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CMO/CDMOバイオテクノロジー市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年


CMO/CDMO Biotechnology Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033

Persistence Market Research社はこのほど、世界のCMO/CDMO(医薬品製造受託機関/開発製造受託機関)バイオテクノロジー市場の包括的な分析を発表した。当レポートでは、成長促進要因、トレンド、機会、課題など... もっと見る

 

 

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Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年9月6日 US$4,900
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、世界のCMO/CDMO(医薬品製造受託機関/開発製造受託機関)バイオテクノロジー市場の包括的な分析を発表した。当レポートでは、成長促進要因、トレンド、機会、課題など、主要な市場ダイナミクスを詳細に評価し、市場展望の詳細な理解を提供します。

主な洞察

- CMO/CDMOバイオテクノロジー市場規模(2024E):231億米ドル
- 予測市場価値(2033F):336億米ドル
- 世界市場成長率 (CAGR 2024 to 2033): 5.5%

CMO/CDMOバイオテクノロジー市場 - レポートスコープ:

CMO/CDMOバイオテクノロジー市場は、バイオ医薬品業界の重要なセグメントであり、バイオテクノロジー製品の製造・開発サービスのアウトソーシングに焦点を当てている。同市場は、医薬品開発、製造、商業化を含む幅広いサービスを包括しており、専門組織がバイオ医薬品企業に提供している。同市場は、医薬品開発期間の短縮、運営コストの削減、製造能力の強化において重要な役割を果たしている。この市場の拡大は、バイオテクノロジー治療に対する需要の増加、医薬品開発の複雑化、柔軟でスケーラブルな製造ソリューションへのニーズが原動力となっている。

市場成長の促進要因

CMO/CDMOバイオテクノロジー市場の成長を後押ししている要因には、生物製剤や個別化医療に対する需要の高まりなどがある。バイオ医薬品企業は、CMO/CDMOプロバイダーの専門知識、高度な技術、コスト効率を活用するため、製造のアウトソーシングをますます進めている。生物製剤や複雑な医薬品へのシフトは、迅速な市場参入と柔軟性の必要性と相まって、この分野の成長を牽引している。さらに、慢性疾患の増加や新薬治療への関心の高まりも、バイオ医薬品製造のアウトソーシングサービスに対する需要の高まりに寄与している。

市場の阻害要因

成長の可能性はあるものの、CMO/CDMOバイオテクノロジー市場は、規制の複雑さ、知的財産権に関する懸念、競争の激化など、いくつかの課題に直面している。バイオテクノロジー製品の規制を乗り切るには、厳格な基準を遵守する必要があり、CMO/CDMOプロバイダーにとっては困難が伴う。また、製剤や製法に関する知的財産の問題もリスクとなりうる。さらに、同市場は競争が激しく、多数の企業が契約を奪い合い、価格設定や利益率に影響を与えている。

市場機会:

CMO/CDMOバイオテクノロジー市場は、技術の進歩、バイオ医薬品への投資の増加、治療領域の拡大が大きな成長機会をもたらしている。シングルユースシステムや連続製造などのバイオ製造技術の革新は、市場プレーヤーに効率向上とコスト削減の機会を提供する。生物製剤や遺伝子治療の台頭は、CMO/CDMOプロバイダーがニッチセグメントに対応し、専門サービスを開発する新たな道を開く。CMO/CDMO企業とバイオ製薬企業との戦略的提携もまた、市場の成長を促し、イノベーションを促進する可能性がある。

本レポートで扱う主な質問

- 世界のCMO/CDMOバイオテクノロジー市場の成長を促す主な要因は何か?
- 大きな需要があるCMO/CDMOサービスと治療分野は?
- 技術の進歩はCMO/CDMO市場の競争環境をどのように変えているか?
- CMO/CDMOバイオテクノロジー市場の主要プレーヤーは誰で、競争力を維持するためにどのような戦略をとっているのか?
- 世界のCMO/CDMOバイオテクノロジー市場における新たなトレンドと将来性は?

競争情報とビジネス戦略:

ロンザ・グループ、キャタレント、サムスン・バイオロジクスなど、世界のCMO/CDMOバイオテクノロジー市場の大手企業は、市場での地位を強化するため、技術革新、サービスの差別化、戦略的パートナーシップに注力している。これらの企業は先端製造技術に投資し、サービスの提供を拡大し、バイオ製薬企業と提携を結んで競争力を高めている。オペレーショナル・エクセレンス、規制コンプライアンス、顧客中心のソリューションを重視することは、競争の激しいCMO/CDMOセクターにおいて市場の妥当性を維持し、成長を促進するために不可欠である。

主な企業

- パセオンN.V.
- キャタレント
- サムスン・バイオロジクス
- ロンザ
- ベーリンガーインゲルハイム
- サムスンバイオロジックス
- AGCバイオロジックス
- ウーシー・バイオロジクス
- アッヴィ
- アビッドバイオサービス
- 富士フィルムダイオシンスバイオテクノロジーズ
- エクスプレスバイオロジック
- レンシュラーバイオファーマSE
- KBIバイオファーマ(JSR株式会社)
- サイトバンス・バイオロジクス

CMO/CDMOバイオテクノロジー産業調査の主要セグメント

サービス別

- スタンドアロンサービス
- 統合型

製品別

- モノクローナル抗体
- 抗体フラグメント
- 組換え治療タンパク質
- ウイルスベクター
- 細胞・遺伝子治療
- ワクチン

発現システム別

- 哺乳類
- 微生物
- 細菌
- 酵母

企業規模別

- 小規模
- 中規模
- 大規模
- 超大型

事業規模別

- 前臨床
- 臨床
- 商業

地域別

- 北米
- 中南米
- ヨーロッパ
- 南アジア
- 東アジア
- オセアニア
- 中東・アフリカ(MEA)

