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南米・中米のスマートチケッティング市場の2031年までの予測 地域別分析:コンポーネント(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)、決済システム(オープン決済システム、スマートカード、NFC)、エンドユーザー(交通機関、スポーツ・娯楽、駐車場、その他)

南米・中米のスマートチケッティング市場の2031年までの予測 地域別分析:コンポーネント(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)、決済システム(オープン決済システム、スマートカード、NFC)、エンドユーザー(交通機関、スポーツ・娯楽、駐車場、その他)


South & Central America Smart Ticketing Market Forecast to 2031 Regional Analysis by Component (Hardware, Software, and Services), Payment System (Open Payment System, Smart Card, and NFC), End User (Transportation, Sport and Entertainment, Parking, and Others)

中南米のスマートチケッティング市場は、2023年に2億7,418万米ドルと評価され、2031年には5億4,791万米ドルに達すると予測されている。 スマートスタジアムへの投資増が中南米スマートチケッティング市場を牽... もっと見る

 

 

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The Insight Partners
ザ・インサイトパートナーズ
2025年1月2日 US$3,450
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サマリー

中南米のスマートチケッティング市場は、2023年に2億7,418万米ドルと評価され、2031年には5億4,791万米ドルに達すると予測されている。

スマートスタジアムへの投資増が中南米スマートチケッティング市場を牽引

近年、非接触型エクスペリエンス・システムに対する世界的なニーズが、スタジアムやイベントの販売プロセスにおけるスマート・チケッティングの利用を加速させている。スマート・チケッティングは、スタジアムやイベントの主催者が業務をより効率的に行うための簡単な方法を提供し、諸経費や手続き上のボトルネックを回避する。従来の紙ベースのチケッティングは、より多くの労働力とリソースを必要とし、スポーツイベントを組織する方法として持続不可能なものであったため、これは極めて重要である。スマート・チケッティング・システムを導入することで、ファンは好きな席の空席状況を確認し、好みに合ったチケットを注文できるようになり、チケットの売れ行きが飛躍的に向上する。こうした予約から得られる重要なデータによって、主催者はファンがどのエリアに最も興味を持っているかを判断することができ、その結果、特定の観客層にアピールするターゲット・チケット戦略を開発することができる。スマート・チケッティングがチケットのバリデーションを行うことで、スタジアムのスタッフは、ファン体験の向上、混雑管理の支援、情報や案内の提供、人の介在が必要な主要エリアのサポートに振り向けることができる。スマート・チケッティングは、チケット発券業務を合理化することで労働者を最大限に活用し、業務効率と観客のスタジアム体験全体の両方を向上させる。例えば、RFIDチケットは、2013年のFIFAコンフェデレーションズカップ、2014年のFIFAワールドカップ、2017年のFIFAコンフェデレーションズカップ、2018年のFIFAワールドカップ、2021年のFIFAアラブカップ、カタールで開催されるFIFAワールドカップ2022において、何百万人ものサポーターに利用された。FIFAはHIDを公式チケット・プロデューサーに任命した。このように、ユーザーの決済体験をシームレスにするためのスマートスタジアムへの投資が増加しており、スマートチケッティング市場の拡大に有利な機会が生まれると期待されている。

中南米スマートチケッティング市場概要

SAMスマートチケッティング市場は、同地域におけるスマートウェアラブルの採用増加により大きな成長を遂げている。スマートウォッチ、フィットネストラッカー、その他のコネクテッドデバイスを含むスマートウェアラブルは、消費者の日常生活に欠かせないものとなっており、スマートチケッティング分野のビジネスにユニークな機会をもたらしている。さらに、この地域ではさまざまな企業がスマート・チケッティングに関する取り組みを行っている。例えば、2024年3月、都市間バスと鉄道チケットのオンラインマーケットプレイスであるBusbud社は、Buson社の買収を通じてブラジルでのプレゼンスを拡大すると発表した。モントリオールに本社を置くバスバッドは、バス運行会社に業務管理ソフトウェアを提供し、旅行者がデジタルチケットを購入できるオンライン・マーケットプレイスを展開している。ブソンはブラジルの300のバス事業者に同様のソフトウェアを提供し、チケット購入のためのオンラインマーケットプレイスを持っている。

