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スマートチケッティング市場規模・予測(2020年~2030年)、世界・地域シェア、動向、成長機会分析レポート収録範囲:コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)、決済システム別(オープン決済システム、スマートカード、NFC)、エンドユーザー別(交通機関、スポーツ&エンターテイメント、駐車場、その他)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、中東&アフリカ、中南米)


Smart Ticketing Market Size and Forecast (2020 - 2030), Global and Regional Share, Trend, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Component (Hardware, Software, and Services), Payment System (Open Payment System, Smart Card, and NFC), End User (Transportation, Sport and Entertainment, Parking, and Others), and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Middle East & Africa, and South & Central America)

スマートチケッティング市場規模は、2022年の68.5億米ドルから2030年には165.1億米ドルに成長すると推定され、2022年から2030年までの年平均成長率は11.6%と予測されている。スマート・チケッティング分野は、ス... もっと見る

 

 

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サマリー

スマートチケッティング市場規模は、2022年の68.5億米ドルから2030年には165.1億米ドルに成長すると推定され、2022年から2030年までの年平均成長率は11.6%と予測されている。スマート・チケッティング分野は、スマート・トランジット・システムによる高速輸送の利用しやすさ、スポーツ、エンターテインメント、観光におけるスマート・チケッティングの需要の高さ、スマート・チケッティング・システムの技術的進歩、非接触型決済の利用の増加、インテリジェント交通市場の拡大、ウェアラブル技術の人気の高まりにより成長を遂げている。また、非接触型決済の認知度向上は、今後数年間でスマートチケッティング市場に新たなトレンドをもたらすと予想される。

CAGRの観点では、アジア太平洋地域が予測期間中に最速で成長すると予測されている。中国、インド、インドネシア、タイ、マレーシアといった国々の堅調な経済により、アジア太平洋(APAC)地域は予測期間中に最も高い複合年間成長率(CAGR)を達成すると予測されている。これらの国々における急速な経済成長、人口拡大、都市化が、スマートシティ開発への取り組みを後押ししている。さらに、APAC諸国は投資を誘致し、新技術を推進し、生活の質を高めるために革新的な取り組みを行っており、これらすべてが同地域のスマート・チケッティング市場の拡大を刺激している。交通システムの効率を高め、通勤客にシームレスな旅行体験を提供することで利用者数を増やすため、スマートカードやNFC対応機器など、相互運用可能な自動料金収受システムの進歩に重点が置かれている。日本やシンガポールのような先進諸国は、技術への多額の投資を通じて、技術対応の交通システムに関心を向けている。

2021年2月、シャイト&バックマンは、燃料小売店におけるセルフチェックアウト・ソリューションを推進するため、小売・接客業向けITソリューションの著名なプロバイダーであるピラミッドコンピュータ社と戦略的パートナーシップを締結した。この提携により、Scheidt & BachmannはPyramid Computerのセルフレジ用ハードウェア・ソリューションを活用してSIQMA Smooveスマート・チェックアウト・ソリューションを構築し、ユーザーフレンドリーなSIQMAアプリケーションを開発した。

スマート・チケッティング・システムは、アリーナや音楽会場などのイベントで一般的に利用されている。この業界は、詐欺、チケットのダフ屋行為、偽造チケット、不完全な取引、標準化された払い戻しプロセスの欠如など、さまざまな課題に直面しています。さらに、チケットは二次市場でボット・ネットワークによって高値で転売されることも多い。さらに、イベント主催者は、参加者の本人確認が不十分なため、潜在的なセキュリティ・リスクが生じることを懸念している。複数の利害関係者が関与する中、チケット予約手続きの標準化と透明化は極めて重要である。ブロックチェーン技術は、関係者間の一貫性を確立し、チケット予約手続きに透明性を導入する可能性を提供する。スマート・チケッティングを通じて、イベント主催者は、価格設定、交換、払い戻し、転売条件を含む暗号チケットのパラメータを設定することができる。

Infineon Technologies AG、NXP Semiconductors、Xerox Corporation、Cubic Corporation、IDEMIA、HID Global Corporation (ASSA ABLOY)、CPI Card Group Inc.、Confidex Ltd.、Thales Group、およびGiesecke & Devrient GmbHは、スマートチケッティング市場レポートで紹介されている重要なプレイヤーの1つです。スマートチケッティング市場レポートでは、市場を牽引する主な要因と著名なプレイヤーの動向を強調しています。

