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ストリーミング解析市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2031年


Streaming Analytics Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2031

Persistence Market Research社はこのほど、ストリーミング分析の世界市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題などの重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年5月12日 US$4,900
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247 英語

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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、ストリーミング分析の世界市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題などの重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、市場構造に関する詳細な洞察を提供しています。この調査レポートは、2024年から2031年までの世界のストリーミング分析市場の予測成長軌道を概説する独占データと統計を掲載しています。

ストリーミング分析市場は、2024年から2031年までのCAGRが18.3%と予測され、2024年の173億米ドルから2031年には561億米ドルまで市場価値が増加することを示しており、大きな成長が見込まれています。

主な洞察

- ストリーミング分析市場規模(2024E):173億米ドル
- 予測市場価値(2031F):173億米ドル561億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024~2031): 18.3%


ストリーミング解析市場 - レポートスコープ:

ストリーミング・アナリティクスは、データ・ストリームをリアルタイムで継続的に処理・分析することで、実用的な洞察を導き出し、意思決定プロセスをサポートする。この技術は、金融、医療、小売、通信などさまざまな業界で活用され、動的なデータフローを即座に監視して対応する。ストリーミング・アナリティクス市場は、競争優位性、業務効率、顧客体験の強化のためにリアルタイムデータの活用を求める組織に対応している。市場成長の原動力となっているのは、IoT機器の導入拡大、ビッグデータの急増、人工知能と機械学習技術の進歩である。

市場成長の促進要因

世界のストリーミングアナリティクス市場は、IoTデバイスやデジタルプラットフォームによって生成されるリアルタイムデータ量の増加など、いくつかの重要な要因によって推進されている。リアルタイムの意思決定に対するニーズの高まりと、ストリーミングデータから洞察を得る能力が市場拡大の原動力となっている。AIや機械学習アルゴリズムとストリーミング分析プラットフォームの統合などの技術的進歩は、データ処理能力を強化し、予測分析を可能にする。さらに、クラウドベースのストリーミング分析ソリューションの採用が増加しており、スケーラビリティ、柔軟性、コスト効率が市場の成長に寄与している。

市場の阻害要因

有望な成長が見込まれるものの、ストリーミングアナリティクス市場は、データプライバシーへの懸念、高い導入コスト、技術的複雑性に関連する課題に直面している。リアルタイム処理環境におけるデータプライバシーとセキュリティの確保は、特に規制の厳しい業界では、組織にとって大きな課題となる。インフラや熟練した人材を含め、ストリーミング分析ソリューションの導入に必要な初期投資は、中小企業の足かせとなる可能性がある。さらに、ストリーミング・アナリティクスを既存のITシステムと統合し、高速データストリームを管理することの複雑さは、技術的な専門知識を持たない組織にとっては困難なものとなります。

市場機会:

ストリーミング・アナリティクス市場は、5G技術の拡大、新興国におけるリアルタイム・アナリティクス需要の増加、エッジ・コンピューティングの進化によって大きな成長機会がもたらされる。5Gネットワークの展開によりデータ伝送速度が向上し、待ち時間が短縮されるため、より効率的なリアルタイムデータ処理とアナリティクスが可能になる。急速なデジタルトランスフォーメーションとIoTの普及が進む新興国は、ストリーミング分析ソリューションにとって有利な市場となる。さらに、データソースに近いネットワークのエッジでのデータ処理を可能にするエッジコンピューティングの台頭は、待ち時間と帯域幅の使用を削減し、市場成長の新たな道を開く。

競争情報とビジネス戦略:

IBM Corporation、Microsoft Corporation、Google LLCなど、世界のストリーミング・アナリティクス市場の大手企業は、イノベーション、製品の差別化、戦略的パートナーシップに注力し、競争力を高めている。これらの企業は研究開発に投資し、リアルタイムの異常検知、予知保全、顧客行動分析などの機能を強化した先進的なストリーミング分析プラットフォームを開発している。テクノロジープロバイダー、クラウドサービスベンダー、業界固有のパートナーとのコラボレーションは、市場へのアクセスを容易にし、ソリューションの採用を促進する。さらに、スケーラビリティ、相互運用性、顧客サポートに重点を置くことで、市場の成長を促進し、競争の激しいストリーミング分析業界において顧客満足度を高めている。

主な企業

- オラクル
- IBM
- グーグル
- マイクロソフト
- SAP
- アマゾン ウェブ サービス
- TIBCO Software AG
- Cloudera
- Apache ソフトウェア
- アルテア

ストリーミング分析市場の調査区分:

ソフトウェア別

- プラットフォーム
- オンプレミス
- クラウドベース
- サービス
- プロフェッショナルサービス
- インテグレーション&インプリメンテーション
- コンサルティング
- サポート&メンテナンス
- マネージド・サービス

企業規模別

- 小規模オフィス(従業員1~9名)
- 小規模企業(従業員10~99名)
- 中規模企業(従業員100~499人)
- 大企業(従業員500~999人)
- 超大企業(従業員1,000人以上)

アプリケーション別

- 広告・マーケティング
- 財務分析
- サプライチェーン管理
- 人口統計ロケーション・インテリジェンス
- 不正インテリジェンス
- カスタマー・エクスペリエンス・モニタリング
- その他

