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ビタミンB12サプリメント市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年


Vitamin B12 Supplement Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033

Persistence Market Research社はこのほど、ビタミンB12サプリメントの世界市場に関する包括的なレポートを発表した。本レポートでは、促進要因、トレンド、機会、課題など、重要な市場ダイナミクスを徹底的に評... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年6月13日 US$5,190
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、ビタミンB12サプリメントの世界市場に関する包括的なレポートを発表した。本レポートでは、促進要因、トレンド、機会、課題など、重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、市場構造に関する詳細な洞察を提供しています。

主要な洞察

- ビタミンB12サプリメントの市場規模(2024E):3億480万米ドル
- 予測市場価値(2033F):USD 304.8 million5億4,900万米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024年~2033年): 6.8%

ビタミンB12サプリメント市場 - レポートスコープ:

ビタミンB12サプリメントは、貧血、神経障害、認知機能低下などの深刻な健康問題につながる可能性のある欠乏症に対処する上で重要な役割を果たしている。これらのサプリメントは、菜食主義者やベジタリアンのような特定の食事制限のある人や、吸収能力が低下している可能性のある高齢者にとって不可欠である。ビタミンB12サプリメント市場は、薬局、健康食品店、オンライン小売店、直販チャネルに対応しており、錠剤、カプセル剤、液体ドロップ剤、注射剤など、さまざまな形態の製品を提供している。

市場成長の促進要因

世界のビタミンB12サプリメント市場は、ビタミンB12の健康効果、特に深刻な健康合併症を引き起こす可能性のある欠乏症の予防に対する意識の高まりなど、いくつかの重要な要因によって推進されている。十分なB12供給源が不足しがちな菜食主義者やベジタリアン食の普及率が上昇していることが、市場拡大をさらに後押ししている。メチルコバラミンなど生物学的利用能の高いB12製剤の開発など、サプリメント製剤の技術的進歩は吸収と効能を高め、市場の成長を促進する。さらに、予防医療の傾向の高まりと、栄養補助食品に対する消費者の嗜好の高まりが、市場の需要を押し上げている。

市場の阻害要因:

有望な成長見通しにもかかわらず、ビタミンB12サプリメント市場は、規制遵守、消費者の誤った情報、特定のサプリメント製剤の高コストに関連する課題に直面している。栄養補助食品の製造、表示、販売に関する厳しい規制は、メーカーにコンプライアンスの負担を課し、市場参入の障壁や運営コストに影響を及ぼす可能性がある。さらに、サプリメントの必要性や効能に関する誤った情報は、消費者の懐疑心を招き、市場浸透の妨げとなる。このような規制や情報の障壁に対処するためには、安全で効果的なビタミンB12サプリメントへのアクセスを促進するために、業界関係者、医療従事者、政策立案者の協力が必要である。

市場機会:

ビタミンB12サプリメント市場は、技術革新、人口動向、進化する医療提供モデルによって大きな成長機会がもたらされる。パーソナライズされた栄養アプリや遠隔医療サービスなどのデジタルヘルス技術の統合は、栄養補助食品への消費者のアクセスを強化し、サプリメント摂取レジメンのアドヒアランスを向上させる。さらに、認知機能やエネルギーレベルの強化における潜在的な役割を含め、ビタミンB12の欠乏症治療以外の用途の拡大は、市場の範囲を広げ、技術革新を刺激する。戦略的パートナーシップ、研究開発への投資、ユーザーフレンドリーで費用対効果の高いサプリメント形態の導入は、新たなビジネスチャンスを生かし、ダイナミックなサプリメント市場においてリーダーシップを維持するために不可欠です。

本レポートで扱う主な質問

- 世界のビタミンB12サプリメント市場の成長を促進する主な要因は何か?
- どのような製品形態と流通チャネルが、様々な消費者層でサプリメントの採用を促進しているか?
- 技術の進歩はビタミンB12サプリメント市場の競争環境をどのように変えているか?
- ビタミンB12サプリメント市場に貢献している主要企業はどこか、また市場の関連性を維持するためにどのような戦略を採用しているか?
- 世界のビタミンB12サプリメント市場における新たなトレンドと将来性は?