中南米スマートチケッティング市場の2031年までの売上と予測(百万米ドル)

中南米のスマート・チケッティング市場のセグメンテーション

中南米のスマートチケッティング市場は、コンポーネント、決済システム、エンドユーザー、国に分類される。

コンポーネントに基づき、中南米のスマートチケッティング市場はハードウェア、ソフトウェア、サービスに区分される。2023年にはハードウェアセグメントが最大の市場シェアを占めている。

決済システム別では、中南米のスマートチケッティング市場はオープン決済システム、スマートカード、NFCに区分される。2023年にはスマートカードセグメントが最大の市場シェアを占めた。

エンドユーザー別では、中南米スマートチケッティング市場は交通、スポーツ・娯楽、駐車場、その他に区分される。2023年に最大の市場シェアを占めたのは運輸セグメントであった。

国別では、南中米スマートチケッティング市場は、ブラジル、アルゼンチン、その他に区分される。2023年の南中米スマートチケッティング市場シェアはブラジルが独占。

Infineon Technologies AG、NXP Semiconductors NV、Xerox Holdings Corp、IDEMIA France SAS、Thales SA、HID Global Corp、Siemens Energy AGは、南中米スマートチケッティング市場で事業展開している大手企業である。

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目次

目次

1.はじめに
1.1 インサイト・パートナーズ調査レポートのガイダンス
1.2 市場セグメンテーション
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要インサイト
2.2 市場の魅力
3.調査方法
3.1 二次調査
3.2 一次調査
3.2.1 仮説の設定
3.2.2 マクロ経済要因分析
3.2.3 基礎数値の作成
3.2.4 データの三角測量
3.2.5 国レベルのデータ
4.中南米のスマートチケッティング市場展望
4.1 概要
4.2 エコシステム分析
4.3 バリューチェーンのベンダー一覧
4.3.1 ベンダー一覧
5.中南米のスマートチケッティング市場 - 主な市場ダイナミクス
5.1 市場促進要因
5.1.1 公共交通機関におけるデジタル決済需要の高まり
5.1.2 スマートシティにおけるモビリティ向上のためのIoT統合の増加
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 データの安全性とセキュリティの問題
5.3 市場機会
5.3.1 スマートスタジアムへの投資の増加
5.3.2 AIとML技術の進歩
5.4 今後の動向
5.4.1 スマートチケッティングにおけるブロックチェーン技術
5.5 推進要因と阻害要因の影響
6.スマートチケッティング市場:中南米市場分析
6.1 南米・中米
6.2 スマートチケッティング市場収益(百万米ドル)、2021年~2031年
6.3 スマートチケッティング市場の予測分析
7.中南米のスマートチケッティング市場分析-コンポーネント別
7.1 ハードウェア
7.1.1 概要
7.1.2 ハードウェアスマートチケッティング市場:2031年までの売上高と予測(百万米ドル)
7.2 ソフトウェア
7.2.1 概要
7.2.2 ソフトウェアスマートチケッティング市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
7.3 サービス
7.3.1 概要
7.3.2 サービススマート・チケッティング市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
8.中南米のスマートチケッティング市場分析:決済システム別
8.1 オープン決済システム
8.1.1 概要
8.1.2 オープン決済システムスマート・チケッティング市場:2031年までの売上高と予測(百万米ドル)
8.2 スマートカード
8.2.1 概要
8.2.2 スマートカードスマート・チケット市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
8.3 NFC
8.3.1 概要
8.3.2 NFC:スマート・チケッティング市場-2031年までの収入と予測(百万米ドル)
9.中南米のスマートチケット市場分析:エンドユーザー別
9.1 交通機関
9.1.1 概要
9.1.2 交通機関:スマートチケッティング市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
9.2 スポーツとエンターテインメント
9.2.1 概要
