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世界のミレット市場レポート:製品別(オーガニック、レギュラー)、用途別(乳児用食品、ベーカリー製品、朝食、飲料、飼料、その他)、流通チャネル別(業界団体・組織、スーパーマーケット、伝統的食料品店、オンラインストア、その他)、国別、企業分析(2024-2032年)


Global Millets Market Report Forecast by Product (Organic, Regular), Application (Infant Food, Bakery Product, Breakfasts, Beverages, Fodder, Others), Distribution Channels (Trade Associations & organizations, Supermarkets, Traditional Grocery Stores, Online Stores, Others), Countries and Company Analysis (2024-2032)

世界のミレット市場規模 世界の雑穀市場は、2023年の105.6億米ドルから2032年には176.5億米ドルに達し、2023-2032年のCAGRは5.88%になると予想される。原動力となるのは、健康やフィットネスに対する顧客の需... もっと見る

 

 

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Renub Research
Renubリサーチ
2024年8月1日 US$2,790
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サマリー

世界のミレット市場規模

世界の雑穀市場は、2023年の105.6億米ドルから2032年には176.5億米ドルに達し、2023-2032年のCAGRは5.88%になると予想される。原動力となるのは、健康やフィットネスに対する顧客の需要の高まり、菜食主義やベジタリアン食といった食生活の変化、大規模な食用作物である雑穀、栄養に対する世界的な関心の高まりなどである。


雑穀産業の概要

ミレットは小さな種子を持つ友愛の植物で、太古の昔から穀物として栽培されてきた。これらの作物の中で最も人気のある耐乾性作物には、ナラキビ、シコクビエ、アワ、ソルガムなどがある。もともとはアフリカやアジア諸国で栽培されていたが、現在では世界中で生産・消費されており、特に降雨量の少ない地域で栽培されている。そのため、必須アミノ酸、ビタミン、ミネラル、食物繊維を含む栄養豊富な食品とされている。グルテンを含まず、グリセミック指数が低いため、セリアック病や糖尿病を患っている人も摂取すべき穀物のひとつである。不利な環境下でも繁殖する能力や注目度の低さといった特質が、気候に適した作物として雑穀の需要を高めている。

雑穀には膨大な用途と利点があり、世界中のあらゆる地域で消費されている。アフリカやアジアの多くの地域の人々は、キビを主食としており、粥やパン、発酵飲料の形で食されている。キビは健康機能食品として欧米諸国にも徐々に受け入れられ、朝食用シリアル、スナック菓子、グルテンフリー製品などに利用されている。キビの重要性は、飼料として利用される畜産業に見られる。食品や飼料以外にも、キビはエタノールやその他のバイオ燃料の工業的な可能性を秘めている。キビは、気候変動の影響を受けにくいだけでなく、数少ない主食作物という退屈な使い方を打破し、人々をよりよく養うことができるため、今や世界中で受け入れられている。


世界のミレット市場の成長促進要因

健康的で栄養密度の高い食品への需要の高まり

世界の雑穀市場は、世界市場における健康的で栄養価の高い食品に対する需要の高まりにより、上昇傾向にある。雑穀には繊維、ビタミン、抗酸化物質、ミネラルが含まれているため、カロリー摂取を控えている顧客に人気がある。世界中で人気のあるビーガンやグルテンフリーの食事からの食生活の変化により、ミレットはスーパーフードとして注目されている。そのため、消費者は糖尿病や消化不良の管理、減量に役立つ製品に関心を寄せている。また、穀物を含む「ナチュラル&オーガニック」食品を人々が受け入れているため、オーガニックとの戦いも雑穀の取り込みにさらなるメリットをもたらしている。このような嗜好の変化は、雑穀や、例えば小麦粉、スナック、FOCPとして調理された雑穀製品の需要を方向づける。


