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コンビニエンス食品市場レポート:タイプ別(調理済み食品、冷凍食品)、流通チャネル別(スーパーマーケット&ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン小売、その他)、国別、企業分析 2024~2032


Convenience Food Market Report by Type (Ready-to-eat, Frozen Food), Distribution Channel (Supermarkets & Hypermarkets, Convenience Stores, Online Retail, Others), Countries and Company Analysis 2024- 2032

世界のコンビニエンス食品市場の2023年の価格は5,115億7,000万米ドル。Renub Research社は、2024年から2032年までの年平均成長率を6.13%と予測している。2032年には8,738億7,000万米ドルになると予測される。 ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Renub Research
Renubリサーチ
2024年5月1日 US$2,790
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180 英語

 

サマリー

世界のコンビニエンス食品市場の2023年の価格は5,115億7,000万米ドル。Renub Research社は、2024年から2032年までの年平均成長率を6.13%と予測している。2032年には8,738億7,000万米ドルになると予測される。

コンビニエンス・フードの誕生は、我々の生活を簡素化することを意図したものである。コンビニエンス・フードは、外出先で調理済みの食品を手に取ることを可能にし、家庭での調理時間を短縮してくれる。一般的に「ヘルシー」とはみなされないコンビニ食品だが、手軽に手に入る多種多様な食品によって、その傾向は変わりつつある。三次加工食品」、つまりコンビニエンス・フードと呼ばれる食品は、よりおいしく食べるためにさらなる加工が施されている。サラダやサンドイッチ、調理済み食品に調理されることもある。また、チーズ、コールドカット、チョコレートバー、果物など、屋外で手軽に食べられる食品もある。


世界のコンビニエンス・フード市場動向

- 急速な都市化と可処分所得の増加

世界のコンビニエンス・フード市場を牽引しているのは、可処分所得の増加と急速な都市化である。世界銀行によると、世界人口の56%にあたる44億人が都市部に住んでいる。2050年までに、大都市圏の人口は現在の2倍になると予想されている。その頃には、10人中ほぼ7人が都市に住むことになる。都市は世界のGDPの80%以上を生み出しているため、うまく 管理された都市化は生産性と創造性を高め、持続可能な成長を促 すことができる。これは、すぐに食べられる代用品の市場を活性化させる。可処分所得の多い顧客は、便利でおいしい選択肢を選ぶことができる。その結果、コンビニエンス・フード市場が成長する。


- 多様性と創造性

コンビニエンス・フードの売上は革新性と多様性によって牽引され、消費者の嗜好はパッケージのトレンドを形成する。2023年版「バイイング・グリーン・レポート」の回答者の82%は、持続可能な包装のために追加料金を払ってもよいと答えており、2022年から4ポイント、2021年から8ポイント上昇した。若い消費者(18~24歳)の受容度はさらに高く、90%でトップである。71%のバイヤーがパッケージの持続可能性に基づいて積極的に製品を選択している。消費者の利便性への嗜好が拡大し、幅広いソリューションへの需要が高まるにつれて、メーカーは継続的なイノベーションに駆り立てられている。例えば、以前は乾物だけを提供していたパスタメーカーが、今では生パスタを提供し始めている。様々なボウル、サラダミックス、オーブンボウル、サンドイッチ、ラップ、寿司、惣菜が毎日提供されている。この傾向は、グローバル化によってさらに拍車がかかっている。


- オンライン商取引の拡大

世界のコンビニエンス・フード市場を牽引する大きな要因のひとつは、電子商取引の急激な拡大である。国連貿易開発会議(UNCTAD)の調査によると、ほとんどの製品カテゴリーでオンライン購入が6~10ポイント増加している。2022年には2億6,800万人のアメリカ人インターネット買い物客がいた。オンライン・プラットフォームやアプリの成長により、顧客は様々なコンビニエンス・フードに簡単にアクセスできるようになった。これは特に、十分な食事に関する答えを探している忙しい人々に魅力的である。TradingPlatforms社の調査によると、2023年には1年前より3億5,000万人多い28億5,000万人以上の個人がオンライン食事宅配サービスを利用するという。コンフォートフードメーカーは、従来の小売よりも電子商取引を通じてより多くの人々にリーチすることができる。輸送とロジスティクスの技術的進歩は、オンライン食料品ショッピングの利点を増大させる。