競争情報とビジネス戦略:

ファイザー社、ネイチャーズ・バウンティ社、ガーデン・オブ・ライフ社など、ビタミンB12サプリメントの世界市場における主要企業は、競争力を高めるために技術革新、製品の差別化、戦略的パートナーシップに注力しています。これらの企業は、消費者の多様なニーズや嗜好に対応するため、チュアブル錠、速溶性カプセル、高濃度液体ドロップなど、高度なサプリメント製剤を開発するための研究開発に投資している。医療提供者、小売業者、規制機関との協力関係は、市場へのアクセスを容易にし、技術導入を促進する。さらに、臨床研究、エビデンスに基づくマーケティング、消費者教育に重点を置くことで、市場の成長を促進し、急速に進化するサプリメント業界における消費者の信頼を高めている。

主要企業のプロファイル

- ケムカート・インディア社
- ファイザー
- サノフィ・アベンティス
- ブリストル・マイヤーズ スクイブ社
- Konikilijke DSM N.V.
- ジョンリーファーマシューティカル社
- チャーキット・ケミカル
- アメリカンリージェント
- アポテカ・インク
- メルクグループ

世界のビタミンB12サプリメント市場のセグメンテーション

形態別
- 錠剤
- 粉末
- 液体
- カプセル

最終使用産業別
- 強化食品・飲料
- 医薬品
- ヘルスケア・パーソナルケア
- 農業、飼料、家禽

地域別
- 北米
- ラテンアメリカ
- ヨーロッパ
- アジア太平洋
- 中東・アフリカ


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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.市場の背景
3.1.市場ダイナミクス
3.1.1.促進要因
3.1.2.阻害要因
3.1.3.機会
3.1.4.トレンド
3.2.シナリオ予測
3.2.1.楽観シナリオにおける需要
3.2.2.可能性の高いシナリオにおける需要
3.2.3.保守的シナリオにおける需要
3.3.機会マップ分析
3.4.投資可能性マトリックス
3.5.PESTLE分析とポーター分析
3.6.規制情勢
3.6.1.主要地域別
3.6.2.主要国別
3.7.地域別親市場展望
4.ビタミンB12サプリメントの世界市場分析2019-2023年および予測、2024-2033年
4.1.過去の市場規模金額(百万米ドル)分析、2019-2023年
4.2.現在と将来の市場規模金額(百万米ドル)予測、2024-2033年
4.2.1.前年比成長トレンド分析
4.2.2.絶対額ビジネスチャンス分析
5.ビタミンB12サプリメントの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:形態別
5.1.はじめに/主な調査結果
5.2.形態別過去市場規模金額(百万米ドル)分析、2019-2023年
5.3.現在および将来の市場規模金額(百万米ドル)分析・予測:形態別、2024年~2033年
5.3.1.粉末
5.3.2.カプセル
5.3.3.液体
5.3.4.錠剤
5.4.剤形別前年比成長トレンド分析(2019年~2023年
5.5.形態別絶対価格機会分析、2024年~2033年
6.ビタミンB12サプリメントの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:最終用途産業別
6.1.はじめに/主要調査結果
6.2.最終使用産業別の過去の市場規模金額(百万米ドル)分析、2019-2023年
6.3.最終用途産業別の現在および将来の市場規模金額(百万米ドル)分析と予測、2024-2033年
6.3.1.食品・飲料
6.3.2.医薬品
6.3.3.ヘルスケア&パーソナルケア
6.3.4.農業・飼料・家禽
6.4.最終用途産業別前年比成長動向分析(2019年~2023年
6.5.最終用途産業別の絶対価格機会分析、2024年~2033年
7.ビタミンB12サプリメントの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:地域別
7.1.はじめに
7.2.過去の地域別市場規模金額(百万米ドル)分析、2019-2023年
7.3.地域別の現在の市場規模金額(百万米ドル)分析と予測、2024-2033年
7.3.1.北米
7.3.2.ラテンアメリカ
7.3.3.ヨーロッパ
7.3.4.アジア太平洋
7.3.5.MEA
7.4.地域別市場魅力度分析
8.北米のビタミンB12サプリメント市場分析2019-2023年および予測2024-2033年(国別
8.1.市場分類別過去市場規模金額(百万米ドル)動向分析、2019-2023年
8.2.市場分類別市場規模金額(百万米ドル)予測、2024-2033年
8.2.1.国別
8.2.1.1.米国
8.2.1.2.カナダ
8.2.2.形式別
8.2.3.最終用途産業別
8.3.市場魅力度分析
8.3.1.国別
8.3.2.形態別
8.3.3.最終用途産業別
8.4.主要項目