スマートチケッティング市場全体の分析は、一次情報源と二次情報源の両方を用いて導き出されています。スマートチケッティング市場の調査プロセスを開始するにあたり、スマートチケッティング市場に関連する質的および量的情報を入手するため、社内外の情報源を用いて徹底的な二次調査を実施しました。このプロセスは、すべての市場セグメントに関して、スマートチケッティング市場の成長の概要と市場予測を得る目的もあります。また、データを検証し、このテーマについてより分析的な洞察を得るために、業界関係者やコメンテーターに対して複数の一次インタビューを実施しました。このプロセスの参加者には、副社長、事業開発マネージャー、マーケットインテリジェンスマネージャー、国内営業マネージャーなどの業界専門家や、スマートチケッティング市場予測を専門とするバリュエーション専門家、リサーチアナリスト、キーオピニオンリーダーなどの外部コンサルタントが含まれます。

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目次

1.はじめに
1.1 調査範囲
1.2 市場の定義、前提、限界
1.3 市場セグメンテーション
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要インサイト
2.2 市場魅力度分析
3.調査方法
4.スマートチケッティング市場の展望
4.1 概要
4.2 PEST分析
4.3 エコシステム分析
4.3.1 バリューチェーンのベンダー一覧
5.スマートチケッティング市場 - 主な市場ダイナミクス
5.1 主な市場促進要因
5.2 主な市場阻害要因
5.3 主な市場機会
5.4 今後の動向
5.5 推進要因と抑制要因の影響分析
6.スマートチケッティング市場-世界市場分析
6.1 スマートチケッティング - 世界市場概観
6.2 スマートチケッティング-世界市場と2030年までの予測
7.スマートチケッティング市場 - 収入分析(百万米ドル) - コンポーネント別、2020年〜2030年
7.1 概要
7.2 ハードウェア
7.3 ソフトウェア
7.4 サービス
8.スマートチケッティング市場:収益分析(百万米ドル):決済システム別、2020年~2030年
8.1 概要
8.2 オープン決済システム
8.3 スマートカード
8.4 NFC
9.スマートチケッティング市場 - エンドユーザー別収益分析(USD Million) - 2020-2030
9.1 概要
9.2 交通機関
9.3 スポーツおよびエンターテインメント
9.4 駐車場
9.5 その他
10.スマートチケッティング市場 - 売上高分析(百万米ドル)、2020年~2030年 - 地域別分析
10.1 北米
10.1.1 北米のスマートチケッティング市場概観
10.1.2 北米のスマートチケット市場の収益と2030年までの予測
10.1.3 北米のスマートチケッティング市場の収益と予測・分析-コンポーネント別
10.1.4 北米スマートチケッティング市場収入・予測・分析:決済システム別
10.1.5 北米スマートチケッティング市場の収益と予測・分析-エンドユーザー別
10.1.6 北米スマートチケッティング市場収入・予測・分析-国別
10.1.6.1 米国のスマートチケッティング市場
10.1.6.1.1 米国のスマートチケッティング市場:コンポーネント別
10.1.6.1.2 米国のスマートチケッティング市場:決済システム別
10.1.6.1.3 米国のスマートチケッティング市場:エンドユーザー別
10.1.6.2 カナダのスマートチケット市場
10.1.6.2.1 カナダのスマートチケット市場:コンポーネント別
10.1.6.2.2 カナダのスマートチケッティング市場:決済システム別
10.1.6.2.3 カナダのスマートチケット市場:エンドユーザー別
10.1.6.3 メキシコのスマートチケット市場
10.1.6.3.1 メキシコのスマートチケット市場:コンポーネント別
10.1.6.3.2 メキシコのスマートチケット市場:決済システム別
10.1.6.3.3 メキシコのスマートチケット市場:エンドユーザー別
注-以下の地域/国についても同様の分析を提供する予定です。

10.2 欧州
10.2.1 ドイツ
10.2.2 フランス
10.2.3 イタリア
10.2.4 イギリス
10.2.5 ロシア
10.2.6 その他のヨーロッパ
10.3 アジア太平洋
10.3.1 オーストラリア
10.3.2 中国
10.3.3 インド
10.3.4 日本
10.3.5 韓国
10.3.6 その他のアジア太平洋地域
10.4 中東・アフリカ
10.4.1 南アフリカ
10.4.2 サウジアラビア
10.4.3 U.A.E
10.4.4 その他の中東・アフリカ
10.5 中南米
10.5.1 ブラジル
10.5.2 アルゼンチン
10.5.3 その他の中南米
11.産業展望
11.1 合併と買収
11.2 合意、提携、合弁事業
11.3 新製品の発売
11.4 事業拡大とその他の戦略的展開
12.競争環境
12.1 主要企業によるヒートマップ分析
12.2 企業のポジショニングと集中度
13.スマートチケッティング市場-主要企業プロフィール
13.1 インフィニオン・テクノロジーズAG
13.1.1 主要事実
13.1.2 事業内容
13.1.3 製品とサービス
13.1.4 財務概要
13.1.5 SWOT分析
13.1.6 主要開発
注-以下の企業リストについても同様の情報が提供される。