政府の政策と農業振興

雑穀を支持する政府の政策とプログラムが世界の雑穀市場の成長要因である。特にアジアとアフリカ大陸の多くの国では、食糧安全保障と食糧多様化のために雑穀の生産と利用を促している。キビは気候変動に強い作物であるため、多くの政府は農家に奨励金や補助金、研修などを提供し、他の作物よりもキビ栽培を奨励する政策を採用している。国連はその後、雑穀を特定し世界的に普及させるため、2023年を国際雑穀年と定めました。これらの取り組みは、伝統的な雑穀栽培と、加工目的の技術やサプライチェーンへの投資であり、雑穀製品の入手可能性と需要を倍増させるものである。


グルテンフリーで環境に優しい製品に対する需要の高まり

雑穀の消費に影響を与える主なトレンドは、グルテンフリー食品市場と製品の環境配慮への傾向である。セリアック病の患者数の増加とグルテンフリーを求める個人的嗜好の食事療法が相まって、雑穀は小麦や大麦に比べてグルテンフリーの穀物として自然な形で応用されている。また、雑穀の収量は水や投入資材が比較的少なくて済むため、環境面でも有利である。利用可能な淡水と持続可能な農業に対する世界的な意識の高まりにより、雑穀は現在、気候変動に対応した作物として栽培されている。このような健康と環境への影響の複合的な効果により、雑穀はパック詰めされた食品、特殊な健康食品、その他世界中の様々な市場など、多くの分野で利用されるようになっている。


ヨーロッパ雑穀市場

ヨーロッパの雑穀市場は現在、数多くの要因によって目覚ましい成長軌道に乗っている。この成長に拍車をかけている主な傾向は、消費者の健康意識の台頭であり、そのためクリーンラベルの食品が必要とされている。また、菜食主義者の増加により、雑穀製品だけでなく雑穀入り製品の需要も高まっている。ドイツ、フランス、英国は、今後数年間、雑穀をベースとした製品に対する展示会の強い需要として、このような成長をリードすると予想される。

欧州市場の見通しを理解している企業は、消費者の味覚に合う革新的な雑穀ベースの食品を開発するための研究開発に注力するよう位置づけている。このアプローチのための積極的な計画は、近い将来、地域市場の見通しを高めるために肯定的な結果を予見している。


世界の雑穀企業分析

世界の雑穀市場の主要企業は、Archer Daniels Midland Company、Cargill、Bayer Crop Science AG、Nestlé S. A., NH Foods Ltdで、これらの企業は世界中で雑穀の生産とマーケティングの両方に携わっている。


世界の雑穀企業ニュース

2023年9月、ネスレ・インドは、大麦、野菜、バジュラ、スパイスなど地元産の原料を使用したNestlé a+ Masala Milletベースのポリッジを発売した。Veggie MasalaとTangy Tomatoのフレーバーがあり、わずか2分で作れる。
2023年5月、ボン・グループ・オブ・インダストリーズは、ミレ・ピザ、ミレ・ブレッド、ミレ・バーガーなど、キビを使ったベーカリー製品を発売した。これらの製品はBajra、Jowar、Ragiを使用し、国際ミレット年とインドのミレットミッションを支援するため、健康的なミレットベースの食生活を促進する。
5月202日- ITCはSunfeast Farmlite Super Millets Cookiesを発表した。鉄分、食物繊維、タンパク源として、味と栄養のバランスが取れたMulti MilletとChoco-chip Multi Milletがある。今回の発売は、ITCのミッション・ミレット・プログラムを支援するものである。


製品 - 2つの視点からの市場構成:

1.オーガニック
2.レギュラー


アプリケーション - 6つの視点からの市場細分化:

1.乳児用食品
2.ベーカリー製品
3.朝食
4.飲料
5.飼料
6.その他


流通チャネル - 5つの視点からの市場細分化:

1.業界団体・組織
2.スーパーマーケット
3.伝統的な食料品店
4.オンラインストア
5.その他


国別 - 25の観点からの市場内訳:

北米

o アメリカ合衆国
o カナダ

ヨーロッパ

o フランス
o ドイツ
o イタリア
o スペイン
o イギリス
o ベルギー
o オランダ
o トルコ

アジア太平洋

o 中国
o 日本
o インド
o 韓国
o タイ
o マレーシア
o インドネシア
o オーストラリア
o ニュージーランド

ラテンアメリカ

o ブラジル
o メキシコ
o アルゼンチン

中東・アフリカ

o サウジアラビア
o アラブ首長国連邦
o 南アフリカ


すべての主要プレーヤーを5つの視点からカバー:

- 概要
- キーパーソン
- 最近の動向と戦略
- 直近1年間の製品ポートフォリオと製品発売
- 売上高


主要プレーヤーの分析

1.アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社
2.カーギル
3.バイエルクロップサイエンス
4.ネスレS.A.
5.NHフーズ

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.世界のミレット市場

6.市場シェア分析

6.1 製品別
6.2 用途別
6.3 流通チャネル別
6.4 地域別


7.製品別

7.1 オーガニック
7.2 レギュラー


8.用途別

8.1 幼児用食品
8.2 ベーカリー製品
8.3 朝食
8.4 飲料
8.5 飼料
8.6 その他


9.流通経路別

9.1 業界団体
9.2 スーパーマーケット
9.3 伝統的食料品店
9.4 オンラインストア
9.5 その他


10.国名

10.1 北米

10.1.1 アメリカ合衆国
10.1.2 カナダ

10.2 ヨーロッパ

10.2.1 フランス
10.2.2 ドイツ
10.2.3 イタリア
10.2.4 スペイン
10.2.5 イギリス
10.2.6 ベルギー
10.2.7 オランダ
10.2.8 トルコ

10.3 アジア太平洋

10.3.1 中国
10.3.2 日本
10.3.3 インド
10.3.4 オーストラリア
10.3.5 韓国
10.3.6 タイ
10.3.7 マレーシア
10.3.8 インドネシア
10.3.9 ニュージーランド

10.4 ラテンアメリカ

10.4.1 ブラジル
10.4.2 メキシコ
10.4.3 アルゼンチン

10.5 中東・アフリカ

10.5.1 南アフリカ
10.5.2 サウジアラビア
10.5.3 アラブ首長国連邦


11.ポーターのファイブフォース分析

11.1 新規参入の脅威
11.2 買い手の交渉力
11.3 代替の脅威
11.4 サプライヤーの交渉力
11.5 競争上のライバル関係


12.SWOT分析

12.1 強み
12.2 弱点
12.3 チャンス
12.4 脅威


13.主要プレーヤーの分析

13.1 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社

13.1.1 概要
13.1.2 キーパーソン
13.1.3 最近の開発
13.1.4 最近1年間の製品ポートフォリオと上市製品
13.1.5 収益

13.2 カーギル

13.2.1 概要
13.2.2 キーパーソン
13.2.3 最近の開発
13.2.4 最近1年間の製品ポートフォリオと上市製品
13.2.5 収益

13.3 バイエルクロップサイエンス

13.3.1 概要
13.3.2 キーパーソン
13.3.3 最近の開発
13.3.4 最近1年間の製品ポートフォリオと上市製品
13.3.5 収益

13.4 ネスレS.A.

13.4.1 概要
13.4.2 キーパーソン
13.4.3 最近の開発
13.4.4 最近1年間の製品ポートフォリオと製品上市
13.4.5 収益

13.5 NHフーズ

13.5.1 概要
13.5.2 キーパーソン
13.5.3 最近の開発
13.5.4 最近1年間の製品ポートフォリオと製品上市
13.5.5 収益

 

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Summary

Global Millets Market Size

Global millets market is expected to touch US$ 17.65 billion by 2032 from US$ 10.56 billion in 2023, with a CAGR of 5.88% between 2023-2032. The driving forces are rising customer demand for health and fitness requirements, shift in dietetics: vegan and vegetarian meals, millets being large scale food crops, more stress on nutritionals around the world.


Millets Industry Overview

Millets are small-seed fraternity plants that has been cultivated as cereals from time immemorial. Of all these crops some of the most popular drought resistant crops are the pearl millet, finger millet, the foxtail millet as well as the sorghum. Originally grown in African and Asian countries, millets are produced and consumed all over the world and especially in the regions which receive low rainfall. For that reason, they are labelled as nutrient-dense foods that contain essential amino acids, vitamins, minerals and dietary fibre. It is among the grains which do not contain gluten and have low glycemic index and should therefore be taken by people with the diseases of celiac disease and diabetes. Such qualities as ability to reproduce in unfavorable environments, and lack of attention have driven the demand of millets as climate smart crops.