9.ラテンアメリカのビタミンB12サプリメント市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:国別
9.1.市場分類別過去市場規模金額(百万米ドル)動向分析、2019-2023年
9.2.市場分類別市場規模金額(百万米ドル)予測、2024-2033年
9.2.1.国別
9.2.1.1.ブラジル
9.2.1.2.メキシコ
9.2.1.3.その他のラテンアメリカ
9.2.2.形態別
9.2.3.最終用途産業別
9.3.市場魅力度分析
9.3.1.国別
9.3.2.形態別
9.3.3.最終用途産業別
9.4.主要項目
10.欧州のビタミンB12サプリメント市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:国別
10.1.市場分類別過去市場規模金額(百万米ドル)動向分析、2019-2023年
10.2.市場分類別市場規模金額(百万米ドル)予測、2024-2033年
10.2.1.国別
10.2.1.1.ドイツ
10.2.1.2.イギリス
10.2.1.3.フランス
10.2.1.4.スペイン
10.2.1.5.イタリア
10.2.1.6.その他のヨーロッパ
10.2.2.形態別
10.2.3.最終用途産業別
10.3.市場魅力度分析
10.3.1.国別
10.3.2.形態別
10.3.3.最終用途産業別
10.4.主要項目
11.アジア太平洋地域のビタミンB12サプリメント市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:国別
11.1.市場分類別過去市場規模金額(百万米ドル)動向分析、2019-2023年
11.2.市場分類別市場規模金額(百万米ドル)予測、2024-2033年
11.2.1.国別
11.2.1.1.中国
11.2.1.2.日本
11.2.1.3.韓国
11.2.1.4.シンガポール
11.2.1.5.タイ
11.2.1.6.インドネシア
11.2.1.7.オーストラリア
11.2.1.8.ニュージーランド
11.2.1.9.その他のアジア太平洋地域
11.2.2.形態別
11.2.3.最終用途産業別
11.3.市場魅力度分析
11.3.1.国別
11.3.2.形態別
11.3.3.最終用途産業別
11.4.主要項目
12.MEAビタミンB12サプリメント市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:国別
12.1.市場分類別過去市場規模金額(百万米ドル)動向分析、2019-2023年
12.2.市場分類別市場規模金額(百万米ドル)予測、2024-2033年
12.2.1.国別
12.2.1.1.GCC諸国
12.2.1.2.南アフリカ
12.2.1.3.イスラエル
12.2.1.4.その他のMEA
12.2.2.形態別
12.2.3.最終用途産業別
12.3.市場魅力度分析
12.3.1.国別
12.3.2.形態別
12.3.3.最終用途産業別
12.4.主要項目
13.主要国ビタミンB12サプリメント市場分析
13.1.米国
13.1.1.価格分析
13.1.2.市場シェア分析、2024年
13.1.2.1.形態別
13.1.2.2.最終用途産業別
13.2.カナダ
13.2.1.価格分析
13.2.2.市場シェア分析、2024年
13.2.2.1.形態別
13.2.2.2.最終用途産業別
13.3.ブラジル
13.3.1.価格分析
13.3.2.市場シェア分析、2024年
13.3.2.1.形態別
13.3.2.2.最終用途産業別
13.4.メキシコ
13.4.1.価格分析
13.4.2.市場シェア分析、2024年
13.4.2.1.形態別
13.4.2.2.最終用途産業別
13.5.ドイツ
13.5.1.価格分析
13.5.2.市場シェア分析、2024年
13.5.2.1.形態別
13.5.2.2.最終用途産業別
13.6.英国
13.6.1.価格分析
13.6.2.市場シェア分析、2024年
13.6.2.1.形態別
13.6.2.2.最終用途産業別
13.7.フランス
13.7.1.価格分析
13.7.2.市場シェア分析、2024年
13.7.2.1.形態別
13.7.2.2.最終用途産業別
13.8.スペイン
13.8.1.価格分析
13.8.2.市場シェア分析、2024年
13.8.2.1.形態別
13.8.2.2.最終用途産業別
13.9.イタリア
13.9.1.価格分析
13.9.2.市場シェア分析、2024年
13.9.2.1.形態別
13.9.2.2.最終用途産業別
13.10.中国
13.10.1.価格分析
13.10.2.市場シェア分析、2024年
13.10.2.1.形態別
13.10.2.2.最終用途産業別
13.11.日本
13.11.1.価格分析
13.11.2.市場シェア分析、2024年
13.11.2.1.形態別
13.11.2.2.最終用途産業別
13.12.韓国
13.12.1.価格分析
13.12.2.市場シェア分析、2024年
13.12.2.1.形態別
13.12.2.2.最終用途産業別
13.13.シンガポール
13.13.1.価格分析
