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米国の植物由来食品市場、規模、2024-2030年予測、産業動向、成長、シェア、展望、インフレの影響、機会企業分析


United States Plant Based Food Market, Size, Forecast 2024-2030, Industry Trends, Growth, Share, Outlook, Impact of Inflation, Opportunity Company Analysis

Renub Researchによると、米国の植物性食品市場規模は2030年までに190億7000万米ドルに達すると予測されている。植物ベースの食材は、植物ベースのソースから作られ、乳製品や肉を含まない、ますます有名な食事の... もっと見る

 

 

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Renub Research
Renubリサーチ
2024年1月1日 US$2,990
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140 英語

 

サマリー

Renub Researchによると、米国の植物性食品市場規模は2030年までに190億7000万米ドルに達すると予測されている。植物ベースの食材は、植物ベースのソースから作られ、乳製品や肉を含まない、ますます有名な食事の選択肢です。これらの食材は、栄養価の高さ、タンパク質含有量の多さ、ミネラルやビタミンの豊富さ、環境に優しいという性質から、人気を集めている。同様に、風味や香り、見た目は本物の肉に似ているが、肉よりもヘルシーな代替肉も人気を集めている。これらの代替肉に使用されている物質は、大豆、小麦、エンドウ豆である。

米国における植物性食品市場は、栄養価が高く環境に優しい選択肢を求める需要の高まりから、着実に成長すると予測されている。多くの企業がこの需要を再認識し、クリーンなラベルと植物由来の成分を使用した植物性食品を発売している。しかし、植物性食品のコストが上昇することで、特に一人当たりの消費者所得が低い国では、さらに成長が避けられる可能性がある。

植物性食品の評判は上昇傾向にあり、この傾向は米国内でも続く可能性が高い。環境の持続可能性やダイエット効果など、多くの利点がある植物性食品は、顧客にとってますます魅力的になっている。


米国の植物性食品市場は、2024年から2030年にかけて年平均成長率11.54%で成長すると予測されている。

米国の植物性食品産業は、動物性食品の摂取を減らすという消費者の意識の高まりにより、ここ10年で上昇に転じている。植物性食肉は、特に動物性食品を完全に避ける菜食主義者の間で重要性を増している。人々は、フィットネスや倫理的問題、持続可能性の促進、食品や飲料における動物虐待の防止など、数多くの動機からこの生活様式を採用している。植物ベースの食品市場は、健康への懸念、環境重視、消費者の可能性の変化といった要因に押されて上昇している。植物ベースの食事や代替タンパク質を求める傾向は米国内で勢いを増しており、市場は今後数年でさらに発展すると予想される。


食品市場では現在、ベジタリアン、ビーガン、フレキシタリアンとともに、植物ベースの食事への嗜好が急増しており、健康意識の高まりと持続可能な代替食への関心の高まりがそれを後押ししている。2023年4月のエイミーズ・キッチンによると、アメリカ人の52%がビーガン食に関心を示していることが確認された。米国の植物性食品市場は2023年に88億8,000万米ドルと評価された。


米国の植物性食品市場では、肉の代替食品が最大シェアを占める。

米国の植物性食品市場は、セグメント別に、ミルク、肉、食事、アイスクリーム、ヨーグルト、クリーマー、バター、チーズ、豆腐とテンペ、飲料、調味料、ドレッシング、マヨ、スプレッド、ディップ、サワークリームとソース、卵、その他に区分される。米国内の植物性食肉産業は、ベジタリアンやビーガン食の評判が高まっていることから、著しく増加すると予想されている。大豆ベースの代替肉は、肉のような食感と風味でますます有名になりつつある。米国内のブランドや新興企業は、アレルゲンを含まない食材への消費者の欲求、健康への関心、持続可能性の問題、高度な味覚、食料品店での植物性製品の入手可能性などを背景に、発展する需要に応えるために大豆ベースの製品を導入している。


米国の植物性食品市場におけるライオンの売上シェアは、クイック・サービス・レストラン(QSR)が占めている。

米国の植物性食品市場は、クイック・サービス・レストラン(QSR)、フル・サービス・レストラン、教育、ヘルスケア、宿泊・カジノ、レクリエーション、営利企業・産業、その他といった様々なカテゴリーに区分される。米国のQSR業界は、急速な都市化、可処分所得の増加、味や機能の進歩などの要因のおかげで、活況を呈している。植物性食肉の人気は拡大傾向にあり、いくつかのファーストフード・チェーンが世界的にこのトレンドに乗っかっている。例えばKFCは、植物由来の鶏肉製品をメニューに導入した初のファーストフードチェーンとなった。2022年1月、KFCは米国で植物由来の肉を使ったビヨンド・フライド・チキン・ナゲットをメニューに提供し、持続可能で倫理的な食事製造に向けた食品市場の旅の中で、重要なマイルストーンとなった。