最終用途産業別

- IT&テレコム
- メディア&エンターテイメント
- 小売・Eコマース
- 製造業
- BESI
- ヘルスケア
- 政府機関
- 教育
- その他

地域別

- 北米
- 欧州
- 東アジア
- 南アジア・オセアニア
- 中南米
- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.ストリーミング解析の世界市場スナップショット、2024年と2031年
1.2.市場機会評価、2024年~2031年、US$ Mn
1.3.主な市場動向
1.4.今後の市場予測
1.5.プレミアム市場の洞察
1.6.業界動向と主要市場イベント
1.7.PMR分析と提言
2.市場概要
2.1.市場の範囲と定義
2.2.市場ダイナミクス
2.2.1.促進要因
2.2.2.阻害要因
2.2.3.機会
2.2.4.課題
2.2.5.主要トレンド
2.3.ソフトウェア・ライフサイクル分析
2.4.ストリーミング分析市場バリューチェーン
2.4.1.原材料サプライヤー一覧
2.4.2.メーカー一覧
2.4.3.販売業者リスト
2.4.4.用途一覧
2.4.5.収益性分析
2.5.ポーターファイブフォース分析
2.6.地政学的緊張市場への影響
2.7.マクロ経済要因
2.7.1.世界各セクターの見通し
2.7.2.世界のGDP成長率見通し
2.7.3.世界の親会社市場の概要
2.8.予測要因-関連性と影響
2.9.規制・技術情勢
3.世界のストリーミング解析市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
3.1.主なハイライト
3.1.1.市場規模(台数)予測
3.1.2.市場規模と前年比成長率
3.1.3.絶対額ビジネスチャンス
3.2.市場規模(10億米ドル)の分析と予測
3.2.1.過去の市場規模分析、2019年〜2023年
3.2.2.現在の市場規模予測、2024年~2031年
3.3.世界のストリーミング解析市場の展望ソフトウェア
3.3.1.はじめに/主な調査結果
3.3.2.ソフトウェア別の過去市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)分析、2019年~2023年
3.3.3.ソフトウェア別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024年~2031年
3.3.3.1.プラットフォーム
3.3.3.1.1.オンプレミス
3.3.3.1.2.クラウドベース
3.3.3.2.サービス
3.3.3.2.1.プロフェッショナル・サービス
3.3.3.2.1.1.統合および実装
3.3.3.2.1.2.コンサルティング
3.3.3.2.1.3.サポート&メンテナンス
3.3.3.2.2.マネージド・サービス
3.4.市場の魅力度分析ソフトウェア
3.5.ストリーミングアナリティクスの世界市場展望:企業規模
3.5.1.はじめに/主な調査結果
3.5.2.企業規模別の過去市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)分析、2019年~2023年
3.5.3.企業規模別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024年~2031年
3.5.3.1.小規模オフィス(従業員1〜9人)
3.5.3.2.小規模企業(従業員10~99人)
3.5.3.3.中規模企業(従業員100~499人)
3.5.3.4.大企業(従業員500~999人)
3.5.3.5.超大企業(従業員1,000人以上)
3.6.市場魅力度分析:企業規模
3.7.ストリーミングアナリティクスの世界市場展望:アプリケーション
3.7.1.はじめに/主な調査結果
3.7.2.過去の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)分析:用途別、2019年~2023年
3.7.3.現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測:用途別、2024年~2031年
3.7.3.1.広告・マーケティング
3.7.3.2.財務分析
3.7.3.3.サプライチェーンマネジメント
3.7.3.4.人口統計ロケーションインテリジェンス
3.7.3.5.不正インテリジェンス
3.7.3.6.カスタマー・エクスペリエンス・モニタリング
3.7.3.7.その他
3.8.市場の魅力度分析アプリケーション
3.9.ストリーミングアナリティクスの世界市場展望:エンドユース産業
3.9.1.序論/主な調査結果
3.9.2.エンドユース産業別の過去市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)分析、2019年~2023年
3.9.3.最終用途産業別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024年~2031年
3.9.3.1.IT&テレコム
3.9.3.2.メディア・娯楽
3.9.3.3.小売・Eコマース
3.9.3.4.製造業
3.9.3.5.BESI
3.9.3.6.ヘルスケア
3.9.3.7.政府機関
3.9.3.8.教育
3.9.3.9.その他
3.10.市場の魅力度分析最終用途産業
4.ストリーミング解析の世界市場展望:地域
4.1.主なハイライト
4.2.地域別の過去市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)分析、2019年~2023年
4.3.地域別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024~2031年
4.3.1.北米
4.3.2.欧州
4.3.3.東アジア
4.3.4.南アジア・オセアニア
4.3.5.ラテンアメリカ
4.3.6.中東・アフリカ(MEA)
4.4.市場の魅力度分析地域
5.北米のストリーミング解析市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
5.1.主要ハイライト
5.2.価格分析
5.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
5.3.1.国別
5.3.2.ソフトウェア別
5.3.3.企業規模別
5.3.4.アプリケーション別
5.3.5.最終用途産業別
5.4.国別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(台)予測、2024~2031年
5.4.1.米国
5.4.2.カナダ
5.5.現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット):ソフトウェア別予測、2024~2031年
5.5.1.プラットフォーム
5.5.1.1.オンプレミス
5.5.1.2.クラウドベース
5.5.2.サービス
5.5.2.1.プロフェッショナル・サービス
5.5.2.1.1.統合および実装
5.5.2.1.2.コンサルティング
5.5.2.1.3.サポート&メンテナンス
5.5.2.2.マネージド・サービス
5.6.企業規模別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
5.6.1.小規模オフィス(従業員1~9人)
5.6.2.小規模企業(従業員10~99人)
5.6.3.中規模企業(従業員100~499人)
5.6.4.大企業(従業員500~999人)
5.6.5.超大企業(従業員1,000人以上)
5.7.用途別市場規模(億米ドル)および数量(台)の現状予測、2024~2031年
5.7.1.広告・マーケティング
5.7.2.財務分析
5.7.3.サプライチェーンマネジメント
