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ミールキットの世界市場レポート:エンドユーザー別(個人、家族) ミールタイプ別(ノンベジタリアン、ベジタリアン、ビーガン) 提供タイプ別(調理して食べる、加熱して食べる、すぐに食べられる) 流通チャネル別(ハイパーマーケット/スーパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン、その他) 国・企業分析、2024-2032年


Global Meal Kit Market Report by End User (Individuals, Families) Meal Type (Non-Vegetarian, Vegetarian, Vegan) Offering Type (Cook and Eat, Heat and Eat, Ready to Eat) Distribution Channel (Hypermarket/Supermarket, Convenience Store, Online, Others) Countries and Company Analysis, 2024-2032

ミールキットの世界市場分析 ミールキットの世界市場は、2023年の154億ドルから2032年には513億9000万ドルを超えると予想され、2024年から2032年までの年平均成長率は14.33%である。この成長の理由は、すぐに... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Renub Research
Renubリサーチ
2024年7月1日 US$2,990
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230 英語

 

サマリー

ミールキットの世界市場分析

ミールキットの世界市場は、2023年の154億ドルから2032年には513億9000万ドルを超えると予想され、2024年から2032年までの年平均成長率は14.33%である。この成長の理由は、すぐに食べられる食事が消費者の注目を集め、食事の時間を短縮できること、都市部に定住する人が増えていること、世界的に生活様式が変化していることなどである。


ミールキットの世界市場展望

ミールキットは、家庭ですぐに使える便利な食品の一種で、調理レシピとあらかじめ分量化された食材が同梱されている。ミールキットは、簡単な調理方法を求める消費者にとって非常に有利であると同時に、食材の買い出しや食事の準備に多くの時間を費やしたくない消費者にも有利である。ミールキットは、時間のない人や大勢で食事をする人にとって便利なソリューションであり、過剰な労力や製品消費なしにおいしい手料理を作る機会として証明されている。

ミールキットは通常、食事やその準備を簡単にしたい消費者が購入する。ミールキットは、あらかじめ分量が決まっていて、何をすればいいかの説明書もついているので、食材の買い出しに出かけたり、食事の準備の計画を立てたりする回数を最小限に抑えることができる。ミール・ニーズ・キットは、多くの仕事を抱える社会人や家庭をターゲットにしており、調理する時間がないだけでなく、レストランや持ち帰りによる新鮮な食事が少なくなるのを避けることができる。また、新しいレシピを試したり、好みの食事の種類を変えたりしたい人や、自宅でおいしく健康的な食事をとる便利な方法として、家族にも役立つ。


ミールキット市場の原動力

買い物や食事の準備にかかる時間を節約できる便利な食事ソリューションに対する消費者の需要の高まり

人々は迅速で便利な食事の選択肢を求めており、台所で食事の準備に何時間も費やしたくないと思っている。ミールキットは、設計された分量の食材と簡単なレシピを自宅に届けることで、この需要を満たしている。これは、忙しいスケジュールを持つ人々や家族と相性が良いため、この世代や他の良さに好まれている。ミールキットを通じて、人は食料品の買い物に必要な時間を節約し、週のために準備する食事の計画に多くの時間を費やしている。これは、現在の生活様式に影響されたソリューション提供の効率性に対する一般的な懸念に起因することができる。


多忙なライフスタイルと共働き世帯へのシフト

多忙なスケジュールや新世代の共稼ぎ世帯といった最近の社会の変化は、コンビニエンス・フードの需要を押し上げている。消費者は家庭料理をより重視するようになっているが、調理や買い物に多くの時間と労力を割けないため、ミールキットのような調理済みソリューションを選ぶようになっている。ミールキットは、品質や健康的な食事に妥協することなく、調理を簡単にする材料や簡単なレシピを提供する。便利に注文でき、どんなスケジュールにも合うので、時間の制約を避けて家庭料理を消費する機会を人々に与えている。この傾向は、現代のライフスタイルに調和した、より効率的で便利な食品消費の方法と関連する現代文化の重要な傾向の一つであることを証明している。


健康志向の食習慣が重視される中

消費者は健康に気を配り、より健康的な食生活に切り替えている。そのためには、新鮮で顧客の好みに合わせた分量の食事を提供する宅配サービス業者のミールキットが必要だ。低炭水化物食、ベジタリアン食、特定のアレルゲンを避けた食事であれば、顧客の栄養要件を満たすミールキットが玄関先まで届けられる。この現象は、健康をサポートする健康的な食生活を維持することの重要性に対する人々の関心の高まりと非常に一致している。パックミール宅配サービスは、食事をより複雑で管理しやすくするのに役立ち、消費者は、彼らが今日の社会で食べられている食品の品質や味を損なうことなく、彼らが取る食事に適切な意思決定を行うことができ、パックミールサービスの助けを借りて、人々は食生活を改善することができます。


