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オンライン教育の世界市場レポート:タイプ別(学術(高等教育、職業訓練、幼稚園から高校までの教育、その他)、企業(大企業、中小企業)、政府)、プロバイダ別(コンテンツとサービス)、技術別(オンラインEラーニング、学習管理システム(LMS)、モバイルeラーニング、高速eラーニング、仮想教室、その他)、地域別、企業分析 2024-2032


Global Online Education Market Report by Type (Academic (Higher Education, Vocational Training, K-12 Education, Others), Corporate (Large Enterprises, SMBs) Government), Provider (Content and Services), Technology (Online e-learning, Learning Management System (LMS), Mobile e-learning, Rapid e-learning, Virtual classroom, and Others), Region and Company Analysis 2024-2032

世界のオンライン教育市場は、2024年から2032年にかけて年平均成長率(CAGR)11.67%で成長し、2032年には約7,880億5,000万米ドルに達する可能性があると予測されている。 オンライン教育プロバイダーは、組織... もっと見る

 

 

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Renub Research
Renubリサーチ
2024年4月1日 US$2,490
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230 英語

 

サマリー

世界のオンライン教育市場は、2024年から2032年にかけて年平均成長率(CAGR)11.67%で成長し、2032年には約7,880億5,000万米ドルに達する可能性があると予測されている。

オンライン教育プロバイダーは、組織とB2Bパートナーシップを結び、従業員を教育し、新しい人材を獲得するまたとない機会を持っている。これらのプロバイダーは、カリキュラムを迅速に調整することができ、キャリアアップを目指す社会人学生へのサービス経験があるため、企業にとって魅力的なパートナーとなる。オンライン教育に対する需要は、オンライン学位プロバイダー間の競争の激化と教育セクターへの投資により、大規模なものとなっている。教育の質と経験の向上に対するニーズも、この需要を後押ししている。オンライン教育企業の急増とベンチャーキャピタルによる資金調達の増加は、市場を混乱させている。最後に、オンライン教育は急速に進化しており、学習者には仮想現実(Virtual Reality)と拡張現実(Augmented Reality)、バックエンドにはAIと機械学習が導入されている。


2024年のオンライン教育の実態

- 世界全体では、49%の学生が少なくとも何らかの形でオンライン学習に参加している。

- オンライン学習分野は、2000年の開始以来900%の成長を遂げており、教育業界の中で最も急速な成長を遂げている。

- 学生の70%が、オンライン学習は従来の教室での学習よりも優れていると考えている。

- オンライン学習利用者の増加は、2027年までに5,700万人に達すると予測されている。

- 現在、80%の企業がオンライン学習またはトレーニング・ソリューションを提供している。

- 米国では毎日、学生の63%が積極的にオンライン学習に参加している。

- オンライン学習は、生徒と従業員の定着率を最大50%高めることができる。

- オンライン学習に参加することで、教科の習得に必要な時間を40%~60%短縮できる。

- オンライン学習とトレーニングは、従業員のパフォーマンスを15%~25%向上させる。

- Prosperity for allは、2027年までにオンライン・コースを受講する人の数が5,700万人に急増すると予測している。

- テイラー・アンド・フランシス・オンライン社の調査によると、アメリカの学生の3分の1以上が1つ以上のオンラインコースに登録している。これらの学生の半数以上は、キャンパス内の授業にも参加している。


米国オンライン教育市場

遠隔教育とも呼ばれるオンライン教育は、米国での遠隔学習を可能にする。米国の教育機関は、ウェブサイト、モバイルアプリ、電子メール、電話などさまざまな手段を通じて、フルタイムの学部課程や大学院課程、個別コースを提供している。学生は通常、授業料を支払って米国の教育機関から遠隔教育の単位を取得する。アメリカの学生は現在、オンラインコース、教科書、教育ウェブサイト、ビデオ、ゲーム、クイズ、さらには人工知能(AI)で構成されるデジタルツールキットにアクセスし、学習体験を豊かにすることができる。教育機関は、生徒の活動の監視、コースの管理、成績評価、教育者・生徒・家族間のコミュニケーションの促進など、教育テクノロジーへの依存度を高めている。

