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冷凍野菜市場レポート:製品別(トウモロコシ、アスパラガス、ホウレンソウ、グリーンピース、ブロッコリー、マッシュルーム、インゲン豆、その他)、エンドユーザー別(外食産業、小売顧客)、流通チャネル別(ディスカウントストア、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、その他)、地域別、企業分析 2024-2032


Frozen Vegetables Market Report by Product (Corn, Asparagus, Spinach, Green Peas, Broccoli, Mushroom, Green Beans, and Others), End-User (Food Service Industry and Retail Customers), Distribution Channel (Discounters, Supermarket/Hypermarket, and Others), Region and Company Analysis 2024-2032

冷凍野菜市場は、2023年には342億6,000万米ドルと推定され、2032年には533億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2032年)の年平均成長率は5.04%である。 冷凍野菜は保存期間が長く、長期保存... もっと見る

 

 

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Renub Research
Renubリサーチ
2024年4月1日 US$2,490
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サマリー

冷凍野菜市場は、2023年には342億6,000万米ドルと推定され、2032年には533億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2032年)の年平均成長率は5.04%である。

冷凍野菜は保存期間が長く、長期保存や使用に便利である。冷凍することで、体内でのビタミンA合成に重要なカロテンのような必須栄養素が保存される。多くの食品メーカーが冷凍戦略を採用するのは、食品廃棄物を節約し、発展する人口のニーズに応え、食品業界における競争力と収益性を維持するためである。加工食品セクターが急速に発展し、食品、特にパック野菜への支出が加速しているため、予測可能な期間内に市場の拡大が見込まれる。さらに、製品の革新と魅力的なパッケージングにおける継続的な進歩は、主に新興市場における加工青菜の需要をさらに刺激する。


冷凍野菜市場調査

2024年2月、北米の野菜加工大手Nortera社は、カナダ人と冷凍野菜の関係に関する調査結果を発表した。調査の結果、カナダ人の85%が昨年1年間、手軽で栄養価の高い冷凍野菜を楽しんでおり、ほぼ半数(48%)が最低でも月に1回は購入していると答えた。

米国冷凍食品協会(AFFI)による2022年11月の調査では、4分の1以上の顧客が3年前と比較して冷凍野菜や果物の購入を早めていることがわかった。アメリカのほぼ全世帯、94%が冷凍食品を購入している。

2024年3月、アコスタとアドバンテッジが行った調査によると、冷凍食品を購入する際、「料金」「利便性」「健康」という3つの要素を優先する傾向が強まっている。Acosta社の調査によると、消費者の67%が、特に野菜、果物、肉、魚、ピザなどのカテゴリーにおいて、冷凍食品の方がお得であると認識している。さらに、ほとんどの消費者は、特に料理ができない人のために冷凍食品を常備している。しかし、最も効果的な25%は、冷凍の夕食、スナック、メイン料理が手作りのオプションと同じくらい栄養価が高いことに同意している。消費者包装商品(CPG)企業は、より健康的な製品の革新と、より健康的な冷凍食品の選択について顧客を訓練するためのクリーンなメッセージングを提供することに焦点を当てています。ラボバンクの調査によると、消費者の需要により、米国からEUへの冷凍サツマイモの輸入は過去4年間で3倍に増加した。


ヨーロッパの冷凍野菜市場

欧州は、忙しいライフスタイルと、安価で風味豊かなヘルシー・オプションへの需要から、冷凍野菜の主要市場となっている。冷凍野菜は、スムージー用のベリー類やクリスプ用のケールなど、汎用性がある。ドイツ、フランス、ベルギー、イタリア、オランダでは、収益の上昇と栄養面での青菜志向のシフトが市場を圧迫しており、その可能性がある。冷凍野菜の栄養価に対する意識は、主に若い消費者の間で高まっている。2023年7月、Actual VeggiesはWhole Foods Marketの一部店舗で、Black BeanとSuper Greens Veggie Burgersという植物ベースの製品を改良した。