パッケージング、ロジスティクス、オンライン・プラットフォームの革新は、顧客体験を向上させる。

包装技術、配送プロセス、eコマースにおける進歩は、サービスの提供や市場へのリーチという点で、ミールキット・ビジネスの原動力をより良い方向に変えつつある。洗練された包装は、消費者の手元に届くまでに食材が新鮮で良質であることを意味する。ロジスティクスのネットワークが、ミールキットができるだけ早く消費者の手元に届くようにしているからだ。対照的に、オンライン・サービスは、便利な注文、食事の好みの定義、定期購入の選択、顧客の利便性を提供する。これらのイノベーションは、ミールキット・プロバイダーの効率を高めるだけでなく、消費者の価値認識を高める。全体として、手頃な価格で健康的かつ便利なミール・ソリューション・プロセッサーを、より多くの消費者グループに提供することになる。


アジア太平洋地域のミールキット市場

特にアジア太平洋地域は、消費者の嗜好の多様化、生活水準の向上、革新的な技術により、ミールキット・サービスの分野でダイナミックな成長を遂げていることが観察されている。日本、韓国、オーストラリア、中国などのプレーヤーは、売上にさまざまな傾向を示しているため、市場で最も重要な存在となっている。日本と韓国は厳しい労働スケジュールで知られるため、ミールキットという形で食事に利便性と伝統的な味を求める。オーストラリアのミールキットはヘルシー志向で、オーガニックやオーストラリア産の食材を使った商品を提供する生産者が増えている。これらの背景には、手頃な価格の増加や、より多くの人々が中国の都市部に移り住み、特にミールキットで配達される洋食やインターナショナルな食品への需要が高まっていることによる、より良い生活水準へのシフトがある。オンライン・サービスと融合したパッケージングやデリバリー・サービスやシステムの新しい技術は、アジア太平洋をカバーする多様な市場において、食品・飲料産業が、栄養価が高く、顧客の文化に適合した、素早く簡単に調理できる食品への需要の高まりに対応し、販売店や市場シェアを拡大する上で重要な役割を果たしている。


ミールキット会社概要

ミールキット市場の主要企業は、Blue Apron Holdings、Tyson Foods、Nestle、Gobble Inc、Gousto、HelloFresh、SimplyCook Ltd.である。


ミールキット企業ニュース

2024年5月、ビーガン代替食品の大手企業Squeaky Beanは、ミールキットと代替肉スナックをラインナップに加え、英国の植物性食品市場の水準を引き上げた。Southern Fried Straws」、「Duck and Hoisin Style Bites」、「BBQ Pork Style Rolls」などの代替スナックとともに、「Hoisin Duck Style Pancakes Meal Kit」が登場した。

2024年3月、簡単でおいしいレシピを紹介することで有名なコンテンツクリエイター、エミリー・マリコがグリーンシェフとコラボした新しいミールキットで、農場でとれた新鮮な料理8品が登場する。チェリーメープルシロップをかけたリコッタパンケーキ、紅鮭のスイートホットパンソース、炙り豆腐を添えたメープルカリフラワーボウルなどがキットに含まれるレシピの一部だ。

2024年1月、アルバートソンズ・カンパニーズは、便利な食事時間に焦点を当てることで、飲食店を追い越そうと新しい食事を導入した。

2023年9月、ブルーエプロンはイギリスに本社を置くワンダーグループに買収されたことが正式に明らかになった。ブルーエプロンがミールキット宅配サービス市場の主要企業であることは周知の事実だ。ワンダー・グループは今回の買収で同事業に大きく参入した。この買収により、ワンダー・グループは、顧客により多くの選択肢、柔軟性、利便性を与えるミールタイム・ソリューションを提供するための、より強力な基盤を手に入れるはずだ。


