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メディアの世界市場の機会と2031年までの戦略Including:1) タイプ別タイプ別:テレビ・ラジオ放送、映画・音楽、情報サービス、ウェブコンテンツ、検索ポータル、ソーシャルメディア、印刷メディアa)テレビ・ラジオ放送タイプ別:ラジオ放送、テレビ放送 b)映画・音楽タイプ別音楽録音; 映画・ビデオ c) 情報サービスタイプ別:ニュースシンジケート;図書館・文書館 d) ウェブコンテンツ、検索ポータル、ソーシャルメディア別:ソーシャルメディア; インターネット検索ポータル; デジタル出版とコンテンツストリーミング; 検索エンジン最適化サービス e)印刷メディア別ディレクトリ、メーリングリスト、その他の出版社、書籍出版社、新聞・雑誌出版社2) 収益モデル別:サブスクリプション; 広告; スポンサー3)アプリケーション別有線; ワイヤレスアルファベット; フェイスブック; コムキャスト; ウォルト・ディズニー; ネットフリックス, Inc.


Media Global Market Opportunities And Strategies To 2031Including: 1) By Type: TV And Radio Broadcasting; Film And Music; Information Services; Web Content, Search Portals And Social Media; Print Media a) By TV And Radio Broadcasting Type: Radio Broadcasting; Television Broadcasting b) By Film And Music Type: Music Recording; Film And Video c) By Information Services Type: News Syndicates; Libraries And Archives d) By Web Content, Search Portals And Social Media: Social Media; Internet Search Portals; Digital Publishing And Content Streaming; Search Engine Optimization Services e) By Print Media: Directory, Mailing List And Other Publishers; Book Publishers; Newspaper And Magazine Publishers2) By Revenue model: Subscription; Advertisement; Sponsorship3) By Appliction: Wired; Wireless Covering: Alphabet Inc.; Facebook, Inc.; Comcast Corporation; The Walt Disney Company; Netflix, Inc.

Business Research Companyの『Media Global Market Opportunities And Strategies To 2031』は、COVID-19の閉鎖から抜け出した世界のメディア市場を評価するために必要な重要情報を戦略家、マーケティング担当者... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
The Business Research Company (TBRC)
ザ・ビジネスリサーチカンパニー
2023年1月31日 US$6,000
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730 英語

 

サマリー

Business Research Companyの『Media Global Market Opportunities And Strategies To 2031』は、COVID-19の閉鎖から抜け出した世界のメディア市場を評価するために必要な重要情報を戦略家、マーケティング担当者、経営幹部に提供します。

購入の理由
- 50の地域をカバーするこの市場に関する最も包括的なレポートにより、真にグローバルな視点を得ることができます。
- 市場がコロナウイルスからどのような影響を受けているのか、また、ウイルスの影響が和らぐにつれて市場がどのように立ち上がり、成長していくのかを理解する。
- 現地のデータと分析に基づき、地域別および国別の戦略を策定する。
- 投資の対象となる成長セグメントを特定する。
- 予測データと市場を形成するドライバーとトレンドを活用し、競合他社を凌駕する。
- 最新の市場調査結果に基づいて顧客を理解する。
- 主要な競合他社とのパフォーマンスの比較
- 主要データセット間の関係を活用し、優れた戦略を立てる。
- 信頼性の高い高品質なデータと分析により、社内外のプレゼンテーションをサポートします。


説明
メディアの最大市場、急成長市場はどこか?経済全体、人口動態、他の類似市場との関連は?今後どのような力が市場を形成していくのか?ビジネスリサーチ社のメディア市場グローバルレポートは、これらすべての質問とその他多くの質問に回答します。
本レポートでは、市場の特徴、規模と成長、セグメンテーション、地域別および国別内訳、競合環境、市場シェア、市場の動向と戦略を取り上げています。市場の歴史をたどり、地域別の市場成長を予測しています。また、同市場をメディア市場全体の中で位置づけ、他市場との比較も行っています。