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
2.3.包含と除外
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.2.イノベーション/開発動向
4.主な成功要因
4.1.サービス導入分析
4.2.主な規制
4.3.主要プレーヤー別プロモーション戦略
4.4.PESTEL分析
4.5.サービス価格分析
5.市場背景
5.1.マクロ経済要因
5.1.1.世界のGDP成長見通し
5.1.2.世界のヘルスケア展望
5.1.3.世界のCMO/CDMO市場の展望
5.2.予測要因-関連性と影響
5.2.1.研究開発費の増加
5.2.2.生活習慣病の増加
5.2.3.サービスのコスト
5.2.4.サービス導入率
5.2.5.技術の進歩
5.2.6.規制政策の変化
5.3.市場ダイナミクス
5.3.1.原動力
5.3.2.阻害要因
5.3.3.機会分析
6.COVID-19 危機分析
6.1.COVID-19と影響分析
6.1.1.サービス別
6.1.2.製品別
6.1.3.発現システム別
6.1.4.企業規模別
6.1.5.事業規模別
6.1.6.国別
6.2.2024年市場シナリオ
7.世界のCMO/CDMOバイオテクノロジー市場の需要(金額または規模:億米ドル)分析2019-2023年および予測、2024-2033年
7.1.過去の市場価値(億米ドル)分析、2019-2023年
7.2.現在および将来の市場価値(Bn米ドル)予測、2024-2033年
7.2.1.前年比成長トレンド分析
7.2.2.絶対額の機会分析
8.世界のCMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:サービス別
8.1.はじめに/主な調査結果
8.2.サービス別の過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
8.3.サービス別の現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024~2033年
8.3.1.スタンドアロンサービス
8.3.1.1.細胞株開発
8.3.1.2.開発およびバイオ製造
8.3.1.3.分析サービス
8.3.1.4.充填仕上げ
8.3.1.5.包装
8.3.1.6.臨床供給サービス
8.3.2.統合
8.4.サービス別市場魅力度分析
9.世界のCMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析2019-2023年および予測2024-2033年(製品別
9.1.はじめに / 主要な調査結果
9.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析、製品別、2019-2023年
9.3.現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、製品別、2024-2033年
9.3.1.モノクローナル抗体
9.3.2.抗体フラグメント
9.3.3.組換え治療タンパク質
9.3.4.ウイルスベクター
9.3.5.細胞治療と遺伝子治療
9.3.6.ワクチン
9.4.製品別市場魅力度分析
10.CMO/CDMOバイオテクノロジーの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:発現システム別
10.1.はじめに / 主要な調査結果
10.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析、発現システム別、2019-2023年
10.3.現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、発現システム別、2024年~2033年
10.3.1.哺乳類
10.3.2.微生物
10.3.2.1.細菌
10.3.2.2.酵母
10.4.発現系別の市場魅力度分析
11.世界のCMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:企業規模別
11.1.はじめに / 主要な調査結果
11.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析、企業規模別、2019-2023年
11.3.現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、企業規模別、2024年~2033年
11.3.1.小規模
11.3.2.中規模
11.3.3.大型
11.3.4.超大型
11.4.企業規模別市場魅力度分析
12.世界のCMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:事業規模別
12.1.はじめに / 主要な調査結果
12.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析、事業規模別、2019-2023年
12.3.現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、事業規模別、2024~2033年
12.3.1.前臨床
12.3.2.臨床
12.3.3.商業
12.4.事業規模別市場魅力度分析
13.世界のCMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析2019-2023年および予測2024-2033年(地域別
13.1.はじめに
13.2.地域別の過去の市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
13.3.現在および将来の市場価値(10億米ドル)分析と予測、2024~2033年
13.3.1.北米
13.3.2.ラテンアメリカ
13.3.3.ヨーロッパ
13.3.4.東アジア
13.3.5.南アジア
13.3.6.オセアニア
13.3.7.中東・アフリカ(MEA)
13.4.地域別市場魅力度分析
14.北米CMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
14.1.はじめに
14.2.過去の市場規模(10億米ドル)の市場分類別動向分析(2019-2023年
14.3.市場分類別現在および将来市場価値(10億米ドル)分析と予測分析、2024年~2033年
14.3.1.国別
14.3.1.1.米国
14.3.1.2.カナダ
14.3.2.サービス別
14.3.3.製品別
14.3.4.発現システム別
14.3.5.企業規模別
14.3.6.事業規模別
14.4.市場魅力度分析
14.4.1.国別
14.4.2.サービス別
14.4.3.製品別
14.4.4.発現システム別
14.4.5.企業規模別
14.4.6.事業規模別
14.5.市場動向
14.6.促進要因と阻害要因-影響分析
14.7.主要プレーヤー - インテンシティマッピング
14.8.国別分析と予測
14.8.1.米国CMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析
14.8.1.1.はじめに
14.8.1.2.市場分類別分析と予測
14.8.1.2.1.サービス別
14.8.1.2.2.製品別
14.8.1.2.3.発現システム別
14.8.1.2.4.企業規模別
14.8.1.2.5.事業規模別
14.8.2.カナダCMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析
14.8.2.1.はじめに
14.8.2.2.市場分類別分析と予測
14.8.2.2.1.サービス別
14.8.2.2.2.製品別
14.8.2.2.3.発現システム別
14.8.2.2.4.企業規模別
14.8.2.2.5.事業規模別
15.ラテンアメリカのCMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
15.1.はじめに
15.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)動向分析、2019-2023年
15.3.市場分類別現在および将来市場価値(10億米ドル)分析と予測分析、2024年~2033年
15.3.1.国別
15.3.1.1.メキシコ
15.3.1.2.ブラジル
15.3.1.3.アルゼンチン
15.3.1.4.その他のラテンアメリカ
15.3.2.サービス別
15.3.3.製品別
15.3.4.発現システム別
15.3.5.企業規模別
15.3.6.事業規模別
15.4.市場魅力度分析
15.4.1.国別
15.4.2.サービス別
15.4.3.製品別
15.4.4.発現システム別
15.4.5.企業規模別
15.4.6.事業規模別
15.5.市場動向
15.6.促進要因と阻害要因-影響分析
15.7.主要プレーヤー - インテンシティマッピング
15.8.国別分析と予測
15.8.1.メキシコCMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析
15.8.1.1.序論
15.8.1.2.市場分類別分析と予測
15.8.1.2.1.サービス別
15.8.1.2.2.製品別
15.8.1.2.3.発現システム別
15.8.1.2.4.企業規模別
15.8.1.2.5.事業規模別
15.8.2.ブラジルCMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析
15.8.2.1.はじめに
15.8.2.2.市場分類別分析と予測
15.8.2.2.1.サービス別
15.8.2.2.2.製品別
15.8.2.2.3.発現システム別
15.8.2.2.4.企業規模別
15.8.2.2.5.事業規模別
15.8.3.アルゼンチンCMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析
15.8.3.1.序論
15.8.3.2.市場分類別分析と予測
15.8.3.2.1.サービス別
15.8.3.2.2.製品別
15.8.3.2.3.発現システム別
15.8.3.2.4.企業規模別
15.8.3.2.5.事業規模別
16.欧州CMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