5.7.4.人口統計ロケーションインテリジェンス
5.7.5.不正インテリジェンス
5.7.6.カスタマー・エクスペリエンス・モニタリング
5.7.7.その他
5.8.最終用途産業別市場規模(億米ドル)および数量(台数)の現状予測(2024~2031年
5.8.1.IT&テレコム
5.8.2.メディア・娯楽
5.8.3.小売・Eコマース
5.8.4.製造業
5.8.5.BESI
5.8.6.ヘルスケア
5.8.7.政府機関
5.8.8.教育
5.8.9.その他
5.9.市場魅力度分析
6.欧州ストリーミングアナリティクス市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
6.1.主要ハイライト
6.2.価格分析
6.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
6.3.1.国別
6.3.2.ソフトウェア別
6.3.3.企業規模別
6.3.4.アプリケーション別
6.3.5.最終用途産業別
6.4.国別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(台)予測、2024~2031年
6.4.1.ドイツ
6.4.2.フランス
6.4.3.イギリス
6.4.4.イタリア
6.4.5.スペイン
6.4.6.ロシア
6.4.7.トルコ
6.4.8.その他のヨーロッパ
6.5.現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット):ソフトウェア別予測、2024~2031年
6.5.1.プラットフォーム
6.5.1.1.オンプレミス
6.5.1.2.クラウドベース
6.5.2.サービス
6.5.2.1.プロフェッショナル・サービス
6.5.2.1.1.統合と実装
6.5.2.1.2.コンサルティング
6.5.2.1.3.サポート&メンテナンス
6.5.2.2.マネージド・サービス
6.6.企業規模別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
6.6.1.小規模オフィス(従業員1~9人)
6.6.2.小規模企業(従業員10~99人)
6.6.3.中規模企業(従業員100~499人)
6.6.4.大企業(従業員500~999人)
6.6.5.超大企業(従業員1,000人以上)
6.7.用途別市場規模(億米ドル)および数量(台)の現状予測、2024~2031年
6.7.1.広告・マーケティング
6.7.2.財務分析
6.7.3.サプライチェーンマネジメント
6.7.4.人口統計ロケーションインテリジェンス
6.7.5.不正インテリジェンス
6.7.6.カスタマー・エクスペリエンス・モニタリング
6.7.7.その他
6.8.最終用途産業別市場規模(億米ドル)および数量(台数)の現状予測(2024~2031年
6.8.1.IT&テレコム
6.8.2.メディア・娯楽
6.8.3.小売・Eコマース
6.8.4.製造業
6.8.5.BESI
6.8.6.ヘルスケア
6.8.7.政府機関
6.8.8.教育
6.8.9.その他
6.9.市場魅力度分析
7.東アジアのストリーミング解析市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
7.1.主要ハイライト
7.2.価格分析
7.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
7.3.1.国別
7.3.2.ソフトウェア別
7.3.3.企業規模別
7.3.4.アプリケーション別
7.3.5.最終用途産業別
7.4.国別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(台)予測、2024~2031年
7.4.1.中国
7.4.2.日本
7.4.3.韓国
7.5.現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット):ソフトウェア別予測、2024~2031年
7.5.1.プラットフォーム
7.5.1.1.オンプレミス
7.5.1.2.クラウドベース
7.5.2.サービス
7.5.2.1.プロフェッショナル・サービス
7.5.2.1.1.統合と実装
7.5.2.1.2.コンサルティング
7.5.2.1.3.サポート&メンテナンス
7.5.2.2.マネージド・サービス
7.6.企業規模別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
7.6.1.小規模オフィス(従業員1~9人)
7.6.2.小規模企業(従業員10~99人)
7.6.3.中規模企業(従業員100~499人)
7.6.4.大企業(従業員500~999人)
7.6.5.超大企業(従業員1,000人以上)
7.7.用途別市場規模(億米ドル)および数量(台)の現状予測、2024~2031年
7.7.1.広告・マーケティング
7.7.2.財務分析
7.7.3.サプライチェーンマネジメント
7.7.4.人口統計ロケーションインテリジェンス
7.7.5.不正インテリジェンス
7.7.6.カスタマー・エクスペリエンス・モニタリング
7.7.7.その他
7.8.最終用途産業別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024年~2031年
7.8.1.IT&テレコム
7.8.2.メディア・娯楽
7.8.3.小売・Eコマース
7.8.4.製造業
7.8.5.BESI
7.8.6.ヘルスケア
7.8.7.政府機関
7.8.8.教育
7.8.9.その他
7.9.市場魅力度分析
8.南アジア・オセアニアのストリーミング解析市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
8.1.主要ハイライト
8.2.価格分析
8.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
8.3.1.国別
8.3.2.ソフトウェア別
8.3.3.企業規模別
8.3.4.アプリケーション別
8.3.5.最終用途産業別
8.4.国別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(台)予測、2024~2031年
8.4.1.インド
8.4.2.東南アジア
8.4.3.ニュージーランド
8.4.4.その他の南アジア・オセアニア
8.5.現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット):ソフトウェア別予測、2024~2031年
8.5.1.プラットフォーム
8.5.1.1.オンプレミス
8.5.1.2.クラウドベース
8.5.2.サービス
8.5.2.1.プロフェッショナル・サービス
8.5.2.1.1.統合および実装
8.5.2.1.2.コンサルティング
8.5.2.1.3.サポート&メンテナンス
8.5.2.2.マネージド・サービス
8.6.企業規模別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
8.6.1.小規模オフィス(従業員1~9人)
8.6.2.小規模企業(従業員10~99人)
8.6.3.中規模企業(従業員100~499人)
8.6.4.大企業(従業員500~999人)
8.6.5.超大企業(従業員1,000人以上)
8.7.用途別市場規模(億米ドル)および数量(台)の現状予測、2024~2031年
8.7.1.広告・マーケティング
8.7.2.財務分析
8.7.3.サプライチェーンマネジメント
8.7.4.人口統計ロケーションインテリジェンス
8.7.5.不正インテリジェンス
8.7.6.カスタマー・エクスペリエンス・モニタリング
8.7.7.その他
8.8.最終用途産業別市場規模(億米ドル)および数量(台数)の現状予測(2024~2031年