COVID-19の大流行は、学校や大学がオンライン学習にシフトしたため、エドテックの採用を加速させた。パンデミック後、エドテックは米国の教育において重要な役割を果たすようになる。2023年には、高等教育のコースの多くが部分的にオンライン化され、幼稚園から高校までの学校では、1地区あたり平均2,500を超えるEdtechツールにアクセスするようになる。


世界のオンライン教育トップM&A

世界のオンライン教育市場には、Coursera Inc.、Instructure Holding Inc.、Adobe Inc.、Alphabet Inc.、Udemy、Pearsons Inc.、Stride Inc.、NetEase Inc.


1.アカデミック・パートナーシップ社は、2023年12月にワイリー社のオンライン教育事業を1億5,000万米ドルで買収し、オンライン・プログラム・マネジメント市場に激震が走った。

2.2023年12月、カリキュラム・アソシエイツはAI音声認識企業のソープボックス・ラボを買収。

3.ACIラーニングは2023年12月にInfosecラーニングを買収した。インフォセック・ラーニングは、大学、企業、政府向けに、実践的で個別化された学習やスキル評価のためのバーチャルラボやサイバーレンジを提供している。

4.2023年12月、ペアレントスクエアはリマインドを買収した。ParentSquareは学校の家庭やコミュニティを巻き込むツールを作成する会社であり、Remindは学校向けに安全なコミュニケーションプラットフォームを提供する。

5.2023年12月、アレン・キャリア・インスティテュートは、写真を撮ることで数学や科学の問題を解く学習アプリ、Doubtnutを1000万米ドルで買収。Doubtnutは5,200万米ドル以上を調達し、1億5,000万米ドル近い評価を受けていた。

6.2023年11月、ビジュは米国を拠点とするデジタル読書プラットフォームEpicを4億米ドルで売却する交渉中。

7.2023年11月、高等教育マーケティング専門家育成プログラムのEnrollifyが、学生エンゲージメントプラットフォームのElement451に買収される。

8.DaySmart社は2023年11月にSawyer社を買収。

9.2023年10月、キャンバスとマスタリーコネクトは8億3500万米ドルでパーチメントを買収。

10.2023年10月、Accelerate Learning が幼稚園から3年生までの教師向けのレッスンプランと専門能力開発教材のオンラインライブラリーである Kide Science を買収。

11.2023年9月、ゴールデン・ヴィジョン・キャピタル・アメリカズは、エキスパート・システムを組み込んだ初のアダプティブ・ラーニング・ソフトウェアを開発した教育企業、ホークス・ラーニングを買収。ホークスは様々な教科をカバーする革新的な教材を包括的に提供している。

12.2023年8月、幼稚園児から12歳までの生徒を対象とした遠隔治療会社であるプレゼンス社が、リモートHQ社のソフトウェア・プラットフォームを買収。

13.5月、HMHはNWEAを買収し、指導の専門知識と調査の見識を活用することで、生徒の成果を高めることを目指している。



グローバルオンライン教育企業ニュース

2024年3月、アクセンチュアは革新的なデジタル教育で知られるユーダシティ社の買収に合意した。ユーダシティは、オンライン適応性と個別化された人的指導を融合させた専門技術コースを提供している。

2023年12月、ACIラーニングはインフォセック・ラーニングを買収した。インフォセック・ラーニングは、様々な分野の学習やスキル評価のために、高速バーチャルラボやサイバーレンジを提供している。これらの施設は、直感的、実践的、個別化された経験を提供する。


タイプ別 - 世界のオンライン教育市場は3つの視点で分類される:

1.アカデミック

- 高等教育
- 職業訓練
- 幼稚園から高校までの教育
- その他

2.企業

- 大企業
- 中小企業

3.政府機関


プロバイダー - グローバル・オンライン教育市場の2つの視点からのブレークアップ:

1.コンテンツ
2.サービス


テクノロジー - 世界のオンライン教育市場を6つの視点で分析:

1.オンラインeラーニング
2.学習管理システム(LMS)
3.モバイルeラーニング
4.迅速なeラーニング
5.バーチャルクラスルーム
6.その他


国別 - 世界のオンライン教育市場:25ヶ国の内訳:

1.北米

1.1 米国
1.2 カナダ

2.ヨーロッパ

2.1 フランス
2.2 ドイツ
2.3 イタリア
2.4 スペイン
2.5 イギリス
2.6 ベルギー
2.7 オランダ
2.8 トルコ

3.アジア太平洋

3.1 中国
3.2 日本
3.3 インド
3.4 韓国
3.5 タイ
3.6 マレーシア
3.7 インドネシア
3.8 オーストラリア
3.9 ニュージーランド

4.ラテンアメリカ

4.1 ブラジル
4.2 メキシコ
4.3 アルゼンチン

5.中東・アフリカ

5.1 サウジアラビア
5.2 アラブ首長国連邦
5.3 南アフリカ


主要プレーヤーを3つの視点から網羅:

- 概要
- 最近の開発
- 収益分析


企業分析

1.Coursera Inc.
2.インストラクチャー・ホールディング
3.アドビ
4.アルファベット
5.ユーデミー
6.ピアソンズ
7.株式会社ストライド
8.ネットイース

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.オンライン教育の世界市場

6.市場シェア - 世界のオンライン教育分析

6.1 タイプ別

6.1.1 アカデミック別
6.1.2 企業別

6.2 プロバイダー別
6.3 テクノロジー別
6.4 国別


7.オンライン教育の世界市場

7.1 アカデミック

7.1.1 高等教育
7.1.2 職業訓練
7.1.3 K-12教育
7.1.4 その他

7.2 企業

7.2.1 大企業
7.2.2 中小企業

7.3 政府機関


8.プロバイダー - 世界のオンライン教育市場

8.1 コンテンツ
8.2 サービス


9.テクノロジー - 世界のオンライン教育市場

9.1 オンラインeラーニング
9.2 学習管理システム(LMS)
9.3 モバイルeラーニング
9.4 ラピッドeラーニング
9.5 バーチャル教室
9.6 その他


10.オンライン教育の世界市場

10.1 北米

10.1.1 米国
10.1.2 カナダ

10.2 ヨーロッパ

10.2.1 フランス
10.2.2 ドイツ
10.2.3 イタリア
10.2.4 スペイン
10.2.5 イギリス
10.2.6 ベルギー
10.2.7 オランダ
10.2.8 トルコ

10.3 アジア太平洋

10.3.1 中国
10.3.2 日本
10.3.3 インド
10.3.4 韓国
10.3.5 タイ
10.3.6 マレーシア
10.3.7 インドネシア
10.3.8 オーストラリア
10.3.9 ニュージーランド

