure in India increased from US$ 1.9 trillion in 2018 to US$ 2.4 trillion in 2022. According to the survey data published in the Journal of Emerging Technologies and Innovative Research (JETIR), in 2023, an average of 45% of consumers spent less than ₹500 on cosmetics every month, with 38% spending around ₹500–1,000 per month, 11% spending ₹1,000–2,000, and 5% spending over ₹2,000 on cosmetics every month. It was also seen that, on average, 65% of consumers purchase 1 to 3 cosmetic products every month. The data was collected online via a Google form based on the questionnaire developed by the researchers.

Availability of various regional and international brands in the market gives consumers access to a variety of products as per their skin type. Moreover, the demand for luxury cosmetics is increasing among millennials and Gen Z consumers, owing to their preference for grooming up regularly to look fashionable and presentable. Additionally, men are increasingly using cosmetics products, gradually breaking down gender stereotypes. All these factors significantly influence consumers to spend more on skincare and makeup products.

Lotus Herbals Pvt Ltd, The Procter & Gamble Co, Shiseido Co Ltd, Himalaya Wellness Co, L'oreal Sa, Unilever Plc, VLCC Personal Care Pvt Ltd, Avon Beauty Products India Pvt Ltd, Johnson & Johnson, and Beiersdorf Ag are among the leading players in the India skincare and makeup products market. These companies are adopting mergers & acquisitions and product launches to expand their geographic presence and consumer bases.

The overall India skincare and makeup products market size has been derived using both primary and secondary sources. To begin the research process, exhaustive secondary research has been conducted using internal and external sources to obtain qualitative and quantitative information related to the market. Also, multiple primary interviews have been conducted with industry participants to validate the data and gain more analytical insights. Participants of this process include industry experts such as VPs, business development managers, market intelligence managers, and national sales managers—along with external consultants, including valuation experts, research analysts, and key opinion leaders—specializing in the India skincare and makeup products market.