ミールタイプ -3つの視点からの市場分析

1.ベジタリアン
2.ノンベジタリアン
3.ビーガン


提供タイプ - 3つの視点からの市場分析

1.ヒート&イート
2.調理して食べる
3.すぐに食べる


エンドユーザー - 2つの視点からの市場分析

1.個人
2.家族


流通チャネル - 4つの視点からの市場分析

1.オンライン
2.ハイパーマーケット・スーパーマーケット
3.コンビニエンスストア
4.その他


地域別 -25カ国の市場内訳

北米

- 米国
- カナダ

ヨーロッパ

- フランス
- ドイツ
- イタリア
- スペイン
- イギリス
- ベルギー
- オランダ
- トルコ

アジア太平洋

- 中国
- 日本
- インド
- オーストラリア
- 韓国
- タイ
- マレーシア
- インドネシア
- ニュージーランド

ラテンアメリカ

- ブラジル
- メキシコ
- アルゼンチン


中東・アフリカ

- 南アフリカ
- サウジアラビア
- アラブ首長国連邦


企業の洞察

- 概要
- 最近の動向
- 収益


企業分析

1.ブルーエプロン・ホールディングス
2.タイソンフーズ
3.ネスレ
4.ゴブル社
5.ゴスト
6.ハローフレッシュ
7.シンプリークック


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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.ミールキットの世界市場

6.ミールキットの世界市場シェア分析

6.1 ミールタイプ
6.2 オファリングタイプ
6.3 エンドユーザー
6.4 流通チャネル
6.5 国


7.食事の種類

7.1 ベジタリアン
7.2 ノンベジタリアン
7.3 ベジタリアン


8.提供タイプ

8.1 加熱して食べる
8.2 調理して食べる
8.3 すぐに食べられる


9.エンドユーザー

9.1 個人
9.2 家族


10.流通チャネル

10.1 オンライン
10.2 ハイパーマーケット・スーパーマーケット
10.3 コンビニエンスストア
10.4 その他


11.国名

11.1 北米

11.1.1 アメリカ合衆国
11.1.2 カナダ

11.2 ヨーロッパ

11.2.1 フランス
11.2.2 ドイツ
11.2.3 イタリア
11.2.4 スペイン
11.2.5 イギリス
11.2.6 ベルギー
11.2.7 オランダ
11.2.8 トルコ

11.3 アジア太平洋

11.3.1 中国
11.3.2 日本
11.3.3 インド
11.3.4 オーストラリア
11.3.5 韓国
11.3.6 タイ
11.3.7 マレーシア
11.3.8 インドネシア
11.3.9 ニュージーランド

11.4 ラテンアメリカ

11.4.1 ブラジル
11.4.2 メキシコ
11.4.3 アルゼンチン

11.5 中東・アフリカ

11.5.1 南アフリカ
11.5.2 サウジアラビア
11.5.3 アラブ首長国連邦


12.ポーター5分析

12.1 買い手の交渉力
12.2 サプライヤーの交渉力
12.3 ライバルの度合い
12.4 新規参入の脅威
12.5 代替品の脅威


13.SWOT分析

13.1 強み
13.2 弱点
13.3 機会
13.4 脅威


14.主要プレーヤー

14.1 ブルーエプロン・ホールディングス

14.1.1 概要
14.1.2 最近の開発
14.1.3 収益

14.2 タイソンフーズ

14.2.1 概要
14.2.2 最近の開発
14.2.3 収益

14.3 ネスレ

14.3.1 概要
14.3.2 最近の発展
14.3.3 収益

14.4 ゴブル社

14.4.1 概要
14.4.2 最近の開発

14.5 ゴスト

14.5.1 概要
14.5.2 最近の発展

14.6 ハローフレッシュ

14.6.1 概要
14.6.2 最近の開発

14.7 シンプリークック

14.7.1 概要
14.7.2 最近の開発

14.8 アルバートソンズ・カンパニーズ

14.8.1 概要
14.8.2 最近の開発

14.9 フレッシュン・リーン

14.9.1 概要
14.9.2 最近の開発

14.10 ハングリールート

14.10.1 概要
14.10.2 最近の開発

 

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Summary

Global Meal Kit Market Analysis

Global Meal Kit Market is expected more than US$ 51.39 billion by 2032 from 15.40 billion in 2023, with CAGR of 14.33% through the years 2024 through 2032. The reasons for this growth are as follows: ready to eat meals grab the attention of the consumers cutting short their time to eat, more number of people settling in the urban areas, and modification of life styles across the worlds.


Global Meal Kit Market Outlook

Meal kits are a type of convenience food product which are ready to be used at home and impregnated with cooking recipes and pre-portioned ingredients. They are very advantageous to consumers who require easy ways in preparing foods, but at the same time do not want to spend a lot of time shopping for food and preparing for meals. Meal kits are a convenient solution for people with little time and large crowds, proven as an opportunity to cook tasty homemade dishes without overpaying efforts and product consumption.