10.4 ラテンアメリカ

10.4.1 ブラジル
10.4.2 メキシコ
10.4.3 アルゼンチン

10.5 中東・アフリカ

10.5.1 サウジアラビア
10.5.2 UAE
10.5.3 南アフリカ


11.ポーターのファイブフォース分析 - 世界のオンライン教育市場

11.1 買い手の交渉力
11.2 サプライヤーの交渉力
11.3 ライバルの度合い
11.4 新規参入の脅威
11.5 代替品の脅威

12.SWOT分析-世界のオンライン教育市場

12.1 強み
12.2 弱点
12.3 機会
12.4 脅威


13.主要プレーヤーの分析

13.1 Coursera Inc.

13.1.1 概要
13.1.2 最近の開発
13.1.3 収益

13.2 Instructure Holding Inc、

13.2.1 概要
13.2.2 最近の開発
13.2.3 収益分析

13.3 アドビ

13.3.1 概要
13.3.2 最近の開発
13.3.3 収益分析

13.4 アルファベット

13.4.1 概要
13.4.2 最近の開発
13.4.3 収益分析

13.5 Udemy

13.5.1 概要
13.5.2 最近の発展
13.5.3 収益分析

13.6 ピアソンズ社

13.6.1 概要
13.6.2 最近の開発
13.6.3 収益分析

13.7 ストライド社

13.7.1 概要
13.7.2 最近の開発
13.7.3 収益分析

13.8 ネットイース

13.8.1 概要
13.8.2 最近の開発
13.8.3 収益分析

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図表リスト

表-01:世界のオンライン教育市場タイプ別シェア(%)、2019年~2023年
表-02:世界のオンライン教育市場タイプ別シェア(%)予測、2024年~2032年
表-03:世界のオンライン教育市場:学術別シェア(%)、2019年~2023年
表-04:オンライン教育の世界市場規模予測:学術別シェア(%)、2024年~2032年
表-05:世界のオンライン教育市場法人別シェア(%)、2019年~2023年
表-06:世界のオンライン教育市場法人別シェア予測(%)、2024年~2032年
表-07:世界のオンライン教育市場 プロバイダー別シェア(%)、2019年~2023年
表-08:世界のオンライン教育市場プロバイダー別シェア予測(パーセント)、2024年~2032年
表-09:世界のオンライン教育市場:技術別シェア(%)、2019年~2023年
表-10:オンライン教育の世界市場技術別シェア予測(%)、2024年~2032年
表-11:世界のオンライン教育市場国別シェア(%)、2019年~2023年
表-12:オンライン教育市場の国別シェア(%)世界予測:2024年~2032年

 

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Summary

Global Online Education Market is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 11.67% from 2024 to 2032, potentially reaching approximately US$ 788.05 billion by 2032.

Online education providers have a unique opportunity to form B2B partnerships with organizations to train their employees and attract new talent. These providers can quickly adjust their curricula and have experience serving adult students looking to advance their careers, making them attractive partners for businesses. The demand for online education is massive due to increased competition among online degree providers and investments in the education sector. The need for better education quality and experience has also contributed to this demand. The proliferation of online education enterprises and increased venture capital funding has disrupted the market. Finally, online education is evolving rapidly, with Virtual and Augmented Reality for learners and AI and machine learning for the back end.


Online Learning Facts of 2024

• Globally, 49% of students have participated in at least some form of online learning.

• The online learning sector is experiencing the most rapid growth within the education industry, having expanded by 900% since its inception in 2000.

• 70% of students believe online learning surpasses traditional classroom learning.

• The projected increase in online learning users will reach 57 million by 2027.

• Currently, 80% of businesses provide online learning or training solutions.

• Daily, 63% of students in the US actively participate in online learning activities.

• Online learning can boost student and employee retention by up to 50%.

• Engaging in online learning can decrease the time required to master a subject by 40% to 60%.

• Online learning and training can enhance employee performance by 15% to 25%.

• Prosperity for all projects that the count of individuals enrolled in online courses could surge to as high as 57 million by 2027.

• Research from Taylor & Francis Online indicates that over a third of American students have registered for one or more online courses. Over half of these students have also engaged in on-campus classes.


United States Online Education Market

Online education, also called distance learning, enables studying in the U.S. remotely. U.S. institutions offer full-time undergraduate and graduate programs and individual courses through various means like websites, mobile apps, email, and telephones. Students typically pay tuition fees to receive credits from U.S. institutions for distance learning. American students can now access a digital toolkit comprising online courses, textbooks, educational websites, videos, games, quizzes, and even artificial intelligence (AI) to enrich their learning experience. Educational institutions increasingly rely on educational technology for monitoring student activity, managing courses, grading, and fostering communication among educators, students, and families.

The COVID-19 pandemic accelerated ed-tech adoption as schools and colleges shifted to online learning. Post-pandemic, edtech is poised to play a significant role in U.S. education. In 2023, many higher education courses remain partially online, and K–12 schools access an average of over 2,500 ed-tech tools per district, a substantial increase from previous years.


Global Online Education Top Merger and Acquisitions

The worldwide online education market includes Coursera Inc., Instructure Holding Inc., Adobe Inc., Alphabet Inc., Udemy, Pearsons Inc., Stride Inc., and NetEase Inc.