本レポートは以下の章をカバーしています。
-序論と市場の特徴
メディア市場に関する定義や解説、市場でカバーされているセグメントについて簡単に紹介しています。
-製品分析
本レポートの製品分析セクションでは、市場の主要製品について、それらの製品の主な特徴や差別化要因とともに解説しています。
-サプライチェーン
本レポートのサプライチェーンセクションでは、メディア業界のサプライチェーンにおける主要プレイヤーを定義・解説しています。
-顧客情報
この章では、世界のメディア市場における最近の顧客動向/嗜好について取り上げています。
-主要トレンド
世界のメディア市場を形成している主要トレンドをハイライトしています。また、今後の市場動向についても取り上げます。
-世界市場規模と成長
世界の歴史的市場規模(2016-2021年)、予測市場規模(2021-2026年)、(2026-2031年)、歴史的期間と予測期間における市場成長を支え、制御する促進要因と抑制要因。
-地域別分析
地域別の過去(2016-2021年)、予測(2021-2026年)、(2026-2031年)市場価値と成長率、市場シェア比較。
-市場セグメンテーション
市場におけるタイプ別、収益別、用途別の市場価値(2016-2031年)と各セグメント別の分析を収録。
-地域別市場規模と成長
地域別の市場規模(2021年)、過去(2016年~2021年)と予測(2021年~2026年)、(2026年~2031年)の市場価値、地域内の国々の成長と市場シェアの比較を掲載。アジア太平洋地域、西欧地域、東欧地域、北米地域、南米地域、中東・アフリカ地域、および各地域内の主要国に関する情報を掲載しています。
-競争環境
市場の競争状況、推定市場占有率、主要企業の会社プロファイルの詳細を掲載しています。
-主要なM&A
本レポートでカバーしている市場における最近のM&Aに関する情報を掲載しています。本セクションでは、近年の市場を形成したM&Aに関する主要な財務情報を提供します。
-市場機会と戦略
調査結果に基づく市場機会と戦略について、国やセグメントごとの成長機会や、それらの市場で取るべき戦略に関する情報を記載しています。
-結論と提言
製品・サービスの提供地域拡大、マーケティング戦略、ターゲット層など、メディアプロバイダーへの提言を含む。
-付録
本レポートで使用されているNAICSコード、略語、通貨コードの詳細が記載されています。

スコープ

対象市場
1) タイプ別テレビ・ラジオ放送; 映画・音楽; 情報サービス; ウェブコンテンツ・検索ポータル・ソーシャルメディア; 印刷メディア
a) テレビ・ラジオ放送タイプ別ラジオ放送、テレビ放送
b) 映画・音楽タイプ別音楽録音;映画・ビデオ
c) 情報サービスタイプ別ニュースシンジケート;図書館・アーカイブ;その他情報サービス
d) ウェブコンテンツ・検索ポータル・ソーシャルメディア別ソーシャルメディア; インターネット検索ポータル; デジタルパブリッシングとコンテンツストリーミング; 検索エンジン最適化サービス
e) 印刷メディア別ディレクトリ、メーリングリスト、その他出版社、書籍出版社、新聞・雑誌出版社
2) 収益モデル別サブスクリプション、広告、スポンサーシップ、その他
3) アプリケーション別有線; 無線

言及された企業アルファベット; フェイスブック; コムキャスト; ウォルト・ディズニー; ネットフリックス, Inc.