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Table of Contents

1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Market Insights
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. India Skincare and Makeup Products Market Landscape
4.1 Overview
4.2 Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitutes
4.3 Ecosystem Analysis
4.3.1 Raw Material Suppliers:
4.3.2 Manufacturers:
4.3.3 Distributors/Suppliers:
4.3.4 Distribution Channel:
4.4 List of Vendors
5. India Skincare and Makeup Products Market – Key Market Dynamics
5.1 India Skincare and Makeup Products Market – Key Market Dynamics
5.2 Market Drivers
5.2.1 Increased Expenditure on Skincare and Makeup Products in India
5.2.2 Social Media Influence and Celebrity Endorsement
5.3 Market Restraints
5.3.1 Increasing Cases of Counterfeit Products
5.4 Market Opportunities
5.4.1 Flourishment of E-Commerce and Direct-to-Consumer Channel
5.5 Future Trends
5.5.1 Rising Preference for Natural Skincare and Makeup Products
5.6 US and MEA Skincare and Makeup Products Market Trends
5.6.1 US:
5.6.2 MEA:
5.7 Impact Analysis of Drivers and Restraints
6. India Skincare and Makeup Products Market Analysis
6.1 India Skincare and Makeup Products Market Revenue (US$ Million), 2020–2030
6.2 India Skincare and Makeup Products Market Forecast Analysis
7. India Skincare and Makeup Products Market Analysis – by Product Type
7.1 Skincare
7.1.1 Overview
7.1.2 Skincare: India Skincare and Makeup Products Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.1.3 Cleansers
7.1.3.1 Overview
7.1.3.2 Cleansers: India Skincare and Makeup Products Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.1.4 Toners
7.1.4.1 Overview
7.1.4.2 Toners: India Skincare and Makeup Products Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.1.5 Creams and Lotions
7.1.5.1 Overview
7.1.5.2 Creams and Lotions: India Skincare and Makeup Products Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.1.6 Facial Masks
7.1.6.1 Overview
7.1.6.2 Facial Masks: India Skincare and Makeup Products Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.1.7 Serums
7.1.7.1 Overview
7.1.7.2 Serums: India Skincare and Makeup Products Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.1.8 Sunscreen
7.1.8.1 Overview
7.1.8.2 Sunscreen: India Skincare and Makeup Products Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.1.9 Talc
7.1.9.1 Overview
7.1.9.2 Talc: India Skincare and Makeup Products Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.1.10 Shower Gel and Soap
7.1.10.1 Overview
7.1.10.2 Shower Gel and Soap: India Skincare and Makeup Products Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.1.11 Others
7.1.11.1 Overview
7.1.11.2 Others: India Skincare and Makeup Products Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.2 Makeup
7.2.1 Overview
7.2.2 Makeup: India Skincare and Makeup Products Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.2.3 Foundation
7.2.3.1 Overview
7.2.3.2 Foundation: India Skincare and Makeup Products Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.2.4 Eyeliner and Mascara
7.2.4.1 Overview
7.2.4.2 Eyeliner and Mascara: India Skincare and Makeup Products Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.2.5 Contour and Highlighter
7.2.5.1 Overview
7.2.5.2 Contour and Highlighter: India Skincare and Makeup Products Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.2.6 Lipstick
7.2.6.1 Overview
7.2.6.2 Lipstick: India Skincare and Makeup Products Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.2.7 Others
7.2.7.1 Overview
7.2.7.2 Others: India Skincare and Makeup Products Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8. India Skincare and Makeup Products Market Analysis – by Category
8.1 Natural
8.1.1 Overview
8.1.2 Natural: India Skincare and Makeup Products Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.2 Conventional
8.2.1 Overview
8.2.2 Conventional: India Skincare and Makeup Products Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9. India Skincare and Makeup Products Market Analysis – by End User
9.1 Men
9.1.1 Overview
9.1.2 Men: India Skincare and Makeup Products Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.2 Women
9.2.1 Overview
9.2.2 Women: India Skincare and Makeup Products Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.3 Unisex
9.3.1 Overview
9.3.2 Unisex: India Skincare and Makeup Products Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.4 Kids
9.4.1 Overview
9.4.2 Kids: India Skincare and Makeup Products Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
10. India Skincare and Makeup Products Market Analysis – by Distribution Channel
10.1 Supermarkets and Hypermarkets
10.1.1 Overview
10.1.2 Supermarkets and Hypermarkets: India Skincare and Makeup Products Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
10.2 Specialty Stores
10.2.1 Overview
10.2.2 Specialty Stores: India Skincare and Makeup Products Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
10.3 Online Retail
10.3.1 Overview
10.3.2 Online Retail: India Skincare and Makeup Products Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
10.4 Others
10.4.1 Overview
10.4.2 Others: India Skincare and Makeup Products Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
11. Competitive Landscape
11.1 Heat Map Analysis by Key Players
11.2 Company Positioning & Concentration
12. Industry Landscape
12.1 Overview
12.2 New Product Development
12.3 Partnerships, Mergers, and Acquisitions
13. Company Profiles
13.1 Lotus Herbals Pvt Ltd
13.1.1 Key Facts
13.1.2 Business Description
13.1.3 Products and Services
13.1.4 Financial Overview
13.1.5 SWOT Analysis
13.1.6 Key Developments
13.2 The Procter & Gamble Co
13.2.1 Key Facts
13.2.2 Business Description
13.2.3 Products and Services
13.2.4 Financial Overview
13.2.5 SWOT Analysis
13.2.6 Key Developments
13.3 Shiseido Co Ltd
13.3.1 Key Facts
13.3.2 Business Description
13.3.3 Products and Services
13.3.4 Financial Overview
13.3.5 SWOT Analysis
13.3.6 Key Developments
13.4 Himalaya Wellness Co
13.4.1 Key Facts
13.4.2 Business Description
13.4.3 Products and Services
13.4.4 Financial Overview
13.4.5 SWOT Analysis
13.4.6 Key Developments
13.5 L'Oreal SA
13.5.1 Key Facts
13.5.2 Business Description
13.5.3 Products and Services
13.5.4 Financial Overview
13.5.5 SWOT Analysis
13.5.6 Key Developments
13.6 Unilever Plc
13.6.1 Key Facts
13.6.2 Business Description
13.6.3 Products and Services
13.6.4 Financial Overview
13.6.5 SWOT Analysis
13.6.6 Key Developments
13.7 VLCC Personal Care Pvt Ltd
13.7.1 Key Facts
13.7.2 Business Description
13.7.3 Products and Services
13.7.4 Financial Overview
13.7.5 SWOT Analysis
13.7.6 Key Developments
13.8 Avon Beauty Products India Pvt Ltd
13.8.1 Key Facts
13.8.2 Business Description
13.8.3 Products and Services
13.8.4 Financial Overview
13.8.5 SWOT Analysis
13.8.6 Key Developments
13.9 Johnson & Johnson
13.9.1 Key Facts
13.9.2 Business Description
13.9.3 Products and Services
13.9.4 Financial Overview
13.9.5 SWOT Analysis
13.9.6 Key Developments
13.10 Beiersdorf AG
13.10.1 Key Facts
13.10.2 Business Description
13.10.3 Products and Services
13.10.4 Financial Overview
13.10.5 SWOT Analysis
13.10.6 Key Developments
14. Appendix
14.1 About The Insight Partners

 

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