調理済み食品は市場の重要な構成要素である。

さまざまな細かい仕事や大きな野心のために、人間はより多くの時間を必要とする。消費者が大がかりな調理時間や下ごしらえを必要とせずに楽しめるよう、前もって準備、調理、包装された食品は、理論的には調理済み食品と定義される。特別に包装された食品は、気難しい子供から在宅勤務の親や高齢者まで幅広い年齢層に対応し、企業にとってより優先順位の高いものとなっている。消費者の傾向や欲求を考慮すれば、誰にとっても満足できるものがある。これが世界のコンビニエンス・フード分野を牽引している。


アジア太平洋地域のコンビニエンス・フード市場

アジア太平洋地域では、コンビニエンス・フードの消費とイノベーションが市場を支配している。アジアの混雑した都市では、ペースの速い生活と都市化が迅速な食事ソリューションへの需要を高めている。国連4機関による報告書の重要な調査結果によると、この地域の人口の55%近くが2030年までに都市部に住むようになると予想されている。時間の制約に直面する専門職や大学生は、ますますコンビニエンス・フードに頼るようになっている。フィットネスとコンビニエンス・フードの出会いのトレンドがあり、消費者は栄養価が高いが手軽な選択肢を優先している。このため、ビーガンやグルテンフリーの選択肢を含め、簡単ですぐに温められる食品の需要が高まる。2022年2月、VegaBytzはインドで100%ビーガンの肉製品を追加した。VegaBytzの肉、チキン、ツナレディ、カレー製品はすべて、植物だけで作られたビーガン製品である。

アジアで盛んな電子商取引は、便利な食品の直接配達を可能にする。地域的な影響がアジア太平洋市場を定義している。東アジア(中国、日本、韓国)は鮮度を重視し、電子レンジに適した食品や、キムチや寿司を含むさまざまな味付けが改良されている。東南アジア(インドネシア、タイ、ベトナム)は、パッタイやフォーのようなストリート・フードにヒントを得たシングル・サーブのパッケージで、野心的な風味を好む。


世界のコンビニエンス・フード企業ニュース

世界のコンビニエンス・フード市場で重要な企業は、ゼネラル・ミルズ社、コナグラ・ブランズ社、ネスレS.A.、ホーメル・フーズ社、ユニリーバPLC、クラフト・ハインツ・カンパニー、ノマド・フーズ社、B&Gフーズ社である。

- 2024年3月 - 食料品e-tailerのBigBasketがシェフのSanjeev Kapoorと共同で新しい冷凍食品ブランドPreciaを立ち上げる。Preciaは冷凍野菜、おつまみ、スイーツの3つの商品カテゴリーを提供。
- 2023年10月-エイミーズ・キッチンは、消費者の嗜好の変化、特に多忙な家庭の嗜好の変化に対応し、冷凍食品業界のトレンドに沿った「ファミリーサイズ・エントレ」を発表。この発売は、食事にスポットを当て、パッケージデザインと利便性に重点を置いている。慌ただしいスケジュールの中、家族は便利で健康的な食事の選択肢を求めており、エイミーズ・キッチンは家族全員向けの冷凍食品シリーズでそのニーズに応えている。
- 2023年7月-コナグラ・ブランズ社は、複数のブランド、メニュー、フレーバー、価格帯で、様々な消費者の嗜好やライフスタイルに対応する多様な冷凍食品の夏のラインナップを発表。
- 2023年6月 - ネスレとPAIパートナーズの合弁会社は、ネスレの欧州冷凍ピザ事業の活性化と発展を目指し、ダイナミックな食品業界において、進化する消費者の嗜好と市場動向への適応性を強調。
- 2022年4月 - プラスマは新商品の導入により冷凍食品ポートフォリオを拡大し、現在ではMeatigo.com、Walmart、Nature's Basket、Swiggy Instamartなどの提携小売店を通じて全70都市で入手可能。