13.2 NXPセミコンダクターズ
13.3 ゼロックス・コーポレーション
13.4 キュービック・コーポレーション
13.5 IDEMIA
13.6 HIDグローバル・コーポレーション(ASSA ABLOY)
13.7 CPI Card Group Inc.
13.8 コンフィデックス
13.9 タレス・グループ
13.10 ギーセッケ・アンド・デブリエント社
14.付録
14.1 用語集
14.2 インサイトパートナーについて
14.3 マーケットインテリジェンスクラウド

 

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Summary

The smart ticketing market size is estimated to grow from US$ 6.85 billion in 2022 to US$ 16.51 billion by 2030; it is projected to grow at a CAGR of 11.6% from 2022 to 2030. The smart ticketing sector is experiencing growth thanks to the accessibility of rapid transit through smart transit systems, high demand for smart ticketing in sports, entertainment, and tourism, technological advancements in smart ticketing systems, increased use of contactless payments, expansion of the intelligent transportation market, and rising popularity of wearable technologies. In addition, increasing awareness of contactless payments is expected to bring new smart ticketing market trends in the coming years.

In terms of CAGR, Asia Pacific is anticipated to grow at the fastest over the forecast period. Due to the robust economies of countries like China, India, Indonesia, Thailand, and Malaysia, the Asia-Pacific (APAC) region is projected to achieve the highest compound annual growth rate (CAGR) during the forecast period. The rapid economic growth, population expansion, and urbanization in these nations are driving their efforts to develop smart cities. Furthermore, APAC countries are attracting investments, promoting new technology, and innovating to enhance the quality of life, all of which are stimulating the expansion of the smart ticketing market in the region. The focus is on advancing and interoperable automated fare collection systems, such as smart cards and NFC-enabled devices, to enhance the efficiency of transportation systems and increase ridership by providing commuters with a seamless travel experience. Developed nations like Japan and Singapore are directing their attention towards technology-enabled transport systems through substantial investments in technology.

In February 2021, Scheidt & Bachmann entered a strategic partnership with Pyramid Computer, a prominent provider of IT solutions for the retail and hospitality sectors, to advance self-checkout solutions in fuel retail locations. Through this collaboration, Scheidt & Bachmann leveraged Pyramid Computer's hardware solution for self-checkout to create the SIQMA Smoove smart checkout solution, resulting in the development of user-friendly SIQMA applications.

Smart ticketing systems are commonly utilized in arenas, music venues, and similar events. The industry faces various challenges, such as fraud, ticket scalping, counterfeit tickets, incomplete transactions, and a lack of standardized refund processes. Moreover, tickets are often resold at inflated prices by bot networks on the secondary market. Additionally, event organizers have concerns about the lack of identity verification for attendees, posing potential security risks. With multiple stakeholders involved, standardization and transparency in ticket booking procedures are crucial. Blockchain technology offers the potential to establish consistency among stakeholders and introduce transparency in ticketing processes. Through smart ticketing, event organizers can set parameters for crypto tickets, encompassing pricing, exchanges, refunds, and resale conditions.

Infineon Technologies AG, NXP Semiconductors, Xerox Corporation, Cubic Corporation, IDEMIA, HID Global Corporation (ASSA ABLOY), CPI Card Group Inc., Confidex Ltd., Thales Group, and Giesecke & Devrient GmbH are among the vital players profiled in the smart ticketing market report. The smart ticketing market report emphasizes the key factors driving the market and prominent players' developments.

The overall smart ticketing market analysis has been derived using both primary and secondary sources. To begin the smart ticketing market research process, exhaustive secondary research has been conducted using internal and external sources to obtain qualitative and quantitative information related to the smart ticketing market. The process also serves the purpose of obtaining an overview and market forecast for the smart ticketing market growth with respect to all market segments. Also, multiple primary interviews have been conducted with industry participants and commentators to validate the data and gain more analytical insights about the topic. Participants of this process include industry experts such as VPs, business development managers, market intelligence managers, and national sales managers—along with external consultants such as valuation experts, research analysts, and key opinion leaders—specializing in the smart ticketing market forecast.