Meal kits are usually purchased by consumers who want to have a simplicity in their meals and preparing them. They come pre-portioned and with instructions on what to do, which helps to minimize the number of times one has to go out to shop for food and plan how to prepare the meals. Meals need kits to target the working people or families with many engagements, and they do not have the time to cook but also avoid fewer fresh meals from restaurants and takeaways. They also serve those who would like to try out new recipes or change the type of meal they prefer, as well as their families as convenient ways of eating delicious and healthy meals at home.


Driving Forces for the Meal Kit Market

Increasing demand from consumers for convenient meal solutions that save time on shopping and meal preparation

People are demanding quick and convenient options of meals, they do not want to spend hours in the kitchen preparing meals. Meal kits satisfy this demand by offering designed portioned ingredients and easy recipes that are delivered to your home. This has been preferred by this generation and other goodness because it goes well with people and families that have busy schedules. Through meal kits, one is saved the time required in shopping for groceries and spending a lot of time planning on the meals to prepare for the week. This can be attributed to the general concern for efficiency in solution provision that is influenced by current life modalities.


Shift towards busier lifestyles and dual-income households

The recent changes in the society such as busy schedules and new generation two income earner families have boosted the demand of convenience food. Consumers are focusing more on home-cooked meals but since people are not spending much time and efforts on cooking and shopping, they are opting for ready to cook solutions like meal kits. It provides servings of materials and easy recipes that make the preparation of food easier without the compromise of quality or healthy meals. They could be ordered conveniently and fit any schedule, giving people an opportunity to consume home cooked meals averting the time limitations. This trend proves to be one of the key tendencies in modern culture associated with more efficient and convenient ways of food consumption, which is in harmony with the contemporary lifestyle.


With a growing emphasis on health-conscious eating habits

Consumers are paying more attention to their health and switching to healthier diet which requires meal kits from delivery services suppliers that offer fresh and portioned according to customer’s preference food. If it is low-carb meals, vegetarian, or avoiding certain allergens, then a meal kit meeting the nutritional requirements of a customer is delivered at their doorstep. This phenomenon is quite consistent with people’s growing concern regarding the significance of maintaining a healthy diet that supports good health. Packed meal delivery services help to make meals less complex and more manageable and allow the consumer to make proper decisions on the meals that they take without having to compromise the quality or taste of foods that they are taking eaten in today’s society and with the help of packed meal services, people can improve on their diets.


Packaging, logistics, and online platform innovations enhance customer experience.

Advancements in packaging technology, the delivery process and e-commerce, are changing the dynamics of the meal kit business for the better in terms of service delivery and market reach. Sophisticated packaging means that the ingredients are fresh and of good quality by the time they reach the consumers. This is because the networks of logistics make sure that meal kits get to the consumers as soon as possible. In contrast, on-line services provide convenient ordering, defining preferences in meals and the choice of the subscription, and the customers’ convenience. These innovations enhance meal kit providers’ efficiency, as well as increase the perception of consumer value – overall, it makes affordable and healthy and convenient meal solutions processor a larger group of consumers.


Asia Pacific Meal Kit Market

The Asia Pacific region in particular has been observed as experiencing dynamic growth in the field of meal kit services due to the variety of consumer tastes, improving living standards, and innovative technologies. Players such as Japan, South Korea, Australia, and China are the most significant in market as they show various tendencies in their sales. The two countries include Japan and South Korea, which are known to have challenging working schedules; therefore, they desire convenience and traditional flavors in their meals in the form of meal kits. Australian meal kits are focused on healthy options with more and more producers offering their products with Organic & Australian sourced ingredients. These are through increased affordability and a shift towards better standards of living where more and more people are moving to urban areas in China and more sound a demand for Western and International foods more especially when delivered in meal kits. New techniques in packaging and delivery services and systems blended with online services play an important role in increasing outlets and market share in these diverse markets covering the Asia-Pacific for the food and beverages industry to meet the growing demand of quick and easy to cook food products that are nutritional and conforms to the customers culture.


Meal Kit Company Overview

The key players in the Meal Kit market are Blue Apron Holdings, Tyson Foods, Nestle, Gobble Inc, Gousto, HelloFresh, and SimplyCook Ltd.


Meal Kit Company News

In May 2024, leading vegan substitute business Squeaky Bean raised the bar for the plant-based market in the UK by adding a meal kit and alternative meat snacks to its lineup. Along with snack alternatives including Southern Fried Straws, Duck and Hoisin Style Bites, and BBQ Pork Style Rolls, the Hoisin Duck Style Pancakes Meal Kit is being introduced.

In March 2024, eight farm-fresh dishes make up the new meal kit that Emily Mariko, a well-known content creator known for sharing simple and delicious recipes, has created in collaboration with Green Chef. Ricotta pancakes with cherry maple syrup, sockeye salmon with sweet hot pan sauce, and maple cauliflower bowls with seared tofu are some of the recipes that come in the kit.