13.13.2.市場シェア分析、2024年
13.13.2.1.形態別
13.13.2.2.最終用途産業別
13.14.タイ
13.14.1.価格分析
13.14.2.市場シェア分析、2024年
13.14.2.1.形態別
13.14.2.2.最終用途産業別
13.15.インドネシア
13.15.1.価格分析
13.15.2.市場シェア分析、2024年
13.15.2.1.形態別
13.15.2.2.最終用途産業別
13.16.オーストラリア
13.16.1.価格分析
13.16.2.市場シェア分析、2024年
13.16.2.1.形態別
13.16.2.2.最終用途産業別
13.17.ニュージーランド
13.17.1.価格分析
13.17.2.市場シェア分析、2024年
13.17.2.1.形態別
13.17.2.2.最終用途産業別
13.18.GCC諸国
13.18.1.価格分析
13.18.2.市場シェア分析、2024年
13.18.2.1.形態別
13.18.2.2.最終用途産業別
13.19.南アフリカ
13.19.1.価格分析
13.19.2.市場シェア分析、2024年
13.19.2.1.形態別
13.19.2.2.最終用途産業別
13.20.イスラエル
13.20.1.価格分析
13.20.2.市場シェア分析、2024年
13.20.2.1.形態別
13.20.2.2.最終用途産業別
14.市場構造分析
14.1.競争ダッシュボード
14.2.競合ベンチマーキング
14.3.トッププレーヤーの市場シェア分析
14.3.1.地域別
14.3.2.形態別
14.3.3.最終用途産業別
15.競争分析
15.1.競争の深層
15.1.1.アポテカ社
15.1.1.1.概要
15.1.1.2.製品ポートフォリオ
15.1.1.3.市場セグメント別収益性
15.1.1.4.販売拠点
15.1.1.5.戦略の概要
15.1.1.5.1.マーケティング戦略
15.1.2.メルクグループ
15.1.2.1.概要
15.1.2.2.製品ポートフォリオ
15.1.2.3.市場セグメント別収益性
15.1.2.4.販売拠点
15.1.2.5.戦略の概要
15.1.2.5.1.マーケティング戦略
15.1.3.チャーキット・ケミカル社
15.1.3.1.概要
15.1.3.2.製品ポートフォリオ
15.1.3.3.市場セグメント別収益性
15.1.3.4.販売拠点
15.1.3.5.戦略の概要
15.1.3.5.1.マーケティング戦略
15.1.4.ジョンリーファーマシューティカルズPvt.Ltd.
15.1.4.1.概要
15.1.4.2.製品ポートフォリオ
15.1.4.3.市場セグメント別収益性
15.1.4.4.販売拠点
15.1.4.5.戦略の概要
15.1.4.5.1.マーケティング戦略
15.1.5.アメリカン・リージェント社
15.1.5.1.概要
15.1.5.2.製品ポートフォリオ
15.1.5.3.市場セグメント別収益性
15.1.5.4.販売拠点
15.1.5.5.戦略の概要
15.1.5.5.1.マーケティング戦略
15.1.6.Koninklijke DSM N.V.
15.1.6.1.概要
15.1.6.2.製品ポートフォリオ
15.1.6.3.市場セグメント別収益性
15.1.6.4.販売拠点
15.1.6.5.戦略の概要
15.1.6.5.1.マーケティング戦略
15.1.7.ブリストル・マイヤーズ スクイブ社
15.1.7.1.概要
15.1.7.2.製品ポートフォリオ
15.1.7.3.市場セグメント別収益性
15.1.7.4.販売拠点
15.1.7.5.戦略の概要
15.1.7.5.1.マーケティング戦略
15.1.8.サノフィ・アベンティス
15.1.8.1.概要
15.1.8.2.製品ポートフォリオ
15.1.8.3.市場セグメント別収益性
15.1.8.4.販売拠点
15.1.8.5.戦略の概要
15.1.8.5.1.マーケティング戦略
15.1.9.ファイザー
15.1.9.1.概要
15.1.9.2.製品ポートフォリオ
15.1.9.3.市場セグメント別収益性
15.1.9.4.販売拠点
15.1.9.5.戦略の概要
15.1.9.5.1.マーケティング戦略
15.1.10.ケムカート・インディア社
15.1.10.1.概要
15.1.10.2.製品ポートフォリオ
15.1.10.3.市場セグメント別収益性
15.1.10.4.販売拠点
15.1.10.5.戦略の概要
15.1.10.5.1.マーケティング戦略
16.前提条件と略語
17.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the worldwide market for Vitamin B12 supplements. The report offers a thorough assessment of crucial market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, providing detailed insights into the market structure.