16.1.はじめに
16.2.過去の市場規模(10億米ドル)の市場分類別動向分析(2019-2023年
16.3.市場分類別現在および将来市場価値(10億米ドル)分析と予測分析、2024年~2033年
16.3.1.国別
16.3.1.1.ドイツ
16.3.1.2.イタリア
16.3.1.3.フランス
16.3.1.4.イギリス
16.3.1.5.スペイン
16.3.1.6.ベネルクス
16.3.1.7.ロシア
16.3.1.8.その他のヨーロッパ
16.3.2.サービス別
16.3.3.製品別
16.3.4.発現システム別
16.3.5.企業規模別
16.3.6.事業規模別
16.4.市場魅力度分析
16.4.1.国別
16.4.2.サービス別
16.4.3.製品別
16.4.4.発現システム別
16.4.5.企業規模別
16.4.6.事業規模別
16.5.市場動向
16.6.促進要因と阻害要因-影響分析
16.7.主要プレーヤー - インテンシティマッピング
16.8.国別分析と予測
16.8.1.ドイツCMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析
16.8.1.1.はじめに
16.8.1.2.市場分類別分析と予測
16.8.1.2.1.サービス別
16.8.1.2.2.製品別
16.8.1.2.3.発現システム別
16.8.1.2.4.企業規模別
16.8.1.2.5.事業規模別
16.8.2.イタリアCMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析
16.8.2.1.はじめに
16.8.2.2.市場分類別分析と予測
16.8.2.2.1.サービス別
16.8.2.2.2.製品別
16.8.2.2.3.発現システム別
16.8.2.2.4.企業規模別
16.8.2.2.5.事業規模別
16.8.3.フランスCMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析
16.8.3.1.はじめに
16.8.3.2.市場分類別分析と予測
16.8.3.2.1.サービス別
16.8.3.2.2.製品別
16.8.3.2.3.発現システム別
16.8.3.2.4.企業規模別
16.8.3.2.5.事業規模別
16.8.4.英国CMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析
16.8.4.1.はじめに
16.8.4.2.市場分類別分析と予測
16.8.4.2.1.サービス別
16.8.4.2.2.製品別
16.8.4.2.3.発現システム別
16.8.4.2.4.企業規模別
16.8.4.2.5.事業規模別
16.8.5.スペインCMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析
16.8.5.1.はじめに
16.8.5.2.市場分類別分析と予測
16.8.5.2.1.サービス別
16.8.5.2.2.製品別
16.8.5.2.3.発現システム別
16.8.5.2.4.企業規模別
16.8.5.2.5.事業規模別
16.8.6.ベネルクスCMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析
16.8.6.1.はじめに
16.8.6.2.市場分類別分析と予測
16.8.6.2.1.サービス別
16.8.6.2.2.製品別
16.8.6.2.3.発現システム別
16.8.6.2.4.企業規模別
16.8.6.2.5.事業規模別
16.8.7.ロシアCMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析
16.8.7.1.はじめに
16.8.7.2.市場分類別分析と予測
16.8.7.2.1.サービス別
16.8.7.2.2.製品別
16.8.7.2.3.発現システム別
16.8.7.2.4.企業規模別
16.8.7.2.5.事業規模別
17.東アジアCMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
17.1.はじめに
17.2.過去の市場規模(10億米ドル)の市場分類別動向分析(2019-2023年
17.3.市場分類別現在および将来市場価値(10億米ドル)分析と予測分析、2024年~2033年
17.3.1.国別
17.3.1.1.中国
17.3.1.2.日本
17.3.1.3.韓国
17.3.2.サービス別
17.3.3.製品別
17.3.4.発現システム別
17.3.5.企業規模別
17.3.6.事業規模別
17.4.市場魅力度分析
17.4.1.国別
17.4.2.サービス別
17.4.3.製品別
17.4.4.発現システム別
17.4.5.企業規模別
17.4.6.事業規模別
17.5.市場動向
17.6.促進要因と阻害要因-影響分析
17.7.主要プレーヤー - インテンシティマッピング
17.8.国別分析と予測
17.8.1.中国CMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析
17.8.1.1.はじめに
17.8.1.2.市場分類別分析と予測
17.8.1.2.1.サービス別
17.8.1.2.2.製品別
17.8.1.2.3.発現システム別
17.8.1.2.4.企業規模別
17.8.1.2.5.事業規模別
17.8.2.日本CMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析
17.8.2.1.はじめに
17.8.2.2.市場分類別分析と予測
17.8.2.2.1.サービス別
17.8.2.2.2.製品別
17.8.2.2.3.発現システム別
17.8.2.2.4.企業規模別
17.8.2.2.5.事業規模別
17.8.3.韓国CMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析
17.8.3.1.序論
17.8.3.2.市場分類別分析と予測
17.8.3.2.1.サービス別
17.8.3.2.2.製品別
17.8.3.2.3.発現システム別
17.8.3.2.4.企業規模別
17.8.3.2.5.事業規模別
18.南アジアのCMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
18.1.はじめに
18.2.過去の市場規模(10億米ドル)の市場分類別動向分析(2019-2023年
18.3.市場分類別現在および将来市場価値(10億米ドル)分析と予測分析、2024年~2033年
18.3.1.国別
18.3.1.1.インド
18.3.1.2.インドネシア
18.3.1.3.マレーシア
18.3.1.4.タイ
18.3.1.5.その他の南アジア
18.3.2.サービス別
18.3.3.製品別
18.3.4.発現システム別
18.3.5.企業規模別
18.3.6.事業規模別
18.4.市場魅力度分析
18.4.1.国別
18.4.2.サービス別
18.4.3.製品別
18.4.4.発現システム別
18.4.5.企業規模別
18.4.6.事業規模別
18.5.市場動向
18.6.促進要因と阻害要因-影響分析
18.7.主要プレーヤー - インテンシティマッピング
18.8.国別分析と予測
18.8.1.インドCMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析
18.8.1.1.はじめに
18.8.1.2.市場分類別分析と予測
18.8.1.2.1.サービス別
18.8.1.2.2.製品別
18.8.1.2.3.発現システム別
18.8.1.2.4.企業規模別
18.8.1.2.5.事業規模別
18.8.2.インドネシアCMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析
18.8.2.1.はじめに
18.8.2.2.市場分類別分析と予測
18.8.2.2.1.サービス別
18.8.2.2.2.製品別
18.8.2.2.3.発現システム別
18.8.2.2.4.企業規模別
18.8.2.2.5.事業規模別
18.8.3.マレーシアCMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析
18.8.3.1.はじめに
18.8.3.2.市場分類別分析と予測
18.8.3.2.1.サービス別
18.8.3.2.2.製品別
18.8.3.2.3.発現システム別
18.8.3.2.4.企業規模別
18.8.3.2.5.事業規模別
18.8.4.タイCMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析
18.8.4.1.はじめに
18.8.4.2.市場分類別分析と予測
18.8.4.2.1.サービス別
18.8.4.2.2.製品別
18.8.4.2.3.発現システム別
18.8.4.2.4.企業規模別
18.8.4.2.5.事業規模別
19.オセアニアCMO/CDMOバイオテクノロジー市場2019-2023年および予測2024-2033年
19.1.はじめに
19.2.市場分類別過去市場規模(億米ドル)動向分析、2019年~2023年
19.3.市場分類別現在および将来市場価値(10億米ドル)分析と予測分析、2024年~2033年
19.3.1.国別
19.3.1.1.オーストラリア
19.3.1.2.ニュージーランド
19.3.2.サービス別
19.3.3.製品別
19.3.4.発現システム別
19.3.5.企業規模別
19.3.6.事業規模別
19.4.市場魅力度分析
19.4.1.国別
19.4.2.サービス別
19.4.3.製品別
19.4.4.発現システム別
19.4.5.企業規模別
19.4.6.事業規模別
19.5.市場動向
19.6.促進要因と阻害要因-影響分析
19.7.主要プレーヤー - インテンシティマッピング
19.8.国別分析と予測
19.8.1.オーストラリアCMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析
19.8.1.1.はじめに
19.8.1.2.市場分類別分析と予測
19.8.1.2.1.サービス別
19.8.1.2.2.製品別
19.8.1.2.3.発現システム別
19.8.1.2.4.企業規模別
19.8.1.2.5.事業規模別