国オーストラリア、中国、バングラデシュ、インド、インドネシア、日本、韓国、タイ、ベトナム、マレーシア、シンガポール、フィリピン、香港、ニュージーランド、アメリカ、カナダ、メキシコ、ブラジル、チリ、アルゼンチン、コロンビア、ペルー、フランス、ドイツ、イギリス、オーストリア、ベルギー、デンマーク、フィンランド、アイルランド、イタリア、オランダ、ノルウェー、ポルトガル、スペイン、スウェーデン、スイス、ロシア、チェコ、ポーランド、ルーマニア、ウクライナ、サウジアラビア、イスラエル、イラン、トルコ、UAE、エジプト、ナイジェリア、南アフリカ

地域アジア太平洋; 西ヨーロッパ; 東ヨーロッパ; 北アメリカ; 南アメリカ; 中東; アフリカ

時系列:過去5年間および過去10年間の予測。

データ市場規模と成長率の関連市場に対する比率、GDP比率、一人当たり支出、メディア指標比較。

データ区分:国別および地域別の過去データと予測データ、競合他社の市場シェア、市場セグメント。

ソーシングと参照:本レポート中のデータおよび分析は、エンドノートを使用しています。





本レポートでは、メディア市場について説明・解説し、2016年から2021年までを過去期間、2021年から2026年までを予測期間とし、2026年から2031年までのさらなる予測を加えています。本レポートでは、各地域および各地域内の主要経済圏の市場を評価しています。

メディア市場は、2016年以降年平均成長率(CAGR)4.7%で成長し、2021年には約1兆9,895億5,000万ドルに達した。2021年の1兆9,895億5,000万ドルから2026年には8.3%の成長率で2兆9,585億9,000万ドルになると予想される。その後、2026年からは年平均成長率8.7%で成長し、2031年には4兆4,939億8,000万ドルに達すると予想される。

歴史的期間の成長は、識字率の向上、新興市場の力強い経済成長、家庭の娯楽活動に対する消費支出の増加、インターネットの普及率向上、仮想現実(VR)の増加によってもたらされた。阻害要因としては、コロナウィルスの流行、劇場入場者数の減少、プライバシーへの懸念、予算削減などが挙げられる。

今後、世界人口の増加、テクノロジーの進歩、メディアとエンターテインメントの合併、モバイルビデオ視聴の増加。今後のメディア市場の成長を阻害する要因としては、著作権問題や政府の規制などが挙げられる。

メディア市場は、テレビ・ラジオ放送、映画・音楽、情報サービス、ウェブ・コンテンツ、検索ポータル・ソーシャルメディア、印刷メディア、ケーブルテレビ、その他の購読番組にタイプ別に区分される。ウェブコンテンツ、検索ポータル、ソーシャルメディア市場は、タイプ別に区分されたメディア市場の中で最大のセグメントであり、2021年には全体の27.2%を占めた。今後、ウェブコンテンツ、検索ポータル、ソーシャル・メディア分野は、2021~2026年の年平均成長率(CAGR)16.2%で、タイプ別に区分したメディア市場の中で最も急成長する分野となる見込みである。
テレビ・ラジオ放送市場は、さらにタイプ別にラジオ放送とテレビ放送に区分される。テレビ放送市場は、タイプ別に区分されたテレビ・ラジオ放送市場の中で最大のセグメントであり、2021年には全体の66.5%を占めた。今後、テレビ・ラジオ放送分野は、タイプ別に区分されたテレビ・ラジオ放送市場において、2019年~2023年のCAGRが6.1%となり、最も急成長する分野となる見込みである。

映画・音楽市場は、タイプ別に音楽録音と映画・ビデオに区分される。保険・再保険および映画・音楽市場をタイプ別に区分すると、映画・ビデオ市場が最大のセグメントであり、2021年には全体の83.8%を占めた。今後、タイプ別にセグメント化された映画・音楽市場において、音楽録音分野が最も急成長する分野となり、2021~2026年のCAGRは6.6%となる見込みである。

情報サービス市場は、タイプ別にニュースシンジケート、図書館・アーカイブ、その他すべての情報サービスに区分される。図書館・アーカイブ市場は、タイプ別に区分された情報サービス市場の中で最大のセグメントであり、2021年には全体の49.9%を占めた。今後、その他すべての情報サービス分野は、タイプ別にセグメント化された情報サービス市場の中で最も急成長する分野であり、2021~2026年のCAGRは7.1%と予想される。