中国の冷凍野菜市場

中国の冷凍野菜産業は、消費者の食生活の選択肢の調整によって急速な成長を遂げている。戦略的に位置づけると、中国は、最小限の訓練で済む、あるいはすぐに食べられる便利なパッケージ冷凍食品に対する需要の高まりに対応する態勢が整っている。成長機会は、教育、観光、ファスト・フードなど多様なセクターに広がっている。可処分所得の増加と都市化に伴い、中国は冷凍野菜製品の準国家的市場となっている。輸入関税の引き下げにもかかわらず、多国籍ブランドの価格は依然として過大である。大手企業は、中国での業界拡大を同様に推進するため、低温物流と高級部品に特化した大規模センターと車庫インフラへの投資を行っている。


冷凍野菜市場の企業分析

General Mills Inc.、Conagra Brands、Hormel Foods、Unilever PLC、The Kraft Heinz Company、Nomad Foods Ltd、B&G Foods Inc.、Greenyardが冷凍野菜市場の著名なプレーヤーである。


冷凍野菜業界のM&Aとコラボレーション

- 2023年7月、Capstone Partnersは冷凍パスタメーカーのMama Rosie'sをMill Point Capitalの支援でSeviroli Foodsの支援で買収に導いた。
- 2023年4月、ネスレとプライベート・エクイティ会社PAI Partnersは、ヨーロッパにおけるネスレの冷凍ピザ事業を専門とする共同ミッションを設立するために協力した。
- 2024年3月、80エーカーズファームはサラダパッケージサービスを拡大し、精密管理された農場から供給されるドレッシングを社内で拡大する計画。
- 2024年2月、米国の冷凍食品企業ツインシティ・フーズとスミス・フローズン・フーズは、TCFホールディングスに合併するための拘束力のない和解に調印。


冷凍野菜企業ニュース

1.2024年3月、ビッグバスケットは有名シェフ、サンジーヴ・カプールとの戦略的提携により、新しい冷凍食品エンブレム「プレシア」を発売した。

2.2024年1月、Prime Fresh LimitedはITC Limitedと提携し、果物、青菜、冷凍食品に装飾を施す。この提携は、両組織の流通、販売、マーケティングの準備を強化することを特徴としている。

3.2023年2月、ラム・ウェストン・ホールディングスは、メイジャー・フローズン・フーズB.V.との欧州共同プロジェクトを買収した。

4.2023年4月、Bimbo Bakeries USAは、有名なEntenmann'sの焼き菓子に刺激された新しい種類の冷凍菓子を提供。

5.2022年5月、B&G Foods Inc.はGrowers Express, LLCの冷凍野菜製造事業を買収した。この取引は、在庫、機器、アリゾナ州ユマのサブリース、アリゾナ州サンルイスの倉庫リースを含む。従業員約155名はB&Gフーズに移籍する。

6.2023年9月、クラフト・ハインツは360CRISPTMを発表した。360CRISPTMは、電子レンジで調理した食品がコンロのようなパリパリ感を実現することを保証する先進的なプラットフォームである。このプラットフォームのデビュー製品は「ランチャブル®グリルチーズ」である。2024年末までに、クラフト・ハインツは現在の4つのメーカーに5つの製品を追加導入する予定である。


製品-冷凍野菜市場は8つのパートに分かれる

1.トウモロコシ
2.アスパラガス
3.ほうれん草
4.グリーンピース
5.ブロッコリー
6.きのこ
7.インゲン豆
8.その他


エンドユーザー-冷凍野菜市場は2つのパートに分かれる

1.外食産業
2.小売業


流通チャネル - 冷凍野菜市場は3つに分けられる

1.ディスカウントストア
2.スーパーマーケット/ハイパーマーケット
3.その他


国別 - 冷凍野菜市場25の視点

1.北米

1.1 米国
1.2 カナダ

2.ヨーロッパ

2.1 フランス
2.2 ドイツ
2.3 イタリア
2.4 スペイン
2.5 イギリス
2.6 ベルギー
2.7 オランダ
2.8 トルコ

3.アジア太平洋

3.1 中国
3.2 日本
3.3 インド
3.4 韓国
3.5 タイ
3.6 マレーシア
3.7 インドネシア
3.8 オーストラリア
3.9 ニュージーランド