9.2.2 スポーツとエンターテインメントスマートチケッティング市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
9.3 駐車場
9.3.1 概要
9.3.2 駐車場スマートチケッティング市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
9.4 その他
9.4.1 概要
9.4.2 その他スマートチケッティング市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
10.中南米スマートチケッティング市場:国別分析
10.1 中南米
10.1.1 中南米:スマートチケッティング市場:収益と予測分析-国別
10.1.1.1 南米 & 中米:スマートチケッティング市場:売上高と予測分析-国別
10.1.1.2 ブラジルスマートチケッティング市場:2031年までの収益と予測(US$百万)
10.1.1.2.1 ブラジル:スマートチケッティング市場の内訳(コンポーネント別
10.1.1.2.2 ブラジル:スマートチケット市場の内訳:コンポーネント別スマートチケッティング市場の内訳:決済システム別
10.1.1.2.3 ブラジル:スマートチケット市場の内訳:決済システム別スマートチケッティング市場の内訳:エンドユーザー別
10.1.1.3 アルゼンチン:スマートチケッティング市場 - 2031年までの収益予測(百万米ドル)
10.1.1.3.1 アルゼンチン:スマートチケッティング市場の内訳(コンポーネント別
10.1.1.3.2 アルゼンチン:スマートチケット市場の内訳(決済システム別
10.1.1.3.3 アルゼンチン:スマートチケット市場の内訳:エンドユーザー別
10.1.1.4 その他の中南米地域スマートチケッティング市場:2031年までの収益予測(百万米ドル)
10.1.1.4.1 南米および中米のその他地域スマートチケッティング市場の内訳(コンポーネント別
10.1.1.4.2 その他の中南米:スマートチケッティング市場の内訳(コンポーネント別スマートチケッティング市場の内訳(決済システム別
10.1.1.4.3 その他の中南米:スマートチケッティング市場の内訳:決済システム別スマートチケッティング市場の内訳:エンドユーザー別
11.競争環境
11.1 主要企業によるヒートマップ分析
11.2 企業のポジショニングと集中度
12.産業展望
12.1 概要
12.2 市場イニシアティブ
13.企業プロフィール
13.1 インフィニオン・テクノロジーズAG
13.1.1 主要事実
13.1.2 事業内容
13.1.3 製品とサービス
13.1.4 財務概要
13.1.5 SWOT分析
13.1.6 主要開発
13.2 NXPセミコンダクターズNV
13.2.1 主要事実
13.2.2 事業内容
13.2.3 製品とサービス
13.2.4 財務概要
13.2.5 SWOT分析
13.2.6 主要な開発
13.3 ゼロックスホールディングス
13.3.1 主要事実
13.3.2 事業内容
13.3.3 製品とサービス
13.3.4 財務概要
13.3.5 SWOT分析
13.3.6 主要開発
13.4 IDEMIA France SAS
13.4.1 主要事実
13.4.2 事業内容
13.4.3 製品とサービス
13.4.4 財務概要
13.4.5 SWOT分析
13.4.6 主要開発
13.5 タレスSA
13.5.1 主要事実
13.5.2 事業内容
13.5.3 製品とサービス
13.5.4 財務概要
13.5.5 SWOT分析
13.5.6 主要開発
13.6 HIDグローバル社
13.6.1 主要事実
13.6.2 事業内容
13.6.3 製品とサービス
13.6.4 財務概要
13.6.5 SWOT分析
13.6.6 主要開発
13.7 シーメンス・エナジーAG
13.7.1 主要事実
13.7.2 事業内容
13.7.3 製品とサービス
13.7.4 財務概要
13.7.5 SWOT分析
13.7.6 主要開発
14.付録
14.1 インサイト・パートナーズについて
14.2 単語索引

 

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Summary

The South & Central America smart ticketing market was valued at US$ 274.18 million in 2023 and is expected to reach US$ 547.91 million by 2031; it is estimated to record a CAGR of 9.0% from 2023 to 2031 .