Key Insights:

• Vitamin B12 Supplement Market Size (2024E): USD 304.8 Million
• Projected Market Value (2033F): USD 549 Million
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2033): 6.8%

Vitamin B12 Supplement Market - Report Scope:

Vitamin B12 supplements play a crucial role in addressing deficiencies that can lead to serious health issues, including anemia, neurological disorders, and cognitive decline. These supplements are essential for individuals with certain dietary restrictions, such as vegans and vegetarians, as well as older adults who may have decreased absorption capabilities. The Vitamin B12 supplement market caters to pharmacies, health food stores, online retailers, and direct sales channels, offering a range of product forms, including tablets, capsules, liquid drops, and injectables.

Market Growth Drivers:

The global Vitamin B12 supplement market is propelled by several key factors, including the increasing awareness of the health benefits of Vitamin B12, particularly in the context of preventing deficiencies that can cause severe health complications. The rising prevalence of vegan and vegetarian diets, which often lack sufficient B12 sources, further drives market expansion. Technological advancements in supplement formulations, such as the development of highly bioavailable forms of B12 like methylcobalamin, enhance absorption and efficacy, fostering market growth. Moreover, the growing trend of preventive healthcare and the increasing consumer preference for dietary supplements boost market demand.

Market Restraints:

Despite promising growth prospects, the Vitamin B12 supplement market faces challenges related to regulatory compliance, consumer misinformation, and the high cost of certain supplement formulations. Stringent regulations governing the manufacturing, labeling, and marketing of dietary supplements impose compliance burdens on manufacturers and can affect market entry barriers and operational costs. Furthermore, misinformation regarding the necessity and efficacy of supplements can lead to consumer skepticism, hindering market penetration. Addressing these regulatory and informational barriers requires collaboration between industry stakeholders, healthcare providers, and policymakers to promote access to safe and effective Vitamin B12 supplements.

Market Opportunities:

The Vitamin B12 supplement market presents significant growth opportunities driven by technological innovations, demographic trends, and evolving healthcare delivery models. The integration of digital health technologies, such as personalized nutrition apps and telehealth services, enhances consumer access to dietary supplements and improves adherence to supplementation regimens. Furthermore, the expanding application of Vitamin B12 beyond deficiency treatment, including its potential role in enhancing cognitive function and energy levels, broadens the market scope and stimulates innovation. Strategic partnerships, investment in research and development, and the introduction of user-friendly, cost-effective supplement forms are essential to capitalize on emerging opportunities and sustain market leadership in the dynamic supplement landscape.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the growth of the Vitamin B12 supplement market globally?
• Which product forms and distribution channels are driving supplement adoption across different consumer segments?
• How are technological advancements reshaping the competitive landscape of the Vitamin B12 supplement market?
• Who are the key players contributing to the Vitamin B12 supplement market, and what strategies are they employing to maintain market relevance?
• What are the emerging trends and future prospects in the global Vitamin B12 supplement market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global Vitamin B12 supplement market, including Pfizer Inc., Nature's Bounty, and Garden of Life, focus on innovation, product differentiation, and strategic partnerships to gain a competitive edge. These companies invest in R&D to develop advanced supplement formulations, including chewable tablets, fast-dissolve capsules, and high-potency liquid drops, catering to diverse consumer needs and preferences. Collaborations with healthcare providers, retailers, and regulatory agencies facilitate market access and promote technology adoption. Moreover, emphasis on clinical research, evidence-based marketing, and consumer education fosters market growth and enhances consumer trust in the rapidly evolving supplement landscape.