4.ラテンアメリカ

4.1 ブラジル
4.2 メキシコ
4.3 アルゼンチン

5.中東・アフリカ

5.1 サウジアラビア
5.2 アラブ首長国連邦
5.3 南アフリカ


主要プレーヤーを3つの視点から網羅:

- 概要
- 最近の開発
- 収益分析


企業分析

1.ゼネラル・ミルズ社
2.コナ・ブランズ
3.ホーメルフーズ
4.ユニリーバPLC
5.クラフト・ハインツ・カンパニー
6.ノマドフーズ
7.B&Gフーズ
8.グリーンヤード

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.冷凍野菜市場

6.市場シェア - 冷凍野菜分析

6.1 商品別
6.2 エンドユーザー別
6.3 流通チャネル別
6.4 国別


7.冷凍野菜市場

7.1 とうもろこし
7.2 アスパラガス
7.3 ほうれん草
7.4 グリーンピース
7.5 ブロッコリー
7.6 マッシュルーム
7.7 インゲン豆
7.8 その他


8.エンドユーザー-冷凍野菜市場

8.1 外食産業
8.2 小売業


9.冷凍野菜市場の流通チャネル

9.1 ディスカウントストア
9.2 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
9.3 その他


10.各国の冷凍野菜市場

10.1 北米

10.1.1 米国
10.1.2 カナダ

10.2 ヨーロッパ

10.2.1 フランス
10.2.2 ドイツ
10.2.3 イタリア
10.2.4 スペイン
10.2.5 イギリス
10.2.6 ベルギー
10.2.7 オランダ
10.2.8 トルコ

10.3 アジア太平洋

10.3.1 中国
10.3.2 日本
10.3.3 インド
10.3.4 韓国
10.3.5 タイ
10.3.6 マレーシア
10.3.7 インドネシア
10.3.8 オーストラリア
10.3.9 ニュージーランド

