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米国の植物性食品市場企業分析 2025-2033

米国の植物性食品市場企業分析 2025-2033


United States Plant Based Food Market: Company Analysis 2025-2033

米国の植物性食品市場規模 米国の植物性食品市場は、2024年の98.7億米ドルから2033年には267.2億米ドルに達すると予測され、2025年から2033年までの年平均成長率は11.70%である。ビーガン(完全菜食主義者)の... もっと見る

 

 

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Renub Research
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サマリー

米国の植物性食品市場規模

米国の植物性食品市場は、2024年の98.7億米ドルから2033年には267.2億米ドルに達すると予測され、2025年から2033年までの年平均成長率は11.70%である。ビーガン(完全菜食主義者)のライフスタイルが広く受け入れられていること、動物の苦痛を防ぐために持続可能な食品の選択肢を求める声が高まっていること、オンライン・プラットフォームを通じて特徴的なビーガン食品を幅広く入手できるようになったことなどが、市場の顕著な拡大を後押ししている。



米国の植物性食品産業の概要

持続可能で倫理的、より健康的な食品オプションに対する消費者の需要の高まりにより、米国の植物性食品ビジネスは大きく成長している。植物ベースの食生活の環境面および健康面での利点に対する意識が高まるにつれ、植物ベースの肉、乳製品、スナック菓子の代用品に切り替える米国人が増えている。食品技術が進歩し、風味、食感、栄養プロファイルが改善されたおかげで、植物性ハンバーガー、乳製品代替品(牛乳、チーズ、ヨーグルト)、植物性プロテイン・パウダーなどの製品の人気が高まっている。

動物性食品を完全に避けるわけではないが、制限するフレキシタリアン(柔軟主義)食の傾向の高まりも、業界を後押ししている。Z世代とミレニアル世代は、動物愛護と持続可能性への信念を支える食事を頻繁に探すため、この傾向に大きな影響を与えている。オーガニック、グルテンフリー、アレルギーフリーの製品に対する需要の高まりは、植物性食品業界にも展望を与えている。



ネスレやペプシコのような有名食品企業に加え、ビヨンド・ミート(Beyond Meat)、インポッシブル・フーズ(Impossible Foods)、オートリー(Oatly)、シルク(Silk)などが米国市場の主要プレーヤーで、いずれも植物由来の製品ラインを増やしている。価格高騰、複雑なサプライチェーン、高度に加工された植物性製品に対する顧客の不信感などが、困難の一因となっている。しかし、全体的な成長軌道は依然として堅調であり、米国の植物性食品市場は今後数年間成長し続けると予想される。



米国の植物ベース食品市場の成長推進要因

持続可能な環境慣行に対する需要の高まり

人々は環境への影響をより意識するようになり、ビーガン食のような持続可能で環境に優しい選択肢を求めている。動物性食品を含む食品に比べ、ビーガン食品は二酸化炭素排出量が少ない。米国の調査によると、顧客の67%が食品生産が気候変動に寄与していることを認識しており、71%の消費者が懸念を表明している。さらに、回答者の47%が、動物性の肉と比較して、植物性の肉の方が環境への影響がはるかに小さく、二酸化炭素の排出量も少ないため、植物性の肉を好むと答えている。さらに、ある研究では、ライフサイクルアセスメント(LCA)を用いて、植物性タンパク源を挽肉に置き換えた。国家レベルでは、ひき肉の25%、10%、50%を植物由来のハンバーガーに置き換えることで、土地の占有率、水の使用量、年間の温室効果ガス排出量が減少した。その結果、今後数年間は植物由来の食品セクターの見通しが高まることが期待される。



小売とレストランの拡大

米国における植物性食品市場の成長を推進している主な要因のひとつは、レストランや小売店における植物性商品の拡大である。スーパーマーケット、健康食品店、食料品店では、牛乳、チーズ、ヨーグルトのような乳製品からハンバーガーやソーセージのような動物の代用品に至るまで、より多種多様な植物性食品の取り扱いが増えている。植物由来の食品が入手しやすくなった結果、顧客は植物由来の食品をより便利なものと感じており、これが採用のハードルを下げている。さらに、多くのファストフード・レストランやチェーン店が植物性食品をメニューに加え、ビーガンやフレキシタリアンの顧客を引き寄せている。ビヨンド・ミート(Beyond Meat)やインポッシブル・フーズ(Impossible Foods)のような企業とのコラボレーションは、ファーストフード店における植物性製品の認知度を高めている。植物由来の代替食品は、フードサービス業界や小売業界における存在感を増した結果、より広く入手できるようになり、魅力的になり、通常の食事に取り入れられるようになっている。