Rising Investments in Smart Stadiums Fuel South & Central America Smart Ticketing Market

In recent years, the global need for contactless experience systems has accelerated the use of smart ticketing in stadium and event sales processes. Smart ticketing provides an easy way for stadium and event organizers to run their operations more efficiently, avoiding overhead costs and procedural bottlenecks. This is crucial since traditional paper-based ticketing needs more labor and resources, rendering it an unsustainable method of organizing sporting events. The implementation of a smart ticketing system can dramatically enhance ticket sales by allowing fans to check the availability of their favorite seats and order tickets that match their preferences. The significant data acquired from these bookings allows organizers to determine which areas fans are most interested in, resulting in the development of targeted ticketing strategies that appeal to specific audience segments. With smart ticketing taking care of ticket validation, the stadium staff may be reallocated to improve fan experiences, assist with crowd management, provide information and guidance, or support key areas that require human intervention. Smart ticketing makes the best use of workers by streamlining ticketing operations, boosting both operational efficiency and the entire stadium experience for attendees. For instance, RFID tickets were utilized by millions of supporters during the FIFA Confederations Cup in 2013, the FIFA World Cup in 2014, the FIFA Confederations Cup in 2017, the FIFA World Cup in 2018, the FIFA Arab Cup in 2021, and the FIFA World Cup 2022 in Qatar. FIFA had appointed HID as its official ticket producer. Thus, increasing investments in smart stadiums to make the user payment experience seamless is expected to create lucrative opportunities for the smart ticketing market expansion.

South & Central America Smart Ticketing Market Overview

The SAM smart ticketing market is experiencing significant growth due to the rising adoption of smart wearables in the region. Smart wearables, including smartwatches, fitness trackers, and other connected devices, have become integral parts of consumers' daily lives, presenting a unique opportunity for businesses in the smart ticketing sector. Furthermore, various companies in the region are taking initiatives in regard to smart ticketing. For instance, in March 2024, Busbud, an online marketplace for intercity bus and train tickets, announced that it is expanding its presence in Brazil through the acquisition of Buson. Montreal-based Busbud offers business-management software to bus operators and has an online marketplace where travelers can purchase digital tickets. Buson offers similar software to 300 bus operators in Brazil and has an online marketplace for ticket purchases.

South & Central America Smart Ticketing Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)

South & Central America Smart Ticketing Market Segmentation

The South & Central America smart ticketing market is categorized into component, payment system, end user, and country.

Based on component, the South & Central America smart ticketing market is segmented into hardware, software, and services. The hardware segment held the largest market share in 2023.

By payment system, the South & Central America smart ticketing market is segmented into open payment system, smart card, and NFC. The smart card segment held the largest market share in 2023.

Based on end user, the South & Central America smart ticketing market is segmented into transportation, sport and entertainment, parking, and others. The transportation segment held the largest market share in 2023.

By country, the South & Central America smart ticketing market is segmented into Brazil, Argentina, and the Rest of South & Central America. Brazil dominated the South & Central America smart ticketing market share in 2023.