10.4 ラテンアメリカ

10.4.1 ブラジル
10.4.2 メキシコ
10.4.3 アルゼンチン

10.5 中東・アフリカ

10.5.1 南アフリカ
10.5.2 サウジアラビア
10.5.3 UAE


11.ポーターの5つの力分析-冷凍野菜市場

11.1 買い手の交渉力
11.2 サプライヤーの交渉力
11.3 ライバルの度合い
11.4 新規参入の脅威
11.5 代替品の脅威


12.SWOT分析-冷凍野菜市場

12.1 強み
12.2 弱点
12.3 機会
12.4 脅威


13.主要プレーヤー

13.1 ゼネラル・ミルズ社

13.1.1 概要
13.1.2 最近の開発
13.1.3 収益分析

13.2 コナグラ・ブランズ

13.2.1 概要
13.2.2 最近の開発
13.2.3 収益分析

13.3 ホーメルフーズ

13.3.1 概要
13.3.2 最近の開発
13.3.3 収益分析

13.4 ユニリーバPLC

13.4.1 概要
13.4.2 最近の開発
13.4.3 収益分析

13.5 クラフト・ハインツ・カンパニー

13.5.1 概要
13.5.2 最近の開発
13.5.3 収益分析

13.6 ノマドフーズ社

13.6.1 概要
13.6.2 最近の開発
13.6.3 収益分析

13.7 B&G Foods, Inc.

13.7.1 概要
13.7.2 最近の開発
13.7.3 収益分析

13.8 グリーンヤード

13.8.1 概要
13.8.2 最近の開発
13.8.3 収益分析

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図表リスト

表-01:世界の冷凍野菜市場 製品別シェア(%)、2019年~2023年
表-02:世界の冷凍野菜市場製品別シェア予測(%)、2024年~2032年
表-03:冷凍野菜の世界市場世界の冷凍野菜市場:エンドユーザー別シェア(%)、2019年~2023年
表-04:冷凍野菜の世界市場予測:エンドユーザー別シェア(%)、2024年~2032年
表-05:世界の冷凍野菜市場流通チャネル別シェア(%)、2019年~2023年
表-06:冷凍野菜の世界市場予測:流通チャネル別シェア(%)、2024年~2032年
表-07:世界の冷凍野菜市場国別シェア(%)、2019年~2023年
表-08:冷凍野菜の世界市場各国別シェア(%)予測、2024年~2032年

 

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Summary

Frozen Vegetables Market was estimated at US$ 34.26 Billion in 2023 and is expected to reach US$ 53.34 Billion by 2032, growing at a CAGR of 5.04% during the forecast period (2024-2032).

Frozen vegetables have an extended shelf existence, making them handy for lengthy-term storage and use. Freezing preserves essential nutrients like carotenes, that are crucial for vitamin A synthesis in the body. Many meals manufacturers employ freezing strategies to save meals waste, cater to the needs of a developing population, and preserve competitiveness and profitability within the foods industry, with the processed food sector rapidly evolving and accelerated expenditure on meals objects, particularly packaged vegetables, marketplace increase is anticipated inside the foreseeable period. Additionally, ongoing advancements in product innovation and attractive packaging further stimulate demand for processed greens vegetable, mainly in rising markets.


Frozen Vegetables Market Surveys

In February 2024, Nortera, a North American chief in vegetable processing, launched the consequences of a survey on Canadians' relationship with frozen veggies. The survey revealed that 85% of Canadians enjoyed those handy, nutritious alternatives during the last year, and almost 1/2 (48%) say they buy them as a minimum as soon as a month.

A November 2022 survey by the American Frozen Food Institute (AFFI) found that over a one-fourth of customers have accelerated their purchases of frozen fruits and veggies in comparison to 3 years in the past. Nearly all-American households, 94 percent, now purchase frozen produce.

In March 2024, surveys through Acosta and Advantage found that customers increasingly prioritize three factors while making frozen meal purchases: fee, convenience, and health. Acosta found that 67% of consumers perceive frozen meals as imparting better value, particularly in categories like vegetables, fruit, meat, fish, and pizza. Additionally, most customers keep frozen food handy, especially for those who cannot cook. However, the most effective 25% agree that frozen dinners, snacks, and entrees are as nutritious as homemade options. Consumer packaged goods (CPG) organizations focus on innovating more healthy products and supplying clean messaging to train clients approximately more healthy frozen meal selections. A Rabobank study indicates that consumer demand has tripled frozen sweet potato imports from the USA to the EU within the past four years.


Europe Frozen Vegetables Market

Europe is a key market for frozen vegetables because of busy lifestyles and a demand for inexpensive, flavorful, and healthy options. Frozen greens provide versatility, like berries for smoothies and kale for crisps. Rising earnings and nutritional shifts in the direction of greens pressure the market, with possibilities in Germany, France, Belgium, Italy, and the Netherlands. Awareness of frozen vegetables' nutritional value is rising, mainly among younger consumers. In July 2023, Actual Veggies improved its plant based offerings with Black Bean and Super Greens Veggie Burgers at select Whole Foods Market stores.

China Frozen Vegetables Market

China frozen vegetables industry has experienced a speedy increase, driven by adjustments in consumer dietary alternatives. Positioned strategically, China is poised to meet the increasing demand for convenient packaged frozen meals that require minimum training or are prepared to devour. Growth opportunities abound across diverse sectors, which include education, tourism, and fast food. With rising disposable income and urbanization, China has turned out to be a subnational market for frozen vegetables products. Despite reduced tariffs on imports, the prices of multinational brands continue to be excessive. Leading companies are directing investments into large-scale centers and garage infrastructure, specializing in cold logistics and premium components, to propel the industry's enlargement in China similarly.