有名人の推薦とメディアへの影響力

アメリカにおける植物性ダイエットの人気の高まりは、メディアの影響力と有名人の推薦によるところが大きい。インフルエンサー、スポーツ選手、女優など、植物性食を広める有名人が増えており、公的なキャンペーンやソーシャルメディアを通じて頻繁に行われている。その影響力の大きさから、植物ベースの食事はますます受け入れられ、憧れの的となっている。セリーナ・ウィリアムズ、レオナルド・ディカプリオ、ビリー・エイリッシュのような有名人による植物性製品の宣伝は、その知名度を高めている。また、健康、倫理、環境に対する植物性食生活の利点は、ドキュメンタリー、報道機関、ライフスタイル・プラットフォームなどのメディア報道によって強調されている。このような要因によって、植物ベースの食事に対する好意的なイメージが醸成され、より多くの人々が植物ベースの代用品を調査し、受け入れるようになった結果、市場は成長している。



米国の植物性食品市場の課題

植物由来製品の価格プレミアム

従来の動物性代替食品と植物性代替食品との間のコスト差は、米国の植物性食品ビジネスが直面している主な障害のひとつである。植物性食品の価格上昇は、より高価な原材料の必要性、特殊な生産技術、より大きな輸送費によって引き起こされることが多い。コスト意識の高い購買層は、特に低所得層や価格に敏感な市場では、この価格差に敬遠する可能性がある。消費者がより安価な伝統的動物性食品を選ぶ結果、植物性代替食品の普及が妨げられる可能性もある。産業が拡大し、規模の経済が定着するにつれてコストが下がり始めたとはいえ、値ごろ感の問題は依然として広く受け入れられることを妨げている。植物由来の解決策をより多くの顧客層、特に経済的に多様な地域で利用できるようにするためには、この障害に対処することが不可欠である。



規制上のハードル

米国で植物性食品の市場が拡大するにつれ、製品名や表示に関する規制はますます重要になってきている。特定の業界関係者によると、ビーガンチーズや植物性ミルクといった用語の使用は、顧客に乳製品と同じものだと思わせるため、論争を引き起こしている。具体的には、乳製品部門は、植物性商品を非乳製品または植物性飲料と呼ぶよう求め、より厳格な法律を提唱している。その結果、FDAやUSDAのような規制機関に対し、植物性製品の表示を確立し規制するよう求める声が高まっている。消費者の誤解を防ぎ、企業を保護し、この急速に拡大する業界において公正な競争を維持するためには、より明確な規制が必要である。



代替肉が米国の植物性食品市場シェアの大半を占めるようになる。

米国内の植物性食肉産業は、ベジタリアンやビーガン食の評判が高まっていることから、著しく増加すると予想されている。大豆ベースの代替肉は、肉のような食感と風味でますます有名になりつつある。米国内のブランドや新興企業は、アレルゲンを含まない食材への消費者の欲求、健康への関心、持続可能性の問題、高度な味覚、食料品店での植物性製品の入手可能性などを背景に、発展する需要に応えるために大豆ベースの製品を導入している。



クイック・サービス・レストラン(QSR)は、植物性食品による収益の大部分を占めている。

米国のQSR業界は、急速な都市化、可処分所得の増加、味や機能の進歩などの要因により、活況を呈している。植物性食肉の人気は、世界的にいくつかのファーストフードチェーンがこのトレンドに乗り、大きく伸びている。例えばKFCは、植物由来のチキン製品をメニューに導入した初のファーストフードチェーンとなった。2022年1月、KFCは植物性肉から作られたビヨンド・フライド・チキン・ナゲットを米国のメニューに提供し、持続可能で倫理的な食事製造に向けた食品市場の旅の中で、重要なマイルストーンとなった。



セグメント - 14の視点からの市場分析
1.牛乳
2.肉
3.食事
4.アイスクリーム
5.ヨーグルト
6.クリーマー
7.バター
8.チーズ
9.豆腐とテンペ
10.飲料
11.調味料、ドレッシング、マヨ
12.スプレッド、ディップ、サワークリーム、ソース
13.卵
14.その他