19.8.2.ニュージーランドCMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析
19.8.2.1.はじめに
19.8.2.2.市場分類別分析と予測
19.8.2.2.1.サービス別
19.8.2.2.2.製品別
19.8.2.2.3.発現システム別
19.8.2.2.4.企業規模別
19.8.2.2.5.事業規模別
20.中東・アフリカ(MEA)CMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
20.1.はじめに
20.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)動向分析、2019-2023年
20.3.市場分類別現在および将来市場価値(10億米ドル)分析と予測分析、2024年~2033年
20.3.1.国別
20.3.1.1.GCC諸国
20.3.1.2.トルコ
20.3.1.3.北アフリカ
20.3.1.4.南アフリカ
20.3.1.5.その他の中東・アフリカ
20.3.2.サービス別
20.3.3.製品別
20.3.4.発現システム別
20.3.5.企業規模別
20.3.6.事業規模別
20.4.市場魅力度分析
20.4.1.国別
20.4.2.サービス別
20.4.3.製品別
20.4.4.発現システム別
20.4.5.企業規模別
20.4.6.事業規模別
20.5.市場動向
20.6.促進要因と阻害要因-影響分析
20.7.主要プレーヤー - インテンシティマッピング
20.8.国別分析と予測
20.8.1.GCC諸国のCMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析
20.8.1.1.はじめに
20.8.1.2.市場分類別分析と予測
20.8.1.2.1.サービス別
20.8.1.2.2.製品別
20.8.1.2.3.発現システム別
20.8.1.2.4.企業規模別
20.8.1.2.5.事業規模別
20.8.2.トルコCMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析
20.8.2.1.序論
20.8.2.2.市場分類別分析と予測
20.8.2.2.1.サービス別
20.8.2.2.2.製品別
20.8.2.2.3.発現システム別
20.8.2.2.4.企業規模別
20.8.2.2.5.事業規模別
20.8.3.南アフリカのCMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析
20.8.3.1.はじめに
20.8.3.2.市場分類別分析と予測
20.8.3.2.1.サービス別
20.8.3.2.2.製品別
20.8.3.2.3.発現システム別
20.8.3.2.4.企業規模別
20.8.3.2.5.事業規模別
20.8.4.北アフリカのCMO/CDMOバイオテクノロジー市場分析
20.8.4.1.はじめに
20.8.4.2.市場分類別分析と予測
20.8.4.2.1.サービス別
20.8.4.2.2.製品別
20.8.4.2.3.発現システム別
20.8.4.2.4.企業規模別
20.8.4.2.5.事業規模別
21.市場構造分析
21.1.企業階層別市場分析
21.2.上位企業の市場シェア分析
21.3.市場プレゼンス分析
22.競争分析
22.1.競合ダッシュボード
22.2.競合ディープダイブ
22.2.1.パセオン
22.2.1.1.概要
22.2.1.2.サービス/製品ポートフォリオ
22.2.1.3.営業拠点
22.2.1.4.主要財務状況
22.2.1.5.SWOT分析
22.2.1.6.戦略の概要
22.2.1.6.1.マーケティング戦略
22.2.1.6.2.サービス戦略
22.2.1.6.3.チャネル戦略
22.2.2.キャタレント
22.2.2.1.概要
22.2.2.2.サービス/製品ポートフォリオ
22.2.2.3.営業拠点
22.2.2.4.主要財務状況
22.2.2.5.SWOT分析
22.2.2.6.戦略の概要
22.2.2.6.1.マーケティング戦略
22.2.2.6.2.サービス戦略
22.2.2.6.3.チャネル戦略
22.2.3.サムスンバイオロジクス株式会社
22.2.3.1.概要
22.2.3.2.サービス/製品ポートフォリオ
22.2.3.3.営業拠点
22.2.3.4.主要財務状況
22.2.3.5.SWOT分析
22.2.3.6.戦略の概要
22.2.3.6.1.マーケティング戦略
22.2.3.6.2.サービス戦略
22.2.3.6.3.チャネル戦略
22.2.4.ロンザ
22.2.4.1.概要
22.2.4.2.サービス/製品ポートフォリオ
22.2.4.3.営業拠点
22.2.4.4.主要財務状況
22.2.4.5.SWOT分析
22.2.4.6.戦略の概要
22.2.4.6.1.マーケティング戦略
22.2.4.6.2.サービス戦略
22.2.4.6.3.チャネル戦略
22.2.5.ベーリンガーインゲルハイム
22.2.5.1.概要
22.2.5.2.サービス/製品ポートフォリオ
22.2.5.3.営業拠点
22.2.5.4.主要財務状況
22.2.5.5.SWOT分析
22.2.5.6.戦略の概要
22.2.5.6.1.マーケティング戦略
22.2.5.6.2.サービス戦略
22.2.5.6.3.チャネル戦略
22.2.6.サムスンバイオロジックス
22.2.6.1.概要
22.2.6.2.サービス/製品ポートフォリオ
22.2.6.3.営業拠点
22.2.6.4.主要財務状況
22.2.6.5.SWOT分析
22.2.6.6.戦略の概要
22.2.6.6.1.マーケティング戦略
22.2.6.6.2.サービス戦略
22.2.6.6.3.チャネル戦略
22.2.7.AGCバイオロジクス社
22.2.7.1.概要
22.2.7.2.サービス/製品ポートフォリオ
22.2.7.3.営業拠点
22.2.7.4.主要財務状況
22.2.7.5.SWOT分析
22.2.7.6.戦略の概要
22.2.7.6.1.マーケティング戦略
22.2.7.6.2.サービス戦略
22.2.7.6.3.チャネル戦略
22.2.8.ウーシー・バイオロジクス
22.2.8.1.概要
22.2.8.2.サービス/製品ポートフォリオ
22.2.8.3.営業拠点
22.2.8.4.主要財務状況
22.2.8.5.SWOT分析
22.2.8.6.戦略の概要
22.2.8.6.1.マーケティング戦略
22.2.8.6.2.サービス戦略
22.2.8.6.3.チャネル戦略
22.2.9.アッヴィ社
22.2.9.1.概要
22.2.9.2.サービス/製品ポートフォリオ
22.2.9.3.営業拠点
22.2.9.4.主要財務状況
22.2.9.5.SWOT分析
22.2.9.6.戦略の概要
22.2.9.6.1.マーケティング戦略
22.2.9.6.2.サービス戦略
22.2.9.6.3.チャネル戦略
22.2.10.アビッドバイオサービス
22.2.10.1.概要
22.2.10.2.サービス/製品ポートフォリオ
22.2.10.3.営業拠点
22.2.10.4.主要財務状況
22.2.10.5.SWOT分析
22.2.10.6.戦略の概要
22.2.10.6.1.マーケティング戦略
22.2.10.6.2.サービス戦略
22.2.10.6.3.チャネル戦略
22.2.11.富士フイルムジオシンスバイオテクノロジーズ
22.2.11.1.概要
22.2.11.2.サービス/製品ポートフォリオ
22.2.11.3.営業拠点
22.2.11.4.主要財務状況
22.2.11.5.SWOT分析
22.2.11.6.戦略の概要
22.2.11.6.1.マーケティング戦略
22.2.11.6.2.サービス戦略
22.2.11.6.3.チャネル戦略
22.2.12.エクスプレス・バイオロジック
22.2.12.1.概要
22.2.12.2.サービス/製品ポートフォリオ
22.2.12.3.営業拠点
22.2.12.4.主要財務状況
22.2.12.5.SWOT分析
22.2.12.6.戦略の概要
22.2.12.6.1.マーケティング戦略
22.2.12.6.2.サービス戦略
22.2.12.6.3.チャネル戦略
22.2.13.レンチラーバイオファーマSE
22.2.13.1.概要
22.2.13.2.サービス/製品ポートフォリオ
22.2.13.3.営業拠点
22.2.13.4.主要財務状況
22.2.13.5.SWOT分析
22.2.13.6.戦略の概要
22.2.13.6.1.マーケティング戦略
22.2.13.6.2.サービス戦略
22.2.13.6.3.チャネル戦略
22.2.14.KBIバイオファーマ(JSR株式会社)
22.2.14.1.概要
22.2.14.2.サービス/製品ポートフォリオ
22.2.14.3.営業拠点
22.2.14.4.主要財務状況
22.2.14.5.SWOT分析
22.2.14.6.戦略の概要
22.2.14.6.1.マーケティング戦略
22.2.14.6.2.サービス戦略
22.2.14.6.3.チャネル戦略
22.2.15.サイトバンス・バイオロジクス
22.2.15.1.概要
22.2.15.2.サービス/製品ポートフォリオ
22.2.15.3.営業拠点
22.2.15.4.主要財務状況
22.2.15.5.SWOT分析
22.2.15.6.戦略の概要
22.2.15.6.1.マーケティング戦略
22.2.15.6.2.サービス戦略
22.2.15.6.3.チャネル戦略
23.前提条件と略語
24.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive analysis of the global CMO/CDMO (Contract Manufacturing Organization/Contract Development and Manufacturing Organization) biotechnology market. This report offers a detailed evaluation of the key market dynamics, including growth drivers, trends, opportunities, and challenges, providing an in-depth understanding of the market landscape.