Key Companies Profiled:

• Chem Kart India Pvt Ltd
• Pfizer Inc.
• Sanofi-Aventis
• Bristol-Myers Squibb Company
• Konikilijke DSM N.V.
• Johnlee Pharmaceutical Pvt Ltd.
• Charkit Chemical.
• American Regent
• Apotheca Inc.
• Merck Group

Segmentation of the Global Vitamin B12 Supplement Market:

By Form
• Tablet
• Powder
• Liquid
• Capsule

By End Use Industry
• Fortified Food & Beverages
• Pharmaceutical
• Health And Personal Care
• Agriculture, Animal Feed, Poultry

By Region
• North America
• Latin America
• Europe
• Asia Pacific
• Middle East and Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand-side Trends
1.3. Supply-side Trends
1.4. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Market Background
3.1. Market Dynamics
3.1.1. Drivers
3.1.2. Restraints
3.1.3. Opportunity
3.1.4. Trends
3.2. Scenario Forecast
3.2.1. Demand in Optimistic Scenario
3.2.2. Demand in Likely Scenario
3.2.3. Demand in Conservative Scenario
3.3. Opportunity Map Analysis
3.4. Investment Feasibility Matrix
3.5. PESTLE and Porter’s Analysis
3.6. Regulatory Landscape
3.6.1. By Key Regions
3.6.2. By Key Countries
3.7. Regional Parent Market Outlook
4. Global Vitamin B12 Supplements Market Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
4.1. Historical Market Size Value (US$ Million) Analysis, 2019-2023
4.2. Current and Future Market Size Value (US$ Million) Projections, 2024-2033
4.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
4.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
5. Global Vitamin B12 Supplements Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Form
5.1. Introduction / Key Findings
5.2. Historical Market Size Value (US$ Million) Analysis By Form, 2019-2023
5.3. Current and Future Market Size Value (US$ Million) Analysis and Forecast By Form, 2024-2033
5.3.1. Powder
5.3.2. Capsule
5.3.3. Liquid
5.3.4. Tablet
5.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By Form, 2019-2023
5.5. Absolute $ Opportunity Analysis By Form, 2024-2033
6. Global Vitamin B12 Supplements Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By End Use Industry
6.1. Introduction / Key Findings
6.2. Historical Market Size Value (US$ Million) Analysis By End Use Industry, 2019-2023
6.3. Current and Future Market Size Value (US$ Million) Analysis and Forecast By End Use Industry, 2024-2033
6.3.1. Food & Beverages
6.3.2. Pharmaceutical
6.3.3. Health & Personal Care
6.3.4. Agriculture/Animal Feed/Poultry
6.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By End Use Industry, 2019-2023
6.5. Absolute $ Opportunity Analysis By End Use Industry, 2024-2033
7. Global Vitamin B12 Supplements Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Region
7.1. Introduction
7.2. Historical Market Size Value (US$ Million) Analysis By Region, 2019-2023
7.3. Current Market Size Value (US$ Million) Analysis and Forecast By Region, 2024-2033
7.3.1. North America
7.3.2. Latin America
7.3.3. Europe
7.3.4. Asia Pacific
7.3.5. MEA
7.4. Market Attractiveness Analysis By Region
8. North America Vitamin B12 Supplements Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Country
8.1. Historical Market Size Value (US$ Million) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
8.2. Market Size Value (US$ Million) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
8.2.1. By Country
8.2.1.1. U.S.
8.2.1.2. Canada
8.2.2. By Form
8.2.3. By End Use Industry
8.3. Market Attractiveness Analysis
8.3.1. By Country
8.3.2. By Form
8.3.3. By End Use Industry
8.4. Key Takeaways
9. Latin America Vitamin B12 Supplements Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Country