1. Academic Partnerships acquired Wiley's online education business for US$ 150 Million in December 2023, causing a shake-up in the online program management market.

2. In December 2023, Curriculum Associates acquired SoapBox Labs, an AI speech recognition company.

3. ACI Learning acquired Infosec Learning in December 2023. Infosec Learning provides virtual labs and cyber ranges for hands-on, personalized learning and skill assessment to colleges, universities, businesses, and governments.

4. In December 2023, ParentSquare acquired Remind. ParentSquare is a company that creates a tool for engaging school families and communities, while Remind provides a secure communication platform for schools.

5. In Dec 2023, Allen Career Institute bought Doubtnut, a learning app that solves math and science problems by taking photos, for US$ 10 Million. Doubtnut had raised over US$ 52 Million and was valued at almost US$ 150 Million.

6. Nov 2023, Byju is in talks to sell its US-based digital reading platform, Epic, for US$ 400 Million in November 2023.

7. Enrollify, a higher education marketing professional development program, was acquired by Element451, a student engagement platform, in November 2023.

8. DaySmart acquired Sawyer in November 2023.

9. In Oct 2023, Canvas and MasteryConnect acquired Parchment for US$ 835 Million.

10. In Oct 2023, Accelerate Learning acquired Kide Science, an online library of lesson plans and professional development materials for K-3 teachers.

11. In Sep 2023, Golden Vision Capital Americas acquired Hawkes Learning, an educational company that created the first adaptive learning software with embedded expert systems. Hawkes offers a comprehensive suite of innovative course materials covering various subjects.

12. Presence, a teletherapy company for K -12 students, acquired RemoteHQ's software platform in August 2023.

13. In May, HMH acquired NWEA, aiming to enhance student outcomes by leveraging instructional expertise and research insights.



Global Online Education Company News

In March 2024, Accenture agreed to acquire Udacity, a company known for its innovative digital education. Udacity offers specialized technology courses that blend online adaptability with personalized human instruction.

In December 2023, ACI Learning acquired Infosec Learning, which offers high-speed virtual labs and cyber ranges for learning and skill assessment across various sectors. These facilities provide intuitive, hands-on, and personalized experiences.


Type – Global Online EducationMarket breakup in 3 viewpoints:

1. Academic

• Higher Education
• Vocational Training
• K-12 Education
• Others

2. Corporate

• Large Enterprises
• SMBs

3. Government


Provider – Global Online EducationMarket breakup in 2 viewpoints:

1. Content
2. Services


Technology – Global Online EducationMarket breakup in 6 viewpoints:

1. Online e-learning
2. Learning Management System (LMS)
3. Mobile e-learning
4. Rapid e-learning
5. Virtual classroom
6. Others


Country – Global Online Education Market breakup of 25 Countries:

1. North America

1.1 United States
1.2 Canada

2. Europe

2.1 France
2.2 Germany
2.3 Italy
2.4 Spain
2.5 United Kingdom
2.6 Belgium
2.7 Netherland
2.8 Turkey

3. Asia Pacific

3.1 China
3.2 Japan
3.3 India
3.4 South Korea
3.5 Thailand
3.6 Malaysia
3.7 Indonesia
3.8 Australia
3.9 New Zealand

4. Latin America

4.1 Brazil
4.2 Mexico
4.3 Argentina

5. Middle East & Africa

5.1 Saudi Arabia
5.2 UAE
5.3 South Africa


All the Key players have been covered from 3 Viewpoints:

• Overview
• Recent Development
• Revenue Analysis


Company Analysis:

1. Coursera Inc.
2. Instructure Holding Inc.
3. Adobe Inc.
4. Alphabet Inc.
5. Udemy
6. Pearsons Inc.
7. Stride Inc.
8. NetEase Inc.