8.8.1.IT&テレコム
8.8.2.メディア・娯楽
8.8.3.小売・Eコマース
8.8.4.製造業
8.8.5.BESI
8.8.6.ヘルスケア
8.8.7.政府機関
8.8.8.教育
8.8.9.その他
8.9.市場魅力度分析
9.ラテンアメリカのストリーミング解析市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
9.1.主要ハイライト
9.2.価格分析
9.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
9.3.1.国別
9.3.2.ソフトウェア別
9.3.3.企業規模別
9.3.4.アプリケーション別
9.3.5.最終用途産業別
9.4.国別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(台)予測、2024~2031年
9.4.1.ブラジル
9.4.2.メキシコ
9.4.3.その他のラテンアメリカ
9.5.現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット):ソフトウェア別予測、2024~2031年
9.5.1.プラットフォーム
9.5.1.1.オンプレミス
9.5.1.2.クラウドベース
9.5.2.サービス
9.5.2.1.プロフェッショナル・サービス
9.5.2.2.インテグレーションとインプリメンテーション
9.5.2.3.コンサルティング
9.5.2.4.サポート&メンテナンス
9.5.3.マネージド・サービス
9.6.企業規模別市場規模(億米ドル)および数量(台数)の現状予測、2024~2031年
9.6.1.小規模オフィス(従業員1~9人)
9.6.2.小規模企業(従業員10~99人)
9.6.3.中規模企業(従業員100~499人)
9.6.4.大企業(従業員500~999人)
9.6.5.超大企業(従業員1,000人以上)
9.7.用途別市場規模(億米ドル)および数量(台)の現状予測、2024~2031年
9.7.1.広告・マーケティング
9.7.2.財務分析
9.7.3.サプライチェーンマネジメント
9.7.4.人口統計ロケーションインテリジェンス
9.7.5.不正インテリジェンス
9.7.6.カスタマー・エクスペリエンス・モニタリング
9.7.7.その他
9.8.最終用途産業別市場規模(億米ドル)および数量(台数)の現状予測(2024~2031年
9.8.1.IT&テレコム
9.8.2.メディア・娯楽
9.8.3.小売・Eコマース
9.8.4.製造業
9.8.5.BESI
9.8.6.ヘルスケア
9.8.7.政府機関
9.8.8.教育
9.8.9.その他
9.9.市場魅力度分析
10.中東・アフリカのストリーミング解析市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
10.1.主要ハイライト
10.2.価格分析
10.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
10.3.1.国別
10.3.2.ソフトウェア別
10.3.3.企業規模別
10.3.4.アプリケーション別
10.3.5.最終用途産業別
10.4.国別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(台)予測、2024~2031年
10.4.1.GCC
10.4.2.エジプト
10.4.3.南アフリカ
10.4.4.北アフリカ
10.4.5.その他の中東・アフリカ
10.5.現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット):ソフトウェア別予測、2024~2031年
10.5.1.プラットフォーム
10.5.1.1.オンプレミス
10.5.1.2.クラウドベース
10.5.2.サービス
10.5.2.1.プロフェッショナル・サービス
10.5.2.1.1.統合および実装
10.5.2.1.2.コンサルティング
10.5.2.1.3.サポート&メンテナンス
10.5.2.2.マネージド・サービス
10.6.企業規模別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
10.6.1.小規模オフィス(従業員1~9人)
10.6.2.小規模企業(従業員10~99人)
10.6.3.中規模企業(従業員100~499人)
10.6.4.大企業(従業員500~999人)
10.6.5.超大企業(従業員1,000人以上)
10.7.用途別市場規模(億米ドル)および数量(台)の現状予測、2024~2031年
10.7.1.広告・マーケティング
10.7.2.財務分析
10.7.3.サプライチェーンマネジメント
10.7.4.人口統計ロケーションインテリジェンス
10.7.5.不正インテリジェンス
10.7.6.カスタマー・エクスペリエンス・モニタリング
10.7.7.その他
10.8.最終用途産業別市場規模(億米ドル)および数量(台数)の現状予測(2024~2031年
10.8.1.IT&テレコム
10.8.2.メディア・娯楽
10.8.3.小売・Eコマース
10.8.4.製造業
10.8.5.BESI
10.8.6.ヘルスケア
10.8.7.政府機関
10.8.8.教育
10.8.9.その他
10.9.市場魅力度分析
11.競争環境
11.1.市場シェア分析、2024年
11.2.市場構造
11.2.1.市場別競争激化度マッピング
11.2.2.競争ダッシュボード
11.2.3.見かけの生産能力
11.3.企業プロフィール(詳細-概要、財務、戦略、最近の動向)
11.3.1.オラクル・コーポレーション
11.3.1.1.概要
11.3.1.2.セグメントと製品
11.3.1.3.主要財務データ
11.3.1.4.市場動向
11.3.1.5.市場戦略
11.3.2.IBM
11.3.2.1.概要
11.3.2.2.セグメントと製品
11.3.2.3.主要財務データ
11.3.2.4.市場動向
11.3.2.5.市場戦略
11.3.3.グーグル
11.3.3.1.概要
11.3.3.2.セグメントと製品
11.3.3.3.主要財務データ
11.3.3.4.市場動向
11.3.3.5.市場戦略
11.3.4.マイクロソフト
11.3.4.1.概要
11.3.4.2.セグメントと製品
11.3.4.3.主要財務データ
11.3.4.4.市場動向
11.3.4.5.市場戦略
11.3.5.SAP
11.3.5.1.概要
11.3.5.2.セグメントと製品
11.3.5.3.主要財務データ
11.3.5.4.市場動向
11.3.5.5.市場戦略
11.3.6.アマゾン・ウェブ・サービス
11.3.6.1.概要
11.3.6.2.セグメントと製品
11.3.6.3.主要財務データ
11.3.6.4.市場動向
11.3.6.5.市場戦略
11.3.7.TIBCO Software AG
11.3.7.1.概要
11.3.7.2.セグメントと製品
11.3.7.3.主要財務
11.3.7.4.市場動向
11.3.7.5.市場戦略
11.3.8.Cloudera
11.3.8.1.概要
11.3.8.2.セグメントと製品
11.3.8.3.主要財務
11.3.8.4.市場動向
11.3.8.5.市場戦略
11.3.9.アパッチソフトウェア
11.3.9.1.概要
11.3.9.2.セグメントと製品
11.3.9.3.主要財務データ
11.3.9.4.市場動向
11.3.9.5.市場戦略
11.3.10.アルタイル
11.3.10.1.概要
11.3.10.2.セグメントと製品
11.3.10.3.主要財務データ
11.3.10.4.市場動向
11.3.10.5.市場戦略
12.付録
12.1.調査方法
12.2.調査の前提
12.3.頭字語および略語