Frozen Vegetables Market Company Analysis

General Mills Inc., Conagra Brands, Hormel Foods, Unilever PLC, The Kraft Heinz Company, Nomad Foods Ltd, B&G Foods Inc., and Greenyard are prominent players in the Frozen vegetable market.


Frozen Vegetables Industry Mergers & Acquisitions and Collaborations

• In July 2023, Capstone Partners guided frozen pasta manufacturer Mama Rosie's in its acquisition with the aid of Seviroli Foods, supported by Mill Point Capital.
• In April 2023, Nestlé and private equity firm PAI Partners collaborated to establish a joint mission specializing in Nestlé's Frozen Pizza commercial enterprise in Europe.
• In March 2024, 80 Acres Farms plans to expand its salad package services and internally expand dressings sourced from precision-managed farms.
• In February 2024, US frozen meal businesses Twin City Foods and Smith Frozen Foods signed a nonbinding settlement to merge into TCF Holdings, Inc.


Frozen Vegetables Company News

1. In March 2024, BigBasket launched a new frozen food emblem known as Precia in a strategic partnership with famed chef Sanjeev Kapoor.

2. In January 2024, Prime Fresh Limited partnered with ITC Limited to decorate our fruits, greens, and frozen foods. This collaboration makes a specialty of strengthening both organizations' distribution, sales, and marketing preparations.

3. In February 2023, Lamb Weston Holdings, Inc. acquired its European joint project with Meijer Frozen Foods B.V.

4. In April 2023, Bimbo Bakeries USA delivered a new variety of frozen treats stimulated by its renowned Entenmann's baked goods.

5. In May 2022, B&G Foods Inc. bought Growers Express, LLC's frozen vegetable manufacturing operations, which produce giant riced veggies and giant veggie spirals. The deal accommodates stock, devices, a sublease in Yuma, Arizona, and a warehouse lease in San Luis, Arizona. About a hundred and fifty-five employees will shift to B&G Foods.

6. In September 2023, Kraft Heinz unveiled 360CRISPTM, a progressive platform that guarantees microwave-cooked food achieves stove-like crispiness. The debut product under this platform is LUNCHABLES® Grilled Cheeses. By the end of 2024, Kraft Heinz seeks to introduce 5 additional products across 4 present manufacturers.


Product – Frozen Vegetables Market breakup into 8 parts

1. Corn
2. Asparagus
3. Spinach
4. Green Peas
5. Broccoli
6. Mushroom
7. Green Beans
8. Others


End User – Frozen Vegetables Market breakup into 2 parts

1. Food Service Industry
2. Retail Customers


Distribution Channel – Frozen Vegetables Market into 3 parts

1. Discounters
2. Supermarket/Hypermarket
3. Others


Countries – Frozen Vegetables Market into 25 viewpoints

1. North America

1.1 United States
1.2 Canada

2. Europe

2.1 France
2.2 Germany
2.3 Italy
2.4 Spain
2.5 United Kingdom
2.6 Belgium
2.7 Netherland
2.8 Turkey

3. Asia Pacific

3.1 China
3.2 Japan
3.3 India
3.4 South Korea
3.5 Thailand
3.6 Malaysia
3.7 Indonesia
3.8 Australia
3.9 New Zealand

4. Latin America

4.1 Brazil
4.2 Mexico
4.3 Argentina

5. Middle East & Africa

5.1 Saudi Arabia
5.2 UAE
5.3 South Africa


All the Key players have been covered from 3 Viewpoints:

• Overview
• Recent Development
• Revenue Analysis


Company Analysis:

1. General Mills Inc.
2. Conagra Brands
3. Hormel Foods
4. Unilever PLC
5. The Kraft Heinz Company
6. Nomad Foods Ltd
7. B&G Foods, Inc.
8. Greenyard