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global Online Education Market

6. Market Share – Global Online Education Analysis

6.1 By Type

6.1.1 By Academic
6.1.2 By Corporate

6.2 By Provider
6.3 By Technology
6.4 By Countries


7. Type – Global Online Education Market

7.1 Academic

7.1.1 Higher Education
7.1.2 Vocational Training
7.1.3 K-12 Education
7.1.4 Others

7.2 Corporate

7.2.1 Large Enterprises
7.2.2 SMBs

7.3 Government


8. Provider – Global Online Education Market

8.1 Content
8.2 Services


9. Technology – Global Online Education Market

9.1 Online e-learning
9.2 Learning Management System (LMS)
9.3 Mobile e-learning
9.4 Rapid e-learning
9.5 Virtual classroom
9.6 Others


10. Countries – Global Online Education Market

10.1 North America

10.1.1 United States
10.1.2 Canada

10.2 Europe

10.2.1 France
10.2.2 Germany
10.2.3 Italy
10.2.4 Spain
10.2.5 United Kingdom
10.2.6 Belgium
10.2.7 Netherland
10.2.8 Turkey

10.3 Asia Pacific

10.3.1 China
10.3.2 Japan
10.3.3 India
10.3.4 South Korea
10.3.5 Thailand
10.3.6 Malaysia
10.3.7 Indonesia
10.3.8 Australia
10.3.9 New Zealand

10.4 Latin America

10.4.1 Brazil
10.4.2 Mexico
10.4.3 Argentina

10.5 Middle East & Africa

10.5.1 Saudi Arabia
10.5.2 UAE
10.5.3 South Africa


11. Porter’s Five Forces Analysis – Global Online Education Market

11.1 Bargaining Power of Buyers
11.2 Bargaining Power of Suppliers
11.3 Degree of Rivalry
11.4 Threat of New Entrants
11.5 Threat of Substitutes

12. SWOT Analysis – Global Online Education Market

12.1 Strength
12.2 Weakness
12.3 Opportunity
12.4 Threat


13. Key Players Analysis

13.1 Coursera Inc.

13.1.1 Overview
13.1.2 Recent Development
13.1.3 Revenue

13.2 Instructure Holding Inc.,

13.2.1 Overview
13.2.2 Recent Development
13.2.3 Revenue Analysis

13.3 Adobe Inc.

13.3.1 Overview
13.3.2 Recent Development
13.3.3 Revenue Analysis

13.4 Alphabet Inc.

13.4.1 Overview
13.4.2 Recent Development
13.4.3 Revenue Analysis

13.5 Udemy

13.5.1 Overview
13.5.2 Recent Development
13.5.3 Revenue Analysis

13.6 Pearsons Inc.

13.6.1 Overview
13.6.2 Recent Development
13.6.3 Revenue Analysis

13.7 Stride Inc.

13.7.1 Overview
13.7.2 Recent Development
13.7.3 Revenue Analysis

13.8 NetEase Inc.

13.8.1 Overview
13.8.2 Recent Development
13.8.3 Revenue Analysis

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List of Tables/Graphs

Table-01: Global – Online Education Market Share by Type (Percent), 2019 – 2023
Table-02: Global – Forecast for Online Education Market Share by Type (Percent), 2024 – 2032
Table-03: Global – Online Education Market Share by Academic (Percent), 2019 – 2023
Table-04: Global – Forecast for Online Education Market Share by Academic (Percent), 2024 – 2032
Table-05: Global – Online Education Market Share by Corporate (Percent), 2019 – 2023
Table-06: Global – Forecast for Online Education Market Share by Corporate (Percent), 2024 – 2032
Table-07: Global – Online Education Market Share by Provider (Percent), 2019 – 2023
Table-08: Global – Forecast for Online Education Market Share by Provider (Percent), 2024 – 2032
Table-09: Global – Online Education Market Share by Technology (Percent), 2019 – 2023
Table-10: Global – Forecast for Online Education Market Share by Technology (Percent), 2024 – 2032
Table-11: Global – Online Education Market Share by Countries (Percent), 2019 – 2023
Table-12: Global – Forecast for Online Education Market Share by Countries (Percent), 2024 – 2032

 

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