主要企業

米国の植物由来食品市場の主要企業は、ビヨンド・ミート社、コナグラ・ブランズ社、メープルリーフ・フード社、アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社、USフーズ・ホールディング社、ケラノバ社、タイソン・フーズ社、ホーメル・フーズ社などである。


Renub Researchの調査レポートタイトル「米国の植物由来食品市場」は、セグメント別(牛乳、肉、食事、アイスクリーム、ヨーグルト、クリーマー、バター、チーズ、豆腐とテンペ、飲料、調味料、ドレッシング、マヨ、スプレッド、ディップ、サワークリームとソース、卵、その他)、フードサービス別(クイックサービスレストラン(QSR)、フルサービスレストラン、教育、医療、宿泊/カジノ、レクリエーション、ビジネスと産業、その他)、企業別(Beyond Meat Inc、Conagra Brands、Maple Leaf Food Inc.、Archer Daniels Midland、US Foods Holding Corp、Kellanova、Tyson Foods、Hormel Foods Corporation)は、米国の植物由来食品産業の現在の動向に関する詳細な分析を提供しています。


セグメント-14の視点からの市場分解

1.牛乳
2.肉
3.食事
4.アイスクリーム
5.ヨーグルト
6.クリーマー
7.バター
8.チーズ
9.豆腐とテンペ
10.飲料
11.調味料、ドレッシング、マヨ
12.スプレッド、ディップ、サワークリーム、ソース
13.卵
14.その他


フードサービス - 8つの視点からの市場分析

1.クイックサービスレストラン(QSR)
2.フルサービス・レストラン
3.教育
4.ヘルスケア
5.宿泊/カジノ
6.レクリエーション
7.ビジネスと産業
8.その他


合併・買収

すべての企業を3つの視点からカバー

- 概要
- 最近の動向
- 売上高


企業分析 - 8つの視点からの市場分析

1.株式会社ビヨンド・ミート
2.コナグラ・ブランズ
3.メープルリーフフード
4.アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド
5.USフーズホールディング
6.ケラノバ
7.タイソンフーズ
8.ホーメル・フーズ・コーポレーション

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.米国の植物性食品市場

6.市場シェア - アメリカ植物ベース食品市場

6.1 セグメント別
6.2 フードサービス別


7.米国の植物性食品市場

7.1 牛乳
7.2 肉
7.3 食事
7.4 アイスクリーム
7.5 ヨーグルト
7.6 クリーマー
7.7 バター
7.8 チーズ
7.9 豆腐とテンペ
7.10 すぐに飲める飲料
7.11 調味料、ドレッシング、マヨ
7.12 スプレッド、ディップ、サワークリーム、ソース
7.13 卵
7.14 その他


8.フードサービス - アメリカ植物由来食品市場

8.1 クイックサービスレストラン(QSR)
8.2 フルサービス・レストラン
8.3 教育
8.4 ヘルスケア
8.5 宿泊/カジノ
8.6 レクリエーション
8.7 ビジネスおよび産業
8.8 その他


9.ポーターの5つの力分析-米国の植物ベースの食品市場

9.1 買い手の交渉力
9.2 サプライヤーの交渉力
9.3 ライバルの度合い
9.4 新規参入の脅威
9.5 代替品の脅威


10.SWOT分析 - アメリカ植物由来食品市場

10.1 強み
10.2 弱点
10.3 機会
10.4 脅威


11.主要プレーヤーの分析

11.1 ビヨンド・ミート

11.1.1 概要
11.1.2 最近の開発
11.1.3 収益分析

11.2 コナグラ・ブランズ

11.2.1 概要
11.2.2 最近の開発
11.2.3 収益分析

11.3 メープルリーフフーズ社

11.3.1 概要
11.3.2 最近の開発
11.3.3 収益分析

11.4 タイソンフーズ

11.4.1 概要
11.4.2 最近の開発
11.4.3 収益分析

11.5 ケラナボ

11.5.1 概要
11.5.2 最近の開発
11.5.3 収益分析

11.6 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド

11.6.1 概要
11.6.2 最近の開発
11.6.3 収益分析

11.7 USフーズホールディング

11.7.1 概要
11.7.2 最近の開発
11.7.3 収益分析

11.8 ホーメル・フーズ・コーポレーション

11.8.1 概要
11.8.2 最近の開発
11.8.3 収益分析

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図表リスト

表-01:米国:植物ベースの食品市場セグメント別シェア(%)、2019年~2023年
表-02:米国:植物ベースの食品市場セグメント別シェア予測(%)、2024年~2030年
表-03:米国-外食サービス別植物性食品市場シェア(パーセント)、2019年~2023年
表-04:米国-フードサービス別植物性食品市場シェア予測(パーセント)、2024年~2030年