フードサービス - 8つの視点からの市場分析
1.クイックサービスレストラン(QSR)
2.フルサービス・レストラン
3.教育
4.ヘルスケア
5.宿泊/カジノ
6.レクリエーション
7.ビジネスと産業
8.その他



合併・買収
3つの視点から全企業を網羅
- 概要
- 最近の動向
- 売上高



企業分析 - 8つの視点からの市場分析
1.株式会社ビヨンド・ミート
2.コナグラ・ブランズ
3.メープルリーフフード
4.アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド
5.USフーズホールディング
6.ケラノバ
7.タイソンフーズ
8.ホーメル・フーズ・コーポレーション

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目次

1.はじめに


2.研究方法


3.エグゼクティブサマリー


4.市場ダイナミクス
4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.米国の植物性食品市場


6.市場シェア
6.1 セグメント別
6.2 フードサービス別


7.セグメント別
7.1 牛乳
7.2 肉類
7.3 食事
7.4 アイスクリーム
7.5 ヨーグルト
7.6 クリーマー
7.7 バター
7.8 チーズ
7.9 豆腐とテンペ
7.10 すぐに飲める飲料
7.11 調味料、ドレッシング、マヨ
7.12 スプレッド、ディップ、サワークリーム、ソース
7.13 卵
7.14 その他


8.フードサービス
8.1 クイックサービスレストラン(QSR)
8.2 フルサービス・レストラン
8.3 教育
8.4 ヘルスケア
8.5 宿泊/カジノ
8.6 レクリエーション
8.7 ビジネスおよび産業
8.8 その他


9.ポーターのファイブフォース分析
9.1 買い手の交渉力
9.2 サプライヤーの交渉力
9.3 ライバルの度合い
9.4 新規参入の脅威
9.5 代替品の脅威


10.SWOT分析
10.1 強み
10.2 弱点
10.3 機会
10.4 脅威


11.主要プレーヤー分析
11.1 ビヨンド・ミート

11.1.1 概要
11.1.2 最近の発展
11.1.3 収益分析

11.2 コナグラ・ブランズ

11.2.1 概要
11.2.2 最近の開発
11.2.3 収益分析

11.3 メープルリーフフーズ社

11.3.1 概要
11.3.2 最近の開発
11.3.3 収益分析

11.4 タイソンフーズ

11.4.1 概要
11.4.2 最近の開発
11.4.3 収益分析

11.5 ケラナボ

11.5.1 概要
11.5.2 最近の開発
11.5.3 収益分析

11.6 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド

11.6.1 概要
11.6.2 最近の開発
11.6.3 収益分析

11.7 USフーズホールディング

11.7.1 概要
11.7.2 最近の開発
11.7.3 収益分析

11.8 ホーメル・フーズ・コーポレーション

11.8.1 概要
11.8.2 最近の開発
11.8.3 収益分析

 

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Summary

United States Plant Based Food Market Size

United States Plant Based Food market is expected to reach US$ 26.72 billion in 2033 from US$ 9.87 billion in 2024, with a CAGR of 11.70 % from 2025 to 2033. The widespread embrace of vegan lifestyles, the growing desire for sustainable food options to prevent animal suffering, and the expanding availability of a wide range of distinctive vegan food products through online platforms are all driving the market's notable expansion.



United States Plant Based Food Industry Overview

Due to rising consumer demand for sustainable, ethical, and healthier food options, the plant-based food business in the US has grown significantly. More Americans are switching to plant-based meat, dairy, and snack substitutes as they become more conscious of the environmental and health advantages of plant-based diets. Thanks to advancements in food technology and better flavor, texture, and nutritional profiles, products including plant-based burgers, dairy alternatives (milk, cheese, and yogurt), and plant-based protein powders have become increasingly popular.

An increasing trend toward flexitarian diets, in which customers limit but do not completely avoid animal-based items, is also helping the industry. Gen Z and Millennials have a significant impact on this trend since they frequently look for meals that support their beliefs in animal welfare and sustainability. The increasing demand for organic, gluten-free, and allergy-free products presents prospects for the plant-based food industry as well.