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the worldwide market for streaming analytics. The report offers a thorough assessment of crucial market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, providing detailed insights into the market structure. This research publication presents exclusive data and statistics outlining the anticipated growth trajectory of the global streaming analytics market from 2024 to 2031.

The streaming analytics market is positioned for significant growth, with a projected CAGR of 18.3% from 2024 to 2031, indicating a market value increase from USD 17.3 billion in 2024 to USD 56.1 billion by 2031.

Key Insights:

• Streaming Analytics Market Size (2024E): USD 17.3 Billion
• Projected Market Value (2031F): USD 56.1 Billion
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2031): 18.3%


Streaming Analytics Market - Report Scope:

Streaming analytics involves the continuous processing and analysis of data streams in real-time to derive actionable insights and support decision-making processes. This technology is utilized across various industries, including finance, healthcare, retail, and telecommunications, to monitor and respond to dynamic data flows instantly. The streaming analytics market caters to organizations seeking to leverage real-time data for competitive advantage, operational efficiency, and enhanced customer experiences. Market growth is driven by the increasing adoption of IoT devices, the proliferation of big data, and advancements in artificial intelligence and machine learning technologies.

Market Growth Drivers:

The global streaming analytics market is propelled by several key factors, including the rising volume of real-time data generated by IoT devices and digital platforms. The growing need for real-time decision-making and the ability to gain insights from streaming data drive market expansion. Technological advancements, such as the integration of AI and machine learning algorithms with streaming analytics platforms, enhance data processing capabilities and enable predictive analytics. Additionally, the increasing adoption of cloud-based streaming analytics solutions offers scalability, flexibility, and cost-efficiency, contributing to market growth.

Market Restraints:

Despite promising growth prospects, the streaming analytics market faces challenges related to data privacy concerns, high implementation costs, and technical complexities. Ensuring data privacy and security in real-time processing environments poses significant challenges for organizations, particularly in highly regulated industries. The initial investment required for deploying streaming analytics solutions, including infrastructure and skilled personnel, may deter small and medium-sized enterprises. Moreover, the complexity of integrating streaming analytics with existing IT systems and managing high-velocity data streams can be daunting for organizations lacking technical expertise.

Market Opportunities:

The streaming analytics market presents significant growth opportunities driven by the expansion of 5G technology, the increasing demand for real-time analytics in emerging economies, and the evolution of edge computing. The rollout of 5G networks enhances data transmission speeds and reduces latency, enabling more efficient real-time data processing and analytics. Emerging economies, experiencing rapid digital transformation and growing adoption of IoT, offer lucrative markets for streaming analytics solutions. Furthermore, the rise of edge computing, which allows data processing at the edge of the network, closer to the data source, reduces latency and bandwidth usage, opening new avenues for market growth.

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global streaming analytics market, including IBM Corporation, Microsoft Corporation, and Google LLC, focus on innovation, product differentiation, and strategic partnerships to gain a competitive edge. These companies invest in R&D to develop advanced streaming analytics platforms with enhanced capabilities, such as real-time anomaly detection, predictive maintenance, and customer behavior analysis. Collaborations with technology providers, cloud service vendors, and industry-specific partners facilitate market access and promote solution adoption. Moreover, emphasis on scalability, interoperability, and customer support fosters market growth and enhances customer satisfaction in the competitive streaming analytics landscape.

Key Companies Profiled:

• Oracle Corporation
• IBM
• Google
• Microsoft
• SAP
• Amazon Web Services
• TIBCO Software AG
• Cloudera
• Apache Software
• Altair

Streaming Analytics Market Research Segmentation:

By Software:

• Platform
• On-Premise
• Cloud-Based
• Services
• Professional Services
• Integration & Implementation
• Consulting
• Support & Maintenance
• Managed Services

By Enterprise Size:

• Small Offices (1-9 employees)
• Small Enterprises (10-99 employees)
• Medium-sized Enterprise (100-499 employees)
• Large Enterprises (500-999 employees)
• Very Large Enterprises (1,000+ employees)

By Application:

• Advertising & Marketing
• Financial Analytics
• Supply Chain Management
• Demographic Location Intelligence
• Fraud Intelligence
• Customer Experience Monitoring
• Others

By End-use Industry:

• IT & Telecom
• Media and Entertainment
• Retail & E-commerce
• Manufacturing
• BESI
• Healthcare
• Government
• Education
• Others