ウェブコンテンツ、検索ポータル、ソーシャルメディア市場は、タイプ別にソーシャルメディア、インターネット検索ポータル、デジタルパブリッシングとコンテンツストリーミング、検索エンジン最適化サービスに区分される。インターネット検索ポータル市場は、ウェブコンテンツ、検索ポータル、ソーシャルメディア市場のタイプ別セグメントで最大のセグメントであり、2021年には全体の34.9%を占めた。今後、検索エンジン最適化サービス分野は、タイプ別にセグメント化されたウェブコンテンツ、検索ポータル、ソーシャルメディア市場において、2021~2026年のCAGRが19.2%で、最も急成長する分野となる見込みである。

印刷メディア市場は、タイプ別にディレクトリ、メーリングリスト、その他の出版社、書籍出版社、新聞・雑誌出版社に区分される。新聞・雑誌出版社のバイス市場は、タイプ別に区分された印刷メディア市場の中で最大のセグメントであり、2021年には全体の61.9%を占めた。今後、書籍出版社セグメントは、タイプ別に区分された印刷メディア市場において最も急成長するセグメントであり、2021~2026年のCAGRは2.6%と予想される。

メディア市場はまた、収益モデルによって購読、広告、スポンサーシップ、その他に区分される。購読市場は、収益モデル別に区分したメディア市場の中で最大のセグメントであり、2021年には全体の41.1%を占めた。今後、収益モデル別に区分したメディア市場において、広告セグメントが2021~2026年の年平均成長率9.4%で最も急成長する見込みである。

メディア市場はまた、アプリケーション別に有線と無線に区分される。有線市場は、アプリケーション別にセグメント化されたメディア市場の中で最大のセグメントであり、2021年には全体の82.2%を占めた。今後、用途別メディア市場では、ワイヤレス分野が2021~2026年の年平均成長率9.2%で最も急成長すると予測される。

北米はメディア市場で最大の地域であり、2021年には全体の34.1%を占めた。次いでアジア太平洋地域、その他の地域と続く。今後、メディア市場で最も急成長する地域はアジア太平洋地域と西ヨーロッパで、それぞれ年平均成長率は30.0%と23.0%である。これに続くのは南米と東欧で、それぞれCAGR3.8%、3.6%の成長が見込まれる。

メディア市場は非常に断片化されており、多数のプレーヤーが存在する。同市場における上位10社の競争力は、2021年には市場全体の27.36%に達する。メディア市場は競争が激しい。メディア市場の企業は、伝統的なメディア・プレーヤーとデジタル・メディア・プレーヤーの両方との激しい競争に直面している。市場競争は、スポーツ、旅行、アウトドア・レクリエーションなど、消費者が利用できる他の娯楽オプションによっても特徴付けられる。市場の10.35%を占めるアルファベット・インクが最大の競争相手で、次いでフェイスブック・インクが5.78%、コムキャスト・コーポレーションが2.77%、ウォルト・ディズニー・カンパニーが2.56%、ネットフリックス・インクが1.49%、バイアコム・CBS・インクが1.11%、ソニー・グループ・コーポレーションが1.07%、チャーター・コミュニケーションズ・インクが0.89%、ベルテルスマンSE&Co.KGaAが0.69%、バイドゥが0.66%だった。