Infineon Technologies AG, NXP Semiconductors NV, Xerox Holdings Corp, IDEMIA France SAS, Thales SA, HID Global Corp, and Siemens Energy AG are some of the leading companies operating in the South & Central America smart ticketing market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Secondary Research
3.2 Primary Research
3.2.1 Hypothesis formulation:
3.2.2 Macro-economic factor analysis:
3.2.3 Developing base number:
3.2.4 Data Triangulation:
3.2.5 Country level data:
4. South & Central America Smart Ticketing Market Landscape
4.1 Overview
4.2 Ecosystem Analysis
4.3 List of Vendors in the Value Chain
4.3.1 List of Vendors
5. South & Central America Smart Ticketing Market – Key Market Dynamics
5.1 Market Drivers
5.1.1 Rising Demand for Digital Payments in Public Transport
5.1.2 Increasing Integration of IoT for Better Mobility in Smart Cities
5.2 Market Restraints
5.2.1 Data Safety and Security Issues
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Rising Investments in Smart Stadiums
5.3.2 Advancements in AI and ML Technology
5.4 Future Trends
5.4.1 Blockchain Technology in Smart Ticketing
5.5 Impact of Drivers and Restraints:
6. Smart Ticketing Market – South & Central America Market Analysis
6.1 South & Central America
6.2 Smart Ticketing Market Revenue (US$ Million), 2021–2031
6.3 Smart Ticketing Market Forecast Analysis
7. South & Central America Smart Ticketing Market Analysis – by Component
7.1 Hardware
7.1.1 Overview
7.1.2 Hardware: Smart Ticketing Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
7.2 Software
7.2.1 Overview
7.2.2 Software: Smart Ticketing Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
7.3 Services
7.3.1 Overview
7.3.2 Services: Smart Ticketing Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
8. South & Central America Smart Ticketing Market Analysis – by Payment System
8.1 Open Payment System
8.1.1 Overview
8.1.2 Open Payment System: Smart Ticketing Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
8.2 Smart Card
8.2.1 Overview
8.2.2 Smart Card: Smart Ticketing Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
8.3 NFC
8.3.1 Overview
8.3.2 NFC: Smart Ticketing Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
9. South & Central America Smart Ticketing Market Analysis – by End User
9.1 Transportation
9.1.1 Overview
9.1.2 Transportation: Smart Ticketing Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
9.2 Sport and Entertainment
9.2.1 Overview
9.2.2 Sport and Entertainment: Smart Ticketing Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
9.3 Parking
9.3.1 Overview
9.3.2 Parking: Smart Ticketing Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
9.4 Others
9.4.1 Overview
9.4.2 Others: Smart Ticketing Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10. South & Central America Smart Ticketing Market – Country Analysis
10.1 South & Central America
10.1.1 South & Central America: Smart Ticketing Market – Revenue and Forecast Analysis – by Country
10.1.1.1 South & Central America: Smart Ticketing Market – Revenue and Forecast Analysis – by Country
10.1.1.2 Brazil: Smart Ticketing Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.1.1.2.1 Brazil: Smart Ticketing Market Breakdown, by Component
10.1.1.2.2 Brazil: Smart Ticketing Market Breakdown, by Payment System
10.1.1.2.3 Brazil: Smart Ticketing Market Breakdown, by End User
10.1.1.3 Argentina: Smart Ticketing Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.1.1.3.1 Argentina: Smart Ticketing Market Breakdown, by Component
10.1.1.3.2 Argentina: Smart Ticketing Market Breakdown, by Payment System
10.1.1.3.3 Argentina: Smart Ticketing Market Breakdown, by End User
10.1.1.4 Rest of South & Central America: Smart Ticketing Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.1.1.4.1 Rest of South & Central America: Smart Ticketing Market Breakdown, by Component
10.1.1.4.2 Rest of South & Central America: Smart Ticketing Market Breakdown, by Payment System
10.1.1.4.3 Rest of South & Central America: Smart Ticketing Market Breakdown, by End User
11. Competitive Landscape
11.1 Heat Map Analysis by Key Players
11.2 Company Positioning & Concentration
12. Industry Landscape
12.1 Overview
12.2 Market Initiative
13. Company Profiles
13.1 Infineon Technologies AG
13.1.1 Key Facts
13.1.2 Business Description
13.1.3 Products and Services
13.1.4 Financial Overview
13.1.5 SWOT Analysis
13.1.6 Key Developments
13.2 NXP Semiconductors NV
13.2.1 Key Facts
13.2.2 Business Description
13.2.3 Products and Services
13.2.4 Financial Overview
13.2.5 SWOT Analysis
13.2.6 Key Developments
13.3 Xerox Holdings Corp
13.3.1 Key Facts
13.3.2 Business Description
13.3.3 Products and Services
13.3.4 Financial Overview
13.3.5 SWOT Analysis
13.3.6 Key Developments
13.4 IDEMIA France SAS
13.4.1 Key Facts
13.4.2 Business Description
13.4.3 Products and Services
13.4.4 Financial Overview
13.4.5 SWOT Analysis
13.4.6 Key Developments
13.5 Thales SA
13.5.1 Key Facts
13.5.2 Business Description
13.5.3 Products and Services
13.5.4 Financial Overview
13.5.5 SWOT Analysis
13.5.6 Key Developments
13.6 HID Global Corp
13.6.1 Key Facts
13.6.2 Business Description
13.6.3 Products and Services
13.6.4 Financial Overview
13.6.5 SWOT Analysis
13.6.6 Key Developments
13.7 Siemens Energy AG
13.7.1 Key Facts
13.7.2 Business Description
13.7.3 Products and Services
13.7.4 Financial Overview
13.7.5 SWOT Analysis
13.7.6 Key Developments
14. Appendix
14.1 About The Insight Partners
14.2 Word Index

 

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