Along with well-known food corporations like Nestlé and PepsiCo, major players in the U.S. market include Beyond Meat, Impossible Foods, Oatly, and Silk, all of which are increasing their plant-based product lines. Price surcharges, complicated supply chains, and customer mistrust of highly processed plant-based products are some of the difficulties. The overall growth trajectory is still robust, though, and the market for plant-based foods in the US is anticipated to keep growing over the next several years.



Growth Drivers for the United States Plant Based Food Market

The Growing Demand for Sustainable Environmental Practices

People are looking for sustainable and environmentally friendly options, such vegan meals, as they become more conscious of the effects on the environment. Compared to food products that contain animal products, vegan food products have lower carbon emissions. According to a U.S. survey, 67% of customers were aware of how food production contributes to climate change, and 71% of consumers expressed concern about it. Furthermore, compared to animal meat, 47% of respondents said they preferred plant-based meat since it has a far smaller environmental impact and produces fewer carbon dioxide emissions. Furthermore, one study substituted plant-based protein sources for ground beef using life cycle assessment (LCA). At the national level, the replacement of plant-based burgers for 25%, 10%, and 50% of ground beef led to decreases in land occupation, water usage, and annual greenhouse gas emissions. Consequently, it is expected that this will enhance the prospects of the plant-based food sector in the upcoming years.



Retail and Restaurant Expansion

One major factor propelling the growth of the plant-based food market in the United States is the expansion of plant-based goods in restaurants and retail establishments. Supermarkets, health food stores, and grocery stores are carrying a greater variety of plant-based products, ranging from dairy products like milk, cheese, and yogurt to animal replacements like burgers and sausages. Customers find plant-based foods more convenient as a result of their increased availability, which lowers adoption hurdles. Furthermore, many fast-food restaurants and chains are adding plant-based products to their menus, drawing in both vegan and flexitarian customers. Prominent collaborations, like those with companies like Beyond Meat and Impossible Foods, have increased the awareness of plant-based products in quick-service dining establishments. Plant-based alternatives are becoming more widely available, enticing, and included into regular meals as a result of their increasing presence in the foodservice and retail industries.



Celebrity Endorsements and Media Influence

The rise in popularity of plant-based diets in the United States has been largely fueled by media influence and celebrity endorsements. A growing number of well-known people, including influencers, sports, and actresses, are promoting plant-based diets, frequently via public campaigns and social media. Because of their impact, plant-based eating has become increasingly accepted and aspirational. The promotion of plant-based products by celebrities like Serena Williams, Leonardo DiCaprio, and Billie Eilish has increased their visibility. The advantages of plant-based diets for health, ethics, and the environment have also been emphasized by media coverage in documentaries, news organizations, and lifestyle platforms. The market is growing as a result of these factors, which foster favorable associations with plant-based eating and inspire a larger audience to investigate and embrace plant-based substitutes.



Challenges in the United States Plant Based Food Market

Price Premium of Plant-Based Products

The cost difference between traditional animal-based substitutes and plant-based equivalents is one of the main obstacles facing the U.S. plant-based food business. Price increases for plant-based foods are frequently caused by the need for more costly raw materials, specialized production techniques, and greater transportation expenses. Cost-conscious buyers may be turned off by this price difference, especially in lower-income and price-sensitive markets. The widespread adoption of plant-based substitutes may be hampered as a result of consumers choosing less expensive, traditional animal goods. The affordability problem still prevents wider acceptance, even if costs have begun to drop as the industry expands and economies of scale take hold. In order to make plant-based solutions available to a larger customer base, especially in economically diverse neighborhoods, it will be imperative to address this obstacle.



Regulatory Hurdles

Regulations pertaining to product names and labeling are becoming increasingly significant as the market for plant-based foods grows in the US. The usage of terminology like vegan cheese and plant-based milk, according to certain industry stakeholders, is causing controversy since they lead customers to believe that they are the same as their dairy counterparts. Specifically, the dairy sector has advocated for more stringent laws, calling for plant-based goods to be referred to as non-dairy or plant-based beverage. Consequently, there is growing demand on regulatory agencies such as the FDA and USDA to establish and regulate plant-based product labeling. To prevent consumer misunderstanding, safeguard companies, and maintain fair competition in this quickly expanding industry, clearer regulations are required.