メディア市場をタイプ別にセグメント化すると、ウェブコンテンツ、検索ポータル、ソーシャル・メディア市場セグメントで最大のビジネスチャンスが生まれ、2026年までに世界の年間売上高が6,033億ドルに達するだろう。テレビ・ラジオ放送市場のタイプ別セグメントでは、2026年までに世界全体の年間売上高が866億ドルに達するテレビ放送市場セグメントに大きなビジネスチャンスが生まれるだろう。タイプ別に区分した映画・音楽市場における最大のビジネスチャンスは、映画・ビデオ市場セグメントで発生し、2026年までに833億ドルの世界年間売上高を獲得する。タイプ別に区分された情報サービス市場における最大のビジネスチャンスは、その他すべての情報サービス市場セグメントで発生し、2026年までに世界の年間売上高で229億ドルを獲得する。ウェブコンテンツ、検索ポータル、ソーシャル・メディア市場のタイプ別セグメントでは、2026年までに世界の年間売上高が2,132億ドルに達するソーシャル・メディア市場セグメントに最大のビジネスチャンスがもたらされる。タイプ別にセグメント化された印刷メディア市場における最大のビジネスチャンスは、2026年までに世界年間売上高238億ドルを獲得する新聞・雑誌出版社市場セグメントで発生する。

タイプ別に区分された収益モデル市場においてトップの機会は、貸出市場セグメントに生じ、2026年までに世界年間売上高4,234億ドルを獲得する。タイプ別にセグメント化されたアプリケーション市場における最大のビジネスチャンスは、2026年までに世界全体の年間売上高が6,259億ドルに達する有線市場セグメントにもたらされるであろう。

タイプ別にセグメント化されたアプリケーション市場において、最大のビジネスチャンスは保険市場セグメントで発生し、2026年までに1兆9,364億ドルの世界年間売上高を獲得する。メディア市場規模は、米国で2,678億ドルと最も大きくなる。

メディア市場の市場トレンドに基づく戦略には、クリエイティブ・ネットワーク、デジタル・イノベーション・ハブ、クリエイティブ・コンテンツ・イノベーション・ハブ、政府の革新的な立ち上げ、ニュース・システム、戦略的パートナーシップ、成長を牽引するビッグデータ、制作コストを削減するモーションキャプチャー技術、視聴体験を向上させる立体視3D(S3D)、新聞・雑誌のデジタル化、オーディオブックの成長などが含まれる。

メディア市場においてプレーヤーが採用した戦略には、新サービスの立ち上げによる事業運営の強化、戦略的提携・協力による音声検索付きコンテンツ・ストリーミング・オプションと世界クラスのユーザー・インターフェースの提供、新サービスの立ち上げによる高品質なシリーズや映画の顧客への提供、戦略的買収による事業運営の拡大などがある。

ビジネス・リサーチ・カンパニーは、この機会を活用するため、メディア市場の企業に対し、クリエイティブ・ネットワークに注力すること、クリエイティブ・コンテンツ・イノベーション・ハブに注力すること、ステレオスコピック3D(S3D)テクノロジーに注力すること、オーディオブックに注力すること、新興市場で事業を拡大すること、先進国市場に引き続き注力すること、戦略的パートナーシップに注力すること、競争力のある価格設定を提供すること、展示会やイベントに参加すること、メディア業界の急成長分野に注力することを推奨している。

 

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Summary

Media Global Market Opportunities And Strategies To 2031 from The Business Research Company provides the strategists; marketers and senior management with the critical information they need to assess the global media market as it emerges from the COVID-19 shut down.

Reasons to Purchase
• Gain a truly global perspective with the most comprehensive report available on this market covering 50 geographies.
• Understand how the market is being affected by the coronavirus and how it is likely to emerge and grow as the impact of the virus abates.
• Create regional and country strategies on the basis of local data and analysis.
• Identify growth segments for investment.
• Outperform competitors using forecast data and the drivers and trends shaping the market.
• Understand customers based on the latest market research findings.
• Benchmark performance against key competitors.
• Utilize the relationships between key data sets for superior strategizing.
• Suitable for supporting your internal and external presentations with reliable high-quality data and analysis


Description:
Where is the largest and fastest-growing market for media? How does the market relate to the overall economy; demography and other similar markets? What forces will shape the market going forward? The media market global report from The Business Research Company answers all these questions and many more.
The report covers market characteristics; size and growth; segmentation; regional and country breakdowns; competitive landscape; market shares; trends and strategies for this market. It traces the market’s history and forecasts market growth by geography. It places the market within the context of the wider media market; and compares it with other markets.