Key Insights:

• CMO/CDMO Biotechnology Market Size (2024E): USD 23.1 Bn
• Projected Market Value (2033F): USD 33.6 Bn
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2033): 5.5%

CMO/CDMO Biotechnology Market - Report Scope:

The CMO/CDMO biotechnology market is a vital segment of the biopharmaceutical industry, focusing on the outsourcing of manufacturing and development services for biotech products. It encompasses a broad range of services, including drug development, manufacturing, and commercialization, offered by specialized organizations to biopharma companies. The market plays a significant role in accelerating drug development timelines, reducing operational costs, and enhancing manufacturing capabilities. The expansion of this market is driven by the increasing demand for biotech therapies, the growing complexity of drug development, and the need for flexible and scalable manufacturing solutions.

Market Growth Drivers:

Several factors are propelling the growth of the CMO/CDMO biotechnology market, including the rising demand for biologics and personalized medicine. Biopharma companies are increasingly outsourcing manufacturing to CMO/CDMO providers to leverage their specialized expertise, advanced technologies, and cost efficiencies. The shift towards biologics and complex drugs, coupled with the need for rapid market entry and flexibility, is driving the sector's growth. Additionally, the increasing prevalence of chronic diseases and a growing focus on novel drug therapies contribute to the rising demand for outsourced biotech manufacturing services.

Market Restraints:

Despite its growth potential, the CMO/CDMO biotechnology market faces several challenges, including regulatory complexities, intellectual property concerns, and high competition. Navigating the regulatory landscape for biotech products requires adherence to stringent standards, which can be challenging for CMO/CDMO providers. Intellectual property issues related to drug formulations and processes may also pose risks. Furthermore, the market is highly competitive, with numerous players competing for contracts, impacting pricing and profit margins.

Market Opportunities:

The CMO/CDMO biotechnology market presents significant growth opportunities driven by technological advancements, increasing investments in biopharma, and expanding therapeutic areas. Innovations in biomanufacturing technologies, such as single-use systems and continuous manufacturing, provide opportunities for market players to enhance efficiency and reduce costs. The rise of biologics and gene therapies opens new avenues for CMO/CDMO providers to cater to niche segments and develop specialized services. Strategic collaborations between CMO/CDMO firms and biopharma companies can also drive market growth and foster innovation.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the growth of the CMO/CDMO biotechnology market globally?
• Which CMO/CDMO services and therapeutic areas are experiencing significant demand?
• How are technological advancements reshaping the competitive landscape of the CMO/CDMO market?
• Who are the key players in the CMO/CDMO biotechnology market, and what strategies are they employing to maintain a competitive edge?
• What are the emerging trends and future prospects in the global CMO/CDMO biotechnology market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global CMO/CDMO biotechnology market, such as Lonza Group, Catalent, and Samsung Biologics, are focusing on innovation, service differentiation, and strategic partnerships to strengthen their market position. These companies invest in advanced manufacturing technologies, expand their service offerings, and form alliances with biopharma firms to enhance their competitive edge. Emphasizing operational excellence, regulatory compliance, and customer-centric solutions is essential for maintaining market relevance and driving growth in the highly competitive CMO/CDMO sector.

Key Companies Profiled:

• Patheon N.V.
• Catalent
• Samsung Biologics Co., Ltd
• Lonza.
• Boehringer Ingelheim
• Samsung BioLogics
• AGC Biologics, Inc.
• WuXi Biologics
• AbbVie Inc
• Avid Bioservices, Inc.
• Fujifilm Diosynth Biotechnologies
• Xpress Biologic
• Rentschler Biopharma SE
• KBI Biopharma (JSR Corporation)
• Cytovance Biologics

Key Segments Covered in CMO/CDMO Biotechnology Industry Research

By Service:

• Stand-Alone Services
• Integrated

By Product:

• Monoclonal Antibodies
• Antibody Fragments
• Recombinant Therapeutic Proteins
• Viral Vector
• Cell and Gene Therapy
• Vaccine

By Expression System:

• Mammalian
• Microbial
• Bacteria
• Yeast

By Company Size:

• Small
• Mid-Sized
• Large
• Very Large

By Scale of Operations:

• Pre-clinical
• Clinical
• Commercial

By Region:

• North America
• Latin America
• Europe
• South Asia
• East Asia
• Oceania
• Middle East & Africa (MEA)