By Region:

• North America
• Europe
• East Asia
• South Asia & Oceania
• Latin America
• Middle East & Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Streaming Analytics Market Snapshot, 2024 and 2031
1.2. Market Opportunity Assessment, 2024-2031, US$ Mn
1.3. Key Market Trends
1.4. Future Market Projections
1.5. Premium Market Insights
1.6. Industry Developments and Key Market Events
1.7. PMR Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Scope and Definition
2.2. Market Dynamics
2.2.1. Drivers
2.2.2. Restraints
2.2.3. Opportunity
2.2.4. Challenges
2.2.5. Key Trends
2.3. Software Lifecycle Analysis
2.4. Streaming Analytics Market: Value Chain
2.4.1. List of Raw Material Supplier
2.4.2. List of Manufacturers
2.4.3. List of Distributors
2.4.4. List of Applications
2.4.5. Profitability Analysis
2.5. Porter Five Force's Analysis
2.6. Geopolitical Tensions: Market Impact
2.7. Macro-Economic Factors
2.7.1. Global Sectorial Outlook
2.7.2. Global GDP Growth Outlook
2.7.3. Global Parent Market Overview
2.8. Forecast Factors - Relevance and Impact
2.9. Regulatory and Technology Landscape
3. Global Streaming Analytics Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
3.1. Key Highlights
3.1.1. Market Volume (Units) Projections
3.1.2. Market Size and Y-o-Y Growth
3.1.3. Absolute $ Opportunity
3.2. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast
3.2.1. Historical Market Size Analysis, 2019-2023
3.2.2. Current Market Size Forecast, 2024-2031
3.3. Global Streaming Analytics Market Outlook: Software
3.3.1. Introduction / Key Findings
3.3.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Software, 2019-2023
3.3.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Software, 2024-2031
3.3.3.1. Platform
3.3.3.1.1. On-Premise
3.3.3.1.2. Cloud-Based
3.3.3.2. Services
3.3.3.2.1. Professional Services
3.3.3.2.1.1. Integration & Implementation
3.3.3.2.1.2. Consulting
3.3.3.2.1.3. Support & Maintenance
3.3.3.2.2. Managed Services
3.4. Market Attractiveness Analysis: Software
3.5. Global Streaming Analytics Market Outlook: Enterprise Size
3.5.1. Introduction / Key Findings
3.5.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Enterprise Size, 2019-2023
3.5.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Enterprise Size, 2024-2031
3.5.3.1. Small Offices (1-9 employees)
3.5.3.2. Small Enterprises (10-99 employees)
3.5.3.3. Medium-sized Enterprise (100-499 employees)
3.5.3.4. Large Enterprises (500-999 employees)
3.5.3.5. Very Large Enterprises (1,000+ employees)
3.6. Market Attractiveness Analysis: Enterprise Size
3.7. Global Streaming Analytics Market Outlook: Application
3.7.1. Introduction / Key Findings
3.7.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Application, 2019-2023
3.7.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Application, 2024-2031
3.7.3.1. Advertising & Marketing
3.7.3.2. Financial Analytics
3.7.3.3. Supply Chain Management
3.7.3.4. Demographic Location Intelligence
3.7.3.5. Fraud Intelligence
3.7.3.6. Customer Experience Monitoring
3.7.3.7. Others
3.8. Market Attractiveness Analysis: Application
3.9. Global Streaming Analytics Market Outlook: End-use Industry
3.9.1. Introduction / Key Findings
3.9.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By End-use Industry, 2019-2023
3.9.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By End-use Industry, 2024-2031
3.9.3.1. IT & Telecom
3.9.3.2. Media and Entertainment
3.9.3.3. Retail & E-commerce
3.9.3.4. Manufacturing
3.9.3.5. BESI
3.9.3.6. Healthcare
3.9.3.7. Government
3.9.3.8. Education
3.9.3.9. Others
3.10. Market Attractiveness Analysis: End-use Industry
4. Global Streaming Analytics Market Outlook: Region
4.1. Key Highlights
4.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Region, 2019-2023
4.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Region, 2024-2031
4.3.1. North America
4.3.2. Europe
4.3.3. East Asia
4.3.4. South Asia and Oceania
4.3.5. Latin America
4.3.6. Middle East & Africa (MEA)
4.4. Market Attractiveness Analysis: Region
5. North America Streaming Analytics Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
5.1. Key Highlights
5.2. Pricing Analysis
5.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
5.3.1. By Country
5.3.2. By Software
5.3.3. By Enterprise Size
5.3.4. By Application
5.3.5. By End-use Industry
5.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
5.4.1. U.S.
5.4.2. Canada
5.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Software, 2024-2031
5.5.1. Platform
5.5.1.1. On-Premise
5.5.1.2. Cloud-Based
5.5.2. Services
5.5.2.1. Professional Services
5.5.2.1.1. Integration & Implementation
5.5.2.1.2. Consulting
5.5.2.1.3. Support & Maintenance
5.5.2.2. Managed Services
5.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Enterprise Size, 2024-2031
5.6.1. Small Offices (1-9 employees)
5.6.2. Small Enterprises (10-99 employees)
5.6.3. Medium-sized Enterprise (100-499 employees)
5.6.4. Large Enterprises (500-999 employees)
5.6.5. Very Large Enterprises (1,000+ employees)
5.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Application, 2024-2031
5.7.1. Advertising & Marketing
5.7.2. Financial Analytics
5.7.3. Supply Chain Management
5.7.4. Demographic Location Intelligence
5.7.5. Fraud Intelligence