The report covers the following chapters
•Introduction and Market Characteristics
Brief introduction to the segmentations covered in the market, defintions and explanations about media market.
•Product Analysis
The product analysis section of the report describes the leading products in the market along with key features and differentiators for those products.
•Supply Chain
The supply chain section of the report defines and explains the key players in the media industry supply chain.
•Customer Information
This chapter covers recent customers’ trends/preferences in the global media market.
•Key Trends
Highlights the major trends shaping the global media market. This section also highlights likely future developments in the market.
•Global Market Size and Growth
Global historic (2016-2021) and forecast (2021-2026), and (2026-2031) market values, and drivers and restraints that support and control the growth of the market in the historic and forecast periods.
•Regional Analysis
Historic (2016-2021) and forecast (2021-2026), and (2026-2031) market values and growth and market share comparison by region.
•Market Segmentation
Contains the market values (2016-2031) and analysis for each segment by type, by revenue and by application in the market.
•Regional Market Size and Growth
Regional market size (2021), historic (2016-2021) and forecast (2021-2026), and (2026-2031) market values, and growth and market share comparison of countries within the region. This report includes information on the regions Asia-Pacific, Western Europe, Eastern Europe, North America, South America, Middle East and Africa and major countries within each region.
•Competitive Landscape
Details on the competitive landscape of the market, estimated market shares and company profiles of the leading players.
•Key Mergers and Acquisitions
Information on recent mergers and acquisitions in the market covered in the report. This section gives key financial details of mergers and acquisitions, which have shaped the market in recent years.
•Market Opportunities And Strategies
Describes market opportunities and strategies based on findings of the research, with information on growth opportunities across countries, segments and strategies to be followed in those markets.
•Conclusions And Recommendations
This section Includes recommendations for media providers in terms of product/service offerings geographic expansion, marketing strategies and target groups.
•Appendix
This section includes details on the NAICS codes covered, abbreviations and currencies codes used in this report.

Scope

Markets Covered:
1) By Type: TV And Radio Broadcasting; Film And Music; Information Services; Web Content, Search Portals And Social Media; Print Media
a) By TV And Radio Broadcasting Type: Radio Broadcasting; Television Broadcasting
b) By Film And Music Type: Music Recording; Film And Video
c) By Information Services Type: News Syndicates; Libraries And Archives; Other Information Services
d) By Web Content, Search Portals And Social Media: Social Media; Internet Search Portals; Digital Publishing And Content Streaming; Search Engine Optimization Services
e) By Print Media: Directory, Mailing List And Other Publishers; Book Publishers; Newspaper And Magazine Publishers
2) By Revenue model: Subscription; Advertisement; Sponsorship; Others
3) By Appliction: Wired; Wireless

Companies Mentioned: Alphabet Inc.; Facebook, Inc.; Comcast Corporation; The Walt Disney Company; Netflix, Inc.

Countries: Australia; China; Bangladesh; India; Indonesia; Japan; South Korea; Thailand; Vietnam; Malaysia; Singapore; Philippines; Hong Kong; New Zealand; USA; Canada; Mexico; Brazil; Chile; Argentina; Colombia; Peru; France; Germany; UK; Austria; Belgium; Denmark; Finland; Ireland; Italy; Netherlands; Norway; Portugal; Spain; Sweden; Switzerland; Russia; Czech Republic; Poland; Romania; Ukraine; Saudi Arabia; Israel; Iran; Turkey; UAE; Egypt; Nigeria; South Africa

Regions: Asia-Pacific; Western Europe; Eastern Europe; North America; South America; Middle East; Africa

Time-series: Five years historic and ten years forecast.

Data: Ratios of market size and growth to related markets; GDP proportions; expenditure per capita; media indicators comparison.