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand Side Trends
1.3. Supply Side Trends
1.4. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
2.3. Inclusions and Exclusions
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.2. Innovation / Development Trends
4. Key Success Factors
4.1. Service Adoption Analysis
4.2. Key Regulations
4.3. Key promotional Strategies, By Key Players
4.4. PESTEL Analysis
4.5. Service Pricing Analysis
5. Market Background
5.1. Macro-Economic Factors
5.1.1. Global GDP Growth Outlook
5.1.2. Global Healthcare Outlook
5.1.3. Global CMO/CDMO Market Outlook
5.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
5.2.1. Increase in R&D Spending
5.2.2. Growing Lifestyle Disease Prevalence
5.2.3. Cost of Services
5.2.4. Service Adoption Rate
5.2.5. Advancements in Technology
5.2.6. Changes in Regulatory Policies
5.3. Market Dynamics
5.3.1. Drivers
5.3.2. Restraints
5.3.3. Opportunity Analysis
6. COVID-19 Crisis Analysis
6.1. COVID-19 and Impact Analysis
6.1.1. By Services
6.1.2. By Product
6.1.3. By Expression Systems
6.1.4. By Company Size
6.1.5. By Scale of Operations
6.1.6. By Country
6.2. 2024 Market Scenario
7. Global CMO/CDMO Biotechnology Market Demand (in Value or Size in US$ Bn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
7.1. Historical Market Value (US$ Bn) Analysis, 2019-2023
7.2. Current and Future Market Value (US$ Bn) Projections, 2024-2033
7.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
7.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
8. Global CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Services
8.1. Introduction / Key Findings
8.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Services, 2019-2023
8.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Services, 2024-2033
8.3.1. Stand-Alone Services
8.3.1.1. Cell Line Development
8.3.1.2. Development and Bio Manufacturing
8.3.1.3. Analytical Services
8.3.1.4. Fill finish
8.3.1.5. Packaging
8.3.1.6. Clinical Supply Services
8.3.2. Integrated
8.4. Market Attractiveness Analysis By Services
9. Global CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Product
9.1. Introduction / Key Findings
9.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Product, 2019-2023
9.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Product, 2024-2033
9.3.1. Monoclonal Antibodies
9.3.2. Antibody Fragments
9.3.3. Recombinant Therapeutic Proteins
9.3.4. Viral Vector
9.3.5. Cell and Gene Therapy
9.3.6. Vaccine
9.4. Market Attractiveness Analysis By Product
10. Global CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Expression Systems
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Expression Systems, 2019-2023
10.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Expression Systems, 2024-2033
10.3.1. Mammalian
10.3.2. Microbial
10.3.2.1. Bacteria
10.3.2.2. Yeast
10.4. Market Attractiveness Analysis By Expression Systems
11. Global CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Company Size
11.1. Introduction / Key Findings
11.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Company Size, 2019-2023
11.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Company Size, 2024-2033
11.3.1. Small
11.3.2. Mid-sized
11.3.3. Large
11.3.4. Very large
11.4. Market Attractiveness Analysis By Company Size
12. Global CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Scale of Operation
12.1. Introduction / Key Findings
12.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Scale of Operation, 2019-2023
12.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Scale of Operation, 2024-2033
12.3.1. Preclinical
12.3.2. Clinical
12.3.3. Commercial
12.4. Market Attractiveness Analysis By Scale of Operation
13. Global CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Region
13.1. Introduction
13.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Region, 2019-2023
13.3. Current and Future Market Value (US$ Bn) Analysis and Forecast, 2024-2033
13.3.1. North America
13.3.2. Latin America
13.3.3. Europe
13.3.4. East Asia
13.3.5. South Asia
13.3.6. Oceania
13.3.7. Middle East and Africa (MEA)
13.4. Market Attractiveness Analysis By Region
14. North America CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
14.1. Introduction
14.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
14.3. Current and Future Market Value (US$ Bn) Analysis and Forecast Analysis By Market Taxonomy, 2024-2033
14.3.1. By Country
14.3.1.1. U.S.
14.3.1.2. Canada
14.3.2. By Services
14.3.3. By Product
14.3.4. By Expression Systems
14.3.5. By Company Size
14.3.6. By Scale of Operation
14.4. Market Attractiveness Analysis
14.4.1. By Country
14.4.2. By Services
14.4.3. By Product
14.4.4. By Expression Systems
14.4.5. By Company Size
14.4.6. By Scale of Operation
14.5. Market Trends
14.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
14.7. Key Players - Intensity Mapping
14.8. Country Level Analysis & Forecast
14.8.1. U.S. CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis
14.8.1.1. Introduction
14.8.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
14.8.1.2.1. By Services
14.8.1.2.2. By Product
14.8.1.2.3. By Expression Systems
14.8.1.2.4. By Company Size
14.8.1.2.5. By Scale of Operation
14.8.2. Canada CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis
14.8.2.1. Introduction
14.8.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
14.8.2.2.1. By Services
14.8.2.2.2. By Product
14.8.2.2.3. By Expression Systems
14.8.2.2.4. By Company Size
14.8.2.2.5. By Scale of Operation
15. Latin America CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
15.1. Introduction
15.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
15.3. Current and Future Market Value (US$ Bn) Analysis and Forecast Analysis By Market Taxonomy, 2024-2033
15.3.1. By Country
15.3.1.1. Mexico
15.3.1.2. Brazil
15.3.1.3. Argentina
15.3.1.4. Rest of Latin America
15.3.2. By Services
15.3.3. By Product
15.3.4. By Expression Systems
15.3.5. By Company Size
15.3.6. By Scale of Operation
15.4. Market Attractiveness Analysis
15.4.1. By Country
15.4.2. By Services
15.4.3. By Product
15.4.4. By Expression Systems
15.4.5. By Company Size
15.4.6. By Scale of Operation
15.5. Market Trends
15.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
15.7. Key Players - Intensity Mapping
15.8. Country Level Analysis & Forecast
15.8.1. Mexico CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis
15.8.1.1. Introduction
15.8.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.8.1.2.1. By Services
15.8.1.2.2. By Product
15.8.1.2.3. By Expression Systems
15.8.1.2.4. By Company Size
15.8.1.2.5. By Scale of Operation
15.8.2. Brazil CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis
15.8.2.1. Introduction
15.8.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.8.2.2.1. By Services
15.8.2.2.2. By Product
15.8.2.2.3. By Expression Systems
15.8.2.2.4. By Company Size
15.8.2.2.5. By Scale of Operation
15.8.3. Argentina CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis
15.8.3.1. Introduction
15.8.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.8.3.2.1. By Services
15.8.3.2.2. By Product
15.8.3.2.3. By Expression Systems
15.8.3.2.4. By Company Size
15.8.3.2.5. By Scale of Operation
16. Europe CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