 

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Summary

United States Plant Based Food Market size is predicted to gain US$ 19.07 Billion by 2030, in line with Renub Research. Plant-based ingredients are an increasingly more famous meals choice this is crafted from plant based sources and free from dairy or meat. These components are gaining traction due to their nutritional value, excessive protein content, abundance of minerals and vitamins, and their environmentally-pleasant nature. Similarly, meat alternatives, which are products made to flavor, smell, and seem like real meat however are healthier than meat, also are gaining a popularity. The substances used in these meat alternatives are soy, wheat, and peas.

The plant-based food market in the United States is predicted to grow steadily because of the growing demand for nutritious and eco-friendly options. Many companies have recounted this demand and are introducing plant-based meals items with clean labels and plant-based components. However, the increasing cost of plant based food may additionally avoid growth, especially in countries with low consumer per capita income.

The reputation of plant-based products is on the upward thrust, and it is a trend that is in all likelihood to continue within the United States. With its numerous benefits, along with environmental sustainability and dietary value, this meals choice is increasingly turning attractive to customers.


United States plant-based food market is predicted to grow at a CAGR of 11.54% between 2024 and 2030

The US plant based food industry has visible an upward thrust in recent decade due to consumer' growing awareness on decreasing animal product intake. Plant-based meat is gaining more significance, specifically in the context of vegan diets, which involve avoiding animal based foods altogether. People adopt this way of life for numerous motives, consisting of fitness and ethical issues, promoting sustainability, and preventing animal cruelty in their food and beverages. The market for plant based food is rising, pushed by factors like health concerns, environmental focus, and changing consumer possibilities. The trend towards plant based diets and alternative proteins have been gaining momentum within the United States, and the market is expected to develop even more in the coming years.


The food market is currently experiencing a surge in preference for plant-based diets, along with vegetarian, vegan, and flexitarian, fueled by rising health cognizance and interest in sustainable meal alternatives. According to Amy's Kitchen in April 2023 confirmed that 52% of Americans expressed an interest in vegan food. The US plant-based food market became valued at US$ 8.88 Billion in 2023.


Meat alternatives will represent maximum share in the plant-based food market in the United States

By Segments, The United States Plant-Based Food Market is segmented into Milk, Meat, Meals, Ice Cream, Yogurt, Creamer, Butter, Cheese, Tofu and Tempeh, Ready to drink Beverages, Condiments, Dressings, and Mayo, Spreads, Dips, Sour Cream and Sauces, Eggs, and Others. The plant-based meat industry inside the US is anticipated to increase appreciably because of the rising reputation of vegetarian and vegan diets. Soy based meat alternatives are becoming increasingly renowned because of their meat-like texture and flavors. Brands and startups inside the US are introducing soy-based products to cater to the developing demand, driven through consumer' desire for allergen-loose ingredients, health interest, sustainability problems, and advanced taste and availability of plant-based products in grocery stores.


Lion’s revenue share in the United States plant-based food market is held by Quick Service Restaurants (QSR)

The US plant based food market is segmented into various categories: quick-provider eating places (QSR), full-provider restaurants, education, healthcare, lodging/casinos, recreation, commercial enterprise and industry, and others. The QSR industry in the US is booming, thanks to the factor including fast urbanization, growing disposable income, and advancement in flavors and capabilities. There has been an extensive growth inside the popularity of plant based meat, with several fast food chains globally leaping on the trend. KFC, for instance, has become the first fast food chain to introduce a plant based chicken product to its menu. In January 2022, KFC delivered Beyond Fried Chicken nuggets made from plant-based meat to its menu in the US, marking a substantial milestone within the food market journey towards sustainable and ethical meals manufacturing.


Key Player

Some of the predominant companies in the Plant-Based Food Market of the US are Beyond Meat Inc., Conagra Brands, Maple Leaf Food Inc., Archer Daniels Midland, US Foods Holding Corp, Kellanova, Tyson Foods, and Hormel Foods Corporation.