Data segmentations: country and regional historic and forecast data; market share of competitors; market segments.

Sourcing and Referencing: Data and analysis throughout the report is sourced using end notes.





This report describes and explains the media market and covers 2016 to 2021, termed the historic period, and 2021 to 2026 termed the forecast period, along with further forecasts for the period 2026-2031. The report evaluates the market across each region and for the major economies within each region.

The media market reached a value of nearly $1,989.55 billion in 2021, having grown at a compound annual growth rate (CAGR) of 4.7% since 2016. The market is expected to grow from $1,989.55 billion in 2021 to $2,958.59 billion in 2026 at a rate of 8.3%. The market is then expected to grow at a CAGR of 8.7% from 2026 and reach $4,493.98 billion in 2031.

Growth in the historic period resulted from increased literacy, strong economic growth in emerging markets, growing consumer spending on household entertainment activities, increased internet penetration and increased virtual reality (VR). Factors that could hinder coronavirus pandemic, decrease in theater attendance, privacy concerns, budget cuts.

Going forward, increasing world population, increase in technology, media and entertainment mergers, and increase in mobile video viewing. Factors that could hinder the growth of the media market in the future include copyright issues and government regulations

The media market is segmented by type into TV and radio broadcasting, film and music, information services, web content, search portals and social media, print media, cable and other subscription programming. The web content, search portals and social media market was the largest segment of the media market segmented by type, accounting for 27.2% of the total in 2021. Going forward, the web content, search portals and social media segment is expected to be the fastest growing segment in the media market segmented by type, at a CAGR of 16.2% during 2021-2026.
The TV and radio broadcasting market is further segmented by type into radio broadcasting and television broadcasting. The television broadcasting market was the largest segment of the TV and radio broadcasting market segmented by type, accounting for 66.5% of the total in 2021. Going forward, the TV and radio broadcasting segment is expected to be the fastest growing segment in the TV and radio broadcasting market segmented by type, at a CAGR of 6.1% during 2019-2023.

The film and music market is segmented by type into music recording and film and video. The film and video market were the largest segment of the insurance, reinsurance and film and music market segmented by type, accounting for 83.8% of the total in 2021. Going forward, the music recording segment is expected to be the fastest growing segment in the film and music market segmented by type, at a CAGR of 6.6% during 2021-2026.

The information services market is segmented by type into news syndicates, libraries and archives and all other information services. The libraries and archives market were the largest segment of the information services market segmented by type, accounting for 49.9% of the total in 2021. Going forward, all other information services segment is expected to be the fastest growing segment in the information services market segmented by type, at a CAGR of 7.1% during 2021-2026.

The web content, search portals and social media market is segmented by type into social media, internet search portals, digital publishing and content streaming and search engine optimization services. The internet search portals market was the largest segment of the web content, search portals and social media market segmented by type, accounting for 34.9% of the total in 2021. Going forward, the search engine optimization services segment is expected to be the fastest growing segment in the web content, search portals and social media market segmented by type, at a CAGR of 19.2% during 2021-2026.

The print media market is segmented by type into directory, mailing list and other publishers, book publishers and newspaper and magazine publishers. The newspaper and magazine publishers vices market were the largest segment of the print media market segmented by type, accounting for 61.9% of the total in 2021. Going forward, the book publishers segment is expected to be the fastest growing segment in the print media market segmented by type, at a CAGR of 2.6% during 2021-2026.

The media market is also segmented by revenue model into subscription, advertisement, sponsorship and others. The subscription market was the largest segment of the media market segmented by revenue model, accounting for 41.1% of the total in 2021. Going forward, the advertisement segment is expected to be the fastest growing segment in the media market segmented by revenue model, at a CAGR of 9.4% during 2021-2026.

The media market is also segmented by application into wired and wireless. The wired market was the largest segment of the media market segmented by application, accounting for 82.2% of the total in 2021. Going forward, the wireless segment is expected to be the fastest growing segment in the media market segmented by application, at a CAGR of 9.2% during 2021-2026.