In January 2024, The Albertsons Companies introduced new meals in an effort to overtake eateries by focusing on convenient meal times.

In September 2023, Blue Apron was acquired by Wonder Group, a firm headquartered in the United Kingdom, officially revealed. It's no secret that Blue Apron is a major participant in the meal kit delivery service market. Wonder Group has made a significant entry into the same business with this acquisition. With this acquisition, Wonder Group should have a stronger foundation on which to provide mealtime solutions that give customers more options, flexibility, and convenience.


Meal Type –Market Breakup in 3 Viewpoints –

1. Vegetarian
2. Non-Vegetarian
3. Vegan


Offering Type – Market Breakup in 3 Viewpoints –

1. Heat and Eat
2. Cook and Eat
3. Ready to Eat


End User – Market Breakup in 2 Viewpoints –

1. Individuals
2. Families


Distribution Channel - Market Breakup in 4 Viewpoints –

1. Online
2. Hypermarket/Supermarket
3. Convenience Store
4. Others


Geography –Market Breakup of 25 Countries -

North America

• United States
• Canada

Europe

• France
• Germany
• Italy
• Spain
• United Kingdom
• Belgium
• Netherlands
• Turkey

Asia Pacific

• China
• Japan
• India
• Australia
• South Korea
• Thailand
• Malaysia
• Indonesia
• New Zealand

Latin America

• Brazil
• Mexico
• Argentina


Middle East & Africa

• South Africa
• Saudi Arabia
• United Arab Emirates


Company Insights:

• Overviews
• Recent Developments
• Revenue


Company Analysis:

1. Blue Apron Holdings
2. Tyson Foods
3. Nestle
4. Gobble Inc
5. Gousto
6. HelloFresh
7. SimplyCook Ltd.



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global Meal Kit Market

6. Global Meal Kit Market Share Analysis

6.1 Meal Type
6.2 Offering Type
6.3 End User
6.4 Distribution Channel
6.5 Country


7. Meal Type

7.1 Vegetarian
7.2 Non-Vegetarian
7.3 Vegan


8. Offering Type

8.1 Heat and Eat
8.2 Cook and Eat
8.3 Ready to Eat


9. End User

9.1 Individuals
9.2 Families


10. Distribution Channel

10.1 Online
10.2 Hypermarket/Supermarket
10.3 Convenience Store
10.4 Others


11. Country

11.1 North America

11.1.1 United States
11.1.2 Canada

11.2 Europe

11.2.1 France
11.2.2 Germany
11.2.3 Italy
11.2.4 Spain
11.2.5 United Kingdom
11.2.6 Belgium
11.2.7 Netherlands
11.2.8 Turkey

11.3 Asia Pacific

11.3.1 China
11.3.2 Japan
11.3.3 India
11.3.4 Australia
11.3.5 South Korea
11.3.6 Thailand
11.3.7 Malaysia
11.3.8 Indonesia
11.3.9 New Zealand

11.4 Latin America

11.4.1 Brazil
11.4.2 Mexico
11.4.3 Argentina

11.5 Middle East & Africa

11.5.1 South Africa
11.5.2 Saudi Arabia
11.5.3 UAE


12. Porter’s Five Analysis

12.1 Bargaining Power of Buyers
12.2 Bargaining Power of Suppliers
12.3 Degree of Rivalry
12.4 Threat of New Entrants
12.5 Threat of Substitutes


13. SWOT Analysis

13.1 Strength
13.2 Weakness
13.3 Opportunity
13.4 Threat


14. Key Players

14.1 Blue Apron Holdings

14.1.1 Overview
14.1.2 Recent Development
14.1.3 Revenue

14.2 Tyson Foods

14.2.1 Overview
14.2.2 Recent Development
14.2.3 Revenue

14.3 Nestle

14.3.1 Overview
14.3.2 Recent Development
14.3.3 Revenue

14.4 Gobble Inc

14.4.1 Overview
14.4.2 Recent Development

14.5 Gousto

14.5.1 Overview
14.5.2 Recent Development

14.6 HelloFresh

14.6.1 Overview
14.6.2 Recent Development

14.7 Simply Cook Ltd.

14.7.1 Overview
14.7.2 Recent Development

14.8 Albertsons Companies, Inc.

14.8.1 Overview
14.8.2 Recent Development

14.9 Fresh n' Lean

14.9.1 Overview
14.9.2 Recent Development

14.10 Hungryroot

14.10.1 Overview
14.10.2 Recent Development

 

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