Renub Research report title “United States Plant-Based Food Market” By Segments (into Milk, Meat, Meals, Ice Cream, Yogurt, Creamer, Butter, Cheese, Tofu and Tempeh, Ready to Drink Beverages, Condiments, Dressings, and Mayo, Spreads, Dips, Sour Cream and Sauces, Eggs, and Others) By Food Services(quick-service restaurants (QSR), full-service restaurants, education, healthcare, lodging/casino, recreation, business and industry, and others) Company (Beyond Meat Inc., Conagra Brands, Maple Leaf Food Inc., Archer Daniels Midland, US Foods Holding Corp, Kellanova, Tyson Foods, and Hormel Foods Corporation) provides in-depth analysis on current trends on the United States Plant-Based Food Industry.


Segments – Market breakup from 14 Viewpoints

1. Milk
2. Meat
3. Meals
4. Ice Cream
5. Yogurt
6. Creamer
7. Butter
8. Cheese
9. Tofu and Tempeh
10. Ready to Drink Beverages
11. Condiments, Dressings and Mayo
12. Spreads, Dips, Sour Cream and Sauces
13. Eggs
14. Others


Food Services – Market breakup from 8 Viewpoints

1. Quick Service Restaurants (QSR)
2. Full Service Restaurants
3. Education
4. Healthcare
5. Lodging/Casino
6. Recreation
7. Business and Industry
8. Others


Merger and Acquisitions

All companies have been covered from 3 Viewpoints

• Overviews
• Recent Developments
• Revenues


Company Analysis – Market breakup from 8 Viewpoint

1. Beyond Meat Inc.
2. Conagra Brands
3. Maple Leaf Food Inc.
4. Archer Daniels Midland
5. US Foods Holding Corp
6. Kellanova
7. Tyson Foods
8. Hormel Foods Corporation



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. United States Plant Based Food Market

6. Market Share – United States Plant Based Food Market

6.1 By Segments
6.2 By Food Service


7. Segments – United States Plant Based Food Market

7.1 Milk
7.2 Meat
7.3 Meals
7.4 Ice Cream
7.5 Yogurt
7.6 Creamer
7.7 Butter
7.8 Cheese
7.9 Tofu and Tempeh
7.10 Ready to drink Beverages
7.11 Condiments, Dressings and Mayo
7.12 Spreads, Dips, Sour Cream and Sauces
7.13 Eggs
7.14 Others


8. Food Service – United StatesPlant Based Food Market

8.1 Quick Service Restaurants (QSR)
8.2 Full Service Restaurants
8.3 Education
8.4 Healthcare
8.5 Lodging/Casino
8.6 Recreation
8.7 Business and Industry
8.8 Others


9. Porter’s Five Forces Analysis – United States Plant Based Food Market

9.1 Bargaining Power of Buyers
9.2 Bargaining Power of Suppliers
9.3 Degree of Rivalry
9.4 Threat of New Entrants
9.5 Threat of Substitutes


10. SWOT Analysis – United StatesPlant Based Food Market

10.1 Strength
10.2 Weakness
10.3 Opportunity
10.4 Threat


11. Key Players Analysis

11.1 Beyond Meat

11.1.1 Overview
11.1.2 Recent Development
11.1.3 Revenue Analysis

11.2 Conagra Brands

11.2.1 Overview
11.2.2 Recent Development
11.2.3 Revenue Analysis

11.3 Maple Leaf Foods Inc.

11.3.1 Overview
11.3.2 Recent Development
11.3.3 Revenue Analysis

11.4 Tyson Foods Inc.

11.4.1 Overview
11.4.2 Recent Development
11.4.3 Revenue Analysis

11.5 Kellanavo

11.5.1 Overview
11.5.2 Recent Development
11.5.3 Revenue Analysis

11.6 Archer Daniels Midland

11.6.1 Overview
11.6.2 Recent Development
11.6.3 Revenue Analysis

11.7 US Foods Holding

11.7.1 Overview
11.7.2 Recent Development
11.7.3 Revenue Analysis

11.8 Hormel Foods Corporation

11.8.1 Overview
11.8.2 Recent Development
11.8.3 Revenue Analysis

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List of Tables/Graphs

Table-01: United States – Plant Based Food Market Share by Segments (Percent), 2019 – 2023
Table-02: United States – Forecast for Plant Based Food Market Share by Segments (Percent), 2024 – 2030
Table-03: United States – Plant Based Food Market Share by Food Service (Percent), 2019 – 2023
Table-04: United States – Forecast for Plant Based Food Market Share by Food Service (Percent), 2024 – 2030

 

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