タイプ - 2つの視点からの市場区分:

1.調理済み食品
2.冷凍食品


流通チャネル - 4つの視点からの市場細分化:

1.スーパーマーケットとハイパーマーケット
2.コンビニエンスストア
3.オンライン小売
4.その他


国別 - 25カ国の市場内訳:

1.北米

1.1 アメリカ合衆国
1.2 カナダ

2.ヨーロッパ

2.1 フランス
2.2 ドイツ
2.3 イタリア
2.4 スペイン
2.5 イギリス
2.6 ベルギー
2.7 オランダ
2.8 トルコ

3.アジア太平洋

3.1 中国
3.2 日本
3.3 インド
3.4 韓国
3.5 タイ
3.6 マレーシア
3.7 インドネシア
3.8 オーストラリア
3.9 ニュージーランド

4.ラテンアメリカ

4.1 ブラジル
4.2 メキシコ
4.3 アルゼンチン

5.中東・アフリカ

5.1 サウジアラビア
5.2 アラブ首長国連邦
5.3 南アフリカ


主要プレーヤーを3つの視点から網羅:

- 概要
- 最近の開発
- 収益分析


企業分析

1.ゼネラル・ミルズ社
2.コナ・ブランズ
3.ネスレS.A.
4.ホーメルフーズ
5.ユニリーバPLC
6.クラフト・ハインツ・カンパニー
7.ノマドフーズ
8.B&Gフーズ

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.世界のコンビニエンス・フード市場

6.世界のコンビニエンス食品 - 市場シェア分析

6.1 タイプ別
6.2 流通チャネル別
6.3 国別


7.製品別 - コンビニエンス食品の世界市場

7.1 レディ・トゥ・イート
7.2 冷凍食品


8.流通チャネル - 世界のコンビニエンス・フード市場

8.1 スーパーマーケットとハイパーマーケット
8.2 コンビニエンスストア
8.3 オンライン小売
8.4 その他


9.国別 - コンビニエンス食品の世界市場

9.1 北米

9.1.1 米国
9.1.2 カナダ

9.2 ヨーロッパ

9.2.1 フランス
9.2.2 ドイツ
9.2.3 イタリア
9.2.4 スペイン
9.2.5 イギリス
9.2.6 ベルギー
9.2.7 オランダ
9.2.8 トルコ

9.3 アジア太平洋

9.3.1 中国
9.3.2 日本
9.3.3 インド
9.3.4 韓国
9.3.5 タイ
9.3.6 マレーシア
9.3.7 インドネシア
9.3.8 オーストラリア
9.3.9 ニュージーランド

9.4 ラテンアメリカ

9.4.1 ブラジル
9.4.2 メキシコ
9.4.3 アルゼンチン

9.5 中東・アフリカ

9.5.1 サウジアラビア
9.5.2 アラブ首長国連邦
9.5.3 南アフリカ


10.ポーターの5つの力分析 - 世界のコンビニエンス・フード市場

10.1 買い手の交渉力
10.2 サプライヤーの交渉力
10.3 ライバルの度合い
10.4 新規参入の脅威
10.5 代替品の脅威


11.SWOT分析 - 世界のコンビニエンス・フード市場

11.1 強み
11.2 弱点
11.3 機会
11.4 脅威


12.主要プレーヤー

12.1 ゼネラル・ミルズ社

12.1.1 概要
12.1.2 最近の開発
12.1.3 収益分析

12.2 コナグラ・ブランズ

12.2.1 概要
12.2.2 最近の開発
12.2.3 収益分析

12.3 ネスレS.A.