There is vast uses and benefits of millet and it is consumed in all the regions of the globe. People of many parts of Africa and Asia rely on them as their staple foods; they are taken in the form of porridge, bread and fermented drink. Millet is gradually being accepted in the western oriented countries as health functional food and is being utilized in breakfast cereals, snacks and gluten free products among others Its importance is seen in the livestock industry where it is used as fodder Some of the types of millet are grown for bird feed. Besides foods and feeds, millet has the industrial potential for ethanol and the other bio fuels. Due to its ability to feed the people better break the boring usage of few staple crops, besides seeing through climate shocks, Millets is now embraced by the whole world.


Growth Drivers of the Worldwide Millets Market

Rising Demand for Healthy and Nutrient-Dense Foods

The global millet market is on the rise due to the rising demand for healthy and nutritional food products in the global market. Millets contains fibers, vitamins, antioxidants, and minerals; therefore, they are popular with clients who are cutting on their calorie intake. With a change in diet from the popular vegan and gluten-free diets around the world the millet is coming out as a superfood. This is the reason the consumers are more concerned with the products that can help in managing their diabetes, digestion problems and in losing weight. Organic fight also added extra advantage to millet uptake as people are embracing ‘Natural and Organic’ foods including grains. This change in preferences directs demand for millet and its products prepared as, for instance, flour, snaks and FOCPs.


Government Policies and Agricultural Promotion

Government policies and program in favour of the crop are the growth factors of the global millets market. Many countries especially in the Asian and Africa continent are urging the production and use of millet in food security and food diversification. Many governments have adopted policies such as provision of incentives, subsidies, and training to farmers to embrace millet farming than other crops since the former is resistant to climate change. The United Nations later in identifying and promoting the grains globally declared the year 2023 as the International Year of Millets. These initiatives are traditional millet farming and investing in technologies and supply chains for processing purpose and doubled up availability, demand of millet products.


Rising Demand for Gluten Free and Eco-Friendly Products

Major trends influencing the consumption of millet are the gluten-free foods market and the trend towards the environmental friendliness of products. With increased cases of celiac disease coupled with other personal preference diets that Gluten free, millets apply as a natural as gluten free grains as compared to wheat and barleys. Also, yields from millets are relatively low on water and inputs, which is a good thing environmentally. Due to increasing awareness of available fresh water and sustainable agriculture around the world millets are now being cultivated as climate smart crops. The combined effect of these health and environmental impact is turning millets into many sectors like packed food products, specialty health foods, and other various markets around the globe.


Europe Millets Market

The European millet market is currently on an impressive growth trajectory triggered by numerous factors. A main trend fueling this growth is the emergent health consciousness among consumers, thus the need for clean-label foods. Also, the growing number of vegan’s results in the demand for millet products as well as products containing millet. Germany, France, and the U. K are expected to lead such growth as exhibition strong demand towards the millet-based products in the forthcoming years.

Understanding the prospect of Europe market, firms are positioning themselves to focus on carrying out research and developmental studies to developed innovative millet-based food products that will fit the palate of consumers. The proactive planning for this approach foresees positive results to boost the regional market prospects in the near future.


Global Millets Company Analysis

The key players in the global millets market are Archer Daniels Midland Company, Cargill, Bayer Crop Science AG and Nestlé S. A., NH Foods Ltd These companies are involved in both production and marketing of millets across the world.


Global Millets Company News

In September 2023, Nestlé India introduced Nestlé a+ Masala Millet-based porridges made with locally sourced ingredients, such as barley, vegetables, bajra, and spices. Available in Veggie Masala and Tangy Tomato flavors, they take just two minutes to make.
In May 2023, Bonn Group of Industries introduced a range of bakery goods based on millet, including Millet Pizza, Millet Bread, and Millet Burgers. These products are made with Bajra, Jowar, and Ragi and promote a healthy millet-based diet in support of the International Millets Year and the Millet Mission in India.
May 202- ITC introduced Sunfeast Farmlite Super Millets Cookies, made from a combination of millets like jowar and ragi and without maida. They offer Multi Millet and Choco-chip Multi Millet varieties, balancing taste and nutrition as a source of iron, fiber, and protein. This launch supports ITC's Mission Millet program.