North America was the largest region in the media market, accounting for 34.1% of the total in 2021. It was followed by Asia Pacific, and then the other regions. Going forward, the fastest-growing regions in the media market will be Asia Pacific, Western Europe where growth will be at CAGRs of 30.0% and 23.0% respectively. These will be followed by South America and Eastern Europe where the markets are expected to grow at CAGRs of 3.8% and 3.6% respectively.

The media market is highly fragmented, with a large number of players. The top ten competitors in the market made up to 27.36% of the total market in 2021. The media market is highly competitive. Companies in the media market face intense competition from both traditional and digital media players. The market competition is also characterized by other entertainment options available to consumers including sports, travel and outdoor recreation. Alphabet Inc. was the largest competitor with 10.35% of the market, followed by Facebook, Inc. with 5.78%, Comcast Corporation with 2.77%, The Walt Disney Company with 2.56%, Netflix, Inc. with 1.49%, ViacomCBS Inc. with 1.11%, Sony Group Corporation with 1.07%, Charter Communications Inc with 0.89%, Bertelsmann SE & Co. KGaA with 0.69% and Baidu, Inc. with 0.66%.

The top opportunities in the media market segmented by type will arise in the web content, search portals and social media market segment, which will gain $603.3 billion of global annual sales by 2026. The top opportunities in the TV and radio broadcasting market segmented by type will arise in the television broadcasting market segment, which will gain $86.6 billion of global annual sales by 2026. The top opportunities in the film and music market segmented by type will arise in the film and video market segment, which will gain $83.3 billion of global annual sales by 2026. The top opportunities in the information services market segmented by type will arise in all other information services market segment, which will gain $22.9 billion of global annual sales by 2026. The top opportunities in the web content, search portals and social media market segmented by type will arise in the social media market segment, which will gain $213.2 billion of global annual sales by 2026. The top opportunities in the print media market segmented by type will arise in the newspaper & magazines publishers market segment, which will gain $23.8 billion of global annual sales by 2026.

The top opportunities in the revenue model market segmented by type will arise in the lending market segment, which will gain $423.4 billion of global annual sales by 2026. The top opportunities in the application market segmented by type will arise in the wired market segment, which will gain $625.9 billion of global annual sales by 2026

The top opportunities in the application market segmented by type will arise in the insurance market segment, which will gain $1,936.4 billion of global annual sales by 2026. The media market size will gain the most in USA at $267.8 billion.

Market-trend-based strategies for the media market include creative networks, digital innovation hub, creative and content innovation hub, government innovative launches, news system, strategic partnership, big data driving growth, motion capture technology to reduce production costs, stereoscopic 3d (S3D) to enhance viewing experience, digitization of newspapers and magazines, and growth of audio books.

Player-adopted strategies in the media market include on strengthening its business operations through the launch of new service, focuses on strengthening its business operations through new service launches, focuses on providing content streaming options with voice search, and a world-class user interface through strategic partnerships and collaborations, focuses on providing an incredible array of high-quality series and movies to its customers through the launch of new services and focuses on expanding its business operations through strategic acquisitions.

To take advantage of the opportunities, The Business Research Company recommends the companies in the media market to focus on creative networks, focus on creative and content innovation hubs, focus on stereoscopic 3D (S3D) Technology, increase focus on audiobooks, expand in emerging markets, continue to focus on developed markets, focus on strategic partnerships, offer competitive pricing, participate in trade shows and events and focus on fast-growing segments in the media industry.



 

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よくあるご質問


The Business Research Company (TBRC)社はどのような調査会社ですか?


The Business Research Company (TBRC)はインドを主要拠点に世界の多様な市場を調査・予測し、調査レポートを積極的に出版しています。調査対象には技術、ライフサイエンス、重... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



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2024/12/19 10:26

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