12.3.1 概要
12.3.2 最近の開発
12.3.3 収益分析

12.4 ホーメルフーズ

12.4.1 概要
12.4.2 最近の開発
12.4.3 収益分析

12.5 ユニリーバPLC

12.5.1 概要
12.5.2 最近の開発
12.5.3 収益分析

12.6 クラフト・ハインツ・カンパニー

12.6.1 概要
12.6.2 最近の開発
12.6.3 収益分析

12.7 ノマドフーズ

12.7.1 概要
12.7.2 最近の開発
12.7.3 収益分析

12.8 B&G Foods, Inc.

12.8.1 概要
12.8.2 最近の開発
12.8.3 収益分析

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図表リスト

表-01:世界のコンビニエンス食品市場タイプ別シェア(%)、2019年~2023年
表-02:世界のコンビニエンス食品市場タイプ別シェア予測(%)、2024年~2032年
表-03:世界のコンビニエンスフード市場流通チャネル別シェア(%)、2019年~2023年
表-04:世界のコンビニエンスフード市場流通チャネル別シェア予測(%)、2024年~2032年
表-05:世界のコンビニエンスフード市場各国別シェア(%)、2019年~2023年
表-06:コンビニエンスフードの世界各国市場シェア予測(%)、2024年~2032年

 

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Summary

Global Convenience Food Market was priced at US$ 511.57 Billion in 2023. Renub Research forecasts a 6.13% CAGR from 2024 to 2032. The market is predicted to be priced at US$ 873.87 Billion by 2032.

The creation of convenience foods was intended to simplify our lives. They allow us to grab pre-prepared items while on the road and reduce the time we spend preparing at home. Even though they are not typically considered "healthy," the wide variety of readily available convenient foods is changing that. Food labeled "tertiary processed food," or convenience food, has undergone further processing to render it more palatable. The meal could have been thoroughly cooked into a salad, sandwich, or ready-to-eat meal. As an alternative, it might be a food that is easy to eat outdoors, such as cheese, cold cuts, chocolate bars, or fruit.


Global Convenience Food Market Trends

• Swift urbanization coupled with increasing disposable income

The worldwide convenience food market is driven by increased disposable income and rapid urbanization. According to the World Bank, 4.4 billion people live in cities, or 56% of the world's population. By 2050, the population of metropolitan areas is anticipated to have doubled from its current level. Almost seven out of ten individuals will reside in the towns by this time. Since cities create more than 80% of the world's GDP, well-managed urbanization can promote sustainable growth by boosting productivity and creativity. This fuels the market for ready-to-eat substitutes. Clients with more disposable income can choose convenient, tasty options. The convenience food market grows as a result.


• Diversity and creativity

Convenience food sales are driven by innovation and variety, while consumer preferences shape packaging trends. 82% of respondents in the 2023 Buying Green Report said they would be willing to pay extra for sustainable packaging, an increase of 4 points from 2022 and 8 points from 2021. Younger consumers (18–24-year-olds) are even more receptive and leading at 90%. 71% of buyers actively select products based on the packaging's sustainability. Manufacturers are driven to innovate continuously as consumer preferences for convenience expand and demand for a wide range of solutions rises. For instance, pasta producers who previously exclusively offered dry goods are now beginning to offer fresh pasta. Various bowls, salad mixes, oven bowls, sandwiches, wraps, sushi, and ready meals are available daily. This trend is further fueled by globalization as people want a variety of cuisines in easily accessible formats.


• Expansion of online commerce

One major factor driving the global convenience food market is the exponential growth of e-commerce. According to a UNCTAD survey, most product categories have shown an increase in online purchases of between six and ten percentage points. There were 268 million American internet shoppers in 2022. Customers can now easily access various convenience foods thanks to the growth of online platforms and apps. This especially appeals to busy people looking for answers regarding enough meals. More than 2.85 billion individuals, or 350 million more than a year ago, would use online meal delivery services in 2023, according to research provided by TradingPlatforms. Comfort food manufacturers can reach a wider audience through e-trade than traditional retail. Technological advancements in transportation and logistics increase the advantages of online grocery shopping.