16.1. Introduction
16.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
16.3. Current and Future Market Value (US$ Bn) Analysis and Forecast Analysis By Market Taxonomy, 2024-2033
16.3.1. By Country
16.3.1.1. Germany
16.3.1.2. Italy
16.3.1.3. France
16.3.1.4. U.K.
16.3.1.5. Spain
16.3.1.6. BENELUX
16.3.1.7. Russia
16.3.1.8. Rest of Europe
16.3.2. By Services
16.3.3. By Product
16.3.4. By Expression Systems
16.3.5. By Company Size
16.3.6. By Scale of Operation
16.4. Market Attractiveness Analysis
16.4.1. By Country
16.4.2. By Services
16.4.3. By Product
16.4.4. By Expression Systems
16.4.5. By Company Size
16.4.6. By Scale of Operation
16.5. Market Trends
16.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
16.7. Key Players - Intensity Mapping
16.8. Country Level Analysis & Forecast
16.8.1. Germany CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis
16.8.1.1. Introduction
16.8.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.8.1.2.1. By Services
16.8.1.2.2. By Product
16.8.1.2.3. By Expression Systems
16.8.1.2.4. By Company Size
16.8.1.2.5. By Scale of Operation
16.8.2. Italy CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis
16.8.2.1. Introduction
16.8.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.8.2.2.1. By Services
16.8.2.2.2. By Product
16.8.2.2.3. By Expression Systems
16.8.2.2.4. By Company Size
16.8.2.2.5. By Scale of Operation
16.8.3. France CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis
16.8.3.1. Introduction
16.8.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.8.3.2.1. By Services
16.8.3.2.2. By Product
16.8.3.2.3. By Expression Systems
16.8.3.2.4. By Company Size
16.8.3.2.5. By Scale of Operation
16.8.4. U.K. CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis
16.8.4.1. Introduction
16.8.4.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.8.4.2.1. By Services
16.8.4.2.2. By Product
16.8.4.2.3. By Expression Systems
16.8.4.2.4. By Company Size
16.8.4.2.5. By Scale of Operation
16.8.5. Spain CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis
16.8.5.1. Introduction
16.8.5.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.8.5.2.1. By Services
16.8.5.2.2. By Product
16.8.5.2.3. By Expression Systems
16.8.5.2.4. By Company Size
16.8.5.2.5. By Scale of Operation
16.8.6. BENELUX CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis
16.8.6.1. Introduction
16.8.6.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.8.6.2.1. By Services
16.8.6.2.2. By Product
16.8.6.2.3. By Expression Systems
16.8.6.2.4. By Company Size
16.8.6.2.5. By Scale of Operation
16.8.7. Russia CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis
16.8.7.1. Introduction
16.8.7.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.8.7.2.1. By Services
16.8.7.2.2. By Product
16.8.7.2.3. By Expression Systems
16.8.7.2.4. By Company Size
16.8.7.2.5. By Scale of Operation
17. East Asia CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
17.1. Introduction
17.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
17.3. Current and Future Market Value (US$ Bn) Analysis and Forecast Analysis By Market Taxonomy, 2024-2033
17.3.1. By Country
17.3.1.1. China
17.3.1.2. Japan
17.3.1.3. South Korea
17.3.2. By Services
17.3.3. By Product
17.3.4. By Expression Systems
17.3.5. By Company Size
17.3.6. By Scale of Operation
17.4. Market Attractiveness Analysis
17.4.1. By Country
17.4.2. By Services
17.4.3. By Product
17.4.4. By Expression Systems
17.4.5. By Company Size
17.4.6. By Scale of Operation
17.5. Market Trends
17.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
17.7. Key Players - Intensity Mapping
17.8. Country Level Analysis & Forecast
17.8.1. China CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis
17.8.1.1. Introduction
17.8.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
17.8.1.2.1. By Services
17.8.1.2.2. By Product
17.8.1.2.3. By Expression Systems
17.8.1.2.4. By Company Size
17.8.1.2.5. By Scale of Operation
17.8.2. Japan CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis
17.8.2.1. Introduction
17.8.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
17.8.2.2.1. By Services
17.8.2.2.2. By Product
17.8.2.2.3. By Expression Systems
17.8.2.2.4. By Company Size
17.8.2.2.5. By Scale of Operation
17.8.3. South Korea CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis
17.8.3.1. Introduction
17.8.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
17.8.3.2.1. By Services
17.8.3.2.2. By Product
17.8.3.2.3. By Expression Systems
17.8.3.2.4. By Company Size
17.8.3.2.5. By Scale of Operation
18. South Asia CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
18.1. Introduction
18.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
18.3. Current and Future Market Value (US$ Bn) Analysis and Forecast Analysis By Market Taxonomy, 2024-2033
18.3.1. By Country
18.3.1.1. India
18.3.1.2. Indonesia
18.3.1.3. Malaysia
18.3.1.4. Thailand
18.3.1.5. Rest of South Asia
18.3.2. By Services
18.3.3. By Product
18.3.4. By Expression Systems
18.3.5. By Company Size
18.3.6. By Scale of Operation
18.4. Market Attractiveness Analysis
18.4.1. By Country
18.4.2. By Services
18.4.3. By Product
18.4.4. By Expression Systems
18.4.5. By Company Size
18.4.6. By Scale of Operation
18.5. Market Trends
18.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
18.7. Key Players - Intensity Mapping
18.8. Country Level Analysis & Forecast
18.8.1. India CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis
18.8.1.1. Introduction
18.8.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
18.8.1.2.1. By Services
18.8.1.2.2. By Product
18.8.1.2.3. By Expression Systems
18.8.1.2.4. By Company Size
18.8.1.2.5. By Scale of Operation
18.8.2. Indonesia CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis
18.8.2.1. Introduction
18.8.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
18.8.2.2.1. By Services
18.8.2.2.2. By Product
18.8.2.2.3. By Expression Systems
18.8.2.2.4. By Company Size
18.8.2.2.5. By Scale of Operation
18.8.3. Malaysia CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis
18.8.3.1. Introduction
18.8.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
18.8.3.2.1. By Services
18.8.3.2.2. By Product
18.8.3.2.3. By Expression Systems
18.8.3.2.4. By Company Size
18.8.3.2.5. By Scale of Operation
18.8.4. Thailand CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis
18.8.4.1. Introduction
18.8.4.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
18.8.4.2.1. By Services
18.8.4.2.2. By Product
18.8.4.2.3. By Expression Systems
18.8.4.2.4. By Company Size
18.8.4.2.5. By Scale of Operation
19. Oceania CMO/CDMO Biotechnology Market 2019-2023 and Forecast 2024-2033
19.1. Introduction
19.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
19.3. Current and Future Market Value (US$ Bn) Analysis and Forecast Analysis By Market Taxonomy, 2024-2033
19.3.1. By Country
19.3.1.1. Australia
19.3.1.2. New Zealand
19.3.2. By Services
19.3.3. By Product
19.3.4. By Expression Systems
19.3.5. By Company Size
19.3.6. By Scale of Operation
19.4. Market Attractiveness Analysis
19.4.1. By Country
19.4.2. By Services
19.4.3. By Product
19.4.4. By Expression Systems
19.4.5. By Company Size
19.4.6. By Scale of Operation
19.5. Market Trends
19.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