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Table of Contents

1. Introduction
1.1 Scope of the Study
1.2 Market Definition, Assumptions and Limitations
1.3 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness Analysis
3. Research Methodology
4. Smart Ticketing Market Landscape
4.1 Overview
4.2 PEST Analysis
4.3 Ecosystem Analysis
4.3.1 List of Vendors in the Value Chain
5. Smart Ticketing Market - Key Market Dynamics
5.1 Key Market Drivers
5.2 Key Market Restraints
5.3 Key Market Opportunities
5.4 Future Trends
5.5 Impact Analysis of Drivers and Restraints
6. Smart Ticketing Market - Global Market Analysis
6.1 Smart Ticketing - Global Market Overview
6.2 Smart Ticketing - Global Market and Forecast to 2030
7. Smart Ticketing Market – Revenue Analysis (USD Million) – By Component, 2020-2030
7.1 Overview
7.2 Hardware
7.3 Software
7.4 Services
8. Smart Ticketing Market – Revenue Analysis (USD Million) – By Payment Systems, 2020-2030
8.1 Overview
8.2 Open Payment Systems
8.3 Smart Card
8.4 NFC
9. Smart Ticketing Market – Revenue Analysis (USD Million) – By End User, 2020-2030
9.1 Overview
9.2 Transportation
9.3 Sport and Entertainment
9.4 Parking
9.5 Others
10. Smart Ticketing Market - Revenue Analysis (USD Million), 2020-2030 – Geographical Analysis
10.1 North America
10.1.1 North America Smart Ticketing Market Overview
10.1.2 North America Smart Ticketing Market Revenue and Forecasts to 2030
10.1.3 North America Smart Ticketing Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Component
10.1.4 North America Smart Ticketing Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Payment Systems
10.1.5 North America Smart Ticketing Market Revenue and Forecasts and Analysis - By End User
10.1.6 North America Smart Ticketing Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Countries
10.1.6.1 United States Smart Ticketing Market
10.1.6.1.1 United States Smart Ticketing Market, by Component
10.1.6.1.2 United States Smart Ticketing Market, by Payment Systems
10.1.6.1.3 United States Smart Ticketing Market, by End User
10.1.6.2 Canada Smart Ticketing Market
10.1.6.2.1 Canada Smart Ticketing Market, by Component
10.1.6.2.2 Canada Smart Ticketing Market, by Payment Systems
10.1.6.2.3 Canada Smart Ticketing Market, by End User
10.1.6.3 Mexico Smart Ticketing Market
10.1.6.3.1 Mexico Smart Ticketing Market, by Component
10.1.6.3.2 Mexico Smart Ticketing Market, by Payment Systems
10.1.6.3.3 Mexico Smart Ticketing Market, by End User
Note - Similar analysis would be provided for below mentioned regions/countries.

10.2 Europe
10.2.1 Germany
10.2.2 France
10.2.3 Italy
10.2.4 United Kingdom
10.2.5 Russia
10.2.6 Rest of Europe
10.3 Asia-Pacific
10.3.1 Australia
10.3.2 China
10.3.3 India
10.3.4 Japan
10.3.5 South Korea
10.3.6 Rest of Asia-Pacific
10.4 Middle East and Africa
10.4.1 South Africa
10.4.2 Saudi Arabia
10.4.3 U.A.E
10.4.4 Rest of Middle East and Africa
10.5 South and Central America
10.5.1 Brazil
10.5.2 Argentina
10.5.3 Rest of South and Central America
11. Industry Landscape
11.1 Mergers and Acquisitions
11.2 Agreements, Collaborations, Joint Ventures
11.3 New Product Launches
11.4 Expansions and Other Strategic Developments
12. Competitive Landscape
12.1 Heat Map Analysis by Key Players
12.2 Company Positioning and Concentration
13. Smart Ticketing Market - Key Company Profiles
13.1 Infineon Technologies AG
13.1.1 Key Facts
13.1.2 Business Description
13.1.3 Products and Services
13.1.4 Financial Overview
13.1.5 SWOT Analysis
13.1.6 Key Developments
Note - Similar information would be provided for below list of companies.

13.2 NXP Semiconductors
13.3 Xerox Corporation
13.4 Cubic Corporation
13.5 IDEMIA
13.6 HID Global Corporation (ASSA ABLOY)
13.7 CPI Card Group Inc.
13.8 Confidex Ltd
13.9 Thales Group
13.10 Giesecke and Devrient GmbH
14. Appendix
14.1 Glossary
14.2 About The Insight Partners
14.3 Market Intelligence Cloud

 

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