9.1. Historical Market Size Value (US$ Million) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
9.2. Market Size Value (US$ Million) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
9.2.1. By Country
9.2.1.1. Brazil
9.2.1.2. Mexico
9.2.1.3. Rest of Latin America
9.2.2. By Form
9.2.3. By End Use Industry
9.3. Market Attractiveness Analysis
9.3.1. By Country
9.3.2. By Form
9.3.3. By End Use Industry
9.4. Key Takeaways
10. Europe Vitamin B12 Supplements Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Country
10.1. Historical Market Size Value (US$ Million) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
10.2. Market Size Value (US$ Million) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
10.2.1. By Country
10.2.1.1. Germany
10.2.1.2. U.K.
10.2.1.3. France
10.2.1.4. Spain
10.2.1.5. Italy
10.2.1.6. Rest of Europe
10.2.2. By Form
10.2.3. By End Use Industry
10.3. Market Attractiveness Analysis
10.3.1. By Country
10.3.2. By Form
10.3.3. By End Use Industry
10.4. Key Takeaways
11. Asia Pacific Vitamin B12 Supplements Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Country
11.1. Historical Market Size Value (US$ Million) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
11.2. Market Size Value (US$ Million) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
11.2.1. By Country
11.2.1.1. China
11.2.1.2. Japan
11.2.1.3. South Korea
11.2.1.4. Singapore
11.2.1.5. Thailand
11.2.1.6. Indonesia
11.2.1.7. Australia
11.2.1.8. New Zealand
11.2.1.9. Rest of Asia Pacific
11.2.2. By Form
11.2.3. By End Use Industry
11.3. Market Attractiveness Analysis
11.3.1. By Country
11.3.2. By Form
11.3.3. By End Use Industry
11.4. Key Takeaways
12. MEA Vitamin B12 Supplements Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Country
12.1. Historical Market Size Value (US$ Million) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
12.2. Market Size Value (US$ Million) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
12.2.1. By Country
12.2.1.1. GCC Countries
12.2.1.2. South Africa
12.2.1.3. Israel
12.2.1.4. Rest of MEA
12.2.2. By Form
12.2.3. By End Use Industry
12.3. Market Attractiveness Analysis
12.3.1. By Country
12.3.2. By Form
12.3.3. By End Use Industry
12.4. Key Takeaways
13. Key Countries Vitamin B12 Supplements Market Analysis
13.1. U.S.
13.1.1. Pricing Analysis
13.1.2. Market Share Analysis, 2024
13.1.2.1. By Form
13.1.2.2. By End Use Industry
13.2. Canada
13.2.1. Pricing Analysis
13.2.2. Market Share Analysis, 2024
13.2.2.1. By Form
13.2.2.2. By End Use Industry
13.3. Brazil
13.3.1. Pricing Analysis
13.3.2. Market Share Analysis, 2024
13.3.2.1. By Form
13.3.2.2. By End Use Industry
13.4. Mexico
13.4.1. Pricing Analysis
13.4.2. Market Share Analysis, 2024
13.4.2.1. By Form
13.4.2.2. By End Use Industry
13.5. Germany
13.5.1. Pricing Analysis
13.5.2. Market Share Analysis, 2024
13.5.2.1. By Form
13.5.2.2. By End Use Industry
13.6. U.K.
13.6.1. Pricing Analysis
13.6.2. Market Share Analysis, 2024
13.6.2.1. By Form
13.6.2.2. By End Use Industry
13.7. France
13.7.1. Pricing Analysis
13.7.2. Market Share Analysis, 2024
13.7.2.1. By Form
13.7.2.2. By End Use Industry
13.8. Spain
13.8.1. Pricing Analysis
13.8.2. Market Share Analysis, 2024
13.8.2.1. By Form
13.8.2.2. By End Use Industry
13.9. Italy
13.9.1. Pricing Analysis
13.9.2. Market Share Analysis, 2024
13.9.2.1. By Form
13.9.2.2. By End Use Industry
13.10. China
13.10.1. Pricing Analysis
13.10.2. Market Share Analysis, 2024
13.10.2.1. By Form
13.10.2.2. By End Use Industry
13.11. Japan
13.11.1. Pricing Analysis
13.11.2. Market Share Analysis, 2024
13.11.2.1. By Form