19.7. Key Players - Intensity Mapping
19.8. Country Level Analysis & Forecast
19.8.1. Australia CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis
19.8.1.1. Introduction
19.8.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
19.8.1.2.1. By Services
19.8.1.2.2. By Product
19.8.1.2.3. By Expression Systems
19.8.1.2.4. By Company Size
19.8.1.2.5. By Scale of Operation
19.8.2. New Zealand CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis
19.8.2.1. Introduction
19.8.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
19.8.2.2.1. By Services
19.8.2.2.2. By Product
19.8.2.2.3. By Expression Systems
19.8.2.2.4. By Company Size
19.8.2.2.5. By Scale of Operation
20. Middle East and Africa (MEA) CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
20.1. Introduction
20.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
20.3. Current and Future Market Value (US$ Bn) Analysis and Forecast Analysis By Market Taxonomy, 2024-2033
20.3.1. By Country
20.3.1.1. GCC Countries
20.3.1.2. Turkey
20.3.1.3. North Africa
20.3.1.4. South Africa
20.3.1.5. Rest of Middle East and Africa
20.3.2. By Services
20.3.3. By Product
20.3.4. By Expression Systems
20.3.5. By Company Size
20.3.6. By Scale of Operation
20.4. Market Attractiveness Analysis
20.4.1. By Country
20.4.2. By Services
20.4.3. By Product
20.4.4. By Expression Systems
20.4.5. By Company Size
20.4.6. By Scale of Operation
20.5. Market Trends
20.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
20.7. Key Players - Intensity Mapping
20.8. Country Level Analysis & Forecast
20.8.1. GCC Countries CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis
20.8.1.1. Introduction
20.8.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
20.8.1.2.1. By Services
20.8.1.2.2. By Product
20.8.1.2.3. By Expression Systems
20.8.1.2.4. By Company Size
20.8.1.2.5. By Scale of Operation
20.8.2. Turkey CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis
20.8.2.1. Introduction
20.8.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
20.8.2.2.1. By Services
20.8.2.2.2. By Product
20.8.2.2.3. By Expression Systems
20.8.2.2.4. By Company Size
20.8.2.2.5. By Scale of Operation
20.8.3. South Africa CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis
20.8.3.1. Introduction
20.8.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
20.8.3.2.1. By Services
20.8.3.2.2. By Product
20.8.3.2.3. By Expression Systems
20.8.3.2.4. By Company Size
20.8.3.2.5. By Scale of Operation
20.8.4. North Africa CMO/CDMO Biotechnology Market Analysis
20.8.4.1. Introduction
20.8.4.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
20.8.4.2.1. By Services
20.8.4.2.2. By Product
20.8.4.2.3. By Expression Systems
20.8.4.2.4. By Company Size
20.8.4.2.5. By Scale of Operation
21. Market Structure Analysis
21.1. Market Analysis by Tier of Companies
21.2. Market Share Analysis of Top Players
21.3. Market Presence Analysis
22. Competition Analysis
22.1. Competition Dashboard
22.2. Competition Deep Dive
22.2.1. Patheon N.V.
22.2.1.1. Overview
22.2.1.2. Service/Product Portfolio
22.2.1.3. Sales Footprint
22.2.1.4. Key Financials
22.2.1.5. SWOT Analysis
22.2.1.6. Strategy Overview
22.2.1.6.1. Marketing Strategy
22.2.1.6.2. Service Strategy
22.2.1.6.3. Channel Strategy
22.2.2. Catalent
22.2.2.1. Overview
22.2.2.2. Service/Product Portfolio
22.2.2.3. Sales Footprint
22.2.2.4. Key Financials
22.2.2.5. SWOT Analysis
22.2.2.6. Strategy Overview
22.2.2.6.1. Marketing Strategy
22.2.2.6.2. Service Strategy
22.2.2.6.3. Channel Strategy
22.2.3. Samsung Biologics Co., Ltd
22.2.3.1. Overview
22.2.3.2. Service/Product Portfolio
22.2.3.3. Sales Footprint
22.2.3.4. Key Financials
22.2.3.5. SWOT Analysis
22.2.3.6. Strategy Overview
22.2.3.6.1. Marketing Strategy
22.2.3.6.2. Service Strategy
22.2.3.6.3. Channel Strategy
22.2.4. Lonza.
22.2.4.1. Overview
22.2.4.2. Service/Product Portfolio
22.2.4.3. Sales Footprint
22.2.4.4. Key Financials
22.2.4.5. SWOT Analysis
22.2.4.6. Strategy Overview
22.2.4.6.1. Marketing Strategy
22.2.4.6.2. Service Strategy
22.2.4.6.3. Channel Strategy
22.2.5. Boehringer Ingelheim
22.2.5.1. Overview
22.2.5.2. Service/Product Portfolio
22.2.5.3. Sales Footprint
22.2.5.4. Key Financials
22.2.5.5. SWOT Analysis
22.2.5.6. Strategy Overview
22.2.5.6.1. Marketing Strategy
22.2.5.6.2. Service Strategy
22.2.5.6.3. Channel Strategy
22.2.6. Samsung BioLogics
22.2.6.1. Overview
22.2.6.2. Service/Product Portfolio
22.2.6.3. Sales Footprint
22.2.6.4. Key Financials
22.2.6.5. SWOT Analysis
22.2.6.6. Strategy Overview
22.2.6.6.1. Marketing Strategy
22.2.6.6.2. Service Strategy
22.2.6.6.3. Channel Strategy
22.2.7. AGC Biologics, Inc.
22.2.7.1. Overview
22.2.7.2. Service/Product Portfolio
22.2.7.3. Sales Footprint
22.2.7.4. Key Financials
22.2.7.5. SWOT Analysis
22.2.7.6. Strategy Overview
22.2.7.6.1. Marketing Strategy
22.2.7.6.2. Service Strategy
22.2.7.6.3. Channel Strategy
22.2.8. WuXi Biologics
22.2.8.1. Overview
22.2.8.2. Service/Product Portfolio
22.2.8.3. Sales Footprint
22.2.8.4. Key Financials
22.2.8.5. SWOT Analysis
22.2.8.6. Strategy Overview
22.2.8.6.1. Marketing Strategy
22.2.8.6.2. Service Strategy
22.2.8.6.3. Channel Strategy
22.2.9. AbbVie Inc
22.2.9.1. Overview
22.2.9.2. Service/Product Portfolio
22.2.9.3. Sales Footprint
22.2.9.4. Key Financials
22.2.9.5. SWOT Analysis
22.2.9.6. Strategy Overview
22.2.9.6.1. Marketing Strategy
22.2.9.6.2. Service Strategy
22.2.9.6.3. Channel Strategy
22.2.10. Avid Bioservices, Inc.
22.2.10.1. Overview
22.2.10.2. Service/Product Portfolio
22.2.10.3. Sales Footprint
22.2.10.4. Key Financials
22.2.10.5. SWOT Analysis
22.2.10.6. Strategy Overview
22.2.10.6.1. Marketing Strategy
22.2.10.6.2. Service Strategy
22.2.10.6.3. Channel Strategy
22.2.11. Fujifilm Diosynth Biotechnologies
22.2.11.1. Overview
22.2.11.2. Service/Product Portfolio
22.2.11.3. Sales Footprint
22.2.11.4. Key Financials
22.2.11.5. SWOT Analysis
22.2.11.6. Strategy Overview
22.2.11.6.1. Marketing Strategy
22.2.11.6.2. Service Strategy
22.2.11.6.3. Channel Strategy
22.2.12. Xpress Biologic
22.2.12.1. Overview
22.2.12.2. Service/Product Portfolio
22.2.12.3. Sales Footprint
22.2.12.4. Key Financials
22.2.12.5. SWOT Analysis
22.2.12.6. Strategy Overview
22.2.12.6.1. Marketing Strategy
22.2.12.6.2. Service Strategy
22.2.12.6.3. Channel Strategy
22.2.13. Rentschler Biopharma SE
22.2.13.1. Overview
22.2.13.2. Service/Product Portfolio
22.2.13.3. Sales Footprint
22.2.13.4. Key Financials
22.2.13.5. SWOT Analysis
22.2.13.6. Strategy Overview
22.2.13.6.1. Marketing Strategy
22.2.13.6.2. Service Strategy
22.2.13.6.3. Channel Strategy
22.2.14. KBI Biopharma (JSR Corporation)
22.2.14.1. Overview
22.2.14.2. Service/Product Portfolio
22.2.14.3. Sales Footprint
22.2.14.4. Key Financials
22.2.14.5. SWOT Analysis
22.2.14.6. Strategy Overview
22.2.14.6.1. Marketing Strategy
22.2.14.6.2. Service Strategy
22.2.14.6.3. Channel Strategy
22.2.15. Cytovance Biologics
22.2.15.1. Overview
22.2.15.2. Service/Product Portfolio
22.2.15.3. Sales Footprint
22.2.15.4. Key Financials
22.2.15.5. SWOT Analysis
22.2.15.6. Strategy Overview
22.2.15.6.1. Marketing Strategy
22.2.15.6.2. Service Strategy
22.2.15.6.3. Channel Strategy
23. Assumptions and Acronyms Used
24. Research Methodology

 

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