5.7.6. Customer Experience Monitoring
5.7.7. Others
5.8. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By End-use Industry, 2024-2031
5.8.1. IT & Telecom
5.8.2. Media and Entertainment
5.8.3. Retail & E-commerce
5.8.4. Manufacturing
5.8.5. BESI
5.8.6. Healthcare
5.8.7. Government
5.8.8. Education
5.8.9. Others
5.9. Market Attractiveness Analysis
6. Europe Streaming Analytics Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
6.1. Key Highlights
6.2. Pricing Analysis
6.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
6.3.1. By Country
6.3.2. By Software
6.3.3. By Enterprise Size
6.3.4. By Application
6.3.5. By End-use Industry
6.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
6.4.1. Germany
6.4.2. France
6.4.3. U.K.
6.4.4. Italy
6.4.5. Spain
6.4.6. Russia
6.4.7. Türkiye
6.4.8. Rest of Europe
6.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Software, 2024-2031
6.5.1. Platform
6.5.1.1. On-Premise
6.5.1.2. Cloud-Based
6.5.2. Services
6.5.2.1. Professional Services
6.5.2.1.1. Integration & Implementation
6.5.2.1.2. Consulting
6.5.2.1.3. Support & Maintenance
6.5.2.2. Managed Services
6.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Enterprise Size, 2024-2031
6.6.1. Small Offices (1-9 employees)
6.6.2. Small Enterprises (10-99 employees)
6.6.3. Medium-sized Enterprise (100-499 employees)
6.6.4. Large Enterprises (500-999 employees)
6.6.5. Very Large Enterprises (1,000+ employees)
6.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Application, 2024-2031
6.7.1. Advertising & Marketing
6.7.2. Financial Analytics
6.7.3. Supply Chain Management
6.7.4. Demographic Location Intelligence
6.7.5. Fraud Intelligence
6.7.6. Customer Experience Monitoring
6.7.7. Others
6.8. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By End-use Industry, 2024-2031
6.8.1. IT & Telecom
6.8.2. Media and Entertainment
6.8.3. Retail & E-commerce
6.8.4. Manufacturing
6.8.5. BESI
6.8.6. Healthcare
6.8.7. Government
6.8.8. Education
6.8.9. Others
6.9. Market Attractiveness Analysis
7. East Asia Streaming Analytics Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
7.1. Key Highlights
7.2. Pricing Analysis
7.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
7.3.1. By Country
7.3.2. By Software
7.3.3. By Enterprise Size
7.3.4. By Application
7.3.5. By End-use Industry
7.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
7.4.1. China
7.4.2. Japan
7.4.3. South Korea
7.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Software, 2024-2031
7.5.1. Platform
7.5.1.1. On-Premise
7.5.1.2. Cloud-Based
7.5.2. Services
7.5.2.1. Professional Services
7.5.2.1.1. Integration & Implementation
7.5.2.1.2. Consulting
7.5.2.1.3. Support & Maintenance
7.5.2.2. Managed Services
7.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Enterprise Size, 2024-2031
7.6.1. Small Offices (1-9 employees)
7.6.2. Small Enterprises (10-99 employees)
7.6.3. Medium-sized Enterprise (100-499 employees)
7.6.4. Large Enterprises (500-999 employees)
7.6.5. Very Large Enterprises (1,000+ employees)
7.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Application, 2024-2031
7.7.1. Advertising & Marketing
7.7.2. Financial Analytics
7.7.3. Supply Chain Management
7.7.4. Demographic Location Intelligence
7.7.5. Fraud Intelligence
7.7.6. Customer Experience Monitoring
7.7.7. Others
7.8. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By End-use Industry, 2024-2031
7.8.1. IT & Telecom
7.8.2. Media and Entertainment
7.8.3. Retail & E-commerce
7.8.4. Manufacturing
7.8.5. BESI
7.8.6. Healthcare
7.8.7. Government
7.8.8. Education
7.8.9. Others
7.9. Market Attractiveness Analysis
8. South Asia & Oceania Streaming Analytics Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
8.1. Key Highlights
8.2. Pricing Analysis
8.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
8.3.1. By Country
8.3.2. By Software
8.3.3. By Enterprise Size
8.3.4. By Application
8.3.5. By End-use Industry
8.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
8.4.1. India
8.4.2. Southeast Asia
8.4.3. ANZ
8.4.4. Rest of South Asia & Oceania
8.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Software, 2024-2031
8.5.1. Platform
8.5.1.1. On-Premise
8.5.1.2. Cloud-Based
8.5.2. Services
8.5.2.1. Professional Services
8.5.2.1.1. Integration & Implementation
8.5.2.1.2. Consulting
8.5.2.1.3. Support & Maintenance
8.5.2.2. Managed Services
8.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Enterprise Size, 2024-2031
8.6.1. Small Offices (1-9 employees)
8.6.2. Small Enterprises (10-99 employees)
8.6.3. Medium-sized Enterprise (100-499 employees)
8.6.4. Large Enterprises (500-999 employees)
8.6.5. Very Large Enterprises (1,000+ employees)
8.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Application, 2024-2031
8.7.1. Advertising & Marketing
8.7.2. Financial Analytics
8.7.3. Supply Chain Management
8.7.4. Demographic Location Intelligence
8.7.5. Fraud Intelligence
8.7.6. Customer Experience Monitoring
8.7.7. Others
8.8. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By End-use Industry, 2024-2031
8.8.1. IT & Telecom
8.8.2. Media and Entertainment
8.8.3. Retail & E-commerce
8.8.4. Manufacturing
8.8.5. BESI
8.8.6. Healthcare
8.8.7. Government
8.8.8. Education
8.8.9. Others
8.9. Market Attractiveness Analysis