Meat alternatives will dominate the U.S. plant-based food market share

The plant-based meat industry inside the US is anticipated to increase appreciably because of the rising reputation of vegetarian and vegan diets. Soy based meat alternatives are becoming increasingly renowned because of their meat-like texture and flavors. Brands and startups inside the US are introducing soy-based products to cater to the developing demand, driven through consumer' desire for allergen-loose ingredients, health interest, sustainability problems, and advanced taste and availability of plant-based products in grocery stores.



Quick Service Restaurants (QSR) hold lion's share of plant-based revenue.

The QSR industry in the US is booming, thanks to the factor including fast urbanization, growing disposable income, and advancement in flavors and capabilities. There has been an extensive growth inside the popularity of plant-based meat, with several fast-food chains globally leaping on the trend. KFC, for instance, has become the first fast food chain to introduce a plant-based chicken product to its menu. In January 2022, KFC delivered Beyond Fried Chicken nuggets made from plant-based meat to its menu in the US, marking a substantial milestone within the food market journey towards sustainable and ethical meals manufacturing.



Segments – Market breakup from 14 Viewpoints
1. Milk
2. Meat
3. Meals
4. Ice Cream
5. Yogurt
6. Creamer
7. Butter
8. Cheese
9. Tofu and Tempeh
10. Ready to Drink Beverages
11. Condiments, Dressings and Mayo
12. Spreads, Dips, Sour Cream and Sauces
13. Eggs
14. Others



Food Services – Market breakup from 8 Viewpoints
1. Quick Service Restaurants (QSR)
2. Full Service Restaurants
3. Education
4. Healthcare
5. Lodging/Casino
6. Recreation
7. Business and Industry
8. Others



Merger and Acquisitions
All companies have been covered from 3 Viewpoints
• Overviews
• Recent Developments
• Revenues



Company Analysis – Market breakup from 8 Viewpoint
1. Beyond Meat Inc.
2. Conagra Brands
3. Maple Leaf Food Inc.
4. Archer Daniels Midland
5. US Foods Holding Corp
6. Kellanova
7. Tyson Foods
8. Hormel Foods Corporation



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Table of Contents

1. Introduction


2. Research Methodology


3. Executive Summary


4. Market Dynamics
4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. United States Plant Based Food Market


6. Market Share
6.1 By Segments
6.2 By Food Service


7. Segments
7.1 Milk
7.2 Meat
7.3 Meals
7.4 Ice Cream
7.5 Yogurt
7.6 Creamer
7.7 Butter
7.8 Cheese
7.9 Tofu and Tempeh
7.10 Ready to drink Beverages
7.11 Condiments, Dressings and Mayo
7.12 Spreads, Dips, Sour Cream and Sauces
7.13 Eggs
7.14 Others


8. Food Service
8.1 Quick Service Restaurants (QSR)
8.2 Full Service Restaurants
8.3 Education
8.4 Healthcare
8.5 Lodging/Casino
8.6 Recreation
8.7 Business and Industry
8.8 Others


9. Porter’s Five Forces Analysis
9.1 Bargaining Power of Buyers
9.2 Bargaining Power of Suppliers
9.3 Degree of Rivalry
9.4 Threat of New Entrants
9.5 Threat of Substitutes


10. SWOT Analysis
10.1 Strength
10.2 Weakness
10.3 Opportunity
10.4 Threat


11. Key Players Analysis
11.1 Beyond Meat

11.1.1 Overview
11.1.2 Recent Development
11.1.3 Revenue Analysis

11.2 Conagra Brands

11.2.1 Overview
11.2.2 Recent Development
11.2.3 Revenue Analysis

11.3 Maple Leaf Foods Inc.

11.3.1 Overview
11.3.2 Recent Development
11.3.3 Revenue Analysis

11.4 Tyson Foods Inc.

11.4.1 Overview
11.4.2 Recent Development
11.4.3 Revenue Analysis

11.5 Kellanavo

11.5.1 Overview
11.5.2 Recent Development
11.5.3 Revenue Analysis

11.6 Archer Daniels Midland

11.6.1 Overview
11.6.2 Recent Development
11.6.3 Revenue Analysis

11.7 US Foods Holding

11.7.1 Overview
11.7.2 Recent Development
11.7.3 Revenue Analysis

11.8 Hormel Foods Corporation

11.8.1 Overview
11.8.2 Recent Development
11.8.3 Revenue Analysis

 

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