Ready-to-eat foods are crucial components of the market

Due to their various minor and enormous ambitions, humans require more time. Food prepared, cooked, and packaged ahead of time so consumers can enjoy it without requiring extensive cooking times or preparation is theoretically defined as ready-to-eat. Specially packaged foods have become more of a priority for businesses, catering to a wide range of age groups, from finicky children to parents who work from home and senior citizens. While considering consumer trends and desires, there is something for everyone. This is driving the convenience food sector worldwide.


Asia-Pacific convenience food market

Convenience food consumption and innovation dominate the market in the Asia-Pacific area. Fast-paced life and urbanization in crowded Asian cities increase the demand for quick meal solutions. The vital findings of a report by four United Nations agencies show that nearly 55% of the region's population is anticipated to live in urban areas by 2030. Professionals and college students who face time constraints are increasingly depending on convenience foods. There is a trend of fitness and convenience meeting, with consumers prioritizing nutritious but handy options. This will increase demand for easy, ready-to-heat food, including vegan or gluten-free choices. In February 2022, VegaBytz added a 100% vegan meat product in India. All meat, chicken, tuna-ready meals, and curry products through VegaBytz are vegan and crafted solely from plants.

The thriving e-commerce in Asia enables the direct delivery of convenience food. Regional influences define the Asia-Pacific market. East Asia (China, Japan, and South Korea) emphasizes freshness, with improvements in microwave-friendly food and various flavors, including kimchi and sushi. Southeast Asia (Indonesia, Thailand, and Vietnam) favors ambitious flavors, with single-serve packaging inspired by street foods like Pad Thai and Pho.


Global Convenience Food Company News

The critical global convenience food market companies are General Mills Inc., Conagra Brands, Nestlé S.A., Hormel Foods, Unilever PLC, The Kraft Heinz Company, Nomad Foods Ltd, and B&G Foods, Inc.

• In March 2024 - BigBasket, the grocery e-tailer, collaborates with chef Sanjeev Kapoor to launch a new frozen food brand called Precia. Precia offers three product categories: frozen veggies, nibbles, and sweets.
• In October 2023 - Amy’s Kitchen unveiled ""Family Size Entrées"" in response to shifting consumer preferences, especially among busy families, and in line with trends in the frozen food industry. This launch highlights the meals and focuses on packaging design and convenience. Given hectic schedules, families are searching for convenient, wholesome meal options, a need Amy's Kitchen meets with its range of frozen meals tailored for the entire family.
• In July 2023 - Conagra Brands Inc. unveiled a summer lineup of diverse frozen products, catering to various consumer tastes and lifestyles with multiple brands, entrees, flavors, and price points.
• In June 2023 - The Nestlé and PAI Partners joint venture aims to revitalize and develop Nestlé's European frozen pizza business, highlighting adaptability to evolving consumer preferences and market trends in the dynamic food industry.
• In April 2022 - Prasuma expanded its frozen food portfolio with the introduction of new products, which are now accessible in all 70 cities through partner retail outlets such as Meatigo.com, Walmart, Nature’s Basket, and Swiggy Instamart.



Type – Market breakup in 2 viewpoints:

1. Ready-to-eat
2. Frozen food


Distribution Channel – Market breakup in 4 viewpoints:

1. Supermarkets & Hypermarkets
2. Convenience Stores
3. Online Retail
4. Others


Country – Market breakup of 25 Countries:

1. North America

1.1 United States
1.2 Canada

2. Europe

2.1 France
2.2 Germany
2.3 Italy
2.4 Spain
2.5 United Kingdom
2.6 Belgium
2.7 Netherland
2.8 Turkey

3. Asia Pacific

3.1 China
3.2 Japan
3.3 India
3.4 South Korea
3.5 Thailand
3.6 Malaysia
3.7 Indonesia
3.8 Australia
3.9 New Zealand

4. Latin America

4.1 Brazil
4.2 Mexico
4.3 Argentina

5. Middle East & Africa

5.1 Saudi Arabia
5.2 UAE
5.3 South Africa


All the Key players have been covered from 3 Viewpoints:

• Overview
• Recent Development
• Revenue Analysis


Company Analysis:

1. General Mills Inc.
2. Conagra Brands
3. Nestlé S.A.
4. Hormel Foods
5. Unilever PLC
6. The Kraft Heinz Company
7. Nomad Foods Ltd
8. B&G Foods, Inc.



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global Convenience Food Market

6. Global Convenience Food – Market Share Analysis

6.1 By Type
6.2 By Distribution Channel
6.3 By Countries


7. Product – Global Convenience Food Market

7.1 Ready-to-eat
7.2 Frozen food


8. Distribution Channel – Global Convenience Food Market

8.1 Supermarkets & Hypermarkets
8.2 Convenience Stores
8.3 Online Retail
8.4 Others


9. Countries – Global Convenience Food Market

9.1 North America

9.1.1 United States
9.1.2 Canada

9.2 Europe

9.2.1 France
9.2.2 Germany
9.2.3 Italy
9.2.4 Spain
9.2.5 United Kingdom
9.2.6 Belgium
9.2.7 Netherland
9.2.8 Turkey

9.3 Asia Pacific

9.3.1 China
9.3.2 Japan
9.3.3 India
9.3.4 South Korea
9.3.5 Thailand
9.3.6 Malaysia
9.3.7 Indonesia
9.3.8 Australia
9.3.9 New Zealand

9.4 Latin America

9.4.1 Brazil
9.4.2 Mexico
9.4.3 Argentina

9.5 Middle East & Africa

9.5.1 Saudi Arabia
9.5.2 UAE
9.5.3 South Africa


10. Porter’s Five Forces Analysis – Global Convenience Food Market

10.1 Bargaining Power of Buyers
10.2 Bargaining Power of Suppliers
10.3 Degree of Rivalry
10.4 Threat of New Entrants
10.5 Threat of Substitutes


11. SWOT Analysis – Global Convenience Food Market

11.1 Strength
11.2 Weakness
11.3 Opportunity
11.4 Threat


12. Key Players

12.1 General Mills Inc.

12.1.1 Overview
12.1.2 Recent Development
12.1.3 Revenue Analysis

12.2 Conagra Brands

12.2.1 Overview
12.2.2 Recent Development
12.2.3 Revenue Analysis

12.3 Nestlé S.A.

12.3.1 Overview
12.3.2 Recent Development
12.3.3 Revenue Analysis

12.4 Hormel Foods

12.4.1 Overview
12.4.2 Recent Development
12.4.3 Revenue Analysis

12.5 Unilever PLC

12.5.1 Overview
12.5.2 Recent Development
12.5.3 Revenue Analysis

12.6 The Kraft Heinz Company

12.6.1 Overview
12.6.2 Recent Development
12.6.3 Revenue Analysis

12.7 Nomad Foods Ltd

12.7.1 Overview
12.7.2 Recent Development
12.7.3 Revenue Analysis

12.8 B&G Foods, Inc.

12.8.1 Overview
12.8.2 Recent Development
12.8.3 Revenue Analysis

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List of Tables/Graphs

Table-01: Global – Convenience Food Market Share by Type (Percent), 2019 – 2023
Table-02: Global – Forecast for Convenience Food Market Share by Type (Percent), 2024 – 2032
Table-03: Global – Convenience Food Market Share by Distribution Channel (Percent), 2019 – 2023
Table-04: Global – Forecast for Convenience Food Market Share by Distribution Channel (Percent), 2024 – 2032
Table-05: Global – Convenience Food Market Share by Countries (Percent), 2019 – 2023
Table-06: Global – Forecast for Convenience Food Market Share by Countries (Percent), 2024 – 2032

 

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