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Frozen Vegetables Market

6. Market Share – Frozen Vegetables Analysis

6.1 By Product
6.2 By End User
6.3 By Distribution Channel
6.4 By Countries


7. Product – Frozen Vegetables Market

7.1 Corn
7.2 Asparagus
7.3 Spinach
7.4 Green Peas
7.5 Broccoli
7.6 Mushroom
7.7 Green Beans
7.8 Others


8. End User – Frozen Vegetables Market

8.1 Food Service Industry
8.2 Retail Customers


9. Distribution Channel – Frozen Vegetables Market

9.1 Discounters
9.2 Supermarket/Hypermarket
9.3 Others


10. Countries – Frozen Vegetables Market

10.1 North America

10.1.1 United States
10.1.2 Canada

10.2 Europe

10.2.1 France
10.2.2 Germany
10.2.3 Italy
10.2.4 Spain
10.2.5 United Kingdom
10.2.6 Belgium
10.2.7 Netherland
10.2.8 Turkey

10.3 Asia Pacific

10.3.1 China
10.3.2 Japan
10.3.3 India
10.3.4 South Korea
10.3.5 Thailand
10.3.6 Malaysia
10.3.7 Indonesia
10.3.8 Australia
10.3.9 New Zealand

10.4 Latin America

10.4.1 Brazil
10.4.2 Mexico
10.4.3 Argentina

10.5 Middle East & Africa

10.5.1 South Africa
10.5.2 Saudi Arabia
10.5.3 UAE


11. Porter’s Five Forces Analysis – Frozen Vegetables Market

11.1 Bargaining Power of Buyers
11.2 Bargaining Power of Suppliers
11.3 Degree of Rivalry
11.4 Threat of New Entrants
11.5 Threat of Substitutes


12. SWOT Analysis – Frozen Vegetables Market

12.1 Strength
12.2 Weakness
12.3 Opportunity
12.4 Threat


13. Key Players

13.1 General Mills Inc.

13.1.1 Overview
13.1.2 Recent Development
13.1.3 Revenue Analysis

13.2 Conagra Brands

13.2.1 Overview
13.2.2 Recent Development
13.2.3 Revenue Analysis

13.3 Hormel Foods

13.3.1 Overview
13.3.2 Recent Development
13.3.3 Revenue Analysis

13.4 Unilever PLC

13.4.1 Overview
13.4.2 Recent Development
13.4.3 Revenue Analysis

13.5 The Kraft Heinz Company

13.5.1 Overview
13.5.2 Recent Development
13.5.3 Revenue Analysis

13.6 Nomad Foods Ltd

13.6.1 Overview
13.6.2 Recent Development
13.6.3 Revenue Analysis

13.7 B&G Foods, Inc.

13.7.1 Overview
13.7.2 Recent Development
13.7.3 Revenue Analysis

13.8 Greenyard

13.8.1 Overview
13.8.2 Recent Development
13.8.3 Revenue Analysis

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List of Tables/Graphs

Table-01: Global – Frozen Vegetables Market Share by Product (Percent), 2019 – 2023
Table-02: Global – Forecast for Frozen Vegetables Market Share by Product (Percent), 2024 – 2032
Table-03: Global – Frozen Vegetables Market Share by End User (Percent), 2019 – 2023
Table-04: Global – Forecast for Frozen Vegetables Market Share by End User (Percent), 2024 – 2032
Table-05: Global – Frozen Vegetables Market Share by Distribution Channel (Percent), 2019 – 2023
Table-06: Global – Forecast for Frozen Vegetables Market Share by Distribution Channel (Percent), 2024 – 2032
Table-07: Global – Frozen Vegetables Market Share by Countries (Percent), 2019 – 2023
Table-08: Global – Forecast for Frozen Vegetables Market Share by Countries (Percent), 2024 – 2032

 

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