9. Latin America Streaming Analytics Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
9.1. Key Highlights
9.2. Pricing Analysis
9.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
9.3.1. By Country
9.3.2. By Software
9.3.3. By Enterprise Size
9.3.4. By Application
9.3.5. By End-use Industry
9.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
9.4.1. Brazil
9.4.2. Mexico
9.4.3. Rest of Latin America
9.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Software, 2024-2031
9.5.1. Platform
9.5.1.1. On-Premise
9.5.1.2. Cloud-Based
9.5.2. Services
9.5.2.1. Professional Services
9.5.2.2. Integration & Implementation
9.5.2.3. Consulting
9.5.2.4. Support & Maintenance
9.5.3. Managed Services
9.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Enterprise Size, 2024-2031
9.6.1. Small Offices (1-9 employees)
9.6.2. Small Enterprises (10-99 employees)
9.6.3. Medium-sized Enterprise (100-499 employees)
9.6.4. Large Enterprises (500-999 employees)
9.6.5. Very Large Enterprises (1,000+ employees)
9.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Application, 2024-2031
9.7.1. Advertising & Marketing
9.7.2. Financial Analytics
9.7.3. Supply Chain Management
9.7.4. Demographic Location Intelligence
9.7.5. Fraud Intelligence
9.7.6. Customer Experience Monitoring
9.7.7. Others
9.8. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By End-use Industry, 2024-2031
9.8.1. IT & Telecom
9.8.2. Media and Entertainment
9.8.3. Retail & E-commerce
9.8.4. Manufacturing
9.8.5. BESI
9.8.6. Healthcare
9.8.7. Government
9.8.8. Education
9.8.9. Others
9.9. Market Attractiveness Analysis
10. Middle East & Africa Streaming Analytics Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
10.1. Key Highlights
10.2. Pricing Analysis
10.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
10.3.1. By Country
10.3.2. By Software
10.3.3. By Enterprise Size
10.3.4. By Application
10.3.5. By End-use Industry
10.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
10.4.1. GCC
10.4.2. Egypt
10.4.3. South Africa
10.4.4. Northern Africa
10.4.5. Rest of Middle East & Africa
10.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Software, 2024-2031
10.5.1. Platform
10.5.1.1. On-Premise
10.5.1.2. Cloud-Based
10.5.2. Services
10.5.2.1. Professional Services
10.5.2.1.1. Integration & Implementation
10.5.2.1.2. Consulting
10.5.2.1.3. Support & Maintenance
10.5.2.2. Managed Services
10.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Enterprise Size, 2024-2031
10.6.1. Small Offices (1-9 employees)
10.6.2. Small Enterprises (10-99 employees)
10.6.3. Medium-sized Enterprise (100-499 employees)
10.6.4. Large Enterprises (500-999 employees)
10.6.5. Very Large Enterprises (1,000+ employees)
10.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Application, 2024-2031
10.7.1. Advertising & Marketing
10.7.2. Financial Analytics
10.7.3. Supply Chain Management
10.7.4. Demographic Location Intelligence
10.7.5. Fraud Intelligence
10.7.6. Customer Experience Monitoring
10.7.7. Others
10.8. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By End-use Industry, 2024-2031
10.8.1. IT & Telecom
10.8.2. Media and Entertainment
10.8.3. Retail & E-commerce
10.8.4. Manufacturing
10.8.5. BESI
10.8.6. Healthcare
10.8.7. Government
10.8.8. Education
10.8.9. Others
10.9. Market Attractiveness Analysis
11. Competition Landscape
11.1. Market Share Analysis, 2024
11.2. Market Structure
11.2.1. Competition Intensity Mapping By Market
11.2.2. Competition Dashboard
11.2.3. Apparent Product Capacity
11.3. Company Profiles (Details - Overview, Financials, Strategy, Recent Developments)
11.3.1. Oracle Corporation
11.3.1.1. Overview
11.3.1.2. Segments and Product
11.3.1.3. Key Financials
11.3.1.4. Market Developments
11.3.1.5. Market Strategy
11.3.2. IBM
11.3.2.1. Overview
11.3.2.2. Segments and Product
11.3.2.3. Key Financials
11.3.2.4. Market Developments
11.3.2.5. Market Strategy
11.3.3. Google
11.3.3.1. Overview
11.3.3.2. Segments and Product
11.3.3.3. Key Financials
11.3.3.4. Market Developments
11.3.3.5. Market Strategy
11.3.4. Microsoft
11.3.4.1. Overview
11.3.4.2. Segments and Product
11.3.4.3. Key Financials
11.3.4.4. Market Developments
11.3.4.5. Market Strategy
11.3.5. SAP
11.3.5.1. Overview
11.3.5.2. Segments and Product
11.3.5.3. Key Financials
11.3.5.4. Market Developments
11.3.5.5. Market Strategy
11.3.6. Amazon Web Services
11.3.6.1. Overview
11.3.6.2. Segments and Product
11.3.6.3. Key Financials
11.3.6.4. Market Developments
11.3.6.5. Market Strategy
11.3.7. TIBCO Software AG
11.3.7.1. Overview
11.3.7.2. Segments and Product
11.3.7.3. Key Financials
11.3.7.4. Market Developments
11.3.7.5. Market Strategy
11.3.8. Cloudera
11.3.8.1. Overview
11.3.8.2. Segments and Product
11.3.8.3. Key Financials
11.3.8.4. Market Developments
11.3.8.5. Market Strategy
11.3.9. Apache Software
11.3.9.1. Overview
11.3.9.2. Segments and Product
11.3.9.3. Key Financials
11.3.9.4. Market Developments
11.3.9.5. Market Strategy
11.3.10. Altair
11.3.10.1. Overview
11.3.10.2. Segments and Product
11.3.10.3. Key Financials
11.3.10.4. Market Developments
11.3.10.5. Market Strategy
12. Appendix
12.1. Research Methodology
12.2. Research Assumptions
12.3. Acronyms and Abbreviations

 

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