13.11.2.2. By End Use Industry
13.12. South Korea
13.12.1. Pricing Analysis
13.12.2. Market Share Analysis, 2024
13.12.2.1. By Form
13.12.2.2. By End Use Industry
13.13. Singapore
13.13.1. Pricing Analysis
13.13.2. Market Share Analysis, 2024
13.13.2.1. By Form
13.13.2.2. By End Use Industry
13.14. Thailand
13.14.1. Pricing Analysis
13.14.2. Market Share Analysis, 2024
13.14.2.1. By Form
13.14.2.2. By End Use Industry
13.15. Indonesia
13.15.1. Pricing Analysis
13.15.2. Market Share Analysis, 2024
13.15.2.1. By Form
13.15.2.2. By End Use Industry
13.16. Australia
13.16.1. Pricing Analysis
13.16.2. Market Share Analysis, 2024
13.16.2.1. By Form
13.16.2.2. By End Use Industry
13.17. New Zealand
13.17.1. Pricing Analysis
13.17.2. Market Share Analysis, 2024
13.17.2.1. By Form
13.17.2.2. By End Use Industry
13.18. GCC Countries
13.18.1. Pricing Analysis
13.18.2. Market Share Analysis, 2024
13.18.2.1. By Form
13.18.2.2. By End Use Industry
13.19. South Africa
13.19.1. Pricing Analysis
13.19.2. Market Share Analysis, 2024
13.19.2.1. By Form
13.19.2.2. By End Use Industry
13.20. Israel
13.20.1. Pricing Analysis
13.20.2. Market Share Analysis, 2024
13.20.2.1. By Form
13.20.2.2. By End Use Industry
14. Market Structure Analysis
14.1. Competition Dashboard
14.2. Competition Benchmarking
14.3. Market Share Analysis of Top Players
14.3.1. By Regional
14.3.2. By Form
14.3.3. By End Use Industry
15. Competition Analysis
15.1. Competition Deep Dive
15.1.1. Apotheca Inc.
15.1.1.1. Overview
15.1.1.2. Product Portfolio
15.1.1.3. Profitability by Market Segments
15.1.1.4. Sales Footprint
15.1.1.5. Strategy Overview
15.1.1.5.1. Marketing Strategy
15.1.2. Merck Group
15.1.2.1. Overview
15.1.2.2. Product Portfolio
15.1.2.3. Profitability by Market Segments
15.1.2.4. Sales Footprint
15.1.2.5. Strategy Overview
15.1.2.5.1. Marketing Strategy
15.1.3. Charkit Chemical Company LLC
15.1.3.1. Overview
15.1.3.2. Product Portfolio
15.1.3.3. Profitability by Market Segments
15.1.3.4. Sales Footprint
15.1.3.5. Strategy Overview
15.1.3.5.1. Marketing Strategy
15.1.4. Johnlee Pharmaceuticals Pvt. Ltd.
15.1.4.1. Overview
15.1.4.2. Product Portfolio
15.1.4.3. Profitability by Market Segments
15.1.4.4. Sales Footprint
15.1.4.5. Strategy Overview
15.1.4.5.1. Marketing Strategy
15.1.5. American Regent, Inc.
15.1.5.1. Overview
15.1.5.2. Product Portfolio
15.1.5.3. Profitability by Market Segments
15.1.5.4. Sales Footprint
15.1.5.5. Strategy Overview
15.1.5.5.1. Marketing Strategy
15.1.6. Koninklijke DSM N.V.
15.1.6.1. Overview
15.1.6.2. Product Portfolio
15.1.6.3. Profitability by Market Segments
15.1.6.4. Sales Footprint
15.1.6.5. Strategy Overview
15.1.6.5.1. Marketing Strategy
15.1.7. Bristol-Myers Squibb Company
15.1.7.1. Overview
15.1.7.2. Product Portfolio
15.1.7.3. Profitability by Market Segments
15.1.7.4. Sales Footprint
15.1.7.5. Strategy Overview
15.1.7.5.1. Marketing Strategy
15.1.8. Sanofi-Aventis
15.1.8.1. Overview
15.1.8.2. Product Portfolio
15.1.8.3. Profitability by Market Segments
15.1.8.4. Sales Footprint
15.1.8.5. Strategy Overview
15.1.8.5.1. Marketing Strategy
15.1.9. Pfizer Inc.
15.1.9.1. Overview
15.1.9.2. Product Portfolio
15.1.9.3. Profitability by Market Segments
15.1.9.4. Sales Footprint
15.1.9.5. Strategy Overview
15.1.9.5.1. Marketing Strategy
15.1.10. Chemkart India Pvt. Ltd.
15.1.10.1. Overview
15.1.10.2. Product Portfolio
15.1.10.3. Profitability by Market Segments
15.1.10.4. Sales Footprint
15.1.10.5. Strategy Overview
15.1.10.5.1. Marketing Strategy
16. Assumptions & Acronyms Used
17. Research Methodology

 

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