Product – Market breakup in 2 viewpoints:

1. Organic
2. Regular


Application – Market breakup in 6 viewpoints:

1. Infant Food
2. Bakery Product
3. Breakfasts
4. Beverages
5. Fodder
6. Others


Distribution Channel – Market breakup in 5 viewpoints:

1. Trade Associations & organizations
2. Supermarkets
3. Traditional Grocery Stores
4. Online Stores
5. Others


Countries – Market breakup in 25 viewpoints:

North America

o United States
o Canada

Europe

o France
o Germany
o Italy
o Spain
o United Kingdom
o Belgium
o Netherland
o Turkey

Asia Pacific

o China
o Japan
o India
o South Korea
o Thailand
o Malaysia
o Indonesia
o Australia
o New Zealand

Latin America

o Brazil
o Mexico
o Argentina

Middle East & Africa

o Saudi Arabia
o UAE
o South Africa


All the key players have been covered from 5 Viewpoints:

• Overviews
• Key Person
• Recent Developments & Strategies
• Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
• Revenue


Key Players Analysis:

1. Archer Daniels Midland Company
2. Cargill
3. Bayer Crop Science AG
4. Nestlé S.A.
5. NH Foods Ltd



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global Millets Market

6. Market Share Analysis

6.1 By Product
6.2 By Application
6.3 By Distribution Channel
6.4 By regions


7. By Product

7.1 Organic
7.2 Regular


8. By Application

8.1 Infant Food
8.2 Bakery Product
8.3 Breakfasts
8.4 Beverages
8.5 Fodder
8.6 Others


9. By Distribution Channels

9.1 Trade Associations & organizations
9.2 Supermarkets
9.3 Traditional Grocery Stores
9.4 Online Stores
9.5 Others


10. Countries

10.1 North America

10.1.1 United States
10.1.2 Canada

10.2 Europe

10.2.1 France
10.2.2 Germany
10.2.3 Italy
10.2.4 Spain
10.2.5 United Kingdom
10.2.6 Belgium
10.2.7 Netherlands
10.2.8 Turkey

10.3 Asia Pacific

10.3.1 China
10.3.2 Japan
10.3.3 India
10.3.4 Australia
10.3.5 South Korea
10.3.6 Thailand
10.3.7 Malaysia
10.3.8 Indonesia
10.3.9 New Zealand

10.4 Latin America

10.4.1 Brazil
10.4.2 Mexico
10.4.3 Argentina

10.5 Middle East & Africa

10.5.1 South Africa
10.5.2 Saudi Arabia
10.5.3 United Arab Emirates


11. Porter's Five Forces Analysis

11.1 Threat of New Entry
11.2 The Bargaining Power of Buyer
11.3 Threat of Substitution
11.4 The Bargaining Power of Supplier
11.5 Competitive Rivalry


12. SWOT Analysis

12.1 Strength
12.2 Weakness
12.3 Opportunity
12.4 Threats


13. Key Players Analysis

13.1 Archer Daniels Midland Company

13.1.1 Overviews
13.1.2 Key Person
13.1.3 Recent Development
13.1.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
13.1.5 Revenue

13.2 Cargill

13.2.1 Overviews
13.2.2 Key Person
13.2.3 Recent Development
13.2.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
13.2.5 Revenue

13.3 Bayer Crop Science AG

13.3.1 Overviews
13.3.2 Key Person
13.3.3 Recent Development
13.3.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
13.3.5 Revenue

13.4 Nestlé S.A.

13.4.1 Overviews
13.4.2 Key Person
13.4.3 Recent Development
13.4.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
13.4.5 Revenue

13.5 NH Foods Ltd

13.5.1 Overviews
13.5.2 Key Person
13.5.3 Recent Development
13.5.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
13